Így kezdődött (első rész)
2008.11.18. 08:36 Ras
Bécs - Budapest - Firenze
Kovács 'Lensver' Natali emlékére
Írta: Czigány "Ras" András
A legtöbb hobbifutó nem azért kezd el futni hogy versenyeket nyerjen. Sokan fogyni szeretnének, mások csak egy egyszerű mozgásformát keresnek amit bárhol, bármikor, könnyen, olcsón lehet végezni és még egészségmegőrző is. Egy részük abbahagyja, mert állandóan sérülések vagy betegségek kerülgetik, másik részük rákap az ízére, és szeretne fejlődni. Elkezd versenyekben gondolkodni, egyre komolyabb célokat kitűzni maga elé és csak fut.
Amikor én kezdtem el futni négy éve, volt már mögöttem egy meglehetősen változatos, teljes mértékben hobbista sportmúlt. Kipróbáltam magam csapatsportokban általános és középiskolában, szertornáztam egy rövid ideig, gimnázium vége felé pedig rákaptam a hegyikerékpározásra.
A sport mindig csak mozgás volt, sosem törekedtem különösebb eredményre, csak jól akartam magam érezni és egészséges maradni. A versenyzés inkább tanulmányi vonalon volt része az életemnek. Atlétikapályán csak és kizárólag a középiskolai tornaórák keretében jelentem meg, a 100 métert mindig utáltam, kb. a nálam (~70kg) 15-20kg-mal nehezebbekkel voltam partiban, ami gyakorlatilag szégyenteljes eredmény volt, 14-15 másodperces időkkel, miközben a hozzám hasonló testalkatú srácok 12.5 könyékén futottak. Viszont a Cooper-teszteket szerettem, ott mindig az első háromban voltam a 16 "versenyzőből", csak egy triatlonos, illetve egy masszív aprócska kosaras irányító srác vert meg. De fel sem merült soha, hogy a tornatanár által 5-ösért reklámozott mezei futásokon kívül bárhol máshol is fussak.
Az Élet végül megkínált egy ajánlattal 2004 decemberében. Akkoriban már negyedéves egyetemistaként koptattam a Veszprémi Egyetem műszaki informatikus hallgatóknak kijelölt padjait, hogy kísérjem az egyetemi csapatot kerékpárral a Bécs-Budapest Szupermaratonon. Azelőtt azt sem tudtam, hogy ez a verseny létezik, és amikor elfogadtam az ajánlatot, nem is sejtettem, hogy egy évvel később én ezen a versenyen futni fogok.
A csapat az első húsz környékén végzett, én pedig komoly térdfájással szenvedtem a végére a lassú tempótól és a hideg esős időtől, de nagyon fellelkesültem. Egy hét múlva már futócipővel felszerelkezve jelentem meg meghívómnál, az azóta már jó barátommá vált Farkas Tamásnál (Farky), hogy akkor hogy is kéne ezt a futás dolgot művelni.
Sokat beszélgettünk, és mivel ő duatlonozni szeretett volna, én pedig már rendelkeztem jó pár ezer km kerékpáros tapasztalattal, a végére eldöntöttem, hogy nekem is kell egy pulzusmérő: én is belevágok a duatlonozásba, meglátjuk mi sül ki belőle. Az edzéstervet egy korábbi veszprémi egyetemista középtávfutó, bizonyos Muhari Gábor iránymutatásai alapján állítottuk össze. Tamás és Gábor egy környékről kerültek Veszprémbe, Gábor akkortájt épp nem futott sajnálatos módon, de 2000-től egy bizonyos Lydiard nevű edző módszerét követte, és korábbi középtávfutó múltjához képest is komoly fejlődést tapasztalt. (Gábor azóta történt élményeiről és tapasztalatairól itt és itt olvashattok.)
Elkezdtem szépen lassan futni. Legalábbis azt hittem, aztán ahogy megjött a pulzusmérőm kiderült, hogy nem elég lassan. Nehezen tudtam tartani a kijelölt 145-155-ös pulzuszónát, pedig a hosszúfutásokat majdnem 8 perc / kilométeres iramban futottam: 2004. november 28-án 13,5km-t 1ó 42p 32,3mp alatt sikerült abszolválnom 151-es átlagpulzussal, ez kb. 7:42-es km-eket jelent átlagban.
Négy évvel és közel 8000 futott km-el, valamint 750 futott órával később a 2008. november 30-i Firenze Maratonra készülök, ahol a tervezett időm 3ó 10p a 42,2km-es maratoni távon. Várhatóan így 4:30-as átlagos iramban és nagyjából 170-180-as átlagpulzussal fogok teljesíteni. A legutóbbi hosszúfutásom 1ó 49p 7,4mp volt ahol 20,6km-t futottam 151-es átlagpulzussal, ez 5:18-as km-enkénti iram. Az elmúlt hónap leghosszabb futása 27,6km volt 2ó 33p 16mp idővel és 150-es átlagpulzussal, 5:33-as iramban.
(folytatjuk)
56 komment
Címkék: közösség eredmények cél amatőrök pulzus memoár
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zsolababe 2008.11.18. 09:23:54
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.18. 10:23:34
azt viszont nem találom a linkbe, hogy 150es pulzussal kell futni, Ras ezt te hogy mérted ki? nekem nagyon lassúnak tűnik a 7 perces tempó, furcsa is lenne most visszaváltani az átlagos 5:30 edzéstempóról.
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.18. 10:41:28
a linkekben nincs is pulzusokról konkrétan szó, türelem ez még csak az étvágygerjesztő rész ;)
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.18. 10:45:59
Konklúzió kicsit később, remélem a következő részek minden kérdésre választ adnak. Amire nem sikerül a folytatásos posztokban, arról szívesen disputálok decemberben :).
boibo 2008.11.18. 10:59:48
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.18. 11:18:13
de már biztos mondtam, csak nem emlékszem h csak akartam írni, vagy írtam is. :)
ma egész nap az jár a fejembe, h mitől jött ez fel rám. sokkal jobb étvágyam van az biztos és sokat is eszek, de azért ez túlzás.
Ras én várom a folytatást, addig is a google barátomat faggatom. :)
(félmaraton + edzésterv + 1:30 -pulzusmérés)
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.18. 11:21:07
A dolog szépsége, hogy nem csak heti 7 edzéssle működnek ezek az elvek hanem kevesebbel is. Konkrétumok majd csepegnek szépen sorban... :) na de most már dolgozom is.
potyesz 2008.11.18. 11:52:03
Tenyleg erdekel, illetve meg az is, hogy a teli idoszakban mit javasoltok: hosszu, laza futasok, vagy rovidebb, de intenzivebb futas a jobb a szervezetnek? Koszi; poty.
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.18. 12:14:17
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.18. 12:17:10
A teljes történet mintegy 10 A4es oldal, plusz a diagramok, táblázatok, úgyhogy emiatt lett részekre tördelve. A további tartalomból:
milyne elvek mentén edzettem eddig; szezonok; eredmények; célversenyek pulzusgörbéi, összefoglaló táblázatok.
A záró rész a firenze maraton után :).
Addig nem szeretnék nagyon kivesézni semmit (részint mert azért írtam ezt az egészet hogy ebben vesézzem ki a dolgokat, részint mert jelenleg a meló-Firenze(futás)-költözés bermuda háromszögben tartózkodom), ha valaki érdeklődik az elméleti és gyakorlati háttér iránt javasolt olvasnivaló Muhari Gábor két jegyzete, elég kimerítő írások (kb 70 oldal), bőven mélyére másznak a témának.
potyesz 2008.11.18. 12:32:30
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.18. 13:13:12
bár én is hajlamos vagyok elmenni túltudományosba néha, azért igyekszem azt az alapelvet tartani, h ami jólesik azt kell tolni.
pont most töröm a fejem azon, hogy mi legyen a következő lépcső, cél, hogyan edzzünk, mit lehet elérni heti két futással.
eddig 9-13 kiri között edzettünk, ezt vszínüleg ebben a periódusba emeljük 13-15re és maradunk a jólesős dumálós 5-5:30 közti tempóban, azt a kövi félmaratonon meglássuk mire jutottunk.
ThufirHawat 2008.11.18. 13:13:54
kekut 2008.11.18. 13:40:43
Azonban egyáltalán nem értem - a legutóbbi távjaid adatai alapján, hogyan számítasz 3:10-es maratonra, 180-as pulzussal...
A maraton edzetteknek 30 fölött kezdődik. Én a maratonok előtti hónapokban többször futottam 30 km fölötti távot, persze 160 alatti pulzussal, persze 5-5:30 közötti km-ekkel (így a legjobb időm 3:33 lett).
Ha 3:10-es maratont szeretnél futni, akkor a felkészülési időszakban is jobban kellene tépni hosszabb távon is, nem?
Kiíváncsian várom, hogyan sikerül majd a firenzei futás. Hajrá!
zsolababe 2008.11.18. 17:22:20
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.18. 20:55:47
én suliba órák alatt mikor unatkoztam mértem viccből pulzust, és közvetlen bealvás előtt 53 volt...
olyan 60-70 körül kéne lenni.
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.18. 22:02:02
boibo 2008.11.18. 22:14:00
Ezt most csak azért tettem ide, mert
- miért érzem magam jobban, ha futok?
- miért leszek nehezebben beteg, ha futok?
és hasonló kérdésekről szól NEM tudományosan (hogy ez előny, vagy hátrány, döntse el mindenki maga), és röviden.
boibo 2008.11.18. 22:19:11
rrroka vigyázz!!!
Arra hajlamos férfiak életében a "szoknya" mellett végre megtalált nyugalom kezdeti áldásos időszaka veszedelmes a hasban vállasodás szempontjából.
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.18. 22:30:23
aranyos ez a cikk, csupáncska egy baja van: általánosságokat puffogtat. Biztos az a bajom hogy mérnök vagyok és az átlagember tudja mit jelent a megfelelően edzett illetve a mérsékelt intenzitás. De amúgy nem mond semmi butaságot, kivéve hogy az intenzív edzés erősíti az immunrendszert, de még ez is attól függ mit nevezünk intenzív edzésnek.
Szóval nesze semmi fogd meg jól :). Persze szolis Ágikának ez még sok is, de nem véletlen hogy nem a szorzótábláig veszik a matekot az egyetemen sem mérnökéknél :)
szaszit 2008.11.18. 22:40:16
Igazából így év vége felé nehezen álltam volna neki a felkészülésnek, pedig többször mentem 30kilit (Plus30 2:16) ill. felette, de szerintem igaza van kekut-nak, egy maraton 30 felett kezdődik, onnan nagyon be lehet lassulni a végéig ha nem jó az erőbeosztás.
Sok sikert a maratonhoz , kíváncsian várom a beszámolót és a folytatást!
zsolababe 2008.11.18. 22:42:43
Ne legyel igazsagtalan:))) vegul is ha mar annyit eler a cikk(amit ugye haziasszonyok olvasnak foleg:D) hogy csak par ember az olvasok kozul ezentul egy ici-picit torodjon magaval, mar megerte! Nem akarok tarsadalomelmeleti dolgokba belemenni, de az, hogy minden ember sajat magaert felelos, az messze nem igaz. Ha valaki az eletmodjabol adodoan lesz komoly beteg vagy esetleg rokkant, akkor azt a tarsadalom aktiv tagjai fogjak eltartani a TBjukbol adojukbol a jelenlegi rendszer szerint...szoval szerintem mindenkinek kutya kotelessege legalabb minimalis szinten torodnie magaval!
boibo 2008.11.18. 23:42:32
aha, az arész nekem is nagyon tetszett, hogy 5-6os, vagy 7-8-as intenzitással kell(ene) mozogni hetente hányszor is? :-D
Mellesleg: a "szőke" háziasszonyok pont az a kategória, akik utoljára fognak megmozdulni. Dolgoznak napi x órát a munkahelyükön, aztán otthon folytatják, meg még a gyerek is, fáradtak már estére ahhoz, hogy még sportoljanak is vmit... ezek éppúgy sztereotípiák, mint a cikkben írottak, de komoly igazságtartalmuk van valahol a mélyben. Én nem is hibáztatok senkit, hogy nem fárasztja magát még tovább a napi rutin után - az ő élete, leke rajta. De mostanában újra többször is felb...osszantottak azzal, hogy mivel én meg nem punnyadok, akkor én vagyok a hülye. Tudom, hogy nem kellene ezzel foglalkoznom, túl is teszem majd magamat rajta biztos, csak... most épp HHHRRRRR!!!!****!!!!
(ja meg azért is futok, hogy a napi stresszt levezessem, ezt mondtam már? :-D)
Szóval: mit is akartam ezzel a cikkel? Ha 97 kilós Mancika, aki boltba is kocsival jár, elolvassa, nem kell, hogy megmozduljon, de legalább engem hagyjon már békén! (Persze Mancika tuti nem olvassa ezt a blogot, pedig igazán ráférne!)
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.19. 06:00:39
igaz az egész vmikor év elején kezdődött az új irodában ücsörgős melóval, meg azzal, h elkezdtünk kaját rendelni így napi két nagy evés kicsit helyrehozott, mert 65 kg alatt voltam a 180 magassághoz (mondjuk futáshoz ideális), a mostani 75 csak furcsa, de ez ideális súly elvileg.
azért egy pár hasprés rámférne néha...
zsolababe 2008.11.19. 10:23:29
azert a 180as magassaghoz 65kg-alatt(ami mellesleg szinte a szuletesi sulyom:d ) az nem normalis:) a 75 is csak akkor ha epp versenyre keszulsz es az a szalkas sulyod... szoval ne a kilokat nezd hanem inkabb ami van rajtad keveske zsir abbol legyen egy kis izom es olyan 78kg kornyeken gyonyoruen fogod erezni magad :)
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.19. 10:47:02
zsolababe 2008.11.19. 10:55:15
balota 2008.11.19. 11:21:13
kaszi 2008.11.19. 11:48:42
Ha valaki kicsit komolyabban szeretne meghajtani magat, lojje be kora, neme es sulya alapjan hogy kabe mit bir a szive aztan jarjon el futni hetente 3-4x1 orat, kozben egy olcso pulzusmerovel ellenorizze a pulzusat hogy ne essen tulzasba - 140-170 kozott barmi jo lehet, egyentol es edzettsegtol fuggoen.
Lydiard modszerenek az uzenete az atlagember szamara: mennj sportolni lehetoleg naponta. A modszert arra dolgozta ki hogy azt kovetve sportolok olimpiat/vb-t nyerjenek, nem a tarsadalom atlagos kepviseloinek.
Muhari Gabor iromanyai erdekesek, elismeresem a szerzonek, de neha o is teved, lasd pl 10000m gondolatebreszto irasa 13. oldal: szerinte hatekonyabba valt az energiafelhasznalasa mert masfel honap utan ~10% kevesebb energiat egetett el pl 10km-en, es a tavot ekozben ~8%-al gyorsabban futotta . Csak az a gond hogy 10kiloval konyebb is lett, ez eppen eleg a csokkent energiafelhasznalas megmagyarazasara. A sebessegnovekedes nyilvan nem csak ennek koszonheto, de ebben is kozrejatszott.
Szoval nem kell annyit parazni a reszleteken, hanem nyomas futni, a tobbi jon magatol! :)
Udv,
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.19. 12:09:31
az zavar, h szemmel láthatóan kis zsírréteg kezd hasban kialakulni rajtam. :) oda én kockákat szeretnék...
a legjobban tenném, ha nem csak irogatnék róla, hanem mondjuk tényleg csinálnék néha felülést meg fekvőtámaszt, de "olyan lusta vagyok", meg "kinek van erre ideje munka után", és persze "este eszem, mé mikor egyek, akkor tudok nyugton leülni végre", valamint "de akkor ki nézi a TV...?".
potyesz 2008.11.19. 12:41:12
@kaszi: egyetertek veled, a pulzusszam az nekem is "kritikus" kerdes... Nem tudom miert, nekem 160 korul esik jol a futas. 36 eves vagyok, azaz a korom alapjan ez kicsit soknak tunhet, de erzesem szerint nem az. Egyszeruen erre altam ra. Mondjuk engem mar tenyleg nem a maraton minel gyorsabban valo lefutasa motival, de egyre inkabb gondolkozok versenyeken indulasrol, pusztan a buli kedveert.
Zime 2008.11.19. 12:44:15
Szerintetek hogyan lépjek tovább, hogyan tudnék továbbfejlődni? Hosszabb távok?
Zime 2008.11.19. 12:48:32
És 35 éves leszek! :)
kaszi 2008.11.19. 13:22:28
tovabblepni : fokozatosan egyre gyakrabban, egyre messzebbre :)
megj: ha heti 5x1 ora intenziv mozgas (150-160-as pulzus) nem szalkasit le valakit, akkor ott komoly etrendi vagy elettani problemak vannak... (abszolut szemelyes velemenyem)
potyesz 2008.11.19. 13:56:21
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.19. 14:11:09
a súly január vs május, a fejlődés meg március eleje vs április vége (kb 6 hét)
tehát szerintem a kettőt így összemosni eléggé fals.
Ha feltételezem hogy folyamatos ütemben fogyott január és május között akkor 6 hét alatt kb 3 kg-t fogyott ami a testsúlyának maximum 4%-a, eközben égetett ~10%-al kevesebb energiát azonos távon és gyorsult mintegy 8%-ot. Tehát miért is nem vált hatékonyabbá? Hogyha nem vált volna hatékonyabbá akkor 4% testsúlycsökkenés esetén vagy 4%-al kevesebb energiát használna fel változatlan tempónál, vagy 4%-al gyorsult volna változatlan energiafelhasználás mellett (a második eset nem biztos hogy így lineáris, de remélem szemléltetésnek megfelel).
Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2008.11.19. 14:22:24
Felső határa az aerob küszöb, ami pontosan vérből mérhető, ui. megjelenik a laktát a vérben, vagy meg lehet becsülni: jellemzően a max. pulzus 65%-70% körüli érték.
Alsó határa kb: aerob küszöb -(aerob küszöb-nyugalmi pulzus)/3
ThufirHawat 2008.11.19. 15:15:55
zsolababe 2008.11.19. 15:39:12
lehetetlenember 2008.11.19. 16:01:16
boibo 2008.11.19. 16:41:44
A büdös életben soha nem számítattam ki a testzsír-értékemet, sőt, mióta elváltam, még mérlegem sincs. (Ez megóv egy komoly frusztrációs faktortól :-D (abszoút tudománytalan, de nálam jólbevált módszer))
@Zime
Ilyen sportos múlttal, mint amit itt írsz, biztos elég izmos vagy Te még most is, akkor meg a magasságodhoz nem sok a súlyod - szerintem. Ki a fene néz rá szívesen egy olyan pasira, akit "elfúj a szél"? - szerintem.
De azért csak fuss, fuss, fuss!!!
zsolababe 2008.11.19. 16:51:13
en is csak kivancsisagbol mertem meg, az orvos pedig azert hogy tudja mit kell leszednie :)... nekem eleg referencia, hogy a tavalyi 170kg hoz kepest, most 30as farmert hordok, ami vegul is mar majdnem gyerekmeret :))) es most mertem magam 79,6 :)
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.19. 17:41:23
Ott valami 10-11%ot mértek, utána egyszer ilyen kézbefoghatóval meg kiakadt a gép mert az nem is tud ilyen tartományban mérni. Nem kell hozzá profi maratonfutónak lenni hogy 10 körül legyen. A súlyom sem mérem rendszeresen nem hogy ezt. Kb évente kétszer ráállok a mérlegre annyi elég is :).
Lehetetlenember: mire megyek a VOmax-ommal azon kívül hogy tudom hogy sok vagy kevés? mármint ahhoz kicsit drága vizsgálat hogy ráköltsek évi egy-két cipő árát ráadásul 2-3 év alatt egy Polar ára is összejön, ami nyilván nem olyan pontos mint egy labor VOmax mérés, de szerintem még amatőr szinten is bőségesen elég. Aki meg a futásból él az tartsa csak szépen el a sportorvosi laborokat :)
Anaerob küszöbre meg maxpulzusra én egyszer csináltam Concony tesztet "házilag", értsd edzőterem, futópad, pulzusmérő aztán otthon kiértékel. Azóta egyetlen vizsgálat ami van az évente egy teljes vérkép, de azt más miatt úgyis meg kell csináltatnom.
BGy · http://babosi.blog.hu 2008.11.19. 18:47:37
Beállítottam a koromhoz, tömegemhez illő sebességet és csak a távolságot növelem évente. 5 perces kilóméterekkel kezdtem 5 km-es távon. Most az 5 min/km átlagot hozom félmaratoni távon, 10 km-en 4:30. Ahhoz képest, hogy amatőr vagyok és többgyerekes családapa (ezt a szabadidő miatt említem!), nekem ez egészen megfelel. A hobbiszint valahol itt van. De ezt csak én mondom, a BGy algoritmus alapján. :)))
manor 2008.11.19. 22:32:40
jobb ha felkészülsz, hogy egy ideig ez nem fog változni... én szeptember végén kezdtem az eröltetetten lassú futás és mostanra érzem egyértelműen a fejlődést, közben csak 1-2 jobban sikerült edzés volt. Szerintem ha már nagyon eleged van a vánszorgásból, akkor 1-1 edzésen 4-5 ütéssel feljebb mehetsz, csak hogy ne menjen el teljesen a kedved a futástól. A szakik erre biztosan szívják a fogukat, de a mi szintünkön ez talán belefér:) Illetve nekem még bejött a terepváltás is. Én eddig az Orczy-kertben a pályán futottam, 2 hete váltottam a teljes park körre és határozottan jót tett a kedélyemnek.
Egyébként én is 5-5.10-es tempóról áltam vissza 6.40 körülire, szóval átérzem a problémádat:)
zsolababe 2008.11.20. 00:01:20
konkretan olyan nekem mintha gyalogolnek...nehez a futomozgast tartani a powerwalking helyett:) mondjuk fura,hogy ugy erzem igy barmennyit le tudnek futni..valoszinuleg nem igy van viszont az biztos, hogy a napi tavokat igy novelni fogom.. megprobalom kibirni amig csak lehet hatha tenyleg eljon az az ido amikor mar lathato fejlodes lesz... mondjuk ugyanezzel a pulzussal 5.40/km :) vagy ha mar 15-20masodpercet javitok km enkent akkor is azt fogom mondani hogy megeri most szenvedni es folytatom... csak lassak eredmenyt... azt nem lehet egyebkent ram mondani, hogy olyan lennek, aki felad barmit is :)
manor 2008.11.20. 06:23:10
egyébként hogyan számoltad a 157-es célpulzust? Hacsak nem 220 körüli a max pulzusod, akkor azért lehetne ezt még lejjebb szorítani - ha egyszer úgysem vagy olyan, aki feladna bármit is:))
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.20. 07:10:45
Firenze után beindulok egy kicsit edzéselmélet témában és olyna mágikus dolgok jönnek majd mint makrociklus-mikrociklus meg szuperkompenzáció :) (bocsi Thufir, de én úgy látom van igény erre a megközelítésre IS). Addig is jön majd pár diagram és táblázat a következő részekben amiből ki fog tűnni hogy mindig a hétvégi hosszúfutásom után jön egy kis ugrás a fejlődésben, amikor nem futom ezeket a hétvégi hosszúkat akkor meg inkább stagnálok vagy visszaesek.
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.20. 09:43:26
engem érdekel, h miként tudok kicsit jobb eredményt kicsikarni magamból, bár mondjuk pulzusmérőt továbbra sem veszek, ez egyszerűen nem fér össze azzal, h futótárssal futunk. ráadásul 7 évvel fiatalabb nálam.
marad a beszélgetős módszer, meg a távnövelés. :)
zsolababe 2008.11.20. 10:27:02
A Garmin oram szamolta ki az adataimbol:))))
de ezek szerint egy zonaval lejjebb kellene fussak??? mert az 148 lenne...nna abba tenyleg belehalnek:)
zsolababe 2008.11.20. 10:51:28
Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.20. 10:57:43
zsolababe 2008.11.20. 11:03:16
Elhiszem nektek, azert is probaltam meg a heten mar lassabban futni..sokkal... ma megprobalom majd 157et is lejebb vinni olyan 150 korulre... remelem az mar eleg :) ..vagy inkabb legyen a 148as pulzus meg ha power walking is lesz belole vagy kocogas?