Terepes hétvége

2011.05.02. 08:30 szasza75

Szombaton döglesztő meleg, vasárnap egész napos eső, de kellemes hőmérséklet fogadta a terepen futókat.

Bellone topiktárssal egy több, mint 100 fős mezőnyben vágtunk neki a Mátra gerincét átívelő rettenetnek. Kemény, embert próbáló kihívás az 58 km-es útvonal. Remek verseny volt, csak az a fránya meleg ne jött volna. A verseny 6. órájában az eső pár csepp erejéig megmutatta magát, de sajnos nem esett, pedig fohászkodtam az égiekhez.

Az előzetes elképzelésemnek megfelelően sikerült végigmennem a Mátrabérc-Trail versenyen.

A cél:

Akit érdekel itt elolvashatja hozzászólás formájában részletes beszámolómat.

Vasárnap reggel egy átmozgató spinning és egy regeneráló szauna után nyakamba akasztottam a fényképezőgépemet és elsétáltam a HHH-ra megnézni a 7 és 21 km-es terepfutóversenyt. Ahogy észrevettem sok futónak nem tetszett az eső és talán a pálya nedvességtartalma sem igazán, helyenként csúszott a talaj rendesen.

A futók között felfedeztem Damartian-t és Bitliszbát is, jól mozogtak, a fáradtság nem tükröződött az arcukra.

Nemcsak őket kérdezem, hanem mindenkit: inkább a szemerkélő hűsítő eső vagy a kellemesnél pár fokkal melegebb az ideális futóidő? Az idő kellemes volt, ideális egy rövidujjú, rövidgatyás futáshoz.

45 komment

Címkék: beszámoló eső terep trail

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr522869942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.02. 09:02:29

Gratulálok, hatalmas teljesítmény. Én sajnos lemaradt az ideiről. Jövőre is először a teljesítménytúrát próbálom végigfutni 10 órán belül. Ecsém, le a kalappal előttetek!

bellone 2011.05.02. 10:23:09

A helyzet az, hogy én csak nekivágtam. Idén sajnos nem volt egy pillanat, amikor azt éreztem volna, hogy lenne a futásomnak "ritmusa". A meleget még mindig rosszul tűröm, az elejétől gyengének éreztem magam és egy idő után jelezni kezdett a vtm-en összeszedett húzódásom is. Galyára felérve már megszületett a döntés és kiálltam.

Érdekes érzés, mert nincs bennem semmi kétség, hogy jól döntöttem-e. Eszembe sem jut, hogy "mi lett volna, ha..." Kicsinek bizonyultam, ezért ugyanazt mondom, mint tavaly. Majd jövőre...

Mindenkinek gratulálok, aki a "döglesztő melegben", (vagy az "egész napos esőben")megmérettette magát és mindenkire felnézek, aki végigcsinálta!

Jane 2011.05.02. 10:28:08

Ezerszer inkább a szemerkélő, hűsítő eső, mint a kellemesnél pár fokkal melegebb. Persze ez emberfüggő, én nem szoktam melegben edzeni, ezért nem is nagyon bírom. Mondjuk az esővel is úgy vagyok (az ablakból nézegetve), hogy jobb lenne ha inkább nem esne, de a futásaim mindig jobban sikerülnek olyankor, az első három legjobb maratoni időm esőben volt. Terepen meg nincs túl sok versenytapasztalatom, de szeretem a párás levegőt, az erdő illatát, és még ez a nyakig sáros érzés is bejön.

Zime 2011.05.02. 11:14:56

Gratulálok mindenkinek!
Kivéve DaMartiant, aki még az erdőben is fülessel nyomja... :) Hár pedig ilyenkor a legszebbek a hangok: csibbcsobb, susmus, csipcsirip, miazmás..!

kenderike 2011.05.02. 11:30:26

Szasza! További képeidet közzéteszed vhol?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.02. 11:52:15

@kenderike: nem terveztem, inkább ismerősöket fotóztam. Nekik leválogattam és elküldtem nekik, illetve elfogom.
Tekintve, hogy nem vagyok hivatalos fotós és csak a magam szórakoztatására fényképeztem. Ha futottál és elküldöd a rajtszámodat mailben, akkor megnézem megvan-e és elküldöm.

szőrköntöst ölts 2011.05.02. 12:20:11

Rövidnadrág, rövidujjú pólóhoz szélcsendben nekem a 15 °C az ideális hőmérséklet, szombaton a Lemaradás 40-en 20 °C-ban (melegebbnek tűnt) izzadtam, mint a ló és háromszor is elszomjaztam, de szerintem még így is jobban jártam, mint a vasárnapi futók. Utálok a sárban csúszkálni, ráadásul ha esőben megállok vagy sétára váltok, akkor fázok (ikes, tudom).

Hiver · http://42195.blog.hu/ 2011.05.02. 12:52:35

Szerintem tökéletes futóidő volt. Kár, hogy az ilyen hűvös, esős időt nem lehet kombinálni egy száraz pályával, az lenne az igazi :o)

pannonfunk 2011.05.02. 13:07:12

Gratula, Szaszának is, meg a HHH-n teljesítőknek is!

Ma pl. megkapott a Nap a szigeten, pedig délelőtt voltam, és elég sok helyen árnyékban kellett futni. Vissza fogom sírni a latyakos havon való csúszkálást, meg a BKV-n vacogást, előre látom...

Ani77 2011.05.02. 13:20:39

Bezzeg ma egy csepp eső sem esik, de még ez sem tántorította el a lelkes futókat, engem nem zavart, nem volt melegem és nem is fáztam, a pálya néhol csúszott, de nagyon jó verseny volt :) Johni milyen cipő van rajtad ??:) nem sok látszik belőle :)

csétomi 2011.05.02. 15:49:15

@szasza75: Hihetetlen vagy bakker, hogy ezt is végigvideóztad!! :))) UTMB-re megvan már az ötszázgigás SD kártya, hogy az egész verseny ráférjen?

csétomi 2011.05.02. 15:51:43

@szasza75: Ja: és köszi, jó lett, kedvet kaptam :))

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.02. 16:04:19

@csétomi: ezt nem én videóztam :-) erre nem volt időm... viszonyt az egyik résztvevő igen

csétomi 2011.05.02. 16:06:51

@szasza75: simán kinéztem belőled :-)

diceMan 2011.05.02. 16:13:58

Óriási kalapemelés/ dobálás / lengetés a Trailt teljesítőknek!
Bitliszbának remélem meglett a két óra körüli idő, nekem annyira tetszett a táj és az erdő, hogy én kicsivel tovább maradtam :)
És így Szaszával is minimum 3x találkozhattam egy "Hello"-ra!
A fülesekről meg csak annyit, hogy okosan most is vittem, be is ázott a fele...
Nekem tökéletes volt az idő a futáshoz, az eső kifejezetten üdítő volt, a hőmérséklet nagyon rendben, a sarat néhol tudtam volna mellőzni a halálfélelem elkerülése végett.

diceMan 2011.05.02. 16:15:10

természetesen a poszt a második mondattól a HHH-ról szól...

bitliszbá 2011.05.02. 20:15:01

Engem az eső nem zavar, a meleg sem. A terepen még nem vagyok otthonos, így a sárban keresem a lépéseket, de nagyon jól egyensúlyozok :) ami most zavart, az a csúszkálás. Egyébként amit nem szeretek: az a szél!
@diceMan: 2:01, de tényleg nem zavart, mert a hegy MÉG nem az én futóterepem. Hol beszéltünk? csak mert azonosítani szeretnélek :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.05.02. 22:06:31

Ez a vasárnapi hét kili nagyon jó volt, mondjuk nem annyira közben, inkább utána :D

diceMan 2011.05.02. 22:09:12

@bitliszbá Gratula! Lélekemelő volt az a szép emelkedő mindháromszor, meg kell hagyni!
Még a rajt előtt futottunk össze amikor sikerült "pontosan" érkezni a rajtszámomért, a versenyközpontban, talán a rikító-narancs nike stormfit segít az azonosításban ;)

cs (mi más) 2011.05.03. 10:58:04

@csétomi: Minél szintesebb, annál kisebb kártya elég. Boldog vagyok, hogy ennyiszer elő tudtam venni a kamerát...

bellone 2011.05.03. 11:36:22

@cs (mi más): Nagyon jó lett! Képzeletben végigmentem, miközben néztem...:)

DaMartian 2011.05.03. 12:51:31

Engem nem zavar sem a meleg, sem az eső. Sokakkal ellentétben én imádok 35 fokban tűző napon futni (és közben barnulni : ) de ha nincs hideg, szeretem a hűsítő esőt is, meg amikor a teljes szerkó csuromvíz rajtam, cuppog a cipőm, a lányok meg vizespólóban nyomják (hehe).
Amit nem bírok bitliszbához hasonlóan, az a szél... A másik amit nagyon nem bírok, az a sár. Egyrészt túl steril vagyok hozzá, és utálom amikor retkes vagyok, mint aki disznókkal dagonyázott, másrészt szeretem tempósan tolni, és bizony a sárban csúszkálás és a 10 kilós sárcipők baromira lelassítanak... Ezért is nem szeretek terepen futni, bár tény, hogy az állóképességet nagyban segíti, és a változatosság gyönyörködtet címszóval néha jó ezt is kipróbálni. De jobban örültem volna, ha inkább szombaton van a futás szárazon!
@Zime: nekem a flow élményhez szervesen hozzátartozik a zene, és olyan szintem motivál is, hogy zene nélkül egyszerűen nem megy a futás. Kell hozzá a ritmus...
@Ani77: ha a kérdés nekem szólt, akkor Pega 25 GTX

geeszti 2011.05.03. 17:23:21

Sziasztok! Csatlakoztam a bloghoz, terepfutó függő lettem, :D, de most elsősorban azt szeretném kérdezni, hogy nem tudja esetleg valaki, hogy a terep közben készült képeket( nem futanet-es) hol találom!?? itt kint is van a blog falon pár belőle, ezeket keresném!?

Előre is köszönöm!!!

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2011.05.03. 18:22:22

Minden elismerésem a távot teljesítőknek! :-) A Bükki hegyi maratonra/félmaratonra jön valaki július 2-án? Az időjárás viszontagságaira visszatérve, amit kimondottan utálok, az a szél, és a 35 fok feletti hőmérséklet. Az esőt (azért nem fehér pólóban...) és a havat nagyon szeretem. Az erdőben való zenehallgatással összefüggésben pedig bevallom, hogy bizony én is szoktam vinni az ipod-omat, fedjen meg érte aki akar. :))))

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.03. 18:26:14

@b.fruzsi: én megyek a Bükki Hegyi félmarcsira. Tavaly ott fertőzött meg a terepfutás. :))

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2011.05.03. 18:35:32

@BGy: Á, tényleg, ezt meg is vitattuk utána, én legalábbis úgy emlékszem. Veled találkoztam a nyíregyházi fagyos mikulás-futáson, nemde? :-)) Feltétlenül váltsunk majd egy-két szót! :-D

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.03. 18:38:07

@b.fruzsi: igen, én voltam a mikulás futásos emberke. Nyuszi futás nem volt az idén? Tavaly még a Tölgyes mögött rendeztek egyet.

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2011.05.03. 18:48:23

@BGy: Nem igazán tudom, ugyanis már jó ideje nem voltam "otthon" (Pesten élek). Maratonra mész a Bükkben, vagy "megelégszel " egy félmaratonnal is? :)

Jesselton 2011.05.03. 19:25:52

@BGy: Sziasztok, én is megfertőződtem a terepfutással most hétvégén, úgyhogy köszönöm az infot a bükki félmaratonról.
Ellenben nem láttam, hogy ott milyen "szinttel" kell megbírkózni. Esetleg nem tudsz róla valamit? A versenykiírásban nem találtam róla infot.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.03. 19:48:36

@Jesselton: nem volt különösebben nagy szint. Talán 395 m körül. Mivel jó kis órám van, ezért a szintet meg is tudod nézni ezen a linken:
m.blog.hu/mi/mizuno/image/bukki_felmaraton.JPG

Én ebbe még belesétáltam a közepén, de a következőbe már nem. Az emelkedőt tisztelni kell. :)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.03. 19:49:35

@b.fruzsi: Már próbáltam a 34 km-t is hegyen, de még nem tudom, melyik távot választom.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.03. 20:11:49

@geeszti: hello! ha visszaolvasod a kommenteket , választ kaphatsz minden kérdésedre. Amúgy meg készültek hivatalos képek is..

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.03. 20:19:25

@szasza75: természetesen ha elküldöd a rajtszámodat és lefényképeztelek elküldöm

geeszti 2011.05.04. 13:02:11

Szia! Mivel, nagyon kezdő vagyok ebben, hogy mit hol keressek nem találtam még rá az oldalakra. Futaneten pedig nem sokat van. email: eszter.gera@gmail.com és arajtszámom: 525 de ha van 91rajtszámmal is kép, azt is megköszönöm!!

Ani77 2011.05.04. 13:57:34

Igen neked szólt Johni :) én sem szeretem ha parasztfutás van :) de nincs ez minden nap :) De biztos van olyan futó aki ezt kifejezetten élvezi. Nekem zene akkor kell, ha egyedül futok és a héten már a 2. egyedül futásom akkor kell egy kis zene is, de most már kezdek leszokni róla.

Ani77 2011.05.04. 17:04:46

Ez csak olyan szinonima akart lenni, a pusztában és sárban futásra :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.04. 17:50:06

@Ani77: Ja, értem. Akkor én megyek és parasztfutok egyet, mint minden alkalommal. :)))

Ani77 2011.05.05. 11:15:52

Eladó egy Pegasus+27 női szürke terep40,5(eur), áron alul 13.000ft érdeklődjön a 0620 -414 -77-75 SÜRGŐS ! Aki tudna vevőt az is szóljon!! Köszönöm

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása