Múlt héten is megvolt a három

2010.05.24. 11:09 angelday

Jelen soraimat pünkösd hétfőn írom, technikailag már új hét kezdődött, de valójában még olyan az egész, mintha múlt hét lenne.

A harmadik futást szintén a szigeten ejtettük meg szombaton. Elég meleg volt, sikerült megint csúcsot döntenem, 33:25 alatt fejeztem be a kört. Pulzusom végig magas volt, de most fő az edzés.

Nagyon meleg volt, egész hétvégén jó az idő, érdekes módon a szigeten tartotta edzését Nick Árpád erőművész. Azt hittem, hogy már show-ra érkeztünk, de kiderült, hogy nem, csupán az edzését tartja Árpi, ami alatt nem a futást kell érteni.

Winkler barátjával és életmód-tanácsadójával is SMS-eztem a hétvégén, ami az alábbi üzenetváltást, illetve motivációs zen-t hordozta (zölddel a Futóblog szerkesztője):

46 komment

Címkék: sziget meleg pünkösd nick arpad

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr72026992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.24. 12:04:05

Nick Árpi hajtogatta a bringóhintókat?

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.24. 14:44:17

Szerintem jobb ha leszoksz a sütiröl meg a fagyiról, mert kb olyan mint a mekis cuccok...

Hozzáteszem ott is van fagyi... 8/ De minek...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.24. 14:51:45

@WITCH: súlyos hiba lenne sütiről, fagyiról, csokiról lemondani. az élet értelme ez a sok finom édesség! sachert mindenkinek! :)
sorvadt, hervadt, kiégett világ lenne, ha nem szabadna ilyesmit enni... ezeket magunktól megtartóztatni nem normális dolog.

angelday 2010.05.24. 14:58:56

Én ugyan le nem mondok! Megpróbálom sporttal kikompenzálni.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.24. 15:13:49

Mondjuk, én 3 gombócnál kisebb adag fagyit nem veszek. Szombaton délelőtt és délután is sikerült....
Hány km-re lehet elég egy gombóc?

FutoBolond 2010.05.24. 15:32:59

@Sekiwake: egy gomboc 150kcal, abbol elfutsz masfel kilometert. A pontos ertek fugg a fagyitol (zsirtartalom), sulyodtol, edzettsegedtol, de kb ez a nagysagrend.

paklis 2010.05.24. 15:36:52

@Sekiwake: Számoljunk csak, megközelítőleg a tölcsér 50-100 kcal, 100g tejes fagylalt ami nagyjából két gombócnyi az olyan 150-200 kcal vagyis kerekíthetünk egy 3 gombócos fagyira 300-350 kcal-t. A futással elégetett energia persze ember, edzettség és tempó függő, de számoljunk óránként 900 kcal elégetett kilokalóriát az egyszerűség kedvéért, ami adja hogy egy 3 gombócos fagyi kb 20 percnyi plusz futást igényel.
Megjegyzés: ha nem többletként viszed be akkor nem kell plusz futnod :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.24. 16:20:24

Köszönöm a válaszokat! Kiderült, hogy szombat este le is futottam a 6 gombóc fagyit. A vacsora meg kimaradt. Szóval minuszban vagyok. Sőt a mai 12 km által ütött rést a kalóriafalban is be kéne tömni egy kis fagyival. Fel is kerekedek mindjárt :-)

bombike 2010.05.24. 16:49:47

Nektek mi a véleményetek a melegben futásról? Erősíti a teljesítmény vagy éppen túlságosan/feleslegesen terheli a szívet?

A szombati 26 fokot én elég nehezen bírtam :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.24. 18:33:29

@bombike: a 26 fok, az még nem melegben futás. :) inni kell, ha nagyon izzad az ember, és nem erőltetni a 4:30-as kilómétereket, nem kihagynia firssítőpontot, nem akarni legyőzni a szomszéd srácot, és megenni a kötelező csokit a rajt előtt...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.24. 18:35:07

@WITCH: meg ha összehasonlítjuk az energiaszelet/gél egyéb gyorsítót egy sütivel, melyik is trashfood...? :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.24. 19:18:49

Tudtátok, hogy nálunk (a Nyírségben) nem gombócnak, hanem gömbnek mondják a fagyi egy adagját? Az is van kiírva. Ha nem itthon kérek fagyit, akkor ez nagy mulatság szokott lenni, de nem nekem, hanem a fagyiárusnak. :)))

Mylady 2010.05.24. 19:26:29

@BGy: szerintem mifelénk (dél-alföld) is gömb volt

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.24. 19:53:58

@Mylady: fagyigömbösök egyesüljünk! :)))

FutoBolond 2010.05.24. 20:57:40

@bombike: szerintem a meleg felesleges extra terheles. Jobb, ha az izommunka veszi csak igénybe a keringésedet, mintha még a hőháztartás is azt nyomja. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne fuss melegben. Melegben is jobb futni, mint nem futni :), de ha lehet, akkor a nyari kanikulaban inkabb a reggeli/esti orakat valaszd. Ha megis csak nappal van idod futni, akkor elotte/kozben/utanna serenyen potold a folyadekveszteseget. Ha sokat futsz, akkor az asvanyianyag veszteseget is.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.24. 22:13:35

@Mylady: @BGy: Én is így hívom (Dél-Alföld), de nem akartam, hogy megmosolyogjanak a többiek :-)
Bár az adagolókanál geometriája miatt szabatosan félgömbnek kellene nevezni!! (Tehát egy 3 gombócos fagyi lényegében másfél gömbös.)
Bocs a fárasztásért, megyek el is teszem magam holnapra :-)

laciii79 2010.05.24. 22:21:36

Szentes - Szeged: GÖMB! :-)

Mylady 2010.05.24. 22:23:38

itt mindenki dél-alföldi? :)))

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.24. 23:30:58

@rrroka:

Ha már valami veszélyeset keresel, ami finom: arra ott vannak a nők. :)

bagolybagoly 2010.05.25. 10:51:43

@WITCH: De akkor a csajoknak csak lehet fagyizni.

bombike 2010.05.25. 12:46:01

Akkor most szerveződik olyan futás, hogy elviszitek a lányokat fagyizni, aztán aki keletről jött gömböt kap, aki nyugatról az gombócot? :)

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.05.25. 14:18:15

@bombike: 26 fok az nem meleg.

majd nyáron lesz meleg, 36 fokban.

www.demonbonnie.hu

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.05.25. 14:40:43

Sziasztok, újabban olyan problémám van, hogy bedagad a bal bokám, illetve a térdhajlat alatti izmaim mintha "be lennének állva". Ez nem edzéskor történik, hanem pl. amikor sokat ülök a melóban. Ennek ellenére összességében azt gondolom, mégis a túledzéssel lehet kapcsolatos. Lehet valami tápanyag-hiány? Ha igen, van valami tippetek, hogy mi?

Fájni nem fáj, és egyelőre nem akadályoz semmiben, csak érzem, hogy mégse normális.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.05.25. 14:48:32

Amúgy életemben harmadszor sikerült 56 percen belül futnom a 12 km-t. Kíváncsian várom, hogy ma milyen lesz.

Visszatérve az izmok "beállására": ti szoktatok nyújtani? Lehet, hogy ennek a hiánya is okozhat ilyen tüneteket? 5-6 éve futok rendszeresen, többnyire bemelegítés és nyújtás nélkül, és korábban sosem éreztem ilyeneket.

FutoBolond 2010.05.25. 15:02:15

@azilinha: nagyon valoszinu, hogy a bemelegites-nyujtas hianya kozrejatszik. Ezt nagyon konnyen kideritheted, nehany hetig melegits be es nyujts le rendszeresen. Itt van nehany tipp: www.futanet.hu/cikk/bemelegites-levezetes-1. Ha nem mulik el, akkor erdemes kalcium-magnezium potlason gondolkodni, tempot lassitani a tuledzettseg ellen, stb., de arra fogadnek, hogy a nyujtassal fel fog gyorsulni a regeneraciod annyira, hogy a problemaidtol megszabadulj.

watergate71 2010.05.25. 15:05:58

@bombike: A Batthyány téren valaha vizes gépi fagyit nyalók nevében felszólalok a kirekesztés ellen!
@rrroka: Megpróbáltam ezt a húsz alatti esős témát...Eső volt, meg huszonöt...Akkor még rám esett az eső. Úgyhogy..."exhumálom"magam!
De az akkor futott 20 km.-en legalább megdöntöttem rekordomat.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.05.25. 15:18:22

@FutoBolond: Köszi, tényleg, többet között ezt írják: "Egy futóedzés nem lehet teljes az izmok lenyújtása nélkül. Ezt elfeledve másnapra könnyen ébredhetünk lemerevedett, fáradt izmokkal!" Azt hiszem, pont ez a problémám. El fogom kezdeni a nyújtást. Mivel korábban nem jelentkeztek ilyen tünetek, nem tudtak meggyőzni ennek fontosságáról. Remélem, ha most nekikezdek, még "megjavulok". :-)

tbs1001 2010.05.25. 15:24:04

Srácok! Elkezdtem futni soksok év és némi pittyputty után ismét. Az aerob teljesítményem rémisztően gyatra, de ami a legjobban zavar, hogy a közel 10 éves emlékként bennem élő futásrutint előcsalogatva ~5 perc alatt annyira megfájdul az alsó lábszáraim eleje, hogy sántikálásba fullad a tevékenység... :(

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.05.25. 15:33:24

@tbs1001: Alsó lábszárad eleje? Szó szerinti fájdalom vagy csak olyan lemerevedés? Nekem sokáig volt gondom ezzel (nem fájt, csak olyan merev volt, hogy alig bírtam a sarkamat a lábfejem többi részénél korábban a talajra helyezni). Az az érdekes, hogy ez mindig csak kb. az első 5 km-nél volt, aztán elmúlt, és a futás további részénél már egyáltalán nem befolyásolt. Végül magától elmúlt nálam ez a probléma, de lehet, hogy ha rendesen bemelegítettem volna, ahogy azt kell, akkor a korábbi futásaim kevesebb szenvedést jelentettek volna.

Persze, ha neked konkrét fájdalom, akkor lehet, hogy más a problémád, de ha csak izommerevség, akkor hátha segít a bemelegítés.

fran7 2010.05.25. 16:24:29

A nyújtáshoz szeretnék egy kicsit hozzászólni, fájlcserélő oldalakon található egy olyan könyv - nem túl nagy méretű, 10 MB - aminek az a címe, hogy Stretching anatomy, ami ugyan angolul van, de a képek is tökéletesen bemutatják, hogy melyik gyakorlat, melyik izmot mozgatja és leírja különböző edzettségi szintekhez tartozó edzésmunkát.

M.Islander 2010.05.25. 19:24:04

AD, napi hány fekvőt/felülést írt fel neked a doktorka a Ricky Martinos felsőtesthez?

bombike 2010.05.25. 19:37:19

@watergate71: Akkor helyesbítek annyival, hogy "Duna mentiek" csavartat :)

Mylady 2010.05.25. 21:52:39

@bombike: felénk az csavaros
bocsi :)

monerd2 2010.05.26. 01:11:58

@azilinha:

az én tippjeim:
1. próbálj nyújtott lábbal ülni, néha felkelni-mászkálni.
2. lehet hogy túl sok tejsavküszöb feletti edzést végzel. nekem olyankor jön ez elő. de nyújtás valóban segít ilyenkor. de edzés után, nem előtte.
3. bemelegítés: hát igen, az sokat segít

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.26. 05:16:51

@watergate71: 20 km esőben, az szép. :)

@WITCH: csak úgy mellékesen-szemtelenül megkérdezem, hogy te milyen nőket ismersz akik, veszélyesek? szintén bombaszakértők? :DDD

@azilinha: én futás előtt nem nyújtok melegítek, de kellene. utána lenyújtás nagyon fontos, nem is gondoltam volna, h egy ilyen sportlédi, mint te nem nyújt. :)

@tbs1001: hiába az emlékek, fuss lassabban. :) egyrészt így csak elfáradsz, másrészt meg is sérülhetsz, aminek ugye előjele ez a fájás amit most érzel. ha nagyon akarja a rutin a tempót, akkor fartlek részek és remélhetőleg elhallgat. :)

watergate71 2010.05.26. 09:27:02

@bombike: Helyesbítés elfogadva! :)
@azilinha: Igazából ez kicsit több, mint 20 km, lehet 22, de én hívom csak húsznak, és 1óra 55 volt eddig a legjobb. Hozzáteszem, teljesen amatőr vagyok...már a futásban...meg öreg is vagyok....meg sokat éjszakázom....
@rrroka: Köszönöm!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.05.26. 10:45:04

@monerd2: és @rrroka: Köszönöm a válaszokat. Tegnap jó nagyot nyújtottam futás után, felhasználva az általatok küldött weboldalon látható gyakorlatokat, és ma reggel izommerevség nélkül ébredtem. :-) Szóval akár egy alkalom is ennyit számíthat. Nem fogom mostantól ellógni a nyújtást.

Régebben hiába mondták, nem hittem el, hogy ennek van jelentősége, és nem akartam ilyen "hülyeségekkel" húzni az időt. Most viszont a saját bőrömön tapasztalom az értelmét.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.05.26. 10:48:48

@watergate71: Szerintem tök jó ez a teljesítmény, pedig a szavaidból úgy érződik, mintha szinte védekeznél, hogy nem jobb. Öreg vagy? A novemberi siófoki félmaratonon egy 80 éves bácsi is résztvett, és úgy emlékszem, egész jó idővel. Ne becsüljük le a teljesítményünket, csak eddzünk rendszeresen. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.26. 11:06:11

@azilinha: water bácsi még csak 71, benne van a nickjében!
én eddig mindig ellógtam a bemelegítést, hát nem szabad. futás előtt is muszáj lesz nyújtanom.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.05.26. 11:12:31

@rrroka: Ha rászánod magad, hogy mégis rendesen bemelegítesz, számolj be a tapasztalataidról. :-)

watergate71 2010.05.26. 11:31:47

@azilinha: Értettem!:)
@rrroka: Jó az irány évszámilag...:)

kg_kilo 2010.05.26. 12:20:32

Szeged - gömb. De én úgy szoktam kérni, hogy "egy fagyit", és közben mutatom bal kézzel egy araszt.

tbs1001 2010.05.28. 08:17:30

Köszi a tanácsokat, próbálok lassítani. :D

bombike 2010.05.28. 16:53:32

@Mylady: "félénk az csavarod" :))

DaMartian 2010.05.28. 18:08:06

Nekem meglesz a heti 4 is, mégis lustának érzem magam, mert a kosárszezonnak vége, így a maradék 3 nap nincs mozgás... : ( Ki kell találnom valamit, mert ez így nem okés! Lehet elkezdek én is valami Rémbó programot : )

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása