Magyarok a veterán VB-n: Közép- és hosszútávok

2014.04.11. 13:12 Szuflavéder

70 ország közel 4000 atlétája vett részt a 6. veterán atlétikai világbajnokságon, ahol sportolóink összesen 19 arany, 21 ezüst és 16 bronzéremet szereztek. A magas színvonalú versenyeken óriási eredmények születtek. A kiváló magyar szereplésekről a MASZ honlapján is lehet olvasni, ebben a posztban most a közép- és hosszútávfutó számokban résztvevő magyarok szereplését mutatjuk be.

800 méter

A 800 méteresek versenyében összesen 15 magyar induló volt. Az M55-ös kategóriában Gajdos Tamás (a Szerencsekerék műsorvezetője) is indult, aki profi atlétaként kezdte és némi kitérőkkel ugyan, de azóta is aktívan versenyez. Már feltűnt idén a fedettpályás veterán OB-n is, hogy most valami nagy dolog volt készülőben, ott ugyanis 2:13-as idővel nyerte a korosztályát, de az ifjú veteránok közt is a negyedik volt. A VB döntőjében az előkelő harmadik helyet szerezte meg 2:14,39-el. Valahogy így történt:

A teljes magyar 800m eredménylista letöltése (PDF)

1500 méter

Az 1500 méteres síkfutásban egy hölgy és hét férfi honfitársunk indult. A W40-es korosztályban (kis magyarázat: M = férfiak, W = nők, a szám pedig a kezdő életkort jelenti és még négy évet pluszban, tehát a W40 a 40-44 éves nők halmaza stb.) Dér Andrea 4:49,29-es eredménnyel a ragyogó negyedik helyen végzett. Férfi futóink is remekül teljesítettek a különböző korosztályokban.

A teljes magyar 1500m eredménylista letöltése (PDF)

3000 méter

Juhász-Staicu Simona (ifjúsági világbajnok volt korábban ebben a számban) 10:13-as idővel a második lett a nők W40-es versenyében. A magyar férfiak közül Makár László volt a legeredményesebb, aki az M40-es korosztályban indult. Másfél éven keresztül nagyon keményen készült erre a versenyre. Az idei felnőtt fedettpályás OB-n (nem veterán!!) is rajthoz állt, ahol 9:03-as idővel a 11. helyen végzett.

10153371_832403743440256_1648286838_n.jpg

Ezzel az idővel a VB-n a harmadik helyet csíphette volna meg, de a 9:11:79-es eredménnyel a hatodik helyen ért célba. Eléggé csalódott volt a verseny után: 

19 éves koromig, 3 évet atlétizáltam, aztán 20 év kimaradt. Kb. 5 éve kezdtem újra a futást és 4 hónapnyi edzés után 1:17-es félmaratont futottam. Másfél éve van edzőm és azóta készültem hazai VB-re.

Szekeres Feri bácsi is rajthoz állt 3000 méteren az M65-ös mezőnyben. A fedettpályás senior OB-t 13:32-vel nyerte, de itt most nem várt sikert, mégis faragott kicsit az OB-n elért idejéből és 13:17-tel a 21. lett. Meg is kérdeztem találkozott-e régi nagy ellenfelekkel:

Nem, senki nem volt ismerős. Néha feltűnik pár egykori korosztályombeli futó, de a legtöbben már abbahagyták. A mostani ellenfelek többsége 50 éves koruk felett kezdett futni és bizony jóval frissebbek, mint most én. A korosztályom győztese 10:24-et ment. 65 év felett ez elképesztő idő.

A teljes magyar 3000m eredménylista letöltése (PDF)

Mezei futás 8 km

A mezei futáson 9 nő és 22 férfi indult. A hölgyeknél az M40-es korosztályban Juhász-Staicu Simona Merényi Tímeát megelőzve szerezte meg a győzelmet.

merényidobogó.jpg

Itt tehát kettős magyar sikernek örülhettünk. Idejük: 28:58 és 29:11.

A férfiaknál szintén az M40-es kategóriában Sági József volt a legeredményesebb, aki az elképesztő 26:11-es idejével a negyedik lett. Az M40-es csapat (Sági József, Kovács István, Sebestyén Zoltán) és az M45-ös csapat – Kovács András, Nedelka József, Somogyi Károly – a második helyen végzett. Az M50-es csapatunk bronzérmes lett Kadlót Zoltán, Szabó István, Blazsek Zoltán részvételével.

A teljes magyar mezei eredménylista letöltése (PDF)

Félmaraton

A VB utolsó napján, vasárnap reggel rendezték a félmaratont. A 495 nevező és 389 célbaérkezőből összesen a magyarok közül 19 hölgy és 59 férfi ért célba. Az M40-es kategóriában a hölgyeknél csakúgy, mint a mezein, Juhász-Staicu Simona (1:17:44) és Merényi Tímea kettős győzelmének örülhettünk. Nagy Gyöngyivel (1:30:43) kiegészülve lányaink a csapatgyőzelmet is megszerezték. Merényi Tímeával beszéltünk a verseny után:

A téli alapozás gyarkolatilag teljesen kimaradt, mert 3 hónapig sérült voltam. Mindössze öt hetet tudtam készülni a VB-re, valamikor február közepén kezdtem újra futni. Nagyon boldog vagyok és örülök a két második helynek, nem gondoltam volna, hogy így összekaparom magam a versenyre és 1:17:59-es időt futok.

DSC_8480.jpg

Szintén a nőknél az M45-ös katergóriában Földingné Nagy Judit 1:22:40-es idővel nyerte meg a korosztályát. 

10255431_434042450073389_1454494287_n.jpg

Ebben a kategóriában a női csapatunk a második lett: Földingné Nagy Judit, Hornyák Zita, Bakó Mónika részvételével. Judit kommentárja:

Nagyon örültem, hogy a hazai rendezésű korosztályos VB-n indulhattam. Így elmondhatom, hogy EB, VB, Olimpia, 100km VB után korosztályos világversenyen is résztvevő lehettem. 1998-ban a hazai rendezésű EB-n után, ismét hazai pályán futhattam. Ez volt az első korosztályos világversenyem. Nagyon élveztem, a hangulatát, az indulók színes kavalkádját. Jó volt látni, milyen keményen futnak még a "csúcson" túl is. Folyamatos edzésben vagyok, 35 éve. Az élsport után sem hagytam abba. Minden évben még felkészülök pár versenyre. Örültem, hogy a VB-n volt hosszabb kinti szám. A félmaratonon próbáltam jó ritmusban végig futni. Már az első körben az élen álltam a korosztályomban. A belga hölgy és az olasz ellenfeleim végig a nyomomban voltak, de szerencsére meg tudtam tartani az előnyömet. Sokan szurkoltak nekünk, voltak többen, akik a kedvemért látogattak ki a Városligetbe. Nagy öröm volt a Himnuszt hallgatni a dobogón!

A férfi mezőny is elképesztő volt. Itt is Sági József volt a leggyorsabb magyar. Ideje 1:10:48 volt, ami itt is "csak" a negyedik helyre volt elég az M40-es korcsoportban. Ebben a korosztályban Makár Laci (1:11:34) lett az ötödik, aki másfél perccel javította meg egyéni legjobbját. Makár öröme:

10259597_832402926773671_2067996011_n.jpg

Elit veterán triatlonosaink is a mezőnyben voltak. A többszörös Ironman országos bajnok Kindl Gábor (1:17:50) és a sprint országos bajnok Kremmer Zoltán (1:21:41) is remek idővel teljesítették a versenyt.

M45-ös korcsoportban a fiatalon 31 perces 10 km-t is tudó, azóta sem pihenő Nedelka József is örömmámorban úszott a verseny végén. Hosszú idő után most végre 1:20-on belüli idővel sikerült célba érnie. Jó barátja, az egykori 2:18-as maratonfutó Tóth József is sikeresen futott. Józsinak egy gyógyíthatatlan betegséggel a Bechterew-kórral kell együtt élnie. A biológiai kezeléseknek és a teljes életmódváltásnak köszönhetően lett csak újra képes a sportolásra. Sok év kihagyás után egy éve kezdett újra futni és nagyon komolyan halad előre, 1:28-at hasított. 

10250739_757481997617899_984815680_n-2.jpg

M40-es csapatunk (Sági józsef, Makár László, Sebestyén Zoltán) az első helyen végzett. M45-ös kategóriában a mieink lettek a harmadikok, Kovács András, Nedelka József, Somogyi Károly összeállításban.

A lányom felvett 30 percnyi anyagot a versenyről. Igyekeztem összevágni ebből egy öt perces változatot úgy, hogy minden magyar futó (már azok közül, akiket sikerült rögzíteni) rajta legyen:

A teljes magyar félmaraton eredménylista letöltése (PDF)

Olyan klassz lenne ha az indulók írnának nekünk kommentben, ha csak két sort is, hogy hogy sikerült a versenyük. Egy ország kiváncsi rátok! Ha a barátok, hozzátartozók, családtagok, ismerősök mesélnének, azt is megköszönjük!

Gratulálunk sporik!

És most énekeljétek el velem a "nem csak a húszéveseké a világ" című számot! Rajta! :)

2 komment

Címkék: beszámoló magyarok Senior VB 2014

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr606012606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nedus65 2014.04.12. 08:09:20

Én hatalmas , életre szóló élményként éltem meg ezt a hetet ! Bár a szervezés ( főleg az információ áramlás szinte teljes hiánya !! ) hibái egy picit beárnyékolták az eseményeket , de a versenyek hangulata , a versenyekre kilátogató szurkolók ( akik a versenyek teljes elhallgatása ellenére ott voltak ) elképesztő szurkolása tökéletesen feledtette ezeket ! Nekem hatalmas élmény volt ott állni a mezei futás rajtjában , két sorban felsorakozva a szenior korosztály legjobbjai között...többször is kirázott a hideg , miközben vártam a rajtpisztoly hangját...és utána egy pillanatnak tűnő verseny , amiből csak a folyamatosan "beszűrődő" biztatás maradt meg !! Vagy a félmaratonon , ahol teljesen idegen , és láthatóan "civil" emberek biztattak minket a - Hajrá Magyarok - minden körben elhangzott...a befutó sorfala, ahol már alig láttam valamit , de halottam minden szót...és mindezt több mint 30 év versenyzése , több száz verseny és rengeteg nagy élmény után éreztem újra !! Köszönöm Mindenkinek az élményt !!!! :D :D

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.04.12. 09:48:38

@nedus65: Szép volt Nedelka József! Még egyszer gratulálok!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása