Mi motivál(na)?

2009.02.17. 16:20 szasza75

Olvasva az eddigi cikkek kommentjeit, azt gondolom, a hozzászólók körében motivációból nincs hiány. Igaz, nem mindig a futásról van szó, hisz valaki hetente duplázza a fekvőtámaszait, valaki a vacsoráját felezi, de úgy tűnik, sokan a blog olvasása közben kaptak új erőre, nyertek motivációt a futáshoz. És ez jó. Célok kellenek és mindennek a mozgatórugója a motiváció.

Nem a profikat megmozgató motivációra gondolok, amikor akár a top helyezések valamelyikét elcsípheti a futó egy-egy sikeres szereplés esetén, ne adj isten még pénz díj is jár érte. Hanem azokra, amikor csak úgy magunknak futunk, saját belső sikereink miatt. Ahogy megdöntjük a szigetkörünket, vagy éppen olyat teljesítünk, amit addig nem sikerült, netalántán valami extra jelképes elismerés is üti a markunkat.

Mint gyakorlott pamutpóló gyűjtőt kifejezetten motivált a 2005-ös NIKE félmaraton előtt pár hónappal meghirdetett extra díj. Amikor az első 1000 befutó DRY FIT technikai felsőt kapott. Pirosat. Akkoriban még nekem is kevés technikai cuccom volt, ezért ezt a felhívást véresen komolyan vettem. Tudományos elemzésem kiterjedt az előző évek első 1000 célbaérkező eredménylistájára, és feltételezve a másokra is ható motivációs tényezőt kiszámoltam, mit kell futom a tuti póló reményében. Biztosra mentem. Három hónapig csak úgy magamnak résztávoztam, tempózgattam és hétvégén általában beiktattam egy-egy hosszabb 20-25 km-es távot. A terv bevállt, túlbiztosítottam sikerem. Az előző évi 1137. helyről a 461. helyre húztam fel magam edzéssel és sok-sok izzadtsággal. Nekem ahhoz ennyi kellett, egy piros póló. Visszatekintve nem is az eredmény, hanem az odavezető út töltött el büszkeséggel. Azóta ilyen akció sajnos nem volt és a futóversenyek közül is ritka az olyan, amikor technikai cuccal látják el az indulót.

Talán emiatt is kaptam fel a fejem, amikor a Ferrara marathon kiírását olvastam. Állítólag gyors pálya, fapados áron. Persze egy vagyon lesz, mert az EUR az egekben, utazás, szállás és még biztos befér egy két pizza is. A nevezési díj ehhez képest röhejes: 20 EUR (nőknek 15 EUR) volt még januárban. Ez még hazai viszonylatban is rendkívül olcsó. Ami viszont érdekes, hogy amennyiben beesik az induló a célba bizonyos időkön belül, nyeremény üti a markát. Férfiaknál 3:30-on belüli célbaérkezés esetén 10 EUR,  3:15-n belül 15 EUR, 3 órán belül pedig 20 EUR. Nőknél a limit 4 órától indul 3:30-nál már 20 EUR-t is visszaadnak és így tovább. Szimpatikus motivációs eszköz, nem is az összeg miatt, de mégis a teljesítés mámorán kívül kicsit győztesnek érezheti magát az amatőr induló is. Beneveztem és remélem nem csak a chip letéti díjáért nyújtom a markom. :-)

Persze ez a "motivációs játék" nyomába sem érhet néhány kommentelő (mint pl. Zsola)  igazi sikereihez. Nem kell díj, nem kell zseton, hit, elszántság és egészség kell, no meg olyan "arcok", akikből erőt meríthetünk.

39 komment

Címkék: marathon nike félmaraton motiváltság ferrara elszántság

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr19937823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolababe 2009.02.17. 17:20:18

na jo azert nekem is konnyebb lett volna vegigcsinalni ha adtak volna 20eurot :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.02.17. 17:48:41

Áldom az eszemet, hogy még novemberben befizettem a prágai félmaratont és az ottani szállodát! Most szívhatnám a fogamat az euró miatt. A szlovákok a kassai maraton miatt már röhögnek a markukban, mert ott már euró van. Nem is folytatom, mert ez messzire vinne és már az adrenalin is lassan szétfeszít, egész nap az árfolyamot bámulom :))

bodlac 2009.02.17. 18:13:31

a 2007-es pacific shoreline marathonon mint finisher kaptam (meg minden mas finisher is) egy salomon terep cipot. azzal kijott nullszaldosra. a hosszujju tech polo, erem, GU,banan, viz stb meg mar mind tiszta profit volt. hogy ez motivalt-e, azt nem tudom.

csendesbob 2009.02.17. 18:24:36

engem egy ilyen póló nagyon is motiválna, de sajnos az első ezerbe ezzel együtt sem férnék be... így marad az 1:45-ös félmaraton idő, mint kitűzött idei cél mindenféle boni nélkül, a bikahergelő póló csak hab lenne a mostanság mellőzött tortán
kifejezetten csinos darab ez

bodlac 2009.02.17. 18:35:41

nem szabad ilyen konnyen feladni csendesbob, megy az gyorsabban is. en mar lattam santa embert 1:25-nel bebicegni. kemeny kuzdelem volt, de megsem hagyhattam magam, igaz en is rosszul allok az asztmaval, de az kivulrol nem latszik ugyhogy engem rohognek ki ha a santa lesprintel. :D
na ezert igazsagtalanok a paralimpiak. mert hol a hatar a para meg a nempara kozott?

csendesbob 2009.02.17. 18:51:11

@bodlac: 97-ben ment 1:41-gyel kocafutással, 2001 óta viszont tavaly húztam először futócipőt a lábamra, lassan küzdöm vissza magam... azért 1:25, pffff ,az nekem erős...
emlékszem, nagyon régen, az első félmaratonomon egy csapat gyalogló masírozott el mellettem 17 km-nél, megalázottnak éreztem magam:)

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2009.02.17. 20:31:41

offtopic: polar online tralerében létrehoztam egy edzéstervet, és javasol egy kis dombos futást: Distance 2 km / 1,3 mi. Easy hills. Keep in sport zone 1 (50-60%). On grass or trails.
Ez pesten hol valosítható meg? :) belváros, margitsziget, vonzáskörzetében.
csak mert pl vár vagy citadella azért nem tűnik easy-nek :)

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.02.17. 22:21:49

Nagyjából egy hónapja kezdtem el futni a hihetetlenül rossz erőállapotom miatt. Meg tulajdonképpen pszichológiailag is szükségem volt rá. Már fél éve keresek egy olyan munkát, ami teljes idejű és normálisan meg lehet belőle élni, ráadásul mivel közben hazaköltöztem, a régi társaságomtól is teljesen elvágtam magam. Az itthoni számítógép melletti állandó ücsörgés passzivitást és frusztrációt szült.

Januártól minden héten legalább háromszor futok. Nem túl nagy távokat egyenlőre, mert szó szerint nulla edzettségi fokról kezdtem, de azt esőben, szélben, fagyban. Azért futok, hogy kitisztuljon a fejem, hogy javuljon a közérzetem, hogy jobban érezzem magam.

Azóta leadtam három kilót, pedig kifejezetten sovány vagyok amúgy is, elmúltak a migrénes fejfájásaim, régóta nem éreztem magam ilyen jó erőben és újult erővel kezdtem az álmaim munkáját keresni. Valamint szeretnék indulni a dévényi futáson (11 km, egy órán belül akarnám lefutni, áprilisban van, nem számít kimondottan rangos rendezvénynek a tudomásom szerint). Nemrég kezdtem csak el igazából olvasni ezt a blogot, kicsit frusztrál :D De úgyis magamnak akarok bizonyítani, ennyire futja tőlem.

eseményre link: (sajnos csak szlovák)
www.starz.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600167&id=1003

csendesbob 2009.02.17. 23:23:49

megszokott, ingerszegény futóterepemen (közművesített, aszfaltozott, beépítésre váró lakópark, hálósan kialakított utcákkal) köröztem ma este (9 km, beleértve a bemelegítést/levezetést, kettő között pedig résztávok), fülemben mark knopfler remek gitárjátéka csengett, a hó hatalmas pelyhekben esett, ráadásul annyi, hogy a délutánról maradt fagyott réteg ropogása is eltűnt, helyette puha, huppanó léptekkel tudta igen remek formában haladni

ekkor szúrtam ki, hogy 2 kutya száguld felém őrült iramban, mögöttük a gazdi csak poroszkált
egyre közelebb értek, megálltam, ám ez semmit nem segített, a két állat ugatva szaggatott irányomba, majd mikor elértek, körbeugráltak, nem telt el sok idő, mire a kisebbik jól megmarta a s*ggemet

ekkor már gazdi is rohant, de olyan csendben volt mint az újság az asztalon, csak mikor pár méterre volt, akkor kezdett el óbégatni illetve összeszedni a 8 lábat a fejekkel, farkakkal
egyből kérdezte, hogy megharaptak-é, mondom a s*ggemmel lesz valami, kezdtem kibontani gondosan becsomagolt hátsómat, a lámpafénynél tisztán látszott, hogy egy kb 8 cm csík van, az eleje/vége 1cm-en véres, a csík teljes hosszában kidomborodik
jeleztem, hogy szerintem ez csak karom lesz miközben ő hajtogatta, hogy "röstelli" illetve, hogy ha harapás is, a kutyák be vannak oltva
erre én kérdeztem, hogy ugye azért most nem kell örömömben csapkodni a térdemet, ezt ő nem nagyon értette
az agyam akkor dobta le a láncot, mikor úgy nyugtatta a kutyákat, hogy "jól van, okos kutya", mondtam túlzásokba azért ne essünk

magamon is meglepődtem, hogy egy csúnya szó nem sok, annyi nem hagyta el a számat, végig higgadt tudtam maradni és szinte én kértem elnézést amikor továbbálltam

2 dolog jutott eszembe a történések alatt, amikor a kutyák már testközelben voltak:
- egyrészt, hogy én ott lepippantom magam, ha ezekhez a korábban javasolt recept szerint lehajolok kutyulimutyulizni és felhőtlen barátkozásba kezdek
- valakit csúnyán fenékbe billentek, ha a 3 hónapja fogcsikorgatva megvásárolt, igen jól teljesítő saucony technikai cuccot ezek a szarházi ebek leszedik rólam

az, hogy nekem ebből bajom is lehet, meg sem fordult a fejemben
a letöltött polar grafikonon egyébként azért faszán látszik, hogy gyakorlatilag álló helyzetben, nulla sebességgel van egy kiba nagy hegy a pulzus görbéjén, aminek a csúcsa 180-nál áll meg

mióta élek, kutya nem támadott meg futás közben és a bringám kereke se lyukadt ki soha...
az egyik már letudva

ps#1: bocs a hosszú hozzászólásért
ps#2: 70%-os alkohollal megtisztítottam a "sebet", kell még valamit tennem?

kinney 2009.02.17. 23:33:31

igen. nézd meg személyesen az oltási igazolását. noha a valószínűsége gyakorlatilag elhanyagolható, azért a veszettség igen csúnya (és gyógyíthatatlan) dolog...
a sebbel amúgy nem, bőven elég, ha lemostad alkohollal.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.18. 05:41:54

@svrider: a citadella nem vészes, ha a gellért szálló mögött kezded felfele. (pl így vhogy: walkjogrun.net/routes/current_route.cfm?rid=F76DFD0E-94DB-0D15-05F8B1F17E2ED987 )

@BGy : mi le is mondtunk prágáról. :( kicsit elszaladt a lóvé, nem is az árfolyam miatt, hanem mert most egyszerre kellene szállást-nevezést fizetni. el kellett volna intézni decemberben legalább a nevezést, de tökök voltunk. na mindegy. :/
elvileg helyette megyünk a velencei tókerülőre.

motiváció: engem most az motiválna ha lenne kivel futni, de sok meló van, sosem jutunk el odáig h fussunk is a haverral.

csendesbob 2009.02.18. 09:18:54

@kinney: hát, arról már lemaradtam... így tanul az ember

a lényeg, hogy a zokni levétele után kiderült, hogy boka fölött viszont fognyom van, ami ma reggelre be is dagadt, a körzeti doki a sebészetre parancsolt, estére megyek tetanuszért

kutyák, ehh

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2009.02.18. 09:43:09

@rrroka: köszi szépen, bepróbálom, jól hangzik!

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.02.18. 10:18:17

Én most per pillanat elég kevéssé vagyok motivált. Ennek egyik oka a sötét, hideg, csapadékos időjárás - örülök, ha hazaérek a melóból, és nem kell újra kimennem a hidegbe. Bár ha világos van és hideg, akkor inkább hajlandó vagyok kimozdulni. :-) A másik okot inkább hagyjuk...

Már nagyon várom a tavaszt, vagy legalább azt, hogy később sötétedjen, úgy könnyebben fogom tudni gyűjteni a kilométereimet.

A fő motivációm amúgy a 2009. november 29-ei Firenze Marathon teljesítése, ez az idei célom - le fogom futni életem első maratonját!

boibo 2009.02.18. 10:25:20

@JClayton:
Maximális HAJRÁ Neked.
Én úgy kezdtem, hogy a szomszéd utcáig futottam, meg vissza, ez kb három perc volt, de azt is alig birtam. Ez öt éve volt. Tíz napja lefutottam a harmadik maratonomat.
Nincsenek elérhetetlen célok és leküzdhetetlen akadályok. Persze, tisztában kell lenni az adott fizikai és lelki állapotoddal, és értelmesen kell edzeni. De szerintem itt bárki szívesen segít, csak szólj, ha gond van! Jó helyen vagy közöttünk! :-)

málészájú tévésztár 2009.02.18. 10:34:05

Ha már szóba került Prága: Van közöttetek olyan lelkes "kocafutó", aki szeretne menni, és még nem intézett semmit? A magam részéről most kezdek csak nézelődni (hiszen hamar munka sosem jó ;). Van valakinek valami tippje, hogy mivel érdemes menni, hol ajánlott megszállni, ésatöbbi, ésatöbbi.... ? Esetleg nem tudtok valaki(k)ről, akik szerveznek Prágába utazást?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.18. 11:38:19

@málészájú tévésztár: nekem ezt ajánlották szállásnak, nem túl vészes árak: www.prague-vacation.com/hu/
a nevezéshez a BSIt javaslom, ha jól értelmezem náluk nem elekedik a nevezés, hanem végig 35 euró +1000Ft kezelési ktsg.

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.02.18. 12:57:11

@málészájú tévésztár: Én tavaly voltam Prágában, a Hotel Opatov-ban szálltunk meg, háromcsillagos, elég kulturált volt. Metróval mentünk be a városközpontba.
A nevezést szerintem is a BSI-n keresztül intézd, úgy a legegyszerűbb. www.futanet.hu/akciok/praga_maraton2009.html

tvjudit 2009.02.18. 15:24:45

@málészájú tévésztár: tavaly volt egy olyan akció, hogy azok a magyar futók, akik előző évben futottak a budapesti félmaratonon (tehát praktikusan most a 2008-as Nike-n) 25 euróért nevezhetnek. Én tavaly a félmaraton hetében neveztem ennyiért. Ehhez persze közvetlenül a szervezőkkel vettem fel a kapcsolatot: info@praguemarathon.com

HelloJozsi 2009.02.18. 16:04:33

Engem az motiválna igazán, ha lehetne mondjuk 28 vagy inkább 30 órás napokat bevezetni. Két dologtól tudnám elvenni az időt: család és alvás. Egyik sem pálya...
Nagyon nehéz már a 40perces futásokra is időt találnom :(

@rrroka: Ilyenünk van ám hazaiban is :)
www.futoterkep.hu

boibo 2009.02.18. 18:49:10

@NJoco:

Átérzem.
Én az alvás-elvonást választottam - ha sokat futsz, jobban pörögsz -> amúgy is kevesebbre van szükséged :D
(Kivéve verseny előtt, akkor a "rendes" alvás is része az edzéstervnek)

GazVezir 2009.02.18. 21:53:57

Az utóbbi idők egyik legjobb posztja volt ez.

Én azok között vagyok (ki nem?), akik nagyon várják a tavaszt, a 10-15 fok közötti napi átlaghőmérsékletet. Ez a szeles, havas idő teljesen kiborít, de ugye nincs kifogás, menni kell.

Hogy mi motivál? Teljes mértékben az, hogy sok edzéssel jó legyek és a későbbiek folyamán néhány rendezvényen is részt vehessek. De hiba lenne nem megemlíteni azt, hogy ez a sportág milyen hatással van az egészségemre, közérzetemre. Egyszerűen fantasztikusan érzem magam :-) .

@JClayton: Én is piskóta vagyok ugyan, jelenleg heti 5 edzéssel, ami 4 óra futást jelent egy pulzusmérő társaságában. Totyogás, illetve kocogás váltja egymást, szívesen beszélgetnék valakivel közben, de sajnos itt Pécsen nem akadt egyetlen vállalkozó szellemű személy, aki csatlakozna hozzám a baráti körből. De összességében akárhogy is kell edzenem most, hiszek benne, hogy nagy mértékű fejlődésen megyek keresztül sok munkával. No de hajrá és kitartás :-) !

Egyébiránt gyakran találkozom itt a blogon mostanában azzal a kifejezéssel, hogy technikai felszerelés. Nekem az egyetlen technikai felszerelésem a drágaságos Pegasus cipőm. Most a hidegben sima poló, pulcsi, bringás dzseki, valamint egy mezei fila melegítővel oldom meg az öltözködést. Egy ilyen technikai póló miben jó nekem azon kívül, hogy kevésbé látszik meg rajta az izzadság? A cicanaci érthető azon okokból, hogy védi a lábamat, kényelmes és kicsi a légellenállás.

Nylonman 2009.02.18. 23:31:36

@GazVezir: Jó poszt?!?! Ne bíztasd, mer' így se fut eleget!
Most van kedvem írni, így okoskodom egy picit:
A technikai cuccok nem nagy varázslatok. Annyi az egész, hogy olyan anyagból vannak, ami nem szívja magába a nedvességet. Vagyis így reklámozzák. :)
Valójában pont az ellenkezője igaz rá. A poliészter szálakat úgy készítik, hogy azok belül üregesek, a szál külseje pedig lukacsos szerkezetű. Így a levet bevezeti a szál belsejébe, onnan meg a kapilláris hatás miatt ki a ruci felületére. Innen meg már el lehet képzelni mi lesz vele...(elpárolog, lecsöpög...stb) Ebből adódik, hogy ha nem jó mosószerrel (vagy egyáltalán nem) mosod, akkor eltömődnek a pórusok és a friss nedűt jól bedunsztolva szupi kis görényesszenciát állítunk elő :)

A cicanaci szerintem kicsit "ratyi", és nem is melegít annyit mint egy "mackó", viszont erdőben a susnyásban száguldva egy nagyon jó választás, mert nem akad bele semmibe.

Remélem segítettem :)

Nylonman 2009.02.18. 23:42:31

Ja, és engem az motivál, hogy egyszer utolérjem Szaszát a hegyen, és ehhez még edzeni is hajlandó vagyok! :)
Például ma is voltam, de sajnos olyan jeges volt az út, hogy csak sz@ró, nyomi törpe pozícióban tudtam futni, és még éhes is voltam. Próbáltam felidézni a nagy sportszer márkák szlogenjeit, de az sem segített a motiváción, mert egy idő múlva olyanok jutottak eszembe, mint :
Az ehetetlen nem létezik! ; Just Donut! ...stb.
végül azért mégis futottam 10 kilit.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.19. 05:48:07

@GazVezir: a technikai cuccok másik nagy előnye hogy nem dörzsölnek ki a kényes helyeken. valamint az ,amit én mindig elmondok, de úgy tűnik csak nekem fontos: az egész technikai felszerelésem kevesebb helyet foglal, mint egy mackófelső, így nem kell annyi gúnyát cipelni, ha nem otthon edzel.
egyébként egy jó pamut tréning alsó-felső kombó rövidebb távon sokkal jobb hőérzetet ad, mint a technikai cuccok, ám mínuszokban 10 kiri és alapos izzadás után kezd ráfagyni az emberre az átizzadt cucc.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.02.19. 07:58:14

@bodlac: Te szegény! Képesek voltak megdobni egy terepcipővel?Hogy bírod,mond csak!
:DDD

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.02.19. 08:15:19

Hogy mi motivál mostanában??Ki fogtok röhögni!!!!!
március 29-én megyek a Coca-Cola Aerobik Napra-ez tavaly Aerobikmaraton volt.
Házisárkány oda ment nagy reménnyel és önbizalommal,és kiesett .....a második órán!!!!Kibőgte magát és bekente a térdét,aztán visszaállt még 3 órára,azután nem volt fájdalom-mentes napja úgy egy hónapig!!!!
Most pedig elhavazva az új körvonalazódó munkával,úgy érzem nem tudok rendesen felkészűlni.Persze képes vagyok lenyomni éjjel a pilates gyakorlatokat,vasárnapi ebéd és mosogatás után futópadra pattanni vagy kimenni terepre,táncolni általam kevésbé preferált hip-hop zenére próbán.Képes voltam kihagyni egy csomó foci és hoki meccset.Valamit valamiért.
Nagyon várom, és nagyon motivál az hogy az idén ne égjek le,ja....és a hátsó sorba állok!

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.02.19. 08:16:39

Ja...azért nem csak vasárnap futok....bár ezen a héten.....

colika 2009.02.19. 10:52:17

Motiváció?
szeretnék 6 perces kilométereket futni... (pirulós smiley) annak nagyon tudnék örülni :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.02.19. 11:00:29

Nylonman: Vicces srác vagy :-)
svrider: tervezek felmérni pár útvonatalat ami dombos vagy hegyes, még gyűjtögetek

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.02.19. 11:03:05

@svrider: A Várba tabáni oldalon megy fel a Palota utca, szinte végig egyenletesen emelkedik a Dísz térig. Az 50-60% HRmaxos hegyi futás ugye csak vicc :)) Legfeljebb lefelé tudom elképzelni.

kg_kilo 2009.02.19. 14:11:49

Motivacio...
Iden 1000km futas a cel.
Versenyileg: Marciusban szeretnek menni egy felmaratont Pozsonyban, utana osszel egy masikat Kassan. A ketto kozott meg az a cel, hogy a Tour de Pelso-n es a Tour de Tisza-to-n egyenletes szep tempoban birjam vegig a 70 km-t, ugy jo 23-25-os atlaggal. Mielott barki a szivehez kapna: gorkori :)
Addig meg kozben azert futok, hogy meglegyen az alap.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.02.19. 14:16:14

Görkorival 23-25 km/h? uhhh. én biciklire tippeltem a tempó láttán.

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.02.19. 16:37:09

@szasza75: Inline görkorival brutálisan lehet menni. A "futós" Berlin maraton előtt szombaton tartják görkoris maratont, látványnak is félelmetes, ahogy elsuhannak előtted. Még az amatőrök is 1:30-1:40 körül lenyomják a 42,2km-t,a profik 1:10 körül mennek.
Az igazán királyok a Doppelstarter-ek, szombaton görkorival, vasárnap futva a 42km. Egyszer ezt is ki kéne próbálni :)

DaMartian 2009.02.19. 22:40:29

Nylonman jól leírta a technikai cuccok működését, de a konklúziót rrroka koma vonta le helyesen! A lényeg, hogy a bőröd nem lesz nedves ha ilyet hordasz. Ez nyáron kellemes hűs érzetet ad és lassabban melegszik túl a szervezet, télen meg nem fázol meg. Hogy nem dörzsöl, az sem utolsó szempont. Tavasszal, ősszel néha rám is rámjön, hogy egy-egy lazát pamutban fussak, szeretem érezni az anyag tapintását, meg a Rocky feelinget amikor átvizesedik, de ez csak akkor jó, ha átmeneti idő van, se túl meleg, se túl hideg.. Akkor a tech cuccon kívül más nem jöhet szóba! A cicanacival viszont nem értek egyet! Tény hogy ratyis (húzz rá shortot vagy hosszú dzsekit/pólót) de hogy melegebb lenne egy mackó!!! Az alá, mivel bő, befúj a szél, nem tudod úgy átmelegíteni, mint a feszülőst, viszont az izzadtságodat faszán beszívja amitől nehéz és nyirkos lesz, meg még jól ki is dörzsöl! Én ha felveszek szélnadrágot (nem pamut mackónacit) akkor is megy alá a tapigatyi! : )

Nylonman 2009.02.20. 09:08:03

@DaMartian:
"Tapigatyi" :))))
Mackó (legyen az makromolekulákból, vagy pamutból): A hőszigetelést minden esetben a levegő végzi (mindegy hogy hideg, vagy meleg ellen védekezel). Ha nem ementáli márkájú nadrágot húzol, hanem mondjuk egy NÁJKÍÍT (R), akkor nincs annyi luk rajta, és nem fúj át rajta a szél.

u.i: bocs a makromolekuláért, így hitelesebben hangzott :) remélem az ingyen reklámmal tompítottam ;)

DaMartian 2009.02.20. 09:59:13

Persze, ezt tudom, mint a lukas tégla, dupla ablak.. a réteges öltözködésben sem a rétegek melegítenek, hanem a közéjük bezárt levegő.. de a bő nadrág alá nem zárod be a levegőt, alá fúj a szél stb. így a már felmelegített meleg helyére szépen bejön a hideg (nálam legalábbis ez a tapasztalat a dzsogszival..)

boibo 2009.02.20. 17:53:19

Engem idén eddig két dolog motivát.

Az egyik ez volt:
www.freeweb.hu/margita/kezdo/tmmno.pdf
Na ezen én is rajta vagyok, és már nem az utolsó helyen! :-)

A másik ez:
www.edzesonline.hu/index.php?page_id=3&action=savenew&date=2009-02-20
Az alján a lényeg, az összesen sorban - ma lett meg!

Most meg itt állok, és kereshetek magamnak új célokat... :-D

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása