A hit fontos

2009.12.10. 09:31 szasza75

Nem tudom ki hogy van vele, én év vége felé jellemzően értékelem az egész éves futásaimat, mi sikerült, mi nem, mik voltak a legemlékezetesebb momentumok. A visszatekintések alkalmával talán már jobban látom mit basztam el, hogyan lehetett volna másképp csinálni, de talán a legfontosabb kérdés, most akkor hogyan tovább?

Célnak azért lennie kell. Egyelőre csak körvonalazódik, de addig is az elkövetkező pár hónapban nálam két terület kerül fókuszba, és ez - meglátásom szerint - két jelentős korlátom is. Az egyik az izomzat, tartás, hajlékonyság tárgykör fejlesztése, ami strechinggel, jógával, stb. fejleszthető (ez egy másik poszt témája), a másik a testsúly és a táplálkozási szokások megváltoztatása, egyben olyan futást elősegítő "cuccok", amire igazán aktuális lenne a "Megvolt már a mai adagod?" szlogen.

Az aktuális H1N1 hisztéria pszichológiai nyomása rám is hatást gyakorolt. Legutóbbi kiborulásom az M1 híradó idejében jött el, amikor a Lapföldről repülőn szárnyaló mikulás a gép lépcsőjéről integet a fogadóseregletnek, a kommentátor pedig tolmácsolja, "...a mikulás nem fél a H1N1 vírustól...". Értem én, hogy nemzeti ügy, de mindennek van határa. Nyugtató helyett bedobtam két 500 mg C vitamint, meg egy nagyobb cikk fokhagymát. Hogy a futásról is legyen szó: a rendszeres Magnézium és Kalcium tabletták mellett olykor elkap a hév, hogy kipróbáljak valami újat.

Tavasszal elgyalogoltam egy bioboltba, vettem tönkölybúzát, meg valahol földet, kidobtam a muskátlit a kukába, és ráálltam a búzafű termesztésre. Jó gazda lévén rendesen öntöztem esténként énekeltem neki, a fű meg előtört, napról napra szebb lett, mígnem kb. 2 hét elteltével eljött az aratás ideje. Egy célszerszámmal, legyen ez az olló, levágtam, majd egy barátomtól kölcsön kapott búzafűpréssel préseltem a búzafűlét.

Lejött összesen vagy 2-3 dl, amit egy jégkockataróban lefagyasztottam. Idáig rendben is volna. Szakszerűen éhgyomorra kell inni a fűlét. Az íze pocsék, de tényleg, ritka szar íze volt, de futás fejlődéséért szinte mindent, még ezt is. Így ment ez 2 hétig, aztán elfogyott a készlet, én meg nem vetettem, nem arattam. Néhány ismerősöm rendszeresen fogyasztja. Tele van vitaminnal, sok klorofilt tartalmaz, erősen lúgosító hatású, ami azért egy savasodó edzés után jól jöhet, gyorsítja a regenerációt. Elég nagy szakirodalmat találni róla a neten, lehet böngészgetni. 

Aztán jött az alga korszak, ez volt por alakban, kevésbé rossz ízű, drágább és ennek nem kell énekelni. Biztos jó ez is. 

Most beszereztem egy porállapotú árpafüvet. GreenMagma-nak hívják. Olyasmi hatása lehet, mint a búzafűnek, csak állítólag egy kicsit jobb, meg így decemberben a búzafű termesztésnek sincs szezonja. Hogy mennyire hat arról pár héten belül be tudok számolni. Az biztos, hogy számos külföldi futó blogon olvastam, hogy előszeretettel szednek biofüveket, mert javul tőlük a teljesítményük és gyorsul a regenerációjuk. Nekem egyelőre az is elég, ha semlegesíti a december során bevitt szaloncukrot és beiglit. Most ebben hiszek.

Van itt valaki, aki rajtam kívül "füvezik"?

80 komment

Címkék: futás búzafű árpafű

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr401586862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bagolybagoly 2009.12.10. 10:19:34

Nálam a hörcsögök rendszeresen. Úgy toljak utána a kereket, hogy csak na. A macskák néha, bár ezek egyénenként rendkívül eltérő teljesítményt mutatnak, így azt kell, hogy megerősítsem, valószínűleg a hit a fontos, nem a fű.

bellone 2009.12.10. 11:01:10

Tavaly októberben kezdetem (újra) futni, 85 kilóval. Ötöt gyakorlatilag az első lépéssel leadtam, maradt 80. 3 főétkezés mellett (a vacsora nálam mindig kiadós) télen ráálltam az étkezések közötti mandarin fogyasztásra, kiegészítésként pedig tökmag-szotyi-pisztácia vonalon is a "paleo" szemléletnek hódolok. Emellett vas, magnézium, kalcium, és proenzi 3 bevitel is volt. így lett stabil 75 a súlyom. Erről márciustól-szeptemberig nem is tudtam elmozdulni.

De! Szeptembertől elkezdtem nyújtani, minden futás után kb. 30 percet és a csodaszerekről ezután le is mondtam. Ráadásul 3 hete beiktattam heti egy úszás szauna kombót is (1 óra úszás, 3x10 perc szauna) és én lepődtem meg a legjobban hogy az első alkalom óta 70-72 kilót mutat a mérleg. És kezdődik a mandarinszezon...

Röviden: Nyújtás, mandarin, szotyi, szauna. A Green Magmáról viszont már hallottam és kíváncsi is vagyok a hiteles vélemény(ek)re.

Bilux67 2009.12.10. 11:44:20

Javaslom még a barátfűlét. :)

nas 2009.12.10. 11:52:09

a c vitamin a leghülyébb dolog, amit tehetsz magaddal. Teljesen szintetikus cucc és tök fölösleges. Inkább egyél normálisan.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.12.10. 12:05:24

Kb. 4 hónapja tolom a Green Magmát napi 1x8 tbl. formában reggelente. Talán hit kérdése is, de nekem úgy tűnik a regenerációt segíti. Egy másik haver azt mondta, ő éberebb tőle, de ő nem sportol rendszeresen. Ártani biztosan nem árt.

pappito · http://pappito.com 2009.12.10. 12:14:50

@nas: szintetikus cévitamin? ne legyünk már fényevők. a cévitamin az aszkorbinsav, a szervezetednek meg kurvára mindegy, hogy maga Szentgyörgyi szintetizálja neked egy kiló paprikából vagy felfalsz egy citromot vagy beveszel egy aszkorbinsav tablettát.

Leghülyébb dolog? Hagyjuk az ezotériát. Kurva sok kell belőle (50-100mg/nap), mert a szervezet nem képes előállítani. Kb a 75%-a hasznosul a bevitt mennyiségnek. Ha nem jut eléghez a szervezet, akkor erős hiányjelenségek jelentkeznek, gondolom a skorbutról már hallottál. Szerencsére ma már nem kunszt hozzájutni. Egyetlen más vitaminból se kell ennyi.

pappito · http://pappito.com 2009.12.10. 12:15:57

az a sok kalcium meg magnézium az mennyire kell?

Én csak centrumot eszem a folsavban gazdag változatot, abban nem tudom van-e elég, vagy kéne még külön?

mbazs 2009.12.10. 14:14:11

Nem túl kontrasztos színvilágú ez a blog... szétcseszi a szemem

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.10. 14:49:48

melyik a leggyorsabb állta? a gepárd. mit eszi, füvet? dehogyis. na akkor füvet kell enni...? :D
de.. várjunkcsak. alegkitartóbb állat mega teve. az mit eszik? semmit. tehát semmit kell enni.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.10. 14:56:11

@mbazs: monitor fényerő felteker.
a futás erősítheti a szemet, és javíthatja a kontrasztlátást, mert futók közül még senki sem panaszkodott, csak az indexről beesők.
különbenis, nem kötelező minden szarra rákattantani ha főoldalon megjelenik. ah nem érdekel nem kell nézni bakker. én sem nézem a sörös blogot.

Leslie Iron 2009.12.10. 15:18:46

@rrroka: Abban teljesen igaza van,hogy a szemnek az ún. "negatív betűk" nem tesznek éppen jót. Hosszabb írást nehéz így végigolvasni, pláne akinek egész nap a gép előtt kell ülnie. Ha egyszer design váltás lesz, javaslom a világos háttér sötét betű kombót.

Amúgy a banán is kb olyan jól erősítheti a szemet, mint a futás, mert nem láttam még szemüveges majmot...

M.Islander 2009.12.10. 15:32:36

mindig öröm, amikor kikerül egy bejegyzés a címlapra és a betévedő makákók is kommentelnek...
én maradok a vitaminoknál (röfináthailag is), a búzafű íze tényleg borzalmas (ráadásul éhgyomorra kellene fogyasztani) - volt olyan ismerősöm, aki csak nyers zöldségeket és búzafüvet fogyasztott pár évig, gondolom futás helyett már repülni szokott, de ilyen áron nem vágyom a 150 éves élettartamra sem.
a paleolit táplálkozás c. könyvet érdemes átrágni, fantasztikus dolgok derülnek ki ebből, ráadásul nem megérzésekre, hanem a szakirodalomra és több ezer/tízezer fős vizsgálatok eredményeire hagyatkozik.
itt a rövid összefoglaló és a tartalomjegyzék:
www.tenyek-tevhitek.hu/paleolit-taplalkozas.htm
szerintem ebben a búzafűnél jóval fontosabb dolgokról lehet olvasni.
(nem én írtam, nem kapok jutalékot, csak a maga nemében egyedülállónak tartom)

k98 2009.12.10. 15:40:33

Mikael nem vagy valami sportszerű az éppen betévedőkkel, azt hittem eddig, hogy ez nem egy privát klub!

fran7 2009.12.10. 15:42:34

Kérdés én eddig azt hittem, hogy a szotyi hizlal, s közben meg fogyaszt? Ez tényleg igaz? Másrészt a nyújtás valóban nagyon hasznos.

M.Islander 2009.12.10. 15:51:18

k98 2009.12.10. 15:40:33
a szemüveges majmok hiányára utaltam...

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.10. 16:08:04

Én kb. ugyanazt eszem, mint amivel évezredek óta "mérgezi" magát az emberiség. Húst, kenyeret, gyümölcsöt.Majd ha recés fogam lesz és a cellulózt is le tudom bontani, elmegyek legelni. Aki azzal jön hozzám, hogy jót akar az egészségemnek, a pénztárcámnak, az hazudik, mert csak a pénzemet akarja és rajtam akar meghízni. Az összes csodaszerárussal, brókerrel, befektetési tanácsadóval, stb. így vagyok, de ez is egy másik poszt témája...
Tényleg látszik, hogy vannak Indexről idetévedők. Nincs más kifogás, csak a színek. Még a helyesírást szokták szóba hozni, csak hogy itt is böffentsenek valamit. :))

e_easy 2009.12.10. 16:15:39

uuuuuuuah, egyszer probaltam, de annyira szar ize van hogy ihaj. Nalunk a csira kajalas megy nagyuzemben, mindegy mi az - buza, lucerna, azt megeszem.
Az az izomzatos taplalkozasos post - vagy inkabb ketto - johet. Pont ilyesmiken agyalgatok mostansag.

bellone 2009.12.10. 16:30:57

@fran7: Van benne kalória az biztos, de az olaja telítetlen zsír, ezen kívül vitamin és ásványianyag forrás, másrészt heti 6 órában lemozgom, koplalni meg hülyeség. Azt tartom szem előtt, hogy minél természetesebb formájában egyem meg a betevőt (a fő étkezésekre ez nem vonatkozik, ott a változatosságra törekszem). Tehát inkább szotyi, mint pogácsa.

Utána olvastam az árpafűlének és ódákat zengenek róla mindenütt. A Green Magmához nevét adta a Németh Csaba és a Lőrinc Olivér is, tehát nem lehet olyan rossz (bár ez nekik biznisz). Az én nevem nem cseng sehogy, ezért belátom, hogy a szotyola vesztésre áll. De azért utána olvastam ennek is és kiderült, hogy erről is zengenek ódákat, ráadásul 3 grammhoz már kb. 2 forintért hozzá lehet jutni, megunni és abbahagyni viszont lehetetlen...:)

M.Islander 2009.12.10. 16:35:08

kiváncsi vagyok, hogy jövő héten hány beszámoló érkezik különböző távok teljesítéséről :o)
e: q. hideg lesz. lehet, hogy én is a futógépre szavazok...

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.10. 16:45:24

@bellone: én mondjuk nagy rágcsagép vagyok. szotyi, tökmag, újabban héjas földimogyoró stb. Tényleg keményen tolom, szinte napi szinten.
@mîkæl: tavaly a leghidegebb futásom -14 ben volt. Nyilván ha szél fújt volna akkor nem futok. 0 vagy esetleg pár minusz esetén nincs gond, normális réteges öltözet kell.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.10. 16:48:56

@bellone: 3 gramm, két forint. Ez jó mondat, és a kokainnal szemben jól hangzó érv. :))) Én is szotyi(szotyola, mag, napra, makuka) imádó vagyok. Van egy szotyitálcám is, amin szoktam szotyizni tévénézés közben. A legjobb szotyit a focimeccsek előtt egy öreg cigányasszony árulja itt nálunk. Jó nagy, mármint a szotyi, és jól meg van pirítva. Feles pohárral méri ki egy tölcsérré hajtogatott újságpapírba. A tökmagjából nem merek venni, mert azt valami piros szarral megszórja és félek, hogy az sima téglapor. Ja, és a tökmag drága, 3 gramm nem jön ki két forintból, hanem 4 körül van. :)))

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.12.10. 16:57:54

@rrroka: a gepárd húsevő, a teve, és az ember pedig növényevő

k98 2009.12.10. 17:27:55

Madárbegy saláta otthoni termesztéséhez fogtam, de az első adag 20 szál lett. Most még kísérletezem, mert képtelen vagyok zöld színű folyadékot inni, pedig próbáltam keverni zöldséglevekkel, de úgyse ment.

M.Islander 2009.12.10. 19:28:24

wmiki · igazmondo.blog.hu/ 2009.12.10. 16:57:54
és mi a helyzet a kapafogú vérmókussal?

laciii79 2009.12.10. 19:49:17

fura nekem ez a bőséges vacsora dolog, amit valaki irt...., szerintem szotyi helyett inkább dió és mandula meg zabpelyhes/zabkorpás natúr joghurt...de mindenkinek megvan, hogy mire esküszik.

M.Islander 2009.12.10. 20:53:00

szasza75 · szasz-a.blog.hu 2009.12.10. 16:45:24
én tavaly kifogtam egy hóesést, életre szóló élmény volt, de -5 alatt inkább a futógépnél maradok.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.10. 20:57:47

@wmiki: az én kommentem és tied között nincs összefüggés! nem azt mondtam h az ember húsevő, hanem azt, hogy a húsevő állat a leggyorsabb futó, tehát, az ember úgy gyorsulhat, ha húsevő lesz. mindezt viccből. a vicc az egy olyan humor féle dolog, amikor vmit karikíroznak, és ettől az mulatságossá válhat.

a főoldal nem tesz jót ennek az otthonos kis blognak. :)

Mylady 2009.12.10. 21:55:13

@mîkæl: Az első igazi nyálkás, ködös, esős hétvégén azt mondtam, fúj, én itt futni nem fogok, legyen inkább torna. Elmentem egy menő fitness klubba. A 60 perces tornán nem sikerült elfáradni, ellenben hiába öltöztem át, mikor kijöttem és negyedórát vártam a buszra, olyan szinten megfáztam, hogy a következő két hetet konkrétan ágyban töltöttem.
Azt hiszem, maradok a futásnál...

fran7 2009.12.10. 22:11:07

Ma este elmenetem futni, s a mellékúton utánam jöüttek a vadászok, hogy vegyek fel mellényt, mert az hiszik, hogy valami vad fut előttük. Milyen magyarországi vadállat 1,80 magas? Később a távolból hallottam, hogy lőnek. Így jár, aki vidéken elbújva akar futni. A Margitszigeten biztos nem járnak vadászok.;)

laciii79 2009.12.10. 23:02:17

Engem csak simán hülyének néznek, mikor pl. este 9-től 10-ig futok, lelőni még nem akartak:-)...., én meg mosolygok magamban, de van, hogy hangosan felröhögök. Nyáron azért néznek hülyének, mert meleg van, novembertől márciusig pedig azért, mert hideg, pedig, ha tudnák, hogy ez az igazi futóidő...legalábbis nekem.

Mylady 2009.12.10. 23:23:59

@laciii79: "Nyáron azért néznek hülyének, mert meleg van, novembertől márciusig pedig azért, mert hideg"

januártól decemberig meg azért, mert egyáltalán sportolok valamit... pedig lehetne simán csak a tv előtt tespedni...

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.11. 08:27:21

@fran7: ha sötét van, szürkület, akkor célszerű fényvisszaverő mellényt felvenni és persze fejlámpát.
Egyszer sötétben a balatonfelvidéken futottam erdőben két vadász elég arogánsan és fenyegetően zavart el. Érdemes átolvasni a vadászatra vonatkozó törvényket, okoskodó vadászok fékentartására. amúgy vannak 1,80 magas vadak. Pl szarvas. Hétvégén elviszem futni a telefonom, hátha tudok pár jó képet készíteni róluk.

bellone 2009.12.11. 08:51:31

@laciii79: Este tudok csak sportolni, mire végzek 7-8 óra van. Erre fel a bőséges vacsora. Nem ajánlom senkinek, sőt senki sem ajánlja senkinek, mert a korpás joghurt biztos egészségesebb.

A vadászok nálunk sem szeretik a futókat. Én már arcról ismerem őket, volt olyan, hogy az erdei konfliktus után a kocsmában megint összetalálkoztunk.:) Mondjuk szívesen összefognék velük a fa- és fémtolvajok, szemétlerakók és quad bájkosok ellenében, mert az erdőt én is a sajátomnak tekintem, de ez a világ még messze van.

Dr. Fire 2009.12.11. 09:42:05

A vadászoktól biztos lehet szerezni búzát. Ha meg nem, akkor biztos tudják a szarvasoktól, hogy hol van a legjobb lucernás. Oda érdemes nyáron kijárni préssel. Ezt hívja a szakirodalom bio-öko frissítőpontnak. Ha több legelőt is be tudunk iktatni, a hosszú távú futást is be lehet tervezni. Két sózó, egy vadetető, három legelő meg egy patak – nagyjából egy harmincasra oké.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.11. 09:51:00

Én is futottam egyszer lövöldözések közepette. Fostam rendesen, de csak azért, mert a katonaságnál egy lőgyakorlaton olyan helyen álltam, ahová a gellert kapott lövedékek csapódtak. Az első suhanó hang még nem hozott lázba, a második már igen, mikor pont láttam, hogy horzsolja le a fáról a kérget. Akkor fejest ugrottam az avarba és amikor tudtam, hogy táraznak, elkezdtem futni, mint az állat. Háromszög alakú sátorlap volt rajtam, mert csepergett az eső, könnyű volt rohanni. Élve odaértem a lőállásokhoz és jeleztem a hadnagynak, hogy elhagytam az őrhelyemet, mert odapattantak a lövedékek. Erre csak annyit mondott, hogy jól tettem. Az elsuhanó golyók hangja persze megmaradt bennem. Hű, bazze, most is beleborzongok.

rodriguez 2009.12.11. 10:09:32

@mîkæl: talán a hideg jobb, a sár megkeményedik. Ami ezen a héten a HHH-en volt, az nem volt túl nagy élmény... Ha meg hó lenne, az még jobb, akkor gyönyörű fent minden :-)

@szasza75: én egy hete vettem egy zöldmező nevű teakeveréket (búzafű, zöldárpa, lucerna ls zöldzabfű). Elsőre sokkolt az íze, aztán elolvastam dobozán, hogy lanyosan kell meginni. Biztos megvan az oka, de így ihatóbb is. Persze az is kétséges, hogy amit nem magad csinálsz (termesztesz), abban soha nem lehetsz biztos, hogy tényleg az is van benne, amit odaírnak :-(

rodriguez 2009.12.11. 10:11:42

@szasza75: LANGYOSAN-t akartam írni...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2009.12.11. 10:40:45

@rrroka: Gratulálok a 15 perces javításhoz!

Én nem vagyok az ilyen táplálkozási divatoktól elájulva. Sztem mindegyikben van vmi jó, de a z egészséges életmód abszolúte egyéni, és ahogy mondják a nyugalom meg a lelki béke 75%-ban meghatározza a testi egészséget. A lelki békét én meg a legtöbbször a futásból szerzem...
Én amúgy a teákra esküszöm, de a csíra azért nálunk is megterem a kredencen. Bár én csak a lucernát kedvelem igazán.
Én nem tudnék már egy edzőteremben futni, nincs benn levegő, a ventilátortól meg megfázom.
Ilyenkor télen, hogy ne a családtól vegyem el az időt a hajnali sötétben futok, természetesen csak mellényben, bár a Dunaparton max. horgásszal lehet találkozni, vadásszal kevésbé. Bár volt már, horgásszal konfliktus, amikor az 5 méteres botját keresztbe lógatta a parti úton, és kérésre se húzta vissza. Na akkor csak összenéztünk a barátommal, és valahogy - biztos a lefutott 10 kili miatti fáradtság tette - lerugódott a bot az állványról. De az agresszívitás erőt ad a további kilometerekre... :o]

@wmiki: Sztem - ahogyan annakidején tanultam, az már biz' régen volt - az embernek - no meg a disznónak is - gumós zápfoga van. A növényevőknek redős... (bár nem igazán fontos, és ha nincs igazam, előre is bocs, régen volt...)

Burgermeister 2009.12.11. 11:29:21

Olcsobbat , egyszerűbbet és talán jobbat tudok ajánlani. A neve bázikus por, gyóccertárban kikeverik vagy eleve már ki van keverve. Fel kell oldani sima vizben, leguritod és már meg is van a napi lugositásod!

A másik amit tudok ajánlani, a csirak. Vagy megveszed készen, vagy te magad otthon csiráztacc. www.csira.hu Én inkább megveszem, de nem viszem tulzásba. Inkább heti 2szer vagy háromszor rászorom a szendvicsre és kész.

Mindenből mértékletesen és változatosan, sztem.

bitliszbá 2009.12.11. 11:49:49

@BGy: Veled értek 1et. A hagyományos kajákat kódolták belénk, genetikailag. Kiegészítésként persze lehet mást is kipróbálni. Végül is ettem már csigát, kagylót ilyen-olyan zőccségeket, de nekem is a gulyásleves, halászlé, túróscsusza tárgykörben van a leginkább nyálcsorgatós tapasztalatom. Teából is a jó forró feketetea (hidegben egy kis rummal). Persze lehet mérgteleníteni ( én kis csapkodással és ordibálással szoktam:) ), de ha valami nem ízlik akkor marad a kipróbálás meg plusz max 1 alaklom (hátha mégis..).
Ja és a teljes vegáknak csak annyit üzenek (amiért tudom, hogy dühösek lesznek), hogy a vegák (emberek és állatok egyaránt) problémamegoldó képessége kb. 60%-a a vegyes étrenden élő társaiknál. (állatoknál hasonló nagyságú és agytérfogatú fajokat hasonlítottak össze).

De a kisérletezés kell, mint ahogy szasza is leírta, ha hiszel benne akkor csináld...

Végül is MINDEN FEJBEN DŐL EL!!!

bagolybagoly 2009.12.11. 12:58:14

"hogy a vegák (emberek és állatok egyaránt) problémamegoldó képessége kb. 60%-a a vegyes étrenden élő társaiknál"

Kíváncsi vagyok a kutatási eredményekre, ami az embereket illeti. A ragadozókat problémamegoldás nem lehet összehasonlítani a növényevőkkel. teljesen más típusú problémakat kell emgoldaniuk a természetben. Nyílván a ragadozóknak, különösen falkában vadászoknak van szükségűk összetettebb képességekre. Ennek azonban nagyon kevés köze van a húsevő emberek problémamegoldó képességéhez.

bitliszbá 2009.12.11. 13:29:07

@bagolybagoly: meg fogom keresni a linket! Azért maradt meg, meg teljesen érthető magyarázatot adott a dologra.
A hús sokkal több könnyen feldolgozható energiát tartalmaz. A növények megemésztése sokkal hosszabb időt igényel és kevesebb energiát szabadít fel. Az embereknél ez még fokozódik a viszonylag rövid ( a növényevőkhöz képest ) bélcsatorna hátrányaival. Kevés időt töltenek a növények a lebomlási közegben.
...de ha megtalálom az eredeti linket közzéteszem itt :)

bagolybagoly 2009.12.11. 13:34:19

@bitliszbá: Hát, ennek fényében akkor az édességevők nyertek. Megint jól választottam!

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.11. 14:12:04

A növényektől több gáz fejlődik az ember beleiben, mint a hústól. Erről nem tanulmányt olvastam, hanem tapasztalati úton bizonyosodtam meg róla. A bizonyítékról ne kérjetek linket! :))) Fúj, megint ezek az altesti poénok, elhatárolódok magamtól!

gbacskai 2009.12.11. 14:13:01

Sziasztok, olvasom a blogot mindig, Pappitot már ismerem egy másik fórumról, én Ausztráliában élek/futok :-)
Kellene egy kis segítség: kb. 4 éve futok a szuper kis futócipőmben és mostanában az uccsó 1 km-en kb. elkezdte nyomni a lábam itt-ott. Kisebb vízhólyagokat is eredményezett a dolog. Mi lehet ennek az oka? Elhasználtam a cipőt, vegyek újat? Amúgy én nem futok sokat, olyan átlag 8 km minden második nap...
köszi előre is...

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.11. 14:24:28

@gbacskai: ha 4 éve minden 2. nap 8 km futsz, szerinted mennyi lehet a cipőben? :-) olyan 800-1500 km bír egy cipő...

bitliszbá 2009.12.11. 15:05:03

@gbacskai: szerintem ha eddig kibirta tényleg "szuper kis futócipő". Majd 6000 km!!!!!
Ideje, hogy vegyél egy ugyanilyet! :))))

Ja és oszd meg velünk milyen cipő bír ennyit !!!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2009.12.11. 15:17:26

@gbacskai: Gyorsan írd meg, melyik az a cipő, amelyik csak 5800 km után kezd el rakoncátlankodni, mielőtt a sportcipőmarketingesek rádtalálnak és eltesznek láb alól :-)))

doncii · http://doncii.blogspot.com 2009.12.11. 17:24:46

Aztan lehet, h gbacskai 30 evig mezitlab futkoraszott az ausztral bennszulottekkel, ezert az o talpat kesobb kezdti el torni a szetfoszlott csuka :)

helemburgis 2009.12.11. 18:09:39

Le a kalappal azok elött, akik hosszu tavon iszonyat tudatosan es tudomanyosan tudnak etkezni, nekem ez vhogy egy-ket kuraszerü fellangolastol eltekintve sose sikerül. :(( Neha napjan eszembe jut, s adagolom magamba az allitolag nagyon egeszseges kenyerlet, keserü sot, bazikus port, zselatint, gyogyföldet es tarsait, de szegenyeket inkabb a polcon alldogalas es a molyosodas veszelye fenyegeti, s nem az, h en hamarjaban elpusztitom öket.
Inkabb azt eszek, amit kivanok, hallgatok a belsö hangra, s meg kell hagyni, altalaban nem sugall az hülyesegeket.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.11. 20:48:12

Megvettem életem második doppingszerét. Egy doboz Isostar port. Holnap tesztelem 14 km-n, vasárnap pedig 25 km-n. Bevallom, tavasszal 2 csomag Isostar gélt dobtam ki a kukába, mert az annyira mű cucc volt, hogy nem kívántam.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2009.12.11. 21:34:19

Mi is ez a lúgosítás? Valami porral semlegesre titrálod a gyomrod savas pH-ját?

bodlac 2009.12.11. 23:13:57

6000km-hez: Igazából nem is az a kérdés a cipő mennyit bír, hanem hogy te meddig bírod benne.

A lúgosítás meg - rengeteg "szakirodalmat" láttam róla ma az Alexandrában, szóval mindenre jó. Szódabikarbóna (aka szódabikabóna) rulez. ;)

gbacskai 2009.12.12. 05:16:06

Jah! Azt nem írtam oda, hogy közben voltam terhes, szültem, hónapokig szoptattam, szóval ezt pl. le lehet vonni a 4 évből. Plusz a kisebb szüneteket, mert beteg vagyok én vagy a gyerekem. De a lényeg, hogy meek venni új cipit, jipíííííííííí :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.12. 07:09:50

@Sekiwake: az aloevera már nem elég hatásos hívószó, most a lugosítással hülyítik az embereket. Elmagyarázzák, hogy teljesen felborult a sav-bázis egyensúlyod és venned kell tőlük jó pénzért löttyöket. De ha magad alá szervezel be embereket, akkor stb, stb, innen gondolom ismered az aktuális meséket.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2009.12.12. 22:57:56

@BGy: Na megvolt a mostani tél első hóeséses futása!
Utána meg beállítottam a pH-mat egy adag málnaszörppel :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.13. 11:34:38

@pif: köszi, igyekeztünk a tókörrel! :) a gumós zápfogba meg már bele se mentem, emrt 1) ugyse érdekli 2) ugyse jön vissza elolvasni.

@gbacskai: örülj, ha térded nem ment tönkre! :) milyen csuka volt egyébként? edzésnaplót azért is érdemes vezetni, h az ember tudja mennyit futott, mikor érik meg a csuka a cserére, már ha nem jeleznek az alkatrészeink előbb...

pénteken voltunka saucony márkaboltba, Áron futóbarátomnak muszáj volt cipőt vennie. eldöntötte előre, h az akciósakbók kell vennie, amx XY ezer pénzért, mert különben éhenhal hó végén. :) mondanom sem kell, hogy duplájáért vett végül cipőt, ugyanolyan omni 8-t mint ami nekem van.
nekem meg gond nélkül cseréltéka szeptemberben vásárolt futókesztyűm, amiről most derült ki, h kicsi rám, amikor használatba vettem volna.
szóval ha vki kevés pénzzel menne oda, akkor inkább ne tegye, mert marha hülyén fogja érezni magát, hogy spórolni akar a futócipőn. :) teljesen igaz, h nem ezen kell spórolni, de sokszor alakulhat úgy, h X pénz van csak rá, és akkor gond 2X-t költeni.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.12.13. 20:44:05

Szerintem ez a kajálási dolgot kicsit túlragozzák (búzafű, stb)

A lényeg szerintem az, hogy minél jobb minőségű, lehetőleg feldolgozásmentes, vagy kevéssé feldolgozott kaját egyél (rengeteg friss zöldség gyümölcs, nagyon jó minőségű gabonatermékek, stb stb)

Komolyabb edzésmennyiség mellett az ember hajlamos brutális kajamennyiséget bevinni... :) Nem is baj az, az ember egy biogép!

Sokkal, sokkal nagyobb probléma a mozgásszegény életmód mint a kaja, bár ha valaki csokit eszik mekis hamburgerrel és fagyival minden nap az mondjuk eleve gáz persze.

laciii79 2009.12.13. 22:13:25

@WITCH: Egyetértek! Ha az ember sok kalóriát éget el, azt pótolni is kell, és, ha csak egy kicsit figyelünk arra, hogy minőségi cuccot vigyünk be, egyébként meg esszük, ami jólesik, akkor nagy bajt nem csinálhatunk.
Pl. akik késő délután/este futnak, mint én, utána már csak gyümölcsöt, joghurtot, diót, mandulát, mézet, zabpelyhet, rozskenyeret...ilyesmit egyen, abból se sokat már estére, meg persze igyon sokat. Aztán másnap délelőtt szépen vissza lehet enni, ami kell mondjuk délig, aztán hagyni magad kiüresedni futás előtt max energiabombákat nyomni még (mézes müzliszelet meg ilyenek), majd jöhet az edzés, aztán a könnyű vacsi és előről...nálam ez tökéletesen bevált. Pihinapokon sem árt, ha a vacsi csak lájtos.
Néha azért jöhet hambi meg palacsinta:-)....Semmit sem kell túl komolyan és végletesen, és akkor minden rendben lesz. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.14. 06:11:21

@laciii79: neked ez fogyáshoz vált be, vagy céledzésre? mert nem mindegy! :)
én biztos nem bírnám ki, h ne egyek rendesen egy délutáni edzés után, persze az este más. a lényeg h futás előtt nem szabad enni, mert akkor nemfutás lesz a vége... :D

zsolababe 2009.12.14. 11:38:35

ha csak novenyeket ennek minek kellene magammal vinni a tulelokest? :))) a fuvet le is tudnam ragni :)))

laciii79 2009.12.14. 12:46:15

@rrroka: Céledzésre, persze nyilván nem is híztam el vele. :-) Még annyit, hogy nyilván ezzel én nem ultrázom, mondanom sem kell. Ezzel én két félmaratonra készültem fel....a cél persze majd a maraton lesz. Heti négyszer futok így, kb 40 km-et hetente. Tehát nyilván nagyobb edzésmennyiséghez több kaja kell..., persze azért nálam is előfordul egy-két bezabálás. :-) Amúgy este 6-7-8 körül tudok csak futni, szal ezért sincs általában nagy esti zaba.

M.Islander 2009.12.14. 18:42:26

Mylady · renszarvas.hu/ 2009.12.10. 21:55:13
ma voltam a havas HHH-n, fantasztikus volt, nem is fáztam (ugyan PB nem lett, mert medvének öltöztem).
egyébként a téli szabadtéri futás olyan szinten erősíti az immunrendszert, hogy a backóknak esélye sincs, tényleg sokkal jobb, mint egy edzőtermi ugrabugra :o)

laciii79 2009.12.14. 20:18:04

A hideg egészséges, ez stimmt, de mi van akkor, ha az ember úgy érzi bújkál benne valami, nem lázas, csak kapar a torka, meg olyan fura a közérzete. Ilyenkor szavazzak pihit a szervezetemnek, mert mondjuk így jelez, hogy kicsit besokallt valamitől, vagy adjak neki csakazértis? Nyilván ha lázam lenne, feküdnék, de így.... nemtom. Vagy induljak el, és 'ami nem öl meg, az erősít' alapon fussak egyet, és lesz ami lesz? Ki mit tesz ilyenkor? Lehet, hogy inkább 1-2 nap kiesés, mint 1-2 hét...

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.14. 20:44:52

@laciii79: én ilyenkor csakazértis elmegyek futni, hogy vagy elmúljon, vagy előjöjjön a bujkáló valami. Egyszer fordult csak elő, hogy félútról hazasétáltam és itthon derült ki, hogy 38 fok fölé kúszott fel a maghőmérsékletem. :))

laciii79 2009.12.14. 23:19:24

@BGy: No, ma kihagytam, de, ha igaz, holnap lesz friss hó, és majd belekóstolok. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.15. 07:31:38

@laciii79: ha nem súlyosabbak a tünetek menj nyugodtan futni, ha betegség lesz belőle akkor nem a futás miatt és legalább egy edzés volt előtte. :) az edzések halogatása furcsa közérzet miatt nem jó, mert se jobban se rosszabbul nem lesz az ember, csak nem fut, és maradnak ki sorra az edzések. :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.12.25. 22:15:30

@rrroka: visszajöttem, szóval ennyit a hitedről, mert láthatólag annak semmi köze nincs a valósághoz

mint ahogy annak sem, hogy az emberi szervezet "mindenevő"

a hús felesleges szennyezőanyag, ezért is tanácsolják minden betegség esetén, hogy ne egyél belőle

az ember növényevő, nézzél utána...

sztibi25. 2009.12.26. 08:29:47

@wmiki: Úgy szeretnék olyan okos lenni mint Te...:)
Nézz már utána -mert gondolom a sportban is tökéletesen járatos vagy- hogy szinte mindenhol azt ajánlják, hogy a teljesen vega étrendet követő sportolóknak elengedhetetlen a különböző ásványi anyagok és vitaminok pótlása. Ugyanis nincs mindenből megfelelő mennyiség a növényekben.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.26. 15:13:02

@wmiki: örülök, hogy 15 nap gyorsasággal sikerült reagálnod, és ez elégedetté teszt téged. :) én most annyira feltöltöttem magam szennyezőanyaggal wellington módra, illetve töltött káposztás szennyezőanyaggal, hogy nincs is kedvem edukálni, szóval csak boldog karácsonyt hús nélkül! remélem szaloncukrot, zserbót ér enni! :)
egy komoly kérdésem is lenne, hogy miért nem számolják a halat sokan húsnak? egyszer utánakerestem, és már a biblia szerint sem volt hús, ugye ezért lehet enni böjtbe. szóval mi ennek az alapja?

bodlac 2009.12.26. 18:38:33

Több évtizeden át tartó, igen nagy mintaszámon végzett megfigyeléseim alapján kijelenthetem, hogy az ember mindenevő. Önszántából megeszik mindent, legyen az gomba, növény, állat, vagy baktérium (bár ez utóbbit általában csak keverve).

bagolybagoly 2009.12.28. 16:02:01

@rrroka: (Csendben készülök a különböző valláskövetők általi megköveztetésre, de azért leírom) Mi lenne az alapja? Aki leírta ezeket a "bölcsességeket" az nyilván jobban szerette a halat, mint az egyéb húsféléket, és jól esett neki abból falatozni. Annak mi értelme van, hogy vízből csak olyan állatot szabad enni, aminek pikkelye van? Tonhalat igen, rákot, osztrigát, cápát nem. Még rovarokra is vannak különféle megkötések, nem tudom pontosan, de talán 6 lábút nem szabad enni 4 lábút meg igen, annak ellenére, hogy nem is létezik ilyen. Mellesleg a disznó mellett a nyúl is tisztátalannak van minősítve valamelyik könyvben. Csak hát a nyúlnak jobb a marketingje, úgyhogy efölött szívesebben átsiklunk.
Persze ez mind sugalmazott irodalom, és valami szab.vál. felsőbb hatalom tanítja nekünk, hogy mit együnk és mit ne .... na de azért csak emberi szűrőn keresztül sugalmazódott.
Nekem is sugdóshatna, biztos meg is írnám, hogy együnk csak jó sok édességet, mert attól jó kedvenünk lesz, de ám ha valaki egyszer is ánizst mer tenni a sütibe, annak letöröm a kezét, mert az tisztátalan és az Úr szemében tilalmas (én pedig már a szagát se szeretem).

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.29. 05:20:30

@bagolybagoly: én tényleg nem tudom, ezért kérdeztem. azt nem is tudtam, hogy még a víziszörnyeket is tovább csoportosítják pikkelyes-nempikkelyesre. érdekes. :)
lehet h ez tényleg inkább valláselméleti kérdés, de teológus ismerősöm sem tudott rá válaszolni és a neten sem találtam semmit.

bellone 2010.01.04. 15:58:47

Szia Szasza!

Most olvasom, hogy "beigliégetés" címén sarkkutatás jellegű túrákat is bevállalsz.

Ebből azt a következtetést vonom le, hogy a teljesítő képességed biztos, nem romlott, de óhatatlanul felmerült bennem a kérdés, hogy az új év köszöntő postban szereplő képed vajon az (árpa)füves korszakod kezdete előtt, vagy már utána készült-e?:)

Szóval, sok a zavar az éterben és igazán beszámolhatnál róla, hogy táltosodtál-e, vagy megint tönkrement valami amiben hinni lehetett!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.01.04. 20:45:14

@bellone: szerintem mindenkivel így velem is az utolsó 2 hét komolyan igénbe vett , sok evés sok ivás. Ennek rendje szerint a súlyom is emelkedett. Aztán most fogadkozom. vannak súlycéljaim jan, feb, és márc végére, illetve a kötöttségemet próbálom lazítani rendszeresen. Nyilván lesz egy összefoglalüó poszt. A sarki expedició tempója nem volt annyira zúzós, hogy nyomott hagyjon bennem, még izomlázam sem lett. Lehet ez annak is betudható, hogy a Greenmagmát továbbra is iszom. Persze lehet hogy elbaszom úgy a dolgot, hogy a reggei kávé után teszem. Holnaptól megfordítom a sorrendet. szerintem 2 héten belül készül egy összefoglaló post :-)

bellone 2010.01.05. 08:50:24

@szasza75: Értem én, csak arra utaltam, hogy a beiglit, mint főmumust mindkét posztban megemlítetted. Egyébként én is híztam két kilót, pedig múlt héten pl. négyszer futottam, egyszer úsztam, de mellette volt 3 nap dorbézolás(sör, bor, pálinka) is, és mind a 7 napon 5 főétkezés, plusz az étkezések között némi nasi.:)

Ezek szerint, Amudsen is tudhatott valamit, és Scott sem véletlenül halt éhen...:)

Gratulálok és várom az összefoglalót!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása