Nike+ GPS
2010.09.07. 17:51 angelday
Tegnap a Nike megjelentette a Nike+ GPS változatát iPhone 3GS és iPhone 4 telefonokra. (De elfut iPod touch-on is térkép nélkül, viszont 4-es iOS szoftver kell neki.) A magyar boltból €1,59-ért vásárolható, nagyon ajánlom mindenkinek.
Igaz, hogy ugyan az új iPhone-okban van Nike+ szoftver alapból, viszont ez a megoldás a telefonban levő GPS alapján veszi fel (VÉGRE!) azt, hogy merre futunk, nem csak azt, hogy milyen tempóban kapálóztunk a workout során. Néhány képernyő a programból:
Annak megállapításához, hogy milyen tempóval futunk, a telefonban levő "accelerometer" és GPS eszközöket használja. A futás elteltével a szinkronizáció nem iTunes-en keresztül történik, hanem az eszköz eljuttatja a szerverre az információt (szintén VÉGRE!).
Néhány további marketing információ az angolul beszélők számára:
Én magam tönkrement chippel futottam eddig (és másik szoftverrel!), most visszaállok erre. A tapasztalatokról is fogok majd írni, egyelőre ez csak heads-up volt.
124 komment
Címkék: szoftver gps iphone nikeplus
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
paklis 2010.09.07. 18:00:54
DaMartian 2010.09.07. 18:05:11
Józsikám! Innentől nincs mire fogni! Lemerült chip meg ilyenek...futni kell...
2010.09.07. 18:10:11
szerencsére már vannak kémiai elven működő emergency mobil töltők, így gondolom hosszú távú eseményeken hamarosan megszokott lesz, hogy egy energia gél a futónak egy másik meg a mobilnak, gyorstöltésre : )
Esetleg a frissítő pontokon izo ital, víz és banán mellett tartalék akumulátorok is lesznek ; )
Blamazs 2010.09.07. 18:23:00
kmrmtms 2010.09.07. 19:59:35
És végre lehet Nike cuccok nélkül is használni a nikeplus.com-ot.
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.07. 20:25:49
bitliszbá 2010.09.07. 21:59:08
A futás az én időm. Senki ne hívogasson, akkor se, ha nem veszem fel! Persze nekem a Nokiám, meg a Sony-Ericssonom is tudja, de csak az Ipodot meg a Garmint viszem futni.
Ha egyszer az iPodba telefon nélkül bekerül a GPS (és óraként is használható lesz mint a G6), akkor otthon hagyom a Garmint és csak iPoddal futok (vagy addigra csak tolom a járókeretet) majd.
Vagy ki az aki futás közben telefonál?
Vagy emailezik?
bitliszbá 2010.09.07. 22:04:49
Titti Pecci Saroia 2010.09.07. 22:11:42
Józsi, azt nem értem ez a nike+ újdonság bármivel többet tud, mint a Runkeeper progi?
Előre is köszi.
Ahhoz se kellett iTunes idáig, illetve 3 műhold alapján követte a km adagom.
Mintah csak a display formátum külömbözne, semmi extra plusz dolgot nem látok benne.
G
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.09.07. 22:30:09
svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2010.09.07. 23:41:54
DaMartian 2010.09.08. 00:40:42
monerd2 2010.09.08. 03:39:41
monerd2 2010.09.08. 03:40:32
ebben meg még telefon sincs :)))
monerd2 2010.09.08. 03:41:35
kmrmtms 2010.09.08. 08:07:52
kmrmtms 2010.09.08. 08:09:20
Annyit még hozzátennék, hogy a térképen mutatja a sebességet is, és valóban ott mentem lassabban, ahol jelzi.
xhege 2010.09.08. 08:19:21
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.08. 09:11:52
spectator.mylaps.com/51445
Megnéztem a linket, persze felgyorsítva az időt. Beszarás.
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.08. 10:22:31
effe 2010.09.08. 10:25:39
káosz 2010.09.08. 10:43:18
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.08. 10:49:52
karma.koma 2010.09.08. 10:55:37
paklis 2010.09.08. 11:10:27
paklis 2010.09.08. 11:11:45
angelday 2010.09.08. 12:24:12
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.08. 13:11:58
Ha eddig valaki Nike+ipodot használt, akkor van értelme erre a nike+gps-re váltani, hiszen megmaradnak az eddigi eredményei (gondolom) Tehát nekik mindenképp előrelépés a progi.
T1GRIS 2010.09.08. 13:53:48
Nekem ezzel az appal csak két gondom van, hogy: telefonnal futni??? Nemá... Néha a nanót is soknak érzem. Másrészt pont ez a térképes rész az, amivel kapcsolatban nincs hiányérzetem. Három vagy négy kedvenc futópályám van, már a fűszálakat is ismerem rajtuk, engem nem vág földhöz, hogy hazatérve láthatom, jé, tényleg ma is ott futottam. ;))
Ami sokkal jobban érdekelne, az a dupla jeladós poláröv... Na, arról szeretnék már olvasni! :)
Szolg. közl: DaMartian, dobtam Neked tegnap mailt a blogponthus felhasználódhoz tartozó címre, légyszi kutasd fel, vagy ha az egyszerűbb, mondj egy címet, amin elérlek. Thx!
HelloJozsi 2010.09.08. 16:56:28
HelloJozsi 2010.09.08. 16:58:39
Beláthatjátok, hogy muszáj volt ezt megjegyeznem ;)
Nylonman 2010.09.08. 20:09:31
Már-már kedvet is kaptam hozzá, de azt nem értem, hogy miért van szükség a bizbaszra a cipőben? A GPS úgy is mindent megold helyette. Ha meg ellentmondó info-t kap a bizbasztól, gondolom úgyis a GPS-é a prioritás. Tényleg érdekel a válasz.
Mylady 2010.09.09. 07:14:40
Aztán kicsit figyeltem, meg számolgattam és ráébredtem: ez most km helyett mérföldet mér.
Tutira el fogom felejteni mindig visszaállítani.
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.09. 09:02:10
GBetti 2010.09.09. 09:21:32
bitliszbá 2010.09.09. 11:11:37
paklis 2010.09.09. 11:37:28
Jó drágán, de annyira pici nem tudtam otthagyni:)
Én a novemberi Siófoki félmaratont Vasárnapra tervezem, még pedig úgy, hogy aznap jövök megyek... Van még 3 hely a kocsiban aki akar szívesen csatlakozhat.
2010.09.09. 12:30:53
DaMartian 2010.09.09. 14:30:04
DaMartian 2010.09.09. 14:34:15
DaMartian 2010.09.09. 14:38:28
És én még mindig azt mondom, hogy téli futó cipő nincs. Futócipő van...szerintem.
Mibel lenne más a téli? Bundabéléses vagy mi? : )
MyLady: nyugi a SportBand nem áll vissza minden szinkronizáláskor, a szoftverfrissítés lehetett az oka ahogy 1stván is írta, mert a félmarcsi előtt nekem is átállt... Mondjuk én nanoval futottam a versenyt..
kmrmtms 2010.09.09. 16:30:15
Mint bennfentes javasolhatnád, hogy ha már van ez az app, akkor rántsa le az összes futást - amit SportBand-del futottam azt is - és jelenítse meg. Ez nyilván megoldható, mert annó próbáltam egy OS X-es programot ami ezt megtette.
DaMartian 2010.09.09. 16:50:48
A Workoutokat a neten összesíti a SportBanddel és más egyébbel mértekkel, a készülékre nem tölti vissza azokat, de az iPhone-nal felmehetsz a saját profilodba, és ott megvan az összes edzés. Illetve nem is a hagyományos oldalra visz, hanem egy iPhone-ra butított verzióra...
Mylady 2010.09.09. 20:26:50
Mylady 2010.09.09. 20:48:40
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.10. 08:48:08
Itt a képe: www.energy4sport.com/acatalog/Racenumberbelt-orange_01_jpg.jpg
2010.09.10. 10:25:49
Az öv annyira nem szimpatikus, mert feleslegesen szorít, így egyelőre marad az, hogy 1-1 pólót beáldozok, és tetszetősebb darabokban, esemény pólókban nem futok versenyen. Esetleg át fogok állni a combra tett rajtszámra, mivel nem futó gatyám van, ezért az az anyag jobban bírja a lyukakat.
2010.09.10. 10:28:48
Én olyat láttam, ami egy váll hevederre hasonlított, annak két vízszintes pántja ment el a hason, és így alul és felül is lehetett rögzíteni a rajtszámot, vagy kiegészítő, vízálló tokot venni hozzá.
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.09.10. 10:38:22
Én is ilyen övet használtam, amúgy nem rossz ha van egy ilyen.
Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.10. 14:57:54
Kérdés, hogy addig is van-e valami lehetőség egyéb módon (Garmin-nal) mért eredményeket feltölteni a Nike+ba?
Mylady 2010.09.10. 17:35:04
Mylady 2010.09.10. 20:28:30
Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.10. 21:18:41
(alsó=nadrág)
5 fok alatt: melegítő alsó, hosszú szárú technikai alsó, hosszú ujjú melegítő felső, hosszú újjú felső, technikai felső, sapka, kesztyű
10 fok alatt: melegítő alsó, hosszú szárú technikai alsó, hosszú ujjú melegítő felső, technikai felső, sapka
15 fok alatt: hosszú szárú technikai alsó, hosszú ujjú melegítő felső, hosszú ujjú felső
20 fok alatt: rövid szárú technikai alsó, rövidujjú melegítő, rövid ujjú technikai felső
Van egy látványosabb és finomabb verzió is, érdeklődés esetén felrakom valahova.
Másrészről egy ismerősöm szerint az öltözéket úgy kell megválasztani, hogy futás előtt picit fázzál, sajnos ez csak az ajtó előtt derül ki :-(
eLzsÉ 2010.09.11. 02:54:04
Érdekes ez, mert én is látok huszonfokokban csajokat derékra tekert melegítőfölsővel, nem értem, hova készültek:)
Én 10 fokig full rövidben megyek.
5-10 fok között még mindig rövidgatya, de 2 felső.
5 fok alatt bejön a melegítő alsó (nincs ilyen pászentos futógatyóm) és a hosszúujjú felső.
0-5 fok között ugyanez, csak a hosszúujjúra ráveszek egy rövidujjú felsőt is.
0- -5 fokig jön a melegítő felső, de ez egy nagyon vékony típus, de végre van zsebe, nem értem, a futócuccokból miért spórolják ki a zsebet szisztematikusan?
-5 alatt egy plusz polár, áldás, a kerékkel azonos találmánynak gondolom....
Egyébként bár a cipőim Nike-k, jobbára, a ruháim egyetlen kivételtől eltekintve Adidasok, szerintem nagyságrenddel jobb cucc, mint a Nike, bocs:)
Mi is a lényeg?
Hogy nem vagyunk egyformák és ez így jó:)
FutoBolond 2010.09.11. 12:33:42
Egyébként én is szeretek a lehetőségkehez mérten minimál felszerelésben futni, amíg lehet, marad a rövidnadrág-egypóló. Késő ősszel szoktak is rám furán nézni :)
Ruha ügyben nekem is az a tapasztalatom, hogy az Adidas technikai cuccok sokkal kényelmesebbek, jobban szellőznek, jobban bírják a mosást, és csak lehelletnyivel drágábbak.
DaMartian, továbbítanád a megfelelő részlegre, hogy bele kellene húzniuk? :D
DaMartian 2010.09.11. 15:05:54
AG: csíkosék lehet hogy kispórolják a zsebeket a futócuccokból, de a mieink egész jól el vannak látva ilyesmivel főleg a Nikeplus megjelenése óta minden cuccon van legalább 1 zseb az iPodnak : )
Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.11. 23:24:36
(Egyébként meg kényelmesek a pólóim, és NINCS rajtuk semmilyen márkajelzés. Utóbbi időben valahogy mániámmá vált, hogy ne legyen a pólómon semmilyen látható márkajelzés, hülye vagyok, tudom.)
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.12. 07:28:30
laciii79 2010.09.12. 10:52:07
Még a szél azért egy kicsit belejátszik a dologba. Ha nagyon süvít, akkor mondjuk nagyjából a valósnál 5 fokkal hidegebbhez öltözök.
@Sekiwake: Ja, a márka egyáltalán nem érdekel engem sem. Van többféle pólóm, nincs jelentősége, mindegyik megfelel a célnak.
A cipő, az más, ott fontos!
HelloJozsi 2010.09.12. 19:00:15
Technikai felsők közül érdekes módon a kékbótos cuccok sokkal jobban működnek nekem, mint a nike cuccai. Mondjuk mindkettőből az alsó-közép kategória van, lehet, hogy a csúcsmodelleknél más.
DaMartian 2010.09.14. 14:07:27
Az ASICS igazából a "komoly" futókat célozza. Termékeivel, hirdetéseivel mindennel. (szándékosan nem profit írtam, rengeteg olyan futó van, aki hivatalosan hobbista ugyan, mégis heti 80+ kilit fut) Ha megnézzük a "futótársadalom" eloszlását, ez a futók 10-20%-a, nálunk még kevesebb. Ha azt vesszük, hogy Magyarország amúgy sem egy óriási piac, annak veszed a töredékének a töredékét (ez a célcsoportjuk) akkor már érthető, miért nem törik össze magukat, hogy itt árulhassanak. Ráadásul árérzékeny piac a miénk, az ASICS árai pedig magasan a legdrágábbak. (Spuri pl. ha jól tudom eleve katalógus ár alatt teszi ki az ASICS cipőket, mert nem hiszem, hogy nálunk sokan tudnának pl. GEL KINSEI-t venni 60-65000-ért amennyibe hivatalosan kerülne... Szóval az a néhány ember bármennyire szívesen futna ASICS cipőben, ez nehezen tartana el egy céget (főleg hogy ők a futáson kívül másban nem igazán domborítanak). Az a néhány ASICS rajongó pedig azért itt-ott vagy külföldön megtalálja amit keres.
DaMartian 2010.09.14. 15:30:12
Amúgy a jól beállított gumi nem szorít egyáltalán. Én le szoktam tolni csípőre, sőt legtöbbször a számot hátra is fordítom, és csak a cél előtt tekerem vissza, úgy gyakorlatilag menet közben észre sem veszem és nagy szélben sem csapkod.
2010.09.14. 20:53:09
Éppen ezért nem mindig lehet csuklóból leszólni az olyan saját márkás termékeket, mint a kalenji, vagy a kisebb cégeket.
A belépő kategóriában még simán hozzák a márkás termékek színvonalát sokkal olcsóbban (vagy mondjuk a teljesítmény 98%-át 60%-os áron), persze himaláját mászni már nem ezekben a cuccokban kell, de valamilyen szinten az is túlkapás, amikor valaki a profi 150.000+ HUF-ba kerülő túrakabátban felmegy évente 3x a HHH-re, vagy a 35ezer forintos futócipőben kocog heti 4km-et.
Övvel kapcsolatban köszönöm a tippeket, régebben a pamut pólónál nem érdekelt ilyesmi, de egy DriFit felsőmet már kivégeztek biztosítótűk, még egyet nem fogok beáldozni erre a célra.
Mylady 2010.09.14. 23:10:39
a vazelines réteg alá (tehát a póló belsejébe) itatóst teszel, esetleg (használaton kívüli, nem sajnált) összehajtogatott törölközőt,
utána meleg vasalóval kivasalod a foltot.
elvileg folyékonnyá melegszik a vazelin, az alatta lévő itatós (esetleg törölköző) pedig felszívja
utána érdemes kimosni a pólót
viasszal működik, szerintem vazelinnel is kellene
Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.14. 23:48:55
Egyébként a feleségem időnként előkapja a marhaepe szappant, de ez szerintem már a boszorkányság kategória :-)
bitliszbá 2010.09.15. 09:54:43
A kombinációk sokszínűsége, hogy én a bal combom fölé szoktam forgatni így általában semmiben nem zavar. Ha meg felcsapódik - kit érdekel egyébként - észre sem veszem.
és akár 4 rajtszámmal is simán tudok futni, bár még csak kettővel próbáltam :)
bitliszbá 2010.09.15. 10:08:11
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.15. 10:20:18
DaMartian 2010.09.15. 13:54:01
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.15. 14:14:54
kg_kilo 2010.09.15. 14:40:33
És szerintem pont így van létjogosultsága a kezdő cipőnek, ahogy pantomimes írja. Pár hét, utána veszel normálisat. Koriban pl nagy probléma, hogy ha igazán bele akarsz kóstolni a sportba, 50 eFt alatt nem áll megy normál gyorskori. Na így igazán nehéz rábeszélni valakit...
kg_kilo 2010.09.15. 14:43:28
2010.09.15. 16:17:25
Kezdő cipőnél viszont DaMartiannak szerintem nagyon igaza van. Én ez az egyetlen dolog, amit sosem vennék meg pl a kékektől. Az is igaz, hogy tudok olyan emberről, aki elég sokat túrázik, és ódákat zeng a hervis saját márkás túracipőjéről, szóval az sem feltétlen igaz, hogy az olcsóbb = gagyibb, és rögtön tönkreteszi a lábat, de cipőben én nem mertem eddig kockáztatni.
HelloJozsi 2010.09.15. 16:51:38
Először adidast próbáltam, de mikor egy maraton felkészülés során kettő ment a kukába, akkor gyorsan mást kerestem és ár/érték arányban jóval jobbnak találtam az asics cuccokat a többinél. Mondjuk azóta márkahű lettem, tehát végülis lehet, hogy a nike ócsósodott azóta de járt márkát járatlanért nem hagyok el :)
Ja igen, volt egy rövid sauconys kitérőm, de nem győzött meg.
HelloJozsi 2010.09.15. 17:00:49
Ezen kívül ha valóban nem akarsz túl sokat költeni a legértelmesebb dolog vadászni az akciókat és 1-2 éves kifutó modelleket venni. Csak hát ez nyilván időigényes, de mi bármikor bárhol járunk itthon vagy külföldön sportbolt közelében, tuti hogy megnézem mit adnak. Nem egyszer vetetm már 50-70%-os engedménnyel olyan cipőt, amire új árán ránézni is egy havi koplalás.
2010.09.15. 17:29:49
Kifutóban viszont egyetértünk. A kifutó modellekre vadászni mindig jó üzlet, nem tudom, hogy egy sportcipő esetében mondjuk a 2009-es és a 2010-es modell között az aktuális divat színösszeállításon kívül van e akkora különbség, ami miatt nem érdemes mondjuk a kifutó darabot venni akár fele áron.
Viszont ilyen téren nekem külföldön jobbak a tapasztalataim. Persze, nagyobb, pörgősebb, és kevésbé árérzékeny a piac, de míg nálunk simán látsz (sport)ruházat termékekből akár több éves modellt is az üzletek polcain, addig az ausztriában az új kollekció megjelenésével együtt azonnal szórják ki a régieket, és általában nem csak ráragasztják a leértékelés matricát, hanem valóban le is értékelnek.
DaMartian 2010.09.15. 17:30:39
A Saucony engem se győzött meg soha, bár tény, hogy alsó-közép kategóriában olyan cipőket kínál, amik többet tudnak a "nagyok" hasonló árú modelljeinél, így ezen a piacon (még mindig árérzékeny) elég népszerűek, épp mert ár/értékben egészen jók. Értsd: az alacsony árukhoz képest azért nem rosszak : ) Ezen tulajdonságuk miatt szerintem még jó ideig számíthatnak forgalomra a Kárpát-medencében : )
Sokszor amúgy hosszú távon kiderül, hogy nem az olcsó az olcsóbb, ezt mindig hangoztatom, de sajnos kevés ember meggyőzhető, amíg a saját kárán nem tapasztalja. Nem tudom az általad említett ASICS milyen modell volt, de gyanítom ha ennyire jó áron vetted, akkor akciós lehetett, az meg már másik állatfajta. Én alapból mindig ajánlott kisker árakról beszélek, és abban egészen biztos, hogy messze az ASICS a legdrágább.
Okos futó egyébként akcióban vásárol, olyankor rögtön többet is, így ha épp lehal a cipőd, vagy elázik, vagy feltöri a lábad, mindig van tartalék és nem kell azonnal venned ha gáz van (de akció meg épp nincs : )
A másik, hogy almát az almával kell hasonlítani. Minden márkának vannak olcsó és prémium modelljei. A legrosszabb, amikor a Hervis óriásplakáton lévő 9.990.-es "futó"cipőt Gipsz Jakab összehasonlítja egy "normális" közép-vagy felsőkategóriás futócipővel más márkából és akkor levonja a tanulságot, hogy xy márka hűűű de drága. Ez van.
2010.09.15. 18:15:28
Amúgy nem tudom, hogy mi az igazság belőle, de állítólag a Hervis azért tudja ezeket jó áron adni, mint nyugatibb országoban felvásárolja a nagykereskedő beragadt, akár több éves készleteit, amikhez kint pofon áron jut hozzá. Nekem például volt onnan Adidas cipőm, ami 2 éves modell volt, mikor Hervisék akciózni kezdték, a fene sem tudja, hogy honnan jutottak tényleg hozzá egy tonna ilyen cipőhöz, de féláron jó vétel volt.
Ami inkább érdekelne, hogy honnan szerzik azokat a márkás cuccokat (pl Nike, Adidas, Reebok), amiket a neten sosem lehet megtalálni másik (márka)boltban sehol a világon. Ezeket vajon direkt nekik gyártják, nagy mennyiségben, extra belépő kategóriában, de szép nagy logoval?
DaMartian 2010.09.15. 18:29:59
Jó meglátás, időnként valóban vannak olyan exkluzívok, amiket csak egy-egy lánc kap... Nyilván van az a mennyiség, ami fölött más már nem kapja meg : )
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.15. 19:23:14
xhege 2010.09.16. 08:37:14
Neki javasoltam, hogy vegyen inkább kék áruházas 4000 ft-os cipőt, mert még az is jobb. Megvette és ódákat zeng róla, hogy milyen csodás az igazi futócipő, pedig sajna igazit még sosem próbált :(((
Szóval van, amikor ez az olcsó cipő is jobb alternatíva, mint esetleg egy másik.
2010.09.16. 09:12:23
A Szigeten vagy edzőteremben számtalanszor látok embereket (inkább a lányokra jellemző talán), hogy drága, márkás sportruházat, kiegészítők, miegymás, összesen egy havi fizetés értékében, és a lábán is egy márkás "sportcipő", csak éppen az adott cég valamelyik utcai modellje, ami kétségkívül csinos, divatos, és jobban is mutat mint egy futócipő, mivel megfelel az aktuális trendeknek, csak éppen alig egy picivel alkalmasabb a feladatra, amire használják, mint amennyire egy sima utcai bőrcipő lenne.
DaMartian 2010.09.17. 12:53:51
És sajna legtöbbször az eladók sem rendelkeznek sokkal nagyobb tudással, vagy ha igen, akkor sem adják azt át, mert nekik tökmindegy mit vesz a bumburnyák, csak vegyen : ( És sajnos a legnagyobb jóindulat ellenére sem lehet rájuk túl sok hatással lenni...ezért csináljuk a cipőtesztet, a weboldalt és minden olyan más segítséget, amivel a vásárló maga tud tájékozódni, és nincs a személyzetre utalva...
@xhege: rrroka egyszer számolt egyet, hogy mi mindenről kell "lemondani" hogy megvehess egy futócipőt, és a futáshoz aztán tényleg semmi más nem kell! Se pályabérlet, se formaruha stb. Outletben vagy akcióban mindig ki lehet fogni már nagyon olcsón egészen kiváló cipőket is. És ez kb. egy hétvégi családi mozizás, a havi doboz cigi/kávé stb. adag vagy néhány meki menü árából kigazdálkodható. Kire melyik releváns. Aki szerény körülmények között él (kivétel néhány tényleg nagy bajban lévő) annál is az a fontos, hogy a keveset ami van mire AKARJA szánni? Ha valakinek fontos az egészsége, vagy szeretné a szabadidejét mozgással (olcsón) eltölteni, esetleg a felgyülemlett stresszt, idegességet így levezetni, az megtalálja a módját, hogy az egyetlen hozzávaló eszközt beszerezze...szerintem. Ha magába néz az ember, meglátja mik azok a dolgok, amikre feleslegesen vagy megszokásból költ... Persze nyilván vannak kivételek, ha választanom kéne, hogy a (még nem lévő) gyerekemnek vegyek tankönyvet, vagy fizessem be a menza ebédjét vagy futócipőt vegyek, nyilván nem az utóbbit választanám, csak arra akarok kilukadni, hogy sok esetben ez is az egyik kedvenc kifogás a kiapadhatatlan tárházból, amikről már korábban beszéltünk... De nagy általánosságban valóban inkább az jellemző, hogy vesznek cipőt, sőt sokszor nem is olcsóbbat, csak épp nem megfelelőt...
xhege 2010.09.17. 13:04:53
xhege 2010.09.17. 13:07:34
Nekem lassan pedig cserélni kellene, és sajna most nem áll a szekrényben egy új, amit korábban akciósan vettem, így kezdhetek keresgélni...
Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.17. 13:29:48
Nem gondolkodik a cég azon, hogy egy kis címkével ellássa cipők dobozát, ami utal arra, hogy mire való? Pl: "Versenycipő overpronáló futóknak". Vagy "teremkézilabdához ajánlott". Mittudomén. Mert tényleg mindnek egyforma a doboza, és nem várhatom el, hogy mindenhol, ahol megveszem, szakértő az eladó. Mi van, ha a szakértő eladó szabin van, és éppen valaki heleyettesíti, stb...
DaMartian 2010.09.17. 14:09:06
Még visszatérve az anyagi részéhez... Ott ahol minden forintnak meg kell nézni a helyét, ott is lehet egy ilyen beruházás befektetés. Mert ha a családfő önző módon futócipőbe fektet, lehet a felgyülemlett feszkót ott vezeti le és nem az asszonyt vagy a gyereket pofozza le, vagy az anyuka a futás által megtartja vagy visszaszerzi korábbi szép formáját és a férj nem máshol keres szemrevaló idomokat, szóval akár családot, házasságot is menthet egy futócipő : ) Na jó ez már nagyon messzire visz, de az tény, hosszútávon mindenképpen jó befektetés gyógyszerek és pirulák vásárlása helyett : )
2010.09.17. 14:33:13
Ilyennel én is találkoztam más területen, hogy a marketingesek, a közgazdászok kitaláltak valami zseniálisat, amit egyszerűen nem voltak képesek eladni az embereknek. Eleinte nem értették, hogy mi a gond, aztán a végén levonultak meglesni, hogy hogyan is megy ez a valóságban. Nos a valóságban az ügyintéző mindig a 2-3 legegyszerűbb lehetőséget ajánlotta, soha semmi bonyolult vagy magyarázatot igénylő termék, és ennek millió oka volt: maga sem értette, hogy mit ad el, inkább nem kockáztatott; értette, de túl sok időt vett el, így romlott a kiszolgált ügyfél/nap mutatója, vagy egyszerűen lusta volt, stb.
A cég kreatív részlegében viszont egy pillanatra sem merült fel, hogy a képzett ügyintézőik nem értenek valamit, vagy nem érdekeltek abban, hogy eladják a terméket valamilyen okból.
Ilyesmin persze lehet javítani oktatással, szóróanyagokkal, stb, de amíg egy kis spéci sportbolt érdekelt lesz mindig abban, hogy tudja, hogy kinek mi való, hiszen árversenybe valószínűleg nem képesek menni a nagyokkal, addig egy nagy lánc emberei már nem rajongói már csak egy munkának fogják fel az egészet, őket csak az érdekli, hogy mihamarább eladják a cuccot.
Egyébként ez a piktogrammozás ugye főleg azoknak lenne nagyon hasznos, akik mondjuk olyan már kifutott darabot akarnak megvenni, amiről a neten semmi adat nincs, hiszen az aktuális kollekciót azért jól dokumentáltak legtöbbször. Viszont tőlünk nyugatabbra egyrészt ritkább, hogy 2-3 éves modellek még ott figyelnek a polcokon, másrészt gondolom a cégenek sem érdekük ezt a réteget támogatni.
xhege 2010.09.17. 15:59:13
A termék címkézése kapcsán én is egyetértek. baromi jó lenne ha lenne ilyesmi. Én spec ezért szeretem a kék áruházat, mert ott kiírják, hogy ezt a cipőt mondjuk aszfaltra ajánlják rendszeres heti 4-5 futáshoz. Ez azért nagy segítség a választásban. Legutóbb Lengyelországban voltam és véletlenül láttam egy futócipőt (a márka most mindegy), ami 70%-on volt, de nem mertem megvenni, mert nem tudtam, hogy ez most milyen lábra, milyen felhasználásra jó (netem meg nem volt a közelben). Szóval pl akkor nagy segítség lett volna.
effe 2010.09.17. 16:29:06
akár szlogennek is jó lenne...
azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.09.20. 13:07:30
azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.09.20. 14:57:25
monerd2 2010.09.23. 07:44:55
azért itt többről van szó mint hogy simán nem rosszak... egyszerűen _mások_ a cipők mint pl asics vagy nike vagy adidas (én legalábbis ezeket a márkákat próbáltam eddig :P ).
az én lábamra eddig a saucony volt a legjobb, de az asics és nike sem rossz persze (adidasról most nem nyilatkozom, mert ugyan amit vettem még az volt legközelebb a nekem valóhoz, de ez sem volt elég közel, de a lényeg h emiatt nemtom kiértékelni azt a cipőt... mivel nem tudtam benne futni sokáig).
más lábára meg lehet h más márka/modell a jó.
xhege 2010.09.23. 08:35:42
DaMartian 2010.09.23. 08:54:07
@xhege: Szerintem alsó-közép 20e alatt... felső közép 25-30. Általában 30e fölött már prémium. Bár az inflációt követő árak és drága exkormányunk ÁFA emelése miatt összekavarodtak kicsit az árak. Az emberek fejében nagyjából ezek a lélektani határok maradtak, de a fogyasztói árak néhány ezerrel már e fölött vannak... Így fordulhat elő, hogy 22-23-ért is vannak még olyan cipők, amik bizony fapadosak, és 33-ért is van még olyan, ami még egyértelműen NEM prémium. Szóval bármennyire is rossz elfogadni, lassan már a 25 ezer alatti kategória számít alsó-középnek, ami pár szezonnal ezelőtt még az abszolut felső-közép Pega, Skylon, Structure árszintje volt. És a prémium is lassan 35 fölé kúszik... Az akciós meg outletes árak megint nem játszanak, ajánlott fogy. árakról beszélek. A pénzünk meg egyre kevesebb, így a visszajelzésekben egyre 10-15-ért keresnek cipőket, és 20-at legtöbben már sokallnak ilyesmire szánni, de sajnos el kell fogadni, hogy ez alatt normális futócipőt nem lehet kapni (csak esetleg akcióban).
xhege 2010.09.23. 09:51:40
xhege 2010.09.23. 09:52:29
DaMartian 2010.09.23. 10:07:57
xhege 2010.09.23. 10:37:00
xhege 2010.09.23. 10:40:04
Most már csak azt kérem mindenkitől, hogy ha valami jó cipőt lát nagyon jó áron és nem vásárolja fel a teljes készletet, akkor ossza meg az infót velem is :)))
K+ 2010.09.23. 10:51:38
DaMartian 2010.09.23. 12:07:52
Sokan az új chippel rögtön futni akarnak, de ilyenkor ha csak új edzést indítasz el tök kuka lesz a SportBand...
Nos ha próbáltad párosítani az új chipet és úgysem reagált, akkor az új chip is döglött volt. Sajnos ez előfordul.
VISZONT egy dolgot jó tudni, a chip alján a gomb funkcióját: eredetileg azért tették bele, mert jogszabály kötelezi a gyártókat arra, hogy minden rádiójelet sugárzó eszköz kikapcsolható legyen. Ellenkező esetben gondjaid lehetnek pl. reptéren... Az érzékelőt folyton ki-be kapcsolni azonban fölösleges (és a tervezők elmondása szerint nem is tesz jót neki) ugyanis a chip nyugalmi állapotban nem sugároz jelet, csak ha mozgásban van, így ha a cipő a szekrényben pihen, vagy a chipet kiveszed és leteszed az asztalodra, akkor nem fog hamarabb lemerülni akkor sem, ha bekapcsolva hagyod. Az elaltatásnak két esetben van haszna: 1. ha a készülék elveszíti a chip jelét, de az elem még nincs lemerülve, és a vevő készülék (iPod, iPhone, SportBand) újraindítása után sem találja. Ilyenkor néha magához tér egy ki-bekapcs után. 2. ha SOKÁIG nem használod a chipet. Mondjuk megsérülsz, lebetegszel, vagy csak tudod, hogy télen úgysem dugod majd ki az orrod (-5 fok alatt soha : ) esetleg akkor is használod a cipőt amiben a chip van ha nem futsz benne stb. Szóval minden este NE nyomd ki! : )
Még két apróság: 1. a ki-bekapcsoló gomb NEM billenőkapcsoló, vagyis 1 nyomás be 1 nyomás ki. Ebben az esetben valóban nem lehetne tudni, hogy milyen állásban van éppen. A történet úgy működik, hogy hosszú (3mp) nyomásra elalszik, rövid nyomásra pedig bekapcsol. Tehát ha te csak röviden nyomogattad a gombot, akkor valójában nem is kapcsoltad ki a chipet, csak folyamatosan bekapcsolni próbáltad. 2. nem tudom milyen Nike képviselővel beszéltél, mert Nike+ problémáknál az én számomat szokták megadni, hívnak is naponta többen (épp tegnap gyógyítottam meg a kapcsolatot egy chip és egy szifon között : ) de olyat biztos nem mondtam, hogy nem tudom mi baja...
Konklúzió: 1. lépés: próbálj (újra)párosítani. Ha ez nem jár eredménnyel, 2. lépésben próbálj mindent újraindítani. SportBandet Nikeplus Connect programjában (utána az adatokat sajnos újra ki kell tölteni, de ez kb. 2 perc) Chipen pedig hosszú gombnyomás, majd utána egy rövid. Ha még így sem érzékelik egymást, akkor a futóbolt (ez melyik bolt? Spuri?) nagyon könnyen meg tudja állapítani (és ezt megtehette volna már az első visszavitt chippel is) hogy a chip elemével van-e baj, vagy más a gond: fogni kell egy másik eszközt (SportBandet mindenhol árulnak, de a márkaboltokban elvileg mindenhol kell legyen iPod nano is, vagy ha bármelyik ismerősödnek van iPod nanoja vagy iPhone 3GS-e) és megpróbálni ahhoz hozzápárosítani. Ha a másik eszközhöz párosodik, a tiédhez meg nem, akkor ki lehet zárni, hogy az érzékelőben lenne a probléma, vagy hogy le lenne merülve az elem...
Talán kicsit hosszú voltam, de mivel naponta fél tucat telefont kapok hasonló problémával, és az esetek 90%-ban kiderül, hogy semminek nincs baja, csak valamit nem jól csináltak, így gondoltam esetleg másoknak is hasznos lehet a válasz. K+ ha továbbra sem találsz megoldást a problémádra, keress nyugodtan, és segítek.
K+ 2010.09.23. 12:41:35
csinálok,ahogy elő van írva. Ui: Akivel beszéltem, az bizony,
azt mondta, hogy ha új és most vettem akkor nem lehet rossz.
2010.09.23. 12:57:40
Bocs, offtopic, csak érdemes vigyázni ezekkel a párzó eszközökkel :P
Pár éve mikor még új volt a bluetoth technológia próbálgattunk egy pár BT-s eszközt, de sehogy sem működött. Egy idő után átjöttek a mellettünk lévő irodából, ahol kiemelt ügyfélszolgálat működött, hogy fogalmuk sincs, hogy mit csinálunk, de az egyik ügyfél véletlen meghallotta, a papírvékony falakon keresztül, hogy a szomszédban valami párosodásról van folyamatosan szó : )
K+ 2010.09.23. 13:01:21
Más futók chip-jét hackeltem meg???:)
DaMartian 2010.09.23. 13:56:23
Nos mivel a chipben gombelem van, ami akkor is merül valamennyire, ha nem használják, így bizony vadi új chip is lehet döglött (na meg hibás termékek is előfordulhatnak bárhol. nemrég egy cimbinek hoztam USA-ból Apple Official Store-ban vett iPod-ot, és kiderült, hogy alaplap hibás... : ( Azért ennek mennyi az esélye? Na mindegy) Már tanácsoltam is a nikeplus fejlesztőinek, hogy tegyenek már a csomagolásra egy gyártási időt legalább, hogy a boltban lássák, hogy melyik milyen régen áll a polcon. Mert vannak üzletek, ahol gyorsan kipörög a készlet, de könnyen elképzelhető, hogy nálunk sok boltban vannak még akár évekkel ezelőtti chipek is, amit én már nem adnék el! És mivel gondolom a legtöbb helyen nem foglalkoznak a FIFO elvével, így könnyen előfordulhat, hogy ami régóta ott van már, az még sokáig ott is marad, és mindig a legfissebbet veszik le először a polcról...
Amíg nem vezet be a Nike valami jelölést, addig a boltokban azt szoktam tanácsolni, amikor megjön egy szállítmány, írják rá filccel vagy árazócimkére vagy bárhogy a dátumot, hogy tudják melyik chip mikori...
De vissza a Te problémádhoz: próbáld ezt a Te nem működő chipedet más eszközhöz párosítani. Ha nem megy, akkor cseréltesd ki a boltban. Ha akadékoskodnak nyugodtan hivatkozz rám, vagy hívjanak fel és megmondom nekik hogy jóváírjuk a selejtes/lejárt chipet.
A nagyobb gond akkor van, ha a chip más kütyüvel hajlandó bandázni, mert akkor nem az elem a probléma. Akkor szerintem keress meg privátban és megnézem mi lehet vele.
Amúgy mind a Sport-KIT-hez, mind a SportBand-hez van magyar nyelvű utasítás, amit kötelező is adni a termékhez. Sajnos ahogy észrevettük, sok helyen ez nem történik meg, vagy ha elfogy nem jelzik nekünk, hogy kell még. Ezért is tettük fel anno ezeket pdf-ben a futocenter.hu oldalra is, de mivel közben a SportBand-en rengeteg változtatás történt, új tájékoztatót kellett készíteni hozzá. Ezt (ahogy a FB-on már jeleztük) angolul már feltettük a nikerunning.hu-ra (de egyébként a .com-on is fent van) amint meglesz a fordítás, a magyar változat is felkerül majd, illetve az üzletek is kapnak belőle.