Katasztrófaturizmus

2010.06.09. 18:47 angelday

A 23. héten tetőzött a Dunán az árvíz. A szigeten is csak szórványosan lehet futni, én oda szerettem volna menni, de futótársam (és barátnőm, életem értelme, alfája-és-omegája, az a személy, akire mindig 100%-os koncentrációval tudok csak figyelni,) arra kért, hogy ne menjünk a szigetre. Így is lett, csak a hidak közt futottunk.

Láttunk viszont sok mindent, illetve olyan futási megoldásokra nyílott lehetőség, amire máskülönben semmi: a lezárások miatt futottunk a 2-es villamos vonalán. Íme a Futóblog szerkesztője:

Extrém tájakat is láttunk, íme például a Lánchíd kacsával és elmerült táblákkal:

A futás végén még leszaladtam a Szabadság-híd aljába is, és megnéztem, milyen hideg a víz:

44 komment

Címkék: budapest futás urban árvíz várus

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr112069571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tza13 2010.06.10. 08:45:51

Köszi a beszámolót AD. Már vártam e témában az infókat, képeket. A 2-es vonalán háborítatlanul futni napközben...nem semmi:)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.10. 08:51:20

Nem tudja valaki, mi hír a Margitszigeten?

xhege 2010.06.10. 08:55:55

Nem azt mondom, hogy visszasírom a monszunt, de futás szempontjából ez a kánikula nekem a halálom.

bitliszbá 2010.06.10. 09:02:01

@Sekiwake: Tegnap (a kémeim szerint) már csak kis víz volt a híd alatt (elméletileg át is lehetett futni). Ma este megyek, remélem már teljes köröket róhatok...

blackspeed 2010.06.10. 09:37:13

@bitliszbá: És azt nem tudjátok, hogy a Holdudvar megközelíthető?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.10. 09:44:13

Kíváncsi vagyok, vasárnapra mi lesz a helyzet. Vajon a verseny is áthalad a 2-es villamos vonalán? :-) Vagy addigra visszatér az eredeti állapot?

A vízállás mellett az időjárás is kíváncsi vagyok, mennyire fogja befolyásolni a teljesítményt. 11-kor van a rajt, tehát kifogjuk a csúcshőmérsékletet. 1:45 alatt szeretném lefutni az eredeti terv szerint (ennyi lett a legutóbbi 4 szigetköröm is), de majd meglátjuk. Inkább azt mondom: cél a célbaérés. És ha még valami jó eredmény is összejön, az már csak a ráadás.

M.Islander 2010.06.10. 09:47:11

a közszolgálati videóból kimaradt a vízhőmérséklet beolvasása!

ilyen időben javallott a HHH, érdemes kipróbálni!
van egy egészen remek útvonal az ún. Fekete Salak úton kezdődik (ez egyébként egy erdei ösvény) - lendülettől függően 7-13 km oda-vissza, minimális szinteltéréssel.
spirituális élményért érdemes megküzdeni az utolsó 500 méterrel is és megnézni, hogy mi az a három tárgy, ami max. nagyításnál "satellite" nézetben látható:

connect.garmin.com/activity/35862154

bitliszbá 2010.06.10. 09:47:23

@blackspeed: Valszeg igen, bár ez futószempontból nem tudom mennyire lényeges...

Borzi+ 2010.06.10. 11:47:16

Holdudvar nyitva van és gond nélkül megközelíthető a futópálya oldaláról is.

Szerda este 10-kor a híd alatti rész pest felöli oldala eléggé víz alatt volt, szerintem senki nem futott keresztül rajta.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.10. 12:27:25

@bitliszbá: Írhatnál majd róla egy rövidke recenziót. Lehet, hogy péntek este elmennék (életemben először) futni egy szigetkört. Ha vizes, nem megyek, akkor valami mást kell kitaláni (sosem futottam még Budapesten).

DaMartian 2010.06.10. 13:26:56

@Sekiwake: péntek este gyere inkább 6é futásra! Az egyik legjobb szerveződés ahol valaha voltam!!! : ) 6efutas.blogspot.com/

bitliszbá 2010.06.10. 13:27:15

@Sekiwake: Hát megpróbálhatjuk, ha ebben a hőségben nem pusztulok ott.

( ha mégis, akkor valahol a gumicsík mellett megtaláljátok testemet. Nehogy megálljatok, csak fussatok tovább!!! Majd görcsbe rándult kezemmel mutatom, hogy hány körig bírtam... )

OFF: Ha valaki szeretne potyán utazni a Kékes futásra jelezze priviben. Újpest-Dunakeszi a felszállóhely :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.10. 14:03:23

@DaMartian: 6É minden második pénteken éjfélkor a 4-6-os vonalán? Ez jól hangzik, be is írom emlékeztetőül. Most nem megyek, mert szombaton melóznom kell, de lesz még olyan péntek, amibe belefér. (Pl. 2 hét múlva, pont az esküvőm előtti nap. ;-)).

Honnan indul? Gondolom, nem a síneken van a futás, mert éjfélkor még jár a villamos. :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.10. 14:12:30

Ja, már látom az infókat, meg azt is, hogy minden hónap második péntekjén van, nem úgy, ahogy először (figyelmetlenül) olvastam.

DaMartian 2010.06.10. 14:13:28

@azilinha: pontosítanék!!! Nem minden második pénteken, hanem minden HÓNAP MÁSODIK péntekjén!!! Vagyis a következő júliusban lesz!!! Így két hét múlva ne menj, mert futhatsz egyedül : )
A szombati meló egyébként rossz kifogás, én Kékes csúcsfutásra megyek utána reggel!!! : P
Amúgy DE a sineken futunk, mert csak a találkozó van éjfélkor, indulás fél 1 után...
és a Móricz-ról
Esküvőhöz gratula!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.10. 14:42:11

@DaMartian: Meg is néztem, a következő júl. 9. Update-eltem a naptáramat. Ez jónak tűnik, 11-én van a hortobágyi félmaraton, tehát tökéletes edzés lesz az a 8,6 km lassú futás az éjszakai síneken. :-)

Szóval neked meg éjszakai futás után reggeli kékes? Akkor jó pihenten fogsz nekivágni az utóbbinak. ;-) Kemény vagy, gratulálok hozzá. Nekem vasárnap lesz budapesti félmaraton, de nem éjszakai futásból fogok rá menni. Én egyelőre csak ilyen puhány vagyok. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.10. 14:47:27

@bitliszbá: aztán toljad ám felfele arra nagy hegyre! de ki ne fingasd a lábad! (én tegnap máűr tudtam futni 16.5 kirit!)

DaMartian 2010.06.10. 15:04:13

@azilinha: K&H???
Én ott csak egy hetest tolok csapatban. Nem tudod hogy lesz? Mert az útvonal egy része egyelőre víz alatt...
@rrroka: te végül nem jössz a Mátrába???

bitliszbá 2010.06.10. 15:12:07

@rrroka: a hegyet toljuk...a végén meg még rendes (futó)ember lesz belőled..

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.10. 15:20:30

@DaMartian: Ne szórakozz! Péntek É6, szombat Kékes, vasárnap K&H?? Szerintem azért a köztük levő pár órás szünetekbe is iktass be valami kis sprintet legalább. :D Biztos nem vagy futás-függő. ;-)

A K&H-ról egyenlőre nem raktak ki új útvonalat, úgyhogy lehet, hogy úszni is fogunk. :-) Szerintem lehet, hogy vasárnapra már futható lesz a rakpart, de ha nem, akkor nyilván értesülünk róla időben. El biztos nem marad.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.10. 15:31:03

@DaMartian: nem, nem, egyrészt nem volt della nevezni, másrészt az TI szalag javulás még nem jelenti, hogy 700 métert is tudok menni felfele. :) pedig már úgy eltereveztem, hogy szemtelenkedek veled, meg bitliszbával... :D

@azilinha: ez az élet könnyebb része. három nap futás laza, ami nehéz, az pl, a szigetet végiginni... :D pedig már könnyítettek is rajta, csak öt napos! amikor még nem voltam öregrocker, akkor nulladik nap+egy hét, jajjajjajj... ;)

leilana 2010.06.10. 16:11:06

A hírek szerint már erősen apad a Duna, így a hétvégére már előtűnik az alsó rakpart. Ha meg nem, akkor lehet választani az alternatív lehetőségek közül. Pl: vizibicikli, kajak, kenu, úszás... :-)
Amúgy az árvíz idején értettem meg, hogy miért is raktak olyan széles lépcsősort a Parlament Duna felőli oldalára. Ilyenkor akár hajóval is megközelíthető! (Na jó, max. csónakkal :-P)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.10. 21:37:28

@bitliszbá: Na körbe tudtál futni? Azt hiszem megnézem magamnak ezt a gumicsíkot, ha odatalálok (tiszta Ábel a rengetegben feeling... bakker, mindig ez van, ha Budapesten vagyok...).

Ugye van ott hely, ahova a cuccaimat bezárhatom?

bitliszbá 2010.06.10. 22:07:23

@Sekiwake: Sajna nem. Tavaly ekkora víznél simán futottunk (által a Dunán), de az idén felújítanak, és ezért az ott található kordonokból keresztbe helyeztek egyet az árpád-házi Szent Margitról elnevezett híd alatt. ( most jól megnéztem, egy méretesebb ugrással áthidalható a víz!) Továbbra is fenntartom véleményemet (amit tegnap is) HOLNAPRA FUTHATÓ LESZ!!!

A cuccokat a Margitszigeti Atlétikai Centrumban tudod elhelyezni (lánykori nevén Úttörőstadion) némi kp ellenében. (én nem szoktam, uh nem tudom h mennyi az annyi...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.10. 22:18:32

@bitliszbá: Köszönöm a jelentést, azt hiszem, teszek holnap egy próbát. Ha nem megy a futás, körbenézek a szigeten, úgysem voltam még soha :-)

effe 2010.06.10. 23:34:35

@bitliszbá: @Sekiwake: az "annyi" az 1000 Ft. szerintem kicsit borsosan mérik... (Nike futóklub kártyával van 20% kedvezmény)

www.margitsziget.com/?page=9

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.06.10. 23:44:29

@effe: Khmmmm...... viszont ha ott állok egy táskával, ami tele van futáshoz nem szükséges cuccal, akkor nem nagyon van más választásom.
Állandóan szóba kerül itt a blogon a Margitsziget, egyszer ki kell próbálnom :-)

DaMartian 2010.06.11. 00:58:39

@effe: Az öltözőért és a zuhanyért valóban kell fizetni, de a cuccokat már ott lehet hagyni a futóklubban 5 és 8 között ingyééé...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.11. 05:21:02

@Sekiwake: egyébként nem egy nagy futóterep ez a margitsziget, de mindenképpen érdemes egyszer megnézni, mert az viszont marha jó, hogy olyan rengetegen futnak. előnye, hogy sík és ugyanez miatt kicsit uncsi is. azt mondjuk nem értem, amikor vki kizárólag itt fut, hiszen annyi lehetőség van még.

bitliszbá 2010.06.11. 08:52:26

@rrroka: sztem aki KIZÁRÓLAG itt fut, annak az 1 max. 2 körre nem is kell több. Mindig vannak más futók, a környezet is megfelelő. Kiszámítható, mégsem 400m-es atlétikai pálya.
Sztem nincs ezzel semmi baj, ha valaki csak azért jár le a szigetre futni, hogy fenntartsa kondiját, vagy éppen csak hetente 2szer benne van a napirendjében az 1 kör a haverral, vagy a barátnőjével...

Persze, ha valaki ennél többet szeretne kihozni a futásból, akkor előbb utóbb máshol is fel fog bukkanni..

De még egyszer szeretném hangsúlyozni ( a gumicsík minőségét most nem fikázva ), szívem szerint minden városba tennék egy ilyen jellegű futópályát. Mert nem csak sportolási lehetőség, hanem közösségi helyszín is egyben.
És ez most teljesen komoly.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.11. 09:10:54

@bitliszbá: teljesen igazad, van, hogy a sziget egyrészt közösség, másrészt ugródeszka a nagyobb távok felé.
igazából nekem az a furcsa, hogyha helyszíntől függetlenül vki mindig ugyanott fut. a futásban pont az a jó, hogy el lehet kanyarogni mindenfelé. az itthoni útvonalaimat szinte sosem futom kétszer ugyanúgy.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.11. 09:11:35

@bitliszbá: az is vitathatatlanul jól jön néha, hogy jó kontrollt adnak a pályán lévő táv jelzések.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.11. 10:03:44

@Sekiwake: A sportuszodában is vállalnak cucccmegőrzést. Tavaly megkérdeztem az árát, de sajnos nem emlékszem, csak arra, hogy nem volt túl borsos.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.11. 10:09:11

Tegnap nyomtam 1 óra 18 percet a kopaszi gáton, ahol jó sűrűn kellett oda-vissza futni, mert a pálya egy része itt is víz alatt van. Megpróbáltam megközelíteni a kavicsos részt a fű felől, ahol sikerült még a kavics előtt bokáig süppedni a fű alatti mocsárba. Ezek után inkább maradtam a fenti részen, a másik irányba meg nem volt gond.

Ma is nyomatok még egy adagot, de talán valamivel kevesebbet, holnap meg pihenek (a melóhelyemen :-)), hogy a vasárnapi versenyen tudjam hozni a formámat. Remélem, futható lesz a Dunapart, mert márcsak a szépsége miatt is sokkal jobb lenne ott, mint valami alternatív útvonalon.

csétomi 2010.06.11. 10:53:49

@rrroka: Két féle futó típus létezik. Az egyik olyan, mint te. Ilyen a párom is, úgyhogy általában eszeveszetten keressük az olyan hosszú köröket, ahol még fordító sincs, nehogy kétszer ugyan azt a földet tapossa a lábunk:) De van egy haverom, aki rendszeresen 30 köröket fut atlétikai pályán, de futott már 20 km-t is!! Mindig mondtam neki, hogy beteg:) És még csak nem is azért, hogy tudja a köridőket. Egyszer megkérdeztem, tudja-e egyáltalán pontosan a végén, hogy hány kört futott. Azt mondta, van egy tuti módszere rá, nagyon egyszerű: úgy képzeli el a köröket, mint számozott öltözőkulcsokat egy kulcsosszekrényben, szögekre akasztva. Amikor elkezdi a kört, leakasztja az a megfelelő kulcsot, a kör végén eldobja, és leakasztja a következőt :DD Egyszer kipróbáltam én is. Az eldobásnál nem emlékeztem rá, hogy hányas kulcs van a kezemben :D Különbözőek vagyunk 8-)

xhege 2010.06.11. 12:51:06

@csétomi: ez a kulcsos sztori nagyon tetszett :)) Régen én is köröztem egy focipálya körül. Kimentem, hogy futok 15 kört. A 6-nál már nem tudtam, hogy ez 5. vagy a 6., ezért mindig úgy döntöttem, hogy ez csak az 5.. Na ilyen belezavarodásból volt több is, így szerintem a 15 körből, mindig lett legalább 20 a végére. Most meg hogy már hosszabbakat futok, kinézek a futoterkep.hu-n egy útvonalat, aztán addig futom míg meg nem unom és változtatok. Amire nagyon figyelek (mivel ajtótól ajtóig futok), hogy bármennyire is hosszú a táv az mindig 1 kör marad addig játszok az utcákkal.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.11. 13:16:23

@csétomi: Ha rendszeresen ugyanazon az úton futsz, akkor tudod a távot és ennek megfelelően tudod mérni a teljesítményedet. Új utakon csak sejteni lehet, hogy mennyi az az annyi. Persze, ez sokszor nem is lényeges, attól függ, milyen céllal indulsz neki.

bitliszbá 2010.06.11. 14:35:31

@csétomi: Ez a kulcsos dolog nekem olyan, mint a bárányok (elszámolok 3-ig és már alszom is. csak 3-ig?! na jó van, hogy fél négyig is) alvás előtt. Amikor régebben futottam pályán mindig volt aki számolja, meg az utolsónál kongattak és felébredtem...

Mostanában is előfordult, hogy körözgettem 400m-en, de a franc se számolta, mert az órám megmutatta, hogy hol tartok :)

Egyébként, meg szerintem is létezik ez a kétféle futó, no meg ezen kívül még vagy 8-10 tipus. Én pl szeretem az újdonságot felfedezni, de azt is, hogy tudom egy gurigán a működő kutak helyét.

Egyébként, ha kétszer futsz egy kört, akkor sem ugyanazt a kört futod le... (erre meg van valami folyóba lépős okosság...)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.11. 15:00:57

Na, és a futógépen mennyit bírtok futni?? Van egy melótársam, aki kizárólag ott szokta nyomni a km-eket. Szerinte a különböző mutatók nézegetése teszi változatossá a futást, a kinti pályáktól viszont fél, hogy ott nem menne olyan jól.

Nekem az utóbbi 5-6 évben, amióta futok, max. 20-szor ha sikerült rámennem arra a gépre. Persze arra tényleg tök jó, hogy az ember pontosan tudja mérni a teljesítményét (már ha tényleg jól működnek azok a mutatók).

effe 2010.06.11. 23:10:48

múltkor próbáltam 2 km-t úszni 33-as medencében. mire kitaláltam a tuti számolási módszert, elfelejtettem, hogy hol tartok.

a futógépre gondolni sem merek. szörnyű lehet. de nekem is van olyan kollegám, akit nem tudtam meggyőzni, hogy legalább egyszer próbálja ki, milyen a szabadban futni.

xhege 2010.06.12. 08:10:34

@azilinha: A futógép a halálom. Kb 5 km után meg akarok halni rajta a monotóniától. Csak ha nagyon muszáj akkor használom. Egyébként biztos, hogy a futógépes kollégának nem menne úgy szabadban.

Mylady 2010.06.12. 10:10:03

Én is próbáltam egy kollégát rábeszélni arra, hogy gép helyett a szabadban fusson, főleg, hogy tök jó helyen lakik, ezerfelé lehetne menni. Azt mondta, fél a kutyáktól. Mondtam, vegyen ultrahangos kutyariasztót. Most itt tartunk.
Tudtok valamit az ilyen kutyariasztókról? Valóban hatásosak?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.12. 14:38:54

@Mylady: Én még sose láttam ilyen kutyariasztót, viszont fél évig jártam olyan helyre futni, ahova a legtöbb ember a kutyáját vitte sétáltatni. Sose támadott meg egy se, max. néhány játékból kicsit utánam szaladt. A futás szempontjából jó tapasztalataim vannak a kutyákkal, bringával viszont már harapott meg.

Mylady 2010.06.12. 16:57:17

@azilinha: Én kerülöm a kutyás helyeket, mert sokszor már akkor is nekem jönnek, ha csak szimplán sétálok az utcán. Nem támadnak meg, csak rohannak felém vadul ugatva. És volt, hogy rám is ugrottak. Meg olyan is, amelyik megpróbált megharapni, csak annyira kicsi volt, hogy a farmeromat nem sikerült átharapnia.
Pedig elég békés ember vagyok.
A gazdák meg többnyire fel vannak háborodva, ha rájuk szólok.

Futni sportpályán szoktam, ahova elvileg nem lehet kutyát bevinni. Azért találkoztam már olyannal, aki lehozta a kutyáját is, szegény meg teljesen meg volt zavarodva a rengeteg futó embertől (és persze engem akart megtámadni)

Épp ezért én is gondolkodom a kutyariasztón, de 15 ezer és úgy nem akarok venni, hogy nem tudom, valóban jó-e.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása