Vacsorára bármit

2013.04.08. 09:18 mgergoo

Tegnap 2 óra 31 perc alatt futottam le a VIII. Tóparti Futópartit a Velencei-tó körül, Agárdon. A táv 28,28 km, mindez az edzésterv által előírt 155-ös pulzussal. Ez a pulzusszám nálam egy aránylag könnyed, szinte beszélgetős tempó. A dolog érdekessége, hogy ebben a tempóban ma véletlenül megjavítottam a tavaly nagy nehezen kizakatolt félmaratoni rekordomat, és 11 perccel futottam gyorsabb 28 kilométert, mint a Berlin maratonon.

nestonfoto.jpgA számok azt mutatják, hogy fejlődöm a futásban, és ezt én is így érzem. Hitem szerint ezt a fejlődést két dolognak köszönhetem, ez a két dolog összefonódik és bennem egységet alkot. Azt talán sejtitek, hogy az egyik a pulzuson alapuló edzésterv, de most nem erről fogok írni. A fejlődés másik összetevője az a speciális étrend, amit szintén Lőrincz Olivértől kaptam.

Aki néha-néha átnéz a DK blogba, az tudja, hogy mennyire egy helyben toporogtam tavaly a súlyommal, szenvedés volt az egész évem, bármit is csináltam, tartósan nem tudtam lejjebb menni. 94-98 kiló között már minden bejártam, attól függően, hogy éppen hol volt a jojó a madzagon. Sokat futottam, nem ettem baromságokat, de mégsem tudtam változtatni, ezzel együtt visszatért a régi elégedetlenség is, a csalódások magamban, amit a blogomban is jelzett az örökös és végtelenül szánalmas fogadkozás és újrakezdés, grafikonokkal, meg trendvonalakkal. Ebben a szituációban kértem meg Olivért, hogy segítsen.

2013. február elsején 94,4 kilóval kezdtem ezt a módszert, jelenleg 87,5 kg környékén vagyok. Az első négy hétben 5 kilót, nyolc hét alatt pedig 7 kilót fogytam. Visszanéztem imádott grafikonjaimat, de ilyen ütemű fogyást még a nagyon kövér időszakomban sem produkáltam. De mi is ez az egész? Összefoglalás Olivértől:

  • A fogyás alapvetően az energiabevitel és energialeadás arányától függ, ezen felül érdemben nem tudunk manipulálni.
  • A napi étkezések energetikai (Kcal) mennyisége a perdöntő. Nagyon fontos, hogy a napi mennyiséget mikor és milyen formában (fehérje, zsír, szénhidrát) visszük be, ez a fogyás minőségét befolyásolja, azaz azt, hogy milyen ütemben, milyen nehezen/könnyen és miből (izom, vagy zsír) történik a fogyás.
  • Az étkezések tápanyag összetételében törekedtünk az esszenciális anyagok kellő bevitelére (víz, fehérjék, ásványi anyagok, vitaminok, zsírsavak), hisz a fő cél az egészség megőrzése és a sport megtartása, sőt az ebben való fejlődés.
  • Törekedtünk az egyszerűségre, hogy a számolgatás, porciózás, elő- és elkészítés ne vegyen el sok erőt és időt a mindennapokban.
  • Törekedtünk, hogy fejben is viszonylag könnyen követhető legyen. Legyen benne normális étkezés, ahol normál keretek között azt ehetünk, amit akarunk. A nap folyamán frekventáltan legyen "étkezés", de ez olyan legyen, ami viszonylag stabilan tartja a hormonrendszert.
  • Az étkezés időzítése igazodik az ember napi normál ritmusához, az alváshoz és a sport napon belüli helyéhez, aminek főleg hormonális okai vannak.
  • A szervezet vagy építő, vagy leépítő állapotban van. Fontos kizökkenteni a homeosztázisból, hogy érdemben a zsírszövethez nyúljon. Minél hosszabb ez az időszak (amikor nem eszünk), annál inkább a zsírmobilizáció veszi át a szerepet. Sporttal megspékelve ezen időszakot, extra mértékben indíthatjuk be a zsírégetést, de a nem megfelelő fehérjebevitetel mellet izomleépülés történik. Ugyanígy a nem megfelelő más esszenciális anyagok bevitele hosszútávon egészségügyi problémákat okozhat!
  • Ha csak napi egyszeri alkalommal történik szénhidrátbevitel, pl. napi két edzés miatt, az izomzat leépülésének elkerülése érdekében viszonylag kis, de frekventált fehérjebevitelt alkalmazunk.
  • A szénhidrát nélkülözhető a táplálkozásunkban, így minimalizálása csak átmenetileg (pár hét) okozhat gondot, azt is főleg fejben.
  • A fehérjék telítettségérzetet adnak, fontos tápanyagok, kis mennyiségben nem befolyásolják az inzulin/vércukorszintet (nem zavarják meg érdemben a zsírmobilizációt). A fehérjebevitel jó minőségű fehérjeturmixra épült, de kiváltható csirkemellel is.
  • Az esti étkezés szabadon választott, de nem zabálás. Normál felnőtt vacsora, főtt étel. Megkötés nélkül, de ésszel.
  • A plusz esszenciális zsírsavbevitel támogatja a zsírmobilizációt, telítettség érzetet ad, jó a vérkeringésnek, és a szervezet szinte minden szervének.
  • Sport közben az első időszakban kevés szénhidrátbevitel megengedett annak érdekében, hogy az edzésmunka ne sérüljön (20-30g / óra).
  • A folyadékbevitel kritikus fontosságú. 2-3 L / nap minimum. Kalóriamentes ital bármi lehet. (Lehetőleg ne romboló light-cola és társai.)
  • A programot nem én találtam ki, már kitalált, elfogadott módszerekből gyúrtam össze. Vannak hasonló diéták, talán a Leangains a legközelebbi.
  • A diéta legfontosabb eleme az EMBERI AKARATERŐ, a testmozgás és az étkezések mennyisége, minősége és helye a nap folyamán. Mindegyik nélkülözhetetlen az eredmény érdekében!

Szóval, akkor nézzük a konkrétumokat. 2013. február elseje óta (ne ijedj meg), napközben egyszerűen nem eszem. Semmit. Nulla. Sem gyümölcs, sem egy banán, sem párolt zöldség, semmit! Még kávét sem. Kiesett a reggeli és az ebéd a mindennapi rutinból, vacsorára viszont mindent ehetek, bármit, amihez úri kedvem szottyan. Rántott hús, kenőmájasos szendvics, rántotta. Visszatértek az ízek és azok az imádott ételek, amiket eddig csak lelkiismeret-furdalás mellett lehetett enni. Este király vagyok, napközben koldus.

feherje.jpgAz diéta fontos része, hogy a fehérjét folyamatosan pótoljuk, azért két óránként 20 gramm jó minőségű 100%-os fehérjeport iszom, szigorúan vízzel. (Nem bohóckodtam el, vettem egy öt kilós vödörrel.) Csokoládés-mogyorós ízű cucc, párom kóstolta tejjel és legnagyobb meglepetésemre kifejezetten ízlett neki, de vízzel is meg lehet inni. Két óránként 20-20 gramm, nálam ez 9, 11, 13 és 15 óra, érdekes, de annyira kiesett az étkezés a fejemből, hogy sokszor elfelejtek "enni" és csak később jut eszembe. Este 17-18 óra környékén vacsorázom, ami szintén nagyon testhez áll nekem. Szociális társas lények vagyunk, szerintem hosszú távon tarthatatlan egy diéta, ha ezzel nem számol. Nekem nagyon tetszik ebben az étrendben, hogy végre a párommal együtt vacsorázhatom, azt ehetem amit ő, vagy elmehetünk egy étterembe és mindenfajta bűntudat nélkül ehetek.

A párunk egyébként is fontos szerepet kap a csirkemellek porciózásában, ugyanis a napi négy adag fehérje egyike kiváltható egy kis szelet 90-100g sült csirkemellel. Ismét fontos, hogy nincsen köret, nincsen feltét, csak egy kis darab natúr csirkemell. Igen én ezeket a kis darab csirkemelleket eszem két és fél hónapja, általában a 13 órai fehérjét váltom vele ki.

A képen éppen a következő pár napra megsütött és a fagyasztóban előkészített porciók láthatóak:

csirkeporcio.jpg

Az étrend persze nem jelent megoldást az ásványi anyagok és vitaminok bevitelére, ezért az egészségünk jegyében érdemes egy komplex vitaminkészítményt is találni magunknak, illetve én Olivér tanácsára halolajat is fogyasztok. (Aki még nem kóstolta ezt a mentás ízesítésű cuccot, az mindenképp tegye meg. Még egyszer, mentás ízű halolaj. :-)

Nagyságrendileg ez az az étkezési módszer, ami nekem elhozta az áttörést, nagyon spártainak nézhet ki, de őszintén szólva az első pár nap után hozzászoktam, és semmilyen lelki vagy testi megterhelést nem jelent a betartása. Első héten a két edzéses napok második edzését nem viseltem jól, de utána ez elmúlt. Emellett a diéta mellett tudtam teljesíteni életem eddigi legerősebb, 400 kilométeres hónapját. Hozzászoktam, megszerettem és nem is nagyon akarom elengedni, ez annyira így van, hogy el is keseredtem, amikor Olivér azt írta pár hete, hogy ez csak egy diéta és előbb-utóbb vissza kellene térni a normális étrendre.

(Közlemény: felhívjuk olvasóink figyelmét, hogy a hasonló, drasztikusabbnak tűnő diéták előtt mindenképpen konzultáljon hozzárétő szakemberrel, vele együtt fogjon bele. Célunk az inspiráció, az ötletek adása, de a megfogalmazott gondolatok hűbelebalázs alkalmazása adott esetben még káros is lehet a szervezetünkre. A Futóblog nem vállal felelősséget az ebből eredő problémák miatt. Ésszel csináljátok, amit csináltok.)

71 komment

Címkék: diéta fehérje étrend dk

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr725194012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannonfunk 2013.04.08. 10:03:25

Btw. most vagy ott súlyban, ahol én voltam akkor, amikor elkezdtem a futást :) Akkor én 1 km-t tudtam nyögvenyelősen lefut(???)ni :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2013.04.08. 10:22:54

sok út vezethet a célhoz. Ez lehet az egyik lehetsége, bár nem vagyok meggyőzve, hogy ez a legjobb. Ez nekem elég drasztikusnak tűnik, főleg hosszútávon. hát nem tudom...

angelday 2013.04.08. 10:50:37

Én DK-nak privátban írtam, ide is leírom, hogy nem tartom megalapozottnak és indokoltnak senki számára az egy hónap alatt 5-7 kilós diétákat. Sőt, kifejezetten rémisztőnek, egészségtelennek gondolom.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.08. 11:12:18

hétvégén találkoztunk, tényleg nagyon lefogytál, látványosan vékony lett az arcod és ráncos a szemed sarka. :) ez a diéta nagyon durvának hangzik, a napközben semmi kajával, kafa hogy ilyen jól bírod, sőt szereted.
A futóteljesítményed állati nagyot nőtt, ahogy mondtuk jövőre elvárjuk, hogy előttünk végezz a tópartin. :)

fzoli77 2013.04.08. 12:39:05

Hm. Sajnos ez így még csak erős sejtés hogy működik-e. Ugyanis nem tudjuk megtesztelni, hogy ugyanazzal az étrenddel, mint korábban, de sokkal többet futva nem indult volna meg a fogyás.

Mondjuk ti DKsok lassacskán vagytok annyian, hogy lehet tesztcsoportokat csinálni.
(
És akkor lehet 3 csoport. Az egyiknek az edzésterv, a másiknak az étrend, a 3.nak mindkettőt változtatjátok
)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.04.08. 12:49:48

@fzoli77: Szerintem (sajnos) nem így van, tavaly nyáron is erős hónapjaim voltak, érdemi fogyás nélkül. Ilyen fogyást nem produkáltam még soha, még a kövér időszakomban sem.

[corristo] 2013.04.08. 13:19:33

nem az itt a baj, hogy "nem elég drasztikus", meg hogy "nem indokolt" (:DDDDD ezt a faszságot, józsi, ha nem lenne egyértelmű, hogy a saját gyengeséged, önfegyelemre való teljes képtelenséged miatt kellenek ezek az ideológiák, már rég kinevettelek volna, ja várj). az a baj, hogy csak fogyni komoly erősítés nélkül nem azért butaság, mert nagyon szarul fogsz kinézni a löttyedt bőrrel, hanem mert kihagysz egy csomó olyan ziccert, ami ezerszer hatékonyabbá teszi a fogyást.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.04.08. 13:39:27

Kérdés mi lesz ha abbamarad a diéta, ami már a nevében foglalja, hogy nem lehet örökké folytatni. Én most az Eat-Stop-Eat metódust próbálgatom, megnézzük mennyire lesz hatékony, ajánlom megtekintésre azt is, főleg, hogy az egy életmód, ami folyamatosan tartható, és nem csak egy átmeneti megoldás.

doncii · http://doncii.blogspot.com 2013.04.08. 13:44:44

@mgergoo: Orultem, hogy "osszefutottunk" Vissza-a-Jovobe mult heten, alig ismertelek meg. Szerintem tok jol nezel ki, szoval abszolut pozitivan mondom ezt es aki havi 400 km-t tud futni, annak valoszinuleg nagy baja nem lehet. Meg vannak elotted celok es legyenek is, de radnezve abszolut celba ertel. 90 alatt a te termeteddel mar minden tok szuper, nem kell Schobert Norbinak lenni. Keresd meg azt a kajat, edzesformat, ami mellett marad eleted is es amit mostantol 80 eves korodig fenn tudsz tartani.

Zsola neked is peldakep, ha jol latom o pont ezt csinalja. Par kilo visszajott az elso nagy fogyasa ota, de jol nez ki, rendszeresen tolja a fel- es fullmarcsikat, nem hajtja tonkre magat kozben es elvezi az eletet. Mert a Rock'n'Roll a minden :)

pannonfunk 2013.04.08. 13:48:19

Hátrébb már egy picit az agarakkal, plz... Gergő sem azt mondja, hogy ez a legjobb metódus, csak azt, hogy jobb, mint a korábbi, a cikk végén teljesen korrekt disclaimerrel, élénk pirossal kiemelve, hogy mindenkinek kib.ssza a szemét... Plusz, ott van vastaggal kiemelve, hogy ez csak egy diéta, amit valamikor abba kellene hagyni.

Szegény Gergő tavaly kínlódott, nem ment a fogyás, a fejlődése a futásban sem úgy, ahogy szerette volna, most meg végre van eredmény, tagadhatatlanul látványos fejlődés, erre mit csinál mindenki? Cseszteti, hogy miért pont így, miért nem úgy....

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.04.08. 13:54:35

@speed: velem van gond fejben épp elég, de ezt én így tudnám csinálni hosszú távon is. Hétvégéken szociális szempontok miatt megengedve a reggelit, sőt akár a családi ebédeket is, de olyankor a vacsorára jobban figyelve. Munkahelyen nem hiányzik a reggeli és az ebéd.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.04.08. 13:55:24

@doncii: Én is örültem, láttam, hogy nem ismersz meg, de sötét is volt, én alig láttam az esőben :-) Zsola nagy példakép, jól nyomja.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.04.08. 13:59:46

@mgergoo: akkor meg hajrá, mondjuk szerintem hosszutavon a feherjeturmixok se feltetlen kellenek, egyreszt azok ugy vannak kitalalva h szilard etel melle szivodjon fel legjobban, ergo némikepp pazarlas is, masreszt meg nem fognak az izmok attól rögtön lebomlani, mert nem adsz nekik 12-18 óráig semmit. Amúgy is, mostansag egyre inkabb ugy nez ki, hogy a heti kaloriabevitel szamolas a nyero, nem a napi

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.04.08. 14:04:20

@mgergoo: Ahogy korábban is írtam, szerintem épp így tökéletesen tartható ahogy mondod. Nekem a gyümölcs hiányozna nagyon a napból (ha csak este ehetném), és néha van némi nass olykor.

Gratu!

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.04.08. 14:05:36

@speed: Több ilyen módszer van, a lényeg ugyanaz, hogy hosszabb kajamentes periódusok vannak (Leangains, Eat-stop-eat, harcosok étrendje, stb.)

[corristo] 2013.04.08. 14:15:50

@speed: az lesz, ami minden diétánál, ami abba marad: szépen vissza fog hízni az illető. amúgy az ESE is, meg ez a harcosok étrendje utánérzés is olyan, hogy nem időszakosan kell és lehet csinálni, hanem örökkön örökké.

[corristo] 2013.04.08. 14:18:41

@mgergoo: hát akkor csináld hosszútávon, és ne hallgass olivér butaságaira. ha majd nagyon lefogytál (a testkompozíciódat elnézve még kábé 3 hónap) kicsit tweakelsz a kalórián, és többet eszel. a szénhidrát ciklizálás maradhat nyugodtan, senkinek semmi baja nem volt még tőle, sőt.

[corristo] 2013.04.08. 14:20:00

@Bozót: aha, csak a harcosok étrendjében nem kajamentes periódusok vannak, hanem alulevési. DK sem kajamentes periódusokat csinál, mert fehérjét fogyaszt napközben. az ESE, LG és társai viszont kőkemény böjtöt írnak elő (hatékonyabbak is, mint ez)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.04.08. 14:28:09

@[sy]: Igen, persze. Csak azt akartam mondani, hogy nem ez az egyetlen (és nem is az ESE vagy az LG, vagy az ADF csak a másik :) Mert ugye böjtölősből is több van, hát még a mennyiséggel variálósból....

Én nem nagyon tudok előírásokat 100% szigorúan követni, így ezt is sajátosan művelem, de nem is célom a gyors fogyás.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.04.08. 14:31:11

@[sy]: Azt gondolom, itt a fehérje azért van, mert a futás nem úgy terhel ahogy az LG-nél javasolt kemény erőedzés (nagy intenzitású súlyzós meló). A futás mellett simán el lehet veszíteni egy halom izmot, Gergő bizonyára nem ideális futó alkatot, hanem vonzó férfias formát szeretne, ami futáshoz is jó :)

[corristo] 2013.04.08. 15:19:57

@Bozót: persze, éppen ezért keresve se találsz rosszabb sportot a fogyáshoz a futásnál: eleve nem túl nagy a kalóriaigénye, tehát kurva sokat kell futni, hogy legyen értelme, az meg bontani fogja az izmot, főleg, ha böjt alatt rohangálsz (ugyanez megvan magas intenzitású kardiónál is, bár az még mindig hatékonyabb. de én pl. ott is tolok BCAA-t előtte, ha böjtre csinálom). de egy futóblogon nem kezdhetem el ezt magyarázni :DDDD nem tudom, hogy gergő milyen formát szeretne, de futástól még nem nőttek izmok senkire, akármennyi fehérjét ivott is meg. és aki most a sprinterekkel jönne, az előtte nézze meg, hogy azok bizony az emeléstől néznek ki úgy ahogy, nem a futástól.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.04.08. 15:28:50

@[sy]: Nem is kell itt magyaráznod, a többség nem a futással akar fogyni, csak futni is akar meg esetleg fogyni is :D

Én se tudom, milyen formát szeretne, csak feltételezem, hogy nem akarja a futáshoz elégséges minimumra csökkenteni az izomzatát :D Kétlem, hogy Schwarzi formára vágyna, mert akkor nem futna :D :D

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.04.08. 15:30:46

@Bozót: csak most jöttem rá, hogy ez a futóblog, nem DK :))) én még a fekete háttérnél tartottam :P

angelday 2013.04.08. 16:05:03

@pannonfunk: "Gergő sem azt mondja, hogy ez a legjobb metódus, csak azt, hogy jobb, mint a korábbi, a cikk végén teljesen korrekt disclaimerrel, élénk pirossal kiemelve, hogy mindenkinek kib.ssza a szemét"

Azt én írtam bele, én színeztem ki, direkt.

pannonfunk 2013.04.08. 16:38:22

@angelday: ah, so... Úgy már más a gyerek fekvése. De akkor is, Gergő most örül, hogy sikerei vannak, ne vegyétek el a kedvét egyből... :S

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.04.08. 16:55:16

@pannonfunk: az én kedvemet nem lehet elvenni :-) Angelday szerint drasztikus a módszer, szerintem csak drasztikusnak hangzik, tavaly a méregtelenítő kúra egy hetét sokkal rosszabbul viseltem, mint ezt. Na ott aztán fel sem merült bennem, hogy tovább kellene akár csak egy nappal is csinálni. Ez a dolog tartható akár életmód szinten is, és azt gondolom, hogy egy egészséges szervezet számára nem jelenthet komoly kihívást az, hogy 16 órán keresztül nem visz be szénhidrátot. Mindazonáltal igen, egyetértek azzal, hogy mindenki egyeztessen mielőtt belevág és csak okosan, óvatosan. Amikor remegett a lábam első héten az esti futások alkalmával, akkor én is ettem, de fokozatosan hozzászoktattam magam és most már teljesíthetőek a délutáni edzések is gyakorlatilag 20-22 órás éhgyomorra.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.04.08. 17:33:40

Nekem is hasonló módszerrel indult meg a fogyásom. Rendesen csak délben ettem, reggelire minimálisat, ezeken kívül semmit. Mostanában eleresztettem magamat, de max. 4-5 kiló jött vissza. Ledolgozható mennyiség.
Valaki írta fentebb, hogy a futás a legrosszabb sport a fogyáshoz, mert kicsi a kalóriaigénye. Ez annyira megdöbbentett, hogy nem is tudok vitába szállni véle.

[corristo] 2013.04.08. 17:49:18

@mgergoo:
>Angelday szerint drasztikus a módszer

jó, de angelday szerint úgy néz ki az este hat után nem evés, hogy "csak akkor eszik valamit este hat után, ha megéhezik". érted, ehhez képest minden drasztikus :DDDDDD

[corristo] 2013.04.08. 17:51:33

apropó, józsi, te hogy haladsz a no lift diétáddal? lement az a heti tíz deka, ami elő van irányozva? :DDDDDD

angelday 2013.04.08. 17:51:46

@pannonfunk: nem akarom senki kedvét szegni, de én sokkal jobban örülnék, ha tudnám, hogy ez egy fél éves-éves program eredménye, nem pedig ilyen body-builder program-szerű egy hónapos intenzív dolog, ahol nekiesel, mint Tóth az anyjának. Ellenpontozásként egy olyan poszt-ötlet van a fejemben, ahol egy ún. "va piano" diétát és életmódváltást követhetünk. És akkor nem kell ilyen mondatokat sem írni: "előbb-utóbb vissza kellene térni a normális étrendre".

angelday 2013.04.08. 17:52:38

@[sy]: igen, ja, hogy te még mindig rajtam akarsz fogást keresni? :DDDDD

[corristo] 2013.04.08. 18:58:59

@angelday: nem kell azt olyan nagyon keresni, ha érted, hogy mondom :DDDDD

rhubarbjelly 2013.04.08. 19:35:35

Miért kéne visszatérnie rendes étrendre? Ez teljesen rendes étrend, ha valaki nem diétának kezeli, hanem életmódnak. Én januárban kezdtem az LG-t, futottam előtte is, mellette is sokat, le is dobtam pár kilót, pedig fölösleg nem volt rajtam. Elkezdtem súlyzós edzéseket, emeléseket, húzódzkodást, és jócskán emeltem a kalóriát, a futást lecsökkentettem heti 2x fél órára, elkezdtem "hízni", jönnek fel az izmok, sokkal erősebb vagyok, mint eddig. Az LG-t nagyon élvezem. Éhgyomorra edzek, olyankor iszom a BCAA-t, pihenőnapokon nem. Elmúltak a korábbi vércukor ingadozásaim, jobban érzem magam a bőrömben. Csak úgy mondom.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.08. 19:42:21

@rhubarbjelly: nemár hogy azt mond, hogy csak vacsorára enni igazi ételt az rendes étrend, sőt életmód. :D

rhubarbjelly 2013.04.08. 20:17:14

@rrroka: dont knock it till you try it, de úgy is mondhatnám, h virágozzék minden virág.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.04.08. 20:19:08

@angelday: Olivér az elején arra kért, hogy ha heti 1 kg-nál kevesebbet fogyok, akkor az esti zabából vegyek vissza, ha heti 1,5kg-nál többet, akkor viszont jobban figyeljek az esti vacsora mennyiségére. Átlagos nincsen meg a heti 1kg fogyás. A második négy hétben 2kg körüli a minusz. Tényleg nem értem, hogy mi ebben a drasztikus, vagy egészségtelen. A magam részéről meg nem nagyon szeretnék visszatérni a normál reggeli, ebéd, vacsorás étrendhez. Ahhoz fentebb írtam benne vagyok, sőt igénylem, hogy a párommal reggelizek és ebédeljek hétvégéken, de hétköznap nincsen ezekre az étkezésekre szükségem.

szabolacko 2013.04.08. 21:12:49

Hát lehet,hogy működik életmódszerűen az: "egésznapos műkaja(por) este bármi" étrend, de ez nekem már-már takarmányozásnak tűnik inkább,mint táplálkozásnak. Ahol a pontosan kiszámított összetevőket minden cifraság nélkül mintegy táp formában vannak adagolva. Nekem ez sci-fi,de valószínűleg ehhez túl "vidéki" vagyok. Kindl Gábor verzióját(Mindenfutás Egyeteme) szimpatikusabbnak tartom, pedig nagyra becsülöm L.O. tudását.

blas83 2013.04.08. 21:45:10

@mgergoo: jó dolog, ha sikerült így fogynod - én se tudok 90ről lejjebb mozdulni már lassan egy éve, pedig sokat mozgok -, de azért biztos van oka, hogy a legtöbb fogyókúra a többször kevesebb elvét követi inkább, mint az egyszer sokat, nem? A fogyásodból és a mozgásodból számítva a nap közbeni fehérjepor+csirkemell kb 350 kalóriája mellé, este olyan 1300-2000 kalóriát kellett hogy egyél ilyen fokú fogyáshoz. Gondolom nem véletlen, hogy Olivér azt mondta, hogy csak rövid ideig csináld.
Javítsatok ki, de én úgy tudom, hogy az ilyen ritka, de nagy mennyiségű szénhidrátbevitel hosszú távú gyakorlása vezet a 2-es típusú cukorbetegséghez, ami ugye azért nem jó móka.

pannonfunk 2013.04.08. 21:55:02

@neumanki: A glikémiás index is számít, és a vacsorára bármit címszó alatt sem mindegy, hogy sok tábla csokládéról van szó megspékelve agyoncukrozott gyümölcsös joghurtokkal vagy disznótoros babfőzelékkel.

Én pl. most jövök le arról, hogy ha éhes vagyok, akkor bevágjak egy tábla csokoládét. Megtehettem, mert nem vagyok túlsúlyos, és nem is híztam ezektől, ugyanakkor éreztem, hogy hosszútávon ez nem lesz jó. Nem vagyok diabetikus, nem tudom, hogy ha egyszer bombázod a szervezeted szénhidtáttal az még tolerálható-e, de gyanítom, hogy többször fogyasztani nagy GI ennivalót azért mindenképpen rosszabb. Pl. megiszol egy üdítőt, nassolsz egy Mars szeletet, stb.

[corristo] 2013.04.09. 00:42:02

@neumanki: tévedés, az ilyen típusú CH ciklizálás nemhogy a II. cukorbetegséghez vezet, de kifejezetten jót tesz a sejtek inzulinrezisztenciájának.

[corristo] 2013.04.09. 00:42:59

@pannonfunk: ha a kalóriamérleg negatív, akkor teljesen mindegy, miből viszed be azt, fogyni fogsz.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2013.04.09. 11:00:00

Komplex vitamin készítmény, fehérjés bödön... saláta és gyümölcs helyett?

Öreg vagyok én már ehhez...

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2013.04.09. 11:03:23

A komplex vitamin ÉTELKIEGÉSZÍTŐ, nem helyettesíti a változatos, teljes értkékű táplálkozást. Ilyet senkinek nem tanácsolnék..... Embörök, ez most komoly?

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.04.09. 11:13:50

@Joe.: Mi az a teljes értékű táplálkozás? Ismerünk valakit, aki úgy eszik? Minden nyomelemből, minden vitaminból a megfelelő mennyiséget visszük be a napi étkezéseinkkel? Én csak sorokat látok a mekibe, meg a metróaluljáróknál a pékségeknél. De akkor beszéljünk rólam. Mióta az eszemet tudom mit reggeliztem? Kenyeret, kalácsot, túrós táskát, kakaót, kenőmájas zsemlét, melegszendvicset. Vissza lehet nézni a blogomon, sokszor naplóztam. Az egészségesebb volt, vagy közelebb volt a teljes értékű táplálkozáshoz. Most kimérve viszem be a vitaminokat és nyomelemeket és azt a fehérje mennyiséget, amire a szervezetemnek szüksége van. Biztos vagyok abban, hogy az én korábbi étkezésemmel ezek nagy részét nem vittem be. Biztos hogy az volt az egészségesebb? És azért ne felejtsük el, hogy esténként normál kaját eszem, akár gyümölcsöt is...

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.04.09. 11:14:57

"Az egészségesebb volt, vagy közelebb volt a teljes értékű táplálkozáshoz" ide ?-t akartam.

angelday 2013.04.09. 11:23:15

A kiporciózott fehérje húsok, mint napi étkezés, nekem a body-builder étrendet juttatja eszembe. Elismerem, hogy van, akinek ez a kattanása.

Szerintem ebben a kérdésben kb. ez a fickó nálam az etalon: futo.blog.hu/2012/03/22/futoprofilok_levente

Über-szintre emelte a dolgot. És semmi kapszula.

[corristo] 2013.04.09. 11:49:06

@mgergoo: az a teljes értékű táplálkozás, ha nagyjából minden étkezésed megfelelő arányban tartalmaz zsírt fehérjét és szénhidrátot. minden kajáláshoz van zöldség/gyümölcs. nincs nass. amit reggeliként említesz, az a tipikus lusta reggeli, kizárólag szénhidráttal. ráadásul magas GI-jű szénhidráttal, hogy utána jó hamar megéhezzél, és ebéd előtt kelljen tolni még pár falat csokikát. ha nagyjából minden étkezésed jó minőségű, feldolgozatlan alapanyagból készül, és tartalmaz sok rostot, zöldséget, lassabb felszívódású szénhidrátokat, fehérjét, akkor a szervezeted alapvetően minden vitamint és ásványi anyagot megkap. a probléma ezzel az, hogy az ilyen étrendet hosszú ideig változatosan követni összehasonlíthatatlanul nehezebb. főleg ha sportolsz, és azért viszonylag magas fehérjeigénye van a szervezetednek.

ebből a fogalmatlan proli csak annyit fog levenni, hogy "porokat" eszel, ami valami gyanús dolog, már majdnem anabolikus steriod, és össze fog tőle menni a pöcsöd.
a fogalom nélkül hülyeségeket beszélő figurák egyik mintapéldánya schafferday józsi, aki etalonként belinkel egy olyan étrendet, ami tízből kilenc embernél gyakorlatilag garancia valami rendes inzulinrezisztencia kialakulására. de a józsi ebből azt látja, hogy "nicsak, sok gyümölcsöt eszik ez a sovány fickó, akkor biztos tök egészséges."

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2013.04.09. 12:03:01

Először a végére reagálok, azt nem raktam össze, azért úgy már más. Így ok, értem és megnyugtató. :)

Gyakorlatilag akkor most már csak a válaszod gondolatmenetére reagálok.

Mindent lehet mégrosszabul csinálni. Az azért nem egyenlő azzal, hogy ami jobb annál az már automatikusan jó. :)

Az ételkiegészítők nagy biznisz ez az első es legfontosabb tudnivaló róluk. :)

Te 100% tudod, hogy a patikamérlegeléseddel PONT AZT ÉS ANNYIT kap a tested AMIRE és AMENNYIRE éppen szüksége van ezekből az anyagokból?

Hmmm. Üdvözöllek a Matrixban. :)

Az emberi szervezet nem GÉP jól behatárolható specifikációval. Akkor működik a legjobban, ha a vitamin mellé ott van a gyümölcs is, a benne levő enzimekkel, szeméttel, cukkoral, héjjal, ő szereti elintézni magának a dolgokat, nem csecsemő, azok mi vagyunk miközben civilizált okos felvilágosult értelmiségieknek tartjuk magunkat...

Bízni kell a testünkben és csak törekedni egy ésszerű, teljeskörű táplálkozásra az arányokra figyeléssel.

Lehet meglepő lesz, de szerintem én így kajálok! Tehát ismerek valakit. :) Amióta rendszeresen sportolok persze rengeteget fejlődött az egészséges tápálkozásról alkotott képem. De ez szinte jön magától ha valaki sportol.
Műzli, gyümölcs, zöldség, pizza, barna kenyér, tejszármazékok, ergo joghurtok, sajt, hal, tészták, csirkehús, mérsékelt mennyiségű disznóhús, marhahús. Természetes alapanyagokból bármi! Pl. úszások után bödön fehérje helyett egy kötelező fött tojás meg ilyenek. Lehet gyorsabban fejlődnék ha betolnák valami fehérjeturmixot. Nem akarok gyorsabban fejlődni, úgy érzem a testemnek jobb így. Felesleges turbózni. Csak ez is egy már szitne tudatalatti társadalmi szemlélet sztem.
Ezekből lehetőleg amúgy mindenből hozzáadott cukortól mentes. Cukrozatlan tea, tejszármazékok, NEM CSOKIT ESZEK HA ÉHES vagyok. Nem nasizok szemetet...Tök bonyolult...kedvencem italom az ívóvíz meg ilyenek. :)

Ezt mindenki tudja már aki sportolgat:

Este inkább több fehérje kevesebb szénhidráttal, de reggel ballasztos szénhidrátok, délelött gyümölcs, fullos ebéd, hogy legyen estére power edzeni. Just józan ész, semmi feszengés.

A meki, a látványpékség az társadalmi probléma. Nem azért esznek tömegesen mekiben, meg leválasztott szénhidrát bombákat ballasztanyagok nélkül az emberek, mert sok pénzük van hanem mert kevés. És kiba sok kalóriát kapnak a pénzért. Minél jobb a társadalom anyagi helyzete annál jobb mínőségben táplálkozik. Legszegényebbek legegészségtelenebben. Sajnos! De te megteheted, hogy egy kis odafigyeléssel egészségesen táplálkozz hókuszpókuszok nélkül is. Majd ha már nem diétázol remélem, bár ne mvagyok szakember, esdtelg kicsipegeted ha valami megfontolandót találtál a válaszomban.

Ja mindenkinek:
Finomított cukor NEM EGYENLŐ jófajta szénhidrát. Energia ugyan lesz belőle, csak a beépítési folyamata nem egészséges, hosszútávon tönkre teszi a testet, cukorbetegség stb...

Magyarorszégon a kisiskolákban kellenne az alapvető egyszerű dolgokról felvilágosítani tanítani a gyerekeket stb. Akkor lehetne változás, nem nagy dolgokra gondolok. Csak irányvonalakra. Cukros dolgok, egészséges dolgok, gyümölcs, zöldség fontossága...

kúlcsi 2013.04.09. 13:05:19

Szép eredmények, Gergő. Nekem amúgy ez már túl professzionális, edző, Scitec cucc, miegymás. Azt hiszem, ezzel már kevésbé tud azonosulni egy teljesen kezdő futó.

pannonfunk 2013.04.09. 15:15:27

@Joe.: "Minél jobb a társadalom anyagi helyzete annál jobb mínőségben táplálkozik. Legszegényebbek legegészségtelenebben."

Ez de így van :) Nem fogom elfelejteni, egy indulóban levő iskolában tanítottam, ahonnan az USÁ-ból jöttek a diákok. Az adminisztrátor a welcome partyn odasúgja nekem: "Te, ezek nagyon top társadalmi rétegből jöttek... 30 diákból csak 1 a túlsúlyos..." És valóban...

shortstack 2013.04.09. 15:33:32

En csak egy valamit nem ertek:

"Ez itt a Futóblog. Winkler Róbert, Szász "Szasza" Norbert, Dagadt "DK" Köcsög és angelday írnak a futásról és a sportról."

Ez szerintem mar reg nem aktualis, nem artana egy kis verfrissites.

Winkler Robert - nem lapoztam vissza ezer evre, de nekem az utolso emlekezetes az Ultra Balaton volt tole, az jo is volt, de regen volt, lehetne tobbet.

Szasza - szinte mar csak o ir futasrol, bar nala is kezdenek a fenykepek egy kicsit tulsulyban lenni mostanaban, de meg mindig jo es motivalo.

DK - haaat, regen lehet, hogy a futasrol irt, de mostanaban inkabb magat szereti fotozgatni, szerintem nagyon tetszik amit a tukorben lat, ezzel nincs is baj, csak miert itt?

angelday - haha. "vicces" animgifek, copy-paste programajanlok, NULLA amit itt csinal. Amugy valszeg egyebkent is egy nulla...

Regen minden jobb volt!

davidzoli 2013.04.09. 22:28:26

9, 11, 13 és 15 órakor fehérje. 17-18 óra körül vacsora.

Technikai kérdés: Mikor van edzés/futás?

17 óra előtt "éhesen" vagy vacsi után, mondjuk 20 óra körül (esti futást emlegetsz). Köszi a választ!

pannonfunk 2013.04.09. 23:14:09

@shortstack: A történet úgy volt, hogy a kopaszi ultrák megalapították a futótársakat a facebook-on, és gyakorlatilag átköltöztek oda. Aztán az egy más kérdés, hogy ott totálisan kontrolálatlanná vált a dolog, az összeszokott társaság elkezdett bővülni, és most már több ezren vannak ott, nem látom értelmét ennyi embernek, legalábbis más lett, mint volt. Ugyanakkor meg nem szoktunk vissza ide a kopaszi gátas posztra, és a futóblogot sem nagyon olvasom már, valahogy minden a fészre tevődött át.

Persze hogy ez amiatt van, mert a tartalom laposodik, vagy fordítva, az olyan tyúk-tojás kérdés. De talán érdemes lenne bekötni ide a facebookos kommentelést, ezt igazból a bloggazdáknak kellene mondanom.

@rrroka: '94-ben voltam utoljára a szigeten :) :P

angelday 2013.04.10. 01:33:56

@pannonfunk: a Face kommenteléstől félek, nagyon lelassítja az oldalt (lásd: utanfuto.blog.hu/ )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.10. 06:52:23

@pannonfunk: hát az tényleg nagyon rég volt, mi tartottuk magunkat sokáig, de aztán vagy 5 éve már nem nekünk szól, átszoktunk fishing on orfűre.

shortstack 2013.04.10. 09:02:01

@angelday: nem tudom mi az, igazabol mindegy.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.04.10. 09:50:45

@davidzoli: munkába és munkából futok. Azaz 9-re futok be és 17 órakor haza, egy-egy órát. A vacsora mindig a hazafutás után van, magyarán 22-23 órás éhgyomorra futok... és nagyon jókat.

ThufirHawat 2013.04.10. 10:06:40

Én csak azt nem értem, hogy rólam miért nem készült kép a Tópartin.

Pepinke 2013.04.10. 10:40:32

Angelday: én csak a kütyüs/Nike hype-os posztokat hiányolom egy ideje, ami miatt sokkal ritkábban is nézek be.
Nekem ezek a kütyük és a Nike Mátrix kell a futáshoz, ösztönöz, bevallom na...
:)
Hírek mondjuk új Nike Sportwatch GPS (ha van ilyen).. Például.

2013.04.14. 16:28:25

@rrroka: FoO tényleg jó... lenne... ha egyszer eljutnék végre, mert 1000 évvel korábban kellene szállást foglalni, mivel 999 évvel korábban már a kemping 50km-es körzetében minden elkelt, ha 998 évvel előtte telefonálsz, akkor a szállásadók már konkrétan a képedbe röhögnek, ha lenne videó telefonom még azt is látnám, amint a kezükkel L betűt formálnak a homlokuk előtt, így csak a hangjukból hallom ki :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.15. 05:32:55

@viito: három napot sátorban is ki lehet bírni, mi legalábbis ki szoktuk. persze császárság egy közeli nyaraló, de ez egy jól felszerelt kemping, szokott lenni wcpapír, meg melegvíz is, és nem különösebb sorbanállás mindezekért. és nagyon jó fröccs, azt megszámlálhatatlan mennyiségben ittuk a Radó pincénél.

Kertész legény 2013.06.13. 15:29:09

Egy baj van ezekkel a fehérjés cuccokkal (lásd. bödön), hogy hatásokat (értsd. mellékhatásuk) évek múltan fejtik ki. Egy kis jó indulatú lipóma itt, egy rossz szarkóma ott, és nem tudni miért... hát ezért!

Húst, halat, természetes fehérjeforrást lehet pótolni... csak nem éri meg... .

Persze ne legyen igazam! Meg hát mindenki a maga bőrét viszi a vásárra... .

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2013.06.14. 07:53:07

@Kertész legény: Van erről valami kutatási eredmény, hogy ez tényleg így van, vagy csak városi legenda?

Kertész legény 2013.06.14. 11:51:43

@mgergoo: Nekem elég volt a 2. műtétre befeküdnöm és előtte a dokival eldiskurálnom mi okozhatott elváltozást... .

Egyrészt ezek a fehérjeporok tömények, ugyanakkor mégis tartalmaznak adalékanyagokat.

Van amelyik taurint, van amelyik aspartamot, vagy ami kreatint, van ami csak pusztán színezéket.

Jómagam doki tanácsára leálltam velük. Helyettük inkább csirkét eszek, tonhalat, vagy kolbászt, amit előtte jól átsütök, hogy a zsír kijöjjön belőle.

Semmivel nem lett kevesebb az izomzatom (sőt!), anyagilag is ugyanott vagyok, ráadásul sokkal jobban ízlik, jobb ételeket lehet belőlük elkészíteni. ( Ha a tonhalat párolt zöldséggel elkészíted igazi vitaminbombát kapsz!)

Tudom, sok cég nyomatja a fehérjeporokat. De nem éri meg. És tök fölösleges! A fehérjebevitelt másképp is meglehet oldani!

2013.06.14. 14:59:48

@Kertész legény: taurin, kreatin, apsaram, színezék, etc kb mindenben van, ami már nem kapirgál vagy nem lóg a fán.

Abban nem kételkedem, hogy ezek nem egészségesek, de abban igen, hogy a modern élelmiszer ipar mellett ezek beviteléért a fehérje porok e a felelősek, vagy a csokoládétól kezdve, az üdítőn, az ételízesítőn, ketchupon át a felvágottakig mindenben van valami ezekből (hol az egyik, hol a másik), és így lehet e őket kerülni pusztán a fehérje porok elkerülésével.

ui: haja, ha tudnád, hogy a kolbászban is mi minden színezék, adalék van... persze, tudom, házi kolbász, csak éppen az országban nincs 10 millió kolbász készítő, ha meg a hentesnél veszed az igaz, eredeti házit, akkor már egyáltalán nem lehetsz benne biztos, hogy a szaki mit kever bele, még akkor sem, ha elmondja, hogy ő milyen becsületes, egyszerűen, mert sokszor maga sem tudja, hogy mit tesz bele pl fűszerkeverék néven.

Kertész legény 2013.06.14. 20:17:24

@viito: Szerencsés ember vagyok, a házikolbászunk családi recept, még a fűszerkeveréket is saját :-) .

Igazad van, hogy lassan már mindenben van mesterséges adalék. De nem mindegy, hogy miben mennyi.

A másik hogy én pl. ketchupot és hasonló készételeket (üdítő, felvágott) nem fogyasztok. Még a májkrémet is magam készítem el. Ételízesítéshez meg saját nevelésű fűszernövényeim vannak.

De ez én vagyok. Én mióta "átálltam" sport nélkül egy tizenötöt leadtam. Most, hogy rendszeresen futok, sportolok újabb tízest. (Na nem kilóban, mert a kilót nem csípem mérni :-) . Derékban :-) ) .

Refuse/Resist! 2013.07.25. 10:57:23

No, a vegere megjottek a nagyon szakerto dietetikusok :D

@mgergoo: nyilvan hulyeseg
ezen az oldalon erdemes nezelodni:
examine.com/supplements/Whey+Protein/

Amugy szerintem a tiszta whey helyett jobb lenne whey+casein kevereket inni.
Mivel a kazeinpor dragabb, meg eleve, jo a sima tej is (ha birod a laktozt).
A laktoz amugy is eleg jo, mert hiaba cukor, eleg lassu az emesztese.
Szoval en a helyedben inkabb 3 orankent innek meg egy turmixot, amiben van:
10g whey + 10g kazein (vagy siman 20g kazein)
1dl tej
10g orolt vagy zuzott lenmag

Ez egy kicsit tobb kaloria (ugy is, hogy 4 helyett harmat iszol), ennek megfeleloen kicsit lehet, hogy vissza kell venni az esti etkezest, vagy lehet ugy, hogy egyiket 20g kazeinnel valtod ki.
Edzes utan kozvetlen viszont erdemes egy 30g-os whey turmixot leguritani.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása