Halottak napi 9-es

2010.11.02. 14:40 angelday

Már két hete azt jövendöltem, hogy az volt az utolsó őszi hétvége, de az október 31-i is remekül tartotta magát, felhőtlen égbolt, kellemes, vihartól és zivatartól mentes esték. Mi a szüleimnél töltöttük a hétvégét és édesapámmal beneveztünk egy "Vastanya" futásba.

Azt kell erről a futásról tudni, hogy a falu széléről indul, 4,5 km-t halad egy irányba, utána pedig visszafelé. Gyerekkoromban kerékpárral tettem meg a távot többször is, de akkor még egy egész napos, leküzdhetetlen távnak tűnt, ahova élelemmel és vízzel érdemes útnak indulni. Azóta sem nagyon jártam arrafelé, így a fejemben egy elképesztően hosszú, végtelen útvonal élménye volt.

Az út maga aszfalton kanyarog (igazából kettő kanyar van benne), két oldalról helybéli sztyeppe, akác és fenyő. Ez pontosan az óraátállítás előtt egy nappal történt, így akkor még később sötétedett, de így is elég későn, 4 óra 22 perckor indultunk el. Én úgy terveztem, hogy 60 percig tart, tehát nem kell majd sötétben futnunk.

Az első két km nehézkesen, rozsdásan indult, olyankor az ember még arra gondol, hogy itt lenne érdemes abbahagyni, visszamenni a kocsihoz, aztán haza a melegbe. 2,5 km-nél már azon gondolkodtam, hogy hol a fordító, ami csak nem akarózott megjönni. Reménykedtem, hogy 4 km körül már lesz, az is megfordult a fejemben, hogy 3 km után visszafordulunk, azzal is megvan egy hatos, legalább csináltunk valamit, kinn voltunk a levegőn, elindultunk, mégis valami.

De nem, csak sípolt a tüdőnk, elhajtott velünk szemben a falu polgármestere, illetve az egyik rezidens futó, aki állítólag már 10 éve rója a távot, egy sétáló szerelmespár ballagott még, illetve a fordulónál egy adag fiatal vadmotorosba botlottunk. Ezt leszámítva eseménytelen volt a túra.

Én nem álltam meg a felénél sem, egyből fordultam vissza (akkor már erősen szürkült a vidék) és meg sem álltam az autóig. Jó taktika volt az, hogy el kell menni a feléig, onnan meg már csak vissza kell jutni, az meg akárhogy is, de megvan.

Nike+ GPS szoftverrel mértem az időt, érdekes módon a vége felé valahogy magától (?) álló helyzetbe tette magát, ezt csak néhány száz méterrel később vettem észre, így nem tudom megmondani a pontos időt, de 60 percen belül sikerült a 9 km — egy jó 6:30-as tempó.

Ettől eltekintve a mi szintünkön egy derekas küzdelem volt, édesapám ECs-t döntött, viszont a végén a nyújtásnál gondjai voltak, így javasolom neki ezen a ponton, hogy keresse fel a Futóklubban Vajda Zsuzsit egy közös gyakorlás erejéig.

A program kis hibáját leszámítva egyre jobban tetszik a Facebook integráció. Ezen a futáson is kaptam 5 lájkot menet közben, sőt, a végén jegyzi is, hogy mennyi volt az összes lájk — jópofa dolog. Szeretnék megkérni mindenkit, hogy amennyiben látja futótársát ilyen módszerrel futni, és gép előtt van, nyomjon rá a gombra.

Annyira felbátorodtam az eredményen, hogy meg fogok próbálkozni egy lakóhelyem - Margitsziget kör kombóval is legközelebb. Ez nagyjából 4,7 + 5,35 km, majdnem két kör. Alakul ez.

23 komment

Címkék: ajánló beszámoló motiváció amatőrök futópálya

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr692413767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HelloJozsi 2010.11.02. 14:52:46

Ezután gond nélkül kéne már menni a két körnek szerintem.
Csak ugorj neki, aztán meglátod meglesz.
A fácsés téma ez hogy megy? Lövi fel a pozíciódat folyamatosan vagy hogy?
Ez a cucc valami szifonos izé?
Nem vagyok benne ebben a részében, de felcsigázott.

szalergy 2010.11.02. 15:12:03

A felső képen 5'15"/km-es átlagot ír a térkép, alább pedig 6'43"/km-t. Miért ez a különbség?
Valamit félreértelmezek?

szőrköntöst ölts 2010.11.02. 15:31:26

Ez jó taktika lesz a Margitszigeten is: mész egy kört, majd visszafutsz a kocsiig. De csak akkor működik, ha útközben elhagysz valamit.

angelday 2010.11.02. 15:42:41

@NJoco: iPhone-ra telepíthető 3G (nem javasolt), 3GS és 4. Adatkapcsolat kell a fácse lájkoláshoz értelemszerűen, de az van mindenkinek.

angelday 2010.11.02. 15:43:51

@szalergy: szerintem azért, mert a felső kép egy pillanatnyi állapotot mutat (az ugyanis visszajátszható) és nem átlagot.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.02. 16:12:59

Egy csávó már 10 éve rója a távot? Bazz, a magyar Foreszt Gámp? Szólni kell a Fókusznak és az Aktívnak! :))))

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.02. 16:14:08

Józsi! A következő bejegyzésed címe remélem, a következő lesz: "Hallotad? Napi 9-es!"

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.02. 16:16:24

Egy t betű kimaradt az előző kommentemből!

effe 2010.11.02. 16:54:26

hajrá AD! szerintem már mindenki nagyon várta tőled ezt a távot. :)

badis 2010.11.02. 17:49:56

Családi futás, szép! Ma már nem tudnám rávenni édesapámat (57 éves), hogy fusson velem, de 15 éve még ő is futott.
Áldás ez a meleg a futóknak. Ki is használtam, egy laza pár kilis fartlekkal. Ti használjátok egyébként a fartlek futást? Vagy résztávoztok helyette?

Nem tudom tud-e segíteni valaki: Kropkó könyvét be lehet szerezni valahol?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.03. 05:45:54

@badis: jó könyv, de egy-két fejezet után én csak a Kropkó mesél részeket olvastam el, ugyanis mindegyik végén vannak ilyen nagyotmondós kérdések: "Igazán tudod mire van szükséges, hogy a maximumot hozd ki magadból? Hogyan képzeled el az ideális jövődet?" pff :)

badis 2010.11.03. 07:55:24

@rrroka: Nem nekem kellene, én csak félmarathonig merészkedtem eddig, egyik unokatestvéremnek lenne karácsonyra, aki ironmannel kacérkodik. Kedvcsinálónak gondoltam megfelelő ajándék lenne... Ha valaki tud eladó példányt, vevő lennék rá. Vagy ha Valaki tudja melyik boltban, könyvárúházban árulják, írja meg. Netes keresőkben nem találtam.... köszi

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.11.03. 09:07:52

Erről van szó!! Aztán majd észre sem veszed és a 9-10 km táv már alap lesz, jövőre félmaraton simán!!

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.03. 09:49:27

A maraton nem TH-val van és a plusz egy sz! A tökömbe!

laciii79 2010.11.03. 09:52:53

Vagy a következő poszt címe lehetne ez is: Hogyan fussunk le két szigetkört egyszerre. :-)

badis 2010.11.03. 10:00:52

@BGy: köszi! szar napod van? nem dugtál az este? Akkor reagálj, ha érdemben tudsz hozzászólni, pl egy eladó Kropkó könyvvel. A plusz egy sz-t, azt hova gondoltad? a merészkedéshez? mert, akkor a tökömbe is nincs igazad.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.03. 11:16:16

@BGy: phélmarathon lessz? :DDD

@badis: így elsőre passz, amúgy meg nyilván google. én spec a pókjanó féle tóparti-futópartin nyertem tombolán. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.03. 11:50:48

A pluszt nem ide írták, csak az a másik, amit rendre helytelenül írnak.

pannonfunk 2010.11.03. 12:44:18

Simán menni fog a két kör. Én nyár elején kezdtem el futni, és soha nem futottam 6 km-nél többet egészen múlt hétig, amikor is abszolváltam két kört. Úgy kell csinálni, hogy lefutsz egy kört, a kör végén meggondolkozol, hogy ez még csak 5350, itt holt ciki lenne abbahagyni, és nekimész a második körnek, hogy futsz még egy picit, aztán visszafordulsz. Aztán 2500-nál meg már nem érdemes visszafordulni... :)

Ma is megvolt a két kör, szerintem nekem is standard lesz innentől. Viszont az óra elromlott, úgyhogy nem tudtam mérni az időmet. Kinek lehet szólni, hogy javítsák meg?

sylike 2010.11.03. 21:39:07

Helló 2 kérdésem lenne?
Az Iphone 4-nek jobb a GPS-e mint a 3GS-nek mert arra sokan panaszkodtak, hogy nem elég pontos?. Megy a Polar pulzusmérőöve a Iphone 4-el ,vagy csak a karórával. Meghalt a Polar órám és azért gondolkodom, hogy órát vagy telefont vegyek. Köszönöm, ha valaki tud válaszolni.

-Mariann- 2010.11.04. 10:11:05

@sylike: Iphone-ról nem tudok nyilatkozni (nekem nem jön be és nem is vágytam rá sosem :P ).
N97 minim van, ennek sztem jó (pontos) a GPS-e, és van olyan progi - amit én is használok - amit lehet polar övvel is használni most már. :)
Bár múltkor itt jól leprimitívezték a programot (www.endomondo.com) (- bár igaz az útvonalrajzolás részét lehetne még feljelszteni de biztos fogják, és jó lenne ha nem csak BB -re lehetne letölteni ha berajzolsz egy utat.)
Én ezt használom, szeretem.

Egyébként nemrég írták, hogy fogják feljelszteni, hogy a polar övvel is lehessen használni és pár hete meg is csinálták. Mindig fejlesztenek rajta valamit, amit a felhasználók kérnek, igyekeznek miharabb megvalósítani.
Nov 8.-án új lesz a website-juk is - kíváncsi leszek, remélem kellemes meglepetés lesz, mert amit megszoksz utána az újnak kell egy kis időt adni, míg megszokod. ;-)

DaMartian 2010.11.04. 12:14:48

@sylike: Nekem a 3GS GPS-ével sincs semmi gondom.
Polar pulzuspánt egyelőre nem működik vele, csak iPod nano-val vagy SportBanddel..

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása