Futás, mint életforma?!

2009.07.09. 14:20 szasza75

Az Ultrabalaton hetén, pontosabban egy napsütéses csütörtök délután a rajtcsomagok pakolása közben a tihanyi általános iskola udvarába bekocogott az első külföldi versenyző. Piotr Kurylo volt az. Persze mindebben eddig semmi különleges nem volt. Ami mindannyiunkban kíváncsiságot és ámulatot keltett, az hogy maga után húzott egy szekérszerű kiskocsit. Ezzel futott…otthonról…Lengyelországból, ide a Balaton partjához. Aztán kiderült, hogy nem egyenesen Lengyelországból érkezett, hanem onnan még útba ejtette Portugáliát és azt követően jött Tihanyba. Futva. Hát ez volt ő. Piotr Kurylo.


A híre azért hamarabb ideért, mint ő maga. Először közel két éve hallottam róla, amikor is benevezetett a Spartathlonra és nyilván akkor sem bíbelődött átszállásokkal, inkább lefutott Athénba bemelegítésként. A versenyt teljesítette, vélhetően kifutotta magát és Scott Jurek mögött a 2. helyezést érte el.
Amikor feltűnt az UB rajtlistáján, bevallom vártam a vele való találkozást. Miféle arc lehet, hogyan fut, ilyen kérdések foglalkoztattak. A verseny előtt 2 nappal befutott a szekerével, mosolygott és látszódott rajta, hogy nem rejti véka alá különcségét. Sajnos a kommunikációs korlátokat nem sikerült áttörnünk, mi lengyelül nem, ő pedig más nyelven nem tudott. 

Megmutatta a szekerét, ami valójában egy THULE box volt. Házilag szerelt kerekekkel, elől egy rudazattal, amire egy rugós öv volt csatolva. Ezzel húzta a szekeret. Volt rajta pár szellőzőszerű is, talán ekkor még nem is gondoltuk, hogy ez az eszköz nem csak szállításra alkalmas, ágyként is funkcionál. Kinyitotta a „síboxot”, benne hálózsák, ruhák, térképek, étel, stb. Ekkor vált világossá, hogy nem egy Mastercarddal rohangál városról városra és cseszi az időt szálláskeresésre, hanem fut, leparkol magára zárja a fedelét, és alszik. A „síbox” tetejére egy Európa térkép volt ragasztva, rajta nyilak hogy jött Magyarországra. Mondta, pár nappal hamarabb ért ide, mint tervezte, így előtte még bejárta a pályát futva.

Egy NIKE cipő volt rajta. Elsőre nem ismertem fel. A teteje még-még szakadtan is elmegy, de a talpa az annyira el volt kopva, hogy kényszerűségből egy vastagabb gumi volt ráragasztva. Elmagyarázta, és persze megmutatta, hogy ez azért van, mert csoszogva fut, azaz nem emeli annyira a térdét. Így már mindjárt érthető volt, miért nem bír ki a cipője pár ezer kilit.

A versenyen nagyon stabilan futott, másodikként ért célba. Segítője nem volt. Felmerült bennem a kérdés, mi lett volna, ha nem fut ide a messziből, és rápihen a versenyre rendesen, nyugodt körülmények között alszik és persze kicsit újabb cipőben fut. Vajon jobb körülmények esetén ez a 31 perces hátrány ledolgozható lett-e volna?


Vasárnap este kipakolta a házacskáját, majd elköszönt. A „boxot” ott hagyta az iskola udvarán. Mondta, hogy vannak itt lengyel barátai, hazaviszik.

 

Szóval, aki ezek után kedvet érez ahhoz, hogy kipróbálja, milyen egy kisebb szekeret vontatva futni, talán még megtalálja Tihanyban a Belső-tó mellett, az iskola udvarán ezt a különös futó relikviát.

 

 Fotók: Edzésonline

27 komment

Címkék: balaton edzés lengyelország box piotrl kurylo thule

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr161235692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xhege 2009.07.09. 16:17:28

Ez nagyon komoly! Az emberi teljesítőképesség határtalan. Valóban felmerül a kérdés, hogy mi van a megfelelő regenerálódási idővel, pihenővel, felkészüléssel stb. Idefut egy kis kanyarral (Portugália) Lengyelországból, de mivel hamarabb itt volt mint tervezte, szórakozásból lefutja az UB-t pályabejárás címén, és aztán versenyez....
Basszus

2009.07.09. 16:20:09

Ha amúgy nem ültem volna, most s...reültem volna! Én már azt hittem az UB-beszámolók íróit nem lehet űberelni...

HecseDLI 2009.07.09. 16:30:06

Nem semmi a tudása...
Dolgozik vajon? szponzorálják?
Milyen tempóban futott ..csoszogott...? Van néhány kérdés
De hihetelen a manyus

azazello 2009.07.09. 19:29:59

Úristen...

Mondjuk megnézném, hogy fut. Valószínűleg olyan megterhelő neki a 'normál' tempója, mint másnak a gyaloglás, vagy egy túrázás.

kilobike 2009.07.09. 19:41:17

Kedves blogger!
Ha a címben feltett kérdést komolyan gondolod, akkor minek ez a blog? (Ha a kérdés költői, akkor nem szóltam.)

manor 2009.07.09. 20:10:11

@kilobike:
Azert erzed a kulonbseg akozott, hogy valaki fut heti 40-50-60 kilometert kikapcsolodaskent vagy ugyanezt megteszi naponta, "foglalkozasszeruen". Bar valoban talan lehetett volna egy kifejezobb szot is talalni az eletforma helyett, mondjuk eletcel vagy az elet ertelme, fenti esetben inkabb errol lehet szo.

csendesbob 2009.07.09. 21:09:44

az úriember is vajon csak lucernát eszik, mielőtt lábára ölti bocskorát?
ilyen embertelen mennyiégnél azért egyszer esélyes lesz Forrest Gumpként "elfáradni"...

ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2009.07.09. 21:25:42

csoszog és mégis lealáz mindenkit :) hihetetlen. én mélyen csodálom az ilyen embert.

boibo 2009.07.09. 21:28:18

@csendesbob: nekem is vmi hasonló jutott eszembe. Bár ha csak úgy "magától" úgy dönt, hogy elég volt, és kész, az még a jobbik eset. De mi van, ha vmi sérülés miatt abba KELL hagynia?! Mi értelme marad az életének?

Nebameg 2009.07.09. 21:59:21

@boibo: Szeret futni. Majd átáll a sakkra:)

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.07.09. 22:14:32

Te jó szagú kiflicsücsök!!!!
Miből van ez az ember?!!!!!
Most dobtam egy hátast!!!

Jane 2009.07.10. 00:30:09

Ezznaggggyon durva!!!
Persze tudnék intézni egy pár kérdést a fiatalúrhoz, mondjuk, hogy mit eszik, és mennyit, meg a regenerálódási időről, meg a motiváltságról....
Ma a melóban egyik kollegám kérdezte megyek-e este futni, mondtam neki nem, majd holnap reggel munka előtt nyomom le a kis 15 kilimet, erre elképedt, és azt mondta fanatikus vagyok.
RELATÍV... :)

xhege 2009.07.10. 08:07:36

@azazello: Azért az UB-n második lett kicsivel rosszabb, mint 6 perc/kilométeres átlaggal. Ez azért a csoszogásnál nekem gyorsabbnak tűnik.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.07.10. 08:10:19

@kilobike
Hello!
Tekintheted költőinek is...de szerintem elég szubjektív az életforma megfogalmazása. Egyesek a napi fél órás kocogást is életformának éli meg, mások meg úgy hogy gondolják, hogy a futásai határozzák meg a mindennapjait. A kettő között pedig elég nagy a távolság.

HecseDLI 2009.07.10. 09:56:43

@szasza75: Mikor kezdjük ezt az életmódot Szasza ma , vagy tegnap?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.07.10. 10:04:49

Ettől én nagyon messze állok, persze nem is tervezem :-) mondjuk hétvégén ismét elmegyek mozogni. vasárnapi ajánló:
Szurdok 40 túra
ttt.tr.hu/naptar/tura.php?id=2273

HecseDLI 2009.07.10. 10:27:52

@szasza75: Csak egy sutka volt. :-)))))
Nem villanyoz fel a gondolat engem sem.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2009.07.10. 14:29:31

Két reakcióm van erre: (1) Riszpekt! (2) Azért ez már hülyeség.

steve runner 2009.07.10. 23:51:34

Tudja valaki az úr elérhetőségét, nagyszerű kihívást tudok Piotr részére: Borvidék Félmaraton + Ultraborozás!
A meghívásom komoly!

RoFä 2009.07.11. 14:33:43

Jezusom. Ez egy allat. Mondjuk szimpatikus, a Badar fele K-europai kalandok konyvben szereplo figurak nemelyikere emlekeztet.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.12. 19:06:40

@steve runner: a borvidék félmaratonról csöpögtethetnél több infót! :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.07.13. 14:14:16

"A híre azért hamarabb ideért, mint ő maga. Először közel két éve hallottam róla, amikor is benevezetett a Spartathlonra és nyilván akkor sem bíbelődött átszállásokkal, inkább lefutott Athénba bemelegítésként. A versenyt teljesítette, vélhetően kifutotta magát és Scott Jurek mögött a 2. helyezést érte el."

8))))))))))))))))))))))))))

xhege 2009.07.15. 08:36:22

Lenne egy kérdésem, és mivel ide annyi nálamnál okosabb ember jár, gondoltam felteszem.
Mennyi a "normális" különbség a tempósabb és a laza futás között? Én nem vagyok gyors, mondhatni elég lassú futó vagyok. Nekem mondjuk a 10 km-es távon, amit futni szoktam a tempósabb futásom olyan 5 perc körüli kilométereket jelent. A laza, amikor tényleg csak örömfutás van meg sem próbálok hajtani 5:45 körüli. Számomra kicsinek tűnik a különbség vagy ez normális?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.07.15. 09:02:31

Én ugyan nem vagyok okosabb, de a különbség az én értelmezésemnél ott tapasztalható, hogy a laza futásnál nagyjából folyamatosan légszomj nélkül tudok beszélgetni, tempósnál meg nem is beszélgetek.

bodlac 2009.07.15. 10:49:41

xhege: ez a különbség nem kicsi. Persze kérdés milyen intenzitást értesz tempósabb alatt.

xhege 2009.07.15. 16:04:04

@szasza75: @bodlac: A laza futás alatt azt értem nagyjából, mint szasza, tehát tudnék beszélgetni (ha lenne kivel :) ). A tempósabb nálam azt jelenti, hogy a fülemen is levegőt veszek :) Vagyis a legjobb időm 10 km-en 4:57-es kilométereket jelent mikor lazán futok akkor 5:45-öt.

Én azt hittem, hogy a laza nekem bőven 6 percen túl van, de tévedtem.

bodlac 2009.07.16. 17:14:15

@xhege: Ha az 5 p/km a versenytempód 10 km-en, akkor az átlagoshoz képest lehet tényleg szűk kicsit ez a 45 mp különbség. De ha lazának érzed, és zihálás nélkül tudsz beszélni közben, akkor sztem jó az a tempó.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása