Nike+ pulzusmérő: JÖN JÚNIUSBAN!

2010.05.18. 22:44 angelday

Egyelőre a hivatalos csatornákon még topsecret az infó, így csak én írom meg a "Nikerunningtól" függetlenül, ám odakacsintva, hogy a Nikeplus fórumain az egyik top-poster, vagy helybéli DaMartian az alábbit hintette el:

Great news! I have a U.S. launch date for the Nike+ compatible heart rate monitor. It will officially launch on June 1, 2010, although it may reach some retail outlets slightly sooner. It will reach Canadian markets in June and will launch internationally in summer 2010, exact date to be determined.

Ezek szerint néhány hét múlva lesz már ilyen termék, remélhetőleg gördítik a Nikeplus új, Flash-mentes változatát is — bár ebben csak reménykedni tudunk.

Én személy szerint nagyon várom már, hiszen 1. bedöglött a mostani chip-em, csak időt mér, tempót nem 2. pulzusméréshez külön Garmin cuccot kell használnom, egyszóval nyesegetném a karácsonyfa-érzést.

Abban biztosak lehetünk, hogy a Nike terméke marketing és nem szakmai megközelítésű lesz, mindenesetre azért az olyan koca futóknak, mint amilyen én is vagyok, remek megoldások szoktak ezek lenni.

47 komment

Címkék: pletyka nikeplus pulzusmérő heart rate monitor

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr102014254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2010.05.19. 04:32:00

remélem menni fog az 5g nanoval, mert nem akarok más kütyüt, ez pontjó. (leszámítva, hogy érthetetlen számomra, hoyg miért nincs benne a nanoban a receiver, miért kell azzal külön szivni)

DaMartian 2010.05.19. 04:37:08

@pappito: hogy legyen miért megvenni a 6g-t gondolom... : ) Az iPad is már 6 éve a fiókban volt, de pár generációnyi fejlesztést el kellett még adni mielőtt piacra dobták a deszkát : )

DaMartian 2010.05.19. 04:38:34

@Bitter Brunó: én későbbi időpontról tudok, de ne legyen igazam! A napokban majd úgyis kiokosítanak róla, hiszen ezért vagyok itt, és majd leadom a legfrissebb híreket!

pappito · http://pappito.com 2010.05.19. 04:56:30

megint csak usa+canada legelébb, fene tudja mikor fog ideérni... bár ahogy a dollár most áll, nekem akár usából is megérné behozni

_nagyon_ kiváncsi vagyok az árára. (nem mintha tudnám, hogy más HRM-ok mennyibe kerülnek)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.19. 06:39:06

AD: szerintem egy pulzusmérőn nem sok olyan dolog tud lenni, amibe a szakmailag bele lehetne kötni, hiszen a gazdaságos 5-10k közötti pulzusmérők is teljesen jók. itt az a kérdés mennyire lehet majd az adatokat elrakni későbbre, elemezgetni, feltölteni stb. az én pulzusmérőm pl nem tudja elraktározni az adatokat, csak a legutolsó futásét mutatja és új futásnál nullázni kell, ellenben résztávokra külön mér átlagot, ami fasza.
ha végre nem flash lesz az oldal az meg még faszább. :)

Mylady 2010.05.19. 09:14:57

remélem, tesco gazdaságos ára lesz :)

az oldallal meg valóbna lehetne valamit kezdeni, katasztrófa a sebessége

bitliszbá 2010.05.19. 09:57:10

kb. 2 hónappal az 5G ipod megjelenése előtt beharangozták, hogy a nike+ vevő bele lesz építve. Aztán mégse...
Amikor megjelent a 5G akkor azt irták 1-2 hónap és itt a szívritmusmérő (kb 10 hónapja)

DE HA MÉGIS.... Akkor lássuk!!!! :)))

aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.05.19. 11:41:14

@rrroka: vannak azért különbségek.

Pl. ha van is mellkasi jeladója, de csak a szívösszehúzódáskor keletkezett mechanikai inger alapján érzékel, máris pontatlan lehet (a mellkasi pánt nélküliekről nem is beszélve). Ha elektromos inger alapján mér, az sokkal pontosabb (mintha egy EKG-kivezetés lenne)...

Persze tudom, nem mindenki tart szükségesnek ilyen szintű pontosságot (és tény, hogy gyakorlatban nem próbáltam, milyen különbség lehet a ténylegesen kijelzett értékek tekintetében).

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.19. 15:11:03

@aerobikzona: el sem tudom képzelni, hogy mellkaspánt nélkül mi alapján mérne jól pulzust egy óra. :D na az tényleg a vicces kategória.
remélem a nike nem a sportbandbe akarja tuszkolni...

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.19. 15:22:29

@aerobikzona: "szívösszehúzódáskor keletkezett mechanikai inger alapján érzékel". Micsoda? Kicsit bővebben.

M.Islander 2010.05.19. 16:07:29

banyek!, pár év és a Nike is rájön, hogy érdemes lenne foglalkozni a GPS technológiával...
ha a tesco-gazdaságos verziót dobják ki, akkor a megbízhatósága/pontossága is ezzel összhangban lesz (e: sz@r), ha feljebb pozicionálják, akkor meg a kutyának se köll (mintha a Polar és a Garmin ezt már évekkel korábban kitalálta volna).

azért drukkolok!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.19. 16:26:54

most nem azért, de nike mikor hoz ki gazdaságos cuccokat? egy cipőfüző is minimum két ropi, ez meg legalább 19900 lesz szerintem, mármint a pánt, és vehetsz hozzá 80ért ipodot. :)
nem olcsó mulatságok ezek, de designos, menő cuccok, amik még akár hasznosak is.

2010.05.19. 16:41:33

@himmelhergott: jaja. Viszont a 2.0 nekem azt mondja, hogy nincs kalibrálva a cucc. Vajon újra kell kalibrálni, vagy az új szoftver csak nem tud róla, hogy már kalibrálva van?
Mondjuk az első futás után kiderül, mert nekem elég keményen eltér a kalibrálatlan mérés a valóságtól. (kb 80%-ot mér)

DaMartian 2010.05.19. 16:54:15

@mîkæl: Húúú sok sok komment. Sorjában: igen, új program van a Sportbandhez. Sokkal jobb a réginél, egyszerűbb a kezelés és többet tud (személyre szabható a band kijelzője) De mivel ez nem 2.0 hanem egy teljesen új program (nézd meg az Add/Remove-ban) valóban újra kell kalibrálni.
A pulzusmonitor mellkaspántos lesz, és nem fog 20 ropiba kerülni (szerintem még annyiért is sok amennyi lesz) de nem hiszem hogy kijönne júniusban, hiszen ahhoz át kéne variálni a weboldalt is, ami nem 5 perc. Még csak most vették le a betát és még mindig nem tökéletes. Sajnos a flash-ről nem akarnak leszakadni úgy tűnik. (hosszan elemeztem mik a problémáim az oldallal, de elszállt, és be nem pötyögöm újra) És ne higgye senki, hogy új nekünk ez a terület, Nike pulzusmonitoros órák már tizenvalahány éve léteznek, így van benne tapasztalat, de az eddigiek nem voltak Nike+ kompatibilisek. Most ez lesz amivel többet tud majd, de én 2011-re tippelek. Holnap már többet fogok tudni : )

2010.05.19. 18:48:36

@DaMartian: Köszi! Akkor újrakalibrálom. Így nem veszik el az a 2.5km, amivel kevesebbet mért volna. :)

Nekem egyébként a flashes oldallal semmi bajom nincs. Hallottam, hogy sokan küzdenek vele, de nekem az elmúlt kb fél évben amióta hsználom még semmi problémám nem volt vele. Mindíg beenged, nem lassú, csinálja amit kell. És a design is nagyon jó szerintem.

doncii · http://doncii.blogspot.com 2010.05.19. 20:41:40

Wow - ez jo hir, varom nagyon, irjatok majd, ha vannak uj hirek a pulzusos orarol. Annyit bevallok a kozosseg erdekeben, hogy amikor kijon USA-ban megveszem elso heten es megirom, hogy milyen :)

bitliszbá 2010.05.19. 20:54:00

@DaMartian: Pedig lehetne tanulni pl. a Garmin 8 órás karbantartás után úgy előjön a friss többfunkcis szoftverrel mint a sicc..

Azért várjuk az infókat... csepegtesd légyszi!!!!

DaMartian 2010.05.19. 23:14:48

@mîkæl: pedig a Nike+ app GPS alapú lesz, tehát nem kell a csipp ha szifonnal szaladgálol : )

DaMartian 2010.05.19. 23:18:07

@1stvan: csak épp próbálj rákeresni egy régi edzésedre... Pár hónap még ok, de nekem fél ezer edzésem van már fönn. Ha meg akarom nézni pl. az elmúlt évek Vivicitta vagy Kékes eredményeit, egyesével klikkelhetek vissza, nincs szörcs funkció. Ráadásul nincsenek tagelve az edzések, így csak dátumra tudod nézni és ha nem megfelelőre kattintasz és visszalépsz, a legutolsóhoz megy vissza és újra pörgethetsz le többszáz edzést! Hasonlóan gáz a helyzet a cselendzsekkel, ráadásul itt néha csinál érdekes dolgokat amikor detailed információt keresek. De nem lehet köztük szelektálni, sem törölni és az évek során már ebből is több száz összegűlt... : (

2010.05.20. 07:30:43

@DaMartian: Akkor lehet, hogy a problémák csak ezután jönnek. :( Nekem még csak 70 futásom van fent és nagyon keresgélni sem szoktam. Mondjuk, most hogy mondod néhány alkalommal nekem is volt már olyan, hogy kicsit bosszankodtam egy-egy hiányzó, vagy értelmetlenül működő funkció miatt, de főleg a "Map It"-en. De gondoltam úgysem használom olyan sokat. Egyébként látni a fejlődést, mert gondolom a Map It, nem egy fő funkció, de még itt is javítgatják a problémákat. pl. végre belekerült a törlés funkció. Szóval én bizakodó vagyok, de nincs ellenemre az sem, ha egy még jobban működő oldal lenne. :)

monerd2 2010.05.21. 03:19:25

@aerobikzona: sztem ma már mindegyik pulzusmérő EKG-pontosságú.....még az 5ezer forintosak is. régi technológia az amiről írsz :)

GBetti 2010.05.22. 20:05:25

Segítség kéne!!Letöltöttem az új verziót a Nikeplus-on,megy is minden jól,csak a futásív kilóméterértékei nagyon érdekesek,két-három perccel rosszabb az adat,mint a valós.Az az érdekes,hogy a megtett táv,a percátlag...minden jó,csak az ábrán kiírt kilóméteridő nagyon nem!!
Mit tegyek???

2010.05.22. 20:35:48

@GBetti: Szerintem Te nem tudsz vele mit tenni, nem nálad van a hiba. Nálam is ez a helyzet. Gondolom valami bug, és remélhetőleg hamarosan javítják.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.22. 21:32:46

@GBetti: @1stvan: Miért nem naplózzátok az edzéseteket valami online edzésnaplóban? Nem okoskodik hülye szoftver, az az adat kerül bele, amit mértél, stb. Ha jó az oldal egyszerű benne keresni a régebbi edzéseid között.

Mylady 2010.05.22. 21:36:31

@GBetti: ez az új?
nálam eddig is csak két szám szerepelt minden futásnál: 7:40-es és 6:08-as kilométerek, felváltva. meg néha 5:07-es is. Párszor utánaszámoltam, hogy az egyes kilométerekre kiírt időket átlagolva megkapom-e a valós értéket, hát sosem egyezett. nagyon nem.

2010.05.22. 21:49:35

@Mylady: Most nem erről van szó sajnos.
Látszik, hogy a kilóméterek végén lévő pillanatnyi értékek (mert sajnos ezek nem átlagok, hanem a az az tempó amit épp futottam a kilóméter végén) a valósnál kb 2 percel rosszabat mutatnak. Pl. 4:30/km-nél 6:30-at ír a karika. De látszik is, hogy a karikák elhelyezkedés a valós grafikonnal páruzamos csak eltolva kb. 2 perccel:
Így: kepfeltoltes.hu/view/100522/rosztempo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mylady 2010.05.22. 21:55:32

@1stvan: a karika nem átlagot mutat? én azt hittem
(persze a felváltva 6:08 és 7:40 akkor sem jó)

ezek szerint nem lett jobb a rendszer

2010.05.22. 22:01:35

@Mylady: Nem. Én is azt hittem, de még itt írt valaki régebben, hogy az 1, 2, 3, stb... kilométer elérésénél lévő pillanatnyit. Ez látszik is (általában) ha show all stats-t választasz. Nekem sokszor volt olyan, hogy minden karika 4'17''-et mutatott, az átlag pedig 4'30'' volt.
Mondjuk én ezt a grafikont nem nagyon tudom a mai mapig megértani. Az oké, hogy nem pontos, de hogy a grafikon részletességétől függően még az is változik, hogy egy szakaszon gyorsultam vagy lassultam.... :)

Mylady 2010.05.22. 22:19:38

@1stvan:
Szerintem csak nézegetni kell, nem értelmezni :)

Én azt szoktam figyelni, hogy míg mások olyan szép, egyenletes tempóban futnak, hogy tökegyenes a görbéjük, az enyém olyan, mint az EKG.

GBetti 2010.05.23. 10:10:22

@1stvan: Köszi!Akkor nem próbálgatom tovább,majdcsak helyére kerülnek a dolgok!Tényleg kb 2percel mutat rosszabbat a karika mindenütt,párhuzamosan az eredeti ívvel!

GBetti 2010.05.23. 10:13:03

@Mylady: Igen,ez az új.Nekem rögtön felkínálta a gép a letöltést,mikor a sportbandem használtam.Nincs vele gond,csak a karikák kerüljenek a helyükre...: )

2010.05.23. 12:48:36

@Mylady: :) Ezzel én is pont ugyanígy szoktam lenni. Már biztos voltam benne, hogy a szoftverben van a hiba, mert ha köröket futottam, minden körömet 1-2 mp-es különbséggel futottam. Aztán futottam egyet egy profi mögött, aki tudja a tempót tartani és egyből egyenes lett. Úgyhogy rá kellett jönnöm, hogy nem tudok egyenletesen futni és még csak nem is veszem észre.
Azóta járok a futóklubos edzésekre és alakul a dolog. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.23. 15:25:22

szép ez a grafikon, de marhára nem jó semmire. design. :) egy edzésnek szerintem értelmes adata az átlagtempó perc/km-ben, és az átlagpulzus, ehhez meg fölösleges erőforrás pazarlás egy grafikont rajzolni.

Mylady 2010.05.25. 07:00:49

na, tegnap megnéztem
valami tutira nem stimmel
15:49-et írt az egyik karikához :)))
pedig a grafikonból nem lógott ki

2010.05.26. 07:34:19

@Mylady: Én majd ma nézem, hogy változott-e valami. De érdekes, hogy rajtunk kívül sehol nem találok hasonló problémára utaló jelzéseket. ...vagy tényleg nem sokan nézegetik ezeket a grafikonokat. Remélem azért tudnak a problémáról és hamrosan megoldják, mert azért én szeretem nézegetni, hogy a futás alatt hogyan inagdozott a sebességem, vagy mennyire sikerül az egyenletes tempójú futás, bár azt így is látom. :)

greenbamboo 2010.05.26. 09:44:41

@Mylady: @1stvan: nekem is ugyanileyn problémáim vannak a kütyümmel, de én is csak magamban morogtam rajta eddig. Nekem vagy 5:57-et, vagy 7:04-et mutat, más értéket nem ismer. Én is örülnék neki, ha használhatóbb grafikonokat rajzolgatna :)

DaMartian 2010.05.26. 12:44:41

Nos volt szerencsém a fejlesztőkkel személyesen beszélgetni. Nagyon sok kérdésem volt : ) Bár szerintem is fontosabb lenne a kilométerenkénti átlagezreket látni, de a grafikon egyelőre így marad. Végülis ebből is látni nagyjából a lényeget (bár elemezni nem lehet olyan frankón mint a köridőket) A SportBanddel nem is terveznek ilyen komolyabb sportóra jellegű funkciókat, de állítólag lesz majd egy komolyabb karóra, ami tudni fogja a Nike+-t. Az általatok említett (és általam is tapasztalt) bug-ról tudnak (hogy a körök bizonyos pontokhoz "ragaszkodnak") és igyekeznek javítani. Bár nálam javult a helyzet, mert futásonként már nem csak 2 adat szerepel, de most meg az egyik karika sem volt köszönőviszonyban sem a grafikonnal... Grrr. Azt nem tudom meddig tart nekik, lévén a hiba már 2 éve fennáll, és az iPod meg az iPhone nem csinál hasonnló hibát, csak a karpánt...
A pulzuspánt hamarosan kapható lesz, és jóféle, ugyanis a Polar tette az új pántját kompatibilissé (és a már meglévő SportBandünk ismeri). Az oldal is kész már az adatok megjelenítésére. A rossz hír, hogy sajnos itt is a megaprimitívségre törekedtek (ennyire hülye lenne az amerikai fogyasztó?!?) így NEM lesznek beállíthatók edzészónák, csupán a pillanatnyi pulzust tudjuk követni futás közben. A feltöltés utáni edzésgrafikonon voszont már beállíthatunk pulzustartományt, ahol látjuk majd mennyit töltöttünk adott zónán belül.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.26. 17:22:17

@DaMartian: jobb, mint a semmi, és ha beindul alá a marketing, akkor el fog terjedni. mondjuk belépő szintnek, amíg rá nem jönnek, hogy van más megoldás is, már akinek szüksége van rá.

himmelhergott 2010.06.10. 21:50:49

érkezett egy újabb verzió.

ez már a 2.0.0.35. a korábbi a 33-as végű volt.

@1istvan: szerintem azért kéri a kalibrálást mert valszeg hozzányúltak ehhez a részéhez a cuccnak. legalábbis remélem, mert lehet ezen még javítani, nem?!

DaMartian 2010.06.10. 23:00:38

@himmelhergott: Az új szoftver minden használható futásnál fel fogja ajánlani a kalibrálást! Így ha ismert távot futsz, folyamatosan pontosíthatod és finomíthatod a kalibrációt. A régi verziónál csak akkor lehetett kalibrálni ha előtte visszaállítottuk gyári alaphelyzetbe...

DaMartian 2010.06.11. 08:52:01

@1stvan: Igen, az hogy versenytempónál kevesebbet mér az a technológia működési elvéből fakad, valóban a két külön kalibrálású chip lehet a megoldás, bár ígértek két szintű kalibrációt még 2 éve de úgy tűnik elfelejtették vagy nem volt megoldható...
A hamarosan megjelenő iPhone applikációval mondjuk ez a gond is megszűnik, illetve az új nano futás utáni távolságkorrekciós lehetőségével pl. versenyeken ahol tudjuk a pontos távot, megoldható, hogy még feltöltés előtt a valós eredményre javítsuk a mérést...

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása