Elszántak és kevésbé elszántak

2011.07.29. 10:50 angelday

Csütörtök este a sporté volt. Szerencsére este 10-kor zendített rá az eső komolyabban, így estefelé simán ki lehetett menni futni egyet a szigetre. Mondjuk jól meg is áztam és dugó is volt, ahogy megpróbáltam eljutni a jól ismert helyszínre. A felhívás fácsén érkezett:

Én magam nem a 'profi' kategóriában versenyeztem, hanem egyszerűen megindultam az egyik Futóklub csapattal. A felhívás úgy szólt, hogy 28 perc alatti szigetkör, egyből tudtam, hogy nekem ez gyors lesz, nem is nagyon pattogtam, inkább csendesen a háttérben indítottam a GPS-t. Ekkor még esett az eső, így a bemelegítés is szokatlan formában az eresz alatt zajlott:

A futásom tényleg Conan küzdelmére hasonlított, csak éppen háztáji szinten. Az első km-en a bollyal mentem, utána leszakadtam és a saját tempómra váltottam. A forduló után elkezdett szúrni az oldalam, de akkor azt mondtam magamnak:

Józsi, vajon Conan mit mondott magának, amikor Thulsa Doom seregei üldözték? Nyammogni kezdett, hogy "jajj, jajj, most nincs kedvem, meg szúr az oldalam"? Szerintetek? Ott robognak mögötte a sárkányfejes karddal, aztán azt mondja Conan, hogy "bocsika, fiúk, kicsit szúr az OLDALAM, most megállunk egyet fújni?"

Nem. Conan azt mondja: RÖÁÁÁÁÁRRRRR!! — és fut tovább, mint kettő isten.

Megpróbáltam ugyanezt csinálni, fejben koncentráltam egy kicsit. Aztán elmúlt, végül beértem 35 perc alatt, de olyan fejjel, mintha két hónapot egy háremben töltöttem volna, olyan nők között, akik top10-esek a 10 fokozatú skálán, és nem láttak férfit NYOLC éve, aztán kezelésbe vesznek, pedig én azt hajtogatom magam elé: nős vagyok, nős vagyok, nős vagyok... De hiába, a szabadulásomnak ha ez az ára és vissza kell jutnom a feleségemhez — ugye, értitek.

Egyszóval vannak, akik 3:50-es ezres szériákat futnak, míg mások szépen lemaradnak a boly mögött és barbári küzdelemben végül beérnek. meh Mindenesetre a kantinban hőseink megjutalmazták magukat egy kis csapot Sopronival, aztán párkapcsolati témákról beszélgettek.

A sör után hazamentem a feleségemhez, aki előzetesen megkérdezte, mi legyen a vacsora. A válaszom ez volt: hagyma és sör.

35 komment

Címkék: mac sziget eső amatőrök

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr603108382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.29. 11:40:16

Te kisebb sört kaptál, vagy ez csak a fénykép miatt látszik így? Ha kisebb ha nem az látszik, hogy már nagyon vágytál rá :)

angelday 2011.07.29. 12:30:32

@pantomimes: csak pohárral kértem, de ha megnézed csétominak a kezében (jobb oldalon) is pohár van csak, optikailag megzavar, hogy ő kisebb ember nálam.

bellone 2011.07.29. 12:39:21

@angelday: Ezek szerint Szasza a legkisebb, mármint ő jár a legnagyobb bottal?

angelday 2011.07.29. 12:47:24

Nem is az, hanem előrébb ül. Szasza viszont iszik, mint az állat. Két korsót bevert, amíg ott voltam. Ezreket is megtolta, nyolcat.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.29. 12:52:59

Végülis azt mindig halljuk, hogy a sörben ott van az összes vitamin, amire egy futónak szüksége lehet. Tehát minden szempontból eleget tettetek hazafias kötelességeiteknek. :-)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.07.29. 14:02:13

úgy tűnik én adtam le aznap a legnagyobb teljesítményt (de csak azért mert csétomi 3 hosszt mellettem lazázott), én pótoltam a legjobban:
részletek: connect.garmin.com/activity/102402467

Jesselton 2011.07.29. 14:10:51

Ez egy annyira jó poszt volt :) Mindig visszahozza a kedvemet, hogy 3:50 alatti ezrekkel is lehet létezni. Bocsánat FELETTIVEL :D
Valahogy engem soha nem motivált a sebesség, mégis ha meghallom, hogy 28 perces szigetkört is lehet futni, bennem is feltámad Conan, pedig lány vagyok :D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.07.29. 14:13:08

@Jesselton: abszolút, az elmúlt napokban én is amolyan 28-30 perces körüli körökből futottam egyet vagy kettőt. És még fárasztó is volt.

2011.07.29. 14:22:04

@Jesselton: nem szabad a blogokat olvasni :) Általában teljesen jól elvagyok a megszokott 28-31 közötti köreimmel, de ha látom, hogy mindenkinek milyen PB-je születik, akkor muszáj nekem is egy conani vágtát produkálni :P

angelday 2011.07.29. 14:31:50

Hát még ha elárulnám, hogy fájnak a combjaim...

csétomi 2011.07.29. 14:31:53

Hát igen, az edzés csúcspontja a sör volt. Viszont hazafelé pozitív irányba tolódtak a "futás sörözés után" témakörrel kapcsolatos eddigi élményeim :D

csétomi 2011.07.29. 14:37:33

@angelday: amiről tegnap beszéltünk, az nem blog.hu, hanem blogspot.com-os történet. Így is érdekel? Ma amúgy már egész jól működik ez a ganyé is...

csétomi 2011.07.29. 14:38:49

@angelday: ja, és végül mi lett a vacsora ebből a két összetevőből?

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.29. 14:45:20

A hamuzó üres. Nem cigiztetek utána? :))))
Ez a "toljuk arrébb a kocsmát" bemelegítés tényleg jó? Versenyek előtt is szoktam látni, hogy egy fát 3-4 ember tol minden oldalról. Hasznosságát leszámítva szerintem baromi vicces képeket lehet készíteni ilyenkor és elég szemét megjegyzéseket lehet hozzáfűzni. :))

angelday 2011.07.29. 14:49:12

@BGy: arrébtolás hatékonysága Conan a Barbár szinten szerintem teljesen helyénvaló!

bellone 2011.07.29. 14:58:07

@angelday: Sőt, a Rátótiak is így melegítenek...:)

Jesselton 2011.07.29. 14:59:07

@viito: ha nem olvasnám a blogokat, nem tudnám, hogy mi a kihívás a következő 30 évre :)
@szasza: a Te 28-30 perces köröd biztos nem úgy néz ki mint az enyém. Biztosan megállsz közben trécselni a haverokkal, meg bámulni a Dunát/csajokat (ki melyiket szeretné), aztán nyomsz hozzá még pár 5 perces km-t :) És nagyon büszke lennék, ha én is ezt mondhatnám el magamról, de inkább a meghalás szélén vagyok a 28 perces szigetkörrel.
Életemben egyszer futottam 27 perces szigetkört, télen, amikor még nem volt világítás a sziget pesti oldalán, és sajnos rámsötétedett a Margithídnál. Kocsi az Árpád hídnál, vissza kellett jutni, eszembe sem volt a budai oldalon visszamenni. Életemben úgy nem féltem (és futottam!!!!) mint akkor :) Ellenben jó edzésmódszer, most már így utólag belátom...

angelday 2011.07.29. 15:07:08

@Jesselton: képzeld el, milyen lett volna, ha ténylegesen lóbálja valaki a ballonkabátja alatt. 24 perc legfeljebb!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.07.29. 15:16:24

@Jesselton: igen, a Dunát szoktam nézni, rajta az evezősöket a fodrozódó hullámokat..

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.29. 15:37:19

Én ha néha a Margitszigetre keveredek olyankor az áramlással szemben haladó sétahajókkal szoktam versenyezni. A délnek haladókkal szemben nincs esélyem.:))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.29. 15:52:35

Érdekelne még, kinek mi a véleménye a futás és a sör összefüggéseiről. Sörözés futás előtt, közben, után? Rendszeresen, rendszertelenül? Egy pohárral, néhány korsóval? A sörözéstől jobb futók leszünk? A futástól jobb sörözők leszünk? ;-)

angelday 2011.07.29. 16:02:37

@azilinha: azt nem tudom, de egy remek közösségi cucc futás után és frissítő.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.29. 16:07:06

@azilinha: futás előtti sörözésről az jut eszembe, amikor egyetemista koromban néha a KEK-re jártunk bulizni és hajnalban onnan futva mentem haza a koliba jelentős sörmennyiség elfogyasztása után. Lejtett hazáig az út és mentem, mint a szélvész. Persze ez azt is jelentette, hogy aznap nem sikerült becsajozni, mert akkor nem futottam volna. :)))

2011.07.29. 16:10:52

@BGy: az évek megszépítik az emlékeket. Még pár év, és ugyanezt a sztorit úgy fogod mesélni, hogy üldöztek a csajok :P

Steve51 2011.07.29. 16:48:35

Megérdemeltétek.Csak ugy záporoztak a 4 prcen belüli ezrek.

pannonfunk 2011.07.29. 18:51:13

@BGy: én is így vagyok :)

@azilinha: utána, és marha jól esik. Szoktam olyan elvetemült lenni, hogy alkoholmenteset iszom, sőt volt olyan is hogy mixeltem az alkoholmetest az alkoholossal :) Teli van ásványi anyagokkal, vitaminnal, szénhidráttal. Glikémiás indexe 110, azt nem tudom, hogy jó-e (egészséges-e), de hogy magas tápértéket jelöl, az tuti.

doncii · http://doncii.blogspot.com 2011.07.29. 19:20:49

@angelday: Jo hangulatu cikk :)

@szasza75: Aze durvan nyomod, csak 1:30 piheno a 3:50-es ezrek kozott es lemegy a pulzusod 170+-rol 120 alattira? Kratekutya. De legalabb tudom hova kene jutnom. Es hogy az meg nem fasza, hogy en is tudok 3:50-es ezret futni, najo kettot, ha utana 20 percig csak azt nezem, vajon be fogom-e tudni utni a pinkodom es mentot hivni, vagy csak siman elajulok rogton.

@DaMartian: A Nike Sportwatch meg a rakert nem tud meg csak kozel sem olyan pontos grafikat rajzolni, temporol, pulzusrol, mint a Garmin? Annyira nem volt olcso, de szasza Garmin oldalatol lepadloztam milyen preciz.

Jesselton 2011.07.29. 22:01:55

@angelday: Nem szeretném megtudni, milyen amikor valaki tényleg lóbálja... Inkább lassú maradnék, ha lehet :)

Jesselton 2011.07.29. 22:06:36

@szasza75: Ha már nem tudok 3:50-es ezreket futni, legalább már tudom: ha legközelebb észre szeretném vetetni magam, a vízbe kell, hogy ugorjak ;) Akkor legalább a fodrozódó hullámok is meglesznek :D

dvorcsakl 2011.07.29. 23:12:43

@doncii: rakd át a logot a Garmin oldalára (mivel pulzusmérőm nincs, nem tudom, azt át lehet é vinni, de a térképet és a tempót igen).

DaMartian 2011.07.30. 08:22:10

@doncii: Nekem nincs bajom vele. Mivel nincs beskálázva a grafikon hullámzásán úgyis csak azt látom hol gyorsultam-lassultam. Én mindig a kilométer spliteket nézem nekem az a fontos..

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.08.01. 04:34:06

@azilinha: Közben még kevésszer próbáltam, utána viszont tényleg jó. Pláne ha barna, vagy szűretlen búza vagy gyümölcsös :)

Hallottam, többhelyről, olyan véleményt, hogy heti 100mérföldet már csak sörrel lehet futni :-)

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.08.01. 10:38:31

@azilinha: engem a sör (mint minden alkohol) almosit. Mar probaltam italozas utan mozogni, es az elejen ugy ereztem jobban megy, de nagyon gyorsan elfaradtam, es nagyon tohonya lettem töle. Nekem nem jött be.
Utana inkabb, de akkor a radler jobban csuszik. (szegyen, tudom...) Futas utan 2sör pikk-pakk lemenne, csak valaki vigyen haza. :-)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása