H1N1-ben futni

2009.11.10. 16:37 angelday

A szerkesztőségben levő H1N1 oltás kérdés körül az a szakvélemény alakult ki, hogy oltásra szükség van, még akkor is, ha offshore tőke áll mögötte. Kérdés persze, hogy a futótevékenységet mennyire befolyásolja a dolog, kicsit belázasodunk-e tőle, vagy valami komolyabb tünetet okoznak-e a legyengített bacik.

A szerkesztőségi álláspont:

  • Winkler: héten oltat, kétfélét is
  • angelday: napi 500mg C-vitamin és nyugtató tea, egyelőre
  • Szasza-nagy-a-f...: nincs adat egyelőre
  • DaMartian: nincs adat egyelőre
  • Ras: nincs adat egyelőre

Aki adatott be, hol és hogy érdemes? Winkler üzemorvossal intézi.

Futóteljesítményhez van bármi köze? Osszuk meg a futóspecifikus tudásunkat a kérdést illetően.

104 komment

Címkék: vírus kérdés oltás szérum h1n1

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr641515749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

effe 2009.11.10. 18:24:16

500-1000 mg C-vitamin, pezsgőtabletta formában. Plusz egyéb vitaminok, ízléstől függően :)
a Lenkeit sokan támadják, de tavaly azt szedtem és nem lettem beteg télen (persze, lehet, hogy anélkül sem lettem volna beteg).

Udi86 · http://udionline.hu 2009.11.10. 18:30:36

Én már túl vagyok mindkét oltáson, egy hét különbséggel kaptam őket, semmi lázasodást vagy más visszaesést nem éreztem.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.11.10. 18:50:20

Berencsi György nem egy bulvárvirológus, itt van véle egy interjú: mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=20094

A napi 1 gramm C-vitamint én is tolom két hete.

da 2009.11.10. 19:02:54

Gyerekek. C-Vitamintol veseko lesz, vagy csak kivizelitek. Az oltas _bizonyitottan_ nem csokkenti pl. a munkabol kiesett napok szamat. Lenyegeben nem hat,

DaMartian 2009.11.10. 19:07:53

DaMartian még lefutja a Balcsis futást, aztán beoltatja magát... Ha esetleg lesz valami mellékes hatásosság, akkor már visszavethet, utána már nem tervezek idén semmi különöset... Eddig oltásellenes voltam, sosem oltattam magam és nem is kellett, de ez már nem annyira tűnik viccesnek, nem kockáztatok! Viszont vicc, hogy esőben lefutott félmaraton után semmi bajom nem lett, erre lemegyek a konditerembe, és megfázom a rohadt légkonditól! Grrrrr...

weakest link 2009.11.10. 19:08:15

A héten kapok az üzemorvostól, de csak a H1N1 ellen. De mellette tolni fogom ugyanúgy a C vitamint (500 mg/nap). Korábban nem oltattam be magam semmi ellen...nem vagyok az a beteges típus...kb. 2-3 évente egyszer ágynak dönt valami, azt egy hét alatt kiheverem, utána évekig megint semmi.

Dr. Fire 2009.11.10. 19:47:08

Nálunk nyomott az üzemorvos egy pár emberbe háegyest, nem lett lázas senki. Igaz, aki kapott oltás, egy se fut, így ennek alapján nehéz volna megbecsülnöm, milyen hatással lesz Winkler futására az ellenanyagtermelődés. Még sosem oltottak antifluval, és még nem is kaptam el az influenzát sosem. Összefüggés persze nincs. :) A lényeg, Winkler csak szúrasson, úgyis futásundora van. A konditeremben meg menőzhet, hogy milyen kemény oltáshelyű gyerek.

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.11.10. 19:58:01

Nálunk a család nagyobbik fele (asszony+2 gyerkőc) a héten kapja az oltást, én majd Firenze után. Most nem szeretném legyengíteni magam semmiképpen sem.

GBetti 2009.11.10. 21:13:38

Én nem szeretném beadatni,futás előtt semmiképp,de utána sem hiszem,annyira megoszlanak a vélemények...Sok rosszat hallottam róla és fura nekem ez a nagy kampány az oltásért...Nem értem.

pappito · http://pappito.com 2009.11.10. 22:01:09

@Kate23: akkor se értetted, amikor az iskolában kötelező volt? na ez pont olyan, csak nem kötelező, hanem ajánlott.

zsolababe 2009.11.10. 22:47:19

en nem oltatok ..napi 1200mg C Vitamin es sport..szerintem eleg :)

helemburgis 2009.11.10. 22:55:42

@BGy: Köszi a linket! Berencsi György is BGy, csak veletlen egybeeses? ;)
Egy friss, nagyon jo cikk meg a temaban, mindenkinek, aki nem a bulvart szereti:
criticalbiomass.freeblog.hu/archives/2009/11/07/Influenza-para_-_8/

Nos, itt, a mai hirek szerint kb. 10.000 fertözött van idaig, 2 halaleset (fiataloknal)...uhogy asszem en is beallok az oltocuccra varo, kigyozo sorokba. A sportos eletmod, vitaminok, s csacskasagok sokszor sajnos kevesnek bizonyulnak..

mindenkihibas 2009.11.10. 22:56:18

criticalbiomass.freeblog.hu/archives/2009/11/07/Influenza-para_-_8/

Szerintem erdemes elolvasni...tenyleg tudomanyos leiras, mindenfele vakera nelkul...en ilyen leirasva vartam, h vegre donteni tudjak, bar senki sem kerdezte, a dontesem: oltatok... a Lenkei meg... ehh, na de arrol is irnak itt :D aki fogekony a matematikara, az is van benne :)

dpspeti 2009.11.10. 22:57:00

En voltam... :D De ahogy latom helenburgis is beidezte ezt :D

RexpecT 2009.11.10. 23:39:31

Én sem oltatok... fussatok inkább :D
Ha véletlen elpatkolok akkor meg rátok hagyom a futócuccaimat :D....

DaMartian:
Lesz sorsolás?:D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.11. 05:41:19

@zsolababe: nem csak azért kell oltatni, hogy te ne betegedj meg, hanem hogy ne is fertőzz meg senkit.

örömmel látom, h sokan oltatnak. a családunk is kap a héten, vagy jövő hét elején, de vitaminozunk is.

@da: mármint hogy előre meg tudják _BIZONYÍTOTTAN_ mondani, hogy ugyanannyi napot leszünk betegek mint eddig, hiába adják be a vakcinát? ezt te átgondoltad?

Mylady 2009.11.11. 07:56:21

@DaMartian:
A Homáron tegnap megjelent egy poszt az igen bulvárosan hangzó "Bünteti a lassú futókat a Nike" címmel. Még nem reagált senki a Nike-tól.

HecseDLI 2009.11.11. 08:15:06

@BGy: A circus maximus elején kellett volna ilyen interjúknak megjelennie . De mégsem értem , hogy az egészségügyiek miért nem tolonganak, hogy beadassák az oltásokat maguknak. Agyban eldöntötték , hogy ők nem lesznek betegek? :-)))))

HecseDLI 2009.11.11. 08:27:03

@Mylady: Miért, van olajozottan működő cég ? A félmaraton óta várom a csukámat..csak várom..csak várom.

mohilla 2009.11.11. 08:41:00

Sziasztok!

Én kb 1 hónapja adattam be mind a kettő oltást régit és az újat is a párommal együtt. Semmi mellékhatást nem tapasztaltunk, azon kívül, hogy fáj a karom a régi oltástól 2-3 órán keresztű, másnap még egy kicsit és utána már semmi gond nem volt. Én személy szerint a természetgyógyászat irányába hajlok inkább, a természetes dolgokat részesítem előnyben, de jelen eseteben azt mérlegeltem, hogy nem lenne szerencsés hosszú ideig otthon feküdnöm influenzában. Egyébként én minden évben beadatom, azóta nem voltam beteg. Megjegyzem így is lehet, hogy megkapom, de elvileg legalább hamarabb kilábalok belőle.

Üdv:

Tamás

Üdv:

Tamás

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.11.11. 09:09:47

@helenburgis: véletlen egybeesés a monogram Berencsi Györggyel. Bár a keresztnevünk is azonos. :))
Engem ő győzött meg. A hosszantartó magas lázat nem bírja ki az ember fia. A legyengült szervezet tüdőgyuszit kaphat és abban nyúlunk ki. Eddig soha nem adattam be magamnak a "hagyományos" influenza elleni cuccot, de aszongyák, ez most nem "hagyományos", hanem "intelligens", mint a mosópor. A trendi írásmód szerint: i-nfluenza lesz.(Copyright én!)

effe 2009.11.11. 10:02:10

és hogy egy kis vidámság is legyen a témában:

Orvosi tanács H1N1 esetére:
Beteg? Vagy fél a betegségtől?
HÁEGYENEGY almát!
:)

Nylonman 2009.11.11. 10:12:16

?? Ennek a vírusosdinak mi köze van a futáshoz ??

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.11.11. 10:59:52

Ma elszaladtam venni egy liter H1N1 vakcinát. Házit.

tapirka1014 2009.11.11. 11:25:25

@szasza75: beolthatnál vele engem is

HecseDLI 2009.11.11. 11:49:34

@rrroka: betegen is beadatod magadnak? Ezt viszont nem tenném. Azt írtad az előzőben ,kerülget vmi kórság

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.11.11. 12:13:44

@tapirka1014: rendben, majd megírom hol mikor kezdődik a kúra :-)

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.11.11. 12:14:44

Én nem oltatok: napi 1000 mg C vitamint, magnéziumot és "szépségvitamint" is szedek, gyümölcsöket, zöldségeket igyekszem enni rendszeresen, ezek egyelőre rendben tartanak. Régen voltam igazán beteg szerencsére, remélem nem leszek az, bár egy kis otthon fekvős pihi mindig jól jön. :o)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.11. 12:54:36

@HecseDLI: hát ha lázas leszek vagy vmi komolyabb, akkor nem, persze, de ha csak takonykodok, akkor be.

HecseDLI 2009.11.11. 12:55:57

@haan-chee: mi az a szépségvitamin? :-)))
Ez úgy hangzik mint a narancsbőr elleni krém

Edward Nygma 2009.11.11. 13:30:22

Szintén nuku szuri, pedig ingyen kapnám. Inkább 500mg C + sok gyümi + szauna + 1 gerezd fokhagyma esténként.

Mylady 2009.11.11. 14:20:49

Én sem kérem, pedig szintén ingyenes (dolgozói juttatás :D )
Kb a cég 1/4-e kérte. Remélem, a többiek sem kapják el, mert nem szeretnék rajtuk keresztül megfertőződni :)

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.11.11. 14:26:45

@HecseDLI: Hehe, ez jobb annál. :) Biovanne a neve, a bőrt, a körmöt és a hajat erősíti, teszi rendbe, nekem sokat segít, A, B, E vitaminok vannak benne, meg jód és élesztő. :)

HecseDLI 2009.11.11. 19:56:27

@haan-chee: az előbbiben nem hiszek Mindezt egészséges kajákkal is be tudod vinni a szervezetbe sztem.

szonyi.esztella · http://racemachine.blog.hu/ 2009.11.11. 20:20:59

racemachine.blog.hu/

megvolt a mai 3,8km úszás,van, aki a 180 km bicó felénél van, aztán jön a marathon.

kövessétek velünk a magyar versenyzőket!

felician 2009.11.11. 23:48:03

Én még kivárok. Amióta futok, rendszeresen táplálkozom és a Petőfit hallgatom, nem voltam beteg.
Egy apróság: a H1N1 elleni oltásban nincs legyengített baci. Sőt, semmilyen sincs. Halott vírusok fehérjeburkai vannak benne.

boibo 2009.11.12. 00:06:48

@felician:
"...és a Petőfit hallgatom, nem voltam beteg."
:DDD

tzh 2009.11.12. 00:19:54

Sok liter, natur, szálas zöld tea. (szigorúan nem filteres, különösen nem pickvick nem, no aroma)
Két hete sincs, hogy elkapott valami, és a neocitran ugyan ízre bejön, de semmi egyéb. Harmadik nap jutott eszembe, hogy napok óta nem ittam zöld teát, és azzal a lendülettel két kanna jött is (nem egész 2 liter összesen). Estére már mintha kicseréltek volna.
Az EGCG polifenolt állítólag nem szereti az influenza.

szonyi.esztella · http://racemachine.blog.hu/ 2009.11.12. 00:31:35

Gyertek szurkolni a két magyar versenyzőnek a decaironmanen!
Ember feletti megpróbáltatások.
1800km bicó, 422 km futás, 38 km úszás.10nap alatt.
2 magyar van a 16 versenyző között.

szurkolni itt lehet
racemachine.blog.hu/
vasakarat.hu/

eredmények percről percre
www.multisport.com.mx/eventos/rdec09.htm
itt vannak.

hajrá fiúk!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.12. 05:51:50

szeretném elmondani a nem oltatóknak, hogy a védőoltás nem csak azért kell, hogy ti ne betegedjetek meg, hanem hogy a betegség ne terjedjen! ha ugyanis nincs védőoltásod, de van erős szervezeted, akkor az immunrendszered mondjuk három napig elbíbelődik a vírussal, számodra tünet nélkül, de ugyanúgy köpöd szerteszét!

Steve01 2009.11.12. 12:13:37

Én múlt hét szerdán beadattam. Semmi, de semmi mellékhatást nem tapasztaltam az elmúlt egy hétben. Egy-két napig éreztem a vállamban a helyét, de például látni már abszolút nem lehetett. Én kb havi 200km-t futok, minden harmadik nap lemegyek a konditerembe egy kicsit súlyzózgatni. Mivel imádok minden gyümölcsöt szerintem az utóbbi két évben nem nagyon telt el úgy nap, hogy ne ettem volna legalább egy pár szem almát, szőlőt narancsot stb.... Minden nap iszom pezsgőtabletta formájában multivitamint, vas+c-t, magnéziumot, kalciumot. Ja és közben semmi cigi, (majdnem) semmi pia. Szóval eléggé egészségesen élek. Ennek ellenére a nyáron kaptam egy olyan tüszős mandulagyulladást, hogy majd meg pusztultam!:) Erre mondta az orvos, hogy élhetsz te akármilyen egészségesen, szedhetsz akármennyi vitamint, ha elkapod a vírust akkor úgyis megbetegít, legfeljebb hamarabb és könnyebben legyűröd.

Leslie Iron 2009.11.12. 13:44:36

Nalam 590mg C vitamin, tozegafonya, Beres csepp, kulonfele gyogyteak. Oltassal meg egy honapot varok.

NapPali 2009.11.12. 15:08:00

Grat mindenkinek aki nem oltat! Azonkívűl, hogy másokat veszélyeztetnek, a napi gyógytea, c-vitamin, Béres csepp stb bevitellel kb 10X annyit költenek mint egy 2000 forintos oltással. Továbbá ha már az OGYI-ban, mint állami szervben sem bíztok akkor ki a Jóistenben...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.12. 16:13:08

@NapPali: erre annyit tudok mondani, hogy ha maguk az orvosok se tudnak értelmeset mondani oltás ügyben, akkor hogy várjuk el, hogy mindenki oltasson? én nem tudom kiben merült fel egyáltalán ez az egész masszív ellenállásra buzdítás az oltással szemben, de jól picsán kéne rúgni.

Mylady 2009.11.12. 16:14:26

@NapPali: figyu, demokrácia van. Amíg nem kötelező, addig úgy döntök, ahogy akarok.
Ezer oka lehet annak, ha valaki nem kéri az oltást. Nézzél körül: orvosok, eü dolgozók, hozzáértők sokasága ellenzi. Kb annyi, mint amenniy mellette van. Szóval annyira azért nem egyértelmű a kép.

"Továbbá ha már az OGYI-ban, mint állami szervben sem bíztok akkor ki a Jóistenben..."
hm, lehet, hogy én vagyok túl öreg, de az állami szervekben valahogy nem bízok 100%-ig...

És nem, nem anyagi oka van annak, hogy nem oltatom be magam. Egyrészt talán még ki tudok 2ezret fizetni anélkül, hogy éhenhalna a család, másrészt a munkahelyem ingyen biztosítja. Ha kérem. 75% nem kérte. Talán ez is sokat elmond.

Leslie Iron 2009.11.12. 16:17:05

Legalább te tudod a frankót, az sem mellékes. Én sajna nem, jelenleg csak ennyit:

Obama rendkívüli állapotot jelentett be a H1N1 okán.Olyan 308 millió ember élhet az USA-ban. Ebből fél év alatt meghalt 1000 ember az új influenzától, (köztük 100 gyerek!!!) és 20.000 embert ápolnak miatta kórházban. Tehát, a H1N1 világjárvány kegyetlenül kipusztította az USA lakosságának a 0.000325 százalékát !!! (minden 308ezredik embert) És ez az oka annak a tömeges oltási kampánynak, amit még a világ nem látott…

Magyarország: kb. 300 fertőzött és 4 halott. (ebből 1, aki biztosan a vírus áldozata)

Mexikóban (ahonnan elindult a dolog) 37.000 fertőzött van és 250 halott.
110 millió lakosból.

De Istenben valóban bízok...

Mylady 2009.11.12. 16:54:56

És még annyit: szerintem a "másokat veszélyeztet" kitétel sokkal-sokkal inkább érvényes azokra, akik
dohányoznak
isznak
drogoznak
egészségtelenül élnek
az utakon (részegen) száguldoznak
stb

De nem akarok erről vitát nyitni.

HecseDLI 2009.11.12. 17:38:48

@felician: Én meg a Kossuthot hallgatom és ott azt mondták ,éppen tegnap reggel, hogy a semminél és a legyengített bacinál is erősebb van benne teljes. Vajon mi az igazság? Ja az odaát van.
A WHO amúgy jónak ítélte a vakcinát, megfelelő immunválaszra késztet.
@tzh: 2 liter valódi zöldtea ? én is szoktam, de nem ennyit egyszerre .Nem pörögtél mint a viagrás nagypapi?,
@Leslie Iron: a nagy számok törvénye. Arról nem is beszélve, hogy a hagyományos influenzában is meghalhatnak emberek, csak azt nem kommunikálják kifele
@rrroka: hülyén indították a kommunkációt. Pszichológia az egész. Amit erőltetnek és észervek nélkül nyomatnak ,azzal szemben jobban ellenállsz.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.12. 18:23:10

@HecseDLI: @Mylady: a másik dolog az, hogy a politika is belefolyt a dologba. az egyik oldal osztja a vakcinát, a másik oldal szerint minden amit az egyik ad ördögtől való, ebből következik...
mivel a fertőzöttek száma nő, a 75% hamar és rohamosan csökkenni fog, mert rájönnek, hogy ez nem választási szavazás és a szavazók halnak meg, ha továbbra is abban bízunk, hogy lóról hátrafele lenyilazzuk a disznóinfluenzát.

HecseDLI 2009.11.12. 19:11:09

@rrroka: de azért nem lep meg ez a nagy bizalmatlanság ugye? Amiket most hallani . Minden a lóvé körül forog és ez is csak egy jó biznissz valakinek.
Az ÁNTSZ- eknél kampányolt B.László a pandémiás fó mufti még jó jó pár hete, hogy oltassák be magukat az ott dolgozók . Még a családtagok és egyéb rokonok is megkapták ingyen ,akik kérték. (Van egy pár ismerősöm szanaszét az ÁNTSZ-ben). Azt mondták olyan érzésük volt , mintha edénybemutatón lettek volna. Szerinted meg tudta őket győzni?
Ennek a jó embernek ki kellett volna állni még a legelején a nyilvánosság elé infektológusokal , virológusokkal ,egyéb szakikkal karöltve elmondani a szükséges infókat nyíltan. De miért nem ?
B.L. nek az volt/még az, a célja(Kossuth rádió) ,hogy Magyarország egy szigetecske legyen az EU-ban , ahol nincs járvány. Ugyanis az EU- ban nincs sok vakcina ..még. A magyar beoltottsági arány tegnap(Kossuth rádió) 10% volt. De jól állunk a többiekhez képest, de a tervhez képest nem. Ugyanis pandémiás cselekvési terv is van már jó pár éve . De 50% kell, hogy ne legyen jávány, ill. hogy az esélye meglegyen.

xhege 2009.11.12. 19:12:46

Én hétfőn oltattam be magam azóta sincs semmi bajom. A vállam kicsit fájt de ennyi. Már hétfőn este az oltás napján toltam 11 km-t, ami jól ment. A futásra nálam nem volt hatással. Feleségem is megkapta az oltást, neki sincs semmi baja tőle és ma délután a 4 éves kislányom is megkapta. (Nem sírt :) )

Steve01 2009.11.12. 20:17:58

@Mylady: Teljesen igazad van! Azt hiszem, hogy felnőtt emberek vagyunk, és jól mondod, hogy demokráciában mindenkinek saját választása, hogy az adott információk hatására mérlegeljen (hacsak nincs valami vészhelyzet, de azt hiszem, hogy ebben az esetben erről még abszolút nem beszélhetünk). És aki nem oltatja be magát az senkit nem veszélyeztet (maximum saját magát) mert a védekezésről mindenkinek magának kell gondoskodni! Én nem várnom el senkitől, hogy csak azért beoltassa magát, hogy én ne kapjam el. Ilyen esetben nekem kell gondoskodnom magamról és beadatnom az oltást, mint ahogy már meg is tettem.
Mindezekkel együtt azért rrrokának igaza van, hogy a sok seggfej rémhírterjesztőre ráférne egy jó nagy seggberúgás!:)

felician 2009.11.13. 01:04:32

@HecseDLI: Legyengített/elölt bacival bakteriális fertőzések ellen oltunk. Halott vírusokkal vírusos fertőzések ellen. Ha a H1N1 elleni oltásban bármiféle baci van, az elég nagy baj. Mielőtt bárki ezen kezdene el agyalni, tuti, hogy nincs benne.

@rrroka: viszont ha mindenki más oltat, nincs kitől elkapjam:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.13. 06:01:04

@HecseDLI: hát, ha már anyagi dolgokról beszélünk (ami vírust és a megbetegedéseket persze sehogysem befolyásolja), akkor nézhetnénk úgy is a dolgot, hogy mekkora biznisz a c-vitamin, béres-csepp, és más immunerősítők gyártóinak és forgalmazóinak, hogy az emberek inkább több ezer forintot költenek havonta ezekre, hogy elkerüljék az influenzát, mint hogy beoltassák magukat egyszer egy kétezer forintos oltással, ami amúgy az ország felének ingyen jár. pár száz milliárd forintért már érdemes kétséget és ellenállást gerjeszteni, nem? :)
de eben egyébként se a pénz se a politikai érdekeket nem kell bevonni, ahogy Mylady mondta, demokrácia van, ha akarod oltatod magad, ha akarod nem, ha akarod az egyik pénzhajhász hazugnak hiszel, ha akarod a másiknak. ez a magyar demokrácia. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.13. 06:02:43

@felician: attól még megkapja és továbbadhatja az, aki be van oltva, csak nem betegedik bele, meg rövidebb ideig és kevésbé fertőz, hiszen nem szaporodnak el benne kis genyók.

sztibi25. 2009.11.13. 06:53:38

Természetesen szerintem is mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy beadatja-e a védőoltást, vagy sem, de ezt a nagy ellenkampányt én sem értem. Nyilván nem egy tömeggyilkos vegyifegyverről van szó. Eddig is voltak védőoltások és eddig sem volt semmi gond. Legrosszabb esetben nem használ. De ha ezzel már elértem, hogy másokat nem fertőzök meg (talán) és én se betegszem meg (talán) már megérte beadatni. Egyébként anyukám háziorvos, és nagyon vicces, amikor meséli, hogy a nagyhangú kemény oltásellenző betegei egy-egy új információ hatására hogyan képesek még a boltban is megállítani a védőoltásért, úgy, hogy szinte a másnapi rendelést sem bírják kivárni. Nem egyszerűbb elkerülni a pánikot és az elején oltatni, mint utána meg kétségbeesetten szidni az orvosokat, államot és mindenkit mert megbetegedtem (sajnos ez elég elterjedt reakció)?

bellone 2009.11.13. 08:55:13

Reggel hallottam a WHO képviselőjét, a következőket sikerült leszűrni:
-Év végére szeretnék elérni a 40%-os arányt a beoltott lakosság tekintetében, 60% lenne az ideális a járvány megelőzése érdekében.
-A WHO londoni laboratóriumában a Magyar oltóanyagra adott immunreakciót vizsgálták. Az immunrendszer jól reagált, ebben az oltóanyagunk paraméterei jók. Mindamellett a teljes minősítésre még akár hónapokat kell várni.
-A fokozottan veszélyeztetett csoportokat (3 éven aluliak, terhes anyák) a minősítés hiánya ellenére is célszerű beoltani.
-Az eddigi tapasztalatok szerint annyiban is másabb az eddigi influenza járványokhoz képest az új, hogy a veszélyeztetett csoportok nem fedik egymást, a 65 éven felüliek pl.: nem felülreprezentáltak, viszont 30 év alatti, egészséges fiatalok is belehaltak már a szövődményekbe.

Személyes véleményem, hogy itt majdnem mindenki elkúrta aki elkúrhatta, de az egészségügyi kormányzat felelőssége mégis nagyobb. Hiszen a vakcinák (legalábbis első körben) lejárati idő feltüntetése nélkül kerültek terítésre, a felelősséget próbálták szétteríteni (pl.: a háziorvosokra) és mire észbe kaptak már indokolatlanul nagy volt az ellenérzés, és túl sok a félinformáció.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.13. 09:10:51

@bellone: ráadásul a magyar vakcina egy komponensű, vagyis beadják és két hét múlva megvan az immunitás, míg pl az osztrákoknál vissza kell menni még egy szurira.
és igen elkúrta mind. de nem hülyék vagyunk, hogy hagyjuk magunkat így manipulálni?

bellone 2009.11.13. 09:42:37

@rrroka:
Mit tudsz tenni?

Sosem fogom elfelejteni, mit műveltek 2006-ban a H5N1 miatt. Meg van? Szkafanderes emberek falvakat zártak karanténba, az átmenő gépjárműveket ellenőrizték, átvizsgálták és az összes pozícióban lévő (éppen kampányoló) nagyfejű ott pávázott a környéken. Most lehet, hogy tényleg baj van (vagy lesz), de nem nagyon akadt egy vezető sem aki kiállt volna a gátra, és ha akadt volna sem biztos, hogy hinnének még nekik az emberek.

Egymásra mutogatás, félrebeszélés az van dögivel, de -kérdem én- ki vezeti a népet és hova?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.13. 10:41:30

@bellone: messzire jutottunk. :) hagyjuk inkább, és nyomás futni amíg süt a nap! :D

bodlac 2009.11.14. 10:56:23

@Dr. Csabai: Gondolom jól értékelem, hogy ez gyakorlatilag a Grape Vital tálálékkiegészítőhöz kapcsolódó reklám oldal. Azzal vádolni más gyógyszergyárakat, hogy pénzéhségből ők fejlesztették ki a fertőző törzset, igen súlyos vád; ami egy konkurens cég reklám dokumentumába ágyazva különösen groteszk hatást kelt.
Én azért szeretnék megbízható forrásból származó referenciát kapni arra, hogy a 1918-as spanyol nátha "emberi kézzel létrehozott vírus" volt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.14. 13:12:12

@bodlac: :DDD éppen megállapítottuk, h mennyire hülyének vagyunk nézve, itt a jó példa.

T. @Dr. Csabai: kíváncsi vagyok válaszol-e.

HecseDLI 2009.11.14. 17:24:53

@felician: elírtam, bocsi természetesen vírus , legyengített vagy teljes vírust tartalmazó vakcina

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.14. 17:53:59

Ne higgyetek Dr. Csabainak! Ő egy kolbász!

HecseDLI 2009.11.14. 18:08:54

@Dr. Csabai: Tiszteletem!
Az ember által kreált vírusokon abszolute nem lehet csodálkozni. Hadd foggyjon a gyógyszer és az oltóanyag! A reklámszöveg kicsit "edénybemutatós" kár bele.
Kérdés , hogy csak anyagi indíttatás van- e mögötte ? Mi a véleménye Jane Burgermeister nyomozásairól ,vádjairól?

tzh 2009.11.15. 23:01:08

@HecseDLI: A zöld teáról sok a tévhit. Nem pörget túl, ráadásul még csökkenti is a vérnyomást, ellentétben a kv-val.

tzh 2009.11.15. 23:05:24

Egyébként hamarosan beoltatom magam.
Ha minden igaz, egy-két hét kérdése.
Nem anyagiak, ha ezen múlna csak, akkor mennék és kész.
Egész egyszerűen az orvosok rendelnek ekkor és ekkor, én meg dolgozom ekkor és ekkor. Építőiparban nem úgy van az válságkor, hogy fogod magad, és csak úgy kimenőt kapsz. Legalábbis nagyon döntő többségében.

HecseDLI 2009.11.16. 17:19:44

@tzh: én éber vagyok tőle , azért kérdeztem

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.17. 05:39:19

@HecseDLI: én még sosem vettem észre h éber lennék a zöld teától. estére szoktunk olyat főzni, vagy gyümölcsöset, reggel és napközben meg fekete teát. tényleg élénkít?

wombat16 2009.11.17. 12:47:11

Némi pontosítás, a vírus (és nem baci ugye...) nem legyengített, hanem elölt a jelenlegi vakcinában és 4 nap alatt kiürül a szervezetből, ergo azután már semmilyen mellékhatása nem lehet, de elvileg az első 4 napban sem nagyon. A másik az ólom-tartalma (ez a stabilitás miatt kell), de erről is sok dezinformáció született, mert az ólomnak 3 fajtája is van - bár nem értek hozzá, de az olvasottak alapján ez az etil alapú verzió, aminek 7 óra a felezési ideje, tehát ennyi idő alatt ki is ürül a szerveztből...a lényeg a lényge: nincs kifogás a futás ellen :)

HecseDLI 2009.11.17. 18:44:12

@rrroka: élénkít mivel van benne koffein. Csak a kávéból egyszerre szívódik fel , és hat , a zöldteából késleltetve - hosszabb ideig kis mennyiségben.
Magas antioxidáns( E,A vitaminok) tartalmú , rostanyagok vannak benne és zsírégető cucc. Én kimért teát szoktam venni teaházból , sosem filtereset. Az mű.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.18. 05:29:47

@Zsuzsa62: érdekes, hogy Dr. Csaba hozzászólására minden blogot végigkövetve ugyanaz az üzenetet küldted, véletlenül még egy terméket is megneveztél, sőt azt hazudtad, hogy minden ismerősödnek akit beoltottak 40 fokos láza lett. értem én a marketinget, de ez a legaljasabban és legprimitívebben hülyének néző formája annak. gusztustalan, hogy ennyire kevésre tartjátok azokat, akikből meg szeretnétek élni...

xhege 2009.11.18. 08:03:59

@rrroka: abszolút egyetértek minden szavaddal. Nem kérdőjelezem meg az adott termék hasznosságát, de ez így gusztustalan.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.11.18. 10:02:55

@rrroka: Dr Csabai és Zsuzsa62 sem fog itt többet írkálni, mert nem emlékeznek, hova írták már be a megjegyzéseiket. A gerillamarketing hajnalán még elment volna mindez, de ma már inkább szánalmas.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.18. 10:17:00

@BGy: ezért nevezem ezt a fajtát gorilla-marketingnek. :) ugya aza ciki, hogy anickre kattintva az aktivitás fülön látható, hogy nincs más hozzászólása az usernek csak ez. egy éve volt ugyanilyen ocsmánykodás az index fórumokon nike 92 grammos cipő ügyben, az is rohadtul undorító volt. 4-5 nicken csak egymásra referáló hsz-ek. a mélypont, az volt hogy a baba-mama futás topikban az egyik droid marketinges gorilla beírta "jaja de nehéz lehet kisbabával futni... de az új nike 92 grammos csukában ennyivel is könnyebb!" DaMartiant kérdezte, mondta, h vmi külsős barmok voltak, nem a nikesoknak mentek el otthonról.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.11.18. 10:22:34

@BGy: Most hogy tudom mi az a grape vital :-) grapefruit mag olaj. a webshopjukban 5000 Ft , még jó, hogy bármelyik áruházban lehet venni 1000-1200 forintért :-)

xhege 2009.11.18. 10:41:35

@szasza75: Na ja de az nem is fog hatni abban biztos lehetsz, hisz valami kínai hamisítvány lehet csak annyiért :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.18. 10:55:36

@xhege: csak akkor hat, ha orvosod vagy kollégád javasolja...

tzh 2009.11.18. 12:53:19

@HecseDLI: Nem beszélve az EGCG polifenol tartalmáról, aminek egyik nem elhanyagolható tulajdonsága, hogy többek között magát az inluenza vírust képes gyilkolni (ilyesmit gyógyszer csak nagyon kevés tud felmutatni, és az is atomdrága, meg nem nagyon javallot túlzásba vinni se, meg rezisztencia etc. etc)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.18. 14:04:07

@tzh: szerintem nem képes magát az influenza vírust gyilkolni, ahhoz a vírus túl kicsi. Ezért nem hatnak pl az antibiotikumok a vírusokra.

HecseDLI 2009.11.18. 17:51:07

@rrroka ,@tzh: parazita, képtelen gazdasejt nélkül létezni ,azaz nem életképes és nem tud megbetegíteni. Ha nem életképes magában az antibigyókat sem tudja felvenni.

tzh 2009.11.18. 18:29:26

Azért annyit az EGCG polifenolról, hogy nem antibiotikum, nem összekeverendő. Itt valami kémiai folyamatokat kell keresni a háttérben, ahhoz meg nem feltétlenül kell, hogy a parazita aktív legyen.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.19. 05:14:48

@tzh: hát hogy a viharba hatnának az antibiotikumok, ha nem vmi kémiai folyamattal? :D az a lényeg, hogy az antibiotikum mérete (csak úgy nagyságrendileg, már nem emlékszem mik a pontos számok) mondjuk 10, egy baci mondjuk 100, így hozzá tud tapadni az ab és hatni tud. egy vírus meg mondjuk 1. ezért nincsenek nagyon antivirális gyógyszerek.

tzh 2009.11.19. 14:04:47

@rrroka: most betűzzem neked, hogy nem antibiotikumról beszélek? Szerinted minden, ami gyógyító hatású, az antibiotikum? Arról az antibiotikumok működése elvén nem győzöl meg, hogy az EGCG polifenol nem hatásos a vírusok, köztük az influenza vírusa ellen, mert nem antibiotikum. A Pao d'Arco teánál nem vitatkoznék, mert annak gyógyító hatású összetevői ténylegesen bacikra jók.
Mielőtt szétoffolnám: ma beadattam az üzemorvossal az antih1n1-et.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.19. 14:28:48

@tzh: én meg azt próbálom elmondani, hogy effektív és konkrétan a vírusra biztos nem hat, mert túl kicsi ahhoz, h bármilyen molekula konkrétan őt baszkurálhassa. tehát nem "magát az inluenza vírust képes gyilkolni".

HecseDLI 2009.11.19. 18:56:18

@rrroka: vannak antivirális gyógyszerek, és elegendő készletek is vannak a járványra. Ma hallottam.

HecseDLI 2009.11.19. 19:01:58

@tzh: enzimgátlás, -a vírus elterjedését akadályozza a szervezetben az adott enzim blokkolásával. Tamiflu

tzh 2009.11.19. 23:59:10

@HecseDLI: Kell legyen valami, ami miatt hatásos a zöld tea. A gyógyteás könyvben az EGCG-t "vádolták" meg ezzel, és nem tudom, ténylegesen hol az igazság, de tény, hogy tapasztalni tapasztaltam, mennyire hatásos csakugyan. Nálam pedig a mennyiséggel sincs probléma, és szálas kimértet használok.
Épp egy lebetegedés kínzott, mikor beszereztem kíváncsiságból egy gyógyteás könyvet. és mert épp rákaptam az ízesítetlen teaivásra amúgy is, illetve a reklámozott gyógyszarok nem sok vizet zavartak, összekötöttem a kellemeset a hasznossal és kipróbáltam. És lőn, tényleg hat. És nem azért, mert meleg ital, ami izzaszt, mert akkor a neocitran is hatna.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.20. 05:14:22

@tzh: nem volt nehéz leszokni a cukros teáról? én nagy tételben fogyasztom a teát, ezért filterest használunk. Egyre csökkentjük a kancsóba belerakott cukrot, három kanálról egy plusz kettő mézre álltunk át, de teljesen édesítés nélkül pillanatnyilag nem tudom elképzelni.

tzh 2009.11.20. 06:35:07

@rrroka: Egyáltalán nem volt nehéz, mivel előzőleg amúgy sem zöld teákat ittam ízesítve, az a fajta nem is jó cukrozva, nem úgy áll neki, mint a feketének. Természetesen a többi fajta teát is ízesítetlenül iszom azóta. Az earl grey-nek is végre nem cukor, hanem teljesen bergamot íze van.
folyt köv.

tzh 2009.11.20. 06:41:12

@rrroka: Nagy mennyiségben nem éri meg a filter. 1 filter=1,5-2 dl, azaz 4-5 filter kellene nekem 1 literes kancsóhoz. Nézzük az árakat: a nagyon low budget filteresnél is a 20 filteres doboz (kb 30g teafű) meghaladja a 200 Ft-ot. Szálas zöldet lehet kapni drogériában 6-700/ 100g, a teaházakban 1200-1400 /100g (utóbbi minőségibb).
Sokan használják a filterest úgy, hogy egy filter sok vízben sokáig, és ez az, ami így tényleg csak ízesített forró víz lesz gyakorlatilag, gyógyhatása nyilván kevés lesz ilyen kis dózisban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.20. 08:39:29

@tzh: mondjuk én napközben tényleg csak az ízesített víz miatt iszom, durva is lenen napi 2-3 liter gyógyító teát inni, az már túladagolás. :D

M.Islander 2009.11.20. 13:17:50

Mylady · renszarvas.hu/ 2009.11.12. 16:54:56
a szőke nő kimaradt a felsorolásból, cica!

M.Islander 2009.11.20. 13:24:20

hihhhetetlen, hogy a d-vitamint senki sem említi (igaz, hogy nem is lehet recept nélkül beszerezni)...
érdekes cikk:
www.tenyek-tevhitek.hu/h1n1-es-d-vitamin.htm

én nem adatom be, marad a rendszeres edzés és a vitamin/szauna kombináció, ennyi kockázatot vállalok (annak valószínűsége, hogy elpatkolok a röfináthától jóval alacsonyabb, mint hogy a fejemre esik egy anyamedve az egyik HHH futás alkalmával).
én inkább a fent hivatkozott offshore cégben szeretnék inkább részesedést szerezni, még a dédunokák is megélnének a nyereségből :o)

HecseDLI 2009.11.20. 19:29:26

@mîkæl:
Köszi. Szendi Gábornak én hiszek. Több cikkét is olvastam már. Akkor az emelt C vitamin mellett D-t is kell csipegetni. Kicsit sokallom a javasolt dózist. Zsíroldékony ,vizelettel nem ürül,elraktározódik.Túladagolása gázos lehet.
Én is pont ezt gondolom a túlélési esélyekről.
@rrroka: cucu helyett tudom ajánlani a juharszirupt is édesíteni. Prósza ki

pelz 2009.11.23. 16:32:23

Én beoltattam mindkét vírus ellen magam azonos időpontban. Rendszeresen edzek. Szabadban futok. Versenyen is voltam már azóta.
Semmilyen rossz tapasztalatom nincs az oltóanyagokról.
Szerintem, nyugodtan lehet mellettük bármit csinálni.

bellone 2010.07.28. 10:47:50

Eljön lassan az idő, hogy a 2009-es világjárvány részleteiről is lehull a lepel:
hetivalasz.hu/vilag/atveres-volt-a-h1n1-riado-30853

Madárinfluenza kipipálva, sertésinfluenza kipipálva...:)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása