Lépcsőkről megint

2012.12.27. 12:24 szasza75

Több, mint egy éve, hogy csináltunk egy lépcsőzős eseményt. Már akkor is leszögeztem, sőt, mindannyian megállapítottuk, hogy a legkeményebb edzések egyike. Pár hete kitaláltam, hogy a környékünkön található emelkedőt (található rajta jó néhány lépcsőfok is) beépítem az edzésprogramomba.

Első alkalommal sikerült rábeszélni egy barátomat, jöjjön próbálja ki, jó kis móka. Rövid bemelegítés után bele is csaptunk a közepébe. Az emelkedő 500 méter hosszú és gyakorlatilag 100 méter szintemelkedést tartalmaz. Mivel más útvonalon nem lehet lejutni a kiindulási ponthoz, így ugyanazon az útvonalon kell leereszkedni. Indításnak nem szerettem volna elvenni a kedvemet, így 5 alkalommal vágtunk neki az emelkedőnek. Az 5 km-es edzés 50 percig tartott (az edzés részletei). Meglepetés volt, hogy a terepadottságok miatt a lejtők is hasonló sebességgel mentek. 50 perc csupán, de nagyon elfáradtam a végére. Nagyszerű volt. Terveim szerint tél végére egy 10-es sorozatig szeretnék eljutni.

Ha már lépcsőkről van szó: különleges verseny lesz 2013. február 24-én, ez a Skyrun (Facebook lap, honlap). Nem kevesebb, mint 18 emeletnyi lépcsőt kell leküzdeni. Nem tudom, ki próbált akár egy 10 emeletes épületre felszaladni. Nagyon gyilkos. Nagy mellénnyel én is odaálltam a tesztfutáson. Az 5. emelettől már alig bírtam emelni a lábam, annyira elsavasodtam. Lesz lépcsőfutás jövőre is, ígéretesnek tűnik, ne hagyjátok ki. Én most a Mátyás-hegyen trenírozom magam.

Apropó, Budapesten tudtok, hasonló paraméterekkel rendelkező emelkedőt, vagy esetleg lépcsőt?

8 komment

Címkék: videó lépcső szint

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr774982596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyűrött Papír 2012.12.27. 14:38:15

SOTE Nagyvárad téri elméleti tömb.
Felszerelést is adnak. :D
index.hu/video/?s=tag%3Al%C3%A9pcs%C5%91fut%C3%A1s

VO2max 2012.12.27. 20:34:01

@Gyűrött Papír: :) Oxigénpalackkal 70 m-en? ha Reinhold Messner ezt látná... :))(természetesen minden tiszteletem az uraké !!! )

Jó a neve a lépcsőfutós bulinak, van valami hasonló nevű kis verseny, bár kétségtelen nincs benne ennyi lépcső... : skyrun.co.za/
Jó kis emelkedő található Óbudán a Margit kórház mellett a Schmidt kastélyig, vagy nem messze innen, egy lépcsősor a Végvár utcánál a Sávolt teniszakadémiáig.

dvorcsakl 2012.12.27. 21:33:43

Regen - nagyon regen - allando eleme volt az edzesmunkanak a dombozas (kapmegyeri kiserdo, ujpalotai szankodomb) es a lepcsozes (pl. nepstadion - akkor meg ugyhivtak).

Gyűrött Papír 2012.12.28. 00:12:30

@dvorcsakl: Bizony! Az Istvánmezei úton a Jégszínház mögötti atlétika pálya, és a pálya végén a kiskapun keresztül a stadionkör (1km) és a lépcsőőőőőőők. Egyesével, kettesével és hármasával, futva és guggolásban. :)
Köztünk legyen szólva, ha valaki akkor elmagyarázta volna, hogy miért és hogyan fejlesztenek a gyakorlatok, akkor sokkal hatékonyabb is lehetett volna az edzésmunka. De ezt a 14-15 éveseknek nem kötötték az orrára.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.12.28. 17:59:01

Én a Műegyetem Schönherz kolijában laktam, az pont 18 emelet. Ott minden évben volt ilyen, csak nem Skyrun volt a neve.

Futómadár · http://madareteto.blog.hu 2012.12.28. 20:05:26

@BGy: Ez az új idők szele. Régen a szobabiciklit se spinningnek hívták, stb...

[Martye] · http://egyhetkek.blog.hu 2012.12.28. 20:46:30

Pont a skyrun előtt egy héttel lehet ám 2400 emeletnyit is futni a mátrában... :) galyavar110.weebly.com

isail · http://isail.blog.hu 2012.12.28. 20:47:40

Nekem is beugrott a Schönherz, rákerestem, és kiderült, hogy van felesek nélküli kategória.

lists.sch.bme.hu/wws/arc/feherzaj/2012-05/msg00017.html

Az alapkérdéshez:
- nem ötszáz méter hosszú, de szépen emelkedik minden lépcső ami a Vérmezőtől felvisz a Várhoz.
- II. kerület Kavics utca
- XII. kerület Diana utca

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása