Kis híján toltam egy félmaratont

2008.08.21. 21:12 Winkler Róbert

Kimentünk Ürömre Zsiga barátomhoz, hogy családilag ott tekintsük meg a tüzijátékot. Vaskos zárójelek között természetesen arról is elboronganék, hogy prolizsúr tekintetében határozottan visszafejlődött az emberiség. Kétezer éve legalább élet-halál bajvívást löktek a tulok állampolgárok elé, és nem is csak évente egyszer, nekünk meg ez a szánalmas pukkogatás maradt, béna zenére..

Így, medence-parti változatban viszont egye fene, vállalom, főleg, hogy közben tévén akár az angol-cseh meccset is lehet nézni. Kiértünk tehát olyan negyed 5 körül. Kicsit pancsoltunk, én kaját nem kértem, mert hoztam futócuccot. Remélem, ezt elég eszelős tekintettel jelentettem be.

Aztán 7 körül elindultam, hogy kényelmesen visszaérjek a tűzijátékra, mert magyar embernek az augusztus 20-i tűzijátékot látni kell. Budfapestieknek mindig, vidékieknek elég egy életben egyszer – kicsit olyan ez nekünk, mint a mekkai zarándoklat. Tehát elindultam, persze nem a műúton, be Üröm felé, mert találtam néhány egész jó földutat. Az egész jó enyhe kifejezés: pazar földutak vannak arra. Szép nyári este kényelmes 10 km/h tempóban csoszogni a réteken a hegyek között – állítólag a heroin nagy királyság, de ez se piti.

Végigügettem az újonnan épült villanegyedeken: hihetetlenül beépült a hegy. Egyszer, talán olyan 7 éve egy délutánra kaptunk a BMW-től egy X5-öst, ami akkor volt új, elvittük egy körre, és többek között ezen a hegyen rajcsúroztunk, az egész egy nagy, sáros szántás-féle volt. Száz szónak is egy a vége, amikor egy erdei úthoz értem, még csak 3 kilométer körül tartottam, mondom, mi bajom lehet, legfeljebb visszafordulok, még mindig jobb, mint kevés kilométerrel, kielégületlenül hazaérni. Úgyhogy mentem, fülemben a Rolling Stones Exile on Main Street, 1972 valahogy illett az alkalomhoz.

Az út meg lassan, de biztosan durvult. Elmúlt az 5 km, a visszafordulási pont a tízhez, de visszafordulni uncsi lett volna, úgyhogy időnként séta lett a futásból. Főleg azokon a helyeken, ahol annyira meredek volt, hogy ujjheggyel meg tudtam érinteni menet közben a földet. Jó érzés, ahogy a hegy az embert alázza. Sok emelkedő után kihúzom magam, hogy na, szevasz, hegy, bekaphatod, tessék, csak feljöttem, innen meg már lejtő, de minimum vízszint. Erre a következő kanyar után meglátom a még durvább emelkedőt. Jól mulattam, na.

Csak nagyon sokáig tartott az erdő, igazából fogalmam se volt, hol vagyok, csak úgy a beszűrődő, gyengülő fényből éreztem, hogy a hegyet kerülöm meg. Közben kifogyott a Stones, hiába, bakelithossz, Danko Jonesra váltottam, ha már a Szigeten kihagytam. Egyszer találtam piros jelzést, aztán valami kékeszöldet, később kéket, gondolkoztam is, hogy most ragaszkodjak-e a kékhez, vagy elágazásoknál válasszam azt a földutat, amelyiket érzem. Egyszer találkoztam kirándulókkal, és nagyon kemény és menő csávónak éreztem magam, egyszer szembe futott egy csaj, amin annyira meglepődtem, hogy elfelejtettem tőle megkérdezni, hol járunk húszezer forintért.

Boldogult mountain biker koromban volt számtalan ilyen élményem, valahol a halál faszán az erdőben, teljesen fogalmatlanul, térképpel vagy anélkül, egyre éhesebben-szomjasabban. Aztán volt egy pár egy kutyával, de annyira megörültem a boxernek - aki persze elmenekült előlem, amin meg is lepődtem -, hogy tőlük is elfelejtettem megkérdezni. És nemsokára megláttam egy Csobánka 1,5 Km-táblát. Nem voltam maradéktalanul boldog, de én voltam az idióta, hogy legalább futás előtt nem vetettem egy pillantást az autómban ezrével hányódó turistatérképek valamelyikére. Volt aztán Honvédségi terület, életveszély-tábla, az aszályhoz képest meglepően sok sáros kátyú, és egy futó, aki megnyugtatásomra közölte, hogy igen, arra van Üröm, ő is onnan jön. Előbb persze még Pilisborosjenőn futottam át, Ürömre pedig már elég szomjasan értem be. (Danko Jones is kifújt, a Hammerheart következett a Bathorytól, három lemezt még sose futottam végig. Igazából kettőt se.)

15 km körül jártam, kezdtem hisztis lenni a szomjúságtól. Az első kocsmában nem mertem vizet kérni, gondoltam, olyan szarul még nem állok, aztán egy parkban megláttam egy ivókutat, és már majdnem áldani kezdtem az önkormányzatot, amikor láttam, hogy a közeli szökőkúthoz hasonlóan nem működik. A következő kocsmában már lejmoltam vizet, kaptam is egy fantás pillepalackba. Valami egészen szenzációs volt a leheletfinom narancsos utóíz. A vízhiány azért gáz így 15 km körül. Nem tudom, maratonisták mikor isznak, de itt nekem nagyon jól esett az a fél liter. Egyből köpködni is jókat tudtam, kellemeseket turháztam, és a Rókahegyi út emelkedőjét is egészen emberi kedélyállapotban küzdöttem le.

17,5 kilométer, még sose futottam ennyit, főleg nem ilyen szintkülönbségekkel. De jól esett. Néha kell egy kis küzdés, hogy az ember embernek érezze magát.

21 komment

Címkék: csobánka szint félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr66626708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ras · http://futo.blog.hu 2008.08.21. 21:51:41

gratula!, én speciel nem szoktam közben inni. maraton közben is max szájnedvesítés meg egy-két korty, össz ha lemegy pár deci. Edzeni se megyek vízzel, inkább előtte jól beiszok aztán közben majdcsak kijön, hol így hol úgy :D. Utána meg lecsúszik 1-1,5 liter gyümölcslé ha hazaértem.

angelday 2008.08.21. 21:53:57

Ras, melyik a kedvenced?

Winkler Róbert 2008.08.21. 21:57:07

Józsi, ez nem-e véletlenül egy tendenciózus kérdés-e?

kardiomaca 2008.08.21. 21:59:22

Egy óránál hosszabb edzésen azért már baromira nem árt inni.

kardiomaca 2008.08.21. 22:00:13

Mármint hogy ez a válasz s kérdésre, hogy ez kb a szokás is, hogy egy óra után legkésőbb azért már isznak az emberek. Persze mindig vannak különcök mint Ras barátunk. :)

Palmi 2008.08.22. 02:29:05

Ras, mond valamit, hogy Létrástető, meg bmft? Csak, hogy Te az a Ras?

Palmi 2008.08.22. 02:47:34

Egyszer, a nem olyan távoli, de a múltban, mikor még kajakoztam, kötelező edzés gyanánt elmentünk egy Canada Dry terepfutó versenyre. A táv 12Km lett volna, de a pályát elfelejtették kijelölni és sikerült eltévejednünk. Térkép alapján hasonló táv lett a vége mint Róbert kalandos "túrájának". Nagyon kész voltam, "sose felejtem" :)

Ras · http://futo.blog.hu 2008.08.22. 07:01:33

Palmi, beletrafáltál :)

Azért hozzátenném hogy különcségből nálam a napi 3-4 (hőségben 5-6) liter folyadék az alap (és nem feles vegyigyümiből) plusz az edzésutáni adag.

angelday, a malátát szeressem, már ha évente kb kétszer tömény szeszt veszek a kezembe, igaz nem gyümölcs de én különc vagyok mint már megállapították

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.08.22. 08:29:48

Na ez már tetszik...indul a futás valahogy, hogy majd lesz valami. :-) Szóval ez most komolyan tetszett :-)
Van azért pár hüvelykujj szabály.
- ha így indulsz el valamerre, legyen nálad kulacsöv, és benne fél liter folyadék.
- pénz, így tudsz bátran kocsmázni, vagy ha messze mész taxira.
- erdőbe este és a cél bizonytalan, egy fejlámpa nem árthat, a kulacsövbe belefér.
- és a legfontosabb, egy telefon. Van úgy hogy innen egy tapottat se tovább, ekkor lehet segítséget kérni.
Szóval valahogy így kell ezt csinálni, gratula. Akikkel csodálkozom hogy nem találkoztál, azok a quadosok és motorosok. Nemzeti Park ide, nemzeti park oda...

Winkler Róbert 2008.08.22. 08:31:59

Nem, nem: lefogadom, hogy Józsi a gyümölcslé-preferenciáid után érdeklődik.

nagyonnagyon 2008.08.22. 09:05:09

én előszeretettel iszom fanyar száraz vörösbort nemsokkal futás után, előfordul hogy helyette is .. hmm kövezzetek meg : )
Ras linkelt nemrég egy futós honlapot, olvastam belőle sokat. Tetszik ez az ideális aerob tartományban való edzés, pulzusmérős óra kell aztán kipróbálom.
Ma a 6,5 km-em végén mérek egy pulzust csak úgy manuálisan hogy egyáltalán a közlében vagyok-e.

almee 2008.08.22. 11:02:56

Nagy élményt éltem át én is. Életem leghosszabb távja, 3 szigetkör, majd beérve a munkahelyre Vajda Attila csodálatos 1000 métere.
A 3 szigetkör azért nem volt egyszerű. A vége felé elpilledtem, de így is 1:25 alatt beértem. Azért belegondoltam, hogy 2 hét múlva még ötöt kell futnom ezután, az kicsit elszomorít. Nem lesz egyszerű. De megcsinálom!!!!

Ja ha gyümölcslé, akkor a jó magyar hejhó:-)))

Arpesz · http://kerekparral-athenig.blog.hu 2008.08.22. 12:03:38

Gratula, ez már egész szép teljesítmény! Tessék lefutni a félmaratont szeptemberben! 105-ön belül ;) "Csak így tovább, ebben a szellemben!"

FutoBolond 2008.08.22. 12:50:05

ha a vizilabdazok aranyermet nyernek, jovore megfutom a maratont.

FutoBolond 2008.08.22. 12:53:09

winkler erzi, hogy mitol jo a futas :-)
meg hogy futni aszketizmus, es nem hedonizmus :)

aribazsy 2008.08.22. 14:02:26

Respect Winkl Air!
en meg süldő koromban se "mertem" elindulni igy fejetlenul, csak kalandvagybol.

Amugy tudasom szerint ekkora tavnal mar reg kene inni. Na meg tegyuk hozza, tapasztalatom szerint is, marha sokat dob a teljesitmenyen a megfelelo folyadekbevitel, erezheto! nem csak "elmeleti" sikon! Probat meger. Talan elobb volt is emlitve, nem tul draga eszkoz: Fuelbelt, nagyon hasznos kis cucc, kenyelmes ... Igyatok! szerintem :)

kardiomaca 2008.08.22. 14:02:40

Ja ha itt szabad az Olimpiáról beszélni akkor nekem viszont a Kiss-Kozmann kettős bronza , vannak még tündérmesék!

Reaktor 2008.08.22. 15:33:13

kardiomaca, meg a nemet riporterek is nekik drukkoltak :)

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2008.08.22. 16:05:19

Erdőben futni király, mert nem eszel szmogot példának okáért, és még változatos is. Próbáljatok ki egy-két teljesitménytúrát.

Persze azokat nem kell végigfutni, csak bele-bele, amikor jólesik.

nagyonnagyon 2008.08.23. 08:19:05

Winkler vállalkozása az erdős hegyi futásra engem is felcsigázott. Dimbes dombos, erdős vidék a miénk lesz itt pálya dögivel.
Tegnap megvolt a második 6,5 km-em javítottam 45mp-et 36.29 lett, jól ment de most először futottam mp3 lejátszóval és érdekes hogy milyen fura volt belőni a tempót : ). Kacsingatok erre a Maffetone módszerre látszólag alkalmas az ilyen kocafutóknak is mint én, mértem is egy pulzust amikor tegnap végeztem hogy hol is vagyok az "ideális" tartományhoz képest. Nekem 180-életkor(37) lenne ez 143, helyette 162 volt .. nem tudom, érzetre semmi különös. Beszerzek egy pulzusmérős órát milyet vegyek és hol van tippetek? 9 éves toyota kombi kategória vagyok .. : ).

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2008.08.23. 13:42:05

A pulzusmérőt nagyon ajánlom, én kb. 1.5 éve használom. Futáshoz és bringához is. Az aerob-anaerob kérdés eldöntése mellett el tudod dönteni, hogy éppen mennyire hajtod ki magadat. Ha pl. úgy érzem lassú vagyok, de látom, hogy 162/min-el megyek, akkor tudom, hogy rendesen "melózom", de most nem megy jobban. Ha a pulzus csak 145/min, akkor tudom, hogy "lazsálok" , és lehet még tolni neki.
Egyébként Decathlonban vettem az órát saját márkás cucc (valami "Aptonia" vagy mi fene) teljesen jól működik az ára 5000 Ft körüli. Bicajhoz (MTB) van egy Sigma computer, az jóval drágább volt, de a lényeg ugyanaz.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása