Zavar valakit a leégés annyira, hogy változtasson a futásán?

2011.06.18. 17:15 angelday

Sanyosz75 kérdi a nemrég 1 éves évfordulóját és 2260 kommentjét meghaladó Kopaszi Gát posztunk hozzászólásai közt:

Használtok naptejet az erős sugárzásban?

A. Mindig
B. Jó lenne, de hajlamos vagyok megfeledkezni róla
C. Soha
D. Megvárom az estét/reggelt, és csak akkor futok 

37 komment

Címkék: nyár kérdés naptej sugárzás

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr22995447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cselas 2011.06.18. 18:31:37

Nálam a "D" változat a nyerő :)
évszaktól függetlenül is reggelente futok, a munkám miatt nincsen nagyon máskor időm, mert este hulla fáradtan érek haza, a reggeli sport meg feltölt.

Merty 2011.06.18. 18:59:16

D.
De ha mégis a napon kell futnom, akkor mindig bekenem magam.

davidzoli 2011.06.18. 19:12:33

Ha állandóan a napon edzel egész évben, akkor szépen fokozatosan lebarnulsz a nagy nyári jó időre :) Akkor meg már nem vészes, tehát C.

zsolababe 2011.06.18. 19:55:13

nem hasznalok naptejet..es igyekszem mindig napon futni kerulom az arnyekos reszeket...eleve az eletem nagy reszet napon toltom es szeretek futas kozben is barnulni:))..rajtam kivul keves olyan hulye van aki Floridaban is 11kor fut nem reggel..mondjuk ha nyaron vagyok kint akkor termeszetesen 9ig befejezem a futast azert:)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.19. 16:26:21

Nem kenegetem magamat semmivel, az csajos dolog. Bár napra sem megyek, ha nagyon tűz.

csendesbob 2011.06.19. 18:09:35

Tavaly egy pici barna pöttyöt vett észre kis feleségem a bal fülcimpám hátsó felén, ahová tükörrel se látsz be illetve ahová ha 'A'-t jelöltél se kensz krémet. Gyanakodtam, Hortobágyon még le is ragasztottam. Aztán ősszel megnézettem, annyi is lett a futószezonnak.
1. műtét:pötty eltávolít, 2. műtét, már a szövettan után: bal fül levesz, 3,5 cm kivág maradék visszarak
nem szabálytalan alakú, nem "kiszúromszázközülis" típusú, amolyan kis helyes és picit ritka melanomát sikerült összeszedni, most 1,5 év kémiaszakkör heti 3 szúrás útján
negyedévente nyaki/hasi UH, vérvétel még 2 éven keresztül, utána 3 évig félévente, majd még 15 évig évente illetve közben mindvégig reménykedhetek, hogy nem lesz áttétes, mert akkor cseppet romlanak az esélyek

Futni azóta már tudok, de még a fenekemet is bekenem illetve ha kell, kucsmában futok, hogy a kopasz fejemet véletlenül se érje a nap.
Szóval tavaly még B volt, mostantól csak A
Vegyétek komolyan, srácok!

sanyosz75 2011.06.19. 19:51:53

@csendesbob: megírnád privátban (sanyosz@gmail.com), hogy hol nézetted meg? köszönöm.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.19. 20:24:18

Igen használok, méghozzá legalább 30 faktorosat. Olyan jó, amikor az izzadtság összekeveredik a zsíros naptejjel :D ööö, vagyis A

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.20. 10:00:29

@csendesbob: Ez elég ijesztő történet. Biztos egyébként, hogy a naptól van? Minden esetre most már tényleg meg fogok barátkozni a naptejjel.

csendesbob 2011.06.21. 12:43:33

@azilinha: semmi sem biztos, de hogy a nap nem használ a bőrnek, az biztos, és nem csak a létező anyajegyek vannak veszélynek kitéve, újak is kialakulhatnak amik szintén elvadulhatnak, nálam is ez volt a helyzet

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.06.21. 17:41:09

Foleg D, es ha megis napkozben futnek, hat leginkabb B.
Gyerekkoromban, meg az elso triatlon-hullam idejen minden egyes versenyen, hiaba kentuk magunkat, uszas utan nem sok maradt rajtunk, szarra egtunk mire beertunk a celba. Akkoriban nem nagyon foglalkozott senki a dologgal... en meg meg most se, pedig elvileg tudom, hogy kene.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.22. 09:12:12

@helga84: Jól látom, hogy triatlonozol? Tudsz valami tippet adni, hogy hol lehet triatlon ruhát venni? Decathlonban nincs. :-(

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.06.22. 13:21:42

@azilinha: nem, sajnos mar evek ota nem tria-zom, en is epp iden akartam visszaszallni a mezonybe :) En nem otthon elek, de itt Csehorszagban sincs nagy valasztek, ugyhogy en majdnem minden sport cuccomat a neten rendelem angliabol, sokkal olcsobb meg igy is! Tria ruhat innen fogok: www.wiggle.co.uk/triathlon/.
Apropo, Gergo blogjan lattam az osszesitett futotablat, beszallhatnek en is? :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.22. 13:36:17

@helga84: Köszi a linket, de én szeretem élőben látni a sportcuccokat. :-) Sebaj, már van egy tippem, hogy hol veszek.

Természetesen beszállhatsz a táblázatba. A gmail-es account-od kéne hozzá. Elküldheted privátban is, és akkor adok jogosultságot a szerkesztésre. Nyugodtan írd be magad egy plusz sorba, csak vigyázz, hogy az összesítésnél is ott legyen a neved. Ha gondolod, visszamenőleg is beírhatod. A narancssárga cellák meg az egyéb sportokat jelölik.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.22. 23:27:05

@azilinha: én is elkezdtem, köszönöm. Novembert már megcsináltam, de leragad a szemem, holnap folytatom. Láttalak ma a szigeten :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.23. 09:14:28

@mgergoo: Látom, hogy már novemberben is egész szépen emelted az adagot. Hamarosan kiderül, most hol tartasz. :-)

Te is szigeteltél tegnap ezek szerint? Nem kiabáltál rám elég hangosan. :-)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.23. 09:42:14

@azilinha: UB-s csapatmegbeszélésünk volt, de beszéltem tegnap Vajda Zsuzsival, ki fogok majd nézni edzésre is, és akkor majd bepótoljuk a megismerkedést :-)

kriszta7 2011.06.23. 11:24:13

@azilinha: Tegnap voltam a Spuri futóboltban (itt Bp-en), és nagyon meglepődtem, de láttam női triatlonos ruhát!!! Fekete-piros. Méretet nem néztem, de nem XS, sem pedig XL. :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.23. 11:25:00

Itt is felteszem a kérdést: ki, mikor megy Tihanyba, lesz-e ott valaki péntek este? Mi igen. A sörcsap környékén szénhidrátfeltöltést fogunk végezni.

kriszta7 2011.06.23. 11:26:29

@kriszta7: @azilinha: mármint a pontos méretét. csak szemrevételezés alapján.. :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.23. 14:21:14

@BGy: Mi még pénteken nem leszünk lenn. De nektek jó melegítést másnapra :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.23. 16:48:49

@kriszta7: Köszi szépen, akkor adott esetben oda is elnézek. :-) Csak derülne már ki, hogy lesz-e ez a verseny, mert rossz idő esetén az úszás miatt elhalasztják.

@BGy: Pénteken csak Csopakig fogunk eljutni, de ha átlátunk Tihanyba, majd integetünk. :-)

DaMartian 2011.06.23. 17:50:43

@azilinha: nem tudod, beteltek már a helyek a triatlonra? Mert nem tudtam nevezni kintről, de most megtenném ha még lehet : )

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.23. 21:04:13

@DaMartian: Nem tudom, de holnap felhívom őket. Sajnos nem arról híresek, hogy túl hamar felvennék a telefont vagy reagálnának az emailekre, de próbálkozom.

Ha jössz, hogy fogod megoldani az előző éjszakát? Tudsz aludni valahol Bogláron vagy reggel 6-ra odamész valahonnan máshonnan? Ez nekem még nem kiforrott dolog, mert amíg nem tudom biztosan, hogy megtartják, addig nem akarok szállást foglalni.

DaMartian 2011.06.23. 22:26:32

@azilinha: Szerintem Üdülési csekkezem, ha meg elmarad a verseny akkor kirándulok egyet meg bulizom : ) Majd elmondod volt-e még hely?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.23. 22:36:29

@DaMartian: Nem, megkérdezem és titokban tartom. ;-) Persze, hogy elmondom. Jó ötlet az is, hogy mindenképp lemész, csak én, ha elmarad, akkor a bükki maratonra mennék. Ha foglalsz szállást, elmondod, hogy hol?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.24. 11:11:18

@DaMartian: Megkérdeztem, és lehet még jelentkezni. :-) Azért az akkor is éredekelne majd, hogy a szállást hol intézed.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.24. 11:35:21

@DaMartian: Asszem, még szállást is találtam. A Partvilla hotelben azt mondták, hogy egy-két nappal előtte is lehet foglalni, mert most nyitnak, és még nincs nagy forgalom. 9000 Ft az irányára az egyágyas szobának, de azt mondták, hogy kedvezményt is tudnak adni. Mivel a verseny nevezési díja olyan baráti, ezért nekem ez megér ennyit. :-) Csak szorítok, hogy ne halasszák el, mert egy héttel később nekem nem jó.

2011.07.11. 14:06:06

picit felhoznám ezt a topicot. Hortobágyon láttam pár embert, akik hosszú ujjú futó pólóban tolták (nem is tűntek olyannak, akik éppen megfőnek), és töprengtem rajta, hogy érdemes lenne kipróbálni. Végülis a modern tech. szövetek mellett lehet, hogy nem is olyan nagy a különbség a hosszú és a rövid ujjú között. Én meg a naptejet annyira nem szeretem (vagyis egyáltalán nem:))

Van aki szokott nyáron a nap ellen hosszút hordani? Milyen márkát/típus érdemes nézni?

Nekem van hosszú kalejim, szeretem is, mert jó darab, de egyrészt fekete, másrészt nem tűnik annyira szellősnek, hogy a nyári melegben hasznos legyen.
A hétvégén néztem 1-2 angol fórumot, az USA déli részén is esküsznek a hosszú ujjra egy páran, pedig ott elég forró a klíma, de az ott ajánlott gyártók nálunk általában nem elérhetőek.

DaMartian 2011.07.12. 08:49:46

@viito: Bármilyen meglepő a rutinos ultrások a legnagyobb melegben is hordják a spéci hosszúkat (ezek nem ugyanazok mint a téli hosszú technikaik!) és nem csak az UV védelem miatt, hanem a hőháztartás hatékonyabb szabályozását is segítik ezek a cuccok! Azért az elit rövid távosok ilyenkor inkább falatnyi cuccokban vannak, de ott persze más az intenzitás a sebesség meg a futás ideje is rövidebb. Én is hordanám ilyenkor a hosszúkat ha nem használnám ki a futásom idejét is napozásra és ha nem szeretném ahogy a napocska simogatja a bőrömet vagy amikor a menetszél párologtatni kezdi a magamra öntött vizet.. Hortobágyon egy ultrarövid versenynacin és egy cipőn kívül más nem volt rajtam és elég jól ment : ) Amúgy a szinekre visszatérve: igaz hogy a fekete cuccban jobbam meleged van de ha az UV védelem a cél a fekete ebben bizonyítottan hatékonyabb! Így nem feltétlenül amatőr mazochista aki ilyenkor fekete hosszúujjúban tolja, lehet nagyon is tudatosan csinálja...

2011.07.12. 09:35:02

@DaMartian: tudod, az a baj, hogy én egyszerre vagyok elit rövidtávos, és rutinos ultrás. Ez úgy jön össze, hogy a rövid távos versenyeket tolom annyi idő alatt, ami már az ultrások által megszokott versenyidőket karcolgatja :P

Csak, hogy egyáltalán el tudjak indulni egyáltalán valamerre, hogy mit keressek, valami idehaza is kapható (Nike?) típust meg tudsz nevezni nekem, amit érdemes lenne ilyesmire bevetni? Futás mellett, mikor túrázom és 1-1.5 órás összekötő szakasz van a műut mellett, akkor is jól jönne egy ilyen felső az égető napon, így beruháznék egybe szívesen, még ha nem is vagyok rutinos ultrás :)

csétomi 2011.07.12. 10:04:36

@viito: szerintem mindegy, hogy a jobbak közül melyik márka, viszont az fontos, hogy adott márkán belül a felsőkategóriás cuccok közül válassz. Csak ezekben vannak meg azok a technológiák, amik képesek szabályozni extrémebb körülmények között is a hőleadást. Nekem egyetlen felsőm van (elég sok közül), ami tudja ezt. Újonnan 16 ezerbe került, outletben sikerült hatért megkapnom. De az tényleg jó szinte bárhol és bármikor: nulla fokig aláöltözni sem kell, jó esőben és melegben is. Kalenjiből is van ilyen, de nem a kék áras termékek között...

2011.07.12. 10:10:08

@csétomi: értelek, csak DaMartian is azt mondta, hogy hosszú ujjú nyári != hosszú ujjú téli. Ismerve a magyar boltokban található felkészült eladókat (tisztelet a kivételnek) jó lenne tudni, hogy mi az amit eleve nyárra szántak.

Mondjuk, legrosszabb esetben bemegyek a spuriba, ott legalább értenek hozzá.

csétomi 2011.07.12. 10:32:41

@viito: azokat a cuccokat, amiket nyáron is lehet hordani a vékonyságuk alapján elég jól ki lehet szúrni. Azután kell megnézni, hogy milyen technika van belepakolva. Általában az erősen struktúrált anyagú pólók a nyerők, (minimum háromféle anyag a test különböző felületein). Ezek nem téli pólók, de a magasabb szintű technológiák miatt hidegebb időben is képesek optimalizálni a hőháztartást.

DaMartian 2011.07.12. 16:11:28

@viito: @csétomi: valóban, ahogy Tomi mondja, nincs igazán külön neve az ilyen szerkóknak, inkább az anyag szerkezetéből és vastagságából lehet tudni, hogy mire való. A téli hosszú cuccok zárt szerkezetűek, vastagok, és belül gyakran bolyhozottak. Ezzel szemben a nyári szerkók sokkal nyitottabb, szitásabb szerkezetűek, és igen vékonyak! A tavalyelőtti UB póló, az első BLOG póló (fehér hosszú-ujjú) és az idei UB páros (és talán egyéni) pólói pl. ilyenek. A drágább cuccoknak valóban sokszor több tulajdonságú anyagból összeállított zónás szerkezete van (pl. hát közepén vagy hónalj résznél más típusú betétek vannak).
Illetve ami még nálam nagy kedvenc, az a Nike PRO hosszú változata! De vigyázat, NEM a Nike PRO Warm, hanem a COOL változat. A Warm termékek ugyanis bazimelegek! A nyári hosszú PRO viszont baromi fasza! Bár ez nem nyitott szerkezetű anyag, de csak azért, mert baromi sok elasztán van benne. Teljesen rásimul a testre, nem dörzsöl, nem lobog, nem tartja meg a vizet stb. Viszont nagyon jó hűsítő hatása van akár izzadunk, akár locsoljuk magunkat, gyönyörűen lehet érezni benne a hűtő hatást... Mintha egy következő réteg bőr lenne, mindent érzünk rajta keresztül, mintha félmeztelenül lennénk, de nem égünk benne ropogósra. Én nyaraláskor használtam dög melegben a tengerparton, és nagyon bevált. Mondjuk nem olcsó a cucc, de néha outletben is ki lehet fogni.

2011.07.12. 16:54:42

@DaMartian: köszönöm szépen az infókat mindkettőtöknek! Ez alapján fogok nézeldőni, mert megtetszett ez a hosszú ujjú dolog, ha tényleg nem melegít, csak véd a nap ellen.

Amúgy akkor jól gondoltam, hogy a Kalenjim téli. Nagyon finoman bolyhozott a belső fele, de hidegben futni, vagy téli túrákon aláöltözőnek pl imádom, mert jól vezeti a nedvességet. (csétomi: ez sem a kék sávosok közül van, csak szerencsés kézzel tavasszal vettem :))

@csétomi: Mondjuk az outletet sokan emlegetitek itt a blogon, hogy ki lehet fogni olcsót. Melyik outletet szoktátok nézni? Én vásároltam párszor Nyugat EU-ban outletben, ott tényleg láttam jó árakat (min 30%, akár 50%+ kedvezmény), de 1-2 hazai próbálkozásomnál igazából kb azt láttam, hogy a 35ezer forintos ing le van árazva 31-32ezerre, ami biztos jó annak, aki 35 ezres ingeket hord, bár megfordul a fejemben, hogy ő kimegy e kb 10% kedvezményért az outletig.

DaMartian 2011.07.12. 17:04:08

@viito: A Nike-nak két hivatalos Outlet üzlete van: Biatorbágy és Polgár. Mindkettő a Premier Outlet Centerben... Itt biztos, hogy az ajánlott kisker árhoz képest minimum 30% kedvezményt tudsz realizálni, de esetenként 50-70%-ba is bele lehet futni, bár nyilván nem a legfaszább terméknél és a legáltalánosabb méretben (hacsak nincs valami extra akció). Minden más üzletre lehet hogy ki van írva, hogy Outlet, de hogy ott megkapod-e valóban a kedvezményt, vagy csak vevőcsalogató fogás, arra nem vállalok garanciát..

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása