Teljesítménytúra motorral

2009.05.14. 16:52 Winkler Róbert

Ha az ember egyszer kijön a gyakorlatból, a kerékvágásból, vagy esetleg a béketűrésből, nem lesz könnyű visszabotorkálni, akkor sem, ha éppen akarnánk. A legutóbb ugye eltaktikáztam a nyitott ablaknál alvást, így kihagytam két hetet, mert barátom és életmód-tanácsadóm, Gábor a lelkemre kötötte, hogy miután teljesen jól vagyok, még két napot hagyjak ki, mert az a tuti.

Hát kihagytam azt a még két napot, amiben lelkileg pont az a vicces, hogy akkor érzi magát az ember teljesen meggyógyulva, amikor már nagyon menne. De kihagytam. És a második kihagyott napot követő éjszakán elfeküdtem a derekam. Juhé.

Nagyon rég fájt már a derekam, azóta, hogy a Futóblog üzemi példaképe, Kropkó Péter elmondta, milyen jól erősíti a futás a derék izmait, imígyen szüntetve meg a derékfájást, szóval azóta talán egyszer sem. Most meg felkeltem reggel, és tompán, de határozottan fájt, pont most, hogy úgy éreztem, egy életre teljesítettem már a kihagyni való napokat. A séta se esett jól, futásra gondolni se bírtam, illetve gondoltam, de leheletnyi fáziskéséssel mindig el is vetettem. További három napot gondolkoztam, tehet-e jót a futás a derékfájásnak, fejben próbáltam vizualizálni a gerincoszlopot, porckorongokat, csigolyákat, idegeket, izmokat. Harmadnap úgy döntöttem, az enyhe derékfájást legalább kipróbálom, hogyan bírja. És jól teljesített a derék: az átmozgató 10 kilométert meg sem érezte. (Józsi hőproblémáihoz kapcsolódva megjegyezném, hogy én továbbra is éjjel nyomom, 9 helyett inkább 10 körül, mámorító ilyenkor egy szál hosszú ujjú Dryfitben.)

Na de mire idáig eljutottam, az lett a helyzet, hogy eljött az erdélyi motoros túra ideje, amire már két hónapja bejelentkeztem. Pont, amikor futhatnék; se megfázás, se légcsőhurut, se derékfájás. Motoros túrára, mármint ilyen több naposra azért már csomagol az ember mindenfélét, öt póló, laptop, zokni, gatyó, bőrnadrág, esőruha, láncspray, pulóver, utcai cipő, mert ugye az egész napos bakancs után megváltás bármi más. Na de futócucc? Sakkoztam egy ideig, de a végére kiadta: a ruhaneműn egy kicsit spóroltam, de majd mosok, úgyis csillagtúra lesz, mindig ugyanott alszunk, csak megszárad. Az meg kizárt, hogy az egész napos nyeregben rohadás után ne legyen kedvem egy jót szaladni a jó levegőn, már ha jó lesz a levegő, mert az istennek nem ugrik be, merre is lesz a bázis.

Székelyudvarhely például nálam levegőminőség-etalon: egyszer hajnalig duhajkodtunk ott a stábbal, össze-vissza ittunk minden borzalmat, és másnap senki nem volt másnapos, csak fáradt. Állítólag a jó levegő kiszívja a mérgezést, vagy mi.

Illusztrációnak le akartam fényképezni a csomagolás előtti állapotban akkurátusan elszortírozott futócuccokat, de aztán kipróbáltam, hogyan fér el a nyeregtáskában, és mivel jól elfért, hát ki se vettem. Úgyhogy kérem, higgyék el puszira.

4 komment

Címkék: motor betegség túra életmód székelyudvarhely

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M.Islander 2009.05.14. 20:01:08

banyek, senki sem jön a vasárnapi KundH maratonra/félmaratonra?
ha ilyen q. hideg lesz, felöltöm a futóblogos cuccot.
most kaptam vissza a motoromat egy jelképes 1,5 hónapos szervizelés után (e: olaszok elfelejtik feltenni az alkatrészeket a kamionra), de eszem ágában sincs felpattanni, csak a garázsban nézegetem.
jó utat!

never again 2009.05.14. 21:23:26

(csak halkan, csendben, suttogva mondanám, hogy ami motoros túra az NEM teljesítménytúra, persze túra az is, de szvsz nagyon nem mindegy...)

Lockna 2009.05.14. 23:04:27

Basszus... itt jártál szerény kis városunkban és nem is tudtam... egy kis szaladásra meg egy kis sörözésre is csatlakoztam volna.

Na majd leközelebb... addigra remélem a motor is meglesz és akkor gurulhatunk is. (Hm... jól elhalmoztam az élvezeteket két mondatba :) )

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.05.15. 10:46:40

"Na de mire idáig eljutottam, az lett a helyzet, hogy eljött az erdélyi motoros túra ideje, amire már két hónapja bejelentkeztem. Pont, amikor futhatnék; se megfázás, se légcsőhurut, se derékfájás."

Na ez az, a MOTOR! Ugyanis amíóta én is csatlakoztam a MUOSZ nem létező triatlon szakosztályához :), és nyomom az edezéseket, azt veszem észre hogy a motorom csupán dekorációs elemként létezik, és parkol a garázsban (most például) már egy hónapja. És ha bármikor menni akarok vele, valahogy mindig a bringa vagy a futás kap prioritást. Nem baj majd Nagyatád után!!! - "Megyek én is a hegyekbe motorral, gitározni" 8)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?