Játékaim futás közben

2013.12.13. 11:02 Szuflavéder

Sokszor érzem magam futás előtt vagy közben motiválatlannak. Szerda estére csak egy könnyű 8 km-t terveztem, de boldogan hagytam ki, mivel egyik porcikám sem kívánta. Az esetek döntő többségében azonban ki szoktam menni, mivel tudom, hogy segítenek majd a bevált, infantilis játékaim. :)

1. infantilis játék – a repedések

A “hülye, aki az aszfalt repedéseire lép” az alap. Ezzel nagyon szépen lehet színesíteni a futást. Kicsit kirángat a monotonításból, szétesik a mozgás, máris más lesz a világ. A szigethalmi Duna sor aszfaltja végig repedt, így itt csak hülyén tudok kijönni a dologból.

Persze a repedéseket robbanóaknáknak is gondolhatjuk, így már jön egy kis adrenalin is. Ezt csak akkor játszom, ha biztosan tudom, hogy túlélem. Pl. a fenti Duna soron ez a játék tiltólistás, mert életveszélyes!

Szeretek játszani edzés közben, ha olyan helyen vagyok, ahol 30x30 cm-es betonlapokon vagy térköveken lehet futni. A lapra ugyanis a teljes lábfejem ráfér anélkül, hogy a fugákra(csíkokra) lépnék. Itt aztán lehet variálni: lehet egyesével, kettesével venni a lapokat, aztán lólépésben balra-jobbra aztán megint egyesével, majd hármat átlépve jöhet a következő futólépés stb.

Ebben a tekintetben ez a pálya a GYILKOS:

fotó másolat.jpg

2. infantilis játék – idióta zenék hallgatása

Zenét ritkán hallgatok futás közben, de sokszor magammal viszem az iPodot, hogy ott legyen, ha épp nincs jobb játékom. Egy másik poszt témája lehet, hogy miket kísérletezek a power songokkal. A metál nekem a futáshoz nem jött be, inkább a tempósabb rock, de eddig csak néhány adott igazi löketet (pl. a Volt már jobb napom).

Idén nyáron a másik végletet is kipróbáltam: Bródy János zenéit. Az Átmeneti állapot című száma teljesen beindított, vagy hatszor tekertem vissza. Ez a dino- és egyéb szauruszok földi létéről szól (eléggé kétértelmű szöveg). A hangerő maxon, a dal üteme tökéletes egy gyors tempóhoz, a tempóváltás tehát garantált. Hirtelen tirannoszaurusz lettem és mondanom sem kell, mentem, mint az állat!!

“Ha vadászatra indult, még a föld is remegett
A tyrannosaurus senkinek sem kegyelmezett.
Szorongok ma is, ha látom gerincet roppantó fogát,
És legyőzhetetlen uralkodott évmilliókon át”

3. infantilis játék – én vagyok a SZTÁR

A hosszú, monoton tempófutásoknál, amikor már kezdek teljesen belefásulni, egy nagy futóesemény főszereplőjének képzelem magam. Pl: én vagyok Saïd Aouita, most rajtoltam Rómában az 5000 méteres síkfutáson, és én leszek az első, aki 13 percen belül futja le a világon az ötezret. Teljesen fel tudom hergelni magam, hallom a teltházas stadionban tízezrek szurkolását, fantasztikus érzés. Ilyenkor azt veszem észre, hogy 15-20 mp-et is gyorsulok kilométerenként.

Természetesen sok híresség bőrében kipróbáltam már magam: voltam már Steve Cram, Szekeres Ferenc, Káldy Zoltán és még hosszasan sorolhatnám. Igaz, még csak egyszer játszottam el, de voltam már DK is, aki a Berlin Maratonin a táv vége felé megkérte a kedvese kezét. 17 km-t futottam, amikor félúton beugrott a történet. Innentől kezdve feldobódtam és kezem-lábam törve futottam haza (az igazi) feleségemhez. Hazaértem és teljes lelkesedéssel ezt mondtam neki: “Szerelmem, légy a feleségem!” Rám mosolygott: “Menj fürdeni, aztán ebédelünk.”

4. infantilis játék – nyulazás

A feleségemmel szoktunk nyulazni, igaz elég ritkán. A táv otthonról egy 6 km-es kör, főleg aszfalton megy, de érinti a Dunapartot és kb. egy km hosszan a parkerdőt. Ő előbb indul 3-400 méterrel, tehát ő a nyúl, én pedig a vadász. Úgy kell belőnöm a tempót, hogy a parkerdőig utolérjem, itt ugyanis egyedül nem szeret futni. Az erdő után még kb. egy km hazáig, itt szerepet cserélünk, de ő nem ér utol. :)

A nyulas kör:

Képernyőfotó 2013-12-12 - 21.24.03.png

Na, most ti jöttök, meséljetek! Ti hogy játszotok? Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok az egyetlen. :)

30 komment

Címkék: játék futás infantilizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr755686622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angelday 2013.12.13. 11:12:57

Az első számút én akartam megírni. :D

Zöld_Dani 2013.12.13. 13:46:38

Az nagyon fontos, h az ember felnőtt korában is tudjon hülyéskedni. Asszem a hülyéskedés a legfőbb biztosíték a meghülyülés ellen.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.12.13. 14:19:26

Aki vonalra lép, az szerelmes! Ez nálam évtizedek óta érvényben van. :-)

alternaiv 2013.12.13. 15:18:02

Az elsőhöz személyes sztori, bár nem játéknak indult: egy balatoni településen futottam nyáron, jóval sötétedés és egy kisebb zivatar után. Amikor befordultam az egyik sötét utcácskába hirtelen megmozdult előttem az aszfalt. Eltelt pár másodperc, míg felfogtam, hogy egy csomó kis béka jött ki az útra élvezve a langyos, nedves aszfaltot, és azok pattantak fel, szinte egyszerre.
Innentől én is taposóaknásat "játszottam", mert nem akartam elpusztítani egyetlen egy állatot sem, és persze elcsúszni sem szerettem volna. A következő 2-3 kilométer inkább szökdécselés volt, mint futás, lehetetlenül sok kétéltű ugrált előttem.
A futás végeztével nem mertem megnézni a cipőm talpát :p

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.14. 18:29:19

Hát azért olyan nagyon nem nyugtatott meg senki ;-)

Gy76 2013.12.14. 21:25:21

én egyszer, amikor nagyon sokan voltak a szigeten számoltam hány futót előzök meg, na azzal jól elvoltam, 251-ig jutottam két kör alatt. :-)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.14. 21:27:15

@Gy76: köszönöm, hogy megosztottad! Bika lehetsz ;-)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.14. 21:35:43

Remélem sokan írnak még nekünk! én legalábbis nagyon várom

fran7 2013.12.14. 21:52:53

Én, amikor kezdek fáradni, akkor eljezdek százalékot számolni. Mennyi km-t terveztem a héten és abból hány százalékon állok és ehhez hasonlók. Ilyenkor az ilyen nem túl bonyolult számolások is nehezebbek, de legalább nem a fáradtságra figyelek.

angelday 2013.12.14. 22:16:03

@Gy76: szerintem ez tök jó ötlet

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.14. 22:18:27

@fran7: király vagy! köszönöm. Többiek?

nagykrisz_2 2013.12.14. 22:23:35

angry birds, fruit ninja. persze ehhez speciális futókesztyű kell, amit érzékel az ipad.

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.14. 22:29:20

@nagykrisz_2 Van egy rossz hírem, túlköltekeztél! :) A szigethalmi piacon vásárolt 190 forintos kerti kesztyű is tudja ezt ;-) - és ez most nem vicc!!! (ne várd, hogy linket küldjek) ;-)

angelday 2013.12.14. 22:54:31

@nagykrisz_2: az Angry Birds a világ legszarabb játéka, a másik eggyel jobb!

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.14. 22:57:45

@BGy: hogy lehetsz ennyire szentimentális? ;-)
Azok után, hogy bevállalod, hogy fákat trágyázol a keleti erdőkben ;-)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.14. 23:03:42

@angelday: én fordírva gondolom. A fruit ninja infantiliseknek készült! ismersz ilyeneket? Az Angry birds pedig zsír király! a fizika amit beletoltak az káprázatos!

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.12.15. 08:13:54

@Szuflavéder: :)) Télen az a kihívás, hogy olyan helyet keressek, hogy takarásban legyek. Volt olyan is, hogy három őzzel szemeztem közben. Nem értették a szitut, láttam a szemükben. Én pedig nem akartam megmozdulni, de aztán égni kezdett a combizmom és szertefoszlott a csendélet.

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.15. 14:19:45

@BGy: Ne hagyd abba, hagyd feljönni a dolgokat, írd ki magadból a többit is ;-)

KicsiGyík 2013.12.16. 10:35:02

De jó,imádom az ilyet!
Én is szoktam ugrabugrálni a "csíkok" között.
A múltkor fogócskáztunk a szigeten egy ismerős kissráccal,jó kis iramjátékos edzés lett belőle,mondanom se kell,kifulladtam a végére...
Ha zenével futok,akkor sokszor megy belül a karaoke,vigyorgok ezerrel, és elképzelem, hogy ezrek előtt énekelek -ja, ha valami hiphoposat hallgatok,akkor még a ritmusos integetést is nyomom hozzá :-)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.16. 20:17:43

@KicsiGyík: kezdem jobban érezni magam, remélem jön még ;-)

Forci 2013.12.17. 11:49:43

Valamilyen kiváltó eseményt találsz ki (akár többet is), pl. piros autó, kutya, szőke nő stb. ami esetén sprintelsz egyet teljes erődből, mintha menekülnél az életedért. Közben számolod az előre lerögzített másodperceket mondjuk 10-et. Javaslom csak pár kilométer bemelegítő futás után elkezdeni ezt a játékot.

btami 2013.12.22. 09:09:12

Éneklő légzés.
A be és kilégzést különböző hangmagasságban (max 2) adom elő, így néhány primitív "dallamot" lehet mantrázni futás közben. 5:4, 4:4, 4:3, 3:3, 3:2, 2:2 a ki-be, és ezeken belül váltakozik a magas és a mély. Túl sok variáció nincs, de nem is az a lényeg :)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.22. 15:18:11

@btami: zseniális! mikor és hol lesz a következő koncerted? ;-)
Köszönöm mindenkinek! azt hiszem egyenesbe jöttem ;-)

akovacsviktor 2013.12.30. 11:06:09

ugyan nem motival, de vegtelenul szorakoztat:
erdoben celbaköpni. el kell talalni a kiszemelt fát.
varosban (altalaban keso este futok, amikor mar egy lelek sincs sehol), pedig a kozlekedesi tablakat!
lama-lama-duck

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2013.12.30. 15:50:38

Amikor földúton futok, a lábnyomokat figyelem: ki az, aki futott, vagy csak gyalogolt, bicajt tolt, kutyával ment stb. És néha meglátom az előző alkalommal otthagyott saját lábnyomomat is.
Van, hogy egy dallamra ritmusára szuszogok, a legidegesítőbb az 'aki nem lép egyszerre' nóta, ha egyszer eszembe jut, nem tudom kiverni a fejemből.
Javaslom még a Rappers' delight szám 14 ls fél perces verzióját hallgatni, jó kis listening/szövegértési feladat.

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2013.12.30. 16:27:35

@Simone Lewis: a modernkori Winnetou :) feltöltöm a számot az iPodra, tesztelni fogom!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása