A futás és a munkahely

2009.12.22. 07:51 szasza75

Az alábbi képet Sanyosz küldte el hozzánk. Hat hónapja kezdte újra a futást, igencsak fejlődik a srác. Most már terepre is merészkedik, feltételezem elég sokat mesél munkahelyén új élményeiről munkatársainak(pl. valamelyik kedd esti fél 7-es HHH futásunk alkalmával kétszer is esett). Éves teljesítményeként mi mást kaphatott :-) Igen, ez egy marcipántorta.

Erről jutott eszembe... az én munkahelyemen már megszoktam a hétfői szörnyülködő tekinteteket, mikor is mesélem, mit csináltam a hétvégén. Azóta a viszonylag kis létszámú cégnél négyen kezdtek el futni és kérik ki hétről hétre tanácsomat.

Munkahelyeden mit szólnak hozzá, hogy futás a hobbid?

77 komment

Címkék: ajándék futás csúcs

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr631611864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.22. 09:00:30

Szeptember végétől új munkahelyem van,így ők már "sportmániásként" ismertek meg.A Fittarénáról meséltek viszont náluk is kiverte a biztosítékot.Szerintük is egy állat vagyok... :oD
A főnököm is nagy sportember.....

GBetti 2009.12.22. 09:11:11

Nők között dolgozom és biztosan jól mesélem az élményeket vagy csak egyszerűen érezni lehet a szavaimból,hogy mennyire szeretem,mennyire sokat kapok a futástól minden téren...de fertőz a dolog,többen elkezdtek futni..ki-ki magához mérten!

weakest link 2009.12.22. 09:52:33

Nekem sikerült elérnem, hogy az egyik kollégám jelentősen visszavegyen a dohányzásból (füstölt, mint a gyárkémény) és elkezdjen futni…az ő hatására pedig már a felesége is ismét futócipőt húzott :-) A szüleimet (mivel már idősebbek) „csak” a nordic walkingra sikerült rábeszélnem :-) Multiplikátor hatású vagyok! :-)

xhege 2009.12.22. 09:53:54

A cégnél rajtam kívül még egy srác van aki fut illetve teljesítménytúrázik. A többiek elnéző mosollyal az arcukon nyugtázzák, mikor beszélgetünk, hogy teljesen bolondok vagyunk, de legalább nem vagyunk közveszélyesek :)

Dr. Fire 2009.12.22. 11:28:07

A cégnél van még egy-két ember, aki futogat. Mindig gratulálnak, ha teljesítek egy-egy versenyt. Én meg nekik. A többség persze hitetlenkedve, félelemmel vegyes tisztelettel hallgatja az élménybeszámolókat a kétszáz kilométeres kerékpározásokról, hosszú futásokról, triatlonversenyekről. Nem tudják elképzelni, hogy teljesíthetők az amatőrök számára (is) nyílt versenyek. És hát van az a típus, aki már látott futást tévében és van biciklije, és úgy gondolja, menne neki mondjuk a harmincas átlag a Balaton körül, vagy a maraton négy és fél óra alatt. Persze edzés nélkül. Három sör után minden egyes továbbinál folyamatosan javuló eredmények elérésének lehetőségét szokta bejelenteni az említett kolléga. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.22. 11:28:29

Az én cégemnél ketten vagyunk, én futok, tehát ötven százalékos az arány! :) Amíg egyedül voltam, mindenki futott a cégnél!

laciii79 2009.12.22. 11:42:53

Hát, nálunk is, ha lassan is, de terjed a "futókór". A lelkesedés és a pozitív kisugárzás azért ragályos, bár gondolom minden kezdet nehéz, de már van kollégám, aki elkezdett futni, és ha pár napig nem futhat, akkor már hiányzik neki. Ezek a nagy dolgok. :-) Ezt is megértük!

sanyosz 2009.12.22. 11:44:12

kiegészítésként elmondanám, hogy a torta kb. 3 kg és annyira szép volt, hogy nem volt szívem felszeletelni, ezért lassacskán elkezdtem lecsipegetni a "sziklákat", ami természetesen marcipán kőzet...még a fele hátravan :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.22. 12:46:54

@BGy: nálunk a cég 33.3%-a fut... :D
a régi helyen megfertőztem egy lányt a futással, azóta két félmaratonja is van. a szombati ivópartneremmel holnap vagy két ünnep közt megyünk futócuccot venni neki... szerintetek melyik a jobb időpont? lesz nagy decathlonos leárazás?

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.22. 12:59:22

@rrroka: azt ajánlom,hogy az ünnepek után menj,szuper cuccokat lőhetsz szuper áron!!!!

Mylady 2009.12.22. 13:09:34

Mi sokan vagyunk (300fő). pár emberről tudom, hogy fut, meg jópárról, hogy nem tesz semmit az egészségéért, a fittségéért.
Ha olyasmi hagyja el a számat, hogy futás, meg 10 km vagy futócucc vagy mittudomén, látom rajtuk, hogy hülyének néznek. Végülis tényleg kényelmesebb a tévé előtt csipszet zabálni...

Egyszer állásinterjún került szóba a hobbim, említettem többek között a futást, na, ott le voltak nyűgözve. Pedig mondtam, hogy csak 10-12km, mások meg maratont futnak...

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.12.22. 13:29:49

2009-es bodycount: 2 infected.
Most egy láncdohányoson dolgozom...

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.22. 14:29:32

@rrroka: én a két ünnep között tervezek egy Decathlonos túrát. Szerintem is akkor érdemes menni! Bár mindenem megvan, de azért soha nem lehet tudni, mibe akadunk bele.
@Domesticdragon: régen jártál erre!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.22. 14:36:29

hát akkor megmondom a pajtinak, h inkább karácsony után menjünk. nekem még az a sanda gyanúm is van, h kevesebben lesznek, mert holnap még lesz egy állat nagy roham...

bagolybagoly 2009.12.22. 14:39:37

Nőként cipelt súlyos terhek közül az egyik az, hogy úton útfélen (tehát nem csak munkahely) olyan "okosságokba" szalad bele az ember mint: "de akkor az annak a hányad része az annyi kalória.../este hat után már nem szabad ..../ és ha a szénhidrátot keverem a fehérjével .../... de akupunktúrára meg muszáj menni, mert az nagyon bevált ...... stb. Ahol már hallottak tőlem olyan szavakat, hogy félmaraton meg éjszakai futás, ott ezeket a mondatokat elharapják, illetev az első vesszőnél lecsavarják a hangerőt. Én ezt értem el, és büszke vagyok rá!

fran7 2009.12.22. 15:42:32

Nem titok ugyan a munkám, de nem szeretném elárulni. Már mindenki tudja, hogy futok, sőt már vissza kell fogni magam, hogy ne beszéljek róla, addig azért beszéltem róla, hogy számon kérjenek, de nem volt az a nagy hitetlenség, csak néhány helyen ismerősnél. Én a családtól vártam nagy ellenállást, hogy minek futsz, annyi más lehetőség van a munkára, favágás, hólapátolás, kapálás, ásás, de semmi sőt büszkék rám, a sógornőm velem példálózik a tesóm előtt, hogy bezzeg. Ez nem jó, de inkább ezzel húzzamint mással.

effe 2009.12.22. 17:31:33

nálunk a cégnél(>200 fő) több maratonista és félmaratonista is van, illetve a bringázás terén is elég jól állunk, tehát nem számít nagy csodának. inkább azt sajnálom, hogy a közvetlen környezetemre nem tudok hatni se szép szóval, se jó példával :(

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.22. 18:02:11

@BGy: a munka ördöge...már más szekerét tolom.....jó egy kicsit itt lenni!

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.22. 18:05:56

@fran7: nálunk fordítva van:a család hitetlenkedik-főleg az uram,amikor meg megcsináltam az aerobik félmarathont és félmarathont,akkor csend volt egy darabig.
Most képzeljétek nyüstöli a futópadomat és cipőt kért karácsonyra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(a piszok disznó máris lehajított egy 7 kilót!!!!)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2009.12.22. 21:19:42

Nekem egyetlen közvetlen kollégám sem fut. (Van azonban egy bicajos.) Semmilyen elképzelésük sincs arról, hogy mit jelent egy 100 m-nél hosszabb táv lefutása. Tökéletesen érdektelen hobbi ez számukra.

doncii · http://doncii.blogspot.com 2009.12.22. 23:40:46

Az igazgatom es az o fonoke is mindketten ultrasok :) A 300 fos emeleten van meg 4-5 maratonista, de azert nem futnak sokan rendszeresen. Ezt foleg annak tudom be, hogy nagyreszt nem itt szuletett bevandorlok es a latinamerikai, indiai es kinai kulturaban nem a futas az elsodleges sport. Az amcsi barataim kozul viszont meglepo milyen sokan futnak, heti tobbszor, sokan maratont is. Nagyon nepszeru.
Juteszembe, az igazgatom, aki mar megunta a maratonokat es csak 80-100 km-es hegyi terepfutasokon indul mondta, hogy ne gondoljak a maratonra versenykent, mert szethajtom magam ido elott. Ezert azt mormoltam magamban vegig, amit allitolag o is szokott: "It's not a race - just a looong day in the woods..."
:)

min 2009.12.23. 09:01:24

Én innkább bringázok de nemrég elkezdtem futni és ismét szemkerültem egy problémával ami miatt régeben sem szerettem ezt a sportot. A sípcsontom két oldala baromira megfájdúl(t). Most pihentetem és inkább taposógépezek addig amig rendbe jön. Napi (h-p) 20-30 percet futottam esténként.
Mitől van ez? Megerőltetés? Nagyon trappolva futok?

laciii79 2009.12.23. 09:34:02

@min: Ezt ennyiből nehéz megmondani. Lehet, hogy lestrapált már a cipőd, de lehet, hogy, ahogy te is mondod, rosszul lépsz. Érdemes elmenni szerintem egy számítógépes talpvizsgálatra. Ott meg tudják mondani, hogy az "ideális"-hoz képest hogy használod a talpad, amiből aztán kikövetkeztethető, hogy milyen problémák lehetnek. De, ami a lényeg, pár ezer forintért lehet rendelni talpbetétet, ami szépen kiegyenlíti az apróbb eltéréseket, és segít abban, hogy a megfelelő módon tudj lépni. Nekem a térdemnél voltak problémák, mikor 4 éve el kezdtem futnmi, de szépen rendbejött. Szegeden lakom itt van ilyen talpcentrum, de gondolom sok más városban is. A lényeg a fokozatosság elve ezzel a betéttel kapcsoltban, de majd úgyis elmondják a részleteket, először csak pár percet lehet használni egyszerre, aztán egy órát majd pár órát, egy fél napot...egy egész napot, majd pár hét után el lehet kezdeni ebben futni. Na, majd látod. :-) Szerintem megéri kipróbálni.

klamancsek 2009.12.23. 09:41:42

Hazudok,szívatnak miatta.

monerd2 2009.12.23. 10:25:22

"Egyszer állásinterjún került szóba a hobbim, említettem többek között a futást, na, ott le voltak nyűgözve."

ezen már én is gondolkoztam, hogy CV-ben a hobbik között felsorolva milyen impozánsan hangzana :))

egyébként én mindenkinek (nem konkrétan munkahelyen, bárhol) mondom, hogy na épp futottam 5 km-t félórája, vagy most megyek futni, vagy na, akárhány km-t lenyomtam mínusz X fokban... lelkesedem és pár emberke erősen érdeklődik is a hatásomra, de még egyikük sem kezdett el semmit... az egyik már fut 6 km-eket 2 éve, és mutattam neki 10km-es edzéstervet... majd megkérdezem, hogy mi lett belőle :D

a családban meg közeli barátok esetében meg még eszébe sem jutott senkinek, hogy velem jöjjön. max biciklivel vagy gyalog 1-2x. sebaj, dolgozom még a népszerűsítésen :D

monerd2 2009.12.23. 10:27:53

ja, egyik barátom meg azt mondja, hogy szar neki, hogy én itt fejlődök napról napra (tegnap volt 3 hónapja, hogy elkezdtem), ő meg csak punnyad.. jött már velem biciklivel 1x. de úgy látom, egyelőre nem küzdi le az ellenállást, ami benne van.. még biciklizni se kezdett el megint azon a félórán túl amikor velem volt

hogyan motiváljam? van ebben egoista szándék is, tök jó lenne kinevelnem egy futótársat magamnak :))

mateve 2009.12.23. 11:03:57

Engem abszolút nem normálisnak tartanak.....Általában csak annyit fűznek hozzá, ha elmondom, hogy mennyit futottunk, hogy ennyi még kocsival is sok.....lusta banda....

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.23. 11:33:18

Nálunk egy napja szakadatlanul esik az eső. Megyek az erdőben futok, vagy dagasztok egy 14 km-s sárgolyót. Szeretem az igazi Roki fílinget.

DaMartian 2009.12.23. 11:41:52

@fran7: Miért? Rendőr vagy? : )

DaMartian 2009.12.23. 11:54:27

Én azt vettem észre, hogy egyre több új név van a kommentelők között, olyanok, akik nem csak az inexről esnek be 1-1 hülyeség benyögésének erejéig, hanem velünk is maradnak, és ez jóóó!
A munkahelyemből kifolyólag nálunk nem különös az, hogy a dolgozók sportolnak, de azért engem is megszállottnak tartanak. Viszont sokakra tudtam hatással lenni, és erre (ahogy a manifestomban is leírtam) büszkébb vagyok, mint a saját futásaimra. Nálunk kevesebb, mint 40 ember dolgozik, és ebből 3-at motiváltunk 0-ról a maratonig. Így már 5 maratonistánk volt a cégnél, és ennél is jóval több félmaratonista, ami azért nem rossz szerintem... De a céges röpi és kosármeccseken is rendre elhozzuk a kupákat : ) A privát baráti körből is sokakat megfertőztem, bár nem mindenkinél volt tartós, van aki "kigyógyult" belőle, de olyan is lett, aki a maratonig ment. Most másfelől közelítem a dolgokat: igyekszem eleve futók társaságában lenni : ) Ez meg számomra motiváló, bár furcsa, hogy eddig én voltam a keménylegény azoknak akikkel futottam, most meg azt érzem, hogy mennyire zselé vagyok hozzájuk képest. De remélem az eredményeimen majd látszani fog a váltás... Az utolsó edzésem pl.: www.edzesonline.hu/edzes/290594

paklis 2009.12.23. 13:48:01

@DaMartian: En is az uj nevek kozul vagyok valo:) Remelem megmarad a futas dolog hosszu tavon, jelenleg erre tamaszkodom, hogy segitsen lefogyni es javitsa a kondiciom. Futo bolondnak nem tartanam magam, de a magam kis celjait probalom teljesiteni, itt a cegnel homo informatikuszok dolgoznak es azis angy melo ha egy emelettel fel kell menniuk lifttel. De majd ha felmutatok nekik eredmenyt (vagyis lejjebb fogoyk) akkor foghatom a futasra nah es akkor talan paran motivaltak lesznek

Jane 2009.12.23. 14:04:16

Én abszolut fertőzöm. Az előző munkahelyemen 1-2 évvel a belépésem után olyan kollegákkal szerveztünk K&H maraton váltót, és ekiden váltót a Budapest maratonra, akik előtte nagyjából a középiskolai Cooper- tesztet futották utoljára, és arról sem voltak valami szép emlékeik.
A mostani munkahelyemen pedig bő egy éve dolgozom, és idén Siófokon már három munkatársam futotta le a maratont párban. Közülük az egyik szintén középiskola óta rettegett a futástól, mert a brutál testnevelő tanára anno asztmásan eröltette nála a felmérőket, és állandóan befulladt.
Azóta nagyon sok köszönömöt kaptam ezektől az emberektől, ami baromi jó érzés, de mindig mondom nekik, hogy én tényleg nem csináltam semmit. Én verbálisan nem nagyon motiválok. Jó, dicsérek, oké, de nem akarok senkit rábeszélni a futásra, én csak futok, és nagyon jól érzem magam tőle.

Mylady 2009.12.23. 14:14:01

Nekem is van ám egy sikerélményem: egy másik blogon említettem, hogy szoktam futni, erre valaki, aki nem szokott futni, belelkesült és rákérdezett, hogyan kellene nekikezdeni
én felvázoltam neki az alapokat, adtam pár tanácsot
aztán semmi reakció
kb 2 hónap elteltével egyszercsak megemlítette, hogy tök jó módszert és tanácsokat adtam, már képes 40 percet futni egyben :)
nem tudom, hova fajul a dolog, de én úgy érzem, tettem valamit az emberiségért :))))))

Pirx 2009.12.23. 15:36:28

Én is új vagyok itt. Ámbár nyár óta olvaslak benneteket. :)
Én két dolog miatt kezdtem neki. Leszoktam a dohányzásról. Illetve abbahagytam. Viszont nem éreztem semmi olyat, ami igazolta volna. De futni nem tudtam. Most már úgy-ahogy tudok. Az eddigi legtöbb 7 km volt. A másik, pedig a munkahelyemen egy csapat tavasszal benevezett a Közösen könnyebb versenyre. Én voltam a legidősebb (45), bár a harmadik a fittségben. De így is csapnivaló volt. Elhatároztam, hogy októberre, mire a második mérés és mérlegelés lesz, messze a legjobb leszek a sok kölyök között. :) Persze a második mérlegelésre nem ment el a csapat, így fogalmam sincs mit értem el. Illetve van. Tudok futni 45 percet gond nélkül. Fogytam 10 kg-ot.
Olyan sikerről nem tudok beszámolni, hogy a munkahelyemen valakit megtérítettem volna. De a feleségem rendszeresen velem fut! (És sokkal gyorsabb)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.23. 16:16:51

Ha társaságban a futásról beszélek, unja mindenki. A feleségem minden társasági összejövetel előtt elmondja, hogy ne beszéljek a futásról, a munkámról és ne gitározzak, mert nem érdekel senkit. Lehet, hogy nem a megfelelő emberek járnak hozzánk? :)))

katizsuzsi 2009.12.23. 18:02:48

Én bő egy éve kezdtem futni, sokszor az az érzésem, hogy kollégáim unják már hallgatni az élménybeszámolókat, bár ez az irígység miatt is lehet. : )
Eredmény - három, a futást korábban abbahagyó kolléganő "újraindítása"

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.23. 19:12:33

most gyorsan összeszámolom kit fertőztem meg futással:
- legjobb barát: több félmaraton, 1:59es PB, jelenleg nem fut, francba.
- másik legjobb barát: több félmaraton együtt, 1:44es PB. most, maratonra edzünk ha igaz... :) kétszer annyiért vett futócsukát, mint tervezte
- tesóm: félmaraton 37 évesen 100 kilósan, több váltótagság a csapatunkba, most nem bírja a bokája sajnos. :(
- szomszéd srác: több félmaraton, 1:44 PB, szoktam látni futni
- kollega csajszi: két félmaraton nulláról pár hónap alatt
- harmadik legjobb baráttal majd most megyünk futócuccokat venni...
- Lemúr Mikit meg mindjárt előkerítem, h idén még legyen egy hosszutav.blog.hu szerkbiz futás...

azt hiszem jó hatással vagyok az emberekre futás szempontjából... :D

laciii79 2009.12.23. 20:59:52

Én is új vagyok itt, de nagyon élvezem. Az indexről tévedtem ide, és itt ragadtam, vágytam már egy jó futótársaságra, még ha virtuális is. :-) Rengeteg infot, jó tanácsot, véleményt lehet itt olvasni, de a legfontosabb, hogy minden kommentből árad a futás szeretete...és ez olyan jó!!!!!! :-D

DaMartian 2009.12.24. 00:43:27

Óriás gratula mindenkinek az elért eredményekért! Sérülésmentes és futóélményekben gazdag Újévet a futóblog olvasóinak!

Pirx 2009.12.24. 08:04:15

Boldog karácsonyt!

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.24. 08:32:36

Aki tudja, írja ide, mennyit futott ebben az évben.
Tény: 1540,5 km, időráfordítás: 132:24:44
Verseny: 4 félmaraton.

Terv még erre az évre: 2-3 db 14 km, 1 db 20 km.

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

DaMartian 2009.12.24. 10:42:06

1580kili, 142 óra. két Balaton körbefutás (na jó az egyik csak félig), egy Yours Truly 50-es, 2 Velencei tó körbefutás, egy maraton, 4 félmaraton meg pár egyéb aprólék.. : ) Év végéig azért még meglesz az 1600km is! Aztán vigyázzatok mert mindjárt zsola is megírja mit futott idén, és lefagy a szerver : )
BOLDOG KARÁCSONYT!

bodlac 2009.12.24. 12:24:04

Nekem eddig 1692 km, 134:50 idő alatt. Futottam egy Lowe Alpine terep félmaratont (2. hely), Ultrabalatont stafétában a Futóblog All Stars csapattal (4. hely), egy 27 km-es kört a méltán híres Velencei-tó szupermaratonon, meg egy 3:00:08-as PB-t a Ljubljana maratonon. Edzés közben felrúgtam 1 db kisebb kutyát; viszont seggreestem egy másik kutyás alkalommal (1:1).

Még idén biztos elérem az 1700-et, bár nagyon hanyagolom a futást november óta. Helyette inkább az ostábla játékban edzek.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.24. 13:15:48

Most növeltem 14 km-rel az össztávomat. Éppen most jutott eszembe bodlac kutyáiról, hogy az idén nem taknyoltam el! Még 3-4 futást tervezek, úgyhogy figyelnem kell. :)))
@bodlac: a 3 órás maraton nem kispályás teljesítmény! Gratulálok hozzá!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.24. 14:22:35

hú de sokat futottatok, én még csak 840 kirinél járok, 77 óra alatt, átlagban 5:30as tempóban, három félmaraton, két velence kör.

Boldog Karácsonyt mindegyikőtöknek! :)

helemburgis 2009.12.24. 15:40:53

Statisztika: Tegnappal bezarolag összesen 98 alkalommal futottam, össz. 968km-t, s mindezt 92h53min alatt sikerült produkalni. Iden remelem, h meglesz a 100 edzes ill. az 1000 kili. :)
Verseny: jan-febr-marc: Jegesmedve futosorozat 7k, apr. Becs Felmarathon, maj. halal masnaposan Big Berlin 25 10k, jun. a szupersagos Ultrabalaton stafeta Veletek ;), aug. Velencei-to SzM 27k tokör, szept. Langenlois 10k, Bohocdoktor karitativ futas 24k .
No meg persze volt meg egy Human Race rendezvenyünk is iden. :)
Serüles: futomü eleg jol birta, csak egy ketszeres ujtöressel lettem gazdagabb. :)

Köszi nektek a sok szep futoelmenyt, s boldog Karacsonyt mindenkinek!

ateszking (törölt) 2009.12.25. 10:05:38

A munkahelyemen három csoport van:
1. 4-5 ember, aki ma is aktívan sportol: Ketten közülük pont kocog. A két kocogóval szoktam az ottalvós céggyűléseken elmenni esténként egy kisebb karikára. A többiek sem rémüldöznek a futás láttán. Legfeljebb, amikor esőben vagy hidegben is elindulunk :-)

2. Akik valaha komolyabban sportoltak: Nem tekintenek rám elmebetegként, de némileg irigyek, hogy nekik ez már nem megy. Pedig menne, csak neki sem állnak.

3. A "sporttalanok": Na, ők hüledeznek mindenen. Nekik már 1000 méter is sok, a 12-16 kilométert már be sem fogadja a tudatuk. Nyáron "Ebben a hőségben futni mész?", télen: "Ebben a hidegben futni mész?", és mindig: " A bár dohányzó részében megtalálsz minket, ha visszaértél!".
Ők afféle szent őrültként tekintenek ránk, futókra, akiket egyszerre csodálnak és nem értenek...

monerd2 2009.12.26. 10:02:07

@BGy: mivel 3 hónapja kezdtem, én csak 243km 28 óra alatt (46 alkalom) eddig... de még nincs vége az évnek!!! :)

PS: persze a 243-ból az első néhány alkalommal volt sok belegyaloglás.

GBetti 2009.12.26. 10:24:43

Én ebben az évben eddig(valószínű már marad is)közel 1200km-t futottam...2010-ben jó lenne a 2010,de jó nagy a különbség tudom.Azért hátha..: )

katizsuzsi 2009.12.26. 15:44:24

Reggel óta, mióta láttam az utolsó bejegyzéseket számolgatok, mivel a futónaplóm a munkahelyemen maradt. Magam is meglepődtem, de 1800km-t (+/- 50km) sikerült futnom, viszonylag kevés versenyen, de annál több magányos körözéssel. Idén futottam az első 12km-t és az első félmaratont is.

gordon blő 2009.12.27. 00:31:15

Hello!
Új vagyok itt, legalább is eddig csak nézelődtem. Király és szerintem nagyon inspiráló az oldal!
Igaz amit én művelek az kocogás, a 120kg -os súlyommal, de kitartó vok, mert van még mit ledobni, 30 már lement.
Tavaly azaz idén kb 800km-t kocogtam le. 6km alkalmanként megvan, jó időben heti 5 alkalom.
Ami még jobb, hogy pajtim ( ugyancsak nagy darab ) látva az "eredményeim" el kezdett kocogni nem kis eredménnyel. Jó érzés volt!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.28. 06:07:48

úgy tűnik én vagyok itt a leglustább... :D
@katizsuzsi: 1800km? az marha sok kicsit jelent, ha idén futottál először hosszúkat. minden nap futsz?

@gordon blő: nem feladni! zsola egy tonnáról fogyott le 45 kg-ra, és ma már naponta kétszer fut hat szigetkört! :D

katizsuzsi 2009.12.28. 08:53:16

@rrroka: idén belehúztam. : ) Futottam elég sok 16km körülit és voltak hetek, amikor 6-szor is futottam. Az év legelején a felszállóágnál tartottam, a nyári hónapokban heti 50km volt az átlag, tavasszal és ősszel 40, ezt azóta tartom és az a cél, hogy meg is maradjon.

Zime 2009.12.28. 10:22:47

Nekem idén több mint 850 km (1000 volt a terv, de egy talpsérülés miatt sajnos ez nem jött össze), ebben volt sok terepfutás is. Verseny: Vivicitta 12km és Balaton félmarataton. Jövőre temészetesen 1000 fölött tervezek! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.28. 10:36:25

@katizsuzsi: az szép! vigyázz nehogy túlterheld magad, mert sérülés lehet a vége. bár mit osztom az észt egy kétszer komolyabb futónak, mint amilyen én vagyok, nem? :D

én egyébként elégedett vagyok ezzel a 850 körüli éves edzéssel, mert amikor kedvem volt mentem, ha nem volt nem mentem.
sokszor futóbarátokkal toltuk, ami nekem fontosabb, mint maga a km.
talán tíz edzéssel mehettem volna többet egész évben, ha nagyon szorgalmas vagyok, akkor meglenne az ezres, de ez nem volt cél. legtöbb áprilisban 158 km, legkevesebb januárban 19 km, és amúgy is elég nagy szórással 30 és 110 között. semmi egyenletességet vagy tudatosságot nem találok benne, hiába nézem. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.28. 13:51:15

Nekem a legtöbbet futott hónapom a május volt, 195,5 km-rel. Az idén még egy 20 km és talán egy 14 km vár rám. Jövőre a futással kapcsolatos fogadalmam az, hogy nem hagyom abba. :))

Mylady 2009.12.28. 15:24:42

@rrroka: "úgy tűnik én vagyok itt a leglustább... :D "
hahaha :D
én nem számoltam, különben is csak augusztus közepe óta van kütyüm
max 500 km-t futhattam idén
de én elég rendszertelenül futok (futottam eddig), ezen próbálok változtatni jövőre

effe 2009.12.28. 18:06:08

@Mylady: @rrroka: ha már lustaságról van szó (vagy inkább minimális futóteljesítményről?) akkor én vezetek. Igaz, én idén váltottam 1 szigetkörről 2-re - számomra ez hatalmas teljesítmény, és ez a futóblognak köszönhető!
Jövőre tervezem a 15 km-t, a félmaratont még nem merem bevállalni.
A futást eredetileg azért kezdtem el, hogy jobban bírjam a bringatúrákat. Most meg már az a cél, hogy jobban bírjam mindkettőt :)

Mylady 2009.12.28. 23:11:35

@effe: én is csak egy éve váltottam 5-ről 10 km-re, én lehet, hogy ősszel egy félmaratont bevállalok
ez attól függ, mennyire leszek aktív év közben :)

bringa meg futás? hol van itt a lustaság?
szerintem valahol azoknál kell a lustaságot keresni, akik semmit nem tesznek

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.29. 05:16:46

@Mylady: nana, azért nem csak kütyüvel lehet mérni! :) nekem a futoterkep.hu-edzesonline.hu kombó pont megteszi. de egy kockás füzetbe is jól mutat, főleg h azt majd elő lehet venni 20 év múlva... :D nekem megvan pár régi edzésnapló, amit a futó csapattal vezettünk lelkesen (kb egy hétig...), érdekes h miket edzettünk.

@effe: ha megy a 10 km akkor simán megy egy félmaraton is nyáron, persze ha addig is edzi az ember az eddig szokásosat. nem 1:30-ra kell persze gondolni, de a 2:20-as teljesítés már jó, az minden többé-kevésbé rendszeresen futóban benne van. benne kell, h legyen! hajrá!!!!! :D

Mylady 2009.12.29. 07:03:12

@rrroka: Persze hogy nem. Ez az én példám volt. :) Mert én nem mértem. Nagyjából felírogattam, hogy mikor hol és mennyit futottam, de az nagyon nem pontos.
Annyira nem, hogy mikor megvettem a sportbandet és lemértem a szomszédos pályát, kiderült, hogy kb 60 méterrel hosszabb, mint gondoltam. Az egyenest kb jól megsaccoltam, de a kanyart alulbecsültem. Aztán csodálkoztam, hogy jé, ilyen gyors vagyok? :DDD

(Most belegondolva, lehet, hogy beírom 2009-et egy excel-táblába, mégiscsak jobban kezelhető)

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.29. 21:41:19

@BGy: inkább meg sem szólalok....Kicsi Mihály az én nevem!

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.29. 21:49:32

...de ahogy végiggondolom:408km futottam,abból kettő félmarathoni táv volt,89 óra alatt, 84 alkalommal aerobikoztam,ami 130 órát tett ki,abból minimum 100 alkalommal voltam én az óraadó,és amitől kiérdemeltem a falubéli lányoktól az állat jelzőt,és fogadom el azzal a tudattal,hogy az óráimtól formásodnak.Ja és mostanában még kortárs táncba is visszálltam....
dehogy vagyok Kicsi Mihály....csinálja utánam aki tudja!!!!

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.29. 21:51:00

@Domesticdragon: ohh.. bocsánat nem 100,csak 60....a tény az tény.

Mylady 2009.12.29. 22:54:00

@rrroka: a félmaratonon én is gondolkodom. Mennyi az az idő, amit minimum meg kell futni, hogy "ne előzzön le a záróbusz"? :)

@Domesticdragon: köszi, megnézem :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.30. 05:21:30

@Mylady: 2 óra 40 perc, az tök simán megvan annak aki futott már 10 kiriket. az idei nike félmaraton előtt meséltem, hogy egy lány ismerősöm nekivágott úgy, h előtte csak áprilisban futott 12 kirit a vivicittán, meg nyáron hasonló távokat a balatonon. záróbusszal küzdést tervezett, de bőven belül volt a szintidőn, sokan voltak mögötte és 2:40 körüli időt ment. mondom, sima ügy.

@Domesticdragon: állat! :D

doncii · http://doncii.blogspot.com 2009.12.30. 17:17:01

En is csak batoritani tudom a felmaratonra keszuloket. Ha megy a 10 km 1:10 korul gond nelkul, akkor kulonosebb tovabbi trening nelkul meglesz a 21 km is 2:30-on belul. Nekem 2 oran belul volt az elso felmaraton pedig elotte csak heti 1x10-et futottam 55p korul. Csak ne szurd el, esszel fuss. Az elejen tep mindenki mint a barom, te tarts konstans tempot, rogton az elejen ugy indulsz, hogy mondogatod magadban, hogy ez egy 2 oras futas lesz, nem sietunk. A frissitoknel igyal, inkabb tobbszor kicsit mint 1x nagyot. Tanulj meg futas kozben inni mert megallni szopas. Ne igyal tul sokat elotte, mert feszit a holyag :)

Mylady 2009.12.30. 21:18:24

@doncii: köszi :)

a 10 km megy, kb 70 perc
ma mondjuk nehéz volt, nem tudom, hogy az időjárás, a sok plusz ruha (sál, sapka, kesztyű) vagy a 3 méter után a cipőmre ragadt fél-fél kiló sár-salak-agyag-falevél keverék okozta-e, de elég szenvedős volt (75 perc)
én attól félek, hogy nem bírnám, mert sok a 21 km (nekem eddig 13 volt a max)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.12.31. 05:10:50

@Mylady: a félmaraton szezonig, nyárig-őszig még rengeteg időd van, szóval ha így futsz tovább nem lesz gond.

effe 2009.12.31. 09:41:22

@Mylady: nekem a coca cola futáson 62 perc lett a 10 km, de rendesen el is fáradtam. szóval, szerintem a 21 km még nekem is egy kicsit arrébb van, főleg, hogy mostanában nagyon belazultam (illetve megbetegedtem).

szerintem ebben az időben a sapka meg a kesztyű még nem kell, max. egy fejpánt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.04. 11:20:01

@mateve: ez a saját statisztikád, csak te látod bejelentkezve, illetve, ha vki bejelentkezve van, akkor a saját decemberét látja. itt a jó: www.edzesonline.hu/index.php?page_id=3&action=view&person_id=1654&year=2009&month=12

mellesleg szép hónap/év! :)

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2010.01.04. 11:22:40

@mateve: Ez a link mindenkinek a saját edzésnaplóját mutatja :))
Gondolom, erre gondoltál : www.edzesonline.hu/index.php?page_id=3&action=view&person_id=1654&year=2009&month=12
Gratulálok!

mateve 2010.01.05. 15:12:28

Ja......pancser vagyok... :D:D:D

Köszi!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása