Pappito a Zátonyon

2009.11.30. 10:26 angelday

Talán nem nagy titkot fedek fel, hogy Pappito, az Új-Zélandra önszáműzött családapa és, ha mondhatom angolul, self-proclaimed geek, részben a Futóblogból inspirálódva kezdett el futni. Hasonlóan például hozzám, neki is gyakorlatilag egy nulláról való nekirugaszkodás volt a projekt, beszerezte a kellékeket, aztán most blogol. Azt hiszem nem követek el nagy hibát, ha felhívom a figyelmet Pappito posztjára, illetve a blogjára is (Pappito kertje például), ahol széles körű információkat szerezhet az ember egy messzire vándorolt család életéből is.

Elsőként néhány szemelvény a 2 hónapos, indulás óta eltelt időszakból:

Az első és legfontosabb dolog ami kiderült, hogy fényévekre vagyok a negyedmaratontól, valószínűleg egyelőre akkor sem tudnám lefutni, ha Szabolcska Mihály versekkel kényszerítenének. Ez, persze nem baj, csak egyszerűen még nem tartok ott. A folyamatos fejlődés és állóképességnövelés mindenképpen jó és úgy a néhányadik alkalom után kifejezetten élvezni is kezdtem a futást.

(...)

A lokális maximumomat november 16-án értem el, akkor pár méter híján nyolc km-t futottam, mindezt könnyedén, az erőt jól beosztva, nem is rossz átlaggal. (0:53:21, 7,89km, 6′45″-es átlagsebesség) Erre nagyon büszke vagyok, nagyon jól esett, minden összejött, a jó idő, a jó zene, a hangulat és fejben is ott voltam, kellemes, egyenletes tempót tudtam szaladni. Ezután sajnos erősen visszaestem, aminek főleg hangulati és fáradtsági okai vannak, többet kéne aludjak, hogy legyen ideje az izmoknak regenerálódni.

Érdemes elolvasni a teljes posztot itt, sokan vannak ugyanis, akik csak most kapcsolódnak be a futásba, nem csak a 20 éves profiké a világ!

Nekem az a szakvéleményem, hogy a döcögős kezdés ellenére is hatalmas előrelépés egyáltalán az, hogy alulról karcolja valaki a 8 kilométert. Mindig relatívak ezek a kérdések.

Ne aggódjatok, futottam én is szeptemberben a Szabadság-hídon, Szasza mellett, aki megkérdezte, hogy nem gyors-e a tempó (és közben sétált!). De ne feledjük, hogy életem távolsági csúcsát futottam egy 13,8-as szakaszon, amire, ahhoz képest, hogy középiskolában a Cooper teszttel is gondjaim voltak, talán nem lebecsülendő.

A kezdőknek, most bekapcsolódóknak az a tanácsom, hogy:

1. nem baj, ha kihagyunk időszakot, csak mindig meglegyen a COME BACK!

2. csipkebokor vessző

3. ne fussunk gyorsan, inkább kényelmesen kocogjunk, de sokkal többet, törekedjünk a 30 - 45 perc folyamatos mozgásra

Ennyi.

112 komment

Címkék: edzésnapló élménybeszámoló új zéland zátony pappito

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr1001562605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bellone 2009.11.30. 14:42:12

Ha esetleg befogadók vagytok egy új idolra is, akkor tessék:

www.sportforum.hu/?page=cikkek&katid=210&subkat=210&newsid=105847

Pirx 2009.11.30. 14:59:39

Sziasztok!
Eddig csak olvasgattalak benneteket, kis irigységgel, és sokat tanulva. Én májusban kezdtem el futni. 45 évesen, úgy, hogy 25 évig bagóztam. Áprilisban hagytam abba, és kellett valami. Nagyon élvezem a futást, de eléggé lassú vagyok. Ha 5 kilométert futok, akkor olyan 6p 30-as kilométerek vannak. (Egy szigetkörnél többet még nem futottam) Ha 2-2.5 km-ert futok, akkor tudok bemenni 6 perc alá, de nem sokkal. Úgyhogy nekem csak álom, amit olvasgatok, viszont nagyon jó futni! :)
Úgyhogy Zsola, minden elismerésem, hogy pár hét után képes voltál lefutni két kört! :)

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.11.30. 15:08:18

@zsolababe: Zsola, ha te nem volnál, ki kéne találni, Te már itt fogalom vagy. :D

@Pirx: Ne add fel, inkább gyűjtsd a kilométereket, lassabb, kényelmes tempóban, ettől lehet gyorsulni. Fokozatosan növeld a távot, egyre jobban fog menni, minél több kilométert tettél a lábadba.

Pirx 2009.11.30. 15:10:29

@haan-chee: Átlagban 20 kilométert futok hetente. De végeredményben, nekem már ez is nagy szó. Úgyhogy...

tarr 2009.11.30. 15:24:31

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék hogy hol lehet ilyen Nike+ csomagot venni Mo-on.

Iphone 3G-m már van korábbról, gondolom egy megfelelő cipő meg a szenzor kell hozzá. Ezt így ugye lehet külön is venni?

Mik a tapasztalatok ezzel a cuccal kapcsolatban ill. árban ez a szenzor meg a cipő mennyibe fáj?

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.11.30. 15:35:08

Én heti 30-35 km-t nyomok, a tömegem beállt 85 kg körülire, pedig lejjebb kellene még mennem, a jövő évi maraton miatt. Jobb lenne egy picit pálcikábban futni. :)))

ateszking (törölt) 2009.11.30. 16:09:39

@Pirx:
Heti 20 km naná, hogy nagy szó!
Az ország 99%-ánál pont 20 km-rel futsz többet.
A tempóval semmi gond, majd tényleg jönni fog "magától" a gyorsulás.
Egyébként is a lényeg az, hogy szívesen csináld, a többi részletkérdés...

Pirx 2009.11.30. 16:23:25

@ateszking: :) Bíztató! :) Köszönöm! Tényleg szívesen csinálom, amit nem hittem volna. Az elején 100 métert se tudtam futni. Most meg azért az öt kilométer stabilan bármikor. Az asszony is jön velem, amikor csak tud, úgyhogy nagy versenyek vannak, csak ha komolyan veszi, ő győz! :) Viszont 89 kg-ról 81-re mentem le. És jól érzem magam!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.11.30. 17:30:57

@Lemúr Miki: én is híztam, de én 62ről 75re... igaz a cigit én is dobtam.

Jane 2009.11.30. 20:45:29

@pappito: @Pirx: Hajrá! Hajrá! Nagyon jók vagytok!!!!
Józsi! Te futsz még??? Vagy most várunk a COME BACK-re?

pappito · http://pappito.com 2009.11.30. 23:28:53

@Jane: köszönöm, tök sokat számít, hogy biztattok meg jönnek a friend inviteok nikepozitivban. ösztönző, komoyan.

persze rossz nézni, hogy mit összefutkároznak akik komolyabban csinálják, elképesztő km-ek, én meg futok ötöt... de majd futok sok ötöt és akkor mások elképesztőznek az én profilomat nézegetve :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.01. 05:44:35

@pappito: igen, futásban nagyon nagy különbségek tudnak lenni két futó között, de nem ez számít, hanem hogy önmagához képest mekkorákat tud fejlődni az ember. a most kezdők pedig ebben nagyon nagyokat tudnak alkotni. eljutsz először tízig, aztán vivicitta 12, majd elkezdesz egy minimaraton 14re készülni, aztán egy-két éven belül egy félmaratoni 21. aztán elkezded ezeket az időket faragni, és faragni igazán a két óra feletti 21ből lehet, nem az 1:25ből... :)

Pirx 2009.12.01. 06:13:13

@pappito: Hajrá! :)
@rrroka: Igen. Én is úgy gondolom, hogy talán két év múlva egy fémaraton. Azán majd meglátom. Nem kell versenyen, elég ha magamnak megmutatom!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.01. 07:44:15

@Pirx: őszintén szólva egy verseny sokkal nagyobb buli, én biztos azt tűzném ki magamnak célul. :)

Pirx 2009.12.01. 08:33:21

Úgy tűnik eltűnt amit írtam.

Pirx 2009.12.01. 08:58:39

Szóval tudom, hogy a verseny nagyobb buli, de elég hamar utolérne a busz! :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.01. 09:29:06

Bazz! Egy hete motiválatlan vagyok teljesen. :( Ma el kellene menni, de nem érzem magam teljesen fittnek (Fittipaldinak - szoktam mondani). Álmos vagyok, fáradt vagyok, kedvetlen. Remélem, nem a disznónátha előjele, mert nem ójtattam bé magamat!

zsolababe 2009.12.01. 09:35:39

@BGy: eves kozben jon meg az etvagy:)) ..sokszor nekem sincs kedvem futni de raveszem magam es menet kozben kideru, jol dontottem:)))

helemburgis 2009.12.01. 09:56:00

@pappito: hajra, csak igy tovabb! ;) egy szabad oracskamban meg vegigolvaslak elejetöl vegeig. :)
@BGy: detto, en is kihagytam jo par kitervelt edzest. Viszont ma ejszaka mar megszolalt a lelkiismeretem: azt sikerült almodni, h felmaraton futoversenyen voltam, s nem birtam abbahagyni a futast, tovabbmentem, s pikk-pakk lezuztam a marathoni tavot. :D Be' szep is lenne..
Közeleg mar az aprilis, ugy latszik, nagyon motoz a fejemben, h sikerül-e felkeszülni...asszem este mindenkeppen csukat rantok.

e_easy 2009.12.01. 09:59:17

@BGy: Zsolanal a pont ebben a kerdesben. En az "utana jo lesz " mondattal futok neki amikor nincs kedvem :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.01. 10:02:39

@Pirx: 2óra 40 perc körül szokott lenni a szintidő, amíg ez nem megy, addig inkább versenyen kívül se menj neki a félmaratonnak. szerintem.

@zsolababe: ez teljesen igaz. ugy kb egy kiri után szoktak rendbejönni a kedvtelenségek, de az a baj, h a múlt héten én pl. el se jutottam az átöltözésig, pedig milyen szép napsütés is volt vagy kétszer. most rögtön mennék egyet futni, de dolgozni is kell...

@helenburgis: gratulálok a maratonhoz! nem ébredtél izomlázzal? :DDD

Pirx 2009.12.01. 10:33:15

@rrroka: :) Ha nagyon hülye kérdést akarnék feltenni, honnan tudnám, hogy megy, vagy nem, míg ki nem próbálom? :)

helemburgis 2009.12.01. 10:41:06

@rrroka: Köfi! :)) Izomlaz nincs, viszont talan ettöl vagyok ma olyan marha faradt? :))

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.01. 10:59:17

Gyerekek! Meggyőztetek, megyek futni, mégpedig most! Szóltam is a kolléganőmnek, hogy el kell mennem, délután jövök (én vagyok a főnök). Egy 14 km-s kört gondoltam, még mielőtt az eső ideér nyugatról.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.01. 11:00:11

@helenburgis: hol akarod áprilisban futni a maratont?

leilana 2009.12.01. 11:20:28

Én is futni akaroooook! MOST! :))) Kb. 2 hete visszajött a kedv hozzá. Úgy tűnik másoknak is, mert vasárnap láttam is jó pár futó "kollégát" a szigeten.

DaMartian 2009.12.01. 11:41:23

@tarr: Bármelyik Nike márkaboltban vagy a Spuriban tudsz venni Nike+ cuccokat, a www.futocenter.hu oldalon van konkrét boltlista is. Szenzor ugyan kapható külön 5 gurigáért, de sajnos el kell keserítselek... Amennyire tudom csak az új iPhone 3Gs kompatibilis vele, a sima 3G nem... Cipőből már szinte az összes jobb futó modellbe bele lehet tenni a chipet 20ezer Ft fölött (alacsonyabb kategóriás cipőben én amúgy sem szívesen futnék) de mellé költséghatékonyságból egy SportBandet javaslok (16.490.-) és akkor teljes a szett.. Ha 3Gs-ed van, akkor pedig a cipő mellé elég a szenzorba beruházni... Én 3 éve egy lépést sem futok nélküle, nagyon szeretem, de ne engem kérdezz róla, mert elfogult vagyok : )

weakest link 2009.12.01. 12:13:33

@pappito: sok kicsi sokra megy...én öt, nyolc és 10 kilis futásokból gyűjtöttem össze tavasz óta 800 km-t...remélem az év végéig sikerül egy szép kerek számot elérni :-)
Hajrá!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.01. 12:19:33

@Pirx: ha le tudsz futni 15kirit 7perces tempó körül (1:45) úgy hogy nem halsz bele, akkor simán megy majd a 21km 2:30 és 2:45 között. megjegyzem szerintem nehezebb dolga van annak, aki 2:30 fölött futja a félmaratont, mint aki alatta.
van sneci bácsi honlapján egy idő/táv tervező, ez a már lefutott távok alapján remekül használható a kalkulálásra: web.axelero.hu/sneci78/tervez.htm .
egyébként a hosszútávfutásban egy versenyre ritkán készülünk úgy, h a verseny teljes távját lefutjuk, ez annál igazabb minél hosszabb a táv. :)

helemburgis 2009.12.01. 13:10:18

@BGy: Becs, hazai palya, quasi a hazunk elött van a start. A kedvenc cipömarkad az egyik föszponzor, nem jössz? :)
@rrroka: a vad almok egyik oka valoszinüleg az lehet, h en is most nezegettem ilyen idö/tav tervezöket. Talaltam olyat, ami nemcsak kikalkulalja az idöt, hanem teljes futostrategiat is ad hozza...azon agyaltam jo ideig, hogy igazabol a kilikre elöirt, perpill irrealisnak tünö optimalis sebesseget/pulzust, s instrukciokat lesz am melos tartani, s nem is maga a futas lesz nehez. :))

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.01. 13:32:54

@helenburgis: Gondolkodtam, hogy Bécsben kellene lefutni, de közeli nagyon az időpont, inkább egy őszi bulit nézek ki, talán Kassán. Az közel is van hozzánk és ugyancsak a cipőmárkám a támogató és INGYEN ad is pólót. Bécsbe megyek március elején, ki is próbálom, milyen ott futni, de csak edzés gyanánt.

Lefutottam a déli 14 km-t. Az időm nem lett rózsás, de legalább megcsináltam.

szaszit 2009.12.01. 13:35:11

@helenburgis: Gratulálok! Befutófotó van valahol? :D
Én élőben futottam maratont a hétvégén attól lehetek fáradt? :)

@Jane: Józsi Nike profilja nem publikus, szerintem csak fejben fut :)

angelday 2009.12.01. 13:39:36

De publikus! Direkt bekattintottam.

tarr 2009.12.01. 13:46:22

Hát ez igazán kár, Iphone 3G-m van szóval szívás.

Akkor sztem marad a karkötő. Asszem megvan a karácsonyi ajándékom :)

helemburgis 2009.12.01. 14:13:06

@szaszit: nincs bekamerazva a haloszoba, igy nem keszült. :)) Tenyleg, Firenze! Meg is kukkolom, mit futottal, bar gondolom, megint szükszavu elmenybeszamolot tartottal. ;)

@BGy: valoban közel van, de sztem siman fel tudnal addig keszülni. Eddig is eleg rendesen futottal, kinezel vmi 12hetes csodatervet, s a nyakamat ra, h sikerülne a marathon. :)
Marc. 21-en a Jegesmedve futosorozat utolso versenye van 7 es 21 kilin, a Praterban. Ha esetleg akkor vagy itt, kis edzesnek...;) Meg egyebkent is, ha erre jarsz, szolj, ha gondolod.. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.01. 14:31:49

@helenburgis: jut eszembe, dec. 12-én megyünk felétek a karácsonyi vásárra, mondjuk mi nem vásárolni, csak várostnézni, tavaly is lejártuk a lábunk. :) nem tudod, a Klimt kiállítás van még?

tdomo 2009.12.01. 14:45:02

@rrroka: Ha a Leopold Múzeumra gondolsz én úgy tudom ott Schiele és Klimt az állandó gyüjtemény része.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.01. 14:55:01

@helenburgis: március 4.-e környékén megyünk egy konferenciára és előtte biztos kérek tanácsot, hol érdemes futni Bécsben. Megmutatom a magyar virtus! Tenkes kapitány ruhában fogok futni.

DaMartian 2009.12.01. 15:56:54

@tarr: nézd meg azért a menüben, lehet én tudom rosszul. Az enyémben a settingsben ott van a Nike+ opció, amit ki lehet dobni a főképre...ha benne van jó, ha nincs akkor gáz... Második esetben boldogítson, hogy sokkal kellemesebb karkötővel futni, mint féltéglával! Ilyenkor télen még csak-csak elfér, de nyáron... : )

szaszit 2009.12.01. 16:09:53

@angelday: én úgy látom hogy a jozsiplastikmedia felhasználó profilja nem publikus, lehet hogy az átállásnál állt vissza, nekem is sokszor átállt privátra az átállás alatt.
@helenburgis: Firenze nagyon jó volt, de majd Bécsbe is megyek!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.01. 16:12:36

@tdomo: á köszi, igen arra gondoltam! nem tudod véletlenül mekkora, mennyi idő alatt bejárható egy átlagembernek, aki nem ájul el félórára minden kép előtt a gyönyörtől és nem kezdi el nagyítóval nézni az ecsetkezelést négyzetcentiméterenként?

Pirx 2009.12.01. 16:33:11

@rrroka: Igyekszem majd! :) Egyre inkább érlelődik bennem, hogy csak fejben nem megy több, úgyhogy lehet szombaton megpróbálok mondjuk két kört. Hétköznap este itt szoktam (www.gmap-pedometer.com/?r=3335510), így sötétben nem nagyon jutok ki a szigetre. :)

Pirx 2009.12.01. 16:34:30

na tessék. Nem USA-ban szoktam futni, hanem a Petőfi híd, Lágymányosi híd tájékán
www.gmap-pedometer.com/?r=3335510

Itt. Talán most jó lesz

tdomo 2009.12.01. 16:53:43

@rrroka: Az én szintidőm két órán belül van az egész múzeumra, de én nem minden képnél olvasom el a leírást. :)
www.leopoldmuseum.org/

helemburgis 2009.12.01. 17:05:01

@rrroka: jol szolt tdomo, jelen pill-ban nincs idöszaki Klimt, csak az allando kiallitas van a Leopoldban - a "sztarkepek" nelkül. Ha az allando kiallitas melle odacsapod az aktualis idöszakit is (most epp Munch + Aksel Waldemar Johannessen), s tenyleg nem melazol orakat egy-egy alkotas elött, akkor sztem azert 1,5-2 ora alatt lehet vele vegezni. S akkor meg ott van a Leopold mellett a MUMOK is, az is kihagyhatatlan, ha szereted a modern müveszeteket, csak aztan gyözd befogadni a latottakat..:) De most szerencsere lesz puncs-forraltbor-stand, relaxnak, ha kicsit mar tul sok lenne a kulturabol. :D
info egyebkent: www.mqw.at/

helemburgis 2009.12.01. 17:13:07

@tdomo: te merre futkarozol egyebkent?Prater?Schönbrunn?Türkenschanzp., esetleg a szigeten?

tdomo 2009.12.01. 17:39:27

@helenburgis: Áh, kevesebb, mint egy hónapja kezdtem el rendszeresen futni. Most tartok kb. az 5km-es távolságoknál, úgyhogy, még csak Belvedere és környéke. Tervezek egy Práteres futást, csak pluszban elfutni odáig meg vissza még sok lenne. A
Schönbrunnal meg az a baj, hogy nagyon hamar bezár, esélytelen munkából olyan hamar elszabadulnom.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.01. 17:47:43

@helenburgis: ööö... azt hiszem egy kiállítás elég az én fejemnek egy napra. hagyni kell jövőre is! :D tavaly megnéztük a hundertwassert, az nagyon szép, meg össze-vissza sétáltunk, vagy 2+ kirit. ettünk a würstelstandoknál... nem is tudom mi vonz jobban a würstelstand vagy a klimt. :D ha van kedved/időd küldhetnél tippet privátban. köszönömszépen! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.01. 17:50:18

@Pirx: majdnem ugyanezen az úton szoktunk futni a ferenciekről, de a lágyin a múltkor rohadt büdüs volt a tömény szmog. mostanában frankó? meg be lehet menni a lágyi tövében az öböl parkba, ott is el lehet kerülni egy jó kirit és nem bűzlik, ajánlom.

tarr 2009.12.01. 18:53:20

@DaMartian: De zenét is akarok közben hallgatni, szóval a karkötőt meg a féltéglát is viszem :)

DaMartian 2009.12.01. 20:04:46

@tarr: Akkor lehet jobban jársz egy nanoval!

GBetti 2009.12.01. 21:03:28

@rrroka: Az én egyetlen hivatalos félmaratonom 2:14 lett,remélem képes leszek jobb időre is a jövőben,de most igazán nem a tempóm javítása érdekel,a következő cél az októberi 30km.
Biztosan mentális a gátlás bennem,de inkább képesnek érzem magam 30 kili lefutására,mint két óra alatti félmaraton teljesítésére.
Szívesebben futok lassan "sokat",mint "gyorsan" kevesebbet!"

tarr 2009.12.02. 00:12:55

Hát nemtom, csak ezért nem veszek egy nanot.

Az Iphonehoz a karpánt 5k HUF, belefér.

Pirx 2009.12.02. 06:18:23

@rrroka: Nyár végén valóban bűzlött egy pár napig. Akkor adták át a csepeli szennyvíztisztítót. De elmúlt azóta. Vagy csak hideg van és északi szél? :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.02. 06:35:16

@Kate23: hát akkor respect és tisztelet és persze nagy hajrá! :) de szerintem ha jövő októberig edzel a 30 kirire, akkor azzal együtt a két órás félmaraton is meglesz.

@Pirx: hát a múltkor a kocsik voltak nagyon szmogosak, de ezt lehet h tényleg elfújja a szél.

Pirx 2009.12.02. 08:20:10

@rrroka: Hát az autókkal nincs mit tenni, de a Petőfi híd inkább büdösebb. Ámbár amikor én megyek, olyan este fél nyolc körül, vagy később, már kisebb a forgalom. Persze, hogy jobb lenne valami szebb és tisztább helyen futni, de ez van. Majd valamelyik este felderítem a Kopaszi gát környékét is! :)

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.12.02. 10:21:49

Én is épp most határoztam el az újrakezdést , mivel október eleje óta gyakorlatilag semmit nem futottam...
Jókor jött ez a poszt is, mert megerősített abban, hogy ha kis is hagytam nem gond, de sose adjam fel teljesen.:)

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.12.02. 11:47:55

@gabsy: Éljenek az újrakezdők! Én is most kezdtem ismét futni, hosszabb-rövidebb kihagyásokkal vittem végig az évet. Ha futok éppen, akkor aránylag sokszor és jó mennyiséget, de ha éppen nem, akkor eltelik jópár hét is futásmentesen.
Most szereztünk be egy futópadot, úgyhogy most már naponta nyomom. :)

M.Islander 2009.12.02. 12:14:27

mi lett Winklair futókarrierjével? benyelte a rádiózás?

angelday 2009.12.02. 13:29:36

@mîkæl: mint szamár a ködben! Péntekente viszont jár bikramra.

gubiklacko 2009.12.02. 15:45:43

Sziasztok!
Én közel három éve keztem bele a futásba, nagy nehezen. 6 perc feletti kilóméterekkel, és iszonyatos svasodással küszködtem hónapokig. Aztán a 95 kilóm elkezdett apadni, a futóidőm pedig folyamatosan javult. Ez év elejére 4:30 körüli kilómétereket tudtam csinálni, a súlyom pedig 85 alá ment.
Tavasszal elindultam a Vivicittán, ahol 56 percet hoztam össze, nagyon kényelmes tempóban. Majd a Nike félmaraton is összejött 1:43 alatt, amit szinte élveztem. Októberben pedig Spar maraton, 4:13-as idővel. Itt azonban a cérna elszakadt. 30km-ig tudtam tartani a kitűzött 5 perces kilómétereket. Utána viszont begörcsöllt a lábam, és a végére teljesen kikattantam. Volt 10 percen felüli kilóméterem is.
Iszonyatosan megviselt, azóta pedig mintha elment volna az erőm. Egyszerűen nem tudom azokat az időket futni mint a maraton előtt. Fogalmam sincs mi van velem, még mindig nem megy a futás, pedig már elég sok idő eltelt. Segítsetek! Büntet a szervezetem?

zsolababe 2009.12.02. 16:54:01

@gubiklacko: valoszinuleg tul gyorsan kezdtel be a maratonon... az is lehet, hogy mar elotte kellett volna toljal mindennap jo adag magneziumot es kozben is potolni.. nem tudom mit ettel kozben de a frissitessel is lehet baj szoval ez osszetett dolog.... a maraton utan sokan vannak akik ezt erzik ilyenkor szokott mindenki pihenni altalaban.. most ugyis az alapozo idoszak jon szoval ne aggaszd magad a sebessegen... fogj egy pulzusmerot es az aerob II es zonadban fuss minel tobbet, a sebesseg majd jon magatol ne aggodj :))

DaMartian 2009.12.02. 16:59:56

@gubiklacko: 5 perces ezrekkel a maraton 3:30!!! Szerintem ez túl gyors volt Neked! Nem csoda, hogy meghaltál! Ha mentél volna az elején 5:30-6 perces ezrekkel, akkor még 30-nál is friss lettél volna. Beérsz 3:50-4 óra körül úgy hogy még jól is érezted magad. Csak ennyi volt a bibi! A maraton nem játék, hosszú táv az! Ne légy türelmetlen próbáld most egy darabig csak élvezni a futást, főleg hogy az évszakhoz képest baromi meleg van, verseny meg úgy sincs hónapokig, és mire jön a tavasz meglátod tele leszel energiával és ami fontosabb jó kondival indulhatsz neki a szezonnak! Gratula az eredményekhez!

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.12.02. 18:16:16

@gubiklacko: Egy 1.43 félmaraton kb. 3:37-3:45 körüli maratonra predesztinál. Már ha elvégezted a maratonhoz szükséges edzésmunkát. Ráadásul, ahogy zsolababe írta, a maratonon a futás mellett
a megfelelő frissítés is kritikus dolog.

Én most vasárnap futottam maratont, de már ma is úgy mennék futni :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2009.12.02. 19:08:22

@gubiklacko: Biztos kikezdte a harci morálodat, pedig nem kéne, a 4:13 nagyon jó idő. Én is az idén futottam az első maratonomat, nekem a lassú, állhatatos tempó, plusz a folyamatos energia- és folyadékpótlás vált be.

Ahogy a többiek is írták, ne hajszold most a sebességet, fuss lazán, kényelmes tempóban minél többet. Sok sikert!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.02. 20:08:15

@gubiklacko: hát igen, kicsit elszámoltad ezt az 5 perces tempójú maratont, ha az 1:43 félre építetted. a hamar volt ez három év után. nulláról, plusszsúlyról lefogyva, három év alatt 3:30as maratont legfeljebb zsola tud futni. :) az mondjuk tényleg fura, h ennyi idő utánmég mindig nem megy. lehet vmi egyéb baj is, bujkáló betegség, vas- avgy, vitamin hiány, stb, akár a maratoni megerőltetés követkeményeként is.
ha csak fejben van gond akkor a legjobb módszert választottad: megosztani, elemezni, kibeszélni és kitalálni vmi okosat, a sok szakember szakvéleményéről.

zsolababe 2009.12.02. 20:14:06

@Jozsef: en egy napot hagytam ki a maraton utan csak..ma gondoltam eloszor, hogy legalabb egy pihenonapot beiktatok de olyan szepen sutott anap, hogy azert egy rovidet futottam ma is... de valahogy megallom hogy azert egy pihenonap legyen valamikor a heten :)

szaszit 2009.12.02. 20:48:25

@gubiklacko: azt szokták mondani hogy a maraton 30-32km fölött kezdődik, odáig pedig minél jobb erőben kell eljutni, ugyanis ha addig kihajtja magát az ember az csúnyán vissza tud ütni a végén.
A legnehezebb azt a tempót belőni amivel végig lehet bírni, ezt sok hosszú futással ki lehet tapasztalni, vagy versenyen szigorúan a pulzusra figyelve lehet megoldani.
Nem kell mindenáron a tempót erőltetni, ki kell tapasztalni mit bír el a szervezeted a fokozatosságot és pihenőket betartva, ilyenkor télen pedig lassan nyugisan kell futni, gyorsítani ráérsz tavasszal.

@Jozsef: Gratulálok a maratonhoz! Az eredményből látszik, hogy szép egyenletes tempót mentél, két egyforma félmaratonnal és végig előzve, ami nagy erőt ad verseny közben és baromi jó érzés. Az elején gondolom a tömeg akadályozott, de így legalább nem lehet elfutni az elejét:)

M.Islander 2009.12.02. 21:16:28

angelday 2009.12.02. 13:29:36
én kérek elnézést a futótársadalomtól ezért a borzalmas veszteségért!
remélem azért lesz még Bikram update (tsodálatos hatások, energizáltság, hajlékonyság, hasi kockásodás, kétoldali berambósodás, új nők, stb.), majd idővel visszatér a futáshoz is :o)

egyébként most kell ráizgulni a futásra, kezdődik a téli alapozó időszak, itt az ideje nekifutni a hegyoldalnak! ha valaki kihagyja a következő 1-2 hetet, valószínűleg márciusig nem jut eszébe kimenni a természetbe (ld. csökkenő hőmérséklet).

hajrá!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.02. 22:35:47

@mîkæl: tegnap este is voltunk, kicsit esett, meg köd is volt, mindenestre megnéztük a HHH csúcsán a várost (nem láttuk) bazi nagy köd volt!

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.12.02. 23:31:05

@haan-chee: Hát a futópadot még sosem próbáltam, de otthonra túl nagy lenne. Nekem "csak" egy ellipszisgépnek van hely, amit most leporoltam és csoszogtam rajta egy jót.:) Igazából ez egyelőre jó is lesz, mert a térdeimet kiméli, de jól átmozgat minden izmot. A kinti futást nem merem kockáztatni, nehogy megfázzak...

pappito · http://pappito.com 2009.12.03. 01:03:09

azt nem tudja valaki, hogy miért nem talál meg senkit a nike+ keresője? belépek, látom, ha valaki engem friendezni akar, azzal tudok is barizni.

de a twittert nem tudom visszadrótozni sehogyse, ráadásul időnként nem listáz ki futásokat...

elég ergyán működik, pedig próbálom win/mac alól

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.12.03. 08:50:05

@szaszit: Én is gratulálok Neked! Iszonyú nagy munkát végeztél el, és meg is lett az eredménye!
Beszámolóm pedig hamarosan elkészül:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.03. 09:05:15

@gabsy: futás közben nem lehet megfázni, persze a hőmérsékletnek megfelelően öltözve. előtte amíg elkezdesz futni talán, de inkább utána ha sokáig bohóckodik kint az ember és ráhűl a ruha.

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.12.03. 12:46:17

@rrroka: hát én inkább az utóbbitól félek.:)
Utána szoktam kb. 5-10 perc nyújtást csinálni a pálya melletti játszótér mászókáin :) ...és mire innen hazamegyek simán rámhűlhet...

gubiklacko 2009.12.03. 13:20:17

Sziasztok!
Köszönöm a segítséget, jó lett volna, ha ezekre előre felhívja valaki a figyelmemet. A combhajlítóm még soha sem görcsöllt, a maratonon pedig lépni sem tudtam tőle. Sajnos eddig mindösszesen három alkalommal futottam 10km feletti távot, nem volt tapasztalatom.
Azóta sokat olvasok, jövőre pedig folytatom.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.03. 14:02:20

@gabsy: én ezért mindig bent nyújtok a konyhában, a jokkmokk szék pont ideális magasságú hozzá. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.03. 14:03:10

@gubiklacko: na várj csak, három tizes és egy félmaraton után nekiálltál a maratonnak?

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.12.03. 15:20:23

@gabsy: Az ellipszistréner jó találmány, szerintem tökéletes kiegészítője a futásnak. A kinti futástól nem kell félni, csak megfelelően fel kell hozzá öltözni, és mikor végeztél, hamar be kell menni, és bent nyújtani. @gubiklacko: Ilyen előzményekkel egy 4:13-as maraton nem rossz, sőt! De azért több hosszú futással kell rá készülni, nem egyből durr bele a közepébe, mert csak kicsinálod a szervezeted.

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.12.03. 23:34:59

@rrroka: hehe, tud vmit ez a skandináv népség.:)

M.Islander 2009.12.04. 10:12:57

szasza75 · szasz-a.blog.hu 2009.12.02. 22:35:47
gratula!
hogy nehogy lemaradjak, holnap lenyomom a kedvenc Csente-Tormafölde útvonalamat a szlovén-magyar határ keresztezésével.

gubiklacko 2009.12.04. 14:48:57

@rrroka: Kedves Róka! Nem, a három 10km feletti futásomban már a maraton is benne van. Mindhármat az idén csináltam :-D
Nincs gond az elszántságommal és kitartásommal. Idő hiányában azonban csak 10km-en eddzek. Ez is 50 perc, és két gyerkőc mellett nagy kompromisszum.
Ultrafutást tűztem ki célul, szeretnék egy ultrabalatonba belevágni, talán már jövőre.
A szakirodalmat és technikai támogatást már megtaláltam :-)

bodlac 2009.12.04. 15:55:19

@gubiklacko: wow, kész csoda, hogy ezt ilyen felkészüléssel végigbírtad; büszke lehetsz magadra. Mindenesetre most így már látható, hogy a fellépő problémákban közrejátszott a nem megfelelő felkészülés, és az irreális célidő megválasztás is. Sajnos az a keserű valóság, hogy akinek nincs ideje 10 km-nél többet futni, abból általában nem lesz ultrafutó.

ateszking (törölt) 2009.12.04. 16:43:32

@gubiklacko:

Őőőőő.... Huhh
Nem tudom, hogy gratuláljak vagy lehülyézzelek! :-)
A teljesítmény ilyen felkészüléssel nagyon szép, de iszonyú marhaság volt így belevágni.
Én már a legritkábban edzek 10 km alatt, edzésképpen már többször futottam 2:30-on belül 20 km felett, de még csak tavaszra tervezem az első félmaratonomat

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.04. 18:25:23

@gubiklacko: hát ez így elég meredek, arra emlékeztet ami régebben volt posztban, ahola leányzó csak úgy nekiállt az ironmannek úgy, hogy pontosan nem is tudta mi az. :) végigcsinálta ősi. :)
egyébként ha így csinálod nem jósolok túl nagy ultrafutó karriert, mert előbb utóbb vmi sérüléssel tönkrevágod magad jó időre, ha nem örökre.
hacsak nem vagy zsola kettő. :D

@ateszking: ezt meg egy kicsit túl nagy óvatosságnak tartom, hacsak nem vmi iszonyat durva időre edzel félmaratonra. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.04. 18:48:59

@gubiklacko: Ej, ha jövőre lefutod az ultrabalatont, megnézlek a Fókuszban és a Naplóban, pedig ilyen szarokat nem nézek. Sőt, én telefonálok nekik, hogy van egy csodacsávó. Lassan Zsola mellé rakhatunk az UFO-k tablónkon. :)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.05. 16:14:56

A holnapi Tóparti futásra gondolva, ma elindultam 25 km-s körömre. Végül 22 km lett belőle, mert kiszáradtam és a frissítő kutam már el volt zárva. Előtte kibéleltem a számat szőlőcukorral, elvitte az összes nyálamat, majd a kúthoz érve majdnem elsírtam magam, hogy nem jön belőle víz! 22 km-nél sétára váltottam, mert kiszikkadtam teljesen. Hááát, így sikerült ma. :))) Holnap igyatok, mint a gödény!!

gubiklacko 2009.12.07. 12:28:29

@BGy: Kedves BGY! Nem lesz gondod a tévésekkel :-D Most néztem a BSI futónaptárt, az ultrabalaton tavasszal van. Az még nekem nem fog menni. Ősszel talán...
Így átütemeztem 2011-re a dolgot, akkor leszek 40, ez lesz a meglepetésem magamnak.
Az elmúlt három évben egyébként mindösszesen 4 héten hagytam ki a futást, ne kételkedj az elszántságomban.
Jó volt elolvasni az itteni biztatásokat, szombat este nagyon jó idő mentem :-) Valóban csak fejben voltam kevés, egyszerűen nem készülök most semmire...

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.07. 13:05:33

@gubiklacko: az Ultrabalaton 2010 június 19-20 án lesz. Azaz nyár!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.07. 13:22:06

@szasza75: a hasonló elnevezés miatt keveri a szuperbalatonnal, mint szerintem még sokan mások is. :)

gubiklacko 2009.12.07. 13:52:56

@rrroka: Hali! Valóban kevertem. Eddig a BSI rendezéseken neveztem. Most néztem a neten az Ultrabalatont, az valóban nem az. Este átböngészem, legalább össze tudom vetni az árait is, mert sajnos ez is számít.
Mondja valaki, hogy a futás a legolcsóbb sport :-DDD

DaMartian 2009.12.07. 17:15:12

@gubiklacko: az sem mellékes, hogy az UB-n EGYSZERRE kell teljesíteni a távot, míg a BSI rendezésén 4 nap alatt!!! EZ az igazán nem mindegy, nekem elhiheted! Az egyiket már megcsináltam, a másikat viszont nem tudom merni fogom-e valaha???

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.07. 20:24:02

@DaMartian: ha egyéniben...lehet kétszerre is.. volt már rá példa.

gubiklacko 2009.12.08. 11:14:34

@DaMartian: Képbe kerültem :-) Az ultrabalaton ultrabrutál még így a monitor előtt ülve is. A szuberbalaton futás is éppen csak a látóhatár szélén van.
Ezzel együtt is nem fogom magam szégyellni akkor sem, ha soha meg sem próbálom. Akkor sem, ha belevágok és nem sikerül. De azért tervezem :-DDD
Sajnos nem tudom hova szúrhatnék be az időmbe hosszútávú eddzéseket. Az eddig olvasott felkészülési tervekből pedig sehol sem hagyták ki.
Tavaszig alapozom, tanulok a témáról, aztán majd meglátjuk.

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.12.08. 11:58:35

@gubiklacko: Nekem is két kisgyermekem van, a hosszúfutásokat hétvégére ütemezem. A legjobb, ha az alvásidejükben ki tudok menni futni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.08. 12:26:10

@gubiklacko: na, így már oké. Négy nap, kb. 4 maraton inkább kivitelezhető, mint egy nagy Balaton-kör. Én egyelőre a maratonra készülök, de a 25 km-s hétvégi futások alkalmával még érzem, hogy arrébb van a dolog. :)) Talán jövő ősszel.

gubiklacko 2009.12.08. 12:48:36

@BGy: Kedves BGY! Egy úriember nem megy biztosra :-)))
Be kell számítanod a verseny hangulatát, ami nagyon sokat dob a teljesítményeden. Gondolom, ezért futják el nagyon sokan magukat az elején. Én is ezt tettem, mindössze annyi különbséggel, hogy én eleve rosszul mértem fel a lehetőségeimet. Egy Garmin GPS órával futok, precízen tudom tartani vele a tempómat. A maratonon sem volt vele gondom, a 30. kilóméterig tartottam az 5 perceket. Utána begörcsölltem.
Minden estere szívesen beszélgetnék olyanokkal, akiknek van tapasztalatuk az ultrafutásban. Nem utólag okosodnék a saját káromon.

DaMartian 2009.12.08. 12:54:33

@szasza75: ez jól hangzik!!! Meglátjuk idén hogy megy majd a négyszerre és ha jól akkor nyárig még rágyúrok... Tavaly úgyis vagy 80-at toltam a 212-ből a stafétában.. : )

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.08. 13:01:05

gyalogaloppot érdemes megkérdezni... ő mindkét verziót csinálta, ha jól emlékszem azt mondta, talán egybe könnyebb volt... de ugye 1-10 főig bárhogy lehet...

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása