További mezítlábas tapasztalatszerzés a Free-vel

2011.04.28. 21:39 Winkler Róbert

Újabban a lábujjaimat billegetem lefekvés előtt. Ez lett a hobbim, vagy legalábbis új szokásom. Igazából nem is lefekvés előtt, hanem miután az ágyba feküdtem, betakaróztam, és a talpam megérzi a ropogós paplant, kalimpálnom kell a lábujjaimmal.

Legutóbb 9 kilométert futottam a Free-ben, és sem a lábszáram nem durrant be, sem másom, de következő nap éreztem egy kicsit a jobb térdem. Hasonlóan, mint amikor a télen sokat lépcsőztem. Bizonyíték sem akkor, sem most nem volt az összefüggésre, de az ízület nekem drága kincs, és már a legkisebb gyanú elég, hogy befejezzem, vagy legalábbis szüneteltessem az idióta elfoglaltságot, és visszaálljak a rendes futásra.

Most például - bár egy kicsit éreztem a jobb térdem -, azért elmentem futni a Lunarban, és nem is lett tőle bajom, de a hétvégi közös futás (Göd és vidéke, Duna-part, ártér) alkalmával elvittem barátomnak és életmód-tanácsadómnak, Gábornak a Free-t, mert nagyjából egyforma a lábunk, tesztelje már le ő is.

Egyelőre kevés az első kézből származó tapasztalat a majdnem-mezítlábas futásról, kíváncsi vagyok, belőle mit vált ki. Futás közben szemrevételezéssel és keresztkérdésekkel egyaránt kiderült, hogy ő a sarkára érkezik, úgyhogy azonnal módosítottam is a tesztelési terven. Eredetileg azt mondtam neki, max 5 kilométert fusson benne, ezután gyorsan módosítottam húsz perc-negyedóra kényelmes kocogásra, hátha másnap nem tud majd járni.


Képünk illusztráció, nem Winkler barnára sült lábszárát látjuk

Na, de a lényeg mégis a kezdetben említett lábujjbillegetés. Kíváncsi lennék, milyen arányban pszichés a jelenség, hiszen elképzelhető, hogy a Free-ben végzett első futások alkalmával még nem jelentkezett, csak miután elolvastam, milyen szerepe van a mezítlábas cipőnek a lábfej apró, alapban észrevétlen izmainak fejlesztésében. Végeredményben azt mondhatom, bánom is én, a fő, hogy most már bármikor leveszem a cipőmet, vagy a pacskert, úgy kell kalimpálnom, mint amikor harmatos fűben megy az ember mezítláb, vagy amikor kézzel markolászik egy szemestermény-zsákban. Mintha egy kiadós talpmasszázsról érkezett volna az ember.

Másodlagos hatás, hogy a motoros bőrnadrágomat a megnövekedett lábszárizomzat miatt idén vádliról nehezebben húzom le, és közben időnként a lábfejem is bedurran. Pompás.

4 komment

Címkék: free futás tapasztalatok gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr472861446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csath Geza 2011.04.29. 11:57:50

Tudom hogy volt már szó róla, de tudnátok egy jó leírást ajánlani, hogy a mezítlábas futás miért jó, mik a veszélyei stb.? Köszönöm.

karma.koma 2011.04.30. 10:16:09

Hol lehet kapni/kipróbálni?

DaMartian 2011.04.30. 12:42:03

@karma.koma: kipróbálni cipőteszten, kapni: Intersport Budaörs, Ferihegy, Hervis Mamut, Aréna, márkabolt Westend talán Spuri...

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása