Nike félmaraton edzésterv (4.)

2010.08.05. 15:54 szasza75

Már csak 1 bő hónap van a szeptember 5-i Nike félmaratonig. Misi az alábbiakról számolt be:

Ezen a héten volt hideg is meg meleg is. Lássuk!

Hétfő 10 km könnyen: Ez szépen ment, két kör, meg némi repülő. Utóbbiak jól kiszedték az izomlázat a lábaimból. 10,5 km, 1:21:41

Szerda 2,5 km bemelegítés, 2x2000m 8:10-15-re, 4 percre és 2,5 km levezetés. Ez Zsuzsival együtt volt, egészen jól is esett. Érdekes dolog ez a 2000 méter, a második vége felé borult a szekér :) Amúgy 7:52 és 7:54 volt az időm, másnap jól voltam, semmi bajom nem volt.

Péntek 12 km könnyen: reggel Normafa, Parkoló - Kilátó oda-visszák. 12 km, 1:02:36. Vicces, hogy 124 volt az átlagpulzusom. Lehet, hogy még aludtam.

Vasárnap 15 km tempó, 1:10 vagy jobban, ez nekem 1:11:43 lett. 23:25, 24:06, 24:10 Több szempontból is érdekes edzés volt: egyedül futottam, Árpád hídtól indultam. Odafelé egészen jó időim voltak, de vissza mindig 1-1,5 perccel rosszabbak lettek. Furcsa volt, hogy egyáltalán nem tudtam fokozni a tempót. 149 volt az átlagpulzusom, ami ezen a tempón nem rossz, és ha menne feljebb, akkor nyilván lehetne gyorsabban menni, de nem ment. Néha próbálkoztam 1-1 ritmus váltással, de nem volt sok eredménye. Ahhoz képest, hogy az első körben még azt hittem, könnyen meglesz az 1:10, a másodikban és a harmadikban erősen kellett kapaszkodnom még ehhez is.

Nekem a múlt heti futóteljesítményem a pihenés jegyében telt. Összesen 55 km-t karcoltam, igazán izgalmat csak két játékos edzés okozott. Szerdán Józsiékkal hódítotuk meg a HHH egyik részét, amely kiváló bemelegítése volt a Nylonman által javasolt lendületesebb futásnak. Nylonman amúgy ironman-re készül, még idén. Az edzés megbeszélése eképpen zajlott. Helyszín: Fenyőgyöngye parkolója. Én kezdem a kérdéssel:

- Mit akarsz futni?
- Valami lendületeset!
- Nekem most pihenőhetem van!
- Azért!
- Hányat és mit?
- Legyen 8-szor két perc, aztán 1 perc pihi, és kezdjük itt. (a Hármashatárhegyi útra mutat felfele)
- Na ne bomlassz, mondom pihenőhetem van, akkor legyen inkább fentről.
- OK-KÉ!

A szintúton elég jó tempóban teljesítettük is a tervet. Van egy tempó ami felett már nem megy az orron át a légzés. Száj ritmusra nyit-becsuk. Erdő, laza szürkület és a bogarak, rovarok kezdik el szárnyaikról lerázni a nap fáradalmait. Repülnek a mocskok. Egy rossz ütemű belégzés és ott a bio-vacsora: iszonyatos hörgő köhögés, krákogás, köpködés, szörnyű. Így jártam szerdán is.

A másik kis játék vasárnap történt, szintén Nylonmannel szaladtunk egy tempósabbat. Többet tervezett, de menet közben lebeszéltem, 10 km került a naptárba 4:26-os átlagtempóban, majd hazavitettem magam. Hogy lesz ebből további 8 másodperc lefaragása, még nem tudom. Ez a gyorsulgatás viszont jó, egyre jobban tetszik. Igaz, egyedül elég nehéz műfaj. Ha meg társ van hozzá, akkor sem a "mi volt ma az ebéd?" a téma.

Új hét, új edzésterv. Misinek elvileg könnyű hete van, szerintem nem látszik:

Apropó, ki jön a tatai tófutásra szombaton?

23 komment

Címkék: táblázat edzésterv felkészülés félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr392197146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karma.koma 2010.08.05. 16:41:48

@Misi: Azon a 2x2000 méteren én is ott voltam..az én szekerem már az első után borult, igaz nekem 9.00 volt előírva de végül 7.55 lett :-) Tanulság: követni kell az edzésprogramot.

pumchi 2010.08.05. 17:26:13

Akkor sietek is, hátha látom, mi az a "tempó". örülök, hogy a tegnapi nem az volt. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.08.05. 20:03:04

A szájba repülő bogarak közül én csak azt utálom, amelyiknek keserű íze van. Azok főleg tavasz végén, nyár elején vannak. Ilyenkor nincs ízük. :))) Ma csak kettőt nyeltem le, talán korán mentem futni...

angelday 2010.08.05. 22:28:43

@pumchi: este van, a második sörömet fogyasztom és a neved "n" betűvel és "h" nélkül olvastam.

flicka 2010.08.05. 22:50:42

@BGy: Igazi ínyenc vagy. :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.08.06. 07:50:24

Engedve a tömegnyomásnak, neveztem ma reggel a Nike Félmaratonra. Az Időkép szerint 26 fok körül lesz a hőmérséklet, ami kibírható. Rajongóimnak üzenem, hogy a rajtszámom: 3223. :))))

pumchi 2010.08.06. 09:11:38

@angelday: Te is igazi ínyenc vagy. :)

és hogy ment a Törő-Winkler-féle módszer? ettől reméled a 60 percet?

pumchi 2010.08.06. 09:17:27

Szasza!

Mikor osztod meg a tegnapi tapasztalataidat?

ha rám hallgatsz (kivételesen), akkor ma pihensz, és vasárnap csak 5-öt futsz, ahogy szereted (csinos lányokkal megilyenek :) ).

Akartam is írni, hogy érdekes verseny lehet Misivel, mert neked jobbak az alapjaid, de az ő edzésterve nem olyan brahista, mintha az enyém lenne. :)

Különben ha legközelebb lazázol, lehet csatlakozom az idei 1000. klikkre (ezt csak egyszer voltam hajlandó használni).

DaMartian 2010.08.06. 10:53:26

@BGy: az enyém mint minden évben 3546

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.08.06. 14:21:20

@DaMartian: ha az elején lesz VIP csődület, akkor oda fogok menni, mert az UB-n Balatonberénynél láttuk, hogyan frissítesz, ami már ismeretségnek számít. Mondtuk is, hogy ott fut DáMártián, amiről azóta kiderült, hogy D'marsn-nek ejtendő. Még jó, hogy nem szólítottunk le. :))

DaMartian 2010.08.06. 14:50:45

@BGy: Angelday fonetikusan Damartian-nak szokott szólítani (úgy ahogy írom) ami marhára megtetszett. Ez amúgy furcsa, mert általában nem szoktak bejönni a nyelvújító próbálozásai (klikk, klakk, hip-hop, kili, kalap, meganagyi) így biztosan hallgattam volna a DáMártián-ra is, ha hallok bármit, mert általában üvölt az (amatőr) zene a fülemben... : )
Melyik frissítés volt a megállok lakmározni, vagy a futás közben arcon+háton öntöm magam típusú? : D

angelday 2010.08.06. 14:56:56

Miért nem tudok hozzászólni ehhez a diskurzushoz?

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.08.06. 15:47:16

@DaMartian: az arcon+háton öntöd magad típusú frissítés volt. Zsola se mondta, hogy nem DáMártián, de annyit megjegyzett, hogy a valós életben "Dzsonit" kell kiabálni utánad. :))
@angelday: A Nike Félmaraton előtt csak az mehessen a VIP csődülethez, aki a hip-hop Futóbloggal köszön! Vajon hány rajongó teszi ezt meg? Kamerába mondva! Én csak úgy vállalnám, ha utána kikockázzák a fejemet. :)))

angelday 2010.08.06. 16:33:19

HIP-HOP-FUTÓBLOG — bevállalod?

Airhead 2010.08.07. 06:57:09

@BGy: ez az infó feldobott!! Eddig komolyan azt hittem, hogy csak én tátogatok annyira futás közben, hogy nyelem a bogarakat. Nekem épp valamelyik nap akadt keserű is, igaz én nem Pesten futok...:-)

DaMartian 2010.08.07. 15:01:19

21 perces Szigetkör. Idei legjobb : )

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.08.07. 15:17:51

@DaMartian: és akkor jövő hónapban ezt kellene megdöntened? Hajrá!!

DaMartian 2010.08.07. 15:33:12

@pantomimes: Nem lesz nehéz, a végét már direkt emiatt lazán futottam... De a Nike miatt lehet hogy nem jövő hónap lesz belőle, hanem az utána következő : )

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.07. 18:48:22

@pumchi: ja csütörtök nem volt egy jó nap. Mivel korábban akartam futni, így jó korán ebédeltem, viszont egy két szakipari csak később ment el tőlemmint gondoltam, így a futni is későn mentem. Jó éhes is lettem már az elején, szóval a 15 tempó helyett 10 lett.

Ma viszont DaMartian kerestem Tatán. Nem volt ott. Szerencsére kiváló futóidő volt és az 1 órán belüli tervem összejött. 14 km (szerintem 13.7 körüli) 58:05. 4:16-os kilik saját mérés szerint, elégedett vagyok.

--Pierre-- 2010.08.09. 21:19:12

Szasza! Ezt már egy ideje meg akartam kérdezni Tőled, most, hogy összefutottunk a Szigeten elhatároztam, hogy nem felejtem el. Te mire készülsz valójában? 3 órás maratonra? :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.09. 22:51:08

Pierre:
Hát igen, terveim között szerepel, idő kérdése, azért a realitás az, hogy jó pár felkészülési hónap kell hozzá. Szerintem...

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása