Ki a gödörből (2. rész)

2010.01.12. 15:22 szasza75

Te Józsi! Kellene egy cél! Nem?

Variációk egy zenére: 

 

Józsi beleszerkeszt: Haha, nagyon vicces. 

51 komment

Címkék: videó motiváció cél

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr841662352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M.Islander 2010.01.12. 17:18:11

miért van olyan érzésem, hogy Szasza ezt nem viccnek szánta? egyébként ehhez a fennkölt zenéhez sokkal jobban illenek ezek a csúcsok és ez a teljesítmény!
gratula a jónős videóhoz, beindította a fantáziámat, de ezt most nem részletezném :o)

* * *
Inspirational Quote:
At age forty-three, when I found myself standing in my garage in a new pair of running shoes, I knew that it was my moment of truth. Behind me lay forty years of bad decisions and broken promises.

John Bingham, The Courage to Start

DaMartian 2010.01.12. 18:29:27

Lehet ez egy egész postot is megérne, de félek túl sok embert egyelőre nem érintene a dolog.. : ( Azért legalább komment szinten megemlítem! Futott már valaki Yours Truly-t? Én tavaly megcsináltam és idén is tervezem! Most nem írnám le az egész sztorit, bővebb info itt: www.futas.net/yourstruly/ Kreáltam hozzá egy challenget is! Ez olyan Nikepluszos kezdeményezés Nikeplus nélkül, csak úgy bemondásra... Szóval tényleg bárki jöhet. Azért akinek van kütyüje: nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_EMEA/plus/#//challenges/detail/1074530125/ És ami még fontos, nem kell egyhuzamban lefutni a távot, lehet 3 részletben is, a lényeg hogy 1 nap alatt!!! Én ott leszek a Szigeten 31-én! Ki jön még? ; )

Borzi+ 2010.01.12. 21:32:35

@DaMartian:
Ha csak a 25-ös távot vállalnám, akkor is csatlakozhatok a Nikeplus-os challange-hez, vagy inkább akkor csak a www.futas.net-re küldjem majd be az eredményemet?!

bitliszbá 2010.01.12. 21:40:05

MA 11-kor a Királyi TV-n (MTV1) ZSOLA!!!!
A PRIZMA c. műsor - ha valaki nem tudja megnézni, akkor holnap már fenn lesz az archívumban!!!!!

Akinek még mindig hiányzik a motiváció :)

felician 2010.01.13. 01:55:31

Szasza mindig király videókat szállít. Ha majd ilyen durva terepultrákra adom a fejem - és tervben van -, innen válogatok majd versenyeket:) Szasza még, videókat, még!!:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.13. 08:55:38

@DaMartian: lesz velencei-tó kör is 31-én, teljes júrsztruliknak 25 kirinél visszafordulóval. fél júrsztruliknak célbafutással (28km).

DaMartian 2010.01.13. 10:56:58

@Borzi+: a futás.net-re mindenképpen küldd el az eredményt a szervezőknek, mert az én Challengem attól független, csak egy extra. De akkor csinálok egyet a halftruly-soknak is.
@rrroka: nekem a YT a Balaton körbefutás legfontosabb felkészülési állomása. Nagyon jól működött a tavalyi taktika a sorozatterheléssel, aminek a YT az utolsó napja, így idén is ezt tervezem. Vagyis 28-án 20km, 29-én 30km, 30-án 40km majd 31-én a YT. Ez a teljes balatoni táv nagyjából 3/4-e. Ha ezt megcsinálom felkészülésként, akkor (főleg mentálisan) már magabiztosan állhatok rajthoz. Így bármennyire szeretem a Velencei tavat körbefutni, 100-120 kilivel a lábamban számomra biztonságosabb a Sziget! Ha bármi történik (sérülés) vagy leszakad az ég akármi, onnan 10 perc alatt otthon vagyok. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen sorozatterhelés után tuti ki leszek purcanva, és még akkor hidegben, vizesen hazazötyögni Velencéről... A Szigeten ugyan unalmasabb a dolog (10 belső kör) de megvan az az előnye is, hogy ha szétszakad a mezőny, akkor is gyakorlatilag 15 percenként összefutsz a többiekkel, és hát a tónál 5 óra alatt szerintem eléggé szétrázódik a társaság... Szóval én most maradok a Szigetnél, de tavasszal majd megyek a Tófutásra megint! De nem akarok befolyásolni senkit! Embörök! Két helyszínre is mehettek 31-én 10 órára! Sziget, vagy Velencei tó! Akinek van kütyüje, az viszont lépjen be a Challenge-be akár 25-öt akár 50-et fut (mindjárt küldöm a 25-ös linket)

Der Medvebocs 2010.01.13. 11:20:02

@rrroka: vaze. Nem mostanra terveztem az első ultra távomat, viszont ha már elmegyek, akkor magamból kiindulva picit nyomorultul fogom érezni magam, ha csak a 28-as sprinttávot teljesítem. Ahhhh. Nem tudom mit csináljak :-) Most heti 3-5x futok 16km-t. Illetve a tókör már 2x megvolt. Szerintetek megpróbáljam?

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.01.13. 12:37:13

@Der Medvebocs: 30 km fölött futottál már? Mert állítólat ott kezdődik a kihívás. :))

DaMartian 2010.01.13. 12:42:56

Itt a Yours Half Truly kihívás linkje: nikerunning.nike.com/nikeos/p/nikeplus/en_EMEA/plus/#//challenges/detail/1678517218/ Akkor várunk mindenkit, akár 25 akár 50 kilit vállal ; )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.13. 12:54:11

@DaMartian: teljes érthető és logikus, hajrá a nagy terheléshez! :)

@Der Medvebocs: szerintem ne. csak a sokszor hivatkozott zsola képes ultra távot futni mielőtt a maratoni távot teljesítette volna. :)

Mylady 2010.01.13. 12:57:40

ööö... izé... szeretnék (majd egyszer) azon a szinten lenni, amikor a 28 km sprinttávnak minősül...

bitliszbá 2010.01.13. 15:07:19

@Der Medvebocs: Most én se tudlak biztatni, de lélekben talán igen. Nekiesek a szigeti 50-nek... oszt meglássuk....

@rrroka: Ha Der Medvebocs rászánná magát az 50-re segítsd egy kicsit! A múltkori Velencei kört úgyis kvázi együtt nyomtátok(tuk) :)))

@DaMartian: Én Saci néni BSI-s edzésprogramját csinálom. Még nem látom a 31-i hétvége tervét, de ha szerinted mentálisan helyrerak, akkor lehet, hogy én is megpróbálom a 20-30-40-50-et. Csak tényleg marha uncsi a sziget föl-le.

szaszit 2010.01.13. 16:39:07

@bitliszbá: a BSI-s edzésterv szerintem jóval óvatosabb lesz ennél a brutál négy napnál. A tavalyiban erre a hétre 20-18-13-35-15 volt, és a leghosszabb hét is "csak" 120km volt, aki csak ritkábban fut hosszút az könnyen lesérülhet egy ilyen 4napos edzéstől.
Szerintem két egymást követő 40-50km bőven elég előtte 15-20kilivel, akkor már bőven lehet látni hogy bírja az ember a második napit. Egyébként mindig csak az adott napra kell koncentrálni, persze fejbentartva hogy másnap is futni kell:)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.01.13. 17:50:11

Én futok egy 25 km-s karikát itthon és megírom az illetékes et.-nak a tettemet.
Ma futottam egyet a vadiúj Polar RS800-zal. Hű, gyerekek! Ez milyen jauó auóra! Egészen megtáltosodtam tőle. :))) Olyan hangosan csipog, ha kilépek a célzónából, hogy a madarak felreppennek a fákról. Ez persze túlzás, de sokszor éreztem, hogy felverem vele az erdő csendjét.

DaMartian 2010.01.13. 19:09:22

@bitliszbá: csak az utolsó napon megyek a Szigeten!!!! Azért 4 napig tényleg gázos lenne, meg az első 2 nap miatt nem aggódom! Nekem tavaly ez segített! Főleg 2 dolog miatt: 1. megtudtam, hogy k. fáradtan is le tudok tolni 50K-t 2. fejben elhittem tőle, hogy okés vagyok. Persze edzésnek sem utolsó, és ez a teljes táv kb. 3/4-e. Más versenyeken is bejött az "edzésen a versenytáv 3/4-ét toljuk max" taktika. Első félmaraton előtt 15 volt a leghosszabb edzés, maraton előtt 30K

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.01.13. 20:11:22

@DaMartian: kéne már neked egy komoly kihívás :-)

Pepinke 2010.01.13. 21:12:18

Én is akarok ott futni. Szeretném elkezdeni a futást. Már néztem ki cipőt. Nike Lunarglide. Érdemes azt venni? Vagy nem? Vagy ne kérdezzek? :D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.01.13. 21:31:00

@Pepinke: Hol szeretnél futni? Itt kérdezhetsz bátran..

Pepinke 2010.01.13. 21:46:09

Lakótelepen lakom, közel a dunapart, szóval betonon, vagy/és köves, de kemény talajon futnék a Duna partján (Óbuda, Aqiuncum). Van egy kevés túlsúlyom és befelé dől a lábfejem. Úgy láttam, hogy ez a cipő jó lenne nekem. De javíts ki, ha tévedek.

xhege 2010.01.14. 08:20:28

Ez a YT tetszik nekem. HA jól értem 24 órám van a teljesítésre. Ez lehet akkor 2 órás pihenőkkel 5x10 km is.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.14. 08:22:21

@bitliszbá: félpályáig elmegyünk vele szívesen! hallod DerMedve? :)

DaMartian 2010.01.14. 12:56:03

@xhege: pontyosan jól érted!
@Pepinke: Naon klassz helyen laksz! Ha kimész a római partra, ott egy darabig van jó kis döngölt földes út, aztán Pünkösdfürdőtől kerékpárút. Ott lehet menni akár 10 kilométeres kört is. Vagy ha másik irányba indulsz, át a vasúti összekötőn, és lefordulsz a Szunyog szigetnél, ott is van egy kb 2 kilométeres forgalommentes út választhatóan beton vagy földes úttal. De ha a hegynek indulsz, az is közel, és ott tudsz combosabb utakat is választani. Nem tudom mekkora a kevés túlsúly, lehet a hegyi pályákat még kicsit későbbre hagynám. Az sem derül ki mennyire dől befelé a lébfejed. A LunarGlide egy közepesen stabil cipő, tehát ha nem nagyon durva a pronációs problémád akkor megfelelő lehet! Viszont ha erősen borítasz befelé vagy 90-100 kiló körül mozogsz, akkor már masszívabb cipőt javasolnék: Structure vagy Equalon.

Der Medvebocs 2010.01.14. 13:30:32

@rrroka: hallom :-) Ezek szerint, te nem 50-est nyomsz? Akkor lehet, hogy változtatok a képleten, mert nem lennék egyedül. Az pl. nagyon égő lenne, hogy mindenki visszafordul 25-nél, én meg továbbtotyogok, esetleg néhány sporttárssal szembetalálkozok a befutáskor :-)
Pedig a tegnap esti 16-osnál már elkezdtem gondolatban felkészülni az 50-es távra, legalábbis minden ismert tájékozódási pontnál agyban rávetítettem a térképre, hogy ez kb. hol van a velencei tónál, ja és rögtön szoroztam is 3-al. Néha kirázott a hideg. Bár az lehet, hogy a -2-nek volt köszönhető.

Pepinke 2010.01.14. 14:22:48

@DaMartian: 85 kiló a súlyom (175 cm-hez), a lábam pedig nem dől nagyon befelé, csak enyhén. Szerencsére a terepet már jól ismerem, sokszor biciklizem a környéken. Köszönöm a segítséget! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.14. 14:24:59

@Der Medvebocs: persze, én csak egy kört simán, elvileg Lemúr Miki is jön. az 50 az nekem sok, ez a 28 volt eddig a legtöbb, de ez már rutin majdnem. :D
de szerintem pókjanóék 50t terveznek többen, szóval ne mondj le róla. kaptál tőle yourtruly mailt? ha nem írj és átküldöm, azon a címen tudsz érdeklődni, nagyon segítőkész srác!

DaMartian 2010.01.14. 14:54:29

@Pepinke: Az tényleg csak egy kis túlsúly! Én sem vagyok sokkal kevesebb, sem sokkal magasabb! Ebben az esetben imádni fogod a LunarGlide-ot! Jó és sérülésmentes futást, aztán majd nézz körbe ha futsz, lehet látni fogsz egy Futoblog pólós alakot szaladgálni arrafelé, ugyanis én is a környéken lakom, és arra szoktam futni! : )

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.01.14. 16:26:06

@DaMartian: Huh, én 176 cm vagyok és 78 kiló. Meglehetősen kövérnek gondolom magam, szerintem a mozgásom is "kövéres". Lehet, hogy felül kell bírálnom magam?

DaMartian 2010.01.14. 16:33:30

@Sekiwake: Én 182 és 76 és mindenki cseszeget hogy hízzak, mert betegesen vékony vagyok! : ) Szóval mehet az a pszichés átértékelés! Nem gondolom, hogy ilyen paraméterekkel "kövér" lennél!!! Akkor sem, ha a másik nemhez tartozol (ha nem tévedek)

xhege 2010.01.14. 16:34:44

182 cm 80-83 kg között és nem érzem magam kövérnek. Kövér akkor voltam, mikor 107 kg voltam :)

Ja most le vagyok tiltva a futásról egy kicsit. Tegnap este edzésen jobb szemmel belenéztem egy erősebb lövésbe (futsal labda), amitől kb 10 percre elvesztettem a látásom (csak a jobb szememét). A helyzet annyit javult mára hogy homályosan már láttam vele, de elballagtam a szemészetre. Hosszas várakozás, hosszas vizsgálat, koponyaröntgen. Eredmény rondán be van vérezve, a jobb szemem 1 dioptriát ugrott a külső hatásra, ami visszaáll a gyógyulási folyamat alatt (remélhetőleg). Hétfőn kontroll, ha addig súlyosbodik a helyzet azonnal kórház. A kontrollig semmi mozgás vagy sport :(
Szóval a sport élet, erő, egészség :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.01.14. 17:08:28

@DaMartian: Mi az, hogy "másik nem"? Szerintem milyen nemű lehet, egy sekiwake?

("A mamám is megmondta, hogy nem vagyok kövér, csak vastag csontú" :-))

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.01.14. 17:38:51

@bitliszbá:
Lássátok, milyen rendes vagyok, kikerestem nektek :-)
videotar.mtv.hu/Videok/2010/01/13/10/Prizma_2010_januar_12_.aspx

Tiszta Nike reklám. Amerikában kikockáznák a pipákat :-)

Leggy 2010.01.14. 21:27:15

nekem légyszi ajánljatok egy terep futó cipőt -erdőben, földúton futok. Lány vagyok, de a méret miatt (41-es a lábam, de általában futócipőből nagyobb kell) általában férfi cipőt kapok csak. Keskeny a lábfejem, úgyhogy az eddigi cipőim túl szélesek voltak..

Leggy 2010.01.14. 21:29:42

ehhez kellenek a súly/méret adatok is? 180 cm 61 kg

Mylady 2010.01.14. 22:29:05

@xhege: jézusom! :( hát jobbulást
a szem kényes téma
mindenképpen hallgass az orvosra, inkább 1-2 hét pihenő, mint hogy még nagyobb meg tartós baj legyen!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.15. 09:06:46

@xhege: huh de durva, jobbulást!

@Leggy: ilyen adatokkal mindjárt fürdőruhás képet kezdenek el kérni a szingli srácok a pontos cipőajánláshoz! :D

Leggy 2010.01.15. 12:09:56

@rrroka: haha, ez kedves :-) akkor megsúgom hogy 38 éves leányzó vagyok (na jó, asszony) 3 gyerekkel, férjjel. de túlteng bennem az energia :-)

xhege 2010.01.15. 12:59:36

@Leggy: így meg csak azt éred el, hogy nem csak a szingli srácok kérnek képet :))) Kár, hogy én még félvak vagyok :))))

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.01.15. 14:09:13

@xhege: pluszba, vagy mínuszba ment el a dioptria a szemedben? Mert akkor a lézeres szemkorrekciót ki lehet váltani egy elölről, illetve hátulról történő "labdaérintéssel". Bocs! Egyébként jobbulást! :))
@Leggy: a Decathlonban van 9 rugóért ASICS terepcipő! Kifutó termékként. Igaz, hogy férfi, de nekem már 44-s nem volt.
Vagy ezen a linken: www.roadrunnersports.com/rrs/products/MIZ665/

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.15. 14:12:47

@Leggy: hát most meg a férjek kezdtek el sportos feleségről álmodozni. :D

xhege 2010.01.15. 14:20:54

@BGy: pluszba ment el. Miután a lövés szemből talált így most azt hiszem hátulról kellene egy :) Egyébként ma már sokkal jobb a helyzet a bevérzés viszonylag gyorsan szívódik fel, megdagadva sincs és a látásom is sokat tisztult. Ebből vasárnapra akár futás is lehet.....

bitliszbá 2010.01.15. 15:31:49

Nem kezdem el sorolni kinek a kommentjére vákaszolok (majd' mindenki) : először is a Saci néni balatonos edzésprogija is nyomja rendesen a 4 napos etapokat. Szerintem addig a négy napos adag kb. 100-120 lesz. Szerintem az a 20-40 plusz kiri megéri a DaMartian-féle próbát. (? vagy !) Nekem is a fejben való felkészülés az ami leginkább kell! De a sérülés veszélye azért jogos félelemmel tölt el. No de kockázat nélkül nincs nyereség! szerintem fejben többet adhat, min amennyit izomban elvehet.
A szigetet én is csak utsó napra vállalom be mert különben egy hétig szigeti fákkal álmodom....

csak ha már mindenki önbevall: 180-79kg (78-82kg között változó) de még tendenciálisan lefelé húzó, csak helyi és nem abszolút minimumokkal. Az abszolút max 98 volt - NA AZ KÖVÉR!

Ha mindenki a rómain fut én is gyakrabban futom majd a megyeri-híd északi összekötő körömet. Vagy többet egyszerre :)

zsolababe 2010.01.17. 18:40:05

en is erosen gondolkodom a 4napos Balatonon de nem lesz annyi idom sajnos... alvas nelkul ugye me g lehetetlen lenyomni.. ha meg ejjel koncertezem is..ill. nem lehetetlen de nem akarom kikesziteni magam..szoval lehet, hogy iden nem jon ossze.... de majd jovore talan..iden azert meg szeretnek egy maratont tavasszal es egyet osszel(lehetoleg NY!) tervnek ez is eleg...na jo meg 2-3 felmaratont csak ugy edzesnek ...es az 56kmes velenceit augusztusban... gyakorlatilag idenre ennyit tervezek ...

xhege 2010.01.18. 12:59:05

Szemészeti kontroll rendben nagyjából így ma már futok!!! :)

szaszit 2010.01.18. 13:46:33

@zsolababe: van kétnapos félbalaton is talán az beleférhet..

bitliszbá 2010.01.18. 13:51:12

@DaMartian: A hétvégén kicsit próbálkoztam Cs: 10 P: 20 Sz: 30 V: 15 (levezetés).
A harminc végén - nem izomban nem is fejben hanem - a térdemben apró, még nem vészes fájdalommal valamint a vádlimban némi izomgörcs előszelével végeztem.
Reggel most kácium-magnézium koktéllal egészítem ki a Hohes-C-met. Szerinted mivel tudom még feljebb nyomni a lábaim tűrésszintjét. (vagy elég csak a vizes hátizsákot kb. plusz 5-6 kg otthonhagyni??)

zsolababe 2010.01.18. 14:03:23

@szaszit: pont a hetvegen vana felbalaton ..nekem a szombat vasarnap a necces mert altalaban pentek szombat koncert, raadasnak most meg januartol az Alcatrazt is csinalom szoval van melom hetvegente :))

szaszit 2010.01.18. 21:26:24

@zsolababe: akkor marad a csüt-péntek (46,7+52,9) utána pihenésképpen mehetnek a hétvégi koncertek:)

DaMartian 2010.01.18. 22:58:46

@bitliszbá: Gratulálok! Én beleugrottam egy szombat 30 vasárnap 40-be így kezdésnek : ) Fura, hogy november-decemberben egészen rövid távoktól is fájtak a térgyeim, de most meg jól viselkednek... Azt valószínűsítem, hogy nem csípték az 1 hét nulla mozgás majd hétvégén félmaraton típusú terhelést..amióta újra rendszeresen futok, mindenféle kín elmúlt! : ) Pedig pár hete még egy lyukas garast nem tettem volna rá hogy márciusban 195-öt futok, most meg ilyen időjárással nehezítve is ment a 30-as nap után simán a 40, jó tempóban fejben vagy másban megborulás nélkül, így már alig várom a január végi 140-es sorozatot! : ) Szerintem ilyen távra még nem kell camelback! Engem csak idegesít bármi amit cipelni kell! Én 40-es futáshoz a kocsiba tettem termoszba teát meg pár szaloncukrot és úgy terveztem az útvonalat hogy keresztezzem félút környékén...ennyi volt a frissítés, tökéletesen elég volt! Este meg gyönyörű volt a hóesésben, mindössze néhány milliméteres, de érintetlen havon futni! Ennél komolyabb relaxot eddig csak boardozásnál éltem, amikor az utolsó lifttel feljutva a csúcsra megvártam míg mindenki lecsúszik, és ültem fent a csendben 10-15 percet totál egyedül mielőtt lecsorogtam volna..

DaMartian 2010.01.18. 23:00:33

Persze Isten ments, hogy az én elmebeteg felkészülésem bárkinek követendő példa legyen! Mint Zsolánál: Don't try this at home!!! : D

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása