Egy futó beszólt a Vivicittán a járókelőknek

2014.05.26. 09:08 Szuflavéder

A blogomon írtam, hogy ugyan kevés sikerrel, de a feleségemnek, Timinek próbáltam drukkolni a Vivicittán a félmaratonon. A céltól 800 méterre lehettem, amikor a járdán szép lassan, háttal a cél felé araszolva néztem a beérkezőket és kerestem köztük Timit. Ekkor valaki fennhangon, nagyon csúnya stílusban kiszólt a tömegből a járdán sétálóknak (nagyjából):

Lehet ám drukkolni! Nekünk ez már a célegyenes. Végigcsináltuk a félmaratont, lehet drukkolni ott a járdán mindenkinek, nem csak sétálgatni!

A srácot hamar kiszúrtam, ki sem nézett oldalra, csak maga elé bámulva nyomta a szöveget. A levegő megfagyott egy pillanatra. Én se köpni, se nyelni nem tudtam. Mi, járókelők összenéztünk, de senki nem szólt vissza egy rossz szót sem.

Szurkolásban igaz még messze nem tartunk ott, mint bizonyos országok, de ezzel a mentalitással sem fogunk odajutni. Sőt, ez inkább elriasztja az embereket, engem legalábbis mindenképpen. Legszívesebben visszakiabáltam volna neki valami csúnyát, de nem tettem.

43 komment

Címkék: rant Vivicitta beszólt egy futó

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr246197796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.05.26. 09:17:32

Nagyon érdekes felvetés! Belegondoltam magamat egy olyan szituációba, hogy ülök a Balaton szélén és elúsznak előttem búvárok, akik a túlpartól jönnek. Mivel nekem futóversenyen jólesik a taps, ezért valószínű, tapsolnék, de aki soha nem élt át olyat, milyen befutni 21 km után a célkapun, nem fog tapsolni, mondván magadnak kerested a "bajt".

Nyirati Rita 2014.05.26. 09:24:26

én több versenyen szurkoltam, mint futottam, de szívvel - lélekkel ordítok és biztatok mindenkit, nem kell ahhoz fm-et futni, hogy érezzem a teljesítmny nagyságát.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.05.26. 10:17:48

Én most találkoztam hasonlóval először a Kékesen.

Áll a busz az úton nem tud haladni a futóktól... én bizony cseppet morcos lettem volna, ha ott ülök és nem futok... és akkor egy futótársuk, nagy hangon üvöltözik befele, hogy "lehet ám szurkolni, mi itt szívunk a melegben..."

Hát nem tudom... nem így kellene reklámoznunk magunkat.

Krampuszbáá (törölt) 2014.05.26. 11:05:43

Futók között is van arrogáns ember...

Baduka 2014.05.26. 12:00:36

@Nyirati Rita: De bezzeg neked óbégathatok akárhogy :-)

gbkMnkii 2014.05.26. 12:27:27

Mindamellett hogy egyáltalán nem értek egyet a futótárssal, de igazán vicces hogy amikor ennyire trendivé vált a futás, blogok, fb, applikációk, unity, "közösségi élmény" (brrr), akkor megy a csodálkozás hogy bizony megjelenhet olyan is aki sajnos az emberi minimumot sem teljesíti, ami mondjuk a tisztelet lenne. Én külön-külön jelzem, biccentek stb verseny közben ha valaki szurkol, mindezt azért, mert szurkolóként nekem is jólesik. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.05.26. 12:57:17

sokszor előfordul, hogy megpróbálnak két csoport közé egy falat húzni úgy beállítva, hogy az egyik csoport csupa bunkó, a másik meg csupa jófej, pl autós vs bringás, túrázó vs terepfutó, futó vs gyalogos, és ebből állat nagy vitát lehet gerjeszteni. holott csak arról van szó, hogy vannak bunkók, meg jófejek, azt kész. :)
na ez egy bunkó volt, te meg a jófej. :)

angelday 2014.05.26. 15:33:06

@rrroka: a nagy kérdés csak az, hogy mik az arányok.

2014.05.26. 17:01:53

@angelday: @rrroka: Erről az jut eszembe, a siófoki első félmaratonomon volt visszás, hogy a fordító után egymással szembefutók sem nagyon biztatták egymást (hogy konkrét legyek, én az elsőáldozó félmaratonos vigyorogva szurkoltam, s sokan leszarták, /nem a 3:30percesben futókról beszélünk, hanem a pár perccel előttem kocogókról/). Akkor, az így fura volt. Érdekes, hogy kisebb, amatőr szervezésű versenyeken (pl.: Szelídi, Tápiómenti) több a szurkoló, gyakoribb a pozitív visszajelzés.
Azt gondolom-harminc év tapasztalatával-a futás nem feltétlen a futást önmagáért kedvelők sportja lett, sok a trendkereső, mások előtt eredményt felmutatni kívánó sporttárs. S, nincs is ezzel baj, fusson, ki merre lát! :)

Nyirati Rita 2014.05.26. 21:38:30

@Baduka: na, itt most több kérdés is felmerült bennem :D

esefe 2014.05.27. 04:31:08

@6. alabardos: Ha valaki úgy érzi szív, mi a fenének csinálja? Én azt hittem ilyesmit szívesen csinál az ember. én például mindig örömmel sportolok és soha nem várom érte az leismerést. Nagyon szar élete lehet annak, aki nem kap elismerést semmiért és ezért frusztrált és ideges még akkor is, mikor elvileg olyasmit tesz, aminek az egészséges ember örül, ha teheti.

esefe 2014.05.27. 04:34:12

@gbkMnkii: A tiszteletet kikövetelni nem lehet. Aki azért sportol, hogy tiszteljék, az nagyon el van tévedve.

phaszfej 2014.05.27. 06:20:06

én et az egészet nem értem. mi történt?

2014.05.27. 07:34:30

@esefe: A tollgyárban tetszik dolgozni?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2014.05.27. 07:55:03

Engem nem nagyon tud felvillanyozni ha idegenek szurkolnak nekem, valahogy sosem érdekelt ez a része a dolognak. Ha valamilyen elérni kívánt időeredmény lebegett a szemem előtt, akkor általában magamban fókuszáltam a célra, kizártam a külvilágot. Ha jöttek rokonok, ismerősök is, akkor az jó volt, persze ismerős futótársakkal is jó találkozni, általában tudjuk mit kell egymásnak mondani, éppen ki mit szeretni elérni, de pl. amikor valaki egy óriási üstöt püföl az útvonal mellett az kifejezetten zavar.

Lehet, hogy negatív vagyok, de nem is igazán értem miért jó kimenni megnézni egy futóversenyt, mit lehet ott nézni? Ahogy futnak az emberek? Egy autóversenynél, vagy kosármeccsnél pl. történik is valami, de egy futóversenyen nem sok minden.

esefe 2014.05.27. 08:17:56

@saaby.: Mert nem az a véleményem, mint a lúzereknek, akik mindenért elismerést követelnek mindenkitől, mert kevés valódi siker jutott nekik?

Hát tudod, még mindig inkább, mint kicsikart "sikerekért" könyörögni. Az nagyon szánalmas kívülről.

2014.05.27. 09:31:39

@esefe: Kérlek olvasd el újra, figyelmesen @gbkMnkii: hozzászólását, s miután értelmezted, akár elnézést is kérhetsz tőle! :)

esefe 2014.05.27. 09:47:15

@saaby.: El vagy te tévedve. Én értem mit írt. Olvasd el értőn én mit én írtam arra ha megy! Nem mindenki vér egyszerű, ezt tudomásul kéne venni!

Persze, ha valaki az, akkor értem miért nem érti a másikat.

2014.05.27. 09:59:00

@esefe: A tiszteletről, mint emberi minimumról írt, melyet a futónak(!) kellett volna tanusítania a nézőkkel szemben. Ennek fényében az alábbi mondatod "Aki azért sportol, hogy tiszteljék, az nagyon el van tévedve." igencsak bicegős... nos, miután sikerült szétoffolni a posztot, további sikereket a szövegértelmezés félelmetes, ragadozóktól hemzsegő rengetegében!

gbkMnkii 2014.05.27. 10:02:09

@esefe: A futósrácnak kellene egy kis tiszteletet mutatni, ha építeni nem tud akkor legalább ne romboljon, így értettem. Sajnálom ha a szemedben ezért "vér egyszerű", "lúzer" lettem, akinek kevés valódi siker jutott.

esefe 2014.05.27. 10:11:13

@saaby.: Tisztelni azt tiszteli az ember, aki arra érdemes. Nincs más út. Hogy valaki fut, az nem teszi érdemessé arra. attól még lehet szar ember. Ez akkor is így van, ha neked egy százalék esélyed nincs, hogy értelmesebb vagy mint én, de néhány sablonnal földbe akarsz döngölni. ez is nagyon szánalmas stílus. Inkább az intelligenciádat csiszold, ha jelentősen növelni képtelenség is..

esefe 2014.05.27. 10:12:09

@gbkMnkii: Te értesz félre engem. Az a kis mitugársznak szólt. Neked az egyetértésemet fejeztem ki. Miért veszed magadra, mit másnak írok?

2014.05.27. 11:42:17

@esefe: Az egy dolog hogy hülyeséget írtál, előfordul néha velem is. :)
Amikor viszont ketten is rámutatnak, hogy egy egyértelmű, magyar nyelven íródott mondatot totálisan félremagyarázol, s ezután beszólsz mindenkinek, az nem túl elegáns. A dühtől elvakultan betűket felcserélni az pedig a kisstílű trollkodás csimborasszója...

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.05.27. 12:35:23

Szerintem fussátok le! :)
Javaslom a szerdai futóklubbot és a pályán a 2000 méteres távot! Én jól szórakoznék :)

2014.05.27. 14:08:55

@Szuflavéder: Nem jön össze, 100km-re lakom Bp-től.
Pedig olyan szívesen leülnék egy hasonló stílusú kommentelővel, mint @esefe:

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.05.27. 17:48:51

@esefe: Ez a Kékesre benevezett.... nem hívnám futótársnak, valószínűleg jópofa akart lenni... nem sikerült neki.
Szerintem. Valószínűleg ő másképp gondolja...

Én bízom benne, hogy vagy egy új divat kikoptatja a futók közül, vagy modorára talál... nekem ez is, az is megfelel. :)

2014.05.27. 21:19:15

@esefe: Dunától keletre bármely városban-Bp-et leszámítva-meghívlak egy teára, és kifejtheted.

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.05.27. 21:26:22

@saaby.: ez az! világbéke! de azért fussátok le előtte ;-)

2014.05.27. 23:37:53

@Szuflavéder: Vitapartneremről nem tudok nyilatkozni, én holnap nyomok 12km-t. Bocs a sok mellékszálért! ;)

@nagykrisz_2: Vezesd le. Egzakt legyen. Különben picsafüst... :D

hidegchaco 2014.05.28. 13:42:44

@saaby.: nem nagykrisz_2-nek kell levezetnie, neked kellene értelmezni az esefe által írtakat. A végén még a Te életed is könnyebb lenne.

2014.05.28. 17:29:16

@Enemy No 1: @Kilfish: Amit esefe írt, önmagában(!) megállja a helyét. Viszont Ő @gbkMnkii: kommentjére reflektált, s gbkMnki a futó nézővel szemben tanúsított tiszteletét helyezte mérlegre, emiatt teljesen hibás a felvetés, hogy "Aki azért sportol, hogy tiszteljék, az nagyon el van tévedve." és "Hogy valaki fut, az nem teszi érdemessé arra. attól még lehet szar ember."
Két teljesen külön dologról beszéltünk, amit esefe nem értett meg, s Ti sem.
Szörnyen zsibbasztó olyan dolgot magyarázni, ami feketén-fehéren olvasható 32,5cm-el feljebb...
Egy rövid bocsi megteszi. :)

hidegchaco 2014.05.28. 21:07:39

@saaby.: Édes Istenem... (sóhajt, legyint)

2014.05.28. 21:24:27

@Enemy No 1: Ragaszkodom a véleményemhez egy mással folytatott vitában, melybe beleszóltál. Ha más az álláspontod, fejtsd ki! Ha meg tudsz győzni igazadról, elfogadom. Sóhajtozással, legyintgetéssel semmi érdembelit nem teszel hozzá, ez csak személyeskedés.

nagykrisz_2 2014.05.28. 21:47:56

mégiscsak saaby-nak van igaza.
mondjuk abban nincs, hogy esefe troll lenne, esefe egy nagy koponya, de itt félreértett valamit.

hidegchaco 2014.05.29. 21:15:41

@saaby.:
1) nem "bele", hanem utólag _hozzá_
2) nem a "Ti vitátokhoz", hanem ahhoz a görcsöléshez, amit tanúsítasz (gy.k.: a "pics@füst"höz - de már önmagában az is érdekes, ha valaki megsértődik és "beleszólást" emleget, ha egy nyilvános blogon kritikával illetik a megnyilvánulásait)
3) eszemben sincs meggyőzni Téged bármiről, ez "álláspont", meg "az igazam" jellegű perlekedés számomra irreleváns.
4) esefe reagált gbkMnkii hozzászólására. Téged ez felháborított, engem nem, mivel (vélhetően) másként értelmezzük esefe kijelentését. Ebben az esetben legfeljebb egyikünk értelmezése lehet helyes, de - már megbocsáss, illetve kérésednek megfelelően: bocsi-bocsi-bocsi -, ha a szóban forgó kijelentés szándékolt jelentése kapcsán az egyedül hiteles magyarázatnak nem a Tiédet, hanem eseféét tartom (tartanám). Ilyen azonban tudtommal nem volt, ennek hiányában pedig ugyan hadd maradjak már meg a saját értelmezésemnél.

2014.05.29. 23:58:48

@Enemy No 1: Görcsölésnek nevezed, hogy ragaszkodom a leírt szavak jelentéséhez, miközben saját értelmezésed egy vélt "szándékolt" jelentésre alapozod.

Ezt köszönöm, nem.

2014.05.30. 23:41:10

@Enemy No 1: No, most van egy kis időm a tételes lajstromot végigvenni. :)

1. Azóta is beleszólsz, irreleváns. (bele-hozzá ua.)
2. Megítélés kérdése, hogy a korábban fennálló vita az kié?! Nem a miénk? Akkor az Neked a Ti vitátok baszod...
2/b. Meglepő ha megsértődik valaki? Hisz olyat még sose látott?! Álnaivnak tetszik lenni? No: Első hozzám írott soraid arról szóltak, mit kell tennem, s mitől lesz könnyebb az életem. Ez Neked sem tetszene ismeretlentől címezve, ha tévedek, javíts ki.
3. Akkor fogalmam sincs minek pazarlod rám a drága időd. Én most azért írok Neked, mert szívből hiszem, talán szarkazmusom mögött találsz némi elrejtett igazságot, ami elkerülhette figyelmed.
4. Nagyon leegyszerűsítve én így látom:
-gbkMnkii írását esefe félreértette->esefe magas lóról beszólt(teljesen egyértelmű, és félremagyarázhatatlan módon)->én szóvátettem->esefe nem hajlandó beismerni egy félreértést->berágok és osztom ahogy tudom->Ti melléálltok->ehun vagyunk...
(5.) Iszom egy jó hideg sört!

2014.06.03. 19:27:32

@esefe: @Enemy No 1: A hangnemet sajnálom, mivel sem nem sajátom, nem is segítette elő egymás megértését. A tények vizsgálata maradt utoljára...s végül el.

@nagykrisz_2: Köszönöm, hogy időt szántál rá! :)

S, mivel a létigenlés szép érzés, fogadjátok jókedvvel:

vimeo.com/91968421

;)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása