50. heti vegyes

2009.12.08. 09:37 szasza75

December derekán mi mást kívánhat az ember, minthogy hátrahagyja a várost és elmegy a természetbe futni. Nekem legalábbis ezek a gondolatok jutottak eszembe, amikor tegnap araszolva haladtam a kivilágított Andrássy úton. Nézzük milyen programok közül választhatunk hétvégén:

  •  Oxigén Kupa Erdei Futóverseny (sorozat) Ideje: December 12. szombat 11 óra. Helyszín: Debrecen, Nagyerdő, Stadion Déli kapu Távok: 2,5 km, 5 km 10 km. Bővebb infó : ITT
  • Börzsönyi Vulkántúra Ideje: December 12. szombat Rajt: 6:00-8:00 óra között Helyszín: Királyrét. Táv: 42,2 km, szint 2350 m. A táv szintrajza az alábbiakban látható. Remek kihívás. Bővebb infő: ITT

 

 

 

 

 

 

 

 

  • XIII. SÖRKÖR KOMBINÁLT TELJESÍTMÉNYTÚRA Ideje: December 12. szombat 10.00 Helyszín: Rajt: 10:00 Pilisszentkereszt, Pilisszántó, Pilisszentlélek, Dobogókő, Két-bükkfa-nyereg Cél: Pilisszántó 18:00-ig Szintidő: 7 óra Bővebb infó:ITT
  • Futapest Crossfutás Ideje: December 13. vasárnap 11:00 Helyszín: Csömör,Mátyás Király Általános Iskola Táv: 4 km és 14 km. Bővebb infő: ITT

51 komment

Címkék: programok hétvége heti vegyes

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr941582443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M.Islander 2009.12.08. 10:15:02

ez a mese is másként végződne, ha az angyalka télen is rendszeresen járt volna futni...

Egyszer volt, régen volt, a Mikulás karácsony elött észrevette, hogy a 4 manósegédje megbetegedett. De a segédmanók nem tudtak olyan gyorsan csomagolni, mint az igazi manók.
A gondok közepette Mikulásné bejelentette, hogy az édesanyja velük fogja tölteni a Karácsonyt. Szegény meggyötört Mikulás ennek hallatán kiment a rénszarvasszánhoz, de szomorúan vette tudomásul, hogy az 5 rénszarvasból 3 vemhes, 2 meg ismeretlen helyre távozott a kerítésen átugorva.
Ezek után a teljesen összetört Mikulás bement a házába, hogy igyon egy kis pálinkát, de azt látta, hogy a segédmanók már mindet megitták. Erre olyan mérges lett, hogy a kezében tartott poharat a padlóhoz csapta. Mikor össze akarta söpörni a szilánkokat, rájött, hogy az egerek szétrágták a seprüt.Ekkor csöngettek. A lelkileg meggyötört Mikulás
ajtót nyitott.
Az ajtóban egy angyalka állt, kezében karácsonyfával. Az angyalka így szólt:
- Hát nem csodálatos a mai nap?
Így alakult ki az a szokás, hogy a karácsonyfa csúcsára angyalkát húznak...

M.Islander 2009.12.08. 10:32:37

connect.garmin.com/player/20152720
remekül sikerült a hétvégi futás, a sál/téli sapka áldásos hatásaként nem fáztam meg 5 fokban sem, bár egy szaunával is felért...
nálam a 4:40 perc/km tempóból 5:00 lesz a kb. 2-3 kg-nyi extra szerkó miatt.
Ti mennyivel lassabb tempóval nyomjátok a köröket télen?

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.12.08. 10:49:50

Mint teljesen amatőr a FUTAPEST CROSSFUTÁS-ról jut eszembe...ti hogy oldjátok meg terepen, hogy a cipőtök és benne minden nem ázik át a vizes/sáros talajtól? Mert azért elég gáz taknyos/nyálas cipőben futkározni és utána kúrálgatni az átfagyott talpakat és esetleg egy náthát...zacsit kell húzni két zokni közé? :)
No, azért ez biztos a cipő fajtájától is függ...de tegyük fel, hogy nem engedheti meg mindenki magának, hogy aszfaltra és "terepre" is legyen csukája...

rodriguez 2009.12.08. 10:52:19

@mîkæl: Szerintem egy bizonyos szint alatt nem számít, hogy mi van rajtad, nem lassít, csak tovább tart, míg átöltözöl :-)
Na én erről tudnék mesélni...

Amikor én futottam vasárnap, még csak 2 fok volt a HHH-n. És még nincs is igazi tél :-)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.08. 10:59:11

@gabsy: nyilván számít a cipő is, hogy milyen. terepcipők között is van nagyobb és kisebb vízállóképességű csukák. Én különösebb gondot nem fordítok erre. futok, vizes lesz, mozgás közben nem fázik a lábam, ha valamiért hosszabb időre le kell utána állnom, vagy csak sétálni tudok akkor igen. szóval futsz átázik, aztán ha befejezted leveszed, közbe nem hiszem hogy fázni fog. Kell egy normális zokni, nem kell kettő vagy zacskó vagy ilyenek. szerintem...

HelloJozsi 2009.12.08. 12:14:54

Én már attól is boldog lennék, ha végre nem jönne közbe semmi és legalább a patakpartra kijutnék :( Nyavalyás idő, valaki mindig lebetegszik.

M.Islander 2009.12.08. 13:02:45

szasza75 · szasz-a.blog.hu 2009.12.08. 10:59:11
így van!

egyszer vettem téli terepcipőt, azóta is csak az utcán járkálok ebben, bőven elég a hagyományos futócipő, az évszak-specifikus futócipő a gyártók feledhető találmánya.

chrono 2009.12.08. 13:21:41

@gabsy: pl bekened a lábad és akkor nem ázik fel könnyen a bőr. Igaz hidegben eleve nehezebben puhul fel a bőr. Másrészt veszel egy normális zoknit amit elvezeti a lábadtól a vizet és ahogy Szasza is írta ha beérkeztél leveszed a vizes zoknit.
A mivel kend be a lábadat több megoldás is van a legolcsóbb a gyógyszetári lanolin.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.08. 14:13:44

@gabsy: múlt héten az első kiriken beledzsaltam egy jópofa tócsába, és teljesen átázott a balos csukám. igen kellemetlen volt vagy két percig, utána átmelegedett és már nem volt gond a futás végéig, sőt mire hazaértem megszáradt. a zacsis megoldás szerintem inkább árt, mint használ, de próbáld ki, lehet h bejön.
a lényeg télen az, hogy a vizes gönc ne legyen rajtad sokáig, egyből át kell öltözni.
"Nincs is jobb, mint egy hideg téli edzés után fürdés közben belepisálni a zuhanyzóba."

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.12.08. 15:07:20

@rrroka: ez megnyugtatóan hangzik. a zacsis dolgot lehet, hogy hanyagolom is, mert belegondoltam, hogy valszeg nem is lenne komfortos, ha azt érezném, hogy a nylon zacskón csúszkálok a cipőben...lehet, hogy megfordul a zokni kétszer is a lábfejem körül, mire végzek.:)

az idézetről meg a "...nem a kezedben olvad" csoki reklámja jut eszembe...sárga...hó...:)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.08. 18:04:14

@gabsy: nekem négyévszakos cipőm van. Bele megy a hó, a sár, a víz, de csak 1-2 percig zavar, főleg, ha új a cipő. Zacsit ne tegyél a lábfejedre, mert szerintem a bőrnek nem egészséges. Utána a zuhanyzóban úgyis vizes lesz, vagy hugyos, a célzástól függően. :)))

GBetti 2009.12.08. 18:58:43

Nemrégen olvastam valamelyik posztban az áprilisi bécsi maratonról.Utánanéztem és láttam,hogy félmaraton is lesz,tehát rám is gondoltak.Voltatok már???Nagyon jónak tűnik és ez megint egy jó cél,van mire készülgetni,van miért kimenni a meleg szobából,ha esetleg kezdenék leereszteni véletlenül..
Én például hiányolok egy közösségmegmozgató,a téli hónapokat futás szempontjából izgalmasabbá tevő challange-t......Mert az október 24.-i csapatverseny óta mély hallgatás van....
@Damartian:Túl vagy már a sorsoláson?Nem sokat volt időm mostanában itt olvasgatni,így lehet,hogy igen,csak én lemaradtam róla : )

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.12.08. 19:37:30

@Kate23: Én voltam már a bécsi maratonon, nagyon hangulatos verseny. A fél- és teljes maratonisták az első felében együtt futnak, így egy pillanatra sem leszel egyedül :) A blogomon is van róla beszámoló. Aki még csak itthon futott versenyen (ez most véletlenül sem akar degradáló lenni), annak egy jó kiindulási pont, hogy milyen, amikor egy város büszke az utcai futóversenyére.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.08. 20:44:30

@Kate23: van Bécsben félmaraton? Akkor én megyek! A környező országokban mindenhol akarok futni egy félmaratont. Na, megyek és nevezek.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.08. 21:10:44

Nem szaroztam sokat, be is fizettem a pénzt a Bécsi Félmaratonra. Nincs visszaút. :)))

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.12.09. 09:32:57

A bécsi maratonhoz/félmaratonhoz még egy adalék: vasárnap már nem lehet felvenni a rajtszámot. Így vagy kint tölt el legalább egy napot az ember, vagy valakivel átveteti a rajtcsomagot.

helemburgis 2009.12.09. 09:50:17

@Kate23: quasi a rajtnal lakunk, tavaly meg csak a tetöteraszunkrol csodaltam az elstartolo futosereget, iden mar en is reszt vettem a felmaratonon. :) Szerintem eleg könnyü terep, nincs relevans szintemelkedes, nagyon jo szervezesü verseny, s az utvonal is tök szep...bar en lehet, h kicsit elfogult vagyok. :)) FM-on kivül meg van valto is..
@BGy: helyes, helyes, var am a mizuno-stand. :D

zsolababe 2009.12.09. 10:41:12

@helenburgis: lehet,h goya Sziszivel kiugrunk tavasszal futni egy maratont ..jo otletnek tunik ...:)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.09. 11:18:36

@helenburgis: azt jól láttam, hogy pénzért lehet venni a hivatalos versenypólót? Úgyis veszek, vettem a Nike Félmaratonon is :)) Nézegettem a képeket, annyian vannak, hogy az elejét nehéz lesz elfutni. :))

DaMartian 2009.12.09. 11:29:20

@Kate23: Tényleg nagyon klassz verseny! Brutál egyéni csúcsot mentem ott is és tényleg szép pálya! Ráadásul olcsó és közel van! Prága mellett a másik jó tavaszi hosszú. Valamelyikre mindenképp megyek én is! Bár idén lehet most inkább Prágára szavazok!
A sorsolásról nem maradtál le, arról lesz külön post, csak sajna nagyon el vagyok úszva melóilag, sűrű az ünnepi időszaka kereskedelemben és hát első a munka! Meg nem is vagyok százas mostanság, küzdök, hogy ne kapjon el a röfihapci! A fél cég már kidőlt! : (

vke1973 2009.12.09. 11:41:12

Sziasztok! Örömmel találtam erre a blogra, köszönet érte:-) Sok hasznos információt olvastam, most talán nem adom fel a futást, mint szoktam.... Beszereztem téli futóruhát is és vadul kocogok a rómain. Legalább is elkezdtem! Bár most először élvezem is a korai kelést. Végigfutok a Kossuth Lajos üdülőparti sétányon, a Riverport-tól az összekötő hídig vissza pedig már sétálok:-) De gyűjtöm az erőt, hogy Hozzátok hasonlóan kitartó legyek!

szaszit 2009.12.09. 12:42:30

@BGy: én is voltam már a bécsi maratonon, jó hangulatú verseny, a félmaratonosok miatt az első pár km-en úgy éreztem mintha állnék:) de azért jól vitték a tempót. 2006-ban külön lehetett (technikai Nike) pólót venni a nevezéshez, vagy az expón is meg lehett venni külön, illetve a Hervisekben is lehetett kapni a megmaradtakat. Ha minden jól alakul én is tervezem,de ezt csak később döntöm el.
Szerencsére én közel lakom ezért nem volt gond a rajtszámfelvétel sem, de szombaton van a Kaiserschmarrn-Party is ami szintén jó volt, kár hogy nem lehetett repetázni:)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.09. 13:53:51

@szaszit: Én is úgy tervezem, hogy Magyarországon alszok és reggel megyek át a versenyre, illetve előtte a rajtszámért. Bár van egy szállodalánc, az Etap Hotel (bár inkább hostel), ami egy szobát 45 euroért ad, az elviselhető ár. Mindig ezekben alszom, ha éppen abban a városban van ilyen, ahol járok.

zsolababe 2009.12.09. 15:43:27

@szaszit: Kasekrainer party nincs? :) mit Senf und kaiserbrotchen? :)))

doncii · http://doncii.blogspot.com 2009.12.09. 18:42:11

Becsben Kaisersemmerl, gyakorlatilag Stuttgartig-Nurnbergig Semmel, onnantol Brotchen. Es ne izgassatok itt ebed elott, imadom a becsi kajat :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.09. 20:26:22

@doncii: nem tudom, mi az a semmel, vagy brochten, de a befutó után kettőt is eszek!

A Bécsi Félmaraton oldalán a futók egy profilt alkothatnak magukról, mint a közösségi oldalakon. Van egy olyan kérdés ott, mi a kedvenc kajánk. Én a wiener snitzelt írtam, hátha meghatódnak a szervezők és nekem félpucér csajok fogják adni a frissítőt. By the way (hogy nyelvi sokszínűségemet megvillantsam)! Lehet, hogy ezt már tényleg kurucos ruhában kellene lefutni, Rákóczi Ferenc zászlajával. Ezzel összekötném a kassai futásomat (oda van eltemetve) a bécsivel. Ó micsoda ötlet! Megyek és nézegetek kuruc egyenruhákat. 300 éve volt a romhányi csata - vesztettünk- , ez lesz a visszavágó! :)))

helemburgis 2009.12.09. 21:44:05

@BGy: rendes, hetköznapi csaszarzsömle, kettö tuti beled fer futas utan. :)
Örük, h iden nem fizettem be elöre a versenypolora, ui. sima feher pamutpolo volt egy kis fekete nyomott versenyemblemaval, egy vagyont nem ert meg (nekem). Ellenben volt egy amolyan osztrak, hunrun.com-hoz hasonlithato oldalnak a standja, ahol egy futasi szokasokkal kapcs. kerdöiv kitöltese fejeben volt ajandek polo, asics kulacs, izo-gumimaci s egyeb nyalanksagok..Hogy iden milyen polo varhato, meg nem neztem, majd helyszinen, de en amugy is inkabb eremfetisiszta vagyok. :))...Ja telleg, az eremgravirozast megrendelted mar? :D Azt viszont meg kell, asszem muszaj elöre...
A szallassal kapcsolatosan majd nyitott szemmel jarok, van egy magyar levelezölistank, ott szoktak olcso szallasokat keresni/ajanlani, korabban volt mar, h vmi reformatus hazat ajanlottak €10 körül...komfort fokozatat ne kerdezd, nem emlekszem. :) Atnezem majd az archivot, talan nem töröltem ezeket.
@zsolababe: @szaszit: alakul a csipet-csapat, de jo! Remelem, a verseny elött, szombaton egy közös csaszarmorzsazast is össze tudunk hozni.. Meg egyebkent is...szivesen latlak benneteket. ;)

zsolababe 2009.12.10. 00:57:53

@BGy: a wiener schnitzel az becsben csak schnitzel :))))) tudod mint a kinai kaja kinaban csak kaja :))) ..egyebkent a vilag minden tajan a virslit wienernek hivjak ..meg amerikaban is... de becsben frankfurternek :)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.10. 08:51:52

@helenburgis: Ha a csipet-csapat összejön, akkor egy császámorzsázásban én is benne vagyok.
@zsolababe: Hamburgban a hamburgert így kell kérni: "egy helyi kaját, légyszi!" :))) A linzert Linzben: "csávóka, az itteni korongból adjál már kettőt!". :)))

helemburgis 2009.12.10. 17:04:54

@BGy: Persze, hogyne! A csipet-csapatot azert irtam, mert nyaron együtt futottunk az UB-n..:)
Megtalaltam egyebkent a becsi 20/15euros szallast, atküldöm a linket mailben, aztan hasznald szived szerint.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.10. 17:20:25

@helenburgis: Köszi, megkaptam, utánanézek egy alkalmas pillanatban.

Ma mennem kellene futni. Nincs kedvem...ti se menjetek futni, hogy egy nappal se legyetek edzettebbek nálam. :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.10. 21:08:37

@BGy: én nem mentem, a héten sem voltam, és lehet h holnap sem megyek... Így jó? :D

effe 2009.12.10. 21:17:49

@BGy: @rrroka: én ma voltam, és holnap is tervezem, sőt még a vasárnap is tervbe van véve, habár állítólag tényleg jön a tél.

Cserébe az elmúlt 3 hétben csak kétszer voltam :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.11. 09:36:27

@rrroka: Így jó! Lelkiismeret furdalásom miatt szombaton és vasárnap összesen 30-35 km-t le fogok futni. :))

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.11. 11:16:16

@helenburgis: Néztem ezt a bécset én is... csak az a baj, hogy a Mátrabérc előtt lesz 1 héttel. és ez nem jó. Ha kettővel lenne mennék...viszont kettővel lesz utána Prága.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.11. 12:26:57

@szasza75: akkor nem tudsz jönni, elintézték ezek a labancok. Látod, nem változtak semmit az elmúlt 160 évben. :)))
Néztem kuruc öltözetet és kedvencem a leffentyűs (patyókás) sapka. Már csak a neve miatt is érdemes beszerezni egyet.

helemburgis 2009.12.11. 18:22:43

@szasza75: egy FM a teljes tav helyett? Vagy Jozsiekkal valtoban? :)) Ugy meg buli is, s meg se terhel. :)

@BGy: ha megnyugtat, en se futottam a heten egy hangot se, viszont minden nap lejartam a labam ajandekokert..az is er egy kicsit, nem? :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.11. 18:53:54

@helenburgis: na ezen nem is gondolkodtam...végülis az még jó is lehet... mindenesetre 1 maratonon még gondolkodom...

bodlac 2009.12.11. 23:09:05

Én sem futottam a héten, hehe.

helemburgis 2009.12.11. 23:14:44

@bodlac: na jo, de neked most van igazolasod a nemfutasra. :)
Tenyleg, te nem jössz aprilisban?Latod, milyen szepen alakulunk. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.13. 11:37:08

@helenburgis: én is maradtam a nemfutásnál, de szombaton összesen 12 kirit mászkáltunk felétek... ;)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.13. 17:00:00

A hétvégén mégiscsak futottam egy 14 és egy 20 km-s távot, bepótolva a heti elmaradásokat. Vittem frissítőt a 20 km-s távra, de annyira lehűlt, hogy nem bírtam inni belőle. Jövő hétvégén nem fog menni ez a menetrend, mert szombaton koncertre megyek, ami azt jelenti, hogy vasárnap nagyon "álmos" leszek, használhatatlan.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.13. 18:22:00

@rrroka: helyi együttes, az a nevük, hogy Hétfő Este Blues Band. Mivel kiemelt fellépők, ezért a szokásos 400 forint helyett 600 forint lesz a belépő! Kész lehúzás! :)))
Itt egy "hivatalos" számuk:www.youtube.com/watch?v=k-Yu-dem9cA&feature=channel

Tavasszal Metallica !!!!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.13. 18:41:34

@BGy: helyi zene rulez! :) az igazi lehúzás majd a metalicska lesz, tegnap 85ezres jegyárat hallottam...
ilyenkor örülök, h a rockéletből nekem kimaradt a metallica. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.13. 19:11:25

@rrroka: nekem utoljára az 1996-os Metallica album tetszett. Azóta szar, a legutolsó pedig fos. De hát mégiscsak őket hallgattam tini koromban. :)) Maximum 10 rugót fizetek a koncertért, bár érzem, hogy ennyiért még a közelébe sem engednek az Arénának. :)))) Amikor Pesten tanultam és utána dolgoztam(összesen 8 év), akkor az Old Men's-be jártam Tátrai Tibi és Takács Tamás miatt. A blues rocktól beélvezek teljesen. Én is gitároztam egy egyetemi csapatban (Klimax volt a nevünk), de abbahagytam, mert nem tudok olyan jól játszani, mint Tátrai. Akkor meg minek? :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.14. 06:15:28

@BGy: ez utóbbi a futásra ne alkalmazd, mert dobhatod ki a mizunódat... :D
szerencse, h én gazdaságos árú, alter-punk zenevonalon mozgok, a legdrágább jegy is 10 alatt van bőven, a magyarok meg 5 alatt.
én ennyi pénzért inkább befizetek egy fesztiválra, pl orfű állat volt nagyon. de 85ből még a sziget jegy is kijönne és maradna pénz piára. egy napra... :D

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.12.14. 09:34:57

@BGy: Hideg télen azt szoktam csinálni, ahogy a kulacsövet a futófelső alá veszem fel. Így nem hűl le annyira, egyébként egy jó hideg ital bevitele után 5 perc alatt megjön a hasmars :)
Az egészben a legkritikusabb dolog, hogy a flaskák jól záródjanak, minden téli szezon előtt be szoktam szerezni egy új tartalék garnitúrát.

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.12.14. 11:11:50

@Jozsef: Én most hétvégén futottam életemben először ilyen hidegben. Bár nem vittem magammal semmi italt, de elgondolkoztam rajta, hogy nem lenne rossz vmi meleg. Viszont, annyira ki voltam melegedve a futástól, hogy nem is kívántam volna annyira a meleget. De az biztos, hogy a csonthideg löttyöt sem ittam volna meg. Ebből kiindulva mivel 400m-es pályán szoktam futni, ezért azt gondolom, hogy egy langyi ital termoszban a pálya mellett jó szolgálatot tehet.

effe 2009.12.14. 11:48:15

@gabsy: én mindig viszek magammal jó meleg innivalót termoszban hűvösebb időben a csomagtartóban. pályán főleg jó, mert ott tudod hagyni, és tudod "felügyelni".

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása