17. heti vegyes

2010.04.30. 07:44 szasza75

 Itt van május elseje énekszó és rajt köszöntse...

2010. május 1., szombat

  • Kecskeköröm Terepfutóverseny - Helyszín: Tihany. Távok: 5 és 10,5 km. Bővebb infó: ITT
  • Sárga 70/50/30 terepfutó - Helyszín: Esztergom. Bővebb infó: ITT
  • Samsung Olimpiai Zöld fesztivál - Bővebb infó: ITT 
  • Turistafutás - Helyszín Bp. Ferenciek tere. Rajt: 11 óra. Táv 8 km. Bővebb infó: ITT

2010. május 2., vasárnap

  • Első Borvidék Félmaraton - Helyszín: Szekszárd Bővebb infó: ITT

47 komment

Címkék: programok hétvége heti vegyes

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr431963101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.04.30. 22:56:42

....már ősszel jelentkeztem a Bovidékre!
Hej de berezeltem!!!!!
Ráadásul nem asaját járgányommal megyek,hanem a Puhim visz....így mégjobban.....bárcsak öregebb lennék két nappal!!!!

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.01. 08:02:15

Borvidékre én is jelentkeztem, de végül nem megyek.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.05.01. 09:35:02

Csocsó barátom hatására én is ott leszek a Borvidéken, ez lesz az első mért félmaratoni távom. A relatíve nehéz terep miatt nem számítok túl jó időeredményre...

Viszont népes szurkolótábor kisér minket :-)

DaMartian 2010.05.01. 10:40:49

@Navixaf: Kicsit irigykedem... Jól hangzik ez a boros dolog (még ha nem is szeretem) de én sajna nem tudtam megoldani (miért nem egy héttel később van???) Így ezen a hétvégén be kell érjem a hegyvidéki félmaratonnal : ) Ez lesz az első "hosszabb" (Szasza nem röhög : ) terepversenyem! Eddig 10K volt a leghosszabb nem utcai futóversenyem... Szóval fel leszek avatva : )

bagolybagoly 2010.05.01. 19:14:15

Én most jelntkeztem először on-line. A szombati Zöldre. Tessék gratulálni, hogy tényleg el is mentem.
Lehet, megpróbálok majd legközelebb is kicsit jövőbetekinteni.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.05.01. 19:49:50

Nekem a bor most megvan futás nélkül is, a sör után váltottam a közbeékelt törköly után. Ma reggel ha nem figyelek 25 szarvas gázol át rajtam, meg is ijedtem... szép nap a mai. Holnap is kocogok valamit...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.02. 18:46:46

nekünk meg megvolt a turistafutás, kicsit (... :D ) kevesebb fővel, mint gondoltuk, de tempósabban és a távot is növeltük, mert a leányzó jobban fut, mint mi, épp bécsben futott 4 órás maratont.
tök jó volt. :) felkészültem az útvonal érdekességeiből, végigdumáltam és a turistánk is tudott pár új dolgot mondani. lesz beszámoló, majd belinkelem.

lámaúr 2010.05.02. 20:13:03

Sziasztok!

Bocs, hogy nem a témával kapcsolatban írok, de mástól nem igazán tudnám megkérdezni. Kb. két hónapja futok, eddig hetente úgy 40-50 km-t. Most viszont elkezdett fájni az egyik sípcsontom, szerintem csonthártya gyulladás, így már egy hete nem futok. Akinek volt már ilyen, tudna segíteni, hogy hogyan lehetne a leghamarabb megszabadulni ettől az idegesítő sérüléstől? Előre is köszönöm.

nabirye 2010.05.02. 20:37:30

@lámaúr: Szia! Ha tényleg a csonthártyád a ludas, akkor pihentesd, jegeld, és kenegesd valami kenőccsel (pl. Dolobene, Flector, vagy fekete nadálytő). És ha elmúlt, csak fokozatosan terheld!
Nem tudom, hogy a futás előtt volt-e valami sportmúltad, meg hogy a heti 40-50 km hány edzésből jött össze, de ha nulláról kezdted, lehet, hogy túlságosan belecsaptál a lecsóba, és a hirtelen terhelés tett be a lábadnak...
De ha egy hete pihenteted, és nem javult, lehet, hogy nem is csonthártya, érdemes lenne egy orvossal is megnézetni!

DaMartian 2010.05.02. 21:38:09

@lámaúr: Ha a semmiből csaptál így bele az butaság volt, nem is lenne csoda hogy a szervezeted így reagált! Ha tényleg az, akkor pihi és jód! Utána pedig mindenképpen fokozatos terhelés...

lámaúr 2010.05.02. 22:29:22

@DaMartian: Köszönöm a tippet, a jódra idáig nem gondoltam\nem ismertem. Régebben sportolgattam és persze nem heti 40 km-rel kezdtem, de a szép idő beköszöntével nagyon belelkesedtem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.03. 05:24:43

@lámaúr: ez a tipikus jelzése a lábnak, amikor ő még nem olyan lelkes, mint te, vagy legalábbis nem bírja még ezt a terhelést. :) a szomorú az, hogy ezzel annyira kifingathatod, hogy hetekre, hónapokra le kell állnia futással, szóval inkább kevesebbet fuss és lehetőleg síkon.
lehet h a cipőd is kezd tönkremenni, ha nem vadiúj volt. nekem három hete fájt a lábam, mondták, h nézzem meg a sarka nem kopott-e a külső részen nagyon. hát az volt. cipőcsere 850 km után.

Mylady 2010.05.03. 07:17:04

Kicsit OFF:
Ha valaki víztartályos hátizsákot keres, tegnap láttam az erzsébeti tescóban, 6 litereset, valamivel 3ezer alatt. Teljesen hasonlót láttam nemrég a Hervisben kb 7ezerért.
Én vettem ilyet tavaly(előtt?) teljesen rendben van (bár én nem futáshoz, hanem csak sima hátizsáknak használom).

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.03. 11:07:13

@Domesticdragon: elolvstam (itt válasuolok, h lássam radaron), hú ez kemény volt! tudod mondtam, h előbb a tempó, azután a távnövelés. mennyi szint volt ebben? 500 méter? ez se egyénicsúcsfutó pálya...

DaMartian 2010.05.03. 11:18:23

Gyerekek! Szasza meg a többiek! Szombat óta már értem a beszámolóitokat a terepversenyekről!!! Én sosenemvoltam még ilyenen, azt hittem ez kellemes kis kocogás az erdőben, mint amikor felmegyek Normafára vagy a HHH kultúrált részeire. Nem értettem hogy lehet fejben úgy elfogyni, sőt teljesen szétesni, vagy gyaloglásra váltani verseny közben... Már kapisgálom, pedig én még 20 kilométert sem futottam, mégis 2x bele kellett gyalogolnom, úgy hogy nem annyira volt kedvem utána elindulni sem, legszívesebben leültem volna az erdő közepén, szerencsére kijelölt pálya volt, mert fogalmam sem volt merre járok, és hogy hány durva emelkedő vár még hátra, teljesen összetörtem, már a lejtőkön is attól féltem beállt combbal és vádlival, hogy mikor borulok fel, és már lefelé is csak totyogtam, mert nem tudtam megtartani a saját súlyomat vs. gravitáció... Szóval mostmár mindent értek és minden tiszteletem! Ezután másképp fogom olvasni ezeket a beszámolókat (és nézni a videokat amiből eddig csak a táj szépséget láttam...)
Újabb határaimat ismertem meg...bár csak egy kellemes szombat délutáni kocogást terveztem a természetben...de rá kellett jönnöm, ez nem az én szintem, a vadon nem egy puhány városi utcaifutónak való : )

nasan 2010.05.03. 11:20:55

OFF:
Kaptam egy Nike Air Pegasus 25+ cipőt Szegeden, egy Nike Outletből. Sajnos a méret nem lett jó (44.5), egy fél számmal kisebb kellene. Cserélni nem tudják, mivel nincs 44-es se pegasusból, se az általam még preferált lunarglideból. Felajánlották, hogy becserélik vásárlási utalványra. Ez rendben is van, hisz gondolom pesten biztos van valamelyik Nike boltban a két cipő egyike, megfelelő méretben. Viszont vidéki lévén ritkán megyek pestre, akkor is szűkös az időm, nem szeretném az egész napot bolt látogatással tölteni. Kérdésem, hogy vajon meglehet valahogy központilag érdeklődni, hogy kapható-e valahol az általam keresett cipő, ahol vásárlási utalványt is elfogadnak (gondolom mindegyik Nike-ban elfogadják)? Vagy bármilyen megoldás, ami egyszerűsítené a helyzetem? Esetleges Nike bennfentesek segítségét előre is köszönöm.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.05.03. 11:24:27

@rrroka: a szint az 559 méter volt,mit ne mondja gyilkos egy dolog....
igen-igen addig nem futok hosszabb távot,amíg nem vagyok könnyebb és gyorsabb.De ezt meg kellett élnem!!!!
Szerintem még őszig tudok fejlődni,de addig nem nevezek sem a Nike-ra,sem a 30k-ra,ha nem fejlődök rendesen:sokáig szeretnék én még futni,így csak kinyírom a futóműveimet....és a ketyegőmet...
Köszi,hogy elolvastál....
Mikor jön a hétvégi beszámolód?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.05.03. 12:09:42

@DaMartian: hehe! 1-2 alkalom és teljesen belejössz, gyakorlás a titka!
Íme még egy terepes MB film:
www.youtube.com/watch?v=YG06zsP6oHQ&feature=player_embedded

Zime 2010.05.03. 12:25:11

Megfutottam (gyalogoltam?) én is a Borvidéket, hát kiba-kemény pálya volt, nem is lett PB... :)

Na mindegy, ami nem öl meg, az erősebbé tesz! :) Ezután egy "sima" félmaraton már biztosan piece-of-cake lesz...! :)

DaMartian 2010.05.03. 12:28:58

@nasan: Minden boltban nem fogják elfogadni, csak a Sportner üzletekben (mivel a szegedi Outlet is az ő boltjuk) Pesten a Váci u. 28-at javaslom, az is ennek a hálózatnak a boltja, és ott van a legtöbb futótermék + hozzáértő személyzet. Sok sikert!

bitliszbá 2010.05.03. 13:03:10

Hát ilyen huszonkilométereknél nem nagyon szokott izomlázam lenni, de ez a terep 3/7-ed maraton ez nekem is kemény volt! Ideje, hogy erre is keményebben készüljek !!!

Szasza! Szerinted, mondjuk egy ilyen versenyen illik bottal elindulni?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.03. 14:31:27

@Domesticdragon: az nagyon soknak tűnik... vigyázz is magadra, jobb lassan, mint sehogyse futni. beszámoló már van a turistafutas.hu-n, meg lesz este a hosszútávon.

bitliszbá 2010.05.03. 15:03:14

@szasza75: Hát a BSI terepfutó versenyein, mondjuk..

bitliszbá 2010.05.03. 15:08:31

@szasza75: vagy egyáltalán mi az általános álláspont a bothasználattal kapcsolatban. Hány kili felett, vagy milyen szint felett illik használni?
Illetve csak túra-futás kombináción, vagy sima terepfutó versenyen is lehet?
Vagy csak ott ahol kifejezetten megengedik?

Van-e ilyesmi írott- vagy íratlan szabály erre? Valami ilyesmire lennék kíváncsi. köszi

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.05.03. 15:39:44

@bitliszbá: ha nem tiltják akkor lehet, európában, főleg a franciáknál szokás, a tengerentúlon nem jellemző a bothasználat. Ha engem kérdezel én nem vagyok híve a botnak, engem inkább akadályoz, tekintve hogy inkább futok mint túrázok. ha használod igen emeli a pulzust és fárasztja a karod. Ha a lábad erős és egy versenyt elbírsz lábon akkor felesleges. Ha inkább gyalogolsz mint futsz akkor viheted, bár azt gondolom 1 félmaraton nem az a táv ahova kell, kivéve, ha valami skyrunning és van benne 2000 szint.
Persze nem kizárt, hogy a lavaredon elviszem magammal. Ott az első pár óra sötét és több kili emelkedő
www.ultratrail.it/e107_images/custom/Altimetria2010.gif

Amúgy az egyik legjobb tesztelési hely erre: Dömösről a Prédiklálószék

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.05.03. 15:56:40

@bitliszbá: azért a BSI terepfutó versenyt nem nevezném kifejezetten szintesnek, ha jól láttam a csúcshegyi nyereg ami kissé meredekebb a többi nem olyan vészes. Persze fárasztó mindegyik emelkedő, főleg a végén.

Nekem a tavalyiak közül több nagy kedvenc van, pl. ilyen a Börzsönyi Vulkán (42 km 2400 m szint), Szurdok 40 km (kb 2350 m szint), Tortúra, hasonló csemeg lesz a Mátra 55 június elején abban is van 2500 szint
matra115.hu/

bitliszbá 2010.05.03. 16:23:22

@szasza75: Köszi. Akkor gyúrok még combra :)

Egyébként ezekről az jutott eszembe, hogy mivel az utcai versenyeket viszonylag jól hirdetik ellenben a terepversenyekkel. Nem lehetne, hogy néha csak figyelemfelkeltésként 4-5 héttel a verseny előtt feldobsz a heti cuccok után egy-egy olyan terepversenyt (20-30-40 kiliig mondjuk) ami felkészülés lehet komolyabb versenyekre?

Én pl. ha látok egy ilyet szerdán nem biztos, hogy szombaton elmegyek rá. De ha mondjuk előző hónapban látom, akkor beindítja a fantáziámat...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.04. 05:24:55

@bitliszbá: csatlakozom! én is szívesen futnék egy ilyen kerekerdeit, de ahhoz fejben nagyon rá kell készülni, a logisztikáról nem is beszélve. persze én kb. félmaratonig egyelőre.

@szasza75: a terepversenyek rajtja és célja egy helyen szokott lenni? ha nem, akkor a nem autózó kísérők mit tudnak csinálni? ugyanez a problémám a kékes csúcsfutással is, pedig már bazi rég szeretnék ott futni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.04. 09:03:43

@rrroka: a teljesítménytúrákkal nekem is az az egy bajom van, hogy 20-50 km-re van a rajttól a cél és tőlünk mind messze van, csak kocsival tudnék menni. Aztán a céltól visszamenni a rajtig úgy, hogy nincs direkt közlekedés, elég macerás.

bitliszbá 2010.05.04. 09:17:26

@rrroka: a Kékes az simán megoldható. Felfutsz, aztán vissza. Alig több mint egy félmaraton :)))
Egyébként mit értesz a nem autózó kísérőn? Ha csak ennyi a problémád a Kékessel, akkor az csak logisztikai probléma, és azt sztem simán megoldjuk :)

xhege 2010.05.04. 09:55:33

@Domesticdragon: Hatalmas gratuláció! Óriási teljesítmény, csak így tovább :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.04. 10:45:09

@bitliszbá: pont ezt. jönne mondjuk a feleségem, meg a cimbim felesége, meg mondjuk a srácuk. mi meg fel szaladunk előlük a hegyre. egyiknek sincs jogsija, hogy jönnek fel? ki fog nekem a célba a nyakamba ugrani? :D és hogy megyünk vissza? biztos van ennek bejáratott módszere, hiszen évek óta megy ez a verseny, de nem tudok róla semmit, és minket eddig ez tartott vissza a legjobban a Kékestől.

DaMartian 2010.05.04. 11:51:56

@rrroka: Don't vörri!!! Én minden évben megyek, általában tökegyedül, simán feldobom a családot a célba hogy várhassanak, van hely bőven! Ez ne tartson vissza! Megoldjuk!
Amúgy a Kékessel úgy vagyok, szeretek verseny után visszakocogni a rajthoz. Ha fent autóba pattannék, az olyan lenne, mintha felhúznád a szánkót a dombra, aztán nem csúsznál le vele! : )

bellone 2010.05.04. 12:42:16

Sziasztok! Eddig 2 teljesítménytúrán és 3 db túrával egybekötött, de futóknak plusz szolgáltatást is nyújtó terepversenyen vettem részt. Egyedül a Mátrabérc célja volt máshol, mint a rajt.
Ott úgy oldottuk meg, hogy megkértünk egy barátot, hogy kísérjen minket. Ketten futottunk, a kísérőnk pedig a 3 frissítőn (Kékes, Galya, Mátrakeresztes) segített depózni, majd a célban Sirokon már sörökkel várt és ő is kocogott közben egy tízest.
Teljesítménytúrákat, útvonalvázlattal itt lehet találni:
www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/naptar
(Vannak köztük futóversenyek is, ezeken belül a Terep Ultra Kupa eseményeit itt találjátok:
ultramarathon.hu/code/terepultrakupa2010.php)

bellone 2010.05.04. 12:44:04

@bellone: Bocs! a második link végén a zárójel nem kell... Helyesen:
ultramarathon.hu/code/terepultrakupa2010.php

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.04. 13:18:18

@DaMartian: tényleg klassz ötlet visszagurulni, de akkor meg pláne ki van csukva a család, hacsak nem föl-le kocsikáznak.
najó, megkérdezem szabad-e és beindítom a szervezkedést. ráedzek a dombokra, azt lenyomlak téged is, meg bitliszbát is, mert ti tavakhoz vagytok szokva. :D

bitliszbá 2010.05.04. 14:05:46

@rrroka:
Kettő autó felmegy a hegyre
rá a tetejére.
Fenn marad aki nem fut,
s vezetni nem tud.
Másik lejön azzal ki fut.

Majd autó lenn marad,
míg futó felszalad.
Fenti autó lejön azzal ki
lefelé már nem akar futni.

Ha ez így jó tőlem mehet :)))

DaMartian 2010.05.04. 14:09:31

@bitliszbá: Én is ilyesmire gondoltam... A 2 futó két autó kombó már megvan... Ki csatlakozik? Nekem egyetlen kikötésem van, hazafelé menet Gyöngyösön meg kell állni a Manhatten Burgernél! A túrós sütijük mindent visz!!!
Gáborom! Nagyon unatkozol láthatóan...

bitliszbá 2010.05.04. 14:34:20

@DaMartian: Hát eléggé lefárasztott a HHH :)) Ma megpróbálom a bokámat újra.
Szerintem nálam is lesz 2-3 hely biztosan a Kékesre.
A túrós süti a gyengém, úgyhogy kötelező!!!!!

bitliszbá 2010.05.04. 15:03:51

@rrroka: Nekem ez szimpatikus kis verseny lehetne 07.03 Rákóczi 35 vagy 25 esetleg 50.
Sárospatak.
Vagy ez ugyanaznap: SzépBalaton-Félmaraton (terep)futóverseny a Tihanyi-félszigeten
@DaMartian: Csatlakozol esetleg? Vagy maradsz az aszfaltnál?

DaMartian 2010.05.04. 15:26:12

@bitliszbá: én alapvetően aszfaltbetyár vagyok, de ezt a SzépBalatont én is néztem ; )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.04. 15:26:15

@bitliszbá: ez a szabadvers, ez kész. :DDD de tök jó megoldás, megbeszélem a feleségemmel, meg szomszéd sráccal, azt hajrá! ha ilyen lelkesek vagyunk lehet h még Lemúr Mikiék is becsatlakoznak, bár nem hiszem, h előre tudnának most tervezni két hónapra... :)
a Rákóczi az vmi terep szintén, mi? olyan amire azt hiszi a pubi, hogy mert futott már velencei tókört, meg van két domb a városában, akkor megy neki simán, de aztán meg jól pórul jár, és a tapasztalt futók meg nevetnek? :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása