Lehajtott fejjel

2012.07.20. 11:37 mgergoo

Csütörtökönként már kezdtem érteni, hogy mire gondolhatott Bitliszbá, amikor azt mondta, hogy a maratoni felkészülés lehajtott fejet kíván. Van ez az őrület nálam, hogy futva járok dolgozni, aztán meg munkahelyről a Szigetre. Amikor kitaláltam, hogy de jó is lenne ez így edzésnek, akkor odamentem Vajda Zsuzsihoz, hogy legyen kedves beleszámítani az edzéstervezésnél. Zsuzsinak sem kellett több, fogta magát és kedves mosollyal elrúgta a pöttyöst:

0704_0730.jpg

Erre az edzéstervre már nem mondom tiszta lelkiismerettel, hogy csináljátok velem. Persze tudom, hogy vannak itt profik, akiknek ezek a számok meg se kottyannak, de az én szintemen ez a terhelés most kicsit falhoz vág. Hiába a hétfői és a pénteki pihenőnap, gyakorlatilag folyamatosan fáradt vagyok, konstans izomlázam van, de nem csak a lábamban, hanem a nyakam, hátam, vállam is fáj.

Kedden még aránylag lazán futok, a szerda délután még tudok erőset futni, de csütörtökönként úgy érzem, hogy itt a vége, ez a három napra eső 60 km nagyságrendileg az a terhelés, amit képes vagyok elviselni. A múltheti DK Team edzésen az egyik tag gyermekének kezéből csavartam ki egy nutellás sütit, hogy ne ájuljak el, tegnap meg a Körútnál (a délutáni tízes 8,7 kilométerénél) kellett kajálnom és villamosra szállnom. Aránylag érdekes volt, amikor futócuccban Dagadt Köcsög pólóban beültem a gyűlölt gyorsétterembe valami szénhidrátot magamba kapkodni. Aztán még a Szigeten futottam egy kört a csapattal, de nagyon-nagyon nem ment. Csütörtökre gyakorlatilag teljesen kifacsarom magam.

Miért csinálom? Valamiért azt gondolom, hogy két eset lehetséges. Vagy belesérülök ebbe a terhelésbe (de azért futottam korábban is annyit, hogy reménykedjek benne, hogy nem így lesz), vagy szintet lépek és lassan, keservesen, lehajtott fejjel, de sokkal, de sokkal jobb, kitartóbb, nagyobb állóképességű futó leszek.

51 komment

Címkék: edzés maraton dk

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr444667633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iramszarvas 2012.07.20. 11:45:04

Az az 5:20-as hétvégi nem gyors neked?

Taxina 2012.07.20. 11:46:11

sokkal, de sokkal jobb, kitartóbb, nagyobb állóképességű futó leszel...
Hajrá Gergő! Megcsinálod! :-)

T@Z 2012.07.20. 11:59:11

Az 5:20-as tempó még laktát alatt van neked? (Természetesen nem kérdőjelezem Zsuzsi szakmai tudását, csak kíváncsi vagyok.)

[corristo] 2012.07.20. 12:07:37

nem az a kérdés, hogy miért csinálod, hanem az, hogy ha már csinálod, miért nem eszel sportolónak megfelelően.

btami 2012.07.20. 12:10:06

Mit jelent kedden az a 100/100 és szombaton a 8km 6x100?

pannonfunk 2012.07.20. 12:16:19

Én pont ma adtam fel, hogy futok idén 4 órán belüli maratont :) De akkor a maradék kitartásomat is átpasszolom neked, nekem idénre már nem kell :) Szépen becsomagolom, és postáraadom :)

pumchi 2012.07.20. 12:17:33

No, én ezért nem használtam soha edzéstervet.
De a Bé-Bu egyénire kb. így készültem. :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.07.20. 12:36:01

@iramszarvas: félmaraton PB-m nagyságrendileg ez a tempó még Vivicittáról. 15 kiliket kellene bírnom benne.
@T@Z: határeset. Vivicittán 50perc után mentem laktát fölé ebben a tempóban.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.07.20. 12:37:01

@[sy]: fogynom kell. 96kg vagyok. Gyakorlatilag egy éve nem fogytam. Amit meg igen azt a méregtelenítő kúrától.

T@Z 2012.07.20. 12:38:31

Akkor gondolom a laktát tolása a cél, vagy a lábaidnak megtanítani a tempót. Kemény munkát fektetsz ebbe a felkészülésbe. Azt szokták mondani a tapasztaltabbak, hogy a maratoni eredményed olyan lesz, mint a bele fektetett munka. Ha csak ezen múlna, akkor neked már meg is van a 4:00. ;)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.07.20. 12:39:10

@btami:
100/100: váltogatós futás. 100méter gyors ez nálam 4'40-5'20 közötti tempó, aztán 100 méter lazsa (6'20"-6'40")

6x100: 6db gyors százas közte annyi pihenővel, hogy visszaálljon kicsit a pulzus (15-20 másodperc)

btami 2012.07.20. 12:44:09

@mgergoo:
Kösz, és hajrá! :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.07.20. 12:48:27

a napokban én is kitaláltam valami "intenzívebb" dolgot, de majd novemberben :-)

Tomcica 2012.07.20. 12:50:22

hajra+hajra...a nagyon hulladek izmokra egy edzes utani jegeles es finom masszazs nalam mukodik,meg picit felnoveltem a C vitamint is + magneziumot ugy nem gorcsol olyan hamar

Dr. Fire 2012.07.20. 13:16:43

Ha kifutsz Berlinbe, akkor ott már a maraton csak a levezetés lesz. Fontold meg...

kúlcsi 2012.07.20. 13:45:16

Gergő, nem csoda, ha csütörtökre kifáradsz. A napi két futás eléggé megterheli a szervezetet, mert nem nagyon van ideje regenerálódni. Tapasztalatból is mondom ezt, mert hozzád hasonlóan én is futva járok melóba, de pont ezért én úgy intézem, hogy csak 1 olyan nap legyen a héten, mikor oda-vissza van. Persze kilométergyűjtésnek, ami fontos a maratonhoz, jó módszer ez, de baromi fárasztó. Én azt tanácsolnám, hogy kicsit variáld át a beosztást. Amúgy meg hajrá, kemény vagy, úgyhogy biztos jót fogsz futni Berlinben.

DaMartian 2012.07.20. 14:42:33

Nem akarom ide is bekeverni a témát, de ebből a postból is látszik amit Futótársakon már boncolgatunk egy ideje, hogy ez az 50 nap 50 maratonos dolog azért igencsak véleményes...

bitliszbá 2012.07.20. 14:42:58

Ugye?! Kicsit soknak tűnik nekem is (főleg az előző pár hónap terhelését is figyelembe véve), de vállalható. Ezt a terhelést Zsuzsi leírja, de a te szervezeted állja. uh ha kimerültél, nyugodtan dobd oda a disznók elé valamelyik edzésedet (mondjuk a szombatit) és helyettesítsd valami mással, pihi, mozi, "KERESZTEDZÉS"...ne hagyd, hogy kicsavart citromhéjnak érezd magad... akkor jön a sérülés..

DaMartian 2012.07.20. 14:54:38

@bitliszbá: @mgergoo: Tavaly a félmaraton előtt hasonlóan kifacsartnak és túledzettnek éreztem magam. Pont a legfontosabb edzésekre nem maradt erőm (hosszú tempó, résztávok) és féltem hogy mivel ezek kimaradtak így nem lesz meg a terv... Erre futottam 40 fokban, mikor mindenki más csak szenvedett egy brutál PB-t. Lehet hogy a kimaradt edzésekkel meg mégjobb lett volna az időm, ezt már sosem tudjuk meg, viszont az is lehet hogy belesérülök vagy totál kifacsarva állok rajthoz, így ma is azt gondolom jól döntöttem akkor hogy belenyúltam a tervbe. Zsuzsi is egyetértett, azt mondta én érzem mi jó nekem. Nyilván nem listaság vezetett.. Pihenni és nemet mondani is meg kell tanulni és a maximalistáknak mint mi, gyakran ez a legnehezebb. Mert ilyenkor úgy érzed feladtad vagy gyenge vagy, pedig dehogy! Néha a kevesebb több, az edzésterv pedig mankó, nem szentírás! Hajrá!

pannonfunk 2012.07.20. 15:48:12

Hm, vicces ez a mai poszt. Mintha a futókarma küldte volna, hogy nekem is meg kellene próbálnom a 4 órán belüli maratont, csak pont nem úgy kell rá felkészülni, ahogy elterveztem...

Hiver · http://42195.blog.hu/ 2012.07.20. 18:02:09

Nekem ez szúrt szemet: "szerda délután még tudok erőset futni". Akárhogy is bűvölöm, én azt látom a szerdai napoknál, hogy 2x10 km _könnyen_ :o) Itt az ideje (ha eddig nem így tetted volna), hogy a könnyűeket tényleg IGAZÁN könnyűre vedd, ez a km gyűjtés egyik titka szerintem, amikor így pengeélen táncol az ember a mennyiséggel. Tudni kell visszafogni, hogy amikor fontos, akkor tudd megnyomni (Kedd, Vas). Hajrá!!!

Pepinke 2012.07.20. 19:46:56

Én ma megdöntöttem a 2.37 km-es rekordomat 2.51-gyel.
Muhahaa! :D
Mivel tudom, hogy ez nudli, nekem a Dagadt Köcsög így is, úgy is hős!
:)
Hajrá!

eLzsÉ 2012.07.21. 02:39:46

Huhhh!

Te és az edződ tudjátok, de ezt én biztos nem vállalnám.
Pláne most, nyáron, ez inkább alapozásnak lenne jó, szerintem.

A heti 3x2x10 az tényleg húzós, mondom ezt úgy, hogy szerintem hasonló kategóriában vagyunk.
Én nem edzővel futok, de régebben, könnyebb is vagyok kicsivel, de öregebb is.
Ja, meg a versenyek sem érdekelnek:)

Az könnyű, hogy futunk egy tizest, aztán délután egy másikat. Egyszer...
Én is csinálok olyat, hogy reggel elmegyek futni, aztán délután teniszezni.

De mindezt heti 3 nap, minden héten, mellette gyorsítani, hétvégén komoly hosszút futni, ez szerintem túlzás.

5.20 gondolom a maratoni tempód, én nem tudnék ilyen tempóban 15 km-t futni nemhogy terhelésből, de pihenten se nagyon.
Neked meg minden héten kell, egyre hosszabb távokon.

Ebből 3.50 körüli maraton jön ki, és ha sikerül, leborulok a nagyságod előtt.
De mi van akkor, ha csak 4.10-eset futsz és cserébe biztosan nem sérülsz meg hónapokra?

Én már hagytam ki hónapokat bután bevállalt fartlektől és focitól.

Pedig olyan jól esett mindkettő...

És 4 hét alatt közel 50% távolságnövekedés...
Baj lesz ebből...

pannonfunk 2012.07.21. 07:55:03

@szancsurrr: Tegnap lett volna egy kényelmes 3 kör a szigeten, az első kör után kiálltam, ment fel a pulzusom, zsibbadt a tarkóm, olyan fáradt voltam, éreztem, hogy csukódnak le a szemeim. Pont a Gergőéhez hasonló edzéstervem van, olyan 80 km lett volna a héten, erre lett belőle 26, itt most éppen esik az eső, a mai futás meg eső miatt marad el...

Két éve futok. Más ilyenkor kezd el gondolkodni azon, hogy lefutja élete első félmaratonját. Én meg edzésszinten futok félmaratonokat, és 4 órán belülre akarok érni maratonon. Szerintem abnormális. Most úgy vagyok, hogy a 4 óra 19 perc szerintem bennem van, ha így lesz, az 1 óra javulás a tavalyi elsőhöz képest, aztán jövőr is fogok futni maratont, addigra meg ki kell, hogy jöjjön a 4 órán belüli eredmény.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.07.21. 08:20:26

Hú, ez tényleg kemény menet lesz! Én sem értek ehhez, úgyhogy Berlinben megkapjuk a választ a kérdéseinkre.
Nekem sok év után ezen a héten jelzett a szervezetem, hogy pihenni kell. Nem kérettem magamat sokáig, ki is hagytam ezt a hetet. Ha augusztusban sikerül kellő mennyiségűt futnom és fogynom, akkor Kassán én is a maratonra nevezek a félmarcsi helyett. Cél a második teljesítés.

cindbl 2012.07.21. 09:55:12

@pannonfunk: "Két éve futok. Más ilyenkor kezd el gondolkodni azon, hogy lefutja élete első félmaratonját."

hat honapja futok, mar futottam edzesen felmaratont :) de en turelmetlen ifju vagyok, mindent mindent mindent akarok, es meg ma :)

pumchi 2012.07.21. 13:01:23

@pannonfunk: Kifogások mindig vannak, ha nagyon keresi őket az ember. De kihívások is. :)
De ha csak noszogatásra vágysz, megkaphatod. :)

Sokan egy év után futnak maratont (akár komoly túlsúllyal is). Amikor én először 80 km-t edzettem egy héten, már túl voltam az első ultrán. És az első maratonom is közelebb volt a 3 órához, mint a 4-hez.

A nyár nem könnyű. Én a maratoni csúcsom előtti felkészülési versenyt feladtam, mert sz@rul éreztem magam a melegben, és nem volt kedvem tovább szenvedni.
A BéBu előtt 3,5 hónappal elegem lett a futásból, és egy hónap kellett, mire megint rá tudtam magam venni. Aztán pár hétre rá eltörtem a lábujjam. A gyógyulás után pár hetem maradt készülni, ezért túledzettem magam. Nem volt egy kellemes verseny, de megcsináltam.

Szóval ha rám hallgatsz, nem adod fel az álmaidat gyenge kifogásokra hivatkozva, hanem mész futni (ha nincs erőd vagy kedved edzeni, akkor csak buliból), aztán, ha jó formában vagy éppen aznap, akkor megfutod a 4 órát a maratonon, ha meg nem, akkor nem. De ha az edzéseid örömteliek lesznek, akkor úgyis meglesz. :)

Ilyen egyszerű. Ez nem atomfizika, csak futás és öröm. :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.07.21. 13:13:00

@pannonfunk: Szerintem ne fogd fel ezt kudarcként, inkább pihenj egy kicsit, egyáltalán nem tragédia, ha nem lesz minden heted 80 kilométeres. Egyébként a fokozatosság nekem sem (volt) erősségem, egy éve futok, már megvolt egy maraton és 4 félmaraton verseny, meg persze edzésen még jó pár félmaraton feletti táv... Én is szeretnék idén 4 óra körüli maratont futni, de ha nem sikerül, az sem tragédia, majd a következő meglesz. Hogy kedves közös ismerősünket idézzem: "Fuss, ahogy jól esik!" Az időeredmény hajtás hosszú távon demotiváló lehet, mióta PK-zok sokkal motiváltabb vagyok, nem érzem azt, hogy jobbat KELL futnom, mint múlt héten. Szóval legyél boldog, hogy futsz, mozogsz, jó fej futótársak vesznek körül:))

ubp 2012.07.22. 00:53:59

@cindbl: Nem is vagy olyan ifjú, ha a számot a keletkezése idejében is hallgattad :)

ubp 2012.07.22. 01:01:31

Magadra figyelj, a belső hangra (nem vagyok guru). Ha csak fáradt vagy, de szereted csinálni, akkor jó. Ha már nem szereted, akkor pihenj, vegyél vissza. Ne azért hajtsd magad, mert mit szólnak, ha nem sikerül. Lesz***d :) Mindenki tisztel (meg másokat is), aki megpróbálja, tesz érte, bármekkora a táv. De a te egészséged, ezért neked kell figyelni a jelzésekre, belső hangokra. Különben meg mindenki szorít, veled van! :)

p4o5k0 2012.07.22. 21:45:50

@mgergoo:
"fogynom kell. 96kg vagyok"=> TÁPLÁLKOZÁS

nehéz, mert az edzés "csak" heti 4-5x1-2 óra.
a kaja meg 7x24

fogyáshoz meg minuszos kalória egyensúly kell, az meg nem a heti 80-90km barátja.

pihenőnapokra rakjál be 1-1 súlyzóst felsőtestre! ;-)

mtr 2012.07.23. 21:48:44

úgy látszik ez egy ilyen hét volt, a nagy "feladások" hete. én a múlt heti délibáb után voltam olyan fáradt, hogy 126 nap után abbahagytam a fuss minden nap kihívást. (olyan 180-200km-es hónapok jöttek így össze) nagyon jól esett a pihenő és a mai HHH futás is szuper volt. :)

(eddig) nem bántam meg, már kezdett nagyon rámtelepedni...

Gehehejza 2012.07.23. 21:59:51

@mtr: Ez a te szerencsed. Ki beszelt ra erre a f.ssagra? Talan inkabb a minosegre kellene ramenni. Ehh, minek is beszelek minosegrol a futoblogon..

Perillustris 2012.07.23. 23:33:04

@kúlcsi: Március közepétől június elejéig heti négy napon jártam futva oda-vissza dolgozni (6+7km), plusz a szombatokon elmentem egy-egy hosszabb "körre", ami kedvtől függően 15-20 km, valamint csaknem minden vasárnap este egy 8 km-esre.

Eléggé odafigyeltem a kajálásra, heti 1 kg le is jött stabilan (zsírból, s valamennyi sajnos izomból is, de nem vészes), ezért szerintem nem vészes a napi kétszeri futás. Másfél hónapja már csak 2-3 alakommal futok hétköznap (tehát munkába), mert nem akarok tovább fogyni, a többi napon bringázom, hogy a sok év alatt "felépített" vádlim és combom ne fogyjon el. A hétvégi hosszú futás már stabilan ~20km (kepfeltoltes.hu/120723/fut_www.kepfeltoltes.hu_.jpg), neveztem is a szeptemberi Nike eseményre.

A márciusi lényegében egy újrakezdés volt, 3 év kimaradt, igaz, a bringa megmaradt, szóval nem nulláról kezdtem.

Újra előkerültek az S-es pólóim (súlyban amúgy 83,5>75,5kg).

A rövid távokon most a gyorsítás a cél, távot emelni egyelőre nem akarok.

kúlcsi 2012.07.24. 09:44:26

@Perillustris: persze, nem feltétlenül fog mindenki kikészülni attól, ha napi kétszer fut, de szerintem Gergőnek ez egyelőre sok, vissza is jelzett a szervezete. Ráadásul ő nem 2x6 km-t fut, hanem 2x10-et. Én drukkolok neki, de szerintem jobban tenné, ha kicsit ésszerűsítené az edzéstervet. Persze nem vagyok én edző, úgyhogy még az is lehet, hogy nem nekem van igazam.:)

A Nike-hoz sok sikert kívánok!

kofy 2012.07.29. 16:35:54

Nekem is nehézségeim vannak a Nike FM felkészüléssel, ugyanis bejelzett a térdem, hogy sok lesz ez. Heti 4x futás, 3x8-10 km, majd hétvégén 15-20km. Mostanában a térdem elkezd fájni 10km-nél, többet már fájdalommal futok. Pedig olyan jó lett volna idén megpróbálni a 30km-es távot októberben.
Tud valaki mondani valamilyen okosságot térdfájásra?
-Glükozamin-kondroitin-MSM?
-Lóbalzsam?
-Tapasz?
-Vegyek vissza a távból és maradjak csak FM-nél mint idei cél? Aztán jövőre meglátjuk...?
-Hiperszuper cipő? (Most egy "alap" Reebokot használok)
Minden ötletet szívesen veszek, olyan jó volt beleélni magam, hogy megpróbálok FM-nél hosszabb távot, de így félek...

pannonfunk 2012.07.29. 18:02:06

@kofy: Kívül fáj a térded, és nehéz behajlítani, nehezen mész le a lépcsőn? IT szalagodat nyújtod rendszeresen futás után?

kofy 2012.07.29. 22:08:04

@pannonfunk: Így van. Nehéz behajlítani. Futás után természetesen nyújtok, az egyik blogpostban található videóban foglaltak szerint. De utána is akkor érzem jól magam, ha hosszabban nyújtva lehet a lábam (kb. fél óráig). Tegnap 20km-et futottam, de 12km után már egy kicsit meg kellett állnom és utána 17km-nél újból gyalogolnom kellett. Este bekentem, aztán reggel is, de most is érzem...
Amúgy 187cm/75kg vagyok és ahogy figyelem magam, eléggé pronálva futok (gondolom ez nem javít a helyzeten...)

cindbl 2012.07.29. 23:52:40

@ubp: hallgattam... :) mas ilyen idosen nyitott porsche-t vesz, en futni kezdek. bar lehet, hogy a prosche jobb lenne ;)

pannonfunk 2012.07.30. 10:16:32

@kofy: Gyanúsan ITBS. Itt van pl. ez a video, msot rohanok, nem tudom megnézni, hogy ez-e a legjobb, de valami lyesmi gyakorlatokat, nyújtásokat kellene csinálnod:

www.youtube.com/watch?v=sz73i3O01d8

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.07.31. 11:57:08

@pannonfunk: @kofy: amikor tavaly novemberben fájt a térdem, annyira produkáltam az ITBS netes tüneteit, hogy két orvoshoz is elmentem, mert nem hittem el, hogy nem az. Aztán tényleg nem az volt. Szóval én azt javaslom, hogy mindenképpen menj el dokihoz vele.

[corristo] 2012.08.01. 17:09:54

@mgergoo: amikor azt kérdezem, hogy miért nem eszel sportolónak megfelelően, akkor azt kérdezem, hogy miért nem eszel úgy és olyan dolgokat, amire a szervezetednek szüksége van. minél nagyobb a mgeterhelés, annál kevesebb lehetőség van félrekajálásra, meg bohóckodásra. fogyni úgy tudsz, ha tartósan negatív a kaklóriamérleg, de ez nem jelenti azt, hogy ezen belül nem kell megadni az izmaidnak minden tápanyagot. ha nem adod meg nekik a kellő fehérjét, CH-t és zsírt, viszont folyamatosan komolyan terheled, akkor az előbb utóbb (inkább előbb) hazavágja a sportteljesítményt, mert az izmok nem fognak tudni regenerálódni. ha fogynod kell, egyél fegyelmezetten a szinten tartás alatt _és_ adj meg az izmaidnak mindent, ami a sporthoz kell. a kettő nem zárja ki egymást.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.08.01. 17:33:41

@[sy]: biztos, hogy a kalóriamérlegem negatív, de valamin változtatnom kell. Persze ennyit futok és úgy érzem, hogy jutalmazhatom magam és ez mindenképpen rossz, de FLL (Furókarma Látja Lelkemet) nem eszek többet, mint egy normális ember. Mindegy, megpróbálok fegyelmezetebb lenni, mert elkanászodtam egy kissé. Holnap lesz egy posztom a DK-n erről, elég elkeserítő a helyzet.

[corristo] 2012.08.01. 17:47:32

@mgergoo: tök egyszerű a dolog: ha nem fogysz egy éve (! - nem egy hete, nem egy hónapja, nem két hónapja, hanem egy éve), akkor biztosan nem negatív a kalóriamérleged.

[corristo] 2012.08.01. 17:55:01

@mgergoo: amúgy az van, hogy lefogytál egy csomót az elején, mert a szervezetnek rengeteg fölöslege volt, és az újonnan kapott terhelés akkor óriási pluszt jelentett a nullához képest. aztán szépen telik az idő, és két dolog történik, általában egymással párhuzamosan: 1. a szervezet hozzászokik a terheléshez. javul az állóképesség, és a futással önmagában már nem tudsz olyan hatást elérni, mint korábban (a futás amúgy is elég kevéssé hatékony módja a kalóriaégetésnek, rossz az idő/kalória aránya)
2. mivel elkezdtél fogyni, és lefogytál egy csomót, engedékenyebb leszel, és olyan dolgok fölött is elnézel, amiket az elején még tartottál. ez a kettő együtt elég szemét kombó.
van egy amerikai mondás, miszerint a kockás has nem a teremben készül, hanem a konyhában. ez azt jelenti, hogy a fogyás bizony minimum 70%-ban a diétán múlik. (én próbáltam egy csomóféle diéta-mozgás kombót, szerintem az a 70% megvan 80% is simán, de már a hetvenet is olyan fantasztikumnak tartják sokan, hogy fölösleges borzolni a kedélyeket magasabb számokkal.)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.08.01. 22:43:34

@[sy]: pont így gondolom sajnos. Fogyás szempontból feleslegesen futok 300km feletti hónapot, ha közben nem figyelek a kajára, nem fogok fogyni. Egyébként Biztosan negatív kalóriamérlegem volt júliusban 35.000Kcal (!!!)-t futottam, mégsem fogytam, sőt. Mindegy mostantól nulltolerancia, kíváncsi leszek.

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2012.08.02. 23:42:42

@mgergoo: 300km-es hónapoktól alapvetően fogynod kellene, akármit eszel.
Tudom, edzővel készülsz, de ahogy ezt az edzéstervet nézem három markáns dolgot megjegyeznék:
1. Hiába a magas kilométerszám, ha sok viszonylag rövid futásból jön össze (sok 10km), gyakorlatilag alig használódnak a zsírraktárak.
2. A hétvégi hosszúk sem igazán hosszúak a maratonhoz, ráadásul túl gyorsak a jelenlegi állapotodhoz képest, zsírraktárak itt sem sokat mobilizálódnak.
3. Ebből ez edzéstervből egy baromi jó félmaratont lehet futni (Nike), de most augusztusban már jóval hosszabbakat és jóval lassabban kellene futnod, hogy Berlint végigbírjad 5:40-ben.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.08.06. 14:59:16

@Jozsef: Követem az edzéstervet, de felvetem majd Zsuzsinak az észrevételeket.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása