Hídfutás

2008.11.24. 12:14 szasza75

Már nem is tudom pontosan hogyan kezdődött. Az biztos, hogy Winkler kézi kamerával egyszer átfutott a Megyeri hídon és valakinek az agyából kipattant a forradalmi hídfoglalás gondolata. Persze ez egy futóblog, így a forradalmi hangulat alábbhagyott. Meg különben is fusson valaki egyszer 26 km-t utána megnézem, milyen kedve lesz forradalmat csinálni, autót borogatni, aztán kivonulni a Szabadság térre székházfoglalás célzattal. Így maradt a futás meg a híd. A kettő kombinációjából jött a hídfutás. A már kijelölt szerdai esemény előtt egy barátommal megnéztük milyen a terep. Alapvetően tetszett, így mehetett az élesítés.

Szerda este 9 óra. Majdnem késtem. Egy barátommal érkeztem és már ketten a Megyeri híd pesti oldalánál vártak. Irányba álltunk és indulás. A híd szaladt alattunk, mi átértünk Budára és egy vígkedélyű beszélgetős kocogássá fajult a forradalmi lázunk. Letelepedett a sötét közénk, emiatt élesítettük a lámpáinkat. A Római part most nem a nyári hangulatot sugallta. Nem bántam, hogy most nem hallom a "2 hekk és a sültkolbász kész" és az ehhez hasonló büfézajokat. A nagy napi hidegriasztás ellenére nem fáztunk. Jól haladtunk, kicsit gyorsabban is, mint amit terveztem. Az Árpád hídhoz fél 11 előtt 6 percel érkeztünk. Kerülgetett a kihülés veszélye, de az ott töltött 7 perc kevés volt a megfázáshoz. Kisebb csoportosodás fogadott. Szépen sorba jöttek a bemutatkozások, hiretelen tucatnyi sporttársat számoltunk össze. Na ez szép, kicsivel szerényebb tömegre számítottam. Csak a tea kitartson, amit frissítés gyanánt meglepetésként terveztem a Dráva utcánál. Elindultunk, futottunk, odaértünk. Csoportfotó, eszem-iszom és kényelmes kocogós beszélgetés volt a menü.

 

Azt gondolom, jól haladtunk, azaz nem futottunk gyorsan, de az új ismerősökkel folytatott beszélgetések teljesen kikapcsoltak. Hipp-hopp peregtek a hidak, még egy frissítés a Rudas fürdő mellett és máris a Petőfi hídon találtuk magunkat.

Budapest éjjel most is szép volt, de inkább lekötöttek a futótársak sztorijai. Például kiderült, hogy volt olyan köztünk, aki addigi 10 kilis max. futása után, ott velünk 13-at rakott a lábába. De azt is megtudtam, hogy ez a blog motiválólag hat másokra és az itt olvasottak hatására, újabb futócélok fogalmazódnak meg. Ezúttal a cél a Művészetek Palotája volt. A kísérőtársak jóvoltából előkerült 1-2 sör, további tea és némi csoki is. Köszönöm az együtt töltött órákat és a lelkes kommentelők részvételét. Talán lehet máskor is ilyen összejövetel. Nem pont itt, nem pont ezen az útvonalon, és nem pont ilyen időtájt. Köszönöm a segítők hozzájárulását, és hogy a logisztikai nehézségeket könnyen megoldottuk.

46 komment

Címkék: híd éjszaka tea hideg barátkozás

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr54784079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FutoBolond 2008.11.24. 13:29:48

ejj, ha ott lettem volna! :)

a fenykeprol jut eszembe: ezek a cicanadragok tenyleg jobbak a sztandard pamut melegitonadragoknal?

adam182 2008.11.24. 13:34:02

grat a résztvevőknek.

gyakorlatias kérdés: egy ilyen futást ilyen időpontban hogy lehet megközelíteni, utána hazajutni? akinek nincs kocsija az esélytelen?

FutoBolond: hideg időben messze a "cicanadrág" a legalkalmasabb mozgásra

ThufirHawat 2008.11.24. 13:35:48

Gratulálok! Milyen tempó jött ki a végére?

FB: Igen, sokkal. Én nemrég álltam rá ezekre, és szuper. Sokkal szabadabban mozoghatsz benne. Bár az tény, hogy elég vicces...

FutoBolond 2008.11.24. 13:47:53

hm...

meg szoknom kell a temat...

emlekszem, amikor kezdo futokent leszoltam azokat, akik tizezreket koltenek futocipora, futopolora, cicanadragra, hightechre, stb., egyelore meg nehez feloldanom a kognitiv disszonanciat, ido kell hozza :)

foleg, hogy a laza melegitonadragok is eleg jol bevalltak (bar nincs hasonlitasi alapom, nem tudom, mirol maradok le :)

tromika 2008.11.24. 14:00:14

Én a laza melegítőbe mindig beizzadtam, folyt a lábamon a víz. Ennél valahogy nem és kevésbé fázik a lábam üzemi hőfokon.

DaMartian 2008.11.24. 14:06:00

Most elkezdhetnék itt deep technical infokat adni arról, miért jobb a szűk futónadrág, mint a bő melegítőnadrág, de ezúttal nem teszem. Csak nézd meg, hogy a komolyabb futók mind mit használnak. Ha csak egy picit belegondol az ember mind nem lehet hülye!!! És az is valószínű, hogy nem csak mutogatni akarják a lábukat, hogy így fogjanak csajt maguknak! Tény, hogy picit feminin a kinézete, de akkor húzzál rá egy sortot vagy szélnadrágot. Szerintem le a kognitív disszonanciával, próbáld ki és rájössz magad, anélkül hogy leírnám itt hogy miért is...

DaMartian 2008.11.24. 14:09:25

Szaszának és barátainak pedig mégegyszer és újra és megint hatalmas köszönet a szuper estéért, és az életmentő forró teákért! Bocsánat, hogy én úgy elrohantam de nem akartam váratni a sofőrömet, ha már annyira kedves volt, hogy az éjszaka közepén értem jött.. neki is köszönöm! : )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.24. 14:11:36

@FB: sokal jobb persze, már eleve az hogy nem dörzsöl ki sehol, aztán meg tized akkora helyet foglal a táskában (örök vesszőparipám :) ), de tény h az intimszféra furán fest benne. :DDD
decathlonban vékonyabb 3K, vastagabb 6K körül már van.

@szasza: nagyobb kép, meg feliratozás h ki kicsoda, olyat nem lehet?

Trobi 2008.11.24. 14:32:44

Gratulálok mindenkinek! :-)

én még csak a Békási résznél tartok, de remélem nemsokára hozzá tudom tenni a Római-partot és onnantól nincs megállás...:-)
A képet gondolom a Winkler csinálta, azért nincs rajta...:-)

allasaneten · http://www.allasaneten.info 2008.11.24. 14:43:12

Látom jól elfáradtatok, azért ehhez kell a teljesítmény!

palyi 2008.11.24. 15:17:13

Gratula, jo kis moka lehetett! Teli havas havazos futotortenet varhato valamikor? Marcsak az idojaras miatt is :)

FutoBolond 2008.11.24. 15:19:41

@DaMartian, en egy nonkonformista mernok vagyok, ezert a technikai reszletekkel jobban meg lehet gyozni, mint a "minden futo ezt hasznalja" ervvel :) szoval kerhetnem megis azt a deep technikai infot, az jobban erdekelne :-)

egyebkent a cicanadrag legnevetsegesebb akkor volt, amikor az orszag regnalo miniszterelnoket lattam benne futni :)
tenyleg:

@Winkler, nem akartok futni a horihorgas csavoval? valami olyasmi riportot latnek szivesen, mint amilyet a Kokaval csinaltatok vezetes kozben :) csak nehogy ugy jarjatok, mint a testorei, akik nem birtak az iramot, lol :)

@Szasza, en is szivesen latnam a feliratozast :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.24. 15:25:06

A hó jegyében egy rövidke 9 kilis panorámakör lesz betervezve és hétvégén. Hogy melyiken, még nem tudom. Az időpont kialakítása a két legaktívabb blogger egyeztetésével történik. Hó+hegy+társaság együttesét hozzuk össze.

A harisnya kontra pamutgatya összecsapásra reagálva. Lehet futni pamutgatyában, de nem arra való, nehezebb, jobban akadályoz, kidörzsöl hosszútávon. Otton tévét nézni kiváló, vagy levinni a szemetet.
Írtam egy postot, a téli futóöltözetemről...

potyesz 2008.11.24. 15:55:07

szasza, hol olvashato az emlitett post?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.24. 15:56:30

:-) a gépemen. szerintem a héten kikerül...

potyesz 2008.11.24. 15:58:39

:-) csak mert kicsit regebben en is kerdezgettem itt a blogon, hogy megis miben, hogyan, mert ez lesz az elso telem, amit futassal is megfuszerezek. ugyhogy erdeklodve varom.

zsolababe 2008.11.24. 16:57:25

sajnalom , hogy kestem :( jo moka lehetett... majd legkozelebb:)

Lockna 2008.11.24. 18:16:48

Gratula a közösségépítő eseményhez!

ogabor 2008.11.24. 22:16:52

Kicsit off: de hóban olyan cipőben futni, ami nem kifejezetten terepre való és kicsit csúszik is, azért eléggé el tudja fárasztani a vádlit :)

zsolababe 2008.11.24. 22:39:53

Beszeltunk mar a velencei-to korrol. Minden evben van toparti futoparty, amit rrrokanak is mondtam... most kaptam emailt a Pok Janotol, aki minden evben szervezi idemasolom
"Szia!

Egy páran úgy gondoltuk, hogy idén megyünk még egy tókört.
Ha van kedved, gyere.
Időpont: december 7. vasárnap, rajt 10 óra, a már megszokott helyről. (Agárd, nagyparkoló)

Üdv. Janó"

ha gondoljatok a futoblog egyontetuen kepviseltethetne magat(remelhetoleg egyenpoloban)..csak egy otlet... ki, mit szol hozza?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.11.24. 22:52:54

BOCSESZ, BOCSESZ!:)) Itt, a blogon szerintem én vetettem fel először a hídfutást. Hogy amúgy másvalaki, máshol...
Majd lesz mit mesélnem az unokáknak: ,,Az úgy volt, hogy... , ezért zárják le az összes hidat a Hídmaratonira!" FORZA FUTÓBLOG!:)))))

Hétvégén Milánóban volt maratoni, erről szösszentem picikét:
olaszforum.blog.hu/2008/11/23/a_80_eves_bacsi_4_es_fel_ora_alatt_futotta_le_a_milanoi_zold_maratonit

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.25. 08:14:45

ogabor:
Egyáltalán nem off. Igaz a hó csúszik mindegy milyen cipőben, akár terep, akár nem. Kapható kifejezetten szögekkel rendelkező cipő is. Talán még az is megcsúszik. És nem csak a vádlit fársztja, hanem jobban a combot is. Ha nagy a hó magasabbra kell emelni a térdet is. Jó edzés és technikás. Én terepcipőbe futok hóban, megjegyzem nem nehezebb mint homokba futni, az is csúszik. Nyilván nehezebb annak aki aszfalthoz szokott. Utána jól elfárad a futó és azt mondja ez q... jó volt.
Ez az egyik kedvenc futóútvonalamon készült:
www.watermen.hu/tpr/tortura_2007/photos/rs45.jpg

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.25. 08:19:04

A Velencei tófutásról. Nagyon jó kis hangulatos futás volt. Egyszer-kétszer már voltam. A táv 28 km. Elég jó kis erőpróba.
Én azon a hétvégén a Bakonyi Mikin leszek. még nem tudom melyik távon.
ttt.tr.hu/naptar/tura.php?id=1830

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.25. 10:24:23

a tavaszi körbefutáson szerintem már mi is részt veszünk, ha úgy alakulnak a dolgok, hogy mindenki ráér.

Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.25. 11:05:21

szasza: 30-on bernne vagyok egy Firenze utáni regenerációba (ha meg még Zircig fuvart is kapnék az mennyország :D).

DaMartian 2008.11.25. 12:33:43

Én is megkaptam János levelét, szerintem ott leszek a tónál! Egyenpóló nem tudom lesz-e addigra, de már nyomónál a tervek, készül a sablon!

zsolababe 2008.11.25. 12:56:44

En is nagyon szeretnek menni... csak kicsit aggaszt a reggel 10es idopont, mivel en minden szombaton reggel 6kor vegzek mert a Feszek klubot csinalom addig :(( es mire leerek Velencere lesz reggel 7 es szerintem 2ora alvas nagyon keves egy 28km es tavhoz:( padig a december 6i Mikulas esten ott kell legyek mindenkeppen, nem bizhatom senkire sajnos :(

zsolababe 2008.11.25. 12:58:05

Amikor emlitettem korabban, hogy kellene gy tokort futni Mikulassapkaban a blogosoknak, akkor en egy del koruli indulast terveztem a vegen a Kemences vendegloben Velencen egy kozos ebeddel :)

DaMartian 2008.11.25. 13:07:28

Akkor maradjunk annyiban, hogy én a Tófutásra mindenképp megyek, mert az már konkrét, ha szombatra megszervezzük ezt a vendéglőben zárós mikisapis blogfutást, szerintem arra sem fogok nemet mondani! : )

Nylonman 2008.11.25. 13:09:21

Zsola: ha gondolod, én szívesen elindulok veled délben a többiek után. Nekem is szimpatikusabb a déli rajt. (én egyszerűen csak lusta vagyok, de ez is egy érv)

zsolababe 2008.11.25. 13:22:56

Ha Nylonman is benne van meg DaMartian is, akkor velem egyutt mar 3 es szerintem meg csatlakoznanak... szoval:
December 6an Szombaton delben indulnank az agardi nagyparkolobol(addigra fel lesz festve szerintem a msnapi tokorhoz minden:D) szepen korbekocognank a tavat, majd a velencei Kemences vendegloben(korrekt aron, komoly adagok nagyon komoly konyha jo kiszolgalas combo) megunnepelnenk a Mikulast:) jo lenne Mikulassapkaban es/vagy futoblogos poloban futni..de a lenyeg, hogy egy jo kis kozos megmozdulas lenne... ki csatlakozik meg szivesen????

zsolababe 2008.11.25. 16:37:18

nincs tuljelentkezes:))))

DaMartian 2008.11.25. 19:27:15

Én megyek szívesen ha tuti, csak nem akartam már mégegyszer leírni, hogy rendben van, akkor rám számíthattok! : )

boibo 2008.11.25. 19:32:51

Ha tudok szerezni egy akkora autót, amibe befér a bicajom, akkor én is megyek, úgy kísérlek benneteket, de az kizárt, hogy én a Ti tempótokat birnám, úgyhogy futni biztos nem.

zsolababe 2008.11.26. 00:51:43

a mi temponkat????? :))) viccelsz... tobb mint egy hete tartom a maximum 148as pulzust es rendesen 7perces kilometereket megyek... azt hiszem az nem egy nagy tempo :)))) csak remelni merem, hogy ezen a pulzusszamon meg fog noni a tempom az idovel ill. a kilometerekkel... mondjuk a felmaratonom sem volt olyan hude gyors 5,34/km es atlagtempot hoztam... azert az meg nem vilagszam :)))

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.26. 08:32:25

zsolababe
tapasztalatból mondom, hogy a sok hosszú futás meghozza gyümölcsét. Én magamon észlelem, hogy észrevétlenül lekúszott a pulzusom, mondjuk a fél évi értékeimhez képest.

Nemrég voltam a Hegedűs Róbert emléktúrán. Sajnos iszonyú másnapos voltam ennek megfelelően a 27 km és 1150 m szint 4:20 lett. 115 lett az átlagpulzus. Másnap nem hagytam ennyiben megismtételtem a kört 3:21 lett az időm 135-s átlagpulzussal. Messze maradt még tartalék. Amúgy a 7 pperces átlagú hídfutáson is 11x lett az átlagpulzusom és nem ment 130 felé a max. szóval sok hosszú, és le fog menni.

boibo 2008.11.26. 08:33:36

Oks, 28 km-re a kb 3és fél óra az nekem is jó, de mi lesz DaMartiannal?! Szét fogja unatkozni magát mellettünk...

DaMartian 2008.11.26. 10:00:44

Miattam ne aggódjatok, jó melegítés lesz másnapra! Nekem is kell néha az alacsony pulzusszámos edzés, magamtólmeg úgysem tudom rávenni magam!

Nylonman 2008.11.26. 17:40:42

Hűű gyerekek! Ellúzerkedtem! Most látom, hogy a velencei-tó futásos December 6 és a bakonyi mikulásos december 6, az ugyanaz a dátum. :-S
Sajna a bakonyi-mikis futás "kötelező" program, így kicsit még sakkoznom kell azon, hogy egyszerre két helyen legyek...
Holnapra kitalálok valami okosat. (Valószínűleg valami szemben elindulós dolog lesz belőle.)

boibo 2008.11.26. 23:40:18

11-től fellép a lányom -> részemről is passz, BOCS!

zsolababe 2008.11.27. 01:48:56

eddig ugy nez ki DaMartiannal futunk csak :))) mit fogunk csinalni annyi kosher szilvaval? ???? :)))

.com 2008.11.27. 12:03:04

Szasza,
az otlet mint hidfutas levedve?
Ha nem, Gyorben is van sok hid, het darab, szervezek egy futast itthon is

.com 2008.11.28. 12:58:21

koszi
megszervezve, dec 7, de 10.00h, 6,7km, 7 hid, eddig 15 jelentkezo

DaMartian 2008.11.28. 14:39:03

Ha nem szervezted volna rá a Tófutásra, én is mennék..

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.28. 17:15:14

hú de sokan lesztek! fotózzon ám vki!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása