E.Cs.

2010.06.02. 22:21 angelday

Rémes idő volt hétfőn és kedden, nem jutottam el futni. Kedden végül gyúrtam egy kicsit mellre (bár ezt sem csináltam volna meg, ha Winkler Róbert barátja és életmód-tanácsadója, Herczegh Gábor nem küld motivációs SMS-t), volt egy kis has is, bedurrant, izomláz másnap, de nem csillapíthatta futó éhségemet.

Szerdán sem javult sokat az időjárás, viszont este úgy döntöttem, megcselekszem. Lindát, ha ütöttek volna sem tudtam kicibálni a tévé elöl, meggyőződése volt, hogy esőben nem lehet futni. Én azt mondtam neki, hogy az eső nem számít és menni kell. Szerencsére Szasza kinn volt már a placcon, mire kiértem, épp túl volt az első körén.

Mivel éppen mással akart indulni a második körre, Szasza, képünkön balra látható, Misi haverjával kezdtem neki a karikának.

Misi nagyjából 9 éve kezdte a futást, akkor tizenöt kilóval lehetett több, mint most. Állítása szerint heti három futással már egész jó eredményeket lehet elérni néhány hónap alatt, de utána növelni kell a tempót és a távot. Neki is sikerült, azóta már mindenféle ultra versenyeken is részt vesz, nincs megállás.

Adott egy jó tippet is: ha valaki még nem képes a félmaratonra, érdemes elkezdeni ettől függetlenül indulni mindenféle versenyen és "belegyalogolni" itt-ott a távba. Ilyenkor is lát az ember sok szép tájat, teljesít is, sikerélménye is van, csinálni kell.

Az első km-t 6 perces tempóval futottuk, a másodikat is, a harmadiknál sem lassítottunk, a negyediknél már egészen jól éreztem magam, végül az ötödiknél sem hagyott alább a tempó, az utolsó háromszáz méteren pedig kifejezetten jól éreztem magam.

Az idő egyéni csúcs lett:

Az 5350 méteres tempó visszaosztva egyébként számításaim szerint nem lett 6-os tempó, hanem csak 6,29 perc / km-es átlag. Hát ezen még lehet fejleszteni, most célom a "sub-30 min run".

Másodlagos célom a két kör. Lehet, hogy szünetet is tartok a kettő közt, bár jelenleg úgy vélem, hogy szükségem van még egy hónap intenzív gyakorláshoz, mire megpróbálom a két kört egyben.

Szasza szavaival zárnám a posztomat, aki szó szerint az alábbiakat mondta, mielőtt felpattant volna "montijára" és továbbkerekezett volna a budai rakparton:

"Az a baj, hogy nem hisztek benne." — aztán Joker vigyorral eszelős fejjel folytatta: "HINNI KELL! HINNI KELL!!"

100 komment

Címkék: sziget hétköznapok tempó egyéni csúcs

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr402052113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nérola 2010.06.02. 22:29:16

Nekem az volt az első futócélom, hogy lefussam a szigetkört egyben. Aztán az, hogy ez 7-es átlaggal menjen (35 perc). Most az, hogy 30 alá menjen. Aztán (szeptemberre) az, hogy tudjak 6-os tempóval többet is futni, először elég a 7 km is. Ha ez oké, akkor már tudok indulni maratonváltóban, meg olyan versenyeken, ahol 6,5-öt kell futni. A futaneten nézem hozzá az eseményeket. Aztán jöhet a 2 szigetkör. És így tovább. Az embernek legyenek céljai és ezen belül futócéljai (ezt egy bölcs ember mondta volt egyszer).

angelday 2010.06.02. 22:31:53

Milyen gyakran futsz?

Nérola 2010.06.02. 23:01:19

A heti hármat próbálom tartani. De ez általában úgy jön ki, hogy hétvége 2 alkalom, hétközben pedig valahogy összejön még egy. Jobb lenne valami más rendszer, kétnaponta, mittomén.

Ted Striker 2010.06.02. 23:03:27

Éjjen éndzsöl; ez a monszun időjárás meg monyonle!

geot 2010.06.02. 23:09:57

A 6,29 nem tudom, hogy jött ki, mert ez az idő 5350 méterre 5:53-as kiliket jelent. Szóval simán 6 percen belüli tempót nyomtál!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.02. 23:47:21

@geot: Ott a két pont.

www.coolrunning.com/engine/4/4_1/96.shtml

AD, csuklóból megy a 6 perces kili. Kidöglöttél a végén? Ugye nem, 1 hét múlva jöhet a kettő kör!

effe 2010.06.02. 23:52:19

én szokásomhoz híven ma is az ellenkező irányban futottam a Margitszigeten. ez azért jó, mert nem előz meg szinte senki a 6:30-as kilik ellenére sem :), megnézhetem az összes szembejövő embert és futókutyát, több ismerőssel lehet találkozni.
és elmondhatom, hogy AD és Szasza is jól tolták ma, többször is elfutottunk egymással szemben :)

nekem most egyelőre a 3 szigetkör a cél, akármilyen tempóban.

Csaggasz 2010.06.03. 00:55:59

kéne neked egy rendes telefon. androidon a cardio trainer pontosan megmondja a pace-t is meg a speedet is és persze a pontos távolságot is.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.03. 05:18:56

@Csaggasz: mert szifonra ilyen alkalmazás egészen biztosan nem létezik. :D olyan ez, mint az xbox-PS vita. mit számít milyen telcsi, a lényege hogy milyen progi megy rajta.

AD: web.axelero.hu/sneci78/tervez.htm , ez azt mondja, hogy 5:52 volt a tempód, és hogy ebből 2:13-as félmaratont lehet futni... hajrá!

drsunyilo 2010.06.03. 06:32:47

Bizony, ez jobb mint 6 perces!
Gyors számolás: 1886 mp volt a futásod 5350 méter alatt, így 352 mp alatt tettél meg 1 kilit, az pedig bizony 5.53-as kilométer.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.06.03. 07:06:26

Nekem is a 30 perc alatti kör a cél most. Kb. egy szinten lehetünk. Én is heti háromszor futok csak én hétvégeken már 2 kört teljesítek.
Az első körök tökéletesek a második borzalom. Hosszú, unalom és érezhetően elfogy az energiám.
Persze nem adom fel csak az időjárás most nagyon kavar. Hétfőn is félig szemerkélő esőben teljesítettem a kört.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.06.03. 07:29:58

Lenne egy nem túl témához kapcsolódó kérdésem:
Hol tudok beszerezni 50-es futócipőt olyan módon, hogy akár fel is próbálhatnám és nem akarnak rajtam meggazdagodni?

Sajnos ilyen szempontból nagy lábon élek. :(

Karesz000 2010.06.03. 07:36:11

@BRandom: Outletet tudok ajánlani. Nem feltétlenül mondom, hogy mindegyikben, és azt sem, hogy pont 50-est, de mondjuk 49 1/3-adost lehet nézni. Nem is annyira nagyon drága, viszont az tuti hogy nagy választék nincs ekkora méretben. Polgári outletben van pár cipőbolt, ott kapni jó áron cuccokat, hátrány, hogy messze van. Talán Törökbálinton nézz körül.

Mylady 2010.06.03. 07:45:52

@www.Bisex.hu: hát akkor üdv a futóblogon :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.06.03. 07:46:21

@Karesz000: Ezen már túl vagyok. Legalábbis egy kört "futottam" pár éve. Amúgy szinte pontosan tudom is a méretem pl. Adidas-ból 50 1/3-os. De amit most használok az Decathlon saját termékes 48-as.
Én akár rendelnék is ilyen méretben csak persze felpróbálni nem árt mielőtt megvásárolnám.

Azért köszi, szerintem emfogadom a tanácsod és szerencsét próbálok.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.03. 08:25:04

A képen látható UB-s póló motíváló. Ma megyek délben és este is tolok egy 12 km-s karikát.

HMS.NAGYSZINPAD 2010.06.03. 08:40:27

Ó, Istenem, 14 éves koromban heti hatszor nyomtam le, és az időm 26 környékén járt. Sose leszek már a régi...

xhege 2010.06.03. 08:51:20

Szerintem közel sem kell 1 hónap a második karikához. Ha a jövő héten nem is megy, de az azt követő héten biztosan fog.
Nekem a heti minimum 4 alkalomnak kell meglenni alkalmanként legalább 10 km-el. Tegnap 11 volt :) A tempó most nem érdekel csak a futás öröme. Nagyon rányomta a bélyegét a futásaimra az állandó idővel való stresszelés. Tudom, hogy mikor normális erőben vagyok, akkor 5 perc 5 másodperc körüli kilométerekkel megy 10-12 km. A többi meg most nem érdekel. Óra nélkül kényelmesen futok, ahogy jól esik. Lényeg, hogy heti minimum 40 km meglegyen. Majd nyáron, az őszi tervezett verseny előtt, mikor szeretném 1'50 alá vinni a félmaratoni PB-met elkezdek megint foglalkozni az idővel. Bár mostanában ez sem motivál annyira, csak az a lényeg, hogy fussak minél többet. Az igazi motiváció, hogy 35 éves koromra (még 2 év), legyen egy teljesített maratonom.

Critmiss 2010.06.03. 08:56:06

Helló, én is futottam aznap, elhajtottatok mellettem. Esőben futni valami iszonyú lehangoló, dehát muszáj. :)
Egyébként bár tudom, hogy nem túl tudományos, de most három hétig kétkörözni fogok legalább heti kétszer, utána pedig heti egyszer beiktatok egy háromkörös témát. Ha ez oké lesz, elkezdek a sebességen is gondolkozni. :)

xhege 2010.06.03. 09:28:16

@ZaZie: számomra csak elindulni nehéz mikor esik. Futás közben már kimondottan élvezem :) Hát ez is egy perverzió :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.06.03. 09:31:24

Én 2005-ban kezdtem futni a környék parkjában, aztán átszoktam a lágymányosi hídnál lévő pályára. Eleinte nagyon nehezen ment, 90 kiló fölött voltam, aztán szépen lement 20 és közben megszállott futó lettem, vasárnap kivételével minden nap 4 Km, nem számított hó sem eső, télen is volt, hogy rövidgatyában futottam, az tény, hogy erősíti az ember immunrendszerét:) 1 év után már 68 kiló voltam, akkor szóltak, hogy elég lesz :) Utána rámentünk a táv növelésére, 12 kmereket futottunk, az 30 kör, nagyon jó volt, igazából Én abban láttam akkor is és most is a titkát, hogy meg kell találnia az embernek a saját ritmusát, légzésben, tempóban és akkor gyakorlatilag a végtelenségig lehet futni :)

Mostanában már nem csinálom olyan intenzíven, 10 köröket futok heti 3-szor, de nyáron tervezem, hogy újból elkezdek hosszabb távot.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.03. 09:59:19

@pantomimes: de azt tudod, hogy futni nem kötelező futópályán, hanem bárhol lehet? ;) a lágyinál pl van a kopaszi gát parkja, vagy az egyetemi épületek előtt szépen fel lehet futni, és át ahídon, vissza a duna-parton... sokkal szórakoztatóbb, mint a salakon/rekortánon körözgetni.
egyébként reszpekt, hogy 30kört toltál pályán! az már monotóniatűrés a javából!

Zime 2010.06.03. 09:59:32

@angelday: Te már futottál egyszer 10 km-t is valami Nike versenyen, nem?! Vagy az Winklair volt?

Amúgy most már biztos, hogy ez a kicsit esős, hűvöskés időjárás az én kedvenc futóidőm. :) Kedden is egy finom 11,5-t nyomtam, nagyon jólesett!

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2010.06.03. 10:01:30

józsi, este frankón odabaszunK? :)
csajok egyeztessenek időpontot, nekem bármikor jó!

Zime 2010.06.03. 10:05:22

@rrroka: Hát akkor meg pláne! 2 szigetkör, pfff... :)

DaMartian 2010.06.03. 12:01:11

@BRandom: Ez Outletszagú... Ott lehet kifogni óriás méreteket és az ár sem durva... De szerencse is kell hozzá, hogy épp futómodell is legyen. Good Luck!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.03. 12:26:37

@effe: Akkor remélem, nem sötétben futsz, mert akkor a szembefutók kimondottan balesetveszélyesek. :-) Legjobb, amikor sötétben, szemben, ketten egymás mellett, fekete pólóban. És ha még kutya is van hozzá jó hosszú pórázzal... ;-)

Na jó, értem én a helyzetet, csak kihasználtam az alkalmat, hogy hangot adjak "legtragikusabb" szigeti élményeimnek. ;-)

effe 2010.06.03. 12:42:19

@azilinha: nem, ennyire elvetemült azért nem vagyok.
amúgy meg nem a pudingon futok, kivéve azt a pár métert, ahol nincs mellette föld/kavics út vagy a jó kis beton. persze tegnap pont ezen a kis szakaszon jött szembe a hosszúpórázos kutya, de megoldottuk :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.03. 12:48:16

@dogger: Miért ne lennél újra olyan? Szerintem csak rajtad múlik. 26 perces szigetkör egyáltalán nem lehetetlen, csak nem egyik napról a másikra fog menni. Ha tényleg szeretnéd, simán meglesz.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.03. 14:30:10

@pantomimes: Én is a kopaszi gáton futok legtöbbször, mert az van közel, és szerintem nagyon király. A bejárattól el tudsz indulni mindkét irányba. Ha végig futsz a betonpályán meg vissza, aztán a másik irányba a kavicsos részen (ami recortanban végződik) meg vissza, az kb. 4 km. Lehet belőle többet is nyomatni. Szép hely, és ahol van az a homokos "strand", az még fürdésre is nagyon hívogató (mármint azon kivételes alkalmakkor, amikor a nap valami jelét adja a létezésének :-)).

Judit76 2010.06.03. 15:22:25

Minden fejben dől el. Én a héten azt mondogatom, hogy jó esőben futni, hűsít :-) Hétfőn abban a viharos szélben életem első 15 km-ét is lefutottam! Kicsit Forrest Gumpos volt, ha már elfutottam eddig még elfutok oda, onnan meg már.... Alapvetően a kis utcákban keresgéltem a szélvédett részeket, szóval van előnye a kellemetlen időnek :-)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.03. 15:48:00

Én ma 2 x 11 km-t futok, 3 órás pihenővel. Az első már megvan, mindjárt megyek a másodikra. Egész nap szakad az eső, az erdő tiszta sár, úgyhogy k..vára vonz a második etap. :))) Viszont a terepcipőm tényleg vízálló, most kiderült!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.06.03. 16:09:42

@BGy: én ma 7 darab ezret futok előtt bemelegítek, utána levezetek hattól sziget

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.03. 16:58:01

@szasza75: az UB-s etapokat tesztelem, kíváncsi vagyok, mennyire regenerálódik a szervezetem 3 óra alatt. Szerintem találkozunk az UB-n, lehet, hogy ott is olyan kék lesz a fejem, mint az avataromon. Nem bírom lecserélni, mert egyszer regisztráltam, de aztán töröltem és ez maradt ott.

nasan 2010.06.03. 18:27:50

OFF

Ma vettem egy Nike + Ipod Sport Kit-et. Van egy kis gondom vele. Konkrétan az, hogy nem történik semmi. Lehet én vagyok a béna, de elvileg ha bedugom a vevőt a Nano-ba, akkor a főmenüben meg kellene jelennie egy Nike+, vagy mittomén milyen menünek (mivel nem jelenik meg semmi). Ki-be csatlakoztattam a vevőegységet vagy húszszor, lassan-gyorsan, ki-be kapcsolt nanoba, bárhogy, de semmi. Most akkor nem értek valamit, vagy kifogtam egy hibás darabot? Valaki?

nasan 2010.06.03. 18:50:44

@nasan: hopp. működik. a beállításokban ki vettem a pipát, hogy a Nike+ megjelenjen-e a főmenüben, majd visszapipáltam, és mire ki léptem, már ott volt. érdekes, de a lényeg, hogy megoldva.

nasan 2010.06.03. 18:54:20

na jó, b*****. szóval meg van a Nike+ menü, de azt írja, hogy a folytatáshoz csatlakoztassak egy vevőt...pedig a vevő ott van csatlakoztatva. ezek szerint tényleg hibás lesz?!

paklis 2010.06.03. 19:11:33

Szasza az egy GPS es óra a kezeden? Mennyire vált be? Most tervezek venni egy Garmin 405 öst...
Bocsi az OFF ért de hátha mást is érdekelnek ezek a kütyük:)

M.Islander 2010.06.03. 19:19:18

kapcsolódnék az esős idő témakörhöz: vasárnap lefutottam a keszthelyi félmaratont, kb. 2 percet javítottam (1:41:17) a tavalyihoz képest, pedig beiktattak egy emelkedős részt, ami kétszer is szembejött, ill. az utolsó 3 km-en mintha dézsából öntötték volna, rendívül jól esett...
picasaweb.google.hu/lh/photo/-YkmKuGoIcODvSiSA0AQTA?feat=directlink

a rendezés egyébként példás, 3 km-ként isostar, banán és citrom, az emelkedőn két háznál is kitettek vizet a futóknak.
a végén még a Balatonba is belevetettem magam (18 fok).

mivel az influenza kétszer is ledöntött az ún. tavaszi (inkább monszun) időszakban, most először próbáltam meg, hogy a verseny előtt minden nap futottam 12-15 km-t (verseny előtti nap pihi), szemben az eddigi heti 1x21km gyakorlattal, és nagyon bevált:
2 perccel jobb idő mellett kb. 15-tel alacsonyabb átlagpulzussal teljesítettem a távot.

the only way is up!

bitliszbá 2010.06.03. 21:11:58

@DaMartian: Képzeld az outletben (Biatorbágy) nem volt az utóbbi hónapban 1 db tisztességes futócipő sem.(no jó a mini pegák, meg az extrémnagy sztrakcsörök), de semmi vomero span meg a lunarokról nem is beszélek.

Bezzeg kosaras cipők!!!! Azok dögivel... :)))

bitliszbá 2010.06.03. 21:18:37

@nasan: én is kifogtam már egy hibás vevőt. De kicserélték :) (mertanikeplusszoskapcsolttartóaztatmondtaaboltosnéninekatelefonbahogyazonnalcseréljékkiésúgyislettúgyemlékszemvalamidzsoninakhíjjákvagymi) -ezt azért lehet like-olni
Egyébként tényleg lehet valami probléma...

bitliszbá 2010.06.03. 21:25:49

@paklis: Az egy Garmin 205 ( a kék színéből ítélve) bár szerintem Szaszának van egy 305 is(ami piros és HRM-es)
Én október óta futok a 205-tel. Nagyon szeretem. Most jön majd ki a 110 ár-ár érték arányban sztem veri majd a 405-öt. 120e helyett 60 lesz HRM-el (160euro) és nagyságra pedig szintén uakkora mint a 405. (karóra méretű)

bitliszbá 2010.06.03. 21:29:09

@azilinha: én 3 vagy négyet tervezek...

null2 2010.06.03. 23:04:28

hinni kell én is azt mondom. 15 éve nem sportoltam, nemrég raktam le a cigit. tegnap első futásként az oltári nagy esőben majdnem megvolt a szigetkör (1x meg kellett állnom), ma második nekifutásra meglett. lehet, hogy sportolnom kellene?

fran7 2010.06.03. 23:13:17

Nálam most az a kérdés, hogy maradok egy amatőr futó, aki eljár futkorászni viszonylag könnyen lefut 10 km-t, ezzel beszedi a nemfutók elismerését és magát is megnyugtatja, de hát én mennyit teszek az egészségemért, s így soha nem veszem igazán komolyan, nem fáradok el soha túlzottan. Vagy pedig félprofi leszek, aki fejlődni akar, félmaratonokat rendszeresen lefutni, versenyezni és küszködni, s csodálva nézni az ultramaratonistákat, akiket soha nem érek utol. Ez a kérdés. De ez kicsit igaz az életem más területeire is. S az a baj, hogy kívülről ez nem fog látszani túl nagy különbségnek. S csak magamat kérhetem számon.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.04. 05:27:31

@fran7: hát nem az a legfontosabb, h magaddal el tudj számolni? :)
mennyivel másképp hangzik, hogy "félprofi" az aki rendszeresen fut félmaratont, mint az hogy amatőr aki mp3-t hallgat futás közben. erre biztos nem fog senki felhördülni! :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.04. 06:11:51

@azilinha: indulok az Ultrabalatonon váltóban, ott többször is kell majd 11-12 km-t futni egy nap alatt. Ezt próbáltam ki tegnap. Menni fog, bár érzem, hogy utána két napig szabin leszek. :)))

xhege 2010.06.04. 08:33:56

@fran7: ezen én is eltöprengtem és arra jutottam, hogy maradok amatőr hobbifutó, aki a futás öröméért fut. Számomra a legfontosabb, hogy ezzel baromi sokat teszek az egészségemért, és szellemileg is frissen tart (jól ki tudom szellőztetni a fejem futás közben).
Ezzel a hozzáállással nem idegesít fel, ha úgy jönnek ki a napok, hogy akár 4-5 napig nem tudok elmenni futni, mert mindegy, hogy utána kicsit rosszabb lesz a teljesítményem. Ha több időm lesz akkor futok a következő héten mindennap (arra figyelek azért, hogy a heti 4 meglegyen, de nem kapok infarktust ha valami közbejön).
Mostanság éppen ezért az időket sem mérem, csak futok 10-12 km-eket, ahogy jól esik és élvezem.
Tudom hogy ezzel a hozzáállással nem lehet komolyan fejlődni, de őszintén arra sosem lesz esélyem, hogy 1:20 körüli félmaratont fussak és beleszóljak a verseny végeredményébe. Onnantól meg, hogy 1:50 vagy 1:35 majdnem mindegy.
Ettől függetlenül természetesen elmegyek félmaratonokat futni (egyszer remélem majd maratont is) és szeretnék ott minél jobb eredményt elérni, de ha nem jön össze akkor sem dőlök a kardomba.
Szóval én így gondolom és így döntöttem, de hangsúlyozom ez csak az én véleményem, lehet mást/téged a másik út tesz elégedettebbé.

bitliszbá 2010.06.04. 08:37:42

@null2: Ezen ne is gondolkodj tovább. A válasz: IGEN!!!!!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.06.04. 08:46:21

@paklis: Korábban winklerék írtak a 405-s ről tesztet. Rajtam volt egyszer, de ez az érintős körlap az órán nem jött be. Ha ma kellene választanom, akkor is a FR305-t venném (esetleg a 310XT-t), a FR405-t nem.

bitliszbá 2010.06.04. 09:00:27

@fran7: @xhege: Szerintem nem csak ez a két lehetőség van. Fuss rendszeresen és, ha úgy jön ki a lépés, hogy valami felkelti a fantáziádat, akkor kezdj el készülni rá (ha úgy tetszik, akkor arra az időre válj profivá!). Ettől még nem kell görcsölni - hogy ilyen idő, meg olyan távolság... Higgyétek el, csak elhatározás kérdése a távolságok legyőzése! Az idő persze sok mindentől függ: csontozat, izomzat, kor stb. De a távolságok mind legyőzhetők.

A futás öröme - hát az nagyon érdekes. Van hogy 10 kili után abbahagynám az egészet, és 40 felett meg futnék még egyszer annyit.

Én egy abszolút AMATŐR futó vagyok, aki munka után, meg hétvégéken futkorászik. Ugyan van olyan hétvége, hogy akár két félmaratonnyit is futok, meg futottam már több ultrát is, de ettől még nem érzem magam még félprofinak sem.

Most éppen leginkább fejben gyúrok hosszabb távolságokra és csak karbantartom magam heti 60-80 kilikkel.

Úgyhogy HAJRÁ!!!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.04. 10:45:36

@mîkæl: Gratulálok, nagyon szép eredmény!! Én is szeretnék oda eljutni, de még pár perc hiányzik. Te edzéseknél is mindig kihajtod magad, vagy olyankor visszafogottabb tempóval nyomod?

A balatoni fürdés is tök jó lehetett, nagyon megértem, hogy belementél. Én se hagytam ki pár hete, meg most se fogom. :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.04. 10:49:48

@rrroka: Miért amatőr az, aki mp3-at hallgat futás közben? Ha fejhallgatóval mész, ami tuti nem esik le és az egész cucc nem korlátoz semmiben, akkor ez egyáltalán nem csökkenti a teljesítményt. A zene viszont kimondottan motiváló hatású.

xhege 2010.06.04. 10:57:19

@bitliszbá: én ugyanígy vagyok. Hétköznap munka után vagy előtte hajnalban futok illetve hétvégente, de nem annyit azért, mint te. Heti 40-50 km között általában. Nekem a legyőzendő távolság a maraton, ennél hosszabb távok nem vonzzanak (egyelőre).

@azilinha: ez egy korábban kialakult vitára való utalás, mikor a hozzászólásokban valaki leszögezte, hogy zenével futni full amatőr dolog. Erre többen berágtak és kialakult egy kis perpatvar :)

bitliszbá 2010.06.04. 11:05:06

@xhege: ilyenkor nyáron mindig érzem, hogy milyen jó lenne hajnalban futni...
DE NEM TUDOK KORÁN KELNI!!! :((((

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.04. 11:10:34

@azilinha: igen ahogy xhege írja, ez egy régi sztori, mint a rambókéses vértájfutó... :DDD

M.Islander 2010.06.04. 11:29:20

szasza75 · szasz-a.blog.hu 2010.06.04. 08:46:21
én viszont az FR405-re szavazok, rövid használat után teljesen felhasználóbarátnak bizonyult a körérintő (bezel).

M.Islander 2010.06.04. 11:32:34

azilinha 2010.06.04. 10:45:36
sík terepen távolságtól függetlenül (12-30km) 5 perc/km tempó alatt nyomom, HHH esetében viszont valamivel 5 felett a rengeteg lejtő és emelkedő/köves talaj miatt.
emellett kedvelem az intervallumos edzést is, néha sort kerítek erre is, bár a kedvencem, hogy hosszabb távnál (10km felett) belehúzok az utolsó 2-3 km-en.

sok sikert,
M:

M.Islander 2010.06.04. 11:35:38

The race is not always to the swift, but to those who keep on running :o)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.06.04. 12:51:18

@mîkæl: nagyon nem akartam sorolni a két óra közötti előnyüket hátrányokat. Pont minap hívott fel egy ismerősöm, hogy részletesen mondjam el neki. Nekem van egy fontos funkció amit használok. Egy előre megadott gps útvonatalt fel tudok tölteni az órára és az navigál, ez főleg terepen, sötétben segítség, sőt... ezt a 405-s nem tudja úgy tudom. a 405-s mellett szól, hogy szebb, kisebb, akár karóraként is funkcionál, míg a 305-s nem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.04. 14:00:37

@szasza75: egy női hang mondja:
" - forduljon balra"
(lezuhansz egy szakadékba)
"- újratervezés"

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.04. 14:06:40

@bitliszbá: Heti 60-80? Ez aztán nem semmi! Ráadásul néha egy hétvégén több félmaraton meg ultra? Ez király, nagyon jó vagy! :-)

Nekem kb. a heti 50 km van az adagom. Szívesen nyomnék többet, de egy volt műtétemmel kapcsolatban a doki tanácsára most csak ilyen kispályás vagyok, és félmaratont is csak a versenyek alkalmával futok. De jövőre igyekszem bepótolni mindent.

M.Islander 2010.06.04. 19:10:17

szasza75 · szasz-a.blog.hu 2010.06.04. 12:51:18

www.youtube.com/watch?v=8e-O42YEWjg&feature=player_embedded

útvonalat feltölteni tényleg nem lehet, de azért nagyon 'handy', hogy elmenti a pozíciót, mutatja a visszafelé vezető utat és a megteendő távolságot (azért hozzátenném, hogy nálam ez erdei futásnál nem vált be: bizonyos sebesség alatt/ingadozó GPS kapcsolat esetén teljesen megbolydul).

kedvenc beállításom: beállítom a virtual partnert 5 perc/km tempóra, így folyamatosan látom, hogy 21 km-es futás esetén mennyivel vagyok gyorsabb az 1:45:00 időhöz képest.

már próbáltam trendy karóraként is használni, de a szépségével kapcsolatban megoszlanak a vélemények...

M.Islander 2010.06.04. 19:19:38

...
egyébként van egy "Courses (Pályák)" funkciója is, de bevallom, még nem használtam... elméletice ezeket lehet megosztani másokkal, rögzíthetőek a tereppontok, stb.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.06.04. 20:16:01

Sürgős INFO kellene!

Tényleg lezárták a futópályát a Szigeten?

bitliszbá 2010.06.04. 22:26:41

@azilinha: szerintem én is csak kispályás vagyok. A tavaszi Balaton előtt heti 100-120ak voltak. De csak akkor. És közben persze találkoztam olyanokkal, akiknek ez a sztenderd. Csak úgy napi 20, heti 1 nap pihivel....

DaMartian 2010.06.05. 12:23:52

Igen, az uszodánál nem lehet átmenni és a pesti oldalon is rakják a homokzsákokat a futópályára...

Lewad 2010.06.05. 23:19:58

Nekem legutolsó rekordom 32:18
A két körrel azért vigyázz, május elején megfutottam, mert úgy éreztem, hogy megy, cserébe kaptam egy 3 hetes pihenőt csonthártya gyulladás címen. Azt olvastam, hogy 10%-nál jobban nem ajánlott növelni a távot.

monerd2 2010.06.06. 09:44:23

@Lewad: ezt hogy sikerült? megfájdult de futottál még néhány km-t? vagy befejezés után fájdult csak meg..?

DaMartian 2010.06.06. 11:03:24

@monerd2: csonthártya gyulladás általában nem egy futástól alakul ki hanem egy folyamat. De mivel eleinte még nem fáj nagyon a legtöbben nyomják vele tovább amíg már annyira durva nem lesz hogy nem tudják... Mondjuk tény tipikus túleröltetéses sérülés.

Zime 2010.06.06. 17:07:25

A szép idő tiszteletére ma 15-ös napot tartottam: 15 km bringa az árvízsúlytotta Margit-szigetre, 15 km futás az árvízsúlytotta Margit-szigeten, 15 km bringa az árvízsúlytotta Margit-szigetről. :)

Kész vagyok, asszem ma már nem mozdulok...

W_J 2010.06.06. 22:14:21

Jó olvasni ezeket a postokat, én 14 hete kezdtem futni. Sajnos van mit leadnom, de hiszek benne, hogy lemegy :D
Most ott tartok, hogy heti háromszor futok 8 km-t, így ezen a héten is összejött a 24 km. 105 kg voltam most 100 vagyok nem nagyon megy le, pedig a lábaimnak jól esne :)
5 km-t tudok 6 percessel futni, sajnos hosszabbat inkább 7-el:( de fog ez menni. Jövő ősszre félmaratont szeretnék futni, 2012-ben cél a maraton. :D
Hogyan tudnék gyorsulni? Milyen edzést kövessek, hogy jobban menjen le a zsír rólam? Heti hányat fussak?

angelday 2010.06.06. 22:18:08

@Wihajn: nekem a héten csak kettő volt meg. Kicsit kondiztam, de ennyi. Szerintem heti hármat tartsad meg még néhány hónapig, aztán kapjál bele-bele a nagyobb, vagy intenzívebb távokba. Másfél év alatt fog csak lemenni a hurka, állítólag. Én egyébként az étrendemen kis mértékben változtattam csak. Meglátjuk, én is az út elején járok.

W_J 2010.06.06. 22:44:24

@angelday: A héten nyomtam szakadó esőben is :) a CH-ot igyekszem visszafogni a vacsora meg minimális. Meglátjuk.
Vasárnap megyünk a kollégákkal a maraton váltóra, feltéve ha nem marad el megint :)

bitliszbá 2010.06.07. 10:58:51

@Zime: Zime az árvízsulytotta futó!!!

DaMartian 2010.06.07. 11:03:24

@Wihajn: A zsír úgy ég, ha alacsony pulzuson futsz sokáig! Tehát szerintem inkább menj 7:30-as ezerben, de próbáld a távot szép fokozatosan feljebb tornázni! Bár nekem soha nem voltak súlyproblémáim, de ahogy a tapasztaltak (pl. Zsola) elmondták, a mozgás ahhoz jó, hogy tartsd a súlyodat, esetleg egy picit leadj, de látványosan fogyni csak úgy tudsz, ha a kajára is odafigyelsz, a mozgás önmagában nem elég! Arról nem esett szó, változtak-e az étkezési szokásaid a mozgás elkezdése mellett???

bitliszbá 2010.06.07. 11:06:11

@Wihajn: először csak a gyűjtsed a lábadba a km-eket, az idő nem feltétlenül fontos.
Heti 3 helyett heti 4.
3 rövid egy hosszú a közepén
aztán esetleg 5 r-h-pihi-r-h-r-pihi

a gyorsulás jönni fog csak a megtett kiliktől is, no meg ha már lementek a kilók, (hogy ne terheld fölöslegesen az izületeidet, ) akkor jöhetnek a résztávos edzések, fartek -iramjáték, amivel ténylegesen növelheted a sebességet.

De egyenlőre maradj csak a kilométerek gyűjtésénél... (szerintem)

W_J 2010.06.07. 12:10:55

@DaMartian: Alapvetően most azt mondom igen, de a tények azt mondják, hogy nem igazán :), hiszen ez matek bevitt-elégetett előjele kell, hogy mínusz legyen akkor ürülnek a raktárak. Nálam vannak nagy intervenciós készletek. :D

xhege 2010.06.07. 13:14:40

@DaMartian: @Wihajn: Az én tapasztalatom nem összevethető Zsoláéval, mert én "csak" 20-22 kg-t fogytam, de azt kell mondanom, hogy a fogyás 70-80%-ban a kaján múlik :(
Nekem is visszamászott 6-7 kg és még mindig nem ment le, pedig heti 50 km-t futok már, vagyis minimum 5x10 km egy héten, de a kajában vannak kilengések. A súlyom így nem csökken igaz nem is nő. A súlytartáshoz nagyon jó a futás, de a fogyáshoz sajna nem elég.
A legjobb példa az életemből, hogy mikor leadtam ezt a huszast (3,5 hónap alatt) volt olyan 3 hét, amikor betegség miatt nem mozogtam, de a kaját szigorúan vettem és a súlyom csökkenése ugyanolyan ütemű volt akkor is, mint mikor futottam.

fran7 2010.06.07. 15:38:36

@Wihajn: Én kicsit több mint egy éve futok. Kb. arról a sülyról indultam, mint te és most már a 8-al kezdődő súlyért küzdök, még picit messze van, de igyekszem. Amiket itt leírtál időket, azok egyáltalán nem rosszak. Eddig talán egy olyan 5 km-em volt, ahol az átlagsebességem 6 perc/km alatt volt. Tehát a tempód egyáltalán nem rossz. Engem is kicsit frusztrál, hogy ezen a blogon az 5perces km-ek a természetesek, de ez inkább motiváljon. Már írták itt de toljál 10km-t vagy afölött nem túl gyorsan a végén pedig toldd neki ahogy csak bírod és nem lesz lekliismeretfurdalásod, hogy túl könnyűt edzettél. S ha ráállsz a mérlegre közvetlenül utána, akkor látod, hogy érdemes, s utána már azt a súlyt akarod látni napközben is.
Harmadrészt lehet az is problémád, mint nekem, hogy a lábam lefogyott, a karom is elvékonyodott, de a hasról nagyon nehezen megy le a tartalék. S onnan fog a legkésőbb elindulni a fogyás. Épp ezért légy kitartó! S valóban a titok a kevesebb kaja.

xhege 2010.06.07. 21:48:04

@Wihajn: Én annak idején 102 kg-ról indultam (előtte volt 107 is) és 3,5 hónap alatt lettem 82 kg. Szóval fog az menni, csak figyelj a kajára.

W_J 2010.06.07. 22:32:19

@xhege: engem érdekelne ez az étrend :) akát mailen is. Köszi

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.08. 09:32:13

@Wihajn: Én ma reggel pirítóst ettem házikolbásszal és sok sárgarépával. Mellé cukormentes zöld tea, az egészséges életmód miatt :-)))

Remélem segítettem :-)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.06.08. 15:19:01

@xhege: Az nagyon gáz ha valaki hasonlóan gondolkdik csak épp abszolút hobbiból mindig hosszabb távot próbál meg? :)
Egyelőre a "félprofivá" válás se vonz túlzottan, időeredményre görcsölni semmi kedvem, résztávozni meg pláne, a távok viszont vonzanak, mint a mágnes. Az idő nem igazán számít( a szintidő persze legyen meg) csak a teljesítés. Határ a csillagos ég (bár még a tejút is messze van momentán :)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.08. 21:40:49

@fran7: nálam ez úgy működött, hogy egy viszonylag kényelmes tempóban (6 perc/km) kezdtem növelgetni a távokat. Amikor elértem a félmaratont, nem igazán volt értelme tovább növelni a távolságot, hiszen tipikusan nincs több mint két órám a heti rendszeres futásokra. Mivel fejlődni muszáj, ekkor kezdtem el dolgozni a tempón fartlek eddzések beiktatásával, ettől érdekesebbek is lettek a futások. Mostanában, ha nincs túl meleg, 5:30-as tempóban kényelmesen futom a szigetkört. (amatőr vagyok, zenével futok :-)

xhege 2010.06.09. 09:16:48

@Bozót: Abszolút nem gáz :) Szerintem egy dolog fontos a futásban (csak hogy filozófus legyek egy kicsit), az hogy az ember örömet találjon benne.
Ha neked a minél hosszabb táv az, akkor azt; ha az adott távon a minél jobb idő, akkor azt; ha pedig az hogy heti rendszerességgel lefuss 10 vagy 150 km-t, akkor azt.
A lényeg hogy fussunk, mert az jó ! :)))

xhege 2010.06.09. 09:18:16

@Navixaf: heti 2 óra, vagy alkalmanként 2 óra?

fran7 2010.06.09. 15:31:02

@Navixaf: Köszi a tanácsot, csak a gyakorlati megvalósítást nehezíti, hogy én a Bakonyban futok, ahol nem nagyon tudok tartani folyamatosan ilyen tempót. Miért nem akkor kezdtem el futni, amikor az Alföldön laktam?;)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.10. 21:49:07

@xhege: szerencsére alkalmanként, és nagy átlagban heti két alkalom összejön. Mondjuk 10-15 km-t futok, ehhez jön még a bemelegítés, a futóhelyre való eljutás (sziget vagy patakpart) és a nyújtás, ami bő 2 órára jön ki.
És itt értünk el a második számű főbűnhöz (az első a zene): többnyire autóval járok futni :-)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.10. 22:06:30

@fran7: Öreg hiba :-)
Mind1, ahogy gyűjtöd a km-eket a lábadba, úgy fog fejlődni mind az erőnléted, mind a sebességed...

bellone 2010.06.11. 07:52:26

@fran7: Hegyen-völgyön egyáltalán nem rossz a 6 perces tempó, sőt emelkedőn a 7 perces sem. Enyhén leejtős, vízszintes szakaszokon néha pörgess bele fartlek jelleggel és meg fogsz lepődni, ha egyszer síkra kerülsz...:)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása