Alapozás másnaposan

2010.08.04. 10:52 Winkler Róbert

A maraton óta futottam párat, de nehéz igazán motiváltnak lenni, miután az ember elért valami célt, aminél nagyobbat nem nagyon tűzhet ki. Na jó, mások nyilván kitűznek nagyobbakat is, de én nem a mások vagyok. Szóval futottam néhány laza tízest, és annyi. Viszont az elmúlt hét finoman szólva is pörgős volt, három napon át forgattunk reklámszpotokat a visszatekerhető élő adásról és a szélessávú internetről. Egyszer már volt egy ilyen forduló, de az csak kétnapos volt, és egyik munkanap se tartott tovább nyolc óránál egy berendezett stúdióban, külön pihenőhelyiséggel, továbbá étkezővel, ahol többek között natúr joghurttal öblögette az ember az elrágcsált zellerszárakat. Egyszóval tehát közelebb állt a wellnesshez, mint a klasszikus értelemben vett kemény robothoz.

Az új rendező viszont külső helyszíneken dolgozott, és olyan időbeosztással, hogy az egyik nap reggel 6-tól tartott este fél 9-ig, a másik fél 9-től este 10-ig, a harmadik déltől éjjel fél 3-ig. Szóval ezen a héten nem futottam. Péntekre már nagyjából kihevertem volna, de péntekre beszéltük meg a hónapok óta szervezett kocsmalátogatásunkat kiváló kollégámal, a Sportorákulummal. És ez nem tréfadolog – ha egy nyáron az ember július végén jut el először a dorbézoldába, azt az alkalmat meg kell ragadni.

Tudományos alapossággal italoztam, arccal a hidratáltság felé: két deci száraz fehér bor-három deci szódás fröccsökkel. Nem szoktam ilyeneket posztolni, de a Futóblog szerkesztőjének kérésére előkerült egy exkluzív felvétel az estéről, ahol Ágassi kollégával az Apostol együttes Búcsúzik a nyár című dalát énekeljük. A capella:

Így az ember a szűk másfél liter bor mellé mindenképpen elfogyaszt bő két liter vizet. Ezzel nem is volt baj, szombaton nem fájt a fejem, viszont este már nagyon éreztem, hogy kéne egyet futnom, ha már a héten semmi sport nem volt. A fejem nem fájt, de azért némi másnaposságot éreztem, viszont olvastam egyszer, hogy Törőcsik "Táncolj, Törő!" András egyszer azt nyilatkozta, neki bizony mindig másnaposan ment a legjoban a játék.

Hát akkor lássuk! Amúgy is azt terveztem, hogy gyalog megyek át a gyárba az autómért, amit logisztikai okokból a szerkesztőségi teremgarázsban hagytam, a vasúti hídon át úgy 8 kilométer lehet.

Na hát, ezek szerint Törő szervezetét más fából faragták, mint az enyémet, mert én csak úgy közepesen vánszorogtam. Nem volt konkrét bajom, nem lötyögött a fejem, a gyomrom vagy akármim, de azért nem voltam bánatos, amikor végre autóba ülhettem. Úgyhogy ezen túl nem fogom erőltetni ezt a másnapos futást, már amennyiben eljutok még idén a kocsmába. És nagyjából ennyi is lett volna a levont tanulság, ha nem indulok futni vasárnap is. Tudományos vizsgálódásaim jelen szakaszában több eshetőség állhat fenn. Nem egy fából faragtak Törőcsik Andrással. Vagy mégiscsak egy fából faragtak, csak rosszul emlékeztem arra a régi interjúra, mert a másnap másnapján, vasárnap este már nagyon ment a futás. Akárhányszor az volt, hogy nem figyeltem a pulzusra, mindig beleforogtam a 160-ba, pedig a 150-es utazóból ritkán szaladok ki.

Kérdésem tehát: lehet valami tudományos összefüggés a másnaposság/harmadnaposság, és a sportteljesítmény között? 

93 komment

Címkék: foci videó forgatás másnapos összefüggés

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr972197794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2010.08.04. 11:03:46

egy 10-12 körös vodka-hell este után a másnapot nem is lehet elviselni ha aludni is akarsz, csakha mész futni :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.08.04. 12:01:55

Nekem 2 sör után másnap semmi gondom sem volt, persze 2 sör az nem sok, de előtte 9 órás ikea bútorszerelés volt meg én elég ritkán iszom.

angelday 2010.08.04. 12:04:23

Évek óta nem voltam másnapos. 33 éves koromra megtanultam, mennyit szabad inni. És kurva jó. Diszkóból is lelépek 01:00-kor max (már ha eljutok egyáltalán oda).

angelday 2010.08.04. 12:13:18

Exkluzív a capella videóval gazdagítottuk a posztot, reload.

Winkler Róbert 2010.08.04. 12:18:28

@angelday: De sose tudod meg, milyen, amikor viharként tombol már a messzi távol...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.04. 12:50:23

@angelday: ezt én is megtanultam: semennyit. így ha már ivásra adom a fejem, akkor nem keveset iszok. :) nekem a másnapi masszív fosérzést a futás vagy más mozgás enyhíti, de nekikezdeni sosincs kedvem.
fujj de utálok már másnapos lenni.

Lyanko 2010.08.04. 14:13:17

mi nem is olyan rég egy éjszakába nyúló bögrézés másnapján csináltunk egy 19 kilis futást, a hazaérkezéskor meg akartam halni, (tényleg rosszul voltam) de ettem egy kis dinnyét és jobban lettem..., pedig napközben nekem is csak az álmosság volt a bajom

bridgeman 2010.08.04. 14:53:13

Régebben csináltam ilyeneket. Előbb a másnaposság maradt el, utána meg a futás is megritkult. Amúgy, ha jól kijön a lépés, másnaposan a szokásosnál jobbat is tudok futni, talán mert túlkompenzál a szervezetem. Utána viszont pihenni kell, sokat, különben menetrendszerűen jön valami idétlen betegség.

cs (mi más) 2010.08.04. 14:54:23

Még tajtrészegen kell elindulni, lehetőleg erdőben, hogy ne legyen baj. Meg hosszút, oszt a fejfájós része kimarad.

plat 2010.08.04. 15:24:49

Egy párszor már futottam versenyt másnaposan. Ezek közül volt két félmaraton, az egyiken majdnem egyéni csúcs. Verseny közben azt éreztem, hogy túl van pörögve a szervezetem, és nem fáradok. Baromi jó érzés volt, de utána ki kellett pihenni.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.04. 15:55:06

Nekem azért valahogy jobban esik a futás, ha nem vagyok másnapos. :-)

b p 2010.08.04. 16:15:18

cukorbevitellel működhet a dolog. másnaposan eléggé leesik a vércukor.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.04. 16:33:04

az teny /nem urban legend/ hogy egy pentel este Nyilasiek elvittek Torot piazni, Ok csak kamut ittak, Toro meg adott a majnak es masnap szinte egyedul megverte a fradit

paklis 2010.08.04. 17:40:53

Saját tapasztalat: Életem legjobb futó teljesítményeit mindig egy nagyon komoly piálás előzte meg...
Talán az oka: Fejben gondoltam, hogy biztos nem fog jól menni ezért eldöntöttem, hogy igen is erre rácáfolok és csakazértis. Másik ok, hogy a szervezet egy komolyabb leépítés után kívánja az egészséget adó mozgást:)
A baj a dehidratációval van. szóval ha piálás és a futás között egyfolytában iszol mondjuk vizet akkor nem lesz baj...

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.08.04. 18:30:40

Robi! Ez a videjó is visszatekerhető és 41 mp alatt elkészült. Jobb is, mint a Magdi anyusos. :)))
A másnaposságnak is vannak fokozatai. Ha nem fáj a fejem, akkor megy a futás. Olyankor úgy érzem, kompenzálom az előző esti szétcsúszást. De ha úgy fáj a fejem, mintha kisbalta lenne benne hátul, olyankor este hatig csak nyögdécselek az ágyamban.

Mylady 2010.08.04. 19:03:57

@BGy: Ha nem vagyok túl indiszkrét, azt honnan tudod, milyen, ha kisbalta van a fejedben hátul? :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.08.04. 19:20:53

@Mylady: gondolom a kisbalta is úgy feszítené szét a fejem hátul, mint egy jól sikerült másnaposság. :)))

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.04. 20:40:58

@Winkler Róbert:

"A maraton óta futottam párat, de nehéz igazán motiváltnak lenni, miután az ember elért valami célt, aminél nagyobbat nem nagyon tűzhet ki."

Esetleg IM ?

Amúgy rendezhetnénk egy futóblogos gurulást ha még megvan az xjr-ed! ;)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.04. 21:22:04

@Winkler Róbert: IM, mint Ironman. Azaz 3.8 km úszás, 180 km bringa, zárásként egy maraton, jó móka, kitölti a napod. :-)

Mylady 2010.08.04. 22:08:05

@BGy: ja, hogy gondolod :) olyan határozottnak tűntél, azt hittem, van valami jó kis sztorid :)))

angelday 2010.08.04. 23:47:42

"az ember elért valami célt, aminél nagyobbat nem nagyon tűzhet ki"

— 24 perces szigetkör

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.05. 05:59:43

@szasza75: "kitölti a napod" ez lehetne hivatalos IM vagy 24 órás futás szlogen. :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.05. 07:49:58

@angelday: hehe, én meg várom a "Csak 3 másodpercen múlt" posztodat :-)

DaMartian 2010.08.05. 08:30:54

@szasza75: Ja-ja! Két nyúllal a győzelembe címmel : )

Winkler Róbert 2010.08.05. 09:59:57

@szasza75: Ja, már azt hittem, Ifjúsági Magazin.

rodriguez 2010.08.05. 10:04:57

@Winkler Róbert: Nekem néha még józanul is nehezemre esik a futás :-(

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.05. 10:15:18

@WITCH: Ironman, ezt egyszer én is szeretném megcsinálni. Nem sürgős, és az első maratonomat is csak jövőre tervezem. De az ironman is részét képezi a következő ötéves tervnek. :-)

Az úszás biztos menne, bringából viszont kell venni hozzá egy megfelelőt, mert amivel a melóba járok, az közlekedési eszköznek jó, de nem versenyezésre. És hát ott az a fránya futás, amiből 32 km-nél többre még sose telt, de eljön annak is az ideje!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.05. 10:46:57

@azilinha: szerintem öt év kevés egy IM felkészülésre. de ebben witch a mester! :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.05. 11:02:46

@rrroka: na neeee :-) nyilván egy 10 órán belüihez azért kell munka, de a teljesítés azért nem olyan nagy dolog. Azért gondolom Te is olvastál már 1-2 beszámolót erről :-) és most meríthetnék példát :-) nem csak az enyémet... volt itt egy poszt is róla, meg még van egy két közeli futópajti akik azért utána helyére tették, hogy mi az IM.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.05. 11:03:12

@rrroka: Gondolom, azért attól is függ, milyen múlttal rendelkezik az egyén. Aki most kezd el sportolni, annak valószínűleg kevés, de azért aki sok éve rendszeresen nyomja, annak szerintem nem lehetetlen 5 év alatt. Persze, nekem csak az a cél, hogy megcsináljam, és nem fontos, hogy hanyadik helyezést érem el.

Nannycsuri 2010.08.05. 11:10:54

Nekem másnaposan semmi sem esik jól az alváson kívül. A fejfájást már ügyesen megelőzöm a közvetlenül a buli után elfogyasztott kb. 2l vízzel, de a gyomorémelygéssel nem tudok mit kezdeni, és fenntartásaim vannak azzal kapcsolatban, hogy a futás segítene...
Én amúgy általában cél nélkül futok, már ami a távot/időeredményt illeti, csak a kedélyállapot javító/fokozó hatása miatt csinálom, és ez valahogy eddig bejött :)

DaMartian 2010.08.05. 11:11:55

@azilinha: engem is bringaprobléma akadályozott eddig, mert már 2 éve szeretném teljesíteni, de traktorkerekű montival azért nem leányálom. Nemrég egy kedves kollégám felajánlotta ebben a segítségét, így jövőre ha minden jól megy végre valóban én is Vasember leszek, mint Robert Downey Jr. : ) Lehet hogy rrrokának van igaza és akkor belebukom, de szerintem téved. Az én edzettségemmel bő fél év felkészülés úgy érzem elég lesz hozzá. Legalábbis sokkal kevésbé érzem nehéznek, mint az első maratont anno, vagy az első Balatonkört tavaly. Mégis mindkettő relatív egyszerűen megvolt, pedig nem készültem azokra sem annyit, amennyit kellett volna...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.05. 12:39:23

@DaMartian: Ha látsz rá jó esélyt, hogy menni fog, szerintem vágj bele, nincs vesztenivalód. Mikor lesz? Majd a beszámolód után eldöntöm, mennyire nekem való. ;-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.05. 12:46:37

jó, mondjuk az tényleg számít, hogy ki honnan indítja a felkészülést. nektek már egy-egy rész megvan külön, de hiába van sportmúlt, ha se komoly bringázás, se maraton futkározás, se ez a rohadt sok úszás nem volt még előtte. @DaMartian: te azért a maratonnal megvagy, @azilinha: úszott, hogy @szasza75: komoly futásairól ne is beszéljünk.
de legyen mondjuk négy év legalább, egy-egy minden számnak, egy meg összetenni.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.05. 12:54:03

@DaMartian: ha kell adok bringát kölcsön, többet lesz lassan Nagyatádon mint én. Idénre is kölcsönadtam :-)
Ja, indult a bringám tavaly a duatlon EB-n is. :-)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.05. 13:13:37

@szasza75: Szia! Én is elolvastam, utólag is gratula!
Mi az, hogy az eddigi 3,5 bar helyett? Montival nyomtad?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.05. 13:25:11

@Vasapu: elég tudatlan voltam guminyomást illetően, aztán valaki mondta, hogy az kevés. Nem montival, országútival természetesen..

bellone 2010.08.05. 13:27:40

Egy 16 órás Ironman teljesítés így állhat össze kb.:
2 óra úszás, 6-7 óra bringa, 5 óra maraton és 2-3 óra depózás. Egyénileg az arányok változhatnak, de a tempót tekintve egyik kihívás teljesítéséhez sem kell kiugró erőnlét. Állóképességre, kitartásra persze szükség van, ezért minden teljesítő megérdemli a tiszteletet, de hanyatt esni feltétlen nem kell tőle. (Különösen, mert fetisizált dologról van szó és sokan fétisként is használják...)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.05. 13:28:38

@szasza75: Huh, de szép volt, teljesen beleéltem magam, amire végigolvastam. Nem semmi, hogy nem sokkal előtte tanultál meg úszni! Ügyes, céltudatos és nagyon kitartó vagy. Jó példakép. :-)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.05. 13:39:03

@szasza75: Ezt is Te raktad fel.
futo.blog.hu/2008/12/01/ironman_bikiniben_montenbajkon_nagyon_vicces_probaljatok_ki_egyszer
Abból is gondoltam, hogy montival mentél.
Azóta nem szántad rá Magad? Idén még van 8 nap a rajtig :-).

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.05. 13:47:20

@Vasapu: én raktam fel, de nem én írtam, én csak ott voltam meg segítettem a felkészülésében, ami külön megért volna egy posztot, annyira vicces.
1. nevezni már nem lehet
2. ahogy bellone is írta, ez nem egy teljesíthetetlen dolog, kicsit túl is van misztifikálva. Számomra nem kérdés hogy teljesíthető-e, lehet ugyan cél hogy pl. 11:30-et menjek, ehhez viszont alapjaiban más hozzáállás kell. Meg kell tanulni rendesen úszni, előtte tekerni kell jó pár ezer kilométert, ez pedig rengeteg idő. Ezért is tisztelem, becsülöm azokat akik ilyenre vállalkoznak és persze azokat is(hozzátartozókat) akik támogatják a mindennapi edzéseket. Azt is mondhatnám, hogy nehezebb az odavezető út, mint maga a verseny.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.05. 13:56:52

@szasza75: Azt gondoltam, hogy nem Te vagy a Bogi:-))
Azt, hogy mennyire van túlmisztifikálva még nem tudom, nekem ez lesz az első. Az viszont szerintem is biztos, hogy teljesíthető és, hogy fejben dől el. A család támogatása nélkül viszont tényleg nem kivitelezhető, de ha megkapod a segítséget akkor az odavezetőút valóban egy nagy kaland. Ezen, mármint az úton már majdnem túl vagyok és ezt én is így érzem.
Mindenesetre így a rajtelőtt pár nappal elléggé spannolja az embert.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.05. 14:01:18

@rrroka: A 3,8 km úszást most azonnal is bevállalnám, és be is fogok ennél többet is, ha végre megtartják a Balaton-átúszást. 180 km-t még lehet, hogy nem bringáztam egyben, de nagyon valószínűnek tartom, hogy menne ez is. A problémás pont a futás, merthogy 3/4 maratonnál többet még sose teljesítettem, azt viszont már éreztem, hogy 30 km után a halálomon vagyok. De mint mondtam, csak a jövő évben tervezem lefutni a teljes távot. Ha ez megvan, már "csak" össze kell tenni a hármat.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.05. 14:55:16

@azilinha: továbbra is azt mondom, h hajrá! :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.05. 15:47:39

@Winkler Róbert:

Mondjuk te könnyű helyzetben van mert neked ott van Kropesz. (És mint tudjuk csak a legjobbaktól érdemes igazán tanulni) Azt mondta bárkit felkészít 4 hónap alatt, ezt róla el is hiszem. :) (mondjuk a csontozat/inak edzettsége a kritikus, de ez neked ok) Szerintem nagyon hasznos dolgokra jön rá az ember közben.

@szasza75:

Igen, pl a 1,5 úszás 6 bringa és 4,5 futás:

12 óra. (szintidő 16) + depó 15 perc
Ez akár egy közepes felkészüléssel is teljesíthető ha komolyan és okosan veszi az ember.

Felkészülési idő: mondjuk én egy cikk miatt 7(!) hónap edzés után mentem, de megmondom őszintén ("nem vak ez a ló hanem bátor") 8D azért jobb ha 2-3 idényt rászánsz...

De az éppen szintidő alatti (első) teljesítésnek is van 2 előnye:

+Ált. óriási tisztelet övezi azokat akik a sub 16 órában végigtolják, (rengetegen visszamennek a pályára megnézni!) ez egy óriási hagyomány itt.

+Másrészt az első IM az tényleg elég ha a teljesítésről szól, mert relatíve biztonságosabban be tudod lőni magadnak hogy akkor az milyen érzés, és ehhez képest tudsz készülni.

Az IM teljesítés inkább a jó önismereten, a megfelelő pihenésen, táplálkozáson, lelki tényezőkön, hozzáálláson, és egy átlagtól kicsit több, de azért mérsékelt és _jól megválasztott_ (okos) edzéseken (ill. ezek összességén) áll.

És óriási buli. :)

sanyosz75 2010.08.05. 20:36:26

annyit mondhatok, szerintem inni is kell, futni is kell, csak ne menjen egyik a másik rovására. :-)

bellone 2010.08.06. 08:24:36

@sanyosz75: Tapasztalatból mondom, hogy ez nem megy. Ha rendesen akarsz edzeni is és inni is, az egyik a másik rovására fog menni. A detoxba sem a saját lábán fut az ember, különösen nem, ha már attól 180 a pulzusa, hogy drágult a sör...

sanyosz75 2010.08.06. 10:09:58

@bellone: igazából csak arra utaltam, hogy mint lelkes hobby futó igyekszem nem lemondani egyik dologról sem. nem szúrok ki magammal, és nem megyek bódultan futni, de szívesen megiszom egy sört futás után, és nem vetem meg máskor sem. :-)

viszont azt veszem észre, hogy kevesebbet iszom az utóbbi hónapokban, és ehhez biztos, hogy az aktívabb futás járult hozzá, ha nem a korom. :-)

sanyosz75 2010.08.06. 10:12:55

ja, és teljesen átlagos alkohol fogyasztó vagyok, nem kell súlyos dolgokra gondolni a 'kevesebbet iszom' kifejezés hallatán. még mielőtt valaki megrémülne. :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.06. 10:23:33

@sanyosz75: Én egy ideje teljesen antialkoholista időket élek, de nem érzem, hogy ettől jobban menne a futás. Nekem is az a tapasztalatom, hogy egyik nem megy a másik rovására (persze, most nem a mindennapos hullarészegségre gondolok).

bellone 2010.08.06. 10:23:58

@sanyosz75: Én is hasonló cipőben járok, de ugyanúgy ahogy a futásra rá lehet kattanni, az edzés utáni első sör is hozza az összes többit.:) Az ellentmondás feloldására a nyáron inkább sör, ősztől-tavaszig az inkább futás elvet próbálom alkalmazni. Elszántságomra jellemző, hogy az elmúlt futós időszakban egyetlen futást hagytam ki sörözés miatt, és június 13 óta egyetlen sörözést sem mulasztottam el futás miatt.:)

sanyosz75 2010.08.06. 11:51:35

@azilinha: korábban írtad, hogy nem eszel édességet (vagy csak nagyon-nagyon ritkán). ennek van köze a sporthoz?

@bellone: micsoda akaraterő! respect. :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.06. 12:43:32

@sanyosz75: Nem igazán, inkább az általános egészséghez. De kicsit lazultam: mostanában ha vendégségben megkínálnak, már előfordul, hogy elfogadom az édességet, de azért csak módjával. Magamnak viszont nem veszek meg nem is csinálok.

A stevia édesítőt viszont gyakran használom (reklám helye ;-)), ami az azonos nevű növény levelének a kivonata, és nincs benne semmi mesterséges rákkeltő cucc. Egy doki ajánlotta, meg egy gyógyszerész barátom is ezt használja.

sanyosz75 2010.08.06. 21:11:16

@azilinha: szóval néha azért kívánod az édességet? egyszer élünk, szerintem egyél.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.06. 22:26:41

@sanyosz75: Hát persze, hogy kívánom az édességet, én is emberből vagyok! :-) Igazad van, hogy akkor se leszek örök életű, ha soha többet egy gramm cukrot se fogyasztok el, csak azért igyekszem limitálni. És hát tudjuk, hogy a kávé sem egészséges, az pedig még igencsak szerepel a fogyasztási cikkeim között, tehát mégcsak következetes se vagyok.

Shineforme 2010.08.08. 19:14:35

Az, hogy másnaposan hogyan tudsz sportolni függ attól is, hogy milyen alkohollal bombáztad a kis szervezeted és mekkora mennyiségben ... legalábbis nálam. mondjuk én 6.5 futóköröm közben megállok minidg 2 szál cigire tehát nem tudom, hogy mi mennyire normális. :)

monerd2 2010.08.09. 07:47:07

@sanyosz75: hát pl. én gyakran nem kívánom a legtöbb édességet, általában minél édesebb és minél zsírosabb, annál inkább taszít, pl. csoki, somlói galuska, fagyi stb.. néha azért megy pár szelet csoki vagy egy gombóc fagyi de nagyon hamar tele leszek tőle.
vicces módon ettől még pl. a kakaós palacsinta jöhet, azzal nincs bajom, abból többet is meg bírok enni :)))

monerd2 2010.08.09. 07:47:43

@bellone: milyen 2-3 óra depózás?! úgy érted jó alaposan és hosszan megpihen az illető?

laciii79 2010.08.09. 09:00:53

@monerd2: A szívemből szóltál, legalábbis, ami a kakaós palacsintát illeti. Én mondjuk a többi édességgel is jó viszonyban vagyok. :-)
Azért azt tisztázzuk, hogy a kakaós palacsintánál fontos a kakaó - cukor arány, és szerintem úgy jó, hogy sok-sok kakaó és kevés cukor! :-)

bellone 2010.08.10. 06:00:25

@monerd2: A depózás a számok közötti átmeneteket jelenti ebben az esetben, de én mindent beleértettem, amikor éppen nem mozogsz. Kérdezd Szaszát, már futóversenyen is volt, hogy ledőlt egyet aludni.:)

monerd2 2010.08.11. 04:59:43

@laciii79: hehe na itt eltérünk mert ha csak kakaó, akkor az nagyon keserű, azt meg én nem szeretem, szóval kell bele annyi cukor h ne legyen keserű, de annál több tényleg nem szükséges. :)

bellone: ok sejtettem h erről van szó :) mondjuk szerintem a 6-7 óra alatt 180km bringán egyáltalán nem trivi.. lehet nehezebb elérni az ehhez tartozó tempót azzal a sok emelkedővel, mint az 5 órás maratont.. de nem tudom, csak nekem így tűnik :) bár ha az össszes pihenő a bringázás közben van akkor igen.. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.11. 05:25:34

@monerd2: hát nekem még sosem sikerült 25km/h átlagebességgel mennem bringával, azokona rövid távokon sem amit itt a városban produkáltam mondjuk amíg elkavirnyáztam a boltba vagy ilyesmi, nemhogy 7 órán át.

DaMartian 2010.08.11. 11:40:10

@rrroka: Azért az más, mint országúton tolni... Én is a bringától tartok leginkább, mert Balcsira menet montival olyan 30km/h körüli átlagot tudtam menni, és ezzel a tempóval több, mint 6 óra lenne csak a bicó az Iron Man-en, de azt remélem, hogy vékony gumis versenygéppel, más áttétellel sokkal gyorsabb lesz.

--Pierre-- 2010.08.11. 12:02:14

@DaMartian: montival 30 km/h szerintem nagyon jó. (Legalább slick gumis monti?)
Az országúti (kis túlzással) akkor is gurul 30-cal, ha szinte semmit nem csinálsz... :)
De a legfontosabb, hogy biciklizésnél ne hajtsd túl magad, mert futáson nagyon sokat lehet bukni. Mindig sokan szoktak sétálni (és nem csak a mezőny legvége).

DaMartian 2010.08.11. 12:17:13

@--Pierre--: Nem, abszolut terepgumis. Mondjuk ha országúti hosszú túrára indulok vele, akkor nagyon keményre fújom, az javít valamit a helyzeten... : ) Meg ez az átlagtempó nem 180 kili, hanem "csak" 80-100... Azért kétszer akkora távon már biztosan nem bírnám ezzel az intenzitással (vagy ha igen hát megpusztulnék a futás előtt) de tényleg azt remélem, hogy egy célnak jobban megfelelő bringa sokat fog könnyíteni a helyzeten...legalábbis ebben bízom erősen..

Mylady 2010.08.11. 22:00:39

@DaMartian: A monti meg a verseny össze sem hasonlítható. A verseny megy mint állat, tekerni sem kell. Én tudom :) nekem verseny volt hosszú évekig, rengeteget tekertem. Imádtam.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.12. 05:17:47

@DaMartian: egyszer ki kéne próbálni egy ilyen vékonykerekű tekertyűt, akkor már csak az úszás kipróbálása lenne hátra... :)

effe 2010.08.12. 11:37:13

@rrroka: mtb-re is tehetsz slick gumit, az már fél siker. persze jó áttételek is kellenek, de fogassort is lehet cserélni.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.12. 17:05:57

Tegnap megúsztam majdnem egy ironman-nyit, aztán futottam 16 km-t és nem bringáztam egy métert se. :-) Nem is versenyszellemben tettem, csak mert jól esett.

DaMartian 2010.08.12. 18:53:52

@effe: én is erre gondoltam először, de az áttétel miatt az kevés az üdvösséghez, ha meg már a hajtást is macerálom, akkor egyszerűbb a kölcsöngép....

effe 2010.08.12. 22:58:23

@DaMartian: aztán a végén vissza sem akarsz ülni az mtb-re :)

xhege 2010.08.13. 09:06:25

Én igazából másnaposan csak egyszer futottam, illetve kocogtam 6-7 km-t, ami segített kitisztítani a fejem, de teljesítményfokozó hatása nem volt a másnaposságnak :)))

Ironman téma: számomra ez a lehetetlen kategória, mert nem tudok úszni :))) Valahogy túl nagy indíttatást sem érzek magamban rá. Bringázni szeretek, de csak kényelmesen a városban vagy a Balcsi partján. A futás részre meg rágyúrok, mert egy maratont azért kellene teljesíteni.

Abszolút megértem Winkler sporttárs hozzáállását. Számomra is a maratoni táv teljesítése a maximum, annál tovább nem gondolkodom. Most, hogy ő már teljesítette érthető a motivációvesztés. Viszont innentől marad a futás, mint "élvezeti cikk" az életében, azzal a tudattal, hogy igen én már megcsináltam.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.13. 09:21:00

@xhege: ha nem tudsz úszni és a balcsinál laksz, akkor az nagy pazarlás! :D
én a maratonon túl a yours truly 50ben gondolkodom csak, de arra ott van 24 óra.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.13. 09:21:39

@effe: a slick gumival meg szétver a padka és a gödrök, nem?

xhege 2010.08.13. 10:55:44

@rrroka: mentségemre legyen mondva nem itt nőttem fel (hegyi gyerek vagyok), csak hát az asszony.... :) Itt a déli parton különben is hasznosabb a gyaloglás/futás, mint az úszás, mert elfáradsz, mire olyan mély lesz a víz, hogy úszhatsz. :))))

Na a YT 50 még nálam is beleférhet. A 25 az idén januárban már megvolt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.13. 11:21:13

@xhege: akkor is tanulj meg legalább evickélni, mert ez így az erőforrások herdálása! :D

xhege 2010.08.13. 13:18:42

@rrroka: evickélni tudok, sőt egy 25 méteres medencét végigtudok evickélni, igaz olyan Eric az angolna stílusban :)))))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.13. 13:28:28

@xhege: akkor tudsz úszni. és én is. ;)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.13. 17:59:30

@rrroka: Nekem az az álmom, hogy a Balaton mellett vagy tengerparton lakjak, mert a nyílt vízi úszás csúcs érzés. :-) Eléggé meg kell küzdenem a lehetőségekért. De ami ott van a közelünkben, és minden további nélkül elérjük, azt nem értékeljük. Ezért van, hogy sok Balaton melletti lakos nem tud úszni. :-)

effe 2010.08.13. 19:59:45

@azilinha: nekem meg a Velencei tó (Agárd ) a kedvencem. mindent lehet, amit szeretek: úszás, bringa, futás, télen korcsolya. már csak a síelés hiányzik :)

DaMartian 2010.08.13. 20:05:13

Ne felejtsétek! Ma éjjel indul megint a 6é járat! : )

xhege 2010.08.14. 19:04:39

@azilinha: Ez azért csak részben igaz. Az hogy nem tudok úszni nem jelenti azt, hogy nem járok le pancsolni a Balatonra. Szinte mindennap lenn vagyunk a gyerkőcökkel ha jó idő van. Az úszás, mint olyan nem különösebben érdekel be kell vallanom. (Barcelonában sem tud mindenki focizni :))) )

Azt viszont én sem értem, hogy vannak itt a Balcsi mellett olyan emberek, akik már több éve esetleg évtizede nem voltak benn a tóba.

Zime 2010.08.14. 19:10:33

@xhege: Én is a Balaton mellett szeretnék letelepedni (vagy a Dunakanyarban), lehet, hogy egyszer beszélgetnünk kellene a lehetőségekről! (mivel Neked van helyismereted :)

xhege 2010.08.15. 09:29:13

@Zime: Amennyiben tudok, nagyon szívesen segítek. Érdekes én ha tehetném szívesen visszaköltöznék a Bükkbe (Egerbe). Ezzel nem azt akarom mondani, hogy Siófokon nem érzem jól magam.

Zime 2010.08.15. 21:12:09

@xhege: Előre is köszönöm! Esetleg novemberben a félmaratonon összeFUThatunk (gondolom indulsz Te is :).

mammi 2010.08.15. 21:13:42

Óh,én meg költöznék a Balcsira (:-S) a Bükk lábától

xhege 2010.08.15. 21:30:43

@mammi: Ingatlancsere? :))) Na jó csak vicceltem. Jelenleg nagyon sok minden köt ide (emberi kapcsolatok, sport, munka) ahhoz, hogy csak úgy lelépjek.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.16. 11:01:48

@xhege: Ez olyan, ahogy én hónapok óta nem ültem a 4-6-os villamoson, pedig itt lakom, a vonalán. Lehet, hogy egy csomó balatoni lakos arra vágyik, hogy 4-6-osozhasson, én pedig arra, hogy nap mint nap egy jó nagyot ússzak a gyönyörű nyílt vízben. :-)

xhege 2010.08.16. 15:23:44

@azilinha: azért a 4-6-os villamos és a Balaton élvezeti értéke azt hiszem nem ugyanaz :)))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.16. 15:44:01

@xhege: Igaz. Nem is tudom, hogy alacsonyíthattam le a villamost a Balaton szintjére. ;-)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása