Boldog Karácsonyt és sok bekarcolt kilométert 2010-re is

2009.12.24. 12:07 angelday

A Futóblog szerkesztősége nevében kívánok mindenkinek kellemes ünnepeket és boldog új évet.

Itt az ideje megtenni a 2010-es futással kapcsolatos fogadalmakat is. :-) 

37 komment

Címkék: karácsony buék 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr491620276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2009.12.24. 12:56:15

Én nem teszek fogadalmakat, de éppen most tértem haza egy nagyon kellemes futásból. December 24-én rövidgatyában!

Jane 2009.12.24. 16:49:22

Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket, és jóleső futásokban, emlékezetes versenyekben, egyéni csúcsokban gazdag Boldog Új Esztendőt Kívánok mindenkinek!!!!

xhege 2009.12.24. 19:26:38

Minden kedves futótársnak nagyon boldog ünnepet kívánok. Nekem a tervem 2010-re 2010 km lefutása, Az idén 1700-1800 km között áll meg valahol...

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.12.24. 20:54:04

Boldog karácsonyt mindenkinek!
Az én tervem 2010-re: le fogom futni végre a maratont! :) És ennek megfelelően sok-sok kilométert össze szeretnék gyűjteni, legalább 1000-et. :)

laciii79 2009.12.25. 11:11:20

Fúú, nem szokásom fogadalmakat tenni, ám most lehet, hogy kivételesen teszek. Elég tudatos futó vagyok, tervezek, hogy mikor mennyit, mennyi idő alatt, tudom az egyéni csúcsom 10 és15 km-en, valamint félmaratonon stb., viszont eddig csak fejben dolgoztam, mármint, hogy nem vetettem papírra sem a terveket, sem a megvalósulást. És látva itt sok precíz futótársam, azt hiszem FUTÓNAPLÓt fogok vezetni 2010-ben!!! Kétségtelenül hasznos, és, bár fejben elég jó vagyok, és nagyjából emlékszem, hogy mi hogy volt, azért mégiscsak biztonságot ad, és segíti a fejlődést egy ilyen napló....
További szép, békés ünnepet kedves futótársaim! :-)

Mylady 2009.12.25. 18:27:20

Én elég rendszertelen futó vagyok. Azt tervezem, hogy tudatosabb és rendszerezettebb lesz a 2010-es év. Remélem, sikerül :)

monerd2 2009.12.26. 10:10:20

hmm, fogadalmak, érdekes kérdés... csak annyi, hogy folytatom úgy, mint eddig, remélhetőleg idővel fejlődve. :) időeredményeket nem tervezek, mert nem látom előre mennyit lehet fejlődni a nulláról. a távot jobban tudom, 1200km a minimum amit szeretnék futni, de inkább többet... csak ahhoz már talán szerencse is kell :)

laciii79: nézd meg edzesonline.hu-t edzésnapló vezetéséhez! :)

monerd2 2009.12.26. 10:14:02

jaa és igen, félmaratont is akarok majd 2010-ben. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.26. 15:19:51

@laciii79: a futónapló nagyon fontos, én tudom ajánlani az edzesonline.hut, én is ott vezetem még néhány más futóblogossal együtt. a közösségi része nem vmi kidolgozott az oldalnak, olyan multszázadbeli (bocs sepi! :) ), de az edzés része marha jó, és van frankó statisztikájuk is.

fogadalom nincs, csak terv: maraton 3:45.

katizsuzsi 2009.12.26. 15:50:32

Részemről a terv annyi, hogy a futás fontos szerepe továbbra is megmaradjon, km és idő terveim nincsenek, mert az öröm részére szeretnék koncentrálni. Versenyek: Prága félmaraton márciusban, Kékes csúcsfutás, Nike félmaraton és Balaton maraton

Mylady 2009.12.26. 16:40:30

Ma kipróbáltam a G-alakú fülhallgatót, amit a Jézuska hozott (khm). Féltem, hogy nyom, szorít, laza, kényelmetlen, de nem. Tökéletes. Nem is éreztem, hogy van valami a fülemen. A hosszú madzagot meg beszuszakoltam a zsebbe a lejátszó mellé, úgyhogy az sem zavart. :)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.26. 17:00:09

@katizsuzsi: az idén voltam a prágai félmaratonon, nagyon tetszett és ami itt a blogon nagyon fontos, hogy technikai póló jár a nevezéshez. :))) Ott volt a Tankcsapda énekese is, Lukács Laci!

colika 2009.12.26. 17:21:47

Kellemes Karácsonyt mindenkinek így utólag is :) és Boldog Új Évet!
az én fogadalmam, hogy rendszeresebben futok :)

laciii79 2009.12.26. 17:23:20

@rrroka: @monerd2: Köszönöm a tippet, már regisztráltam is az edzesonline-on. :-))

Occa 2009.12.26. 18:48:44

Elnézést, hogy nem fog témába vágni az irományom, hacsak nem annyiban, hogy a jövő évi terveim dőlhetnek be ha ezzel a dologgal nem kezdek valamit. Eddig csak rendszeres olvasója voltam a blognak, de most szükségem lenne a segítségetekre.

Mindenekelőtt egy kicsit a futó múltamról: 2004 óta rendszeresen futok ez most az jelenti, hogy legalább minden másnap egy 10-15km Sziget, illetve hétvégenként különböző hosszú HHH körök vagy 2 órás időfutások és néha a szegedi töltéseket is meg szoktam taposni. Az előző hétvégén 3 egymást követő napon mentem HHH-ra, mert nem tudtam a hónak ellenállni :) Az első HHH nap a bal térdem külső felén (gyanúsított az iliotibiális szalag) egyre erősödő fájdalmat kezdtem érezni, úgyhogy a kis kör után be is fejeztem. Meg is ijedtem szóval vettem rá krémet, meg egy térdszorítót. A másnapi HHH kis kör végén szintén előjött a fájdalom, mondjuk érezhetően segített a térdszorító (vagy csak placebo hatás?!). Hétfőn szintén csak a kis kör ment a fájdalom miatt :S Ezért máig adtam neki pihenőt, de már nem bírtam tovább ma szintén HHH kis kör, de a végeredmény ugyanaz :( Holnap szintén menni fogok, de ez így nem lesz jó. Okés az Adidas megérett a cserére így közel 1100-hoz. Eddig szerencsére elkerültek a sérülések (bár most hogy belegondolok nemrég szedtem össze az első vízhólyagot is, mondjuk azt a jobb lábamon - mielőtt bárki a zoknit kezdené gyanusítani elmondanám, hogy dechatlonos futózoknikat nyüstölök), úgyhogy most nem tudom mit csináljak, szóval HELP :)
Csak azt ne mondjátok, hogy 2-3-4 hét pihenő, mert akkor meg fogok őrülni :P
Ja, biciklizésnél is érzem enyhébben a fájdalmat, ma teszteltem... Köszönöm előre is!!!
Az én fogadalmam az lenne, hogy minél előbb kilábalok ebből és sérülés nélkül futkorászok egész évben.

DaMartian 2009.12.26. 18:59:11

@Occa: Hát pedig sajna ha nem akarsz komolyabb problémát szerintem néminemű pihentetés elkerülhetetlen! A fájdalom jelzés a test részéről hogy valami nem jó! Ezt le lehet küzdeni vagy lehet róla nem tudomást venni (fájdalomküszöb mértékének függvényében) mondjuk egy verseny befejezéséhez, de hoszzú távon ez nem célravezető. Inkább pihenj most 2 hetet magadtól, mint később 2 hónapot muszájból! Jobbulást hogy teljesülhessen a fogadalmad! Kellemes Ünnepeket!

laciii79 2009.12.26. 20:39:10

@Occa: Szia! Nekem elég hasonlónak tűnő problémám volt 3-4 éve a jobb térdem külső felén. Nekem 1 hónapos kényszerpihenő lett a vége, mert bár nagyon fájt, rátettem egy jó kis szilveszteri futást....iszonyúan fájt, végigszenvedtem, hogy mer' há' csakazértis megcsinálom. Ami nálam volt: régi szar cipő, ez volt a kiváltó ok...meg aztán elmentem egy számítógépes talpvizsgálatra, mely kiderítette, h túlságosan a külső lábélemet használom, és a kelleténél jobban terhelem a térdszalagokat oldalt. Végül kaptam egy betétet (Talpcentrum - Szeged, számítógépes talpvizsgálat, de gondolom sok helyen van ilyen), amivel eleinte csak pár percet, majd fél órát lépelhettem...majd egyre nyújthattam az időt, végül, mire letelt az egy hónap, amit a traumatológus javasolt, addigra futni is elkezdhettem benne, meg lett új cipőm...szóval sokféle változásra szükség volt, de megérte, jelzett a testem, hogy valami nem oké...és muszáj volt engedelmeskedni neki, mert még sokáig akartam/akarok futni...azóta minden rendben. :-) Nyilván nem tudhatom, hogy nálad ez van-e. De lehet. És most még lehet, hogy elég a két hét pihi. Iszonyú volt nekem is a kihagyás, elhiheted. De gondolj arra, hogy hosszútávon megéri. Viszont a traumatológust nem hagynám ki a helyedben... Sok sikert! Gyors felépülést! Hajrá!

felician 2009.12.26. 20:42:50

Fogadalmam nincs, csak céljaim. Azokat viszont nem mondom meg:)

Occa 2009.12.26. 21:35:10

@DaMartian:
@laciii79:
Köszönöm!
Most érkeztem egy kis autókázásból és elszomorító volt, hogy a kuplungot nehezemre esett kinyomni :(
Hétfőn megyek cipőt vadászni és orvoshoz... Holnap azért felmegyek HHH-ra sétálni... Legalább az érzés legyen meg, hogy ott vagyok.

@laciii79: a kényszerszünet alatt mit lehetett lábra sportolni/mozogni, mert a lehetőségekhez képest valamennyire a szinten tartásra szükség lenne

weakest link 2009.12.27. 07:26:44

Két célom van 2010-re (már ami a futást illeti): 1. megduplázni az idén futott kilométereket; 2. elindulni és végigfutni egy, vagy több félmaratont. :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.27. 08:10:26

@Occa: ugyanilyen gondjaim voltak nekem is. Hazafelé a kocsiban azon imádkoztam, hogy túl sokat fékezni ne kelljen, mert a gázról a fékre alig bírtam átrakni a lábamat. Vettem egy másik cipőt és azóta semmi bajom. A cipőt még Szűcs Csaba, futóboltos (v.ö. futóblogos), emberke segített kiválasztani. Akkor egy Adidas Jetet vettem, amit nemrég dobtam el (illetve a feleségem titokban), nagyon jó volt. Előtte egy Active cipőben futottam, amit 3 rugóért vettem a Metróban. Mindez még az előző évezredben történt, azóta megvilágosodtam. :))) Cipő, cipő, cipő! Vagy mezítláb, mert akkor legalább úgy mozog a lábad, ahogy szeretne.

Occa 2009.12.27. 09:56:30

@BGy:
Első körben Adidasokból fogok válogatni, mert eddig mind a 3 az volt és eddig ez az első problémám és tény, hogy már talán sok km van benne... Szóval ma/holnap járom körbe az üzleteket és majd megírom ki lett a "kiválasztott".

Még annyi, hogy örülnék ha megírnátok, hol vannak hozzáértő emberek, hol érdemes vásárolni Bp-n. Igazándiból Spuri az egyetlen ahol hozzáértőkkel találkoztam eddig.

Ma 8-kor ahogy írtam HHH kis kör lassú kocogással 1 óra alatt megvolt. Tudom, azt írtam végigsétálom, de a futótársam sem volt hibátlan, ezért kellett neki is egy kis biztatás. Tegnap este még SMSben írta, hogy ma ne várjak tőle csodát, ehhez képest ma én húztam vissza (elég rendesen). Most tényleg pihenő jön, addig max cípő vásárlás és egy kis közös séta, ha meglesz, hogy szokjuk egymást; nah meg doki látogatás :S
Az elkövetkező 2 hétben írjatok minél több élményt, mert valahogy át kell vészelnem ezt az időszakot.

Köszönök minden segítséget!

rodriguez 2009.12.27. 10:25:24

@Occa: nekem is volt hasonló problémám. Kényszerszünetre a doki úszást javasolt.

laciii79 2009.12.27. 10:57:03

@Occa: rodriguez írta az úszást, az tényleg jó lehet, hisz a víz nagyon más közeg, mint mondjuk az aszfalt. Jóval lájtosabb. Én nagyokat sétáltam annak idején, amivel lehet, hogy lassítottam a gyógyulást, de nem bírtam ki, hogy még azt se.
A dokinál meg kérdezz rá arra a számítógépes talpvizsgálatra meg a talpbetétre, amiről a múltkor írtam, mert ez helyrehozza az esetleges hibáidat lépésnél, és egy életre megteremti a lehető legoptimálisabb futás feltételeit, és ezzel sok jövőbeni sérülést ki lehet küszöbölni, szerintem. De majd látod.
Én amúgy a sérülés után egy Saucony jazz grid-et vettem...hihetetlenül jó volt, úgy éreztem, mintha repülnék, mondjuk az előző cipőm elég elnyűtt volt, nem csoda - meg nem is volt igazi futócipő... Most meg Nike air pegazus van, ez is csodálatos! Boltot Szegeden tudnék ajánlani. Mindenesetre vidd magaddal a régi cipődet vásárláskor, jó támpont lehet!
A cipő a lelke mindennek, az összes többi cucc nem is számít annyira, de a cipő, az nagyon fontos. Minden máson spórolok, a cipőn nem. Általában fél-1 számmal nagyobb kell, mint utcai cipőből. De ezt nyilván tudod. Hajrá, fel a fejjel!

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.27. 11:55:41

Nem sok kommenttel ezelőtt írtam, hogy az idén még nem taknyoltam el. Ma ez is megvolt. Egy éles kanyarban az út még le volt fagyva. Az elégtelen leszorítóerő nem biztosított kellő tapadást és a lábam elindult kifelé. Éppen telibetalálta a hátulról előre lendülő(csosszanó) másikat, úgyhogy esélyem sem volt. Felvettem azt a pozíciót, amit a gyorskorcsolyások a kanyarban szoktak, de csak a másodperc törtrészéig, mert utána már a földön voltam. Ekkor a maláj tigrist megalázva pattantam talpra és folytattam az utamat. Ketten látták csak, egy gyorsgyalogló és a kerékpáros kísérője. Ennyit fűztek hozzá: hopp-hopp. Én cifrább, ízesebb, folklorisztikusabb megjegyzéssel éltem, de valami miatt nálam mindig a káromkodás az első vészhelyzetben. :)))

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2009.12.27. 14:06:38

@laciii79: Engem érdekelne az a futóbolt Szegeden, ahol értenek az eladók a futáshoz. Megírhatnád privátban, hogy ne reklámozgassuk itt a nem környékbelieknek. Kössz!

weakest link 2009.12.28. 09:59:13

@Mylady: megkérdezhetem, hogy pontosan milyen fülhallgatót kaptál?? mostanában szeretnék venni, de még nem tudtam eldönteni, hogy melyiket válasszam.

DaMartian 2009.12.28. 11:42:26

@Sekiwake: Szerintem meg nyugodtan tedd publikussá! Másokat is érdekelhet! Épp ez a blog egyik lényege nem???

bodhiszattva 2009.12.29. 14:47:22

nagyvonalakban leirnam az evemet, hatha valakinek erot ad. nekem tavaly ilyenkor volt a nagy fogadalom ideje. az addigi rendszertelen futasaimat szerettem volna rendszeresse tenni, es nagyon komolyan venni, mert ugy gondoltam hogy ez az ami segit megtalani a belso egyensulyomat. tehat a leheto legkomolyabban vettem. havi 200 km-t terveztem, es januar elejen neki is alltam becsulettel. habar a 2400 km nem jott ossze, hanem kb 2200. azert alakult igy mert december elejen, egy eros, es farszto het utan ugy gondoltam szuksegem van erre a par het pihenore, es az utolso hetekben elvetve futogattam ugynevezett oromfutasokat.
ugy erzem celomat elertem, a futas eletem egyik legfontosabb resze lett, megtalaltam az utam. ami a versenyeket illeti, lefutottam eletem elso marathonjat, es meg kettot, es egy ultra tavot is.
folytatni szeretnem, nagy terveim(almaim) vannak a jovoben.
ezuton is szeretnem megkoszonni ennek a blognak a segitseget, jonehanyszor sikerult erot, motivaciot meriteni az itt olvasottakbol. koszonom mindenkinek, es sok boldog kilometert kivanok!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.30. 06:21:29

@bodhiszattva: hú, kemény menet volt, elismerésem!

bodhiszattva 2009.12.30. 14:53:02

@rrroka: koszi, remelem menni fog a folytatas is

szaszit 2009.12.30. 21:28:34

@bodhiszattva: Grat, hiszen minden fejben dől el, ha az ember elég elszánt nem létezik lehetetlen.
Sok sikert a következő évi (CC)Célokhoz is!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2009.12.30. 21:59:19

@DaMartian: Hát úgy néz ki, hogy látogatásaink során az ominózus sportboltban meglehetősen eltérő sportolói múlttal rendelkező és eltérő kereskedelmi filozófiát képviselő eladókkal találkoztunk. Így szívből ajánlani nem tudom :-))

bodhiszattva 2009.12.30. 22:21:55

@szaszit: szo szerint igy gondolom en is.mar be is bizonyitottam magamnak.minden fejben dol el. amugy koszi, igen tervezem jovore belevagni nehany kemeny faba... mar a ccc elott is. meglatjuk. hetfon elindulok ujra.

Occa 2010.01.11. 21:39:04

Végre megvan a "kiválasztott". Nem tudom hány cipőt próbáltam fel az utóbbi 2 hétben de legalább 20 félét 6 márkából és végül a Saucony ProGridd Jazz 12-est hoztam haza. Most is a lábamon pihennek :) Már csak az hiányzik, hogy futhassak végre. A doki azt mondta, hogy hétvégén mehetek egy rövidet kocogni, de ha fáj akkor vissza minden, sehova egy métert sem. Drukkoljatok majd szombat reggel 7-8 között. Megpróbálok egy 2-3 kilit kocogni.
Jó bicajozni, meg úszni, de az irigységtől ölni tudnék amikor meglátok egy futót...

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása