Futócenter és Korzika

2010.05.19. 21:51 szasza75

Az utóbbi napokban, hetekben többször megfordultam a Margitszigeti Atlétikai Centrum egyik sarkában kiépített Nike Futócenter központban. Minden délután 1-1 edző fogadja az odatévedő és egyben érdeklődő futókat. Gyakorlatban ez úgy történik, hogy egy ingyenes regisztrációt követően (ez a névre szókó klubkártyához kell) az edző feltérképezi a futó képességeit, érdeklődik terveiről, és, ha igény jelentkezik rá, ennek megfelelően állítja össze a fejlődni vágyó edzéstervét.

Megmutatja az egyes nyújtási és futóiskola technikákat, esetenként csoportos futásra is sort kerítenek. Azt gondolom erről az egészről, hogy ez egy jó kezdeményezés, amit már Józsi is megírt a blogján. Nemcsak az egyén fejlődését és sérülésmentességét szolgálja, hanem egyfajta közösségi légkört is teremt, aminek sörözés is lehet a vége. Szól a zene a bemelegítéshez, jó a hangulat, nyújtáshoz párnák szivacsok szőnyegek állnak rendelkezésre. A folyadékpótlásról egy hűtött víz automata gondoskodik.

Aki kocsival, vagy busszal megy a szigetre és gondot jelent a kulcs, váltóruha őrzése, az edzők a futás ideje alatt szívesen vigyáznak rájuk. Kevésbé az edzésterv igénye miatt, de szeretek oda járni, sőt, tervezem is hogy egy-egy edzés alkalmával másokat is invitálok. Erről majd később, júniusban.

Jövő héten a futóktól hemzsegő Margitszigettől kissé elszakadva, Korzika szigetén mozgolódunk 3 barátommal. Van ott egy túraútvonal az ún. GR 20 (kicsit hasonló az Országos Kék Túrához), azt tervezzük végigjárni. Igaz, a teljes útvonalat reményeim szerint csak Attila fogja teljesíteni, mi, azaz a többiek, erő és állóképességünkhöz mérten be-bekapcsolódunk futásába.

A táv mintegy 180 km és 12-13 ezer szint. Mivel sok időnk nem lesz, így a tervezett út 4-5 napig fog tartani. Amennyiben lesz internetkapcsolat, megpróbálom a Futóblog oldalát friss élményekkel és aktuális panorámaképekkel picit feldobni. Tavaly nyáron Kilian Jornet is végigment az útvonalon, igaz ő alvás nélkül egyben (összefoglalójának első és második része). A terepviszony finoman fogalmazva is brutál, szinte végig köves, sziklás, helyenként ilyen útvonalon haladva. Azt hiszem kötök biztosítást.

21 komment

Címkék: mac tervek margit sziget korzika futóklub

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr772014730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2010.05.19. 22:12:37

szasza, kösz a 4.30-as gyorst a végén :)
tolattam még egy uccsó laza 30 perces kört, pont jó is volt! :)

paklis 2010.05.19. 22:50:14

Sörözés?Futás? :)
nem együtt víz ivás akart az lenni?:))

pappito · http://pappito.com 2010.05.20. 00:44:33

halló!

korzika érdekes lehet, de az már nem is szaladás, hanem inkvizició.

Viszont azt szeretném kérdezni, hogy van arra elméleti lehetőség, hogy az ember felkészüljön októberig egy marathonra? (egy félre is elég) Lesz egy nagyon érdekes marathoni táv itt egy közeli szigeten, gyönyörű vidéken, lehet csapatban is menni (3 részre osztva a távot) és szeretnék elindulni rajta. (és végig is érni)

www.thebarrier.co.nz/wharf2wharf.htm

egyelőre 30-35 percet tudok csak szaladni... :(

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2010.05.20. 09:49:47

Hali.

Minden délután kint vannak az edzők? Ha kicsit jobb idő lesz, de legalábbis nem tél, akkor kinéznék.

bellone 2010.05.20. 14:01:06

@paklis: Igazságtalan és önsorsrontó ez a megközelítés!:)

A sör magas tápértékű, magas víztartalmú, ásványi anyagokkal (pl. magnézium) és B vitaminnal teli, antioxidáns hatású ital. Nem hizlal, csökkenti a koleszterinszintet. Közösségépítéshez és futáshoz is első osztályú!

Múlt héten 3 napig nem futottam és nem ittam sört sem. Most az ágyat nyomom. Mondjam még?:)

Nylonman 2010.05.20. 16:44:16

@pappito: Szia! Minden lehetséges, ha nagyon elszánt vagy ! :)
Szerintem a mostani állapotod alapján célozd meg inkább a felest, mert elég dombosnak tűnik a térkép alapján. Az meg ugye edzetten is kipipálja a halandókat. (Szaszát nem számítjuk ide, de ő meg 4 perc alattiban erősen szédül:) )
Nézz ki egy edzéstervet, és próbáld betartani. Ha nem találsz a neten megfelelőt, akkor írj és ajánlok párat.

Sok sikert a felkészüléshez!

u.i: a maratont is meg lehet csinálni, de nagyon fog fájni a végén, és nem sok értelme van úgy beérni, hogy "sohatöbbémaraton".

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.05.20. 16:59:40

@svrider AKA stig: legközelebb is :-)
@Nylonman: tegnap szólhattam volna, végre sikerült 3 és fél percre a te tempódban futnom :-) az első szigetkör végefele belemértünk egy ezret..

bombike 2010.05.20. 18:55:00

Én is csak ajánlani tudom ezeket a futóköröket.

Egy ideje már kerülgetem a szigetet, de tegnapi első alkalmam után ezt mondhatom:
Eddig csak futottam, de most már futóedzésen voltam.

Nylonman 2010.05.20. 21:10:32

@szasza75: Jó hogy nem szóltál :) az már nem evilági tempó.
Érezzétek jó magatokat, és csak mértékkel a sörrel... ott borozni kell!

Lewad 2010.05.20. 22:13:00

Én is kipróbáltam nemrégen, leginkább a futücipőteszt vonzott oda, de gondoltam biztos tudnak az edzők mutatni egy-két új technikát, és így is lett. Mindenkinek tudom ajánlani, de főleg a kezdő futóknak mint én, mert sok új trükköt tanulhatnak.

Szasza szerintem elvagytok tévedve, az hegymászás lesz, nem futás :))

bellone 2010.05.20. 22:58:53

@szasza75: Nem tudom, hogy hová fejlődik még a terepfutás, de vannak távlatok, van még hová erősödni:
www.youtube.com/watch?v=7Hjs1bmx320

Vigyázzatok magatokra!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.05.21. 08:06:00

@bellone: Hello! Hát ja, régebben láttam már ezt a felvételt, a dologhoz hozzátartozik, hogy a srác már nem él.
en.wikipedia.org/wiki/Dan_Osman

bellone 2010.05.21. 09:17:08

@szasza75: Persze, hogy meghalt, de nem "mászás" közben.;) Tegnap a GR20 videó után jutott eszembe, hogy volt ez a srác, de nem emlékeztem a nevére, ezért több tucat extrém haláleset feldolgozását követően találtam rá. Volt pl egy bázisugró, aki bevetés után havasan csomagolta össze az ernyőjét, a hó megolvadt, aztán megfagyott, ezért a következő ugrásánál -a kupola helyett- egy jégkockát nyitott a fejére...

Szóval, csak óvatosan!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.05.21. 13:23:35

@Lewad: Hétvégén is vannak ott edzők és akármikor oda lehet menni hozzájuk vagy csak bizonyos időpontban? Fizetni kell?

Én régi futó vagyok, de mindig csak magamtól, szakértői tanács nélkül. Pedig érzem, hogy egy profi nyújtás milyen jót tenne.

FutoBolond 2010.05.21. 17:54:11

@azilinha: a nike fizeti oket, neked szerintem eleg, ha megkoszonod :-). hetkoznaponta 5-8ig vannak ott, hetvet nemtom, majd megmondjak AD-ek

Steff76 2010.05.22. 21:46:24

A GR20 futva ?! Nem rossz... Én néztem ezt a túrát, de a bandukolós formája is elég vadnak tűnt. Úgy tudom egy-két - (?) gerincen vezet végig, viszonylag messze a civilizációtól, szóval ha ha futni megy valaki, akkor a cumót serpák viszik?

Korzikáról nagyon jó véleményeket hallottam ismerőseimtől, szóval futva vagy túrázva tuti jó lesz!

Egy hete voltam túrázni Szlovákiában, barátommal agyaltunk is, hogy amit lenyomtunk 6 óra, alatt azt 1 órán belül megtesszük, egy héten 3-4x. Persze 1300 szint nélkül...

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.06.01. 07:42:07

@bombike: Korzikán? sütött a nap, az egyik nap igaz esett, meg előtte 3 napig havazott a magasabb részeken. Naptejre nagyobb szükség volt mint esernyőre...

greenbamboo 2010.06.01. 10:21:29

@szasza75: Élménybeszámoló meg képek lesznek?

bombike 2010.06.01. 21:26:33

@szasza75: A poszt első szava miatt írtam ide a kérdést, szóval tegnapi futásra gondoltam :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.06.02. 07:42:06

@greenbamboo: igen, még gyűjtöm a gondolatokat a képeket és keresem az időt.@bombike: azt hiszem nem! De ha keddi futásra gondolok akkor igen, de egyáltalán nem zavart.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása