Futás homályos látással

2010.10.19. 13:27 szasza75

Az elmúlt hétvége szombatján a Gerecsében futottam egy kisebb baráti társasággal. Lélekben, és az utána elfogyasztott sütemények mennyiségét tekintve, már a vasárnapi Tatabánya 30-ra készültem. Másnap a maréknyi futó 7 órakor, az őket követő közel 1000 fős túrázó had pedig azt követően rajtolt el.

A hőmérséklet nem volt több 4-5 foknál, igaz nem is fagyott, amit onnan tudok, hogy 100 méter megtétele után rögtön beleléptem egy pocsolyába jobb lábbal. A pocsolyát nem fedte még jégpáncél, mint egy hete a Bükkben. A cipőm persze rögtön átázott. Nem titkolt szándékom volt egy igen lendületes futás, öltözékemet ennek megfelelően választottam meg. (Sokan kérdezték, hogy ilyen őszi körülmények között milyen öltözéket  érdemes felvenni, most erre reagálok.)

Egy pár zokni, cipő és egy háromnegyedes nadrág, persze fehérnemű. A mellbimbóimra feltettem két darab 1x1 cm-es Leukoplast-ot, rá egy hosszúujjú felsőt és egy könnyű mellényt (ezt még a Lavaredon finisherként kaptam).

A rajt előtt fáztam, cidris hideg volt, viszont néhány perc futás után megkezdődött a hőtermelésem olyannyira, hogy a homlokomról az izzadtságcseppeket törölgettem. A kézfejem még ekkor is fázott, de ez annyira nem zavart.

Viszont igencsak nehezítette a balesetmentes előrejutásomat, hogy a láthatóságom erősen romlott. Alapvetően semmi baja a szememnek, de az őszi hűvösebb kora reggeli idő olyan irritációt idézett elő, ami miatt könnybe lábadt a szemem és folyamatosan könnyeztem. Annyira elhomályosult a látásom (nem a gyönyörtől), főleg lejtőn lefele, hogy egy esetleges esés esetén a gravitáció miatt még a tehetetlenségem is nagyobb lett volna. Tehát ha valaki opálos tekintetű avar-rugdosó futót lát, na, az vagyok én.

A túraútvonal és néhány jellemző adat:

Őszintén szólva nem tudom mi lehet a könnyezve futás probléma megoldása. Lehet, hogy csak én élek együtt ezzel a jelenséggel. Addig talán nem nagy a gond, amíg nem a kórházi kosztról fogok lábtörés miatt posztolni. Igazán bele sem merek gondolni, hogy azok a sporttársak, akik párásodó szemüveggel száguldoznak terepen, hány percenként pörgetik le életük kockáit.

A kontaktlencse birtokosok persze most biztosan mosolyognak, hogy bizony nekik ilyen problémájuk nincsen, mert a kontaktlencse nem párásodik. Hogy a kontaktlencse viselete mennyire előny, azt nem tudom, az egyik barátom éjszaka futás közben hagyta el, szemüvege meg nem volt a zsebében, így aztán az ő látása is jócskán homályosodott.

Azt gondolom az én problémámra nincs igazán megoldás, viszont a dioptrialovagoknak mi a megoldásuk homályosodás ellen?

121 komment

Címkék: ősz szem pulzus terep

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr802382255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.10.19. 13:52:19

Hadd off-oljam a témát: tudsz ajánlani (térképpel) valami olyan futóterepet a budai erdők valamelyikében, ami 10-20 km hosszú és ahol a szintkülönbségek nem túl nagyok (persze, kicsik azért lehetnek benne)?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.19. 13:55:04

@azilinha: szervezzünk valamikorra egy ilyet? most így elég nehéz lenne elmagyarázni...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.10.19. 14:31:58

@szasza75: Igen, én nagyon benne lennék! Hétköznap délutánokból a szerda és csütörtök különösen esélyesek, de a többi is szóba jöhet.

bitliszbá 2010.10.19. 14:50:30

Szemüvegesként egy jó megoldást tudok, igaz eddig csak síelés közben próbáltam.

Ez a síszemüveg. A hidegben, szemüveg ide vagy oda, nekem is párásodik (könnyezik) a szemem, ha nem veszem fel a (Sí)szemüveget.

Mondjuk futóruhában síszemüvegben futni azért elég mókás lehet, de mondjuk az erdőben a szarvasok biztos nem szólnak meg érte...

Csirke72 2010.10.19. 15:12:33

Mi a fasznak futkosni. Ha már futok akkor pl. Antibes-ban(francia riviéra). Ott ilyenkor is 21 C van:)

Soha nem értettem ezt a mazoista önromboló faszkodást. Azt 50-el meg nyöszörögnek, hogy fáj az izületük:(

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.19. 15:23:50

@szasza75: szervezzünk! igaz én mindig lelkesen támogatom aztán sosem megyek el. :) de szervezzünk!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.10.19. 15:24:26

@Csirke72: Köszönjük az építő megjegyzést. ;-)

Ketszeri 2010.10.19. 15:26:20

Az én párom engem futtat maga előtt :)

Ketszeri 2010.10.19. 15:29:56

@szasza75 @azilinha @rroka ha véletlenül hétvégére esne és lenne civilizáció közelében kiszálló 10km környékén... nem ígérem a részvételt, de eljátszanék a gondolattal. :)

sanyosz75 2010.10.19. 15:30:00

@Csirke72: némi ellentmondást vélek felfedezni. akkor most futsz vagy nem futsz? vagy csak felvágsz itt Antibes-bal? :-)

paklis 2010.10.19. 15:38:18

én is benne lennék egy Bp-hez közeli futásban 10 és 15/20 között...
Az időpont nagyjából mind1 majd a többi programot igazítom hozzá :))
Csirke? Vendégül látsz minket "egyszerű" futóblogosokat a riviérán? Szerintem szívesen mennénk többen is:)))

georg 48 2010.10.19. 15:50:23

NNNa kispofám! Túró vagy, nem futó. Egy divatos, trendi nyálgyerek! Futottál a bandával, mert biztos ott volt a főnököd, vagy acsajod, akiknek imponálni kellett! Ha igazi futó volnál, tudnád a könnyezés okát!!!!!!!
Megnyugtatlak, nem a hideg! A hideg -20 nál kezdődik!
Csirkének igaza van! Mi a fasznak rohangálsz !?Ez nem futás! GPS-el, autómata istenfaszával.

fran7 2010.10.19. 15:58:06

@georg 48: Remélem én nem értettem az iróniát vagy a furcsa humorodat.
De ha valaki csak azért fut, hogy lenyűgözze a főnökét vagy a csaját, akkor itt mindenki azt fogja mondani jól tette, s csak így tovább. A -20-ban való futást pedig remélem tapasztalatból ismered, mert én a -10-et is elég hidegnek éreztem, de tudom hogy vannak fázósak akik már 5 fok alatt se futnak.

bellone 2010.10.19. 15:59:39

Hehe! Szasza! Hiába próbáltad beleszőni a Lavaredo finisher mellényt, ez itt már kevés!:)

Mylady 2010.10.19. 16:17:17

Mi van, index címlapos a poszt?

bitliszbá 2010.10.19. 16:21:37

@georg 48: Te meg mi a fasznak írogatsz? Lehet, hogy csupa nyálgyerek, meg elkényeztetett istenfaszával rohangáló kis pöcs van, de legalább megpróbálnak kultúrált ember módján kommentelni.

Oké szólásszabadság miegymás... de húzzál innen máshová, mert eddig csak kisstílű ócsárlásaidat (csak hogy értsd: FASZSÁGAIDAT) írogattad.

Egyébként az első napon amikor -20 fok lesz, várlak a Szigeten 2 körre (vagy ahol te akarod). Ha ott leszel és lefutod, esküszöm utána egy szavam sem lesz, bármit, bármilyen stítusban kommentelsz is!

Ja: megismersz majd, mert én is olyan GPS-szel, meg mp3-mal futó kis köcsög vagyok akit úgy elképzelsz a kanapéból!!!!

.....de azért, hogyha mégis kimerészkednél saját kis csúf világodból, akkor hátamra lesz írva a nicknevem....

ui. Tavaly nem láttalak, talán fáztál?

Csirke72 2010.10.19. 16:24:44

@sanyosz75:

Èn nem vágok fel Antibes-val de mivel az évente többször járok azon a részen emiatt irtam ezt ide.

Èn a fitnesst és az uszást helyezem elötérbe.

Amugy 10 éven belül végleg leköltözöm oda mert nem birom a német klímát. Itt németben nem is nagyon mozdulok ki ha nem muszáj:)

Csirke72 2010.10.19. 16:25:42

@azilinha:

Sorry, ez nem bántás hanem igazság.

Itt nálunk németben is vannak ilyen "futóbolondok" de nem igazán értem meg öket:)

Csirke72 2010.10.19. 16:26:32

@rrroka:

Ne vartyogj. Különben is engedélyt adtam a bepofázásra?

alternaiv 2010.10.19. 16:29:35

Nem tudom a könnyezés okát, de a post okán érdeklődnék, ki hány fok alatt adja fel a szabad ég alatt futást? Milyen hidegnek kell lenni ahhoz, hogy terembe menjél, padon futni? Ha mégis maradsz a szabad levegőn, hogy öltözöl fel? Por és kontra érvek is érdekelnének.

Kezdő vagyok, az első téli szezonom közeledik, fel szeretnék készülni.

alternaiv 2010.10.19. 16:34:31

@Csirke72: "itt németben" - öreg, ez mindent visz.

bitliszbá 2010.10.19. 16:43:19

@alternaiv: Gondolom -25 az már kicsit kemény lehet, bár ha találnék szponzort, azért az Antarktisz maratont bevállalnám...

Mylady 2010.10.19. 16:43:58

@alternaiv: Én olyan -pár fokig hajlandó vagyok kimenni, főleg, ha világos van, nem esik és nincs nagy szél.
Megfigyeltem, hogy sötétben sokkal hidegebb van, akkor is, ha valójában nem.

A sapka fontos, mert a fej könnyebben megfázik és az veszélyes.

De én nem vagyok mérvadó, az elmúlt 3 hétben 2x voltam futni, mindkétszer minimum 1 hetes megfázás lett a vége a dolognak...
(persze ez csak azért van, mert nem volt még fűtés, én meg futás után izzadtan ücsörögtem hosszasan a 17 fokos lakásban)

Mylady 2010.10.19. 16:44:31

@alternaiv: á, nem kell neki hinni, minden blogban máshol él :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.19. 16:45:05

@bellone: ja azt csak azért írtam, mert kereskedelmi forgalomban nem nagyon látok hasonlót. Pár éve a Firenze maraton expóján láttam hasonlót és nem vettem, évekig bántam. De most végre...
@Csirke72: ki ezt ki azt szeret ..szerencsére nem szeret mindenki úszni..tömve lennének a medencék..
@georg 48: az vagyok...nyálgyerek :-)..igaz -20-ban még nem futottam, egyszer a Bükk-fennsíkon -14 körül lehetett, egyszer mértem egy ilyet: (kerestem egy régebbi posztom, amibe lefényképeztem a hőmérőt, de nem találtam)
Az elmúlt években nem is nagyon volt alkalmam hidegebbet mérni, de nem hiszem, hogy akadályozott volna bármiben is. Szép napot!

bitliszbá 2010.10.19. 16:45:22

@alternaiv: egyébkén 3 év alatt még nem volt olyan hideg, hogy azért ne mentem volna futni (mondjuk olyan volt, hogy a méteres hóból nem tudtam magam kiásni..., de másnap nyomtam tovább...)

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.10.19. 16:50:44

Rég olvastam itt kommenteket.
Jól idegyűlt a sok faszkalap troll.

fran7 2010.10.19. 16:51:58

@alternaiv: Én idén -10 fokig bírtam a futást, azalatt már csak gyalogolni mertem. De én a hideget elég jól tűrő családból származom, továbbá éltem Nyíregyházán is, ahol már +10 fokban is tolldszekiben nyomták annyira hideg szél fújt. Tehát a hideg se egyforma, ne csak a hőmérőt figyeld. De én csak egy amatőr vagyok.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.19. 16:52:05

@alternaiv: a teremben futást nem kötném hőfokhoz. Nem volt még olyan szélsőséges időjárás, mai miatt terembe mentem volna futni. Olyan előfordult, hogy akkora szél volt, hogy nem láttam értelmét az egésznek, illetve egy alapos ónos eső után mozdulni sem lehetett az utakon.
Rétegesen kell öltözködni, nem kell sprintelgetni azaz nagyon kapkodni a hideg levegőt, illetve futás után gyorsan át kell öltözni. talán ennyi a titok. ja és egész ősszel készülni kell a télre... de lesz erről majd egy bővebb poszt

alternaiv 2010.10.19. 16:53:18

A sapka jó felvetés, hasonló praktikus tanácsokra gondolok: pl. rekortánon 7 fok alatt téli gumi/spéci cipő kell mert csúszik, mint az állat (nem tudom, kérdezem).

alternaiv 2010.10.19. 16:54:02

@szasza75: nagyon jó :) a bővebb posztot várom. köszi

paklis 2010.10.19. 16:56:48

Gyerekek én úgy szeretem az ilyen rosszindulatú "magyarkodó" embereket:)))
Csak azt nem értem ha ők ilyen profik miért ereszkednek le a futást csupán hobbyból/szeretetből/sportból űző "műmájerek" közé mint mi vagyunk? Nem akartok máshová menni? Olyan jól megvagyunk mi nélkületek is. Vagy nincs jobb dolgotok csak itt kötekedni? Ejhh szegények...

paklis 2010.10.19. 17:04:41

@szasza75:
en is varom a posztot, szerintem sokakat erdekelne egy bovebb teli/oszi oltozkodesi tanacsadas tapasztaltaktol...

flicka 2010.10.19. 17:16:27

@georg 48: Gyuri, drága, beakadt a lemez?

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.10.19. 17:57:30

Tanulságos végignézni egy-egy ilyen trollnak a hozzászólásait.

Ez az "minden-Index-címlapos-blogba-beugatok" hozzáállás kábé olyan, mint végigrohanni egy irodaház folyosóján, sorra benyitni mindenhova és habzó pofával befröcsögni: "Hogy fogod azt a kagylót, nyominger? Buzi vagy? Ha én lennék a főnököd..." "Ne fénymásolj annyit, az én adómból!" "Mit balfaszkodsz azzal az Excellel, én már rég fejben, vizenjárva, hatszor ilyen gyorsan, még az oviban!" Aztán rohanni tovább, más folyosókon ugyanez. :D

Milyen lelkivilága lehet egy ilyen embernek?

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.10.19. 18:33:36

@Mylady: Szerintem ott rontottad el, hogy a hideg szobában ücsörögtél. Nyáron én is szeretek hűlni egy kicsit a zuhanyozás előtt, de télen javaslom, hogy futás után azonnal zuhany vagy fürdő. Jó meleg, valahogy ilyenkor úgy érzem, hogy visszatáplálom az elveszett hőenergiát...

M.Islander 2010.10.19. 18:35:15

Szasza, egy profi futószemüveg (akár színezetlen lencsével) megoldja a problémát, nem fúj a szemedbe a szél.
ha vörös lencsével veszed, akkor jobban hasítasz :o)

bridgeman 2010.10.19. 18:36:06

Szerintem -20 fokban is lehet futni. Legalábbis cserediákként jó hecc volt. A melegítő alá jégeralsó, a cipőbe vastag zokni (vagy két zokni, már nem emlékszem), a pulóver alá egy sub zero meg egy póló, fölé széldzseki (kapucnis!!), sapka, sál, kesztyű. Fújt a szél, csípte a fülem, de fantasztikus élmény volt bokáig érő hóban, a befagyott tegeröblön futni.

M.Islander 2010.10.19. 18:38:01

ez a csirke egy 72 kilós gyomorbeteg maca, vagy egy 72-es dioptriával és gyatyabőséggel nyomuló leharcolt rendszergazda lehet?

Mylady 2010.10.19. 18:51:14

@Sekiwake: Jaja, tudom én, nem is így szoktam, csak feltöltöttem a futásom és ott felejtődtem a gép előtt és mire észbe kaptam, már késő volt :)

Ly  2010.10.19. 18:56:54

A Szárligethez közeli rajttól nyugatra látható "Enying" nem hiba a térképen? Mindenesetre a guglimepnek nem az első hibája lenne.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.19. 19:01:35

Gyerekek! Komolyan mondom, én szeretem olvasni az Indexről idetévedő tévedhetetlen übermensch-ek beírásait. A baj csak az, hogy nekik is szavazati joguk van. :)))

norbi2k 2010.10.19. 19:03:11

szerezz be egy jó kis Oakley-t, állítólag nem párásodnak :)

B4rb4 2010.10.19. 19:30:00

@Lemúr Miki: Ezen jót mosolyogtam!

A téli futópraktikák, mint pl az öltözködés engem is érdekelne. Ez lesz az első telem, most kezdtem futni májusban.
Sokan panaszkodnak, hogy megfájdul a torkuk a hidegben, nem tudom, én még ezt nem vettem észre, bár múlt héten fél 7-kor 1 fok volt csak. Készüljek a torokgyuszira is?

chrono 2010.10.19. 19:43:20

@azilinha: www.trackabee.com/main
vagy térkép és felfedezed magadnak a hegyet, más is így csinálja.
Télen, szasza meghirdette az esti HHH- futást, innen nem nagyon tolongtak az emberek, mellesleg.

chrono 2010.10.19. 19:51:03

@B4rb4: úgy kell elindulni, h még kicsit fázzál akkor futás közben nem fogsz. futás után ha teheted vedd le a vizes ruhát magadról. Torkod kb akkor fog fájni ha nem rendszeres futsz és amikor kimész ftusz, mint örült. Télen alapozni illik ergo lassan futni így nagyon hideg levegővel nem találkozik a torkod.

B4rb4 2010.10.19. 20:03:05

@chrono: ok, köszi. Akkor ne mostanában fussak körrekordokat. Az öltözködés, zuhanyzás hál istennek megoldott, otthonról szoktam indulni, oda is érkezem.

FutoBolond 2010.10.19. 20:08:48

@B4rb4: elvileg a plusz fok meg nem veszesen hideg. Ha rendesen, aerob modon futsz (~hogy akar beszelgetni is tudsz mellette), es nem ujevkor kezdesz futni, hanem vegigtoltad az oszt is, akkor valoszinuleg nem fog megartani a hideg. Sot, erositi az immunrendszered.

B4rb4 2010.10.19. 20:14:40

@FutoBolond: A beszéd azért a vége fele nem megy, meg nincs is kivel, magamban meg ritkán beszélek futás közben :-).
Jelenleg heti 2-3x megyek, 7 km (tatai Öreg-tó kör). Most még csak ennyi megy, ez is csak kb 2 hónapja. remélem azért nyár végére egy minimarathon majd belefér már.

chrono 2010.10.19. 20:42:27

@B4rb4: ha nem megy a beszéd akkor ne fuss 7km hanem csak kb 5km. Általánosságban elmondható az lenne a jó,h amikor befejezted a futást úgy érezd újra le tudnád futni a távot. Ha nem ilyen az érzés akkor ott vagy a tempó gyors vagy a táv sok.

angelday 2010.10.19. 20:42:55

Index címlapra én rakattam ki a dolgot. Lehet, hogy nem volt jó ötlet. :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.19. 20:46:18

@B4rb4: most még tolhatod bátran, majd ha minusz lesz óvatosabban...

bitliszbá 2010.10.19. 20:57:08

@szasza75: a téli felkészülési poszt jó ötlet
@alternaiv: a ruházkodás télre változatos lehet.
Fentről lefelé
1. Sapka, fejpánt
2. aláöltözet - melegfölső - rá póló vagy széldzseki
3. aláöltözet - vastag nadrág - rá még rövidgatyó
4. Zokni és futócipő -téli futócipő nincs, mint tudjuk DaMartiantól - max. vizhatlan (goretex és tsai)

Én kb. ennyiből oldom meg+ egy kesztyű ha nagyon hideg van, de általában a második körben már leveszem, mert a legjobb hűtést a kézfej biztosítja télen.

a rekortán, ha nem jeges, sztem sokkal jobb télen, mint nyáron. Kemény de kicsit rugalmas. Ha jeges, akkor mellette is jeges - ilyenkor óvatosabban futok és inkább a sózott helyeken. Mivel a cipőimet úgyis előbb amortizálom le, mint ahogy a só elkezdené kikezdeni, úgyhogy ennek káros hatásairól nem tudok nyilatkozni :)

B4rb4 2010.10.19. 21:06:05

@chrono: Bizonyára igazad van, bár igen sok időmbe telt, h menjen a teljes kör. Ez kell a büszkeségemnek is! Vagyis lehet tényleg a tempó sok, bár arra igyekszem már figyelni. Sajna van egy 3. ok is, amit most nem részletezek, ez az én baromságom.
@szasza75: köszi, akkor még tolom

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.10.19. 21:33:13

@szasza75: Én is várom a posztot, ez lesz az első futós telem. Előre is köszi!

flicka 2010.10.19. 22:29:13

@angelday: Ne aggódj, az ilyen indexről beeső tizenkét éves nagyotmondó gyerek szintjén megrekedt frusztrált tökéletességek csak a pszichés immunrendszerünket erősítik. :D

effe 2010.10.19. 22:36:54

@B4rb4: én is csodálkoztam, amikor rájöttem, hogy futás közben tudok beszélni is. csak előtte nem volt kihez :)

a kesztyűvel tényleg jól és könnyen lehet hőt szabályozni, télen amikor levettem, elég gyorsan kezdtem hűlni. most beszereztem egy nagyon vékony ún. futókesztyűt. még csak túrázásnál próbáltam, de asszem, jó szolgálatot fog tenni futásnál.

lefagyott hóban terepfutó cipőben egész jól lehet futni, sokkal kevésbé csúszik, mint egy aszfaltos cipő.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.10.19. 23:10:28

@Csirke72: Én is sok ember hobbyját nem értem, vagyis inkább nem tudom elképzelni, miért vonzódnak az adott dologhoz. Ennek ellenére elfogadom, és örülök, hogy jól érzik magukat benne, és ettől boldogabbak. Ha engem nem érint a témájuk, akkor egyszerűen nem veszek benne részt, nem olvasok arról szóló cikkeket és nem kommentelek.

Erre a blogra azért keveredtem, mert szeretek futni, és érdekelnek az ezzel kapcsolatos témák. Aki szerint a futás hülyeség, nem is igazán értem, miért olvas minket. :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.10.19. 23:28:29

Én sokáig éltem melegebb éghajlaton, így teljesen el voltam szokva a mínuszoktól, de a tavaly telet mégis végigfutottam, és soha nem lett semmi bajom. Többnyire hosszúujjú futópóló, azon rövidujjú póló, azon melegítőfelső volt és ennyi. Induláskor persze sokszor eszméletlenül fáztam, de tudtam, hogy tíz perc futás után már máshogy fogom érezni magam, és ez be is jött. Csak azt tudom tanácsolni, hogy célszerű háztól házig futni, hogy amint vége, egyből be tudj menni a melegbe.

Ted Striker 2010.10.20. 00:00:58

@angelday: Vesszenek a Troll Bélák!

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.10.20. 00:22:23

Szerintem a páratartalom és a légmozgás többet számít, mint maga a hőmérséklet. A nedves hideg széllel például több fokot jelent hőérzet szempontjából. Nem is értem, hogy nálunk miért nem divat megadni a windchill értéket...
Részemről mínusz 20 a negatív rekord, kicsit nedves idő volt, Mikulás lett belőlem a futás végére, mert rámfagyott a dér :)

DaMartian 2010.10.20. 01:12:54

Már nem sokáig lesznek itt Indexes trollok... Hogy fognak hiányozni! Kin röhögünk majd ezután itt a nagy szereterben? : )

DaMartian 2010.10.20. 01:14:01

Vagy majd kikiáltjuk bűnbaknak azokat akik nem vették át a blog pólójukat és rájuk uszitjuk rrrokát : )

DaMartian 2010.10.20. 01:25:33

Amúgy szerintem hazánkban nem tud olyan időjárás lenni ( legalábbis az elmúlt években mióta télen is futok nem volt ilyen ) hogy ne lehessen futni. Igaz a mondás hogy nincs rossz idő csak rossz felszerelés. A cudar idő általában a lusta futó kedvenc kifogása ami szinte bármikor elsüthető októbertől márciusig : )
Néhány már elhangzott alapszabályt betartva végig lehet futni gond nélkül a telet:
1. Szoktassuk magunkat a hideghez. Folyamatosan járjunk ki ahogy hül az idő akkor nem fog sokkolni a hirtelen hőmérséklet különbség. Mint ahogy a hajunk nő nap mint nap észre sem vesszük...de ha 3 hónapig nem nézünk tükörbe drasztikus lesz : )
2. Réteges öltözködés TECHNIKAI cuccokból! Nyáron még elmegy a pamutpóló klottgatya de télen megszívod pamutpólóval mackónadrággal és pufi mellénnyel!
3. Futás után azonnal forró fürdő és száraz ruha!
4. Lassú nyugodt tempó és nem lesz torokfájás. Ne minusz 10-ben résztávozz a kilométereket gyüjtsd gyorsulni ráérsz tavasszal pár héttel az első verseny előtt (ha egyáltalán érint a téma)
Ha csak ennyi egyszerű alapszabályt betartasz már rendben leszel de persze várjuk a témába vágó részletes postot!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.20. 05:54:29

@DaMartian: engem? hát jó, mostanában kicsit zaklatottabb vagyok a szokásosnál, szóval fogom a hegesztőpisztoly, feszítővasat, azt nekilátok. :)

Lyanko 2010.10.20. 09:10:27

sziasztok, nekem a napszemüveg vált be könnyezés ellen, olyat használok aminek cserélhető a lencséje, és ilyenkor nem a sötét lencsét rakom be, egyébként kontakt lencsét használok ennek ellenére a szemem szeret könnyezni a hűvösebb időszakban, nem csak a futáskor hanem túrázáskor is

karma.koma 2010.10.20. 09:10:40

Sziasztok,
csak hogy én is offoljak..múlt héten Angliában jártam, és, hamár, akkor vittem futócipőt is. Sikeresen be is csatlakoztam egy futóklubos csapathoz (munkatárs vitt el), és egy nagyon jó futásban lehetett részem - 10 km, mindez este, utcákon-tereken át, nagyon jó városnézés volt! nade, amit mondani akarok: nagyon sok 'hater'-rel találkoztunk. Emberek, akik beszólnak, akik gúnyolódnak, a kerékpárt eléd teszik, hátha elbuksz stb. Egyszerűen nem bírták 10-20 futó ember látványát. Szóval nemcsak nálunk van ilyen, meg nem csak trollkodás ez, valszeg a nemfutó, nemsportoló embert borzasztóan irritálja, ha valaki ezzel őt szembesíti.

xhege 2010.10.20. 09:15:41

Az én személyes csúcsom -14 fok volt, tavaly télen a Bükkben. A borostám erősen deres lett mire hazaértem :) Előttem már összefoglalták sokan azokat, amik szerintem is fontosak: sapka, réteges öltözködés, ha lehet ajtótól ajtóig futás, rögtön meleg zuhany. Amit hozzátennék, hogy én futás közben mindig szájon át is veszem a levegőt (tudom, hogy nem ideális), de emiatt még nem volt torokfájásom télen (ha volt azt a kislányom hozta mindig az oviból haza).

Múlt héten érdekes tapasztalattal gazdagodtam. Céges ügyben külföldön jártam egy hétig (valamelyik fröcsögő troll kedvéért -akinek a nevét nem jegyeztem meg, annyit meg nem ér, hogy visszakeressek- a Kanári-szigeteken). Ilyen esetekben ha van lehetőség futópadozok (egyébként nem szoktam soha). A szállodában a futópad valamilyen okos elgondolás alapján a jakuzzival és a szaunávol volt egy légtérbe. 30 fok 98% páratartalom. Komolyan mondom 10 perc után meg kellett állnom. Kb a harmadik alkalomra tudtam folyamatosabban futni rajta.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.10.20. 10:02:03

@xhege: Én is sokszor szedem a számon át a levegőt. Nem gond, szerintem ez olyasmi, amivel csak ijesztgettek minket gyerekkorunkban. Mi bajod lenne a hideg levegőtől? A kórokozók fertőznek, nem? Van itt valaki, aki ért ehhez a témához?

A Kanári igeteken minek futópadozni? Ott egész évben ideális az idő a futásra szerintem :-)))

HelloJozsi 2010.10.20. 10:30:26

@Lemúr Miki: ez nagyon találó hasonlat :D

Azt nem lehetne csinálni, hogy hadd ne kerüljön már címlapra futóblogos poszt? Vagy ér ennyit a dolog?

Hogy a poszthoz is szóljak, nekem is fázik a szemem ha hűvösebb van, pláne, ha szél is.
Én bizony egy szimpla bicajos szemüveget veszek fel, ami nagyjából zárt. Kékboltból a legalapabb cserélhetős üvegű.
Nekem működik.

HelloJozsi 2010.10.20. 10:38:24

@azilinha: Nem engedi a hiúságom, hogy ne hívjam fel a figyelmet rá, itt is találhatsz sok kipróbált utat a budai oldalon:
www.futoterkep.hu/futasbongeszo/47.55637200979099/18.94489288330078/12

Biztos van közte olyan, ami megfelel az igényednek :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.10.20. 10:47:42

@NJoco: Köszi, jónak tűnik, szerintem is lesz az igényeimnek megfelelő. :-)

Nannycsuri 2010.10.20. 10:48:49

Futás közben bepárásodik a szemüveg??? Mondjuk én télen csak síelésnél hordok napszemüveget, de az akkor párásodik, ha megállok. Ha újból elindulok, a menetszéltől kitisztul, pedig nem száguldozok. Persze a szemem könnyezik benne ha gyorsítok, bár nem vagyok benne biztos, hogy az nem a gyönyörűségtől van-e?

xhege 2010.10.20. 11:24:50

@Sekiwake: ez az én elmebetegségem biztosan. Ha külföldön vagyok, akkor szívesebben futok padon, mert nem ismerem a környéket nem tudom jól belőni a távot, és nem akarok olyan helyen futni, ahol lehet 50 méterenként lámpába botlok és meg kell állnom. Másik ok, hogy általában elég kötött az időm kinn és a szállodai futópad van a legközelebb, azt érem el a leggyorsabban.
Egyébként az idő miatt simán lehetett volna kinn is futni valóban.

watergate71 2010.10.20. 11:34:33

Márpedig a szemüveg futás közben párásodik.
Akkor lépünk át a kettes pályára.
Emlékezetből futás...

Edward Nygma 2010.10.20. 11:38:20

Nekem is baromira irritálja a szemem a szél, ezért télen-nyáron szemüveg, ilyenkor (sötétben) víztiszta lencsével. Csak akkor párásodik le, mikor megállok egy-egy pirosnál, aztán pillanatok alatt kitisztul.

watergate71 2010.10.20. 11:43:38

@Edward Nygma: Akkor lehet, hogy én végig állok?!

effe 2010.10.20. 11:47:04

a szemüveg nekem is csak megálláskor párásodik bringázáskor és síeléskor.

lehet, hogy gyorsabban kell futni :)

este sötétben lehet még munkavédelmi szemüveget is hordani, az teljesen átlátszó és nagyon óccsó, kb. ezer forint.

Bjulis · http://8mp.blogspot.com/ 2010.10.20. 12:31:08

Úristen, én csapatban futok, ráadásul a főnököm is ott van. Akkor most hagyjam abba, mert ez így nem menő?
A szemüvegem nekem is akkor párásodik ha megállok, vagy ha hidegről megyek be. Bár egy versenyen gonoszkodó aprószemű eső zuhogott, azóta az ilyen félvak kalandot inkább kerülöm és kontaktlencsézek. Vannak egyébként ilyen kencék, amik párásodást gátolnak, lehet érdemes kipróbálni. És én futópadozok is, mert nagyon szeretem a szédülést a végén mikor leszállok róla...

Nannycsuri 2010.10.20. 12:50:32

Illetve rövid búvár pályafutásom alatt tanultam, hogy ha beleköpsz a szemüvegbe, majd azt kicsi szétkened, az is hatásos párásodás ellen (lehetőleg ne legyen zöld/habos).
@watergate71: ha padon futsz, akkor futsz, de ritkán van menetszél, lehet ezért párásodik a szemügéd :)

watergate71 2010.10.20. 13:11:46

@Nannycsuri: Ha padon futnék, nem vennék fel szemüveget, talán nem tévednék el :)

2010.10.20. 13:28:21

@watergate71: az igaz, de nem látod a szemben lévő elipszis gépen dolgozó lányokat sem :)

Mellesleg ilyen fél dioptriák körül még leveszi az ember a szemüveget, de amikor már a pad kezelő pultját is nehezen látod, akkor nem olyan mókás anélkül futni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.20. 14:16:13

Én hegesztőpajzzsal futok, annak mindegy, hogy párásodik-e, vagy sem. És az arcomat nem bántja a szél.

watergate71 2010.10.20. 14:47:31

@viito: OTT VANNAK LÁNYOK???!!!

effe 2010.10.20. 15:00:33

@Bjulis: végre egy meggyőző érv a futópad mellett! :)

Edward Nygma 2010.10.20. 15:34:26

@watergate71: há' végülis... még ez is lehet, ha már a párától úgysem látod mozogni a tájat :)

Klempuszi 2010.10.20. 16:23:18

@Sekiwake: Azt hiszem ez az összefüggés a hideg meg a torokfájás között:
Ha hideg a belélegzett levegő, az orrod, meg a torkod nyálkahártyája is lehűl, ettől a hajszálerek összehúzódnak, így kevesebb vér - és ami a lényeg, benne kevesebb immunsejt- jut oda. Plusz lokálisan a hideg közvetlenül is csökkenti ezeknek a sejteknek az aktivitását. Összességében tehát a hideg nyálkahártyán könnyebben szaporodnak el baktériumok. Baktériumokat nem feltétlenül kell belélegezni a betegséghez, mert azok mindig laknak az ember felső légútjaiban, csak épp nem csinálnak bajt mindaddig, amíg az immunrendszered kordában tudja tartani őket.

Mylady 2010.10.20. 22:28:20

Hogy a témához is hozzászóljak: nekem alapból homályos a látásom, nem kell hozzá futni :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.10.20. 22:48:24

@Klempuszi: Hmm, akkor téli futás után gargalizáljunk valami torokfertőtlenítővel! :-)

eLzsÉ 2010.10.21. 00:59:21

@watergate71:

Nem feltétlenül.

Kipróbáltam a munkavédelmi szemüveget, mert az annyira olcsó, hogy egy próbát mindenképpen megért. Sajnos az nem vált be, túl szorosan ül fel az arcomra, nem megy be mellette a levegő.

Úgyhogy másodjára már biztosra akartam menni, ezért hosszas bogarászás után választottam ezt:
www.rudyproject.hu/sport-szemuvegek/magster-sn66.html

Szerencsére születésnapomra kaptam:)

Ez viszont nagyon jó. Mindene állítható, ráadásul a közepén a logo lukacsos, ahonnan a levegőt pici csatornákon a lencse belső oldalára vezeti.
Hát ez aztán nem párásodik.

Különben hidegben nekem is azonnal elkezd könnyezni a szemem, de ami rosszabb, az orrom is folyik, miközben nem is vagyok megfázva.
Tudom, hogy a nedvesség csapódik le benne, de ettől még elég macera folyton orrot fújni.
Hát, ezek a téli futás örömei, beteg viszont még sosem lettem tőle.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.21. 05:44:05

@AG: macera orrot fújni? az ember elegánsan az orrlukára nyomja az ujját jobbról, fúj, balról, fúj és kész is, két mp. :)

2010.10.21. 07:03:53

@AG: valójában nem a nedvesség csapódik le az orrodban, hanem az történik, hogy a hideg levegő kevesebb nedvességet tud megtartani, mint a meleg, a szervezeted pedig váladékozással védekezik az orr és szem kiszáradása ellen. Ezért könnyezünk és folyik az orrunk télen, hogy ne száradjanak ki.

@Klempuszi: Egyébként tudomásom szerint a könnyebb vírusfertőzésnek is ez az oka (és nem a kevesebb antitest), hogy a kiszáradt nyálkahártya könnyen sérül -apró mikro sérülésekkel- és így könnyebben támadható.

2010.10.21. 07:17:51

@AG: tényleg jók ezek a sport (nap)szemüvegek, viszont ha valami spéci lencséd van nem csak dipotriás (mindenféle cilinder meg egyéb, amiről fogalmam sincs, hogy micsoda), akkor nem biztos, hogy meg tudják csinálni

Nekem mikor néztem azt mondták, hogy csak olyan típusú keretetbe tudják belerakni a lencséimet, aminek van egy kis belső "szemüvege": www.sportszem.hu/img/imagecache/r_320_150_102009382132Exception%20Evo%20STD%20Golf.jpg

Sajnos a minimum árak 80 körül kezdődtek, és nekem még mindig romlik a szemem, tehát túl tartós sem lett volna :S

Most egy sima fényre sötétedő szemüvegben futok, de nekem párásodni sem szokott (ha figyelek, hogy futás közben lefelé fújjam a levegőt, és ne a lencsékre).

Szemüveg sapka párosnál engem az eső sem zavar, de érdekes volt pl az éjszakai futáson a pöntyörgő esőben, hogy nekem szinte teljesen szárazak voltak a lencséim, akivel meg együtt futottam, neki ugyanúgy baseball sapka mellett szinte átláthatatlanul nedvesek, szóval itt valami stílus/fejtartás különbség is lehet a dologban.

ui: a milyen órát használsz után jöhetne egy milyen dioptriás (nap)szemüveget használsz poszt is.

M.Islander 2010.10.21. 08:45:46

AG 2010.10.21. 00:59:21
én is a RudyProject-et preferálom, kb. 1,5 éve vettem egy 5 cserélhető lencsés verziót (alig kerül többe, mint egy db szemüveg és überstüszi dobozzal/tokkal adják), bevált:
www.rudyproject.hu/impactx-lencses-szemuvegek/noyz-impactx-sp04.html

ha megállsz és beleszuszogsz a lencsébe, azért ez is behomályosodik, de pár mp-en belül kitisztul.

bellone 2010.10.21. 10:14:18

@szasza75: Ne értsd félre, nem nekem volt vele bajom, hanem az előttem szóló úrnak.:)

HelloJozsi 2010.10.21. 12:21:49

Szerintem eddig a hegesztőpajzs a legjobb :D

watergate71 2010.10.21. 13:35:18

@AG: Kár, hogy még olyan messze van a születésnapom...:)
Köszönöm a tippet.
Cangás szemüvegem van dioptriás betéttel, gondoltam, a nyolcvanezerhez képest ez az olcsóbb megoldás is megfelelő.
Lehet, hogy híg a leve :(

bitliszbá 2010.10.21. 22:08:07

@Nannycsuri: az 52e db nevezés nem jelent 52e embert (sajnos). Ha azt vesszük, hogy én majdnem minden versenyen összefutok ugyanazokkal az arcokkal, no meg a stat is azt mutatja, hogy az kb. 10e embert jelent, vagy még annyit se...( a stat. az egy TV-s sportriporter(nő) szakdolgozata alapján) egy 10milliós ország 2milliós fővárosában.
Szerintem nem túl jó...
...bár Kocsis Árpi és még pár ember (pl. Szasza, a Földing család... stb) az országban, nem csak üzleti érdekből, (SŐT) megpróbálnak ezen a számon javítani, de mint a futás is, ez is fejben dől el (9 990 0000 ember feje még meggyőzendő!!!).
..és ha jól belegondolunk:

"...ez a mi munkánk; és nem is kevés."

2010.10.22. 09:26:30

@bitliszbá: Azt se felejtsd el, hogy minden távot beszámolnak, tehát amikor Te ugyanazokkal az arcokkal találkozol a félmarathonon/marathonon az nem jelenti, hogy a betét futamként rendezett 3.5km-en nincs egy rakás gyerek, és új próbálkozó.

Szerintem az 52ezer induló sem lenne teljesen elrugaszkodott. Csak a Nike-n és Sparon megvolt legalább a fele. A legjobb persze az lenne, ha a csipes időmérés mindenhol elterjedne, akkor lenne garantált stat.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.22. 10:00:13

@viito: Az hogy 52 ezer induló, azaz rajthoz álló volt az éppen lehet teljesen igaz is. Sok rendezvény sok kísérőszámmal. Hogy ténylegesen hány futót érintett, aki esetleg az összes rendezvényen ott volt az is több ezres nagyságrendű. Így nagyjából lehet kalkulálni, hogy hány futót érintenek ezek a versenyek. Az hogy a Nike-n és a sparon összesen 26 ezer lett volna a elég erős túlzás..
Mindenesetre jó a PR cikk, jó fogalmazás, kellenek az ilyenek hat a közvéleményre és lelket simogató a szponzoroknak. Az 52 jobban hangzik, mint a 48, bár a 42 lenne az igazi. :-) Mert meglenne a válasz :-)

2010.10.22. 11:40:25

@szasza75: 10.500 volt a Nike-n, és 13.800-an a Sparon (futanet.hu, persze ezek is nevezések csak, de az esemény után ennyit publikáltak). Az összesen 24.300 ember, tehát annyira nem érzem erős túlzásnak a "fele" kifejezést. ok, ez esteben matematikailag nem a fele, hanem a 46,7%-a : )
A női futás 4320 emberével meg is vagyunk bőven.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.22. 11:54:20

@viito: nagyon nem volt időm vele foglalkozni, de szerintem jó kiindulási pont az eredménylista. (szerintem nézd meg) Persze nem minden induló fejezi be a versenyt, valaki pl feladja..de alapvetően az eredménylistát tartom hiteles forrásnak, az pedig publikus. Persze még az egyes versenyszámok között is van átfedés, mert van olyan,hogy maratonon indul, de egy váltónak is a tagja.
na de ez nem is lényeg...

2010.10.22. 12:10:07

@szasza75: sajnos az eredmény lista nem vehető alapul, mert nincs minden távon chipes időmérés. Márpedig a Spar Bp-n ugye 2658 maratonista célbaérő volt. Megkockáztatom, hogy a gyalogláson és a 3.5km-es maratonkán sem voltak kevesebben ; ) Nike-n 5520 egyéni célbaérkező volt, erre jön a páros, a váltó, a liget kör ezernyi Amway-ese, stb.

A chipes mérés hiánya amúgy pl főleg a vivicitán volt fájó, ahol nagyon sokan indulnak, de semmi eredménylista nincs.

Egyébként az eredmény lista az átfedések miatt nem feltétlen jó, mert van aki mondjuk 42km-en és váltóban is indul egyszerre, esetleg több szakaszt fut a váltóban, vagy 3 távon indul a Vivicitán.
Nem tudom, hogy az indulók számát jelző statot ettől megtisztítják e, ugye nekik ez nem nehéz az adatbázis segítségével egy select parancsból megoldható a móka, de nekünk kicsit macerásabb így utólag megcsinálni (persze, ha valaki leszedi nekem a listákat megfelelő formátumban, akkor megszámolom neki kizárva a többszörös indulókat : ))

DaMartian 2010.10.22. 12:50:32

A cikkben említett nagy versenyek indulói között elég sok az átfedés szerintem (pl aki a félmaratont futotta az majdnem biztos, hogy a maratonon is elindult valamilyen távon, és aki maratont futott az esélyes, hogy a felesen is indult, hiszen időben pont jókor van a maratoni felkészülés szempontjából... Viszont van egy csomó kis verseny (vidéki K&H-k és Vivicitták) illetve azok a versenyek, ahol nincs eredménylista, ha jól értékeltem az itt indulókat nem számolták bele, és azért a rövidebb távok és a földrajzi szórás miatt szerintem itt kisebb az átfedés...
Tehát pro és kontra is módosítják tények az adatokat, így nehéz pontos adatot mondani, de abban szerintem egyetérthetünk, hogy az átlag lakosság életmódját alapul véve még bőven van hová fejlődni : )

2010.10.22. 13:00:17

@DaMartian: ez az 52ezres stat elvileg csak a fővárosi eseményekről szólt (gondolom a samsung sportnap még ide tartozott). A vidéki versenyeken amúgy elég kis létszámok voltak (nem keresem most vissza, csak a futanet korábbi írásaiból így rémlik).

2010.10.22. 13:01:45

@DaMartian: jah, és átfedést csak az adott versenyen kell nézni szerintem. Tehát ha valaki elindult a Nike-n és a Sparon az 2 indulás. De ha valaki elindult a Sparon 42km-en, és futott egy szakaszt az ekidenben az csak 1 indulás, még akkor is ha a nevezések számánál vagy a rajtlistákon 2 embernek látszik.

bitliszbá 2010.10.22. 13:08:09

@viito: lehet persze sok szempontból vizsgálni a dolgokat, de szerintem azt az egyet még nem lehet kijelenteni, hogy "a magyar az futónemzet".
Ugyanazok a tornatanárok viszik a tanítványaikat (szabadidejükben, némi üveggyöngyért cserébe) a futóversenyekre, ugyanazok a szülők indítják gyerekeiket a Ligetfutáson vagy családi futáson, ugyanazok a nagymamák sétálják le a gyaloglótávokat.

Tényleg. Elég egy-két arcot találomra megjegyezned és figyelni a következő versenyen. Nekem van ilyen gyerek, tornatanár, nagymama "ismerősöm". Pedig pocsék az arcmemóriám :)

De komolyan. Azt gondolom, hogy itt kis hazánkban a "Szeretem a sportot!" - azt jelenti szeretem nézni a TV-t sörrel a kezemben, kis nasival. A 7 verseny 52e résztvevője, az 7.500/ verseny.
Morognak, hogy ennyi ember miatt lezárnak utcákat... Az Újpest-Fradira mondjuk kimegy (nagy nézettség mellett) 5 ezer ember és még fél Újpest mellett a metrót is lezárják. Ezért ki morog? pedig szétverik a várost, meg a metrót is.

Az a véleményem (és most félretenném a multikkal szembeni összes ellenérvemet), hogy a Nike a futóklubokkal no meg ezzel bloggal is jó utat választott. Meg kell szólítani az embereket - GYERTEK CSINÁLJUK EGYÜTT! és láthatóan bejön. Csinálj(ák)uk! a Futóklubokban mindig van valaki, a blog is elég jól pörög mostanában - SŐT - itta hideg, és az emberek még mindig futnak. Eddig ez nem volt jellemző.

Ha a többi sportszergyártó is felébredne és ilyen módon aktivizálná potenciális vásárlóit (és nem az lenne a cél, hogy mondjuk a sörhasamon feszüljön a német válogatott háromcsíkos meze, és a hátamra fel van írva az aktuális sztár neve), akkor esetleg, de tényleg csak talán, egyszer a Budapest Maraton 15-20 ezer futója mutathatná meg mondjuk a Eurosport nézőinek, hogy itt Magyarországon is komolyan veszik a sportot. És nem csak azért, mert a köztársasági elnökünk olimpiai bajnok, és miniszterelnökünk aktív futballista.

2010.10.22. 13:17:36

@bitliszbá: "lehet persze sok szempontból vizsgálni a dolgokat, de szerintem azt az egyet még nem lehet kijelenteni, hogy "a magyar az futónemzet". "

Ilyet én véletlenül sem mondanék (nem is tettem :))

A többi mondatoddal is nagyrészt egyetértek, itthon a tömegsportra gyakorlatilag semmit nem áldoznak (ez múltkor nagyon jól össze volt szedve a Monspart interjúból), értem én, hogy egy olimpiai arany mekkora siker, csak abból a pénzből itthon emberek százainak lehetne biztosítani a sport lehetőséget (pl a liget kör megépítésével), és később nem kellene őket 50 évesen vérnyomás csökkentőkkel tömni pl.

Az is igaz, hogy 52ezer még semmi az össz kalkossághoz képest (még a duplája sem lenne sok). Tehát ezekkel a dolgokkal nem akartam vitatkozni, mindösszesen azt mondtam, hogy számomra egy nem tűnik hihetetlen számnak, hogy akár 52 ezer induló is lehetett, nem csak ennyi nevező.

DaMartian 2010.10.22. 13:28:32

@viito: szerintem nem... Igazából az lenne a lényeg mennyien futnak nem? És ha 2000 ember fut két versenyen is, attól az még ugyanaz a 2000 ember (nem beszélve valóban arról, ha valaki még egy versenyen belül is többször fut) Mert így nem 50000-en futnak a teljes lakosságból ezeken a rendezvényeken, hanem kb. fele annyian, mert van egy kemény mag, aki szinte az összes eseményen ott van... Én csak arra akartam rámutatni, hogy a sok változó miatt azt elég nehéz megtippelni, hány individum vesz részt összesen ezeken a versenyeken. De marketing szempontból mindenképpen jó a teljes induló mezőny létszámát közölni, hogy minél impresszívebb legyen, mert a hétköznapi birkát a minél nagyobb számok nyűgözik le és attól gondolkozik el legalább a csordaszellem miatt hogy talán neki is el kéne menni... Ő nem gondol bele abba, hogy ez az 52000 induló valójában csak 15000 "futóbolond" akiknek egy része több versenyt is teljesít (+ a nemzetközi versenyeken több száz tagú külföldi különítmények is besegítenek a létszámba : )

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.22. 14:12:23

a magyar nem futónemzet érdemes ellátogatni olaszországba vagy Franciahonban... Ezt nem egy bp-i sarki standon fotóztam le :-)
picasaweb.google.com/sznorbert75/Blog#5530841644980064338

bitliszbá 2010.10.22. 14:42:48

@viito: nem is akart ez vitatkozás lenni, csak valamiféle folytatása a gondolatmenetednek :)

bitliszbá 2010.10.22. 15:26:28

@DaMartian: akkor most mi lesz??? - 4,5nél megállunk??? vagy átállunk Kelvinre? ott úgysincs minusz :))

badener 2010.10.24. 23:07:40

de srácok, ez nem a Vértes inkább, mint a Gerecse?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.25. 08:26:49

@badener: A térképen a Vértes van, itt volt a vasárnapi futás, szombaton pedig a Gerecsében.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása