Nike+ pulzusmérő: Polarral közösen

2010.06.08. 16:53 angelday

Június 1-hez képest egy héttel később, de a Nike bejelentette végül a pulzusmérő megoldását a tegnapi napon. Már mi is megszellőztettük a dolgot itt a Futóblogon, viszont folytassuk a termék ismertetésével.

A Nike nem saját maga alkotta meg a pulzusmérő pántot, hanem a Polarral lépett partneri kapcsolatra és közösen hozzák ki a terméket "Polar WearLink®" néven. Sőt, semmi Nike nincs is benne, "csak annyi", hogy az eszköz továbbítani tudja a Nike+ érzékelőre is az információt, ami a szinkronizálást követően megjelenik a nikeplus.com közösségi oldalon is.

A WearLink értelemszerűen azok számára jó, akik amúgy is Nike+-szal futnak és nem akarnak ezért egy külön órás megoldást vásárolni.

Amerikában a terméket 70 dolláros kiskereskedelmi áron lehet kapni, Európában júliustól lesz kapható.

Én személy szerint egy Garmin pánttal futok, amit kölcsönbe kaptam a hazai forgalmazótól és még mindig nem adtam vissza. A Garminnak saját webes megoldása van, versenytárs termék. Viszont az is igaz, hogy nem 15 ezer forintos árponton kapható.

62 komment

Címkék: garmin polar nikeplus pulzusmérő

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr122066063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2010.06.08. 17:22:20

epic, ha lemerül a polár pántom ilyet fogok újítani.
btw nike+ tud már köridő mérést? :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.08. 18:16:51

Magyarul: a Nike megvette a Polartól a kommunikációs protokolt, ha jól értem. Nem kötözködöm, de jól tette a Nike, hogy egy kipróbált cucchoz nyúlt. Nekem is ilyen pántom van.

himmelhergott 2010.06.08. 20:42:49

Sportbanddel is megy vagy csak ipod/phone megoldásokkal?

himmelhergott 2010.06.08. 21:02:28

érdekes ez a nike logo. nem egészen áfisöl benyomást kelt.

Bloom77 2010.06.08. 21:41:54

Én like-olom ezt a megoldást.......csak már nem hordom a pulzusmérőt...de ha hordanám ezt megvenném.....vagy megnyerném a hónap legjobb kommentelőjeként.

Mylady 2010.06.08. 22:57:29

Nekem az az egy bajom van ezekkel a pántokkal, hogy szétdörzsölik a bőröm. Nem mindig, csak alkalmanként.
Nem tudom, hogy túl laza (már nem lehet szorosabbra húzni) vagy túl szoros (nem érzem annak), de most éppen 4 seb van rajtam... :(

kmrmtms 2010.06.08. 23:05:44

Remek... és úgy látom az órámmal is kompatibilis lesz, kár hogy nem úgy csinálták, hogy a mostani jeladók jelét venné a Sportband vagy iPhone.

DaMartian 2010.06.08. 23:11:29

@himmelhergott: megy SportBanddel és nanoval is, de a Touch-csal és Szifonnal nem (nem értem miért) Az iPhone 4-ről nincs info.
@svrider AKA stig: köridőt klasszikus értelemben nem tud a Nike+ de a nanon kilométerközi jelzést lehet berakni a középső gomb benyomásával...
2011-re terveznek egy SportBand szerű komolyabb sportórát, az már tudni fogja... De ez megint csak nemhivatalos info : ) Mint tavaly a pulzuspánt : )

kmrmtms 2010.06.08. 23:30:24

@DaMartian: Touch és iPhone talán azért nem megy mert a szoftver még nem tudja, talán majd az iOS4-gyel, ami amúgy tud majd bárhonnan szinkronizálni (legalábbis ez volt a háttérben lévő sliedon amikor az új oprendszert demózta Steve még a múltkor)

Megpróbáltam a régi Polar Transmiteremmel és nem akarja látni a SportBand, de mintha még csak nem is keresné amikor linkelném (a nikeplus.com leírása szerint), pedig fw frissítés megvolt

DaMartian 2010.06.09. 01:20:59

@kmrmtms: Szerintem meg nem is fog menni az új szoftverrel sem, hogy jól vegyed megfele az iPhone 4G-t!
A régi Polar övedet hiába próbálgatod, nem kompatibilis!!! Ez az új öv (amin a NIKE+ logo van) 2 jelet küld. Egyet a Polarnak egyet a Nike-nak... Ezt sajnos meg kő venni, ez van. Viszont cserélhető benne az elem az infok szerint, tehát nem eldobós, mint ami korábban már volt...

kmrmtms 2010.06.09. 01:44:51

@DaMartian: Talán menni fog 3GS-sel is, SportBandet se kellett upgradelni hozzá.

Amúgy a Polar öv pont úgy néz ki mint a sima WearLink, azért gondoltam, hogy teszek egy próbát.

DaMartian 2010.06.09. 01:58:21

@kmrmtms: A SportBand mindig tudta, csak ez nem látszott, mivel nem volt jeladó...
Én nem hiszek benne, hogy a 3GS-sel menni fog, ha akarták volna már megírták volna hozzá a szoftvert volt rá egy évük...de ne legyen igazam...

kmrmtms 2010.06.09. 08:05:09

@DaMartian: Na majd meglátjuk, de ne legyen... :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.09. 10:21:41

AD: @DaMartian: "a szinkronizálást _követően_ megjelenik ", futás közben nem ad infót a pulzusról? az lenne pedig a legfontosabb!

angelday 2010.06.09. 10:24:17

@rrroka: a press release alapján megjelenik természetesen még a SportBand-en is.

angelday 2010.06.09. 10:24:59

@DaMartian: hivatalosan iPhone 4 (nincs "G" betű), vagy "négy", "négyes".

2010.06.09. 11:46:29

Akkor ha jól értem, hogyha van egy Polar órám és egy SportBand-em, akkor ha lecserélem majd a pulzusmérő övet erre, akkor mindkettő fog tudni pulzust mérni egyidőben és az adatok majd feltöltődnek a Nike oldalára is?

Ilyenkor bánom, hogy nem a gagyibb öv járt alapból az órámhoz. ;)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.09. 13:03:32

Ez olyan, mint a kőleves a mesében. Adnak hozzá ilyen szenzort, olyan pulzusmérőt, meg lecserélik a karpántot, és a végén lesz egy RENDES Polar órád, ami mindent tud, amire egy futónak szüksége van :-)

bellone 2010.06.09. 13:05:05

A Nike+ kompatibilis jeladó nem valószínű, hogy minden Polar órával kompatibilis lesz, hiszen eleve több átviteli szabvány van már most is (5KHz, 2,4 GHz).

Viszont vélelmezem, hogy a világbéke felé vezető első lépés az lenne, ha az Adidas által jegyzett, (Polar) textilpánt helyett használható technikai ruházat kompatibilis lenne a Nike+-os konektorral.:)

DaMartian 2010.06.09. 13:22:35

@1stvan: Ahogy mondod! : )
@rrroka: fogja mutatni az aktuális pulzust a SportBand és a nano is, ami miatt mégis bosszús vagyok, hogy annyira pirmitívre csinálták, hogy CSAK aktuális pulzust mutat, nem tudsz edzészónákat beállítani, hogy figyelmeztessen ha túl gyorsan/lassan mész... Ergo folyton nézegetni kell a kijelzőt, vagy nyomkodni a hangvisszajelzést... Ez azért szerintem gáz, ma már alap funkció legalább egy edzészóna! Szerencsére a netre feltöltött adatról már szépen le lehet olvasni mennyit voltál zónán belül. Erre a célra talán jobb is a szokásos Nike+ grafikon formátum, mint a sebességhez : )
@bellone: régiek közül lehet nem fog mindegyikkel menni, nem tudom az összes Polár öv kompatibilis-e az összes órával, ha igen szerintem ez is az lesz... A Nike+ jel nem fog bezavarni, ugyanis a pánt két jelet küld, a Nike-s a Polártól teljesen független.

2010.06.09. 13:37:20

@DaMartian: Köszi. Ez jó hír.
@Sekiwake: Nekem megvan a (számomra) megfelelő "rendes" polar órám. A többi csak érdekesség és esetleg plusz információ. Sokszor vettem már hasznát. A Nike+ cuccokról sosem állította a Nike, hogy professzionális felhasználásra szánták volna. Én mind a kettőt használom egyszerre, de ha lenne még valami ami tetszik vagy érdekel, azt is használnám. :) Sőt kíváncsian várom a jövő évi "komolyabb Nike sportórát" is. ;) Aztán meglátjuk...

FutoBolond 2010.06.09. 17:17:35

ja, a polar egyszerre kuldi az 5khz-es polar jeleket, meg a nike jeleit (2.4mhz?)

kicsit bongeszgettem a polar oldalait, es fantasztikus, hogy meg lovaknak es tuzoltoknak is gyartanak szenzorokat. vagy futballcsapatoknak. nincs tobb lazsalas edzesen, mert a fonok figyeli a laptopot... :)

egyebkent az adidas myCouch ove is nagyon hasonlo, gyanus, hogy ok is a polartol veszik a technologiat. vegulis jogos, cipot a cipoboltbol...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.09. 18:31:48

@1stvan: Egyik karodra Polar, a másikra Nike, a jobb lábadon Polar footpod, a bal cipődben Nike, ez eddig oké. De amikor mindkét szivritmusmérő pántot egyszerre felrakod, arról majd tölts fel egy fotót :-)
jajj, még a zenét is tenni kell valahova :-)

himmelhergott 2010.06.09. 21:56:40

@DaMartian: köszi, jó hír. Féltéglával meg minek futni...

doors (törölt) 2010.06.10. 09:25:19

Korábban úgy olvastam, hogy az iPod nano 5g-vel már megy. benne van a szoftverben.

bitliszbá 2010.06.10. 09:36:19

@doors: Amennyiben így van szívesen tesztelném !!!! Még posztot is írnék a tapasztalataimból...

Érdekes lehet, mert láttam egy markolós pántot a nano5 -höz (asszem Belkin gyártmányú) . Ha jelezné a szívritmust a sw, akkor kezdene értelmet nyerni, hogy miért is szorongassa, vagy hordja a csuklóján az ember a kütyüjét....

De él a felajánlás a posztról! Természetesen csakis a közösség kedvéért :D

DaMartian 2010.06.10. 12:18:12

@doors: igen azt már írtam fentebb, hogy nano-val megy! Ezt már régen tudtuk, mert a nano 5 menüjében benne van a pulzuspánt párosításának opciója, így amikor AD írt róla korábban ezt már megszellőztette... : )

bitliszbá 2010.06.10. 13:12:37

@DaMartian: Az rendben van, én is láttam...

De mit tesz a párosítás után???? Mondjuk futás közben ha lenyomom a középső gombot, akkor nem csak a megtett út-idő meg az aktuális átlagsebességet susogja a fülembe, hanem az aktuális HR-et is? Vagy a kijelzőn nem csak az idő-távolság látszik, hanem a szívritmus is ???

megj: az 5th gen. ipod nano angol beharangozásán még olyan is volt, hogy a nike+ érzékelő is be lesz építve....

DaMartian 2010.06.10. 13:55:33

@bitliszbá: Igen, pontosan ahogy mondod! Vizuális és audio visszajelzésben benne lesz a szívritmus is...
Nem lehet hogy a beépített pedometer funkcióval kevered? Sokan arra hitték, hogy a nike+ vevő lesz beépítve! Mondjuk én sem értem miért nem tudták beletenni!
Nekem ennél nagyobb bajom, hogy nike+ használata alatt más funkciót (zenehallgatáson kívül) nem lehet párhuzamosan futtatni! Vagyis ha futás közben meglátok valami szépet, hiába van rajta kamera, csak úgy tudom felvenni, ha kikapcsolom a futsást... : ( Mondjuk azt sem értem miért nem lehet fényképezni vele, miért csak videózni??? Nekem ez nem logikus...

bitliszbá 2010.06.10. 14:40:44

@DaMartian: a 6th verzióban majd lehet fényképezni, a hetesben benne lesz a vevő, a 8-asban esetleg futás közben is tudsz majd fényképezni.

a nano 23G pedig már mezként, rajtszámként, edzőként sapkaként és viselhető lesz, valamint a virtuális edzőpartnert 3Dben kivetíti eléd, melléd, ahová akarod. A virtuális edzőpartner beszélgetni is fog veled, már ha éppen nem hallgat zenét a saját ipodján :)

leone999 2010.06.21. 11:34:06

Nekem nem jött le az eddigi commnetekből. Régebbi nanokkal is működni fog? 2G / 3G?

DaMartian 2010.06.21. 13:04:14

@leone999: amennyire tudom sajnos nem... : ( Ahogy fentebb kifejtettük már Bitliszbával, így motiválnak, hogy megvedd az újat...

iSandor · http://www.iSandor.com 2010.06.28. 12:57:02

Akarok egy ilyet. :) Nike+ karkötőhöz ideális lenne!

nakedbike 2010.08.17. 08:13:07

Kerestem a pulzusmérőt 3 hivatalos nike boltban és fogalmuk sem volt, hogy mit kérek, így jártam korábban már a sportbanddel is, én vennék de nem akarnak eladni nekem. Ez gáz a nikének.

DaMartian 2010.08.17. 11:03:48

@nakedbike: Ez szomorú, mert 15 éve kínálunk már Nike pulzusmérős órákat... Sajnos ahogy mondod ez a szitu a Nike-nak gáz, pedig a boti eladók nem a mi alkalmazottaink, így sajnos szinte zéró ráhatásunk van a munkájukra. A vásárló viszont ezt nem tudja, az ő számára ez a Nike-t minősíti sajnos... Pulzusmérő már nagyon kevés üzletben van amúgy Magyarországon (ha egyáltalán még valahol...) mert azt külön cég forgalmazza, nem a Nike, és hozzánk úgy tűnik nem nagyon éri meg nekik behozni... Amíg mi foglalkoztunk ezzel is, addig lehetett kapni. Amúgy a C sorozat a pulzusmérős (minél nagyobb szám van mögötte, annál jobb. A top asszem a C10)
SportBandnek viszont elvileg minden márkaboltban kellene lennie...bár nem tudom ez mikor volt, valóban néhány hónapig az is "hiánycikk" volt, nem lehetett sehol kapni. Amúgy ha bármi ilyen problémátok van bármelyik üzletben (nem tudnak valamit, hülyeséget mondanak stb) írjátok meg kérlek pontosan a sztorit és a boltot, akár privátban, sokat segítenétek vele nekem is (meg a későbbi vásárlóknak is : )

nakedbike 2010.08.17. 14:37:51

@1stvan: igen, arra gondoltam. Más webáruházak már árulják, a nike boltban, gondoltam majd rákérdezek hogy is működik pontosan, stb. Korábban a sportband vásárlásnál is így jártam, semmi infót nem tudtak róla, így inkább megvettem külföldön, most a pánttal sem lesz másként, sajnos. Mert nem akarják nekem eladni.

DaMartian 2010.08.17. 16:14:53

@1stvan@nakedbike: azt még nem tudják eladni neked, ugyanis a régiónkban még nem kapható. Amerikában (talán Ny-Euban) már igen. Nálunk őszre ígérik. De mivel Polár termék, egyelőre nem tisztázott a disztribúciója... Szóval nem csoda hogy nem tudtak még róla, mert számukra egyelőre ez még hónapokig nem releváns információ : )

DaMartian 2010.08.23. 14:36:05

@himmelhergott: Nem akarok belekotyogni, de ez szerintem még nem az!!! A Polarnak eddig is volt külön pulzuspántja. A kép szerint ezen még nincs rajta a Nike+ kompatibilitás, ergo ez még csak a Polár órákkal fog működni, a Nike+-szal nem, mert azt a külön jelet nem küldi! Ez fontos lehet majd a későbbi vásárlóknak is! Vigyázzatok, NEM MINDEN POLAR ÖV lesz kompatibilis a SportBanddekkel, csak egy féle! (és az tudtommal nálunk még továbbra sem kapható)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.25. 09:41:47

5 év rendszeres futás után eljutottam arra a pontra, hogy _tényleg_ veszek egy pulzusmérőt. Szeretném a legolcsóbban megúszni, semmi extra, csak szeretnék adott pulzusszámon futni hosszú távokat. Nézem a decathlonos órákat: GEONAUTE CW Basic vagy KALENJI CW KALENJI 100, ami így első ránézésre szóba jön. A Kalenji ellen szól, hogy a leírás szerint "Ajánlott: ALKALMANKÉNT futóknak", én meg minden nap futok. Vajon mit jelent az, hogy "alkalmanként"? Ti ajánljátok ezen pulzusmérők valamelyikét?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.25. 12:51:54

Ja, és ha valaki tudná, hogy az Intersparban az Alleeban is lehet kapni pulzusmérőt emberi áron, az szóljon, légyszi. A honlapjukon nem találom.

GBetti 2010.08.25. 17:02:22

@azilinha: Az ALDI-ban a héten van,4000ft.Nem ismerem,de elég olcsónak tűnik!

2010.08.25. 18:07:09

én most nyáron nézegettem pont a kínálatot. a futanet fórumán találsz pulzusmérős topicot, ott pár embernek van Decathlonos cucca, és írnak is róla tapasztalatot, vagy tudsz kérdezni tőlük.

Amúgy a konklúzió többségében az, hogy a nagyon olcsó daraboknál sajnos má az alap funkció (pulzus mérés) is problémás, például van ami nagyon széles tartományon belül mér gyakorlatilag ugyanannál a pulzusnál, így hiába nagyon jók sok terméknél a decathlonos felszerelések, én inkább nem kockáztattam meg azt a luxust, hogy kidobok az ablakon 6000HUF-ot, aztán esetleg soha egy métert sem fogom viselni, mert teljesen használhatatlan, vettem mást.

Mylady 2010.08.25. 21:13:17

@azilinha: Nekem geonaute van, az 5 ezer forintos. Kb annyit tud, hogy mutatja a pillanatnyi pulzust, a dátumot, meg van rajta stopper. És csipog, ha kilépsz az edzéstartományból.
Hogy mennyire pontos, azt nem tudom, mert nincs mivel összehasonlítani. De elég strapabíró és megbízható, két éve használom (mostanában csak az órát, a pántot nem), semmi gond nem volt vele.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.26. 13:00:54

@Mylady: Köszi, végülis vettem Kalenjit a Decathlonban. Nekem is csak arra kell, hogy figyelmeztessen, ha kilépek az edzéstartományból.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.26. 20:34:23

Sajnos ma nagyon bénázott az órám. Tegnap csak párszor mért rövid időre valami irreálisan magas értéket (pl. 240), ma viszont végig ilyesmit mutatott a futás alatt. Nyilván ez lehetetlen, tehát valami más jelet fogott vagy ilyesmi. Sajnos ez így ment az egész futás alatt, így lehetetlen volt pulzust kontrollálni. Vajon ezt mitől csinálja? Én bénázok el valamit, vagy ennyire szar ez az óra?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.26. 22:03:54

@1stvan: Azért nem hiszem, hogy ez volt, mert amint végeztem a futással és bementem az épületbe, elkezdett normális értéket mutatni. Valamiért csak a futás közben mutatta a hülyeséget. Mindenesetre megpróbálok erre ügyelni, és ha nem izzadok, veszek egy kis vizet a csapból benedvesíteni.

Steff76 2010.08.26. 22:10:17

@azilinha: Én úgy tudom, hogy minden ilyen pántot be kell nedvesíteni és használat után ki kell mosni. A Polárnál elég részletesen taglalják a használati útmutatóban... Én induláskor csap alatt bevizezem sőt a szövetszerű rész kicsit meg is dörzsölöm, hogy jó vizes legyen és futás végeztével ugyanezt megteszem. Állítólag időnként gépben ki lehetne mosni.... Még nem tettem, pedig 2 éves... Lehet, utóbbi csak Polárnál megy, mert ott a jeladót le lehet szedni...

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.08.26. 22:27:07

@azilinha: én Garmin-t használok, ott arra is oda kell figyelni, nehogy "fordítva" tegye fel az ember (azaz a felirat ne fejjel lefelé legyen viselés közben). Egyszer fordult elő, akkor tényleg hülyeségeket mért, de inkább keveset mint sokat. És ennél is célszerű használat előtt benedvesíteni az ézékelőket.
Nagyon szépen dolgozik, igaz az más árkategória :-(

Egy ismerősöm hasonlót tapasztalt a vadi új Timex futóórájával a Szigeten, ha esetleg rájön mitől van, majd továbbítom az infót...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.27. 13:50:08

@Navixaf: Köszi az infót. Erről eszembe jutott, hogy tegnapelőtt fordítva raktam fel, és akkor mutatott többnyire normális értéket, tegnap meg rendesen (felirattal lefelé), és úgy mutatta a hülyeséget. Lehet, hogy akkor az enyémet pont fejjel lefelé kell használni. :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.30. 09:23:03

Lehet, hogy mégiscsak jó az órám (többnyire reális értéket mutat), csak valóban annyi a titka, hogy a felirattal lefelé kell feltenni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.08.30. 10:00:31

@azilinha: nekem is volt olcsóbb órám. Azok nem mutatnak megfelelő értéket, ha magasfeszültségű vezeték, vagy kábel alatt, fölött futsz. A futótárs órájával is interferálhatnak, ismét hülyeséget mutatva. Nekem is gyakran mutatott 240-et. Reméltem, hogy annyira szarul nem vagyok, mint az órám mutatja. Utána vettem egy Polart. Az hibátlan, bár rendesen be kell nedvesíteni és futás után folyó vízben kiöblíteni, hogy a sós izzadtság ne egye meg az szövetelektródákat.

DaMartian 2010.09.02. 18:15:22

Friss hírek: ma beszéltem a Polár hazai forgalmazójával. Információja szerint szeptember 1-től rendelhető nálunk is ez az új kétjeladós érzékelő, így néhány héten belül már a boltokban is megtalálható lesz a cucc a nagyközönség számára is elérhetően.
Hétvégén a Nike Sátornál, illetve a cipőteszt busznál viszont már megtekinthető, sőt kipróbálható is lesz a kütyü, a SportBanddel és az új futócipőkkel együtt. Aki kijön dobjon egy pacsit, ott leszek a Nike sátorban, és igyekszem minden technikai kérdést megválaszolni. (Shift+F2 ha nem tudsz kukacot írni a MAC-en : )

bitliszbá 2010.09.02. 20:54:43

@DaMartian: egy db kipróbálásra stipistopi...

ThufirHawat 2013.01.08. 10:06:23

Az én Nike+ GPS órám áprilistól decemberig bírta, majd a neten már jól ismert belső kondenzáció kinyírta. Pont az év leghosszabb futása alatt.

Szerintem, bár az óra maga jól néz ki, a funkciók komplett hiánya, a szép, de nagyon fapados és gyakran bugos oldal egyszerűen nem méltó a Nike-hoz. Végig olyan érzésem volt, mintha beta tesztelnék egy félkész valamit.

Mióta kifeküdt az órám, újra csak a mellpánttal és egy SportBanddel futok, ami sokkal simábban működik, mint a GPS óra, bár még annál is fapadosabb.

Vasárnap remélem megjön az Amazontól a Garmin 910XT. :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása