"Nem szeretnék tanklabda lenni"

2010.03.01. 17:43 angelday

Kis elforgatással így szól Lukács Lászlónak, Magyarország egyik legnépszerűbb rockzenekarának, a debreceni Tankcsapda frontemberének definíciója arról, mi motiválja, hogy fusson. Lukács egyébként "rövidebb" távokat, félmaratonokat fut, de hallgassátok meg inkább a két és fél perces miniinterjút, amit WITCH kommentelő pajtásunk készített.

210 komment

Címkék: mini interjú tankcsapda lukács

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr921800293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mylady 2010.03.06. 08:29:08

Én is amatőr vagyok. Annyi a különbség, hogy én a szó jó és rossz értelmében egyaránt :DDD

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.03.06. 08:29:46

@sztibi25.: Szerintem nem vagy sértő. Azért azt hozzátenném, hogy kifejezetten profi, tehát ebből élő futók is hallgatnak olykor zenét futás közben. Nem biztos, hogy amatőr a hozzálása ettől, vagy hiányzik a profi szemlélet. Tök független ettől az egész. Ki így ki úgy. A fejlécben más szerepel, AD túloz, de én is hobbyfutó vagyok, olykor van-egy egy rendezvény ahol próbálom feszteníteni saját határaimat, de ettől még full amatőr vagyok amatőr gondolkodással. Zenét ritkán hallgatok évi 1-2 alkalommal. Az hogy a zene teljesítményfokozó lehet igaz, hogy z elterjedésükben nagy szerepet játszik a marketing, az is igaz. Ez folyamat már jórég elkezdődött, a 70-es 80-as években az USA-ban, "walkingoláshoz" és görkorizáshoz használták pl: www.diet-blog.com/archives/big_walkman.jpg, aztán a technika fejlődött kisebbek lettek és használható volt futáshoz is.

DaMartian 2010.03.06. 08:59:16

@futó1: Mégegyszer nem Sztibi25 véleményével volt a probléma, mert azzal max. nem értünk egyet. Lehet hogy csak nagyon ügyetlenül fogalmazta meg a mondandóját, de azért nem véletlen, hogy többen is felkapták a fejüket a megjegyzésére, amit aztán magyarázatként nem visszakozással, hanem még továbbiakkal tetézett. Várható volt, hogy a kemény jelzők (hozzáállás, edzésmunka stb. negatív, lekezelő beállítása) csípkelődő válaszokat fognak szülni : ) A fentiek tekintetében nem is az számít, ki milyen jó vagy sikeres futó. Ahogy bitliszbá és nabirye is leírta a maga szintjén mindenki lehet profi hozzáállású, hiszen nem feltétlenül másokkal kell versenyezni, a futásban épp az a szép, hogy magadat legyőzd, a saját korlátaidat átlépd. Épp ezért nem az eredményeimet soroltam fel, hanem inkább a fejlődést! 6 órás maratonról is lehet fél órát fejlődni, meg 3 órásról is (2 és fél órásról már nehéz : ) így mindegy ki milyen képességekkel rendelkezik, azt gondolom a fejlődés maga tisztelendő mert eredmény-centrikusságot és kompetitív hozzáállást feltételez. Ezért írtam le ezeket nem felvágásból (a régi bloggereknek úgysem mondtam ezzel semmi újat : ) Ilyen módon én is maximálisan tisztelem azokat, akik a nulláról indulva leküzdik a kezdeti majd a későbbi akadályokat és futnak (bármennyit és bármilyen tempóban). Magnós Gyula bácsi pl. nekem is nagy példakép. Aki régóta olvassa a Futóblogot azt is tudja, hogy én épp a munkámban való hitelesség miatt kezdtem el futni 9 éve és lépkedtem szépen előre és nem esik jól ha ezt bárki egy könnyelmű vagy meggondolotlan (vagy amatőr : ) megjegyzéssel megkérdőjelezi.
Ezek szerint együtt küzdöttük végig tavaly a 4 napot ; ) Természetesen érdekelnek az eredményeid, de még inkább az élményeid a versennyel kapcsolatban, nem a hitelesség miatt, mert azt egy pillanatig sem kérdőjeleztem meg, hanem mert idén is készülök indulni, így jól jön minden tapasztalat ami segíthet, ugyanis közel 2 és fél órát szeretnék javítani a múlt évhez képest : ) Hiába, nem bírok magammal, kell az újabb kihívás : ) Bitliszbának meg szorítok az elsőhöz! Fel vagy készülve rá! Nyugi, meglesz!

DaMartian 2010.03.06. 09:16:48

@sztibi25.: hmmm... Vagy én is nagyon bénán fogalmaztam, vagy nem akarod érteni amiket lírtam... Teljesen összekutyulsz egymástól tökéletesen független dlgokat. Mondjuk azután, hogy a mezitlábas afrikai kisgyerekes példára egy gepárddal reagáltál, aminek a kommenthez nem volt semmi köze, szinte már meg sem lepődöm... Mint ahogy azt sem érted, hogy pont az amatőr szó általad használt jelentésén volt itt mindenki kiakadva. Mert itt (szinte)mindenki amatőr futó és büszke az így elért eredményeire, legyen az a Sziget első körbefutása, vagy a CCC. De az, hogy a hozzáállásukat kritizálod, és azt állítod hogy nem teljesítményorientált, vagy motivált, sőt akinek fülhallgató van közben a fülében az még béna is, az már bántó. Aki csak ismerkedik a futással, és van x kiló feleslege, az lehet hogy sokkal nagyobbat küzd az első 5 kilométeréért, mint az, aki maraton egyéni csúcsért edz! De ha nem direkt sértegettél, akkor részemről el van nézve!

futó1 2010.03.06. 09:51:43

@DaMartian:
Nem tisztem védeni sztibit, de kezd a dolog már boszorkányüldözéshez hasonlítani. Volt egy félreérthető mondata ,ami elindított egy lavinát. Évek óta olvasok különböző fútófórumokat, s évről évre felizzik a vita a zenével futással kapcsolatban, s a zenés futók mindig úgy védelmezik álláspontjukat, mintha valaki el akarna tőlük venne valamit.
Picit több tolerancia egymás felé, s meg lehetne teremteni a világbékét:))) S talán itt a pont a történet végén!

S igen együtt küzdöttük végig tavaly a BSZM-et. S ezek szerint idén is így lesz.
Most már így a célegyenesbe érve, jó pihenést, feltöltődést a versenyig, aztán Siófokon talizunk, s összecsapunk:))

DaMartian 2010.03.06. 09:59:16

Véleményem szerint én 4 tényszerű érvet is írtam a zene sportra gyakorolt hatására, így közel sem csak azzal érveltem, hogy én zenére futok. Ez a 4 dolog egymástól teljesen független és a válaszodban ezeket keverted össze, hozzátéve még olyan dolgokat, mint a "résztáv" amely szó egyetlenegyszer sem szerepelt egyik kommentemben sem. Nyilvánvaló, hogy senki nem résztávozik zenére. Ilyet nem állított senki. Itt többé-kevésbé egyenletes tempójú, fél óránál hosszabb futásokra gondolt mindenki. Persze, hogy a zene spannoló hatása csak időleges. Hiszen a testedet nem tudod vég nélkül becsapni vagy kihasználni. De azalatt a rövid idő alatt ez bizony teljesítményfokozó tényező lehet. Amikor tavaly maratonon 37-nél hulla fáradtan ritmust váltottam a U2 - Vertigo című számára, azt hittem 500 méter után kipurcanok majd. De a testnek gyakran több tartaléka van, és sokkal többre képes, mint gondolnánk. Én voltam legjobban meglepve, hogy végig bírtam. A futás közbeni zenehallgatást (mint sokminden mást) lehet okosan és bután csinálni. Ha valaki bután csinálja, az valóban amatőr húzás, de nem magával a zenehallgatással van probléma. Ahogy te is írtad, a sikeres hoszútávfutáshoz egyenletes tempóra van szükség. A zene ebben is segíthet, ezt is leírtam, csak nem akartad észrevenni... Az hogy a példákat kutyulásnak érzed, az azért van, mert jól összekutyultál 4-féle különböző dolgot. Nem hasonlítottam semmit semmivel, leírtam 4 tényt a zene sportra gyakorolt hatásáról. Nem állítottam, hogy ezek közül mind a hosszútávfutásra vonatkozik! A boxolóknak, focistáknak, kéziseknek a RÁHANGOLÓDÁS miatt játszanak zenét. Hogy olyan feltunningolt és "harcra kész" állapotban álljanak oda magára a mérkőzésre, hogy ott aztán a maximumot nyújthassák. Onnan már nincs szükség a zenére. A futók közül ez inkább a sprintereket érinti, akik néha órákig melegítenek és várnak a saját számukra, majd ott néhány másodperc alatt kell maxot teljesíteniük. A zene és a mozgás szinkronitása ami a hosszútávfutást érinti (ahogy fentebb kifejtettem) illetve a zene figyelemelterelő hatása. Ami valóban lehet káros, ha az ember bután csinálja, de ahogy írtam mindent lehet rosszul csinálni, vagy túlzásba vinni, ettől még nem feltétlenül magával a tevékenységgel van baj! Pl. edzeni kell a fejlődéshez, de a túledzettség már káros. Inni is kell mert dehidratálódsz, de ha dugig iszod magad nem fogsz tudni futni stb. Tehát a "boxolók ritmusra verik egymást" kezdetű mondatod csak azt bizonyítja, hogy nem érted vagy nem akarod érteni a dolgot (vagy én fogalmazok rosszul) és különböző dolgokat keversz össze, amikben a közös csupán a zene meg a sport, bár így volt bennük ugyanannyi közös, mint a Gepárdban meg a mezitlábas kisfiúban, mert mind a kettő fut, meg Afrikában van : ) Valószínűleg sosem fogsz látni elit futót fülhallgatóval, de ez nem jelenti azt, hogy számukra a ritmus nem fontos! Meg itt most döntően edzésekről beszélgettünk, nem versenyről! Rengeteg elit sportoló (nem csak futó, kosaras, focista is) nyilatkozta, hogy a zene nagyon fontos számukra a mozgás ritmikája miatt. Tehát ha effektív nem is hangosan szóló zenére rúgják a gólt, azért a hatása jelentkezik. Talán még a bokszolók ütéskombinációjában is van szerepe, erről talán WinklAirt kéne kifaggatni, de ez már megint más téma, félek erre is jön majd valami kombinálás a futásra. Összegezve az, hogy a TE erőbeosztásodnak és mozgásritmusodnak nem tesz jót a zene, és a profi hozzáállású maximálisan eredményorientált edzésednek bekavar, attól még nem hülyeség, mert jól megválasztva épp hogy jót tud tenni ezeknek. Ha rosszat tesz, akkor nem jól választottál zenét, ami épp olyan, mintha rosszul eszel-iszol-melegítesz.. Ha meg egy kaptatón a zene ritmusa miatt purcansz ki az a te hülyeséged, ugyanis senki nem mondta, hogy kizrólag a zene ritmusára lehet futni! Valaki itt nagyon jól megfogalmazta, hogy zenéVEL és NEM zenéRE fut! : ) Senki nem beszélt végig felspannolt állapotról sem! Sőt! A jól megválasztott ritmus pont segít abban is, hogy ne fusd túl magad a verseny hevében! Tehát ha 2 órás a powersongod és elfutod miatta a versenyt az megint csak a rossz zeneválasztás, így a Te hibád, nem a zenéé : ) Szóval én futok továbbra is zenével, mégis azt vallom, hogy eredménycentrikus hozzáállással. Pl. most megyek és futok a Szigeti hendikeppen a múlt havinál gyorsabb kört : D
A közlekedésben abszolut nem vagyok felelőtlen azért, mert közben zenét hallgatok. Az hogy kiesik egy érzékszerved nyilvánvaló hátrány, de körültekintéssel ez maximálisan pótolható. Illetve a zenét halkítani is lehet, ha olyan helyen vagy, ami ilyen szempontból veszélyesebb. De azt gondolom mindenki igyekszik azért olyan helyen futni ahol fülessel vagy anélkül, de nincs veszélyben. És bárhol élsz erre van lehetőség! Veszély inkább csak az oda-és visszaúton jelentkezik, pl míg kiérsz a Szigetre, Ligetbe stb.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.06. 10:16:03

Éppen most gondolkodtam, hogy ki kellene próbálnom a zenehallgatást futást közben, de nincsen hozzá lejátszóm. Ha valakinek van valami jótanácsa azzal kapcsolatban, hogy mire figyeljek a megvásárlásánál, annak örülnék.

M.Islander 2010.03.06. 10:50:43

kiveszek egy nap szabit v. kihagyok egy futást, hogy elolvassam ezt a ságává dagadt komment-áradatot :o)

az a gyanúm, hogy zene vs. nem-zene ügyben nem közeledtek az álláspontok, speciel én sem fogok rákapni a fentiek alapján.

bagolybagoly 2010.03.06. 10:57:25

@DaMartian: Bár nem én lettem megszólítva, de az ütéskombinációkban tényleg nagyon fontos a zene. Amellett, hogy az ember igyekszik megtanulni a helyes technikát, nagyon fontos a sebesség. Nekem nehezemre esik elképzelni, hogy hogyan lehet ugyanazt a kombinációt gyorsabban kivitelezni, ha nem segít benne egy gyorsabb ütemű zene ELEINTE. Aztán persze menni fog. De csak csöndben pusztán elhatározásból ..... háááát.
Aztán nem csak a ritmus. Pavlov kutatásait biztos mindenki ismeri. Fel is spannolhatjuk magunkat, meg is jutalmazgathatjuk mangukat a zenével. Levezetéshez szinte mindig ugyanazt hallgatom, és rendkívüli elégedettség önti el a lelkemet tőle.

Leggy 2010.03.06. 11:20:39

@rrroka: nem mp3-lejátszóról hallgatom, hanem fapados mobilon. már épp rendelni akartam egy ipodot, amikor rájöttem, hogy ha a mobilomat a hozzá kapott kábellel rácsatlakoztatom a számítógépemre, majd berakok egy cédét, és "szinkronizálom " a telefonnal - VOILÁ - meg is van a futózeném. és akkor nem kell külön zenelejátszót meg telefont cipelnem. a telefonom esetleges segélyhívásra kell (erdőben futok) Előtte halálra idegesített a rádió.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.06. 11:27:07

S@rrroka:

Szerintem nem futnának ennyien ha nem lenne mp3 lejátszó...

flicka 2010.03.06. 11:30:32

Elég rég olvasgatom a futóblogot és pont azért szerettem - azonkívül, hogy a futás érdekel -, mert itt nem ment egymás mardosása, mint oly sok más helyen. Mintha egy politikai gyűlésen ülnék, ahol az ellenfelek magyarázzák az igazukat.
A futás jó. A zene is jó. Én elég figyelmetlen és "csökkentlátó" is vagyok, ezért nem hallgatom futás közben. De néha jár a fejemben egy-egy kedvenc dalom.
Bazi amatőr vagyok, mert se edzéstervem, se különösebb célkitűzésem. Nem túl sokat futok, nem túl nagy tempóban. Azért futok, mert szeretem csinálni, és mert egész nap egy irodában ücsörgök. Meg azért, mert nemcsak fizikailag, szellemileg és lelkileg is jót tesz. Kiegyensúlyoz. (Ezt például a hajdani tesiórákon egy tanáromnak sem sikerült tudatosítania, pedig mozogni, futni jó.)
Csak mosolygok az emberek értetlen tekintetén, mikor megyek a zimankóban, szélfúvásban futni. És közben baromira büszke vagyok magamra, hogy megcsinálom. Pedig van, akinek ez csak bemelegítés. :-)
@bagolybagoly: a rádió ötlete nagyon jó, szólj, ha megvan :-))))

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.06. 11:31:23

@szasza75:

Szerntem eléggé beindult ez a Tankcsapdás 'topic' :)

DaMartian 2010.03.06. 11:38:43

@futó1: Szó sincs boszorkányüldözésről. Jó hogy a toleranciát említetted, mert bár mindenki védi az álláspotját, a zene pártiak egyszer sem bénázták le a nem zenére futókat. Bár én nem olvasok más blogokat, így nem tudom hogy áll a zene vs. nem zene téma, de szerintem itt sem az vágta ki a biztosítékot senkinél, hogy bárkinek az a véleménye, hogy zenére nem jó futni, hiszen az ilyen fórumok épp a vélemények ütköztetésére valók. A felháborodást inkább az érvek nélküli minősítés váltotta ki. És hogy az egy félreérthető mondatot követő "magyarázatok már csak rontottak a helyzeten. Arról nem is beszélve, hogy aztán már szezont kevertük a fazonnal. Bár épp arról volt szó hogy az "amatőr" kifejezést ő a "béna" vagy "nem szakszerű" értelmében gondolta (ez esett épp rosszul az érintetteknek, akik amúgy amatőrök : ) majd elkezdett az elit futókkal és az ő felkészülésükkel példálózni. Majd egyenlőség jelet tett a felelőtlenül autó előtt átrohanás és a fülessel közlekedés között, pedig az ég világon semmi összefüggés nincs. Felelőtlenül közlekedni sajnos zene nélkül is lehet, de attól mert valaki zenét hallgat még lehet körültekintő. Én egy centivel sem érzem magam nagyobb veszélyben az utcán azért, mert fülhallgató van a fülemben, sem futáskor, sem máskor.
A Balatont már nagyon várom, remélem nem lesz olyan vacak idő, mint tavaly! Viszont nagyon kis tapasztalatlan ultrás vagyok ahhoz, hogy magamon kívül bárkivel összecsapjak! Ha beérek, az már nagy teljesítmény, ha gyorsabban beérek, mint tavaly, az már óriási eredmény, fél óra javítással már elégedett lennék, ha meg elérem a kitűzött célt, akkor végtelenül boldog leszek : ) Sok sikert Neked is!

DaMartian 2010.03.06. 11:49:27

@mîkæl: és ez így van jól ; )
Mármint hogy nem lettél meggyőzve, nem az hogy kihagyod a futást : )

DaMartian 2010.03.06. 11:55:58

@Sekiwake: legyen apró és könnyen kezelhető. Szerintem ez a legfontosabb praktikum szempontjából. Aztán jöhetnek a nyalánkságok. Határ a csillagos ég, így nyilván az sem mindegy mennyit szánsz rá! Ha hosszabbakat futsz az sem mellékes mekkora a tárolókapacitása (bár azt gondolom 2-3 giga felett már annyi zene fér rá, hogy egy évnyi futás után sem unod meg) és hogy mennyit bír az elem/aksi? Annál kevés idegesítőbb van, mint mikor elindulsz és féltávnál megkukul a cucc... Aztán jól jöhet ha van rajta kamera (hátha látsz egy őzet az erdőben, vagy mást amit épp megörökítenél) vagy más egyéb funkció (ébresztő, stopper, tetris mittoménmi) Ha új befektetésen gondolkozol (reklám helye) akkor lehet érdemes nano-t venni (a régebbiek nem olyan drágák és szinte ugyanazt tudják mint az új) mert azzal működik a Nike+ így tudod mérni a futásaid főbb adatait (távolság, sebesség, idő, kalória) és az edzésnaplóvezetéssel sem kell bíbelődni. Meg hát idén is lesznek cselendzsek...oppsz. Még mindig lógok az ajikkal.. Fenébe! : (

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.06. 12:06:48

@futó1: felizzott a vita így van. de amitől izzott az az volt, hogy mi zenélősök azt mondtuk: ne bénázz már le minket, ha mi zenével futunk, de felőlünk futhatsz zene nélkül, nem kötelező. erre meg még mindig az a válasz: mondjátok csak, szerintem akkor is bénák vagytok. hogy lehet úgy kompromisszum, hogy az egyik fél azt mondja: jólvan persze igazad van, kis hülye.

@Sekiwake: tök mindegy milyen lejátszó, a fülhali legyen jó, és olyan h nem esik ki a füledből (ez sajnos csak használattal derül ki). én spec a telefonnal futok, abban van beépítve mp3 is meg rádió is, így nem kell külön költeni rá pénzet. az ipod akkor jó, ha nike csipped is van, mert akkor kapsz visszajelzést tempóról és távról is.

@Leggy: láthatod én is telefonnal hallgatok zenét. :) nekem a NOX vs TCS ellentét tűnt fel inkább... :D

futó1 2010.03.06. 13:04:48

@rrroka:
De nem bénázott le titeket senki ezért nem értem a párbeszédet. Néhányan felkapták a vizet/fejüket az amatőr szóra, amiben nincs semmi sértő, a többit meg hozzágondoltátok, ezt azért merem leírni, mert elolvastam a témáról az összes hozzászólást/edzés utáni relax:))))/
Erről az egészről eszembe jut egy tegnapelőtti történet: éppen futottam a szigeten egy nagyon jó futóval, s az edzés közepe tájékán mellénk csapódott két még "jobb" futó, s egyikük megkérdezte, hogy mit pötyörészünk . Ez 4:20 körüli tempónál volt, meg is sértődhettünk volna rajta, mert ez pl. nekem azért nem olyan pötyörészős edzés, de ehelyett nagyot nevettünk.
Az amatőr szó jelentése nem egyenlő a bénával, még a "rossz értelmében" sem.

futó1 2010.03.06. 13:11:07

@DaMartian:
Az összecsapást természetesen viccesen mondtam,én sem küzdök senkivel saját magamon kívűl a futás ezen műfaja egyáltalán nem aarról szól szerencsére...
Remélem én is ,hogy jobb idő lesz , mint tavaly, mert éppen elég a távot teljesíteni önmagában is.
Biztos olvastad,hogy idén nem lehet zenét hallgatni ezen a versenyen, éppen a balesetveszélyessége miatt, s egyre több versenyszervező gondolja így, talán nem véletlenül... De biztos vagyok benne, hogy így is teljesíteni fogd, s még az is lehet,hogy sokkal könnyebbe, de ezt majd ott jól megbeszéljük...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.06. 13:25:03

@DaMartian:

Alapvetően szerintem a legtöbb ember számára egy hosszabb futás, vagy bringa hihetetlenül unalmas zene nélkül.

Persze van aki akkor 'meditál' - ilyen szempontból jó a csend.

Képzelj el egy 4 órás bringázást, vagy egy 3 órás futást zene nélkül. 8D

Szerintem kétségtelen hogy nem lenne ekkor a tömegsportos 'futóbázis', ha nem lenne hordozható zene...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.06. 13:27:35

Amúgy ma már vannak mp3 lejátszók _úszáshoz_ is, de ha belegondolok nekem pl. az úszás inkább egy fajta meditáció, szóval ekkor nincs szükségem zenére.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.06. 13:51:17

@futó1: nemtudom, nekem végig az jött le, hogy aki zenével fut az tök béndzsa. Futhat zenével, mondhat bármit, lehet eredménye, hozhat példákat,d e attól még csak egy béndzsa dumája marad. :)
na nekem spec ez a leereszkedősdi nem tetszik leginkább, le is írtam jóval feljebb. nem volt benne irónia, vagy vicceskedés úgy, mint ahogy te az előbb írtad. és bármit mondtunk, ugyanezt a lekezelést éreztem. és más is, azért pörgött mindenki ezen.

futó1 2010.03.06. 14:04:36

@rrroka:
de a béna szót,mint az amatőr szinonímája először Damartian használta, tehát nekem az jön le,hogy figyelmesen kell olvasni.
S nem szabad összekeverni a jóindulatú jobbító szándékot a ledegradáló kijelentésekkel.
egyre inkább azt érzem , ,hogy nem az itteni vita szereplőivel van a gond, hanem a világgal amiben élünk, mert mindenben a rosszindulatot kell feltételezni, pedig ha akár egy futó is kipróbálja, milyen zene nélkül futni és jó hatással lesz rá akkor már megérte ez a rengeteg idő amit ezzel az amúgy parttalan vitával eltöltöttünk:))

sztibi25. 2010.03.06. 14:52:14

@futó1: Köszönöm az értő olvasást, és azt, hogy legalább valaki úgy értelmezi a mondataimat mint én. Az, hogy egyre kevesebb versenyen lehet zenével futni pedig tényleg önmagáért beszél. Vagy lehet, hogy csak a szervezők tájékozatlanságát mutatja? :))

sztibi25. 2010.03.06. 15:10:19

@DaMartian: Nagyon rákaptál a profi és az amatőr szavakra. Még nálam is keményebben nyomod:))
Írtam én valahol, hogy profi lennék? Használtam valahol a béna szót? Ez utóbbit, meg igazából a profi és amatőr szembenállást is csak te szajkózod. Plusz még egy két kommentelő. A "botrányt keltő" mondatom értelmét is leírtam. Nem egyszer. Nem amblokk a futókra értettem, hanem csak a futás közbeni zenehallgatásról alakult ki ez a véleményem. A te nézeted szerint akkor ha egy jó csapat focimeccsen potyagólt kap, és valaki azt mondja, hogy ez amatőr hiba eredménye, akkor az illető bénának és szarnak nézi az egész csapatot? Szerintem csak az adott helyzetre szól a megjegyzés és nem azt jelenti, hogy béna a csapat.
Szerintem inkább próbálj meg lassabban és értőbben olvasni, vagy válaszolj picit higgadtabban, és ezt a megszállott profi-amatőr ellentétet és bénázást verd ki a fejedből, annál is inkább, mert én sem tartom magam profinak. Így már csak az az ötletem maradt, h. burkoltan Te érzed magad annak, ezért erőlteted ennyire azt, hogy én állítólag lebénáztam mindenkit:))
A béna szót pedig sehol nem írtam le. Ha mégis, örülnék, ha bevágnád a mondatot.
Szeretném látni azt is, hogy hol kritizáltam a hozzáállásodat/hozzáállásotokat és hol mondtam, hogy nem teljesítmény orientált aki zenével fut. Én csak azt írtam, hogy a zenével való futás nem épp a leghatékonyabb módja a teljesítményfokozásnak. Szerintem. Így úgy tűnik számomra, a "saját démonaiddal" harcolsz, és olyanokat adsz a számba, amilyeneket nem is mondtam, sőt, még csak nem is gondoltam. Így azt sem írtam, hogy csak az a jó futó, aki egyéni csúcsokat dönget. Elhiheted, a szándéka sem volt meg bennem a sértegetésnek. Sőt, még a veszekedésnek sem. De ha meg tudnád mutatni, hol "gyaláztam" azokat, akik nem teljesítmény orientáltak, akkor még ha szükséges, elnézést is tudok kérni. A profizás és amatőrötés a te mániád. Párszor leírtam, én is amatőrnek tartom magam, m int ahogy azt is, nem az időeredmény, hanem a hozzáállás és a szándék tesz valakit profivá a szememben.
A résztáv szót tényleg nem írtad. Látod, nem nehéz néha beismerni, hogy az ember félreolvasott valamit. Ezt félreolvastam. Viszont a fartleket se zenére szokták belőni általában. Legalábbis szakirodalomban nem láttam még.
Azt, hogy az elit futó számára a ritmus nem fontos, szintén nem írtam ( Te írtad: Valószínűleg sosem fogsz látni elit futót fülhallgatóval, de ez nem jelenti azt, hogy számukra a ritmus nem fontos!") Sőt!. Nem akarom magam ismételgetni, de a lényeg, hogy nekik aztán tényleg igazán fontos a ritmus, csak ők zene nélkül érzik. És pont ebben lehet zavaró a zene, ha valaki saját ritmusa helyett a zene ritmusára fut. És nem azért mert "béna", ahogy te fogalmaznál, hanem pusztán csak azért, mert tapasztalatlan. Szerintem.
A félreérthető mondatom után pedig nem magyarázkodtam, hanem magyaráztam. A dühből/dacból történő olvasásnak, válaszolásnak ugyanis megvan az a lehetősége, hogy félreolvassa az ember a szöveget.
Az tisztán látszik, hogy nem fogjuk meggyőzni egymást. Nem is célom. Csupán azt szeretném, ha nem az a kép alakulna ki, hogy lebénáztam mindenkit, magamat profinak tartom, míg mindenki mást amatőrnek. A Te érveidat is megértem, csak nem értek vele egyet. Ettől függetlenül nem kérem ki a nem zenével futók nevében, hogy látens módon lebénáztál minket, mert nekünk bekavar egy kis zene, és már el is rontja az edzésünket :))

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.06. 17:21:15

Ez nem a tőmondatok napja.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.06. 17:45:40

Ti most arról vitatkoztok, hogy jó e zenét hallgatni futás közben vagy nem ? 8'DD

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.06. 17:58:32

Pedig a válasz marha egyszerű: aki NÁLAM kevesebbet fut, az amatőr bénakacsa, aki meg többet, az szőröstökű vérprofi :-)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.06. 18:24:21

A versenyeken egy tiltást kellene behozni, mégpedig azt, hogy pufi csajok nem állhatnak előre! Csak BGy mögötti területről indulhatnak. :))))
Ma jutott eszembe, hogy itt mifelénk volt egy pufi csaj, aki zenét hallgatott futás közben (amatőr:))) és a CD lejátszóját a kezében tartotta vízszintesen, mint a pincérek a tányért. Mindezt akkor, amikor én a Chili világmárkájú mp3 lejátszómat 2900-ért vettem. Még amatőr koromban. :)))

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.06. 22:54:13

@Sekiwake: én (majdnem) az első perctől fogva zenével futok (igen, amatőr vagyok :-)))), az mp3 játszómat direkt a futás miatt vettem meg: Philips SA2925 (ha jól emlékszem a számokra), 2 GB memóriával, FM rádióval, USB-ről tölthető beépített akkuval. Szempont volt a kis méret, viszonylag nagy kapacitás és a rádió (néha azt is hallgatom, ha éppen nincs kedvem a zenéhez).
Tanulságok:
- én egyébként is sokat hallgatom a saját zenéimet (munka, autózás, otthon, futás, stb.), azt a 300-350 zeneszámot ami a lejátszóra fér, elég gyorsan megunom, ezért tervben van egy nagyobb kapacitású lejátszó beszerzése: iPod nano-t szeretnék, azon szinte az összes kedenc zeném elfér, és a Nike+ is szempont. Az fő akadály, hogy egy rakás pénzbe kerül :-(
- ha esetleg nem csak futáshoz használod, és az akku USB-ről tölthető, érdemes tudni, hogy töltés közben használható-e (az enyém nem, szívtam is már emiatt). Jó kérdés, hogy a nano ezt tudja-e?
- ahogy DaMartian említette, az akku kapacitása is fontos szempont, a Philips-em ilyen szempontból teljesen jól "muzsikál"
- érdekes lehet, hogy tud-e playlist-et kezelni (az enyém pl. nem)
- a véletlenszerű lejátszásnál is lehet buktató: az én lejátszóm pl. minden újratöltés után ugyanabban a sorrendben játsza le a zenéket, ami eléggé idegesítő

Ha már így a zenére terelődött a szó, figyelmetekbe ajánlom a zenei blogomat, amit N.T barátommal társszerkesztünk (futásról is esik némi szó a zenék között):
napi-trance.blog.hu/

(igen értem, Lukács László meg forog a sírjában, pedig még meg sem halt szegény :-)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.07. 00:03:16

@rrroka: @Navixaf: @DaMartian:
Köszönöm a válaszokat! Agyalgatok még egy kicsit a dolgon, szerintem valami egyszerű és olcsó megoldás lesz az első lejátszóm. Mondjuk, lehet, hogy nem fog ráférni a Rush összes FLAC-ban (6 Gb), de kibírom.

A múltkor előkerült egy garázskipakoláskor a feleségem Sony Walkman-ja a 90-es évek közepéről. Kipróbálom azzal, csak vinni kell még 3-4 kazettát is :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.07. 07:47:46

@Sekiwake: vókmennel én is futottam régebben, egy övtáskában vittem magammal. Félóránként bénázás a kazettafordítással, de azért túléltem. Hű, de amatőr voltam! :)))

Mylady 2010.03.07. 09:42:05

@Sekiwake: én nem szeretek sok pénzt kiadni az ilyen kütyükre (meg semmire sem), mert mindig attól félek, hogy tönkremegy, elejtem, megkarcolom, összetöröm, stb és akkor kidobtam egy halom pénzt... szóval féltem...
főleg, hogy rengeteget nyúzom

ezért az olcsóbbak közül szoktam válogatni
csak arra kell figyelni, hogy ne legyen gagyi
az én mostanim egy trekstor márkájú, szerintem elég jó, már több mint egy éves és még semmi baja nem volt

szerintem már 2 gb-re elég sok szám fér, és ugye bármikor cserélgetheted

amire szükség lehet: tudjon könyvtárat meg playlistet kezelni, legyen kijelzője, tudjon véletlensorrendet
és ne legyen túl érzékeny a kezelője, hogy lehessen zsebbe tenni
nekem van olyan, amelyiken van "billentyűzár" , csak az meg azért nem jó, mert először fel kell oldani, ha akarok valamit

az aksi fontos, az enyém sajnos csak 4 órát bír, mindig figyelnem kell, hogy fel legyen töltve, szóval hirtelen felindulásból nem tudok futni menni :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.07. 10:07:27

Ja, ha valakit érdekel a teljes Tankcsapda interjú, itt megtalálja:

www.music.hu/news.php?cikk=8704

Ha már ennyire zenei lett a kommentek nagy része, gondolom kielégítem a zenei beállítottságú futók esetleges igényeit.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.07. 11:07:00

@Mylady: Kössz a tippet. Mondjuk a Trekstor azért egy olyan jól csengő név a hardverpiacon, aki kérhet nyugodtan többet a termékéért, mert rá van nyomva neve. Furcsa, hogy olcsó volt, utánananézek, mennyiért vesztegetik őket.

Azon is gondolkodtam ma reggel, hogy hova tegyem futás közben, a nyári rövidgatyámon ugyanis nincs zseb. Praktikus....
A papírzsepiket, amiket viszek magammal, jobb híján csak lazán, a fegyver mellé teszem :-)

(Egy felkarra szíjazott toktól egyelőre elzárkózom.)

Mylady 2010.03.07. 11:41:21

@Sekiwake: állítólag a németeknél ez nagyon népszerű márka
én kb 9 ezerért vettem (pont akciós volt), ez ráadásul mp4
ilyen: trekstor.de/en/products/detail_mp3.php?pid=90&cat=0
de azt hiszem, már 1-2 gigásak nincsenek, csak 4-8asok

az armband nagyon jó dolog
én azt hordom tavasztól őszig (a téli dzsekim felkarján szerencsére van zseb)
mivel az én lejátszóm lapos, így teljesen a karomra simul + lehet játszani a vezeték hosszával és ráadásul van egy plusz zseb rajta, ahova a lebutított kulcscsomóm pont befér két pzs társaságában
tökéletes :)
én médiamarktban vettem, ezerféle volt, 1-3 ezer körül

Mylady 2010.03.07. 11:46:08

ja, ilyenem is van:
trekstor.de/en/products/detail_mp3.php?pid=106
ezt tartalékba vettem, ha esetleg váratlanul tönkremenne a másik
3 ezer volt, igaz, csak 1 gigás
és kicsit nehézkes kezelni, mert nincs kijelzője
de a célnak tökéletesen megfelel :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.07. 13:33:48

@BGy: én éppen most ajándékoztam el egy _profi_ walkmant a másik blogomon (ingyenadom.blog.hu , és nem pörög, szóval jöhetnek a felajánlások... :D ), ami kb kazetta méretű, fordítós és számkeresős volt. régebben néhányszor használtam amatőr futáshoz.

M.Islander 2010.03.07. 13:37:13

javallom, hogy egy új topikban vitassuk meg az ideális pulzusszám kérdését, gondolom legalább ilyen vérmes szájkarate-vetélkedővé fajul :o)

ezen az amatőr/profi distinkción meg nem érdemes ennyit rugózni, a profiknak is lehetnek borzasztóan amatőrisch allűrjei és viszont.

az RW playlist-tel kapcsolatban arról se feledkezzünk meg, hogy Alison Morisette nem csak a playlist-ről nyilatkozott az on-line változatban, hanem arról is, hogy időnként a pakisztáni rakétát (e: mariuhana) sem veti meg (ezzel veszítettek néhány előfizetőt), ennek ellenére nem gondolnám, hogy bármelyik szükséges a futáshoz :o)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.07. 13:47:39

@sztibi25.: a netes viták egy idő után eljutnak a "hol írtam én ezt" stádiumig, ahol értelmét is veszti az egész, mert nem csak a konkrét leírt szavakat érti az ember egy szövegből. senki sem törvénykönyvszerűen fogalmaz, ahol tényleg mindent szó szerint kell érteni. egyszerűen olvasunk a sorok közt, asszociálunk és megszületik a benyomás a hsz-ről. mint láthatod sokunknak az jön le, hogy lebénázol minket, az edzésmódszerünket, és nem tartod sokra a zenével turbózott teljesítményt, ráadásul idomított maki módjára bedőlünk a marketingtrükköknek. lehet h nem akartad ezt így megfogalmazni, de így értettük. ha félre, hát félre, ez van.
ha még jobban belegondolunk, akkor ráadásul minden jogod megvan ahhoz, h vkit bénának, amatőrnek nevezz/tarts, szólásszabadság meg gondolatszabadság is van, egyszerűen nekünk meg megvan a jogunk, h ez ne legyen a kedvünkre, és visszaszóljunk. :)
sosem lesz győztese meg vesztese magának a vitának, hiszen nincs egy nagy és általános igazság, csak kialakul egy-egy kép egymásról, ami majd meghatározza, hogy később hogyan viszonyulunk a másik véleményeihez, hozzászólásaihoz.
ebből a szempontból szerintem te sokat vesztettél.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.07. 13:50:37

@mîkæl: sosem mérek pulzust, az nekem olyan profi dolognak tűnik. a szó jó értelmébe. ráadásul kell hozzá egy kütyű, szóval innentől kezdve tiszta marketing az egész. :DDD

sztibi25. 2010.03.07. 15:24:47

@rrroka: Hogy ez a vita idáig jutott, úgy érzem nem az én hibám. A véleményeimet pedig sosem azért írom, hogy bárkinek is elnyerjem a tetszését, szimpátiáját. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy sértegetnék, vagy tapintatlan lennék. Ha netalántán mégis, nyílt szívvel bocsánatot kérek. Viszont ez a hozzáállás, amit Te is erősítesz ezzel a kommenteddel megöl minden értelmnes diskurzust. Mert ahogy elnézem a lényege: vagy az van, amit mi gondolunk, vagy ha nem, akkor inkább valamilyen módon "ellehetetlenítjük" a másikat. Nem a visszaszólással van bajom, hanem pl. az előbb említett "ellehetetlenítésnek" ezzel a módjával. Itt páran eldöntötték, hogy én mit írtam, és én akárhogy is magyarázom, szépen evidenciát csináltok abból, hogy én mindenkit leamatőrözök, sőt le bénázok. És akkor jössz azzal, hogy nem kell mindent szó szerint érteni. Dehogynem Ez a pontos diszkurzus alapja. Pláne, ha egy állítólagos sértésről van szó. Sarkítva én is elkezdhetnék siránkozni, h. itt mindenki szidja az anyámat:))). Igaz senki nem tette, de én így gondolom, mert nekem így jó. Hát ezért szükséges a pontos fogalmazás (amiben én is vétettem az elején) és a pontos szövegértés.
Az itt folyó párbeszéd pedig így átmegy hitté és nem hitté. Nem az számít amit a másik leír, mond, tapasztal, hanem hogy milyen képet alakítunk ki róla. Én is tanultam már rengeteg dolgot úgy, hogy vehettem volna azt kioktatásnak. De nem vettem. Megfogadtam, és ennyivel is több lettem.
Emellett azonban én is úgy érzem, amennyire épp ésszel lehetett kimerítettük a témát, ennél tovább én se akarok magyarázni, és másokat se akarok "hergelni", azzal, hogy értelmezem a saját mondataimat. Veszteni pedig nem vesztettem. Sőt! Nyertem rengeteg tapasztalatot.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.07. 15:46:30

"A vitában mindig az övé az utolsó szó. Ha ezek után mondasz valamit, az már a következő vita kezdete."
:-)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.08. 06:26:24

@sztibi25.: mondhatnám erre azt hogy "hol írtam azt, hogy..." :))) de tényleg eljutottunk a végére.

THE END

credits:
director: Angelday
music: tankcsapda

cast:
the evil: sztibi85
the hero: damartian
hero's firends: rrroka, bitliszbá
....

(c) 2010, futo.blog.hu

helemburgis 2010.03.08. 10:49:45

@Domesticdragon: nincs mit! :) Itt visszatert a zimanko, uhogy a tegnapi hosszura az idöjarashoz is passzolo Ivan Gyenyiszovics egy napja forgott Szolzsenyicintöl. Jo orosz irohoz meltoan, a mü kitart meg egy-ket tovabbi 2oras futashoz. :))

@BGy: Ejnye, itt jartal a szomszedomban, s nem csöngettel be? ;)) Tonynal vasarolok en is, emellett nagyon jokat szoktunk beszelgetni, ha eppen ugy hozza a lepes. Egyebkent valoban magyarok, de mar evezredek ota itt elnek.

@rrroka: kutyafajat, kihagytal a kamaradarabbol! :DD

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.08. 10:51:17

@helemburgis: bocs

cast:
... és még sokan mások ...

:DDD

helemburgis 2010.03.08. 11:54:41

Bocsanat, nagyon nem tartozik a temahoz, de olyan jol pörgög ez a bejegyzes, hatha kapok egy kis tanacsot. :)
Keresnek futasra egy olyan (rövidujju) tech. felsöt, aminek a hatan, derek tajekon van egy (zipzaras) nagyobbacska zseb. Mar többször lattam versenyen elöttem futo ferfiakon ilyen felsöt, de neten meg nem talaltam ra egy ilyen darabra. Valoszinü, rosszul es rossz helyen keresem.. ez inkabb triatlonos/bicajos cucc lehet, vagy tevedek?Aki esetleg tudja, hogy mire gondolok, segitene egy linkkel, hogy hol talalnek ilyen felsöt?

weakest link 2010.03.08. 12:08:24

@colika: Kosheent én is nagyon szeretem...több lemezük is be van állítva, de jöhet Limp bizkit, ACDC, Linkin park...vagy az öcsém által készített mixek...ezek valahogy mindig átsegítenek a holtponton :-)

weakest link 2010.03.08. 12:16:52

@Mylady: csatlakoznék az előttem szólóhoz! :-)

bitliszbá 2010.03.08. 12:32:02

@sztibi25.: ............................... (írtam egy csomó mindent, de inkább kitöröltem, nehogy félreértsd!)

Egyébként meg jó futásokat neked !!!!- no meg a többieknek is !!!!

angelday 2010.03.08. 13:19:38

Szerintem ehhez a poszthoz íródott a legtöbb hozzászólás a Futóblog történetében eddig. (Nem ellenőriztem.)

Mylady 2010.03.08. 13:25:06

@weakest link: :)

@rrroka: kicsit későn jött a dolog, de majd a jövő évi oscarra benevezzük :)
pár kategóriában tuti a siker :)

bitliszbá 2010.03.08. 13:57:03

@rrroka: Hát persze - de ez már csak angelday kedvéért, hogy biztos a leghosszabban kommentelt poszt legyen :))

effe 2010.03.08. 14:02:04

asszem, én vagyok a legamatőrebb. még +7 fokban is sikerült jól megfáznom :(

zenére viszont sajnos nem tudok futni: nagyon a zenére figyelek. ha evés közben hallgatok zenét, képes vagyok ritmusra rágni.

amikor elkezdek 3/4-es ütemben lélegezni, akkor teljesen összezavar a zene. szóval marad a környezet figyelése. engem szerencsére az is le tud kötni még egy egész napos biciklitúrán is.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.08. 18:17:26

@angelday: Józsi, nem tudnád megcsinálni, hogy a régebbi futóblog bejegyzéséket könnyen lehessen elérni? Pl. havi bontásban. Néha visszakeresnék, de nem tudom a kulcsszót....

angelday 2010.03.08. 22:10:19

@Sekiwake: azt így csináld: google.com és beírod kulcsszó + site:futo.blog.hu

Have fun!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.08. 22:46:58

@angelday: Igen, ez így menne, de épp azt mondom, hogy nincs kulcsszó. Csak néha mondjuk az esti futás után olvasgatnám miről folyt a diskurzus pl. 2009 januájában....

kg_kilo 2010.03.09. 10:08:18

@effe: én lehet, hogy mint ex-briciklista nem unom el magam pár óra csönd közben, nem hiányzik a zene futás közben.
Ha meg esetleg mégis unatkoznék, akkor eszembe jut a "lesben áll egy cápa, ah ah, áldozatra várva" power-mantra és kiüti a zagyamat...

helemburgis 2010.03.10. 23:24:33

@helemburgis: kerdes mar targytalan, ratalaltam: bicajos tech. felsö. Eljenek a nagy zsebek, remelem, futni is jo lesz benne... :)

effe 2010.03.11. 21:17:17

@helemburgis: en mindig bringás cuccban futok (kivéve naci), mert annak van zsebe. de nehéz cuccokat (pl. kulcscsomó) nem jó beletenni, mert az lifeg meg húz hátul.

helemburgis 2010.03.12. 09:53:38

@effe: szerdan elmentem triathlonbolt felfedezö körutra, s gorcsö ala vettem a bringafelsöket. En is attol tartottam, hogy a zsebek eleg nagyok, s ha tele lesznek cuccal, rendesen lifegni fog. Az öltözöfülkeben kicsit megpakoltam, s mint egy bolond, helybenfutassal probaltam imitalni a futast, es ezzel az ugralas-erzest, itthon meg nagyobb kiszerelesü gelekkel a hatamon köröztem a lakasban, s perpill az kell mondjam, rem idegesitö a lifeges. Feltettem meg a kulacsövet a derekamra, azzal sikerült konszolidalni az ugralast, igy egesz elviselhetö a pakk a hatamon.
Kicsit attol tartok, hogy a folyamatos lifeges kikezdheti a börömet, s a maraton közepen nem az esetleges vizholyagokkal kell majd megküzdenem, hanem a hatamon keletkezö kidörzsölödessel..:/ A hosszu edzeseken majd tesztelem meg, remelem, nem jön be eme felelmem, mert nincs kedvem mas okossagot kitalalni..:)

effe 2010.03.12. 13:48:36

@helemburgis: miért, mi mindent cipelsz? a cipelnivalót nem lehet a kulacsövre applikálni?

nekem a bringáspóló főleg papírzsepi gyűjtőhely. kulcscsomót kezemben szoktam vinni (van futós kulcscsomóm - éppen csak a legszükségesebb, 3db kulccsal)

helemburgis 2010.03.12. 15:00:19

@effe: azt latolgatom, hogy 2db 90g-os kiszerelesü gelt viszek magammal ( www.wander.ch/isostarDetail?catId=71&prodId=394 ), s mivel ezek kicsit nagyobbacskak az atlagnal, csak az egyiknek van hely a kulacsöv zsebeben. Tovabba arra gondoltam, hogyha mar egyebkent is kenguru vagyok, akkor a 2in1 keszülekemet (mobil+mp3) levandoroltathatnam a karomrol a hatamra, ui. az armbandom hosszabb tavokon kidörzsöli a karom. De majd meg a hosszabb edzeseken tesztelem, hogy hogyan lesz a legoptimalisabb, meglatom, hogy melyik ötletet tudom kenyelmesen kivitelezni, s melyiket kell majd elvetnem. Meg van ra bö egy honapom..:) (Ez az elmelkedes csak a közelgö maratonra van, s nem egy hetköznapi edzesre, arra nincs szüksegem ilyen nagy tulelö-szettre.:))

DaMartian 2010.03.12. 19:54:13

@helemburgis: szerintem a maratonra sincs! Több a macera vele mint amennyi a haszna! Believe me!

helemburgis 2010.03.12. 23:06:58

@DaMartian: hiszek! :) joval tapasztaltabb vagy, mint en, örülök a velemenyeknek..
maratonra te nem viszel magaddal semmit? Furcsa modon 21-24km-en eszembe se jutna, hogy egyek vmit, addig pl. a Velence Tokerülön, ami ugye csak picit hosszabb, sikerült 3x40g gelt is megennem. :o Biologiailag valoszinüleg teljesen felesleges volt ennyi, de akkor ugy ereztem, hogy kell, irtora szüksegem van ra, "ad eröt". Talan a meg ismeretlen tavtol valo felelem, a ketsegek, hogy visznek-e majd a labaim, stb....s mikor kicsit fejben/labban meginogtam/lassultam, akkor ez adta a mankot. Ezen tapasztalatbol kiindulva ötlöttem ki a mostani adagot, biztos, ami biztos alapon (elmeletileg durvan sok). :) Az igazat megvallva paraznek gel nelkül nekiindulni. A tudat, hogy nincs 'mankom' - ismerve magamat- , nem hiszem, hogy jo hatassal lenne ram... s azert az elsö 42kili sokszor fejben (is) döl el, nem? ;)
Egyebkent teljesen tisztaban vagyok azzal, hogy minden magunkra aggatott extra deka hatraltat, ennek ellenere akkor erzem magam nyugiban, ha akkor tudok inni-enni, amikor eppen akarok, s nem kell esetleg kilometereken keresztül azon stresszelni, hogy mikor jön mar vegre a frissitöpont..
..aztan ki tudja, talan majd az egyre több tapasztalattal nalam is beköszönt a lazasag...remelem...csak ezt eljem tul :)

helemburgis 2010.03.13. 13:35:14

@DaMartian: önkorrekcio: a futotörtenetemet kicsit jobban atgondolva, rajöttem, hogy a "21-24km-en eszembe se jutna, hogy egyek vmit" kijelentesem nem egeszen tükrözi a valosagot. :) Edzesen, versenyeken mostansag nem eszek, de pl. az elsö 21k versenyen a nadragzsebembe szepen betaroltam par futocipö-gumicukrot/szölöcukrot, s asszem talan 15k utan megettem idöközönkent parat, a többi raolvadt a fenekemre. :) A 24k jotekonysagi futason pedig felmarcsinal becsaptam am egy gelt, mert azt terveztem, hogy kicsit hosszabbat futok, de aztan elvettek a kedvem, s szepen lealltam. (minden megtett 1km=1Euro volt a bohocdoktoroknak, s ugy a 22-23km-nel mondtak, hogy minek futok annyit, nincs sok ertelme, ui. ugy tudjak, a szponzor valoszinüleg csak 4EUR/fö-ig szponzoral..köszi)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.13. 13:52:29

@helemburgis: szerintem a mi szintünkön jobban számít a biztonságérzet, mint az a max egy kiló amit visz magán az ember. én az áprilisi félmaratonon PBt tervezek, és úgy gondolom kb 2 percet spórolok, ha nem lassítok, vagy állok meg a frissítésnél, hanem kulacsból és zsebből tolom a muníciót.
másik két percet jelentene az őőőőrületes szurkolás szóval gyertek futóblogosok orfűre április 11-én! medvehagyma fesztivál is lesz! :)
(www.triorfu.hu/felmaraton/ vigyázat az oldal átméretezi a böngészőt, idegesítően!)

helemburgis 2010.03.13. 15:06:40

@rrroka: Mostanaban olvastam, hogy felmaratonon 1-2 perccel gyorsabb celbaerest jelenthet, ha 2.5 kiloval könnyebbek vagyunk. Bar ezt csak a (felesleges) testsulyra vonatozolag irtak, gondolom, ez a szamolgatas ervenyes lehet a magunkon extrakent cipelt sullyal kapcsolatosan is. Ha mondjuk igy maratonra 4 perccel szamolok (ami teljesen tudomanytalan es durva szamolas, mert többek közt a cipelt suly idövel fogy, meg azert 2.5kg-t nem cipelek, meg 1-et se), az en szintemen ez tenyleg jelentektelen...ui. tudod, hogy egy celom van: epsegben beerni. :))
Amugy te 21k-n eszel? Hosszabb tavon mennyi kajat nyomsz? Ki mennyit eszik, ha eszik?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.14. 12:23:22

@helemburgis: 21kirin max egy karika banán, meg egy-két szőlőcukor, de a tókörön már megéheztem. én úgy vettem észre, h tempófüggő a dolog, 5:30-6 perc között sokkal jobban megéhezek, mint ha 5 percen körül tolom. gondolom itt van vmi energiafelszabadítási küszöböm.
a 4-5 perc maratonon szerintem sem számít, de a félmaratonon a kettő már igen. biztos hülye vagyok... :D szóval fogyjak le? :D
egyébként mostanában apadnak a kilóim, havi 1-2 megy le anélkül, h bármit is tennék. most már csak 73 vagyok.
nem is szándékozok semmi tenni, mert a csokifüggő vagyok... :D óriási aldis tejcsoki rulez! :D

DaMartian 2010.03.14. 14:21:18

@rrroka: persze a biztonságérzet is fontos. De igazából nem a súly miatt problémás a sok bizbaz hanem a macera miatt. Csapkod, dörzsöl, idegesít! A gél igazából akkor jön jól, amikor kifogy a szénhidrát raktár, átállsz zsírra és jön a fal... Változó hogy ez kinek mikor, nálam 30 és 35 között szokott lenni (gondolom ezért is mondják hogy a maraton fele 30-nál van, meg hogy 30 után fejben dől el..) ilyenkor jó egy gél, ami gyorsan energiát ad. De a hatása csak időleges (valaki egy korábbi postban le is írta, kb. 20 perc fél óra alatt használod el ezt az "üzemanyag" mennyiséget) Ilyenformán én 35 körül szoktam tolni egyet és az a végéig már kitart. Szóval mindenkinek magának kell kitapasztalni az igényeket, de nem hiszem, hogy érdemes egy maratoni távon 2-3 gélt betolni. Én inni sem szoktam megállni, mert csak lemerevedek, pohárból meg nem lehet inni futás közben. Az én taktikám 1 gél és 1-2 Gatorade (kérdés mennyire van meleg) / verseny... Ezeket még akár el tudom vinni kézben anélkül hogy különösebben idegesítene, de még jobb, ha csak 1 cumisüveget viszek, az kb 15-20-ig elég, és megkérek valakit, hogy 30 körül nyomja a kezembe a másik piát meg a gélt és akkor nem kell adig sem foglalkoznom ezzel. Az első maratonomra mondjuk SEMMIT nem vittem és ismerősöm sem volt kint... Sajnos épp egy nem kifejezetten jól szervezett versenyt fogtam ki így csak a szervezett frissítésre hagyatkozva el is éheztem mint állat, de tervezett időn belül beértem így is, csak volt 15-20 perc blackout ami kiesett az életemből...csak mentem mint egy robot : )
Csoki rulez! Mondjuk nálam a chilis meg a narancsos-gyömbéres Lindt a nyerő : )

zsolababe 2010.03.14. 17:40:50

@DaMartian: en novemberben 21km-nel toltam egy gelt ..utana 26nal utana 32nel utana meg 2km enkent :)))) minden 5km-nel ket korty viz... monduk nem is volt fal egyszer sem es az elejet leszamitva szinte majdnem vegig 5.20-5.30as ezrekkel toltam..nekem igy volt abszolut kenyelmes 145koruli pulzussal..meg csak nem is lihegtem meg semmi..lehet, hogy "kicsit" sok volt a gel de biztonsagra jatszottam :))) ja es masnap mar futottam mert volt kedvem hozza..se izomlaz se faradtsag..szoval lehet, hogy nem baj ha eggyel tobb gelt tolsz mintha eggyel kevesebbet :))

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2010.03.14. 19:05:19

@DaMartian: Én egy maratonon 3 gélt is benyomok (15-25-35kmnél), és a izoitalt is folyamatosan nyomom.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.14. 19:26:22

@helemburgis: legalább könnyen felismerlek majd a versenyen! Aki annyi cuccal indul, mint egy serpa, az csak helemburgis lehet. :)) Én kétszer próbáltam a gélt 20 km-s futás alkalmával, de nem éreztem szükségét. A többit itthon ki is dobtam, mert rossz íze volt. Áprilisban a félmaratonon tervezem, hogy előtte Isostarozok egy kicsit, de vinni nem akarok magammal semmit, mert csak zavarna. Bár itthon a 20 km-s köreimet kulacsövvel futom és szőlőcukorral.

helemburgis 2010.03.14. 21:43:20

@rrroka: ha van feles kilod, akkor uzsgyi, fogyozz, föleg, ha az az 1-2 perc izgat.. :)) En is filozgattam par kilo ledobasan, no nem a percek, inkabb a terdeim miatt, de ez a dietazas perpill nem megy, a megemelkedett edzesadagtol (föleg uszas utan) olyan etvagyam van, hogy sokszor meg tudnek enni egy fel disznot. :)

@DaMartian: milyen jo, hogy mindenkinek mas-mas a hobortja. :) En pl. attol kapok agyergörcsöt, ha vmit a kezemben kell cipelni. :)..a kulacsöv meg nem zavar, de ehhez is az kellett, hogy talaljak egy olyan modellt, ami vegre tökeletesen ül rajtam..

helemburgis 2010.03.14. 22:46:59

@BGy: nem am kinevetni! a tulelö-szett igen is szükseges, minden lehetseges veszhelyzetre fel kell keszülni. :))

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.15. 09:30:40

@helemburgis: elkezdtem fejben ráhangolódni a bécsi kocogásomra. Megnéztem a szinttérképet és végig felfelé kell futni! A tegnapi kocogásom elszomorító eredménye miatt már azt is csodának tartanám, ha két órán belül futnám a félmarcsit. A nagyobbik lyányomat beneveztem a gyerekfutásra. Az egészben az a legfurcsább, hogy a Kokakóla szponzorálja az egészet. Az egyik legegészségtelenebb ital. Az igazi már csak az lenne, ha a végén egy kólát és egy hamburgert adnának a gyerekeknek. Időben elkezdik a nevelést ezek a cégek. :((
Az a rohadt McDönci is mindent támogat, ahol megfordulnak a gyerekek.

helemburgis 2010.03.15. 10:30:32

@BGy: a szintterkep lattan tavaly en is be voltam rosalva, mert a labaim a minimalis dimi-dombikat sem ismertek, aztan kiderült, hogy teljesen felesleges volt az aggodalom. Max. a szintterkepi görben lehet latni, hogy nem az alföldön futunk, de ezeket a szintvaltozasokat nem lehet erezni, ugyhogy szerintem egyaltalan ne aggodj. Az elejen van egy incuri-pincuri emelkedö, fel kell futni a hidra, de akkor meg az emberek egymas hegyen-hatan vannak, lassabbak is vagyunk, az elejen tele energiaval, eszre se fogod venni. Aztan belejtes a Praterba, majd utana lesz meg egy kis hidacska, de arra felfutni sem jelent külön tudomanyt. Folyamatosan emelkedö ut van meg a Schönbrunn elötti hosszu uton, de annyira minimalis es folyamatos, hogy szinten nem lehet erezni. Mondjuk nekem ott jöttek a testem elsö 'mi az uristent müvelsz te velem' jelzesei, de ez sem a szint miatt, inkabb azert, mert ugy alt. 17k körül kezd el lajtosan nyöszörögni. A cel elött közvetlenül meg jön neked a kanaan: a Mariahilferstraße vege erezhetöen lejt, ugyhogy ott szepen belehuzhatsz, összeszeded a maradek eröd, s fenysebesseggel behuzol a celba. ;) Sztem egyaltalan nem nehez terep, szintemelkedesröl meg nem is nagyon lehet beszelni.
No, csaladastol jöttök, ez szuper. :)

Nekem a cc szponzorsagaval nincs semmi bajom, igy letrejöhet egy verseny. Az ember helyen tudja kezelni az italt, meg gondolom, az itt megfordulo egeszsegtudatos szülök a porontyoknak is elmagyarazzak, hogy nem tul egeszseges ez az üditö...viszont azzal mar van bajom, ha a t. ceg altal szponzoralt verseny celjaban frissiteskent csak egy fel lityis klasszik kolat nyomnak a kezembe a hosztessz lanyok, mas italt nem. S sajnos en eleg nagy kolas vagyok, de ez a 2008-as bp-i nöi cc futogalan nagyon nem esett jol, s eme huzas nem nyerte el a tetszesem.

Leggy 2010.03.15. 22:16:24

hülye kérdés, gondolom, de én ma futottam először egy tizest (véletlenül jött össze, anyósom főztjét betoltam ebédre aztán este elszállt velem a futócipő..) és kb 7 km-nél úgy bedagadt a lábam, hogy meg kellett állnom lazítani a cipőfűzőn. de nem az ízület vagy ilyesmi (nem fájt semmim) hanem kifejezetten éreztem, hogy víz (nekem a jegygyűrűm, ami egyébként lötyög, is rá szorul futás közben az ujjamra. Ti is tapasztaltok ilyesmit?

Mylady 2010.03.15. 23:46:08

@Leggy: és mit főzött anyósod? ugye nem titkos a recept? :)

a dagadáshoz nem tudok hozzászólni, nem tapasztaltam még olyat (és jegygyűrűm sincs)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.16. 06:48:14

@DaMartian: ha majd futom a maratont én is 30 körül sorakoztatom fel a szurkolótábort, ott leszek túl az eddigi legnagyobb távomon és ez a fejemben biztos gondot okoz majd, pláne a fallal kombinálva.
fincsi csokikra ajánlom a culinarist, ha még nem ismernéd. :)

@helemburgis: igazából fölös kilóm nincsen, azt mondja feleségem hogy állati jól nézek ki. :D de a magától lement 4-5 kiló után megint látszanak a kockák a hasamon, ennek örülök. :)

@Leggy: én ilyet még nem tapasztaltam, bár fent említett +5 kilónál nem jött le a jeggyűrűm... mostmár igen. :) többször is előfordult ez a tünet, vagy most először?

@BGy: a kólát imádom, de csak a kokát. szerintem nagyon fincsi, néha kifejezetten megkívánom. nem is hiszem hogy egészségtelen lenne, ha néha néha egy pohárral megiszik az ember. de napi szinten csak ilyeneket fogyasztani az szörnyű lenne. ahogy az is, ha a egy bugyborékos-light(-meleg...) ital adnának befutásnál. van a cégnek más terméke is, ne legyenek már hülyék! eddig legbosszantóbb az volt amikor light-aszpartám ice-teát adtak befutásnál vmelyik BSI verseny után.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.16. 08:18:44

@rrroka: nekem is kocka a hasam! Ugyanolyan széles, mint magas és oldalról is annyi látszik. :)) Nekem egy új ismerősünk aszonta, nem nézte volna ki belőlem, hogy 21 km-t lefutok. :)))

kg_kilo 2010.03.16. 14:07:21

Nekem meg olyan koczka, mint a Rama :)

Leggy 2010.03.16. 14:28:24

@Mylady: a hagyományos húsleves, pörkölt/nokedli, káposztasaláta és krémes menü volt. Én amúgy kevés húst eszem, sok zöldséget, sütit meg egyáltalán nem, így most, miután ezeket beabszolváltam, úgy éreztem magam mint aki fel van turbózva (persze csak pár óra múlva, először emésztenem kellett). Máskor néha szédelgek kicsit futásnál, most erről szó sem volt.

De ez a dagadás furcsa volt nagyon. Amúgy vékony vagyok, és még terhesen sem puffadt a lábam, nem volt ödémám, de sportolásnál vagy nagy melegben virsli lesz az ujjam...meg ezek szerint a lábam is..de ez utána visszarendeződik. .

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.16. 14:38:02

@Leggy: én, mint nagy szakértő(1998-ban egyszer tanultam), a nyirokerekre tudok csak gondolni, amik nem funkcionálnak ilyenkor jól. Amíg nem nézel ki úgy, mint Eddi Mörfi a Bölcsek kövérében, akkor nagy baj nem lehet. Ha mégis, akkor jelentkezz a Fókuszba, vagy az Aktívba. :))))

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.16. 14:44:25

Ezt most olvastam az Indexen:
"Dél-Karolinában kényszerleszállás közben elütött egy férfit egy kis repülőgép. A férfi épp kocogott a tengerparton, belehalt a sérüléseibe."
Mindenre fel kell készülni!

Mylady 2010.03.16. 14:56:23

@BGy: Hú, én mindig attól félek, hogy egyszer a sportpályán bringázó/rollerező kiskölkök alól kifordul a bicikli/roller és pont az én bokámat töri szilánkosra...
Nem vagyok gyerekgyűlölő, de azt egyszerűen nem tudom megérteni, hogy miért a sportpályára (kosár+foci+futópálya) kell a kiskölköket legelni vinni, mikor kb 20 méterre egy hatalmas játszótér van, minden olyan eszközzel, amire én gyerekként (meg még most is :) ) csak vágyakozhattam + a lakótelepen minden 2 ház között van egy kisebb játszótér.
Ez így tiszta balesetveszély mindenkinek.

Mylady 2010.03.16. 14:58:19

@Leggy: hú, ilyen menü szerencsére nálam ritkán van :)

effe 2010.03.16. 15:25:29

@Mylady: és a biciklivel jó nagy hatalmas port csinálnak a salakon.
télen meg a futópálya felé csúszkáltak le szánkóval... mondjuk, dombból ott csak az az egy van.

bezzeg a játszótéren ahhoz a kötélpályás-csúszkálós dologhoz soha nem lehet odaférni :(

bellone 2010.03.16. 15:25:38

"Farkasok ölték meg azt az alaszkai tanárnőt, aki eredetileg csak egy kis kocogásra ugrott ki a természetbe. A 32 éves Candice Bernernek már csak a holtteste került elő, ötven éve nem volt példa farkastámadásra az Egyesült Államokban."

Szerencsére nálunk nincsenek farkasok, a rolleres óvodások pedig hála Isten' nem buknak a fincsi virsliujjacskákra és ízletes kockamargarin hasakra.

Bár egy ilyen sztoritól bármelyik bulváríró elélvezne...

Leggy 2010.03.16. 15:25:48

@Mylady: azért is meséltem el -mert nálam szinte soha nincs ilyen menü :-) eleszegetem a halat, zöldségeket, salátát...erre jött egy ilyen vasárnapi családi ebéd, és tessék, egyéni rekordot futottam utána :-) de persze ez nem ok arra, hogy átálljak a pörköltevésre :-)

Leggy 2010.03.16. 15:37:55

most jutott eszembe- lehet hogy nem csak a kaja miatt futottam ilyen messzire/sokáig, hanem azért is, mert addig is elszabadultam a rokonságtól ...na de ez már mélylélektan..

Mylady 2010.03.16. 16:18:38

@Leggy: emlékszem, annak idején képes voltam ünnepek alatt edzésre menni... annyira untam a családot, a rokonságot, meg a zabálást, hogy beadtam otthon: röpül a csapatból, aki nem megy...
aztán az egész atléta csapatból csak két-három fanatikus volt ott... és amíg mi futottunk, az edző hazaszaladt kivenni a beiglit a sütőből :)))

Mylady 2010.03.16. 16:21:59

@effe: én nemrég vettem észre, hogy van... igaz, még csak 4 éve lakom ott... :)))

kg_kilo 2010.03.17. 10:26:35

@Leggy: szerintem az emlitett melylelektani ok sokkal jobban visz elore, mint a perkelt :)

helemburgis 2010.03.17. 11:45:39

@BGy: @bellone: ilyen horrorsztorikert nem is kell olyan messze menni. :(( Tavaly februari edzesbejegyzesem: "Nagyon szomoru egy edzes volt a mai. Törtent ugyanis hetfö reggel, hogy a mindennapi edzöhelyemen, a Prater Hauptallen, egy munkaban levö hokotro erösen ittas, jogositvannyal nem is rendelkezö soförje elaludt vezetes közben, s hatulrol lekaszabolta es azon erövel egy fanak is nyomta az egyik, eppen bekes reggeli edzeset tarto futotarsunkat. A futo baratunk sajnos ott meg is halt. Borzaszto, az ember nem is talalja a szavakat, szörnyü erzes volt ma atfutni a baleset helyszinen, latni az iszonyat veres fatörzset, a mecseseket. A balesetet biztos sokaig nem felejtjük el mi, ott edzök, hiszen nap mint nap szembetünik majd a roncsolt es elszinezödött fatörzs. Isten nyugosztalja Weininger Urat!"
Meg most is vannak mecsesek, s altalaban friss virag.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.17. 17:03:37

A mi sztorink itt az erdőben az, amikor egy futólányt kapott el, erőszakolt és ölt meg egy ember(?). Ráadásul a gyilkost ismerem, egy általánosba jártunk. Eleinte fölöttem járt, aztán eggyel alattam, amikor én végeztem. Az egész családja odajárt, minden héten volt valami balhé, de a legszebb az volt, amikor a rendőrök kijöttek érte egy Trabanttal(!) és lenyomott egyet a zsarunak. Akkor aztán kapott a gumibottal, vazze!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása