Ez nem normális dolog

2011.06.28. 09:51 Winkler Róbert

Éjjel három felé jár. CséTomi 2.40-et mondott az érkezésére, még nincs nyoma, de azért elkezdhetek készülődni. Nem vagyok különösebben fáradt, bár már futottam egy huszast, magamhoz képest elképesztőúen jó idővel: 1,52 magamtól még sík vidéken is elfogadható, nem hogy Tihany-Dörgicse viszonylatban. Lehet persze, hogy kissé túl engedékeny vagyok magammal.

Tavaly például a maraton után lelkesen ünnepeltem magam, de több futópajtás is azzal szívta a vérem, miért nem vettem komolyabban, miért beszélgettem majdnem az egész távon, satöbbi, satöbbi. CséTomi most megmondta, sőt írásba is adta, hogy nem verseny, hanem örömfutás, de azért dolgozott bennem a tavalyi vérszívás, és elhatároztam, hogy megnyomom, ahogy tudom. Bekapcsoltam a zenét, és igyekeztem olyanokra ragadni, akik látványosan egyenletesen, szépen mentek.

Sokáig egy csajt alkalmaztam nyúli szerepben, akinek a jobb karja tele volt varrva, aztán ahogy vetkőzött előttem, kiderült, hogy az ott a derekán nem ribancrendszám, hanem egy hosszú tekervény, fel, egészen a válláig. Az arcát persze csak órák múlva láttam meg egy váltóponton, mert annyira egyenletesen ment, hogy hegyen se nagyon vett vissza. Gyanakodtam is, hogy profi, de Papp Kriszta nem tudott róla. Mindegy, a 2.52 nekem olyan, hogy a sok szintet tekintetbe véve kijelethetem, ennél jobbat aligha tudnék. Ennek örömére estebédeltünk egy jóízűet Krisztával és Péter Anna gasztrobloggerrel Szigligeten, aztán futott még a Kriszta is, meg az Anna is, aztán jött ez a morbid pillanat a kenesei parkolóban.

Amikor már igen tompa kezdtem lenni: én nagyon szeretek este 11 után nem sokkal lefeküdni, és ha komoly dorbézolásba csúszok, akkor is leggyakrabban otthon vagyok éjjel 2 körül.

Itt most mások támolyognak hazafelé, részegen csodálkozva, hogy mi ez a frissítőpont, és aggyatok banánt. Én pedig átöltözök egy parkolóban, a hidegfront kellemes hűvösében,és körülnézek, akkor jön ez a mindent elsöprő mi az istennyilát keresek én itt-életérzés. Tiszta szerencse, hogy mire váltanom kellett, már mindent összekészítettem, a glutaminos úti turmixtól az új Jamiroquai-lemezig, amit elég középtempósnak és optimistának találtam az éjszakai műszakhoz, mert Tomi bizony már attól is harsányan mileszmározott, hogy sétálva tettem meg felé az öt lépést.

Az eleje elég keserves volt, aztán lassan bemelegedtem, és megelőztem legalább nyolc futót a sötétben – nyilván az elcsigázott ötfős váltók voltak, de én az olcsó sikerélményt is nagyra értékelem. Ezúton mondok hálás köszönetet Szaszit sporttárs biciklis kíséretéért: tényleg jobb úgy futni, hogy nem én viszem a kulacsot, főleg ha a megfelelő ponton szól is, hogy nem arra kell futni, amerre gondolom. A fűzfői váltóponton a neves gasztroblogger már embriópózban horpasztott a hátsó ülésen, de aztán megállapítottuk, hogy a tihanyi napfelkeltének nincs párja, zombultunk még egy kicsit, majd befutottunk együtt a célba, ahol személyesen Szasza metélte a jóféle dinnyét.

A szervezés pazar, a frissítőpontok kiválóak, a társaság jó, a hangulat nagyszerű, ebben gondolom, mindenki egyetért. De gyerekek, ez így azért elmebaj! Ez nem normális dolog, ebben a formában. Éjjel?! Vannak még itt első Ultrabalatonozók? Akarnak menni jövőre is?

60 komment

Címkék: beszámoló éjjel ultrabalaton ultrabalaton 2011

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr443020965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.06.28. 10:12:26

Mi most mentünk először, de az tuti, hogy jövőre is ott leszünk. engem az nyugtat meg, hogy van még rajtam kívül vagy 1500 nemnormális. Valahol az éjszakában épp kávét rendeltünk egy váltópontnál,a csapattárs lelkesen magyarázza az eladó hölgynek, hogy mi is ez, míg az megkérdezi: "Maguk miért csinálják ezt?" Hirtelen csak annyit tudtam mondani "Mert jó"

ubp 2011.06.28. 10:19:40

Igen, van pár nem normális ember :)
Isten hozott a klubban :))
Nekem is jutott esti szakasz. Én szeretem. Amikor Siófokról át lehetett látni az északi partra és az ottani fények, mint gyertyák világítottak nagyon jól nézett ki. Meg a megriadt őz, amikor átfutott előttem, s jobban megijedt mint én :)

ubp 2011.06.28. 10:21:56

Winklair: Még azt el kéne döntened, hogy menyi idő alatt is futottad, mert az 1:52 az ok, a 2:52 meg egy kicsit lazább :)

MrCain 2011.06.28. 10:23:03

Nekem is ez volt az első UB és szintén este futottam a rámosztott 24K-t. Fergeteges volt a hangulat, legközelebb is ott leszek!

diceMan 2011.06.28. 10:27:02

Tavaly nappal és éjjel is futottam, idén csak nappal - hiányzott is.
Jövőre is ott leszek az tuti, óriási hangulat, a Balaton gyönyörű, egyre több ismerős, kihagyhatatlan.

_BPetya_ 2011.06.28. 10:29:09

Ugyan nem most voltunk először, de az tuti, hogy ott a helyünk jövőre is. Mi is überdurván kikészültünk, de megérte.
NOOOOORMÁLIS, MAAAAAAARGIT?
Nem, valószínűleg nem vagyunk normálisak, de kit érdekel?

/laki Gy." 2011.06.28. 10:30:01

Első volt, éjjel Földváron éreztem azt, hogy nem vagyunk nooooooormálisak... Amikor befejeztem azt érzetem, hogy nem akarok többé futni... De ma már gondolkodok egy szerdain, aztán jövőre is kéne menni többet jobban futni!

_BPetya_ 2011.06.28. 10:30:02

Ugyan nem most voltunk először, de az tuti, hogy ott a helyünk jövőre is. Mi is überdurván kikészültünk, de megérte.
NOOOOORMÁLIS, MAAAAAAARGIT?
Nem, valószínűleg nem vagyunk normálisak, de kit érdekel?

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.28. 10:30:15

Ott voltam, amikor beérkeztél Fűzfőre. Én imádkoztam, hogy keljen fel a nap amíg indulnom kell, mert különben biztos eltévedek. Így is lett, a napsugarakkal együtt futottam Balatonalmádiba.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.28. 10:37:37

WinklAIR: nekem ez a második volt, de már megy a brainstorming a jövő évi stratégiáról! Ja, és nem kopott el a kocsikulcsom a rajtszámlyukasztásodtól, pedig izgultam. :)))

Winkler Róbert 2011.06.28. 11:30:45

@BGy: Hát én még tegnap is zombi voltam. Viszont furcsa módon 2 kilóval könnyebb vagyok, mint a múlt héten, el is szaladok gyorsan gyúrogatni.

PPress 2011.06.28. 11:39:52

ezek szerint jó volt a free a huszasra is?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.28. 12:12:42

@Winkler Róbert: Láttalak ám téged is, csak nem mertem szólni, mert olyan sötét volt a hajad, hogy megijedtem. :-D

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.28. 13:00:24

@azilinha: te az elejétől mentél a csapattal? Figyeltelek, de szerintem csak az első 3 váltópontig lehetett esélyem, hogy meglátlak.
Mivel mi lassúak voltunk, Balatonfűzfőnél már nappal volt és elnézegettem az egyénieket, akik mint a zombik, jöttek ki az erdőből. Le a kalappal előttük, de én azt már nem futásnak írnám be az edzésnaplómba, hanem túlélő túrának. Kérdésfelvetés: hol a futás és a séta közötti határvonal? Mekkora sebességet naplózzunk még futásnak és mit inkább már ne? Na?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.06.28. 13:13:13

@BGy: A rajtnál ott voltam, és Dörgicséig mentem autóval, hogy várjam a társamat, itassam és fényképezzem. Ezután, mivel az én menetem még messze volt, elmentem Csopakra, és telefonon tartottam a kapcsolatot a csapattal. Így értesültem arról, hogy voltak problémáink: az első futó utolsó pár km-ét átvette a 3-ik futó, aztán a 2-ik futó lefutotta az adagját, majd a 3-ik futó huszon-akárhány km után hányt, így megint beállt helyette az első futó. A 4-ik emberünk a terv szerinti helyen kezdett, majd a vártnál hamarabb értesített engem, hogy két frissítőponttal előbb váltsam le. Így kerültem Aligára még sötétben, de elég hamar kivilágosodott, ami azt jelenti, hogy jóval mögöttetek lehettünk.

Én azért nem mentem olyan rossz tempót, mert Balatonfüredig sikerült 5 perces ezrekkel haladnom, aztán úgy 44 km környékén kicsit belassultam, és onnan már olyan 5:30-asok mentek csak, és főleg lelassított, amikor eltévedtem Tihanyban, és ott álltam tétlenül azon gondolkozva, hogy visszamenjek-e, vagy próbáljam meg más oldalról megközelíteni a célt. (Végül az utóbbi verzió lett.)

A futás és séta közötti különbség nekem egyértelmű, de nem nagyon tudom elmondani, csak érezni. :-)

DaMartian 2011.06.28. 13:55:04

@BGy: elméletileg akkor futsz, ha van olyan fázis a mozgásodban, amikor egyik lábad sem ér a talajra, illetve nincs olyan fázis, amikor mindkettő a talajon lenne... A gyaloglásnál az egyik láb mindig érinti a talajt... Épp az ultrások szenvedését nézve jutott eszembe, hogy a gyaloglóversenyekhez hasonlóan a hosszútávú futóversenyeken is lehetnének bírák, akik ha a mozgásod már nem futás akkor megintenek, és a harmadik után mondjuk kiállítanak... Azt hiszem ez azért elég komoly korlátokat szabna az ultrafutásban! Mondjuk épp azt a részét rontaná el a futásnak, ami a legjobb: az egyszerűségét... De akármennyire megsüvegelendő az ultrások teljesítménye, valóban rossz nézni, ahogy szenvednek!

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.28. 13:58:16

@azilinha: mi gyorsabbak? 3 ötfős csapatot győztünk le összesen. Én Dörgicsétől futottam, erdőn-mezőn, úgyhogy otthon éreztem magam, 5.17-es ezrekkel végig is robogtam. Persze a te 44 km-ed 5 perc körüli ezrekkel szép teljesítmény! Ultrázgatunk, ultrázgatunk?

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.28. 14:02:52

Én most voltam először, és ciki, ha nem éreztem, hogy ez nem normális dolog? :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.28. 14:05:23

@DaMartian: igazad van!
Mi Siófoknál beszélgettünk egy egyéni indulóval, aki már ötödször "futotta" körbe a Balatont. Mind az ötször fél órával a szintidő előtt ért be (most is). Azaz öt éve nem fejlődött. Nem is tudom, akkor mi a fenéért csinálja. Volt egy srác, akinek a hátára volt írva, hogy Laci, vagy Laca. Egyéniben ment, Fűzfőnél már nem is tudta szerintem, hogy hol van. Üveges szemekkel nézett előre és lépdelt, mint egy robot. A biciklis kísérője pedig noszogatta: "Jó vagy, Lacika, gyerünk, Lacika!". Amikor mellé értem, mondtam neki, hogy hajrá, a választ nem értettem, de a "faszom" szó szerepelt benne. :))

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.06.28. 14:24:02

@DaMartian: azért ha olyan a helyzet, hogy a futás már nehéz, vagy fáj vagy akármi, akkor azért számomra elfogadható a gyaloglás... persze nem olyan szép vagy elegáns, de akkor is.... ismerek olyan versnyzőt akinek a stratégiája a 9 perc futás 1 perc gyaloglás, így ért be és az első ötbe volt.
Szóval a futás nem mindig kivitelezhető, leginkább a sky runningnál :-) www.youtube.com/watch?v=8JGPd9_NQBE

egyszóval én nem látok éles határt a futás és gyaloglás tekintetében, ha jobban meggondoljuk a élgyaloglók gyorsabban gyalogolnak, mint pl. mi futunk.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.06.28. 14:33:11

@BGy: aztán lehet hogy pár év múlva más véleményen leszel. :-)
Ezt Sárváron fotóztam. Béla futott, 240 km felett járt, közel a 24. órához.
picasaweb.google.com/sznorbert75/Sarvar02#5596637135265238130

üveges szemeket már én is láttam, akár egy félmaratonon is gyakori.
Hogy valaki miért indul el 5. alkalommal nem lepődök meg, egy Kékes csúcsfutásra miért megy valaki 10 szer, minden évben miért indul el ősszel maratonon ugyanott?

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.28. 15:26:55

@BGy: @szasza75: Még szombat este 8 magasságában Fonyód-Alsóbélatelepnél (103km) )vártuk a csapattársat, amikor Pali bácsi vonaglott el mellettünk. A szívem szakadt meg, komolyan mondom. Nem tudom Pali bácsi hány éves, de 70 fölött lehet, görnyedt tartással lépegetett, a tekintete üveges, fogalma sem volt, hogy hol van szerintem. A kísérője követte, de nem nagyon volt kapcsolata a külvilággal. Könyörögtam magamban, hogy a szervezük ültessék le egy padra, hívjanak egy orvost, mérjenek egy vérnyomást, csináljanak bármit, csak ne engedjék tovább futni. Persze Pali bácsi talán meg sem állt a frissítőpontnál csak ment tovább. Maximális respect, de nagyon féltem, hogy mi lesz vele. Nem tudjátok mi van vele, végigment, ki lehetett?

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.28. 15:34:28

@szasza75: hát igen, Sárvár! Kis csapatommal szeretnénk a 12 és a 24 óráson is elindulni egyszer.
Egyelőre hárman alkotjuk a kemény magot, de hamarosan egyesületi formában nyomjuk. Hetek kérdése. :))

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.28. 15:34:34

@mgergoo: Te honnan tudod, hogy mikor hol voltunk? :D

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.28. 15:48:55

@csiripiszli12: emlékszem, hogy a Jani indult és a Petit váltotta. Excelből kinéztem, hogy ez hol volt. Arra meg emlékszem, hogy este tájban volt, mert éppen sötétedni kezdett :-)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.28. 15:51:07

@mgergoo: Ja! Már megijedtem, hogy csak úgy tudod :)

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2011.06.28. 16:20:01

1. UB-m volt, tetszett, jól éreztem magam, lefutottam 84 km-t. Máskor is szeretnék menni. :)

Az ultrás vitához hozzászólva:
Az ultrafutás egy módosult tudatállapot. Amíg nem próbálod ki, nem értheted meg, miért csinálják, miért jó, hogy szenvednek közben, előfordul, hogy hánynak, szédülnek, lépni alig tudnak, aztán mégis végigmennek azon a versenyen, amin elindultak. Egy darabig futnak, aztán gyalogolnak, aztán vánszorognak, aztán feltámadnak, újra futnak, és minden szenvedést elfeledve, mosolyogva érnek célba. És másnap, harmadnap eldöntik, hogy újra rajthoz állnak, és legközelebb még jobbak lesznek. Ha teheted, egyszer próbáld ki magad, vagy csak frissíts, kísérj egy ultrást. Ha nem is teljesen, de érteni fogod őket. És te is közéjük akarsz majd tartozni. (Nálam legalábbis így történt.)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.28. 17:55:44

@haan-chee: elolvastam a sárvári beszámolódat, nagyon klassz! Gratulálok hozzá, kezdem érteni az ultrákat. Egyszer kipróbálom.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.28. 18:41:13

@szasza75: Megragadnám a lehetőséget és kérdeznék tőled, mint szevezőtől. Hogyan határoztátok meg a szintidőt? Vannak erre nemzetközi sztenderdek? Gondolom valahogy úgy, hogy ne lehessen csak végiggyalogolni, futni is kelljen, de mennyit? Egyáltalán, van arra valamilyen ajánlás, hogy milyen átlagtempó minősül "futásnak"?

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.06.28. 20:49:37

Simán menni kell jövőre is. Én éjjel futottam 22 kilit és minden oké volt csak az útvonal kijelölése volt pocsék. Persze lehet teljesítménytúrákhoz szoktam ott azért jobban kijelölik az útvonalat.
Én nem tévedtem el, de nagyon figyelni kellett és volt aki kétszer is elnézte.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.06.28. 20:51:38

@BGy: Hú mi ez? Megyünk simán! Ugye srácok? :D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.06.28. 21:15:53

@BRandom: hello!
Melyik részen futottál? Azaz melyik részen volt pocsék?
Az UB útvonalának nagyrésze a bringaútra épül, ami alapvetően körbe ki van táblázva. Alapvetően én a táblákat keveslem, így kiegészítő nyilakat és ebben az évben először Fonyódtól fényvisszaverő matricákat ragasztottunk, minden kanyarba 4-6 darabot és gyakran megerősítésként az egyenesekbe is. A földút szalagozva lett 5 km-en 600 méter szalag lett kifüggesztve. Ezért kérdezem, melyik rész volt az ahol pocsék? köszi

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.06.28. 21:20:35

@Sekiwake: a kezdetek kezdetén az egyéniek számára a Spartathlon szintideje volt a mérvadó, a váltók számára a szintidő kialakítása... öööö...pedig nem emlékszem

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.06.28. 21:39:45

@szasza75: Fonyód-Alsóbélateleptől futottam Balatonszemesig.

Lehet engem kényeztettek el éjszakai túrákon, de a földre felfestett jelek alig voltak kivehetők. Mindig pásztázni kellet a földet, hogy nehogy benézzünk egy sarkot.
A pocsék szó lehet erős volt, de mindenesetre számomra nem volt túl egyértelmű minden eset és mondom nem egy emberrel találkoztam aki eltévedt.
Lehet a nyilak jók lettek volna csak vastagabban kellett volna felfesteni, szélesebb nyilakat. Pl. sablont csinálni és telibefújni.

Persze lehet csak nekem volt ez gond aki elsőként járt a környéken. Jövőre biztos tapasztaltabb leszek.

Lellénél voltak emberek akik irányítottak az jó volt!

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.28. 22:17:30

@BRandom: A "pocsék" jelző valóban erős, de éjszaka pár helyen nekem is gondot okozott a nyilak megtalálása - ezt szóvá is tettem a biciklis kisérőnknek. Nappal könnyen meg lehetett őket találni, fejlámpával viszont könnyen be lehet nézni az vékony 1-2 nyilat (de nagyon jók voltak a "megerősítő" nyilak az egyenes szakaszokon). A fényvisszaverő sávok nekem is föltűntek, de kezdetben nem voltam biztos benne, hogy az UB-hez tartoznak (igaz, narancssárgák voltak). Balatonmáriafürdő egy extrém hely volt, ott ötből ketten rossz felé mentek, amíg ott álltunk.
Másrészről nagyon pozitív volt, hogy jópár kritikus helyen irányítók álltak.

BTW, első UB-m volt és úgy érzem, jövőre is ott a helyem. Igaz, az összes ismerősöm hülyének néz vagy lemondóan legyint :-)

Balázs - Győr · http://www.futobaratok.hu 2011.06.28. 22:37:20

Nekem iden volt az elso, 10 fos valtoban futottunk, mindenki 4-5 etapot, amibol egy vagy ketto volt a dupla etap. Igy nem voltak tul nagyok a tavok egyszerre.
En egyebkent is szoktam sotetben este / ejszaka is futni, most is kimondottan elveztem! Eddig legmaghatarozobb futoelmenyem volt ez a verseny! ;)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.28. 23:00:29

@szasza75: 2 ötlet, amit érdemes jobban kijelölni:
1.Ha jól emlékszem, Balatonszemesen kell letérni az útról egy híd előtt, és bemenni a világos útról a sötét utcába )talán még valami boltív alatt is át kell menni). Itt helyi részegek mondták, merre kell forduljak :-)

2. Balatonvilágosnál, a pont után, a vasúton átkelve a legtöbben mentek volna fel egyenesen a műúton, pedig balra le kellett térni a kerékpárútra. Itt is lehetett volna több nyíl.

Egyébként meg szerintem jól volt jelölve, én elégedett voltam. Először voltam, jól éreztem magam és jövőre is ott szeretnék lenni.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.28. 23:13:53

Ja, igen, a sötét kérdése. Én nem járok sokat a Balatonnál, ezért kicsit bántam, hogy délben indulunk és így többet kell futni sötétben, mint nappal, kevesebbet látok a tájból. Ha csak 2-3 órával később lenne a rajtja a csapatoknak, akkor már nem zavarnák az egyénieket az elején, és többet is lehetne látni a vidékből, nagyobb eséllyel lehetne kajálni valahol a tóparton (nem lenen zárva minden, mire odaérünk), sokkal több fotót lehetne lőni, stb. :-)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.28. 23:20:14

@Sekiwake: ez a haspók komolyan egyfolytában azt nézte, mikor tudunk már megállni egy büfében hekkelni... :-)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.28. 23:52:30

@szasza75: A fenti apróságtól eltekintve rendkívül jól szervezett verseny volt, tényleg minden a helyén volt, flottul ment (sőt, több helyen kifejezetten úgy éreztük, el vagyunk kényeztetve :-).

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.29. 07:09:03

Másodszor voltam, emiatt nem okozott gondot az útvonal. Jövőre már csukott szemmel is végigmegyek. :))
Nem volt GPS-ünk, emiatt a keszthelyi váltópontot elég macerás volt megtalálni, mert a csatolt térképen a környező utcák nevei nem voltak feltüntetve. Helyi erők segítségével odataláltunk. Egyébként minden fasza volt!

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.06.29. 08:03:38

Egyes emberek panaszkodtak, hogy a koordináták hibásak és nem találtak oda vagy csak nehezen pontokhoz. Lehet csak elgépelték már kimerültségükben. Nekünk jól adta ahol váltani kellett.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.29. 09:44:06

@Navixaf: Hát és az "retrohamburger", ami végül sikerült szerezni milyen vacak is volt...
Mondjuk, ha az elején rutinszerűen toljuk a 3 perces km-ket, akkor nem gond nyitvatartó büfét találni, ahol hajlandóak legalább egy kis krumplit sütni :-)

(Csak zárójelben, mert tényleg sokféle kaja volt az asztalokon, az már csak az én hibám, hogy a futóversenyeken adott frissítők nekem nem jönnek be: jóízű izoitalt még nem ittam, a meleg kólát nem szeretem, banánt és mazsolát csak végveszályben eszek, a szőlőcukor pedig szerintem ilyenkor nem a legjobb szénhidrátforrás. Egy helyen kaptunk édes Fornettit, annak nagyon örültem, de csak egyet mertem enni belőle.)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.06.29. 10:05:19

@Sekiwake: nekem az a retro hamburger nagyon lecsúszott :) Jó volt valami íz a számban, nem is nagyon volt lényeges, hogy mi is az :)

KeMa 2011.06.29. 12:58:34

Ez az éjszakai verseny, és a minimum 30 órás ébrenlét engem is kimerített... Pedig én nem futottam, csak vezettem a vezérszurkolói, tetőn agyonhangszórózott Peu 205 GTI-t, ami után megfordultál :) És persze akkor nem volt nálam a fényképezőgép :)

Grat a teljesítményért!

evim 2011.06.29. 13:56:44

mi 3 éve voltunk először - a legnagyobb buli ever, eltévedéssel, ragtapaszokkal, éjjeli autóban fázva várakozással együtt. azóta elképzelhetetlen, h ne legyünk ott, nem is tudom, mi lehetne ennél normálisabb:)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.06.29. 23:45:52

Hát welcome to the club :)

Bár valójában a második UB-m volt, de az első amit futva teljesítettem. Bocs, "futva" :-) A családom szerint nem normális dolog ez sehogy, szerintem meg de. És igen, szeretnék menni jövőre is.

Bozó Pali bácsi szerintem köszöni jól van :) Bizonyára vannak tényleg necces állapotban vánszorgó futók is ilyenkor, nekem is voltak kevésbé szép pillanataim, de azért vagyunk felnőtt emberek, hogy tudjuk mire vállalkozunk és meddig vagyunk hajlandók elmenni. Ahogy Szasza írta is, üveges tekintetet, elájuló embert, sétálva se haladó futót egy 10kilis fun-runon is lehet látni akár. Ami a gyaloglást és a szintidőt illeti, itt sokan jártatok külföldön, sőt, a tengerentúlon maratonozni. Mi van a 8-9órás maratoni szintidőkkel? Az oké?

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.06.29. 23:48:30

@Navixaf: Előrebocsátom, hogy tavaly én is be bírtam nézni egy kanyart és mégis az a véleményem, hogy a jelzések tökéletesek voltak, valamint azért van überrészletes (mellesleg szuperül megalkotott) itiner, hogy nézegessük....és ne tévedjünk el.

bombike 2011.06.30. 09:13:38

A vastagabb nyilak ötlete szerintem is jó, időnként jobban kellett figyelni, de meg lehetett találni az utat.
A mi csapatunkból mindenki most vett részt először ezen a versenyen, így kihívás volt a futópályát is mindig megtalálni és a váltópontokat. Kicsit meglepődtünk, de a futónk egyszer sem tévedt el :)

chrono 2011.06.30. 09:34:33

Mondhatni tökéletes pálya jelölés nincs itthon. Miért? Mert amit esetleg szalaggal jelölnek azt jó magyar szokás szerint beszedik az arra járók. Persze lehetne még több nyilat kifújni, de kérdés itt is mi a tökéletes.
Esetleg érdemes azon is elgondolkodni a futó mennyire volt az adott helyen ott fejben és vette észre a nyilakat. Lehet minden egyértelmű és követhető volt csak éppen már fáradt volt a futó és nem vette észre a jelet. Ha tömeges az eltévedés akkor felmerül a rossz jelölés, de itt erről szó sem volt.

bombike 2011.06.30. 09:52:01

@chrono: "de itt erről szó sem volt. "
Ezt erősíti meg az is, hogy mi "UB szüzek" egyszer sem tévedtünk el.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.06.30. 11:22:59

Kemény vagy! :)

Apropó, keménység. Jamiroquai, bazmeg? :) Mi lett a Sodommal?

pannonfunk 2011.06.30. 15:16:50

A Jamiroquai-nak az első két albuma teljesen rendben volt, teli volt tök jó szólókkal, változatos basszus volt alatta (akkor még basszusgitáron játszottam, azért is jött be). Utána a Cosmic girl-lel elkezdődött a kommersszé válás, teli lett diszkós, oktávozó, monoton basszussal, eltűntek a jó kis fúvós és gitárszólók, azóta egy takony. Ránéztem a legújabb albumra, és meglepődtem, hogy rajta van a tömény véleményem az albumon:

www.youtube.com/watch?v=IPc7U7BTKa8

That's Not The Funk I Want :)

Csak azt nem értem, hogy ha Jay Kay is így érzi, akkor mi a bánatnak erőlteti :)

csétomi 2011.07.04. 14:58:42

Én ebben nem találtam semmit, ami ne lenne normális. Lehet, hogy ez már nem normális...

-Mariann- 2011.07.04. 20:47:01

Kezdem az út jelölés kérdésével.
Én 5-ször futottam, az első részemet du fél 2 körül az utolsót pedig reggel / hajnal negyed 5-kor, így futottam világosban is, sötétben is.
Nem tévedtem el, bár tény, hogy jobban oda kellett figyelni éjszaka, hogy hol vannak a nyilak. Én azt nem értettem annyira, hogy miért a kereszteződés után voltak néhány helyen, mikor kerestem hol van, egyenesen kell mennem tovább, vagy jobbra/balra fordulni? Ilyenkor mindig lassítanom kellett.
Közülünk csak egy valaki tévedt el, de ő nappal is képes rá. :)
Pár váltóhelyet viszont keresni kellett, volt, hogy futókat kérdeztünk, hogy mikor hagyták el, vagy melyiket - ez már éjszaka volt, ill. leginkább én vezettem és mellettem ülő navigált, mire kértem, hogy akkor most adja ide az itinert és kiderült, hogy úgy akart odatalálni, hogy nem is ment arra út, amin autóval lehet menni :D, GPS a telefonon bekapcs, megnéztem, hol járunk, gyerünk vissza és meg is volt a váltópont. :))) Ilyenek előrfordultak, de ott voltunk mindig bőven időben.

Csapattársaim közül voltak, akik nem első UB-zők.
Nekem az első volt és az már csak hab a tortán, hogy dobogóra állhattunk. :)))
Még mindig a hatása alatt vagyok, hogy megcsináltuk, 5-en lányok és "egész jó" :) idő alatt, nem kavartunk annyira el, nem sérült le senki, nem lett rosszul senki, ...stb. :)
(Pedig én "próbálkoztam", kétszer is hasaltam :D, egyet még az elején Dörgicsénél az erdőben, egyet meg az utolsó előtti szakaszomon egy koromsötét részen, de azt már betonon és nem úszta meg a térdem - volt fejlámpa rajtam és bringás kísértem is, ennek ellenére sikerült. )

Szerintem semmi nem normális nincs benne, hogy elmentünk és másnap reggelig csak futottunk. :D

Két dolgot vettem észre:
- elvesztettem az idő érzékelésem, hogy hány óra lehet. Először este 6-7 körül néztem meg az órát, hogy most mennyi is az idő? Annyira nem érdekelt, csak hogy tudjam. :) Majd a következő: ránézek a sportband-re, elkezdem nyomogatni, "mutasd már az időt!", nyomogatom, csak nem látom...majd rájöttem, hogy az a "2:21" az az idő, éjjel 2:21 van. :D :)))
- a vége felé már minden váltóhely felé közeledve a soron következő emberünk azt kérdezte: "már megint én jövök?!" :D Úgy éreztük, mintha egyre gyorsabban mennének az órák.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.07.05. 01:25:48

@Road Runner 77: Na, azt imádtuk amikor éjjel kérdezgettek a kísérőautósok, hogy mikor hagytuk el a pontot, hány kilis volt/következik, egyáltalán milyen helységben vagyunk :))))

-Mariann- 2011.07.05. 07:35:35

@Bozót: Igazából Nekünk egy ilyen volt és helyesbítek, akkor sem futót próbáltunk kérdezni, hanem bringás kísérőt ill. másik autós kísérőt. ..és igyekeztünk senkit nem feltartani, figyelni rá. Tőlem is kérdeztek, mikor én futottam. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.05. 07:51:11

Mi mindenhol a nyilat követtük a kocsival is, ahol utcán, vagy úton ment. :))) Egy helyen rá is vágott egy rendező a kocsimra, hogy miért itt mész, ütöd el a futókat. Már bánom, hogy nem törtem el a kezét, de a keszthelyi váltópont keresgélése után ezt tartottam a legjobb ötletnek. Nézzétek meg a keszthelyi második váltópont térképét! Nincsenek ráírva az utcanevek, csak az, ahová menni kell. Nem baj, jövőre már tudom, hová kell menni.

csétomi 2011.07.05. 12:37:38

@BGy: na, az nekünk is megvolt :)) Sikerült nagynehezen kideríteni, hogy valahol a strandnál van, amit valamennyire ismertem, de egy idő után elfogyott az autóút és a váltópont még mindig sehol, a váltandó csapattag meg egy percre volt mögöttünk. Úgyhogy kiszálltunk a kocsiból és futottunk a pontig. Éppen egy kevésbé rutinos csapattag következett, akinek azért számít a plussz 500 méter is... De megoldottuk :))

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.05. 22:44:50

Mi a GPS nevű varázslattal mentünk, minden váltópontot könnyedén megtaláltunk a koordináták alapján. Ezzel csak annyi gond volt, hogy párszor közelebb mentünk a váltóponthoz az ideálisnál, de együtt lehetett élni vele.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása