90 alá... de hogy?

2011.05.27. 11:16 szasza75

Doncii az alábbi kérdéskörben kért tanácsot:

"...halas lennek, ha adnatok par tippet, hogy mondjuk 1:40-rol hogy lesz valakinek 1:30-as felmarcsija. Mert pont ez az idei nagy celom es a szeptemberi total lapos szelvedett Staten Island Half van kituzve a napnak, amikor ez meglesz. Eppcsak gozom sincs hogyan jutok el oda. Jelenleg 16k korul ha 1:30-as celtempoval tolom vegig szimplan elfaradok, olyan "most leulnek egy kicsit" erzes lesz urra rajtam. Mi a trukk, mesterek?"

Nincs semmi trükk!

A válasz a lábban, de elsősorban a fejben van. A másfél órás verseny csak az elmúlt hónapok munkájának a szintmérője. Annyit tudsz elérni, amennyit edzésmunkával beleteszel. 90 perc alá bemenni bárki képes, idő kell rá, szorgalom és elszántság.

Az alábbi pár gondolatban megpróbálom összefoglalni, hogy én mit tettem a 90 perc eléréséhez. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem értem el, másfél perc kellett volna még hozzá. A legjobb félmaratonom előtte 1:42-1:43 között volt. Valójában nem is 1:30 volt a cél, hanem annyi, hogy az első 1000 beérkező között legyek (ők kaptak technikai pólót).

Lássuk:

  • a szeptemberi versenyre májustól kezdtem el felkészülni
  • hetente 4 - 5 alkalommal futottam
  • eleinte nem is használtam pulzusmérőt, csak az óra és a belső érzetek határozták meg a tempót

Egy átlagos hetem kb. így nézett ki:

Héftő: könnyű 5-10 km

Kedd: valamilyen résztáv vagy fartlek. A résztávokat pályán futottam, pl: 10*600 m közte 1-2 perc pihenő, 8*800 m, 4-6*1000 m. Augusztus elején már volt olyan 4 db ezrem 2 perces pihenőkkel, amik 3:39-3:42 közé estek. A fartlekot általában érzésre: pár száz méter gyors, aztán pár száz méter lassú. 2 szigetkör (azaz 2,5 km bemelegítés 5 km váltogatás, 2,5 km levezetés) is elég, kellemesen megzsibbaszt.

Szerda: könnyű 5-10 km vagy pihenőnap

Csütörtök: mindig egy gyorsabb, 2-3-4 körös futás volt. Vagy egyenletes tempó, vagy fokozó jellegű. 25 perces körnél soha nem volt lassabb, jellemzően a harmadik köröm volt a leggyorsabb, 22-23 perc körüli. Ezt akkoriban erős lendületes edzésnek hívtam.

Péntek: könnyű 5-10 km vagy pihenőnap

Szombat: általában hétvégén mentem versenyre hosszat futni. Májusban még csak 15 km volt, aztán folyamatosan növeltem a távot, júliusban és augusztusban minden hétvégén futottam egy félmaratont, jellemzően 5 perces tempóval. Néha felmentem a hegyre, akkor 24-25 km-t futottam.

Vasárnap: a biblia óta tudjuk, hogy pihenőnap

Mindig az órát figyeltem, tempófutásoknál résztávoknál törekedtem az egyenletességre, és próbáltam mindig a korábbi időket megfutni. Tavaly posztoltunk néhány edzéstervet is, idelinkelem:

Szorgalom, kitartás, izzadás és sérülésmentesség. Az 1:30 bárkinek sikerülhet, még Józsinak is.

48 komment

Címkék: kérdés tippek edzésterv

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr432934553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.27. 11:40:06

Már megijedtem, hogy olyan edzéstervet kapunk, amelyikben nincs olyan nap, amikor ki lehet pihenni a piálást. Erre a vasárnap pont jó. :)))

angelday 2011.05.27. 11:54:19

@BGy: szerintem is brutál. Nekem brutál.

2011.05.27. 11:56:15

a pihenőnap része már megvan, és tökéletesen megy! a többin még dolgozom :P

csétomi 2011.05.27. 13:07:23

Szasza: Technikai póló? Tavalyi Nike-n? Másfél perccel kicsúsztál? Ez most mi?? 8-o

Balaazs 2011.05.27. 13:43:36

2 hónapon keresztül minden hétvégén egy feles? kemény

bonobonohu · http://bono.hu 2011.05.27. 13:46:23

azért arra kiváncsi vagyok, milyen pulzus-értékek párosultak a tempokhoz az egyes napokon. :-)

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2011.05.27. 13:52:06

Jó cikk! :-) Idén szeptemberben én is szeretnék végre az időmön javítani, és most még teszek is érte, mert sajnos tényleg nem megy másképp.

doncii · http://doncii.blogspot.com 2011.05.27. 14:18:10

Koszonom Szasza, nagyon korrekt reszletes leiras. A fartlekekhez tenyleg sok fegyelem kell. A hetvegi felmarcsi nem lesz gond csak a gyorsitasok. Megprobaljuk. Meg egy tippet elfogadok: a baratno mindez ido alatt hogyan keruli el a befasulast otthon ulve? :)

2011.05.27. 14:19:15

@doncii: Veled tart! az a legjobb : )

zerushunter 2011.05.27. 15:09:26

ha lenne egy 1:30 alatti challange, abba tuti benne lennék! :)

battila.hu 2011.05.27. 20:07:12

Doncii: ha a baratno is fut ugy egyszerubb.
Arra meg ugyelj, hogy eleget pihenj. Nem mindig lehet tartani az edzestervet. Parszor elofordult, hogy hiaba akartam edzeni, a pulzusom nem akart felmenni a kijelolt tartomanyba.

davidzoli 2011.05.27. 20:49:03

Én csak egy tippet tudok adni a 90 alá-hoz:
Ne a 90-et célozd meg, hanem azt, hogy fejlődsz!

Ha most 5 perc körül jársz, akkor ne a 4:10-re, hanem először a 4:40-re gondolj. Aztán a 4:30-ra...

Szerintem nincs recept ahhoz, hogy mi kell a 90-hez, maximum azt tudom leírni, hogy egyes távokon mit tudok, ha az segít viszonyítani. Túl kényelmes lenne ha az ember kapna egy tervet, és azt megcsinálva pontosan az lenne, amit vár tőle. Ez szerintem nem legó :) Az is fura szerintem, ha május végén leírja, hogy június közepén milyen 3x1000-et kell majd csinálnia. És mi lesz, ha jobb lesz? És mi lesz, ha rosszabb lesz? :)

2 hétnél előrébb sosem tervezek és minden második hét végén aszerint rakom össze a következőket, hogy hol járok éppen. Ha nem jó az állóképesség, akkor arra teszek, ha a sebesség gyenge, akkor pörgetem magam.

400-as salakon edzek 10km-ig és soha egyszer nem mértem még pulzust :)

Ha sok hülyeséget írtam, javítsatok ki :) és kérdezni is ér, ha valamit nagyon értelmetlenül fogalmaztam meg.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.27. 21:53:03

Érdekes a téma, én is érintett vagyok. Valahogy nekem ez az 1:30 olyan lehetetlennek tűnik, de ugyanilyen lehetetlennek tartottam az 1:35-öt, amit már megfutottam, illetve a 3:35-ös maratont. Edzéseken viszont nehezen tudom rávenni magam az intervallokra meg a repülőkre, a könnyű futásnál meg sokszor az 5 perces ezrek is megerőltetőnek tűnnek. Szóval csak nézegetem Szasza ötleteit, meg persze azért betartom az edzéstervemben leírtakat (km-ben kicsit túl is teljesítem). De tényleg sokszor lustának és bénának érzem magam, ami nem azt jelenti, hogy ellógnám az edzést, csak hogy nincs kedvem ahhoz az intenzitáshoz, ami a tervben szerepel. Pedig ez az 1:30 már nagyon durva cél, és ezt valószínűleg csak úgy lehet, ha teljesen ráfekszünk a dologra, és nem kíméljük az energiáinkat.

Csath Geza 2011.05.27. 22:57:00

A fokozatossag a lenyeg. Fogalmunk sincs, milyen fantasztikus teljesitmenyekre kepes a testunk, ha mindig, fokozatosan kinnebb toljuk a hatarokat.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.27. 23:46:01

@Csath Geza: Nálad a pont. 7 éve 1:52 es félmaraton után olyan izomlázam volt hogy járni alig bírtam...most meg ha izomlázat szeretnék valami nagyon durvát kell csinálnom..

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.05.28. 07:03:05

Na arra én kíváncsi lennék, mennyi idő alatt futom - akarom mondani gyaloglom le ezt a távot.. :)

zsolababe 2011.05.28. 10:01:50

Elvileg 6 hetes gyorsitoedzessel el tudjuk erni a maximumot ami bennunk van..mindenki azt irja, hogy eleg ennyi a versenyek elott..az ev tobbi reszet nyugodtan szenteljuk az alapozasnak..en igyekszem minimum 100km- futni hetente..teljesen nyugodt tempoban..a pulzust nem nezem tokeletesen tudom mikor esik jol a futas es ott van valahol a jo pulzusom...a tempo meg nagyon valtozo valamikor 5-40 es 6 perc korul esik jol valamikor meg 4.30 al tolom mert ugy esik jol ..nem szamit a lenyeg hogy jo sokat fussak..majd amikor gyorsitani kell akkor mar nem megy az ember hosszut hanem fartlek, resztav es tempofutasok ..ha lehet mindig gyorsabban mint amit versenyen szeretnel..a felmaratonnal hosszabb tavokon altalaban az jon be nekem, hogy ha kb 15-20 masodperccel rosszabb ezrekkel tudsz kenyelmesen futni beszelgetve edzesen akkor a terv siman meg van mert versenyen maskepp birod es altalaban gyorsabb is vagy..mondjuk en szeretek versenyeken is beszelgetve menni..igy is evrol evre gyorsabb vagyok..nem kell siettetni semmit..3 eve futok ossz-vissz es nem gondoltam volna de tavaly futottam 3.42es maratont zuhogo esoben szelben vegig beszelgetve nevetgelve es masnap ket szigetkorrel kezdtem a napot mert ugy ereztem kell futni menni..szoval nem olyan rossz szerintem az egesz evben kenyelmesen sokat futas es a hat hetes gyorsitas modszer :)

pannonfunk 2011.05.28. 10:30:01

@zsolababe: Szerintem is ez a jó módszer. Tegnapelőtt 2 óra 21 perces félmaratont futottam edzés gyanánt, szeptemberre 2 óra alá akarok menni. Szerintem simán meglesz :)

zsolababe 2011.05.28. 16:02:26

@pannonfunk: ha edzes gyanant tudsz futni 2o21p es felmaratont akkor 3 het mulva tudnal versenyen futni 2oran belulit..ne aggodj :)

pannonfunk 2011.05.28. 16:09:07

@zsolababe: Nem aggódom, van még bő három hónap. Ma is futottam 16-ot, 6'27"-es tempóban, és borzasztó kényelmes volt. Szerintem július közepére úgy a 6 perces tempóban a félmaraton lesz rohadt kényelmes, onnan meg egy hathetes tempófutásos edzéssel az óhajtott 5'40" alá menni meg gyerekjáték lesz. (Októberi maratonra [is] készülök, amúgy, azárt futok félmaratonokat meg még többet edzéseken, csak mondom, mielőtt valaki megszól, hogy miért futok ilyen hosszúakat)

zsolababe 2011.05.28. 16:17:31

@pannonfunk: nem hinnem hogy barki megszolna itt azert mert hosszuakat futsz :)) ...szerintem sokkal jobb versenyen odaallni egy olyan tav ele amit mar megfutottal nem is egyszer.. en pl az elso maratonom elott mar futottam egyben 56km-t is :)

monerd2 2011.05.29. 01:29:15

@zsolababe: ez azért nem mindenkire igaz.. én futottam edzésen ilyesmit tavaly és még elég laza is volt, de esélyem nem volt még akkoriban egy jó darabig a 2 órán belüli félmaratonra.... persze néhány hónap múlva már igen, de nem 3 héttel később :)
szóval ez attól függ :)

@pannonfunk: ha rohadt kényelmes a 6p-es tempóban a félmaraton akkor az már bőven 2 órán belüli félmaraton szenvedve, versenyen, de persze kinek mi a rohadt kényelmes. :)

pannonfunk 2011.05.29. 09:35:07

@monerd2: Valószínűleg igazad van. Egyelőre olyan 6'40"-es tempóban kényelmes, ez versenyen 6'07"-es, a végén elég szenvedős teljesítést jelentett. Lehet, hogy álom a 6 perces kényelmes, majd meglátjuk mi lesz belőle. Most az elsődleges cél az, hogy június végére meglegyen a 6 szigetkör, maratonis szintidő alatt (kb. 7'10"-en belül...)
@zsolababe:
Vanak olyan vélemények, hogy sose kell lefutni a verseny hosszát edzésen, elég egyszer 35-öt futni egy maratoni felkészüléshez, stb. Persze nem osztom ezeket a véleményeket, ennek ellenére nem futottam félmaratont vagy hosszabbat az első félmaratonom előtt, és maratont is először a versenyen fogok futni, hogy meglegyen az "ez az első" élmény :)

csétomi 2011.05.29. 16:28:40

@pannonfunk: három éve nem futottam hosszabbat edzésen, mint 28 km. Nem futottam eközben túl sok maratont, de azért évente kettőt. Olyan 3:10 körül, de az idő lényegtelen. Nem kell edzésen lefutni a versenytávot, hidd el.

pannonfunk 2011.05.29. 16:57:56

@zsolababe: @csétomi:
Na tessék, erről beszéltem. Itt van két kiemelkedő teljesítményű futó, szögesen ellentétes szemlélettel, hogy hogyan kell versenyre készülni...

Én azt gondolom, hogy viszonylag kevés edzésmúlttal jobb, ha a versenytáv körüli távot többször lenyomjuk edzésen. Aki sok éve fut már, és elég edzett, annak lehet, hogy elég a fartlekezés, résztávozás a jó versenyeredményhez.

Én félmaratonon úgy éreztem, hogy jobb lett volna többször futni a 18-19 kilométereket edzésen, mint ahogy az elő volt írva a Nike+ edzéstervben, és előbb kellett volna felvinni a hosszt 18-19 kilométerre, mert a versenyen nagyon fáradtnak éreztem magamat az utolsó pár kilométeren. Ennek szellemében most hamarabb kezdem a 35-37 km-re való felmenést, mint ahogy a Nike+ edzésterv javasolja, és terveim szerint 4-szer fogok 37 kilométert futni. Az utolsót augusztus 20 körül, mert utána rá kell pihenni a szeptemberi félmaratonra, aztán utána meg már csak 4 hét lesz a maratonig, a félmaraton verseny után meg már azért nem lehet hosszút futni, mert a maratonra kell rápihenni.

Szerintem nem olyan jó még az állólépességem, hogy egy augusztus 20 körüli egyetlen 35 km-es futás után október elején maratont fussak.

monerd2 2011.05.30. 00:46:02

@pannonfunk: aha, nekem is van egy érzésem h attól is függ ez az egész h hány óra alatt futja az illető a maratont. aki 4-5 óra alatt futja annak sokkal inkább ultratáv ez, és a készülés is inkább ultrafutás jellegű(baromi hosszú ideig tartó futások de relatíve alacsony intenzitáson) mint valakinek aki 3 óra körül vagy azon belül futja (neki elég néha-néha egy-egy 2 órás hosszúfutás picit magasabb intenzitáson - kérdezzétek csak meg a kenyaiakat).

egy jó maratonhoz (tehát ami nem extrémen lassabb a félmaratoni PB-hez képest) egyik esetben sem elég a résztávozás.

az hogy egy félmaratoni versenyen milyen fáradt vagy a végén, szerintem inkább erőbeosztás kérdése, persze lehet is szokni a távot :)

monerd2 2011.05.30. 00:46:33

ja az ellentmondó vélemények talán azért is, mert nem feltétlen működik ugyanaz az edzésmódszer két különböző embernek.

monerd2 2011.05.30. 00:47:10

@pannonfunk: nem azt mondtam h lehetetlen a kényelmes 6p-es :) csak, hogy az versenyen jóval jobb időt jelent sztem. szóval én biztatlak! :)

DaMartian 2011.05.30. 08:37:00

@monerd2: a legnagyobb igazságok szerintem monerd2 hozzászólásában vannak. Amúgy cstomihoz hasonlóan én is abba a táborba tartozom, akik szerint elég a versenytáv 2/3 - 3/4 részét lefutni edzésen. Az első félmaratonom előtt 16 volt a leghosszabb futásom, a maraton előtt 30, az első ultra előtt is nagyjából a táv 3/4-e... Versenyen az adrenalin betolja a maradékot, és ha szenvedős a vége az valóban inkább rossz erőbeosztás. Okosan tartalékolva nekem már az első maratonon is gyorsabb lett a második 21, és volt még 1-2 sebességem az utolsó 5 kilire. Mondjuk baromi lassan kezdtem! Másrészről mondjuk szoktam hosszúkat is edzeni, nem úgy, mint cstomi, de csak azért, mert szeretem és jól esik akár bőven 30 fölött tolni, mint azilinha. A kulcs szerintem, hogy ne legyen egysíkú a felkészülés. Mert azt a kommentekből látjuk, hogy hosszú távokon azilinha pl. milyen dinamikusan fejlődik, mégis arra panaszkodik, hogy a sebességgel gondjai vannak. Persze, mert nem végez ilyen jellegű munkát, hanem inkább sok hosszút tol. Biztos vagyok benne, most hogy elkezd gyorsítani is, még durvább eredményei lesznek! Nem véletlen szerintem az sem, hogy nem akkor futottam én sem az egyéni csúcsot maratonon, amikor a legtöbb kilométer volt a lábamban, hanem amikor versenytempóban mentem minél többet...ezért én most erre a módszerre esküszöm : )

mandelstam01 2011.05.30. 10:36:42

Kicsit off:
A segítségeteket szeretném kérni:
Ki tud nekem valamit mondani (DaMartian?) a Nike Lunarlite Mariah PR cipőről?
Valaki rám akar beszélni egy ilyent szinte ingyen, de fogalmam sincs róla, mit 'tud'.
Az én lábam normál, nagyrészt aszfalton futok, heti kb. 25-30 km-t.

Jó lesz ez valamire vagy felejtsem el?
Előre is köszi!

pannonfunk 2011.05.30. 13:23:19

@monerd2: Egyetértek.
@mandelstam01:
Nekem Lunarswiftem van, az valószínűleg hasonló technológia. Heti 25-30 km-re nagyon jó, gondolom, azt 2-3 futásból hozod össze. 18 kilométeres futás felett a csillapítása kezd egy picit gyengülni, de pl. ma futottam 24-et benne, és annyira nem éreztem keménynek a végét.

A lunarswift elvileg pronáló lábra jó, nekem a betét az első futásoknál picit törte a lábamat, de nem volt vészes, azóta meg teljesen jó.

Dr. Fire 2011.05.30. 13:26:25

A Szasza-féle recept tehát röviden így hangzik: sok edzés, benne sok gyorsító és sok hoszú futás, aztán versenyen ami a csövön kifér, a végén meg rátenni egy lapáttal.
:)

DaMartian 2011.05.30. 14:24:11

@mandelstam01: Még annyit, hogy hány kiló vagy?

mandelstam01 2011.05.30. 14:46:38

@pannonfunk: köszi, h. megosztottad a tapasztalataidat ez ügyben!
Egyébként heti 2X futok..

mandelstam01 2011.05.30. 14:50:22

@DaMartian: hát, a súlyom olyan 62-64kg (38 éves 'lányka' vagyok), heti 2X futok, első félmaratonra készülök szeptemberben, lassan 2 éve kezdtem futni a nulláról - de inkább a mínuszból - indulva.
A footscan szerint normál a lábam, egy triatlonos szakember viszont ránézésre minimálisan pronáló...

DaMartian 2011.05.30. 16:29:51

@mandelstam01: Betonra és ilyen távra teljesen megfelelő ez a modell, bár egy kicsit könnyített darab, így inkább gyorsabb, rövid futásokhoz és résztávozáshoz ideális, no meg nagy súlyra semmiképp... Az általad leírtak alapján, így ha olcsón hozzá tudsz jutni, akkor jó vétel lehet. Főleg, mert itthon nem kapható ez a modell : )

pannonfunk 2011.05.30. 18:38:40

@mandelstam01: @DaMartian: Nekem betonra és 21 kilire kicsit sok volt, megfáradt az anyag, nem éreztem elég puhának. Persze én 82-83 kiló voltam akkor. De 15 kilométerig még betonon is jól lehet futni vele. És tényleg könnyű cipő, és amit még nem említettünk, kellemesen stabil, érezni lehet a talajt, ugyanakkor jó a csillapítása (legalábbis az első 15-18 kilométeren).

mandelstam01 2011.05.30. 19:03:59

@DaMartian:
Köszi szépen, akkor azt hiszem kipróbálom...
Úgyis ideje egy kicsit a gyorsulásra is nagyobb figyelmet fordítani, eddig kb. az volt a cél, h. minél több km-t le tudjak futni meghalás nélkül...Ez eddigi max. 15-16 km-en 6 perc/km. De egyre könnyebbb.
Résztávozást még sosem iktattam a futásaimba, mert eddig attól féltem, h. nem fogom bírni, de most már, úgy érzem, jöhet ilyesfajta kihívás is ...
Még egyszer nagyon köszönöm a gyors segítséget, nemcsak most, hanem amióta (régóta) olvasom a blogot és sok minden tudtam már hasznosítani az itt - Általad is - leírtakból.

mandelstam01 2011.05.30. 19:08:59

@pannonfunk: Neked is köszönöm a segítséget ! Remélem, meg tudok maradni ennél a súlynál (még sosem volt vele gondom) és akkor egy darabig jó kell, h. legyen a cipő. Persze van 'váltócipőm' és ennél nagyobb távokat még egy darabig nem tervezek futni - az idei cél a félmaraton - , aztán majd meglátjuk...
A cipő könnyűsége és kényelmessége is tényleg nagy vonzerő...
Köszi !

2011.05.31. 11:04:32

@DaMartian: ez a súly dolog egyébként nem relatív? Mármint súly+lábméret?

Csak azért kérdezem, mert futócipő tesztekben gyakran látok ilyen kitételeket, hogy pl: "könnyű súlyú, max 70-72kg-os futóknak ideális/ajánlott", és ez logikusnak is tűnik, hogy nem minden cipő van mondjuk (túl)súlyosabb futoknak, míg valószínűleg akad olyan is, ami pont nekik ideális. Viszont ennek ellenére a cipőből lehet rendelni mondjuk valami extrém bálna méretet is, márpedig, ha nem feltételezem, hogy hobbitok is léteznek, akkor elég nehezen képzelek el egy 46-os lábú ám max 70 kilos embert :).

pannonfunk 2011.05.31. 11:12:22

@viito: jogos a 2 pont, valószínűleg testsúly/cm^2-ben kellene megadni, hogy mekkora terhelésre van szabva a cipő.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.02. 10:12:28

@szasza75: Szerintem te nem frissíted egy ideje a táblázatot, így nincs reális képem a májusról. Pótolnád a mulasztást? :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.02. 11:16:59

@szasza75: Köszi. Gondoltam, hogy van itt még pár km. :-) Ezzel májusban Bitliszbával szinte holtversenyben vagytok az élen, és én is ott vagyok közvetlenül utánatok.
bitliszbá: 329,9 km
szasza: 329,2 km
azilinha: 327,32 km
Pannonfunk pedig 348,8%-ot teljesített áprilisi önmagához képest, ami 208 májusi km-t jelent. Külön díj tehát Pannonfunknak. :-)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.06.02. 11:31:54

@azilinha: nekema június gyengébb lesz, viszont a júliusi tervbe vagy beletérdelek vagy nyertesen jövök ki belőle...

pannonfunk 2011.06.02. 13:22:43

@azilinha: Köszi, de úgy nem nehéz, hogy áprilisban le voltam sérülve... A májust a februárral érdemes összehasonlítani, február volt ugyanúgy egy sérülésmentes alapozóhónap, mint a május. Ahhoz képest is van fejlődés, de azért nem 300%...

DaMartian 2011.06.02. 18:58:19

@viito: relatív is, nem is... A lábméret növekedésével arányosan változtatják valamilyen szinten a cipőben lévő elemek tulajdonságait. De azért ez elég szűk keretek között mozog. Így ha valaki mázsa fölötti, az nehéznek számít, mindegy mekkora a lába, így vannak olyan modellek, amiket ilyen súlyra akkor sem ajánlanék, ha ehhez csónak cipőméret párosul! A Mariah pl. ilyen. De jelen esetben ez nem volt probléma : )

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása