Fussunk egy kört - igyunk egy sört

2009.08.24. 10:43 angelday

Knipl István koblenzi 1 mérföldes magyar csúcsa most ünnepli 25. évfordulóját. A rekord a mai napig megdöntetlenül fenn van a MASZ.hu honlapján:

István ennek alkalmából a Margit-Szigeten apró találkozót és közös futást rendez. A levelét (és jegyzőkönyvet) is bemutatjuk:

Kedves Barátaim--

Egy mérfőldkőhöz érkeztem, ezt szeretném egy közös kocogással veletek megünnepelni.

„Fussunk egy kört-igyunk egy sört”
2009. augusztus 28., péntek 18 óra.

Talán nem mindenki tudja de az 1984 Augusztus 29.-én Koblenzben futott 1 Mérföldes csúcsom túlélte a 25 évet.

Azok akik velem együtt küszködtek az atlétikai pályán, vagy csak sporttársaim voltak, vagy csak egyszerűen szeretnének talákozni az akkori atlétikai élet szereplőivel szívesen látott vendégek a Margitszigeti Atlétikai Centrumban.

Összejövünk, kocogunk egy szigetkört (aki tud, futhat is) és beszélgetünk.

Öltözési lehetőség sajnos csak térités ellenében. A sör szintén.

Aki jön és vannak egykori fényképei, hozza magával, biztos vicces lesz viszontlátni magunkat soványan.

Hozzatok fényképezőgépet, hogy megörökítsük magunkat kövéren is. Szóljatok minden sporttársunknak a környezetetekben.

A NIKE futócipő tesztbusza rendelkezésünkre áll, a legújabb cipőket téritésmentesen igenybe vehetjük egy futásra.

Szeretettel várok mindenkit. Sporttársi üdvözlettel,

Knipl István

A jegyzőkönyv pedig:

26 komment

Címkék: sör kör koblenz knipl istván magyar csúcs

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr161334324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manor 2009.08.24. 11:10:43

Ez az 1500m lenne, ugye?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.24. 11:17:54

@manor: nem ez az egy mérföld, valamivel több mint 1500, attól függ milyen országban vagyunk ( hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9rf%C3%B6ld ). ez gondolom az angol, ami 1609,3 méter a fenti link szerint. leginkább azért nincs megdöntve, mert szerintem jó ideje nem rendeznek ilyen távon hivatalos versenyt.

pappito · http://pappito.com 2009.08.24. 12:20:48

namost az van, hogy csak behülyültem én is és megint szaladni fogok. huszonéve én csináltam ezt versenyszerűen, de már nagyon homályos emlékeim vannak csak.

Ellenben mielőtt a blogot olvastam volna már mefordult a fejemben, hogy szaladni kéne, itt minden lehetőség adott hozzá, leszámítva a kondimat.

Aztán végigolvastam a futóblogot (feketén-fehér, argh...) körbenéztem itt, hogy milyen felszerelés, milyen helyek minden. Szóval szaladunk.

De én magamat visszaminősítettem koca-amatőrré (ülőmunka, cigi, üssetek) szóval kellenének az alapok. Hogy okos bemelegíteni, hogy okos és hasznos nyújtani, részletesen. És ilyet nem találtam ezen a blogon, magyar szakkönyveket pedig itt nem tudok beszerezni, szóval jó volna egy amolyan howto lámáknak.

Lehet ilyen poszt?

Ted Striker 2009.08.24. 12:41:15

@pappito: huszonéves távlatból nem rémlenek a bemelegítő/levezető, futóiskola gyakorlatok? Mert tudomásom szerint a sztreccsing azóta oly sokat nem változott, csak divatba jött :-)

pappito · http://pappito.com 2009.08.24. 12:48:39

@Ted Striker: hát ez a baj, hogy csak nagyon homályosan rémlenek dolgok, ellenben az utóbbi öt évben nem mozogtam semmit, nem akarok megsérülni, elbarmolni ízületeket meg ilyesmi, mert rosszul/túlterhelek valamit mert nem emlékszem, hogy mit szabad és mit nem. Biztos visszajön csomó minden, de egyelőre csak bámulok ki a fejemből.

ha túl amatőr dolog ez itt, akkor pardon, csak gondoltam nem egyedül lennék akinek segítene ilyen írás.

manor 2009.08.24. 12:49:35

@rrroka:
ja, az megvan, hogy 1 mérföld kb 1600 méter, de én úgy tudtam, hogy nemzetközi versenyeken az 1500-at szokták mérföldnek nevezni.
pl itt www.futanet.hu/cikk/1959 és ezek 1500-as időnek néznek ki

manor 2009.08.24. 12:56:49

@pappito:
Ha nincs sérülésed, túlsúlyod, egészségügyi problémád, akkor baromi egyszerű: egyszerűen csak kezdj futni:) A tempóval ne törődj, legyen cél a minél hosszabb futásidő. Nyugodtan sétálj bele, ha nem bírod. És csináld rendszeresen, heti 2, de inkább 3 edzés.
Itt találsz nyújtáshoz tippeket
www.futanet.hu/cikk/343

pappito · http://pappito.com 2009.08.24. 13:09:33

@manor: köszi, elolvasom
meg futok :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.24. 13:51:39

@manor: jé, ezt nem gondoltam volna, szóval akkor most egy mérőfőd az eszeöccá? :DDD

bodlac 2009.08.24. 14:08:18

Egy mérföld annyi mint rrroka mondta (1609 m), van olyan, hogy metric mile, ez szokott 1500 v 1600 lenni. Itt nyilván nem 1500-as metric mile-ról van szó, hiszen 1500-as rekord is van a listában, és az 20 másodperccel gyorsabb.

en.wikipedia.org/wiki/Metric_mile

manor 2009.08.24. 14:26:26

Bocsánat, benéztem, a fenti eredmény tényleg teljes mérföld és a belinkelt cikkben is ott figyel egymás alatt az 1500-as és az 1 mérföldes eredmény... Egyébként érdekes, hogy miért nem hagyták meg a mérföldet, ami gyakorlatilag 4 kör lenne. A 3000 meg az 5000 legalább kerek számok.

manor 2009.08.24. 14:36:38

@bodlac:
Aham, ez a metric mile zavart be nálam.

pkrisztike 2009.08.24. 23:38:41

Egy mérföldes versenyeket a mai napig rendeznek, bárki előtt ott a lehetőség a mai napig hogy megdöntsék. És az ő idejében is az 1500m volt a hivatalos táv......úgyhogy lehet próbálkozni srácok :D :D

manor 2009.08.24. 23:47:32

hát, mi erről már lecsúsztunk, marad a sör.

Ted Striker 2009.08.25. 10:49:46

@pkrisztike: Nagy gratula a berlini VB-hez, ugye írsz majd élménybeszámolót?

Kicsit OFF @ Angelday/Winklair: már a harmadik indexes újságíró írja a nagyobbnál nagyobb hülyeségeket az atlétikai vébéről: kezdte Bede Márton az esélyek latolgatásával (Vlasic úgyse nyer semmit mer' olyan gyenge fejben mint Bubka), aztán a bulvárszinten rácuppantak Semenya-ra (Joó Gábor nevezetű kollégájuknak nemigazán sikerült összeválogatni a szépségeket - pölö Iszinbajeva hogy maradhatott ki a felsorolásból), majd most Ághassi hasonlítja Pars teljesítményét (életében először volt esélyes, sajnos még sohasenem volt világbajnok) Iszinbajevához aki egyrészt 2-2x olimpia és világbajnok, másrészt az idén nemnagyon van formában, mert már májusban, Londonban is kikapott
Írjatok inkább Ti :-))))
ON

xhege 2009.08.25. 11:14:32

@pkrisztike: Én is szeretnék gratulálni a VB teljesítményedhez. Jó volt megnézni a döntőt úgy, hogy egy kedves "ismerős" is ott nyargalt a legnagyobbak között.

manor 2009.08.25. 11:21:42

@Ted Striker:
Vlasicról a tavalyi eredményei miatt elég sokan tartották azt, hogy fejben nem bírja, ezt nem Bede találta ki. A sportújságírónak az a dolga(?), hogy előre megmondja, mi lesz, aztán vagy bejön vagy nem.
A szépségversenyes cikk mondjuk tényleg elég béna, sokkal több jelölt is lehetett volna.
A Pars-Iszinbajeva összehasonlítás pedig csak a címben szerepel, ami az indexes hagyományoknak megfelelően elég bulvárosra sikerült. Mindketten esélyesként buktak, ennyi a hasonlóság, de a cikkben erről nem is esik több szó.
Távol álljon tőlem, hogy védjem az indexes sportújságírás színvonalát, de ez szerintem így korrekt:)

Ted Striker 2009.08.25. 11:29:40

@manor: a Bede cikk úgy ahogy van hülyeség - és erről még az Eurosportos közvetítőcsapat is megemlékezett - nem akartam hosszan offolni ezért vettem ki belőle a leglátványosabbat.
Nekem meg úgy tűnik hogy a zindex próbált valamit kihozni belőle csak nem sikerált :-)
(nodemostasztán már tényleg abbahagyom az OFFolást)

manor 2009.08.25. 11:36:44

@Ted Striker:
ok, a dologhoz hozzátartozik, hogy a Bede-cikket nem olvastam, szóval alapvetően lehet, hogy tényleg hülyeség, a Vlasic-féle megállapításon túl:)

bodlac 2009.08.25. 11:56:15

@pkrisztike:
Hát ha ez tényleg 1500 méter, az elég balfék dolog, mintha lenne külön rekord 500 m-re, és fél km-re is. Miért nem árulta el senki az atlétikusoknak, hogy 1500 m az nem egy mérföld, ne ezen a néven illessék?

A VB szerepléshez grats.

pkrisztike 2009.08.27. 12:17:17

@bodlac: na most mi? :D nem, az 1500m az 1500m a merfold meg 1609....valamit rosszul fogalmaztam akkor?.....vgay most hogy mi? :D

pkrisztike 2009.08.27. 12:17:56

A gratikat meg köszönöm szépen jól :D Élménybeszámolót meg valahogy kisajtolok magamból valami vicceset :D

bodlac 2009.08.27. 13:36:40

@pkrisztike: Ezt értettem ezek szerint félre:
"És az ő idejében is az 1500m volt a hivatalos táv" - annak hogy a mérföld rekord is erre vonatkozik, de eszerint nem.

pkrisztike 2009.08.27. 14:40:08

@bodlac: akkor csak megfejtettük :D hihi

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása