Út a félmaratonra: Talma

2010.08.19. 10:03 angelday

Szerdán a szokásos 25. félmaraton népszerűsítés zajlott a szigeten Talmával. Először az összefoglaló videó:

Talma egyébként nem kamuból mondta, tényleg képes sub-25 perceseket futni. Kérdeztem, hogy jár-e konditerembe, elmondta, hogy nem, inkább ezzel az amerikai kommandósok által használt kötélféle dologgal erősíti magát (sajnos nem jegyeztem meg a nevét, nem tudja valaki?).

Vadon Jani eközben már annyira készül, hogy csak úgy viharzik. (Figyeljük meg a METÁLT a kép elején — ugye tudtátok, hogy VJ annak idején tiszta metál volt, hosszú haj, minden?)

Végül bemutatnék egy epizódot abból, hogy milyen nehéz és veszélyes a blogger élete:

Valami kiálló ágban botlottam el, ráadásul akkorát taknyoltam, hogy ilyet már régen láttam. Emlékszem, hogy esés közben csak az volt az egyetlen gondolatom, hogy JÓZSI A FÉNYKÉPEZŐT MINDENÁRON MENTSD MEG!

(És aki esetleg nem értette volna a végét, Talmácsi Gábor motorversenyző szakvéleménye: "Legnagyobbat esni futva lehet.")

119 komment

Címkék: videó margitsziget nike talmácsi félmaraton futóklub right guard

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr862232488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DaMartian 2010.08.19. 12:40:16

@BGy: Mert frissen lett patkolva : )

janirunner 2010.08.19. 12:51:22

@DaMartian: Én már olvastam 5200 métert is... (Miltényi-Monspart: A Futás csodálatos világa) Úgyhogy szerintem ha azt mondjuk, hogy kb. 5300 m, nagyot nem lódítunk! ;)

duneem 2010.08.19. 12:57:39

én is 5350et tudok
a kérdés csak az, h a "futopályán", ami szétszedi az achillest, vagy mellette, kívül...?

angelday 2010.08.19. 12:58:26

Van, akinek nem látszik a videó? Milyen böngészöd van?

DaMartian 2010.08.19. 12:59:04

@janirunner: Nyilván nem mindegy hol fordulsz vissza az Árpád-hídnál... Elvileg a puding ki van mérve (mondjuk van benne pár cikk-cakk) de ez gondolom nem hitelesített mérés... A GPS-es kommentelők is valamivel 5300 alatti távról szoktak beszámolni, tehát lehet benne igazság...
Aki gyors, annak meg hosszabb, mert az szlalomban teljesíti.. : )
Amit én írtam, az csupán annyi, hogy hivatalosan a maratoni kapunál a Rajt-Cél táblán 5350 van feltüntetve.

karma.koma 2010.08.19. 13:05:04

@angelday: windows, firefox 4-en megy, ipaden szintén

duneem 2010.08.19. 13:08:11

tehát mikor tudok csatlakozni?
jövő hétvégétől aktuális négy hétig...:D

csétomi 2010.08.19. 13:10:26

@DaMartian: GPS-szel is 5350 a puding.

georg 48 2010.08.19. 14:35:27

Namármost !
Valaki mondja már meg, hogy mi az a félmarathon ? Mert lemaradtam róla. Mitől menőbb, ha a 20000 métert félmaratonnak mondjuk ? Már találkoztam negyedmaratonnal is, meg picimaratonnal.
Most már csak az hiányzik, hogy valaki megmássza a fél Himaláját ! Tiszta röhely !
Ezt megint kitalálta valami sznob és egymást múlják felül a hatalmas nagy spotmennek.
Én is fel tudok emelni fél mázsát ! Piszok jól hangzik !
Meg a répám 0,5 dm. hiján negyed méter.

Ted Striker 2010.08.19. 14:47:07

mán megint kint van a blog a zindex főoldalon?

Zime 2010.08.19. 14:53:22

@georg 48: aha, röhely! Malyom!

georg 48 2010.08.19. 15:14:21

Még valamit, Zime !
Egyenlőre én nem sértegettelek !
De, tudod szívesen összeállítanék neked egy fasza edzéstervet mondjuk 10000 méterre. De nem ám autómata légrugós edzőcsukában és panoráma környezetben, GPS-sel a csuklódon és antennával a töködön ! Meg a főnököd és az asszony, meg a gyerekek sem lennének ott, hogy nyalják pici popsidat!
Csak sima salakon, szögesben, egy négyszázas edzőpályán. 100 sprint, 1500 sík, ismét 100 sprint és így tovább, a végén 400 levezetés. Először vért hánynál, utána lefosnád a saját sarkadat! Picinyem !

RoadRunner 2010.08.19. 15:25:47

@georg 48: Bocs, de ez hogy jön ide? Miről beszélsz te?

csétomi 2010.08.19. 15:40:44

:D:D:D ki ez a barom? jéézusom...

Ted Striker 2010.08.19. 16:31:55

@DaMartian:
Georg, Georg
Georg of the Jungle,
Strong as he can be.
(Ahhhhhhhh)
Watch out for that tree.

:-)

repecs 2010.08.19. 16:39:08

Én a multkor az esőben futottam kb 310 métert ez az eddigi rekordom de azér megnézném hogy 174cm 116kg vel menyit tudnarámverni egy másik irodai zombi.

smartdrive 2010.08.19. 16:44:51

uramisten. 29 éves, és kinéz vagy 40-nek

józan ész 2010.08.19. 17:05:05

Nem szeretnék nagyon vitatkozni senkivel sem , de nem tűnt fel valami ellentmondás ,netán nagyotmondás a videón?
Más: mikor fut valaki kb. 24 perces igazi kört ? Nyuggerként megpróbálkoznék , ha segítene valaki .

DaMartian 2010.08.19. 17:47:28

@józan ész: Szerintem nincs benne ellentmondás. Azt mondta a 21 a legjobbja, nem azt, hogy mindig annyira futja! Szóval simán lehet. Én is tudok 21 perc alatti kört, ez idén is megvolt, sőt ha nagyon odatenném magam menne 20 alatt is, de mégis ha csak úgy lemegyek kocogni egyet, akkor nekem is 22-26perc között szokott lenni... Igaz, ritkán futok csak 1 kört, legutoljára 4-et mentem 26 perc körüli átlaggal. Kár, hogy tegnap nem jutottam ki a Talma futásra, de költözködtünk ezerrel. Viszont futottam anno Kammerer Zolival... Na ő 20 perces körökkel tol kettőt, és mindezt tök simán... Na ott kapkodtam a levegőt rendesen, pedig a futás nem is az ő sportja! Respekt! Most is Szigetre indulok mindjárt (milyen jó, hogy a Sziget mellé költözött az iroda, rögtön mehetek futni melóból : ) 3 kör, egyre fokozódó tempóban... Kíváncsi leszek az utolsóra! : )

Ted Striker 2010.08.19. 19:48:55

@egy hang a hátsó sorból: kérjük el a biciklikereket a Másfélmillió lépésből, és mérjük le avval is :-)
(na ,ma végig az fog a fejemben zakatolni, hogy Indulj el egy úton...)

flicka 2010.08.19. 22:09:33

Régebben rendesen feldühítettek a helyesírási szótárral meg az írásjelekkel küzdő kedves átmeneti vendégek még kedvesebb szájhősködései, de úgy látszik, idővel már csak nagyon jól szórakoztatnak. Mint most is. EgyeNlőre. Fifty-fifty. Éljenek a sznob "spotmenek"! (Mer' ide kell felkiáltójel.) Kilógó zsinórral vagy kiköpött tüdővel. :DD

MeeCee 2010.08.19. 23:04:47

Egyszer én is estem ilyet, csak kutya volt a kezemben és azt védtem mindenáron. Utána össze is kellett varrni a fejemet :-D a nyavalyás dög meg röhögött rajtam

Zime 2010.08.19. 23:30:27

@georg 48: Ne! Ne! Kérlek NE! Inkább jó leszek, megígérem!

Ted Striker 2010.08.19. 23:57:43

Ma zene nélkül futottam laza 8-ast, a következő, hangfoszlányok végett elém tárt jelenetekkel tarkítva:
Duna parton oda: két szerelemvallás, egy tiniszakítás, egy alkoholkipárolgás gerjesztette értelmiségi vita (büdős rib@nc-qrvázó strici), s végül a borszakértői érdekütköztetés (pillepalakos versus kannás - "Ezt kóstold meg vazzeg!").
Szabadság-híd: egy csoport engem bámuló hümmögő turpista, egy (turista?) leány akit én bámultam meg hümmögve (pulzusemelkedés);
Duna part vissza: Rióban Tankcsapda szól - káprázik a fülem !? ZP-ben a Bamboleóóóó, ezt eldúdolgatom a végéig.
Üresjáratban a következő kazetta végtelenítve belső hangként: Shakira - Waka waka (fogalmam sincs hogy miért)

M.Islander 2010.08.20. 00:51:29

@georg 48:
dzsordzsinak a 48 az intelliganciahányadosa lehet, v. a testsúlya, de ha tippelnem kellene, inkább az előbbi

ma este 20:15-ös kezdéssel lenyomtam a szigeten egy félmaratont 1:39:17-es idővel. az egyetlen gond, hogy 21:00 körül spórolás végett eloltanak néhány lámpát, így a pesti oldal pl. baromi izgalmassá válik koromsötétben...

ősszel arra a madárra szavazok, aki bevállalja (nem csak ígérgeti), hogy megoldja a világítást a szigeten!

angelday 2010.08.20. 07:05:16

Hello Index címlap az organikus fejlődés melegágyának antitézise.

/laki Gy." 2010.08.20. 08:14:11

@duneem: A szigeti puding miért szedi szét ill. hogyan szedi szét az achilest?
Persze nem csak duneem válaszát várom...

flicka 2010.08.20. 10:47:54

@Ted Striker: Ez már pont, mint a Zenebutik. Díszpálma mögül nem kellett kibújnod? :DD

@mîkæl: Próbált már valaki a szigetfutók közül a díszkivilágítós cégnek hibajelentést írni? ( www.bdk.hu/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=28 kicsit lejjebb van egy beírós ablak, de én az emailcímre írást jobban szeretem, az nem olyan könnyen "felejtődik el")
Máshol csináltam már ilyet és megjavították. (Lehet, hogy nem is miattam, de a lényeg, hogy kész van.)

Mylady 2010.08.20. 10:54:21

@georg 48: És? Ki NEM tud ilyen programot összeállítani?
De kíváncsi vagyok, hogy mi értelme?
Aki csak egy kicsi józan ésszel rendelkezik, pontosan tudja, hogy semmi.
Akkor?

És megsúgom: a félmaraton nem 20000 méter. Hanem pontosan egy FÉL maraton. Azért is hívják úgy.
Egyéb kérdés?

M.Islander 2010.08.20. 11:38:23

flicka 2010.08.20. 10:47:54
kösz, írtam az illetékes elvtársnak.

minél többen írunk, annál valószínűbb, hogy nem lesz villanyoltás 21:00-kor, ne adj' Isten felszerelnek még néhány világítótestet (ne feledjük, hogy télen 16:00-kor sötétedik!).

flicka 2010.08.20. 11:54:12

@mîkæl: Sajna már nem tudok oda kijárni, legalábbis futni, de remélem, sikerrel jár a dolog. A tömegmegmozdulás meg mindig idegesítőbb... (Én ilyen szempontból eléggé pióca-természet vagyok, így egyszemélyes tömegként képviselek érdekeket. Szerintem már a nevemtől hideglelést kapnak sok helyen. :D )
Amúgy nem a takarékossággal van a gond, meg folyton halljuk, hogy fényszennyezés stb., de épeszűen kell kapcsolgatni a lámpákat a közterületeken is.

egy hang a hátsó sorból 2010.08.20. 13:30:49

@mîkæl: "ősszel arra a madárra szavazok, aki bevállalja (nem csak ígérgeti), hogy megoldja a világítást a szigeten!"

A Nike futoklub testuletileg nem tudna ezt kibulizni valahogyan? Vagy csak felhivni ra a figyelmet a megfelelo helyeken, vagy barmi... Tolem lehetne vilagito Nike logo is az osszes lampan, vagy a polgarmester arckepe, csak vilagitson valami.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.20. 19:44:00

ha lenne rajta diszlájk gomb... :)

DaMartian 2010.08.20. 23:02:06

@józan ész: Így sikerült tegnap estém: 1. kör: 25:30 2. kör: 23perc, 3. kör: 22:30 Picit jobbat terveztem, de azért vállalható... Ma meg lelkiismeretfurdalás nélkül futottam három 28-29 perc körüli kört : ) De azért tudok 21 alattit is ; )

DaMartian 2010.08.20. 23:11:13

@/laki Gy.": A válasz egyszerű: az achilles a test legerősebb ínszalagja. 1 tonnát is el tudsz húzni vele... A bodies kiállításon láttam is milyen brutál. Azonban függőleges terhelésre van 'tervezve". Namost a puding anyaga erősen el lett ba... tolva... túl puha és baromira billeg rajta a láb oldalirányba. Namost így minden futólépésnél megtekeredik a bokád a puha-egyenetlen talajon, és ilyenkor az achilles oldalirányba elcsavarodik, ami (főleg hosszútávon) nem tesz jót neki... Na ezért nem nagyon látsz komoly futót edzeni rajta... Egy jó cipővel meg tudod óvni magad a beton keménységétől, de semmilyen cipő nem segít azon a vacakon való futáson... Én egyféleképp szaladgálnék rajta: mezitláb! : )

duneem 2010.08.21. 00:13:12

@DaMartian: megelőztél, és sokkal korrektebb választ is adtál a pudingra:DD

van-e közös futás, és mikor, ez a kérdésem még mindig:DDDDD

DaMartian 2010.08.21. 10:24:26

@duneem: Ja arról nem beszélve, hogy nem csak az achillest gyötri ám a puding, hanem ugyanezen okból a bokaszalagokat, sőt szerintem még a térdet is... : ( Szóval a törekvés értékelendő, de a kivitelezés: leülhet, elégtelen

duneem 2010.08.21. 22:07:51

@DaMartian: én három lépéstől éreztem, ugyhogy elég hamar megtanultam, h véletlenül se lépjek rá...
a legjobb pedig az, ha jol emlékszem, hogy az első időszakban csak a betonos szakaszra nem tették le...

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.08.21. 23:59:59

@DaMartian: Én egyszer futottam rajta mezítláb. Soha nem volt futástól sérülés a talpamon, de akkor ledörzsölődött a bőr a lábujjaimról, pedig nem rugaszkodot el gyakorlatilag egyáltalán, csak épp a puha vacakba úgy besüllyedt a lábam, hogy az ujjak simán magasabbra kerültek és odadörzsölődtek....
Amúgy azért szerintem az oldalirányú terhelést is kell bírja bizonyos mértékig az Achilles, különben terepen mindenkinek szétszakadna :)

bitliszbá 2010.08.22. 08:24:26

@Ted Striker: ÓRIÁSI :)) LIKE!!!!
"a Rióban Tancsapda szól..." - ez mindent visz

2010.08.22. 12:16:24

@DaMartian: hmm, érdekes infó.

Vagy 15 éve nem futottam rekortánon, mindig csak betonon, földön, salakon, vagy futógépen, a Szigetet pedig csak azelőtt látogattam, hogy megépítették volna a pályát.

Aztán változtak a lehetőségeim, és idén tavasztól megint a Szigetre kezdtem járni. Az elején feltűnt, hogy nagyon puha a pálya, de meggyőztem magam, hogy csak nem vagyok az új technológiás modern futó burkolatokhoz szokva, és a régi amin még tizen évesen szaladtam biztos valami nagyon elavult dolog volt, így jó lesz majd ez.

Nos, ezek után lehet, hogy a korábban nem tapasztalt fájdalom mégsem (csak) az edzés intenzitás emelésétől van, hanem a pályát is kerülni kellene?

Azt hiszem mától visszatérek a pálya "mellé", meglátjuk, hogy segít e, ha a betonon megyek megint.

kilfish 2010.08.22. 12:51:40

én azért kicsit védelmembe venném a pudingot, bár nyilván DaMartian véleménye tobbet nyom a latba:
kb. 25 éve futok, 2-3 éve kihagyás lehetett eközben. az utóbbi években egyre jobban éreztem a térdem - volt egy kisebb sérülés is vele - hiába használtam aránylag jobb minőségű cipőket ha nem is csúcskategóriásokat, a gond okának a betont véltem. aztán 2 éve a margitszigethez közel költöztünk, azóta ott futok heti 3-4 alkalommal, havi 70-170 km szokott összejönni, a térdem pedig úgy néz ki, sokkal jobban bírja a futást, achilesnél problémát pedig egyáltalán nem érzek semmit. néhol a gumi tényleg túl puha, főleg eső után felázottan (ezeket a részeket azért ki is lehet kerülgetni ha valaki már ismeri a szigetet), de én azt tapasztaltam, hogy ha nem lenne számomra ez a lehetőség és továbbra is csak betononon illetve földes úton kéne futnom, akkor valószínűleg nem menne már a havi 100+ km.

DaMartian 2010.08.22. 14:37:08

@Bozót: Ez igaz, csak az nem mindegy mennyi az a mérték? Épp ezért a terepcipők sokkal masszívabbak, mint az országútiak... Én ritkán futok terepen, de mindig nagyon megviseli a bokám...
Meg terep és terep között óriás különbségek vannak a talaj keménységében és egyenetlenségében. Lehet sáros, homokos és egészen puha, lehet szikes, kemény föld, vagy köves-sziklás... Nem mindegy. A Délibábon pl. a kiszáradt kemény talaj és a pata és a keréknyomok vékony peremén úgy billegett a lábam, hogy azt hittem szétszakadnak a bokaszalagjaim... Mondjuk biztosan ehhez is hozzá lehet szokni... A pudinghoz visszatérve: ha valaki nagyon fél a betontól, az a budai oldalon választhatja a gumicsíkot, de a pesti oldalon a murva szerintem mindenképpen jobb. Az nem is annyira kemény, mégis stabilabb.

csétomi 2010.08.22. 19:29:02

@DaMartian: a murva viszont hátrafelé ránt, öt perc alatti tempónál az is felejtős...

Ted Striker 2010.08.22. 19:39:17

@DaMartian: Puding próbája az evé... a futás :-)

DaMartian 2010.08.22. 23:52:26

@csétomi: Én szoktam raJta tolni 4 alattiban is.. : ) Na jó nem túl gyakran, de 5 alattiban szinte mindig... Persze nem olyan pattogós, mint a beton, de nekem nem gáz... Szerintem a puding (ott ahol rossz) sokkal jobban lassít...
Hogy valami jót is mondjak azért, bár már más is említette, nem mindenhol annyira szörnyű a puding, csak akkor nem tudom miért nem lehetett mindenhol jóra csinálni. Gondolom így is baromi sokba került, akkor legalább nem lenne felesleges..

/laki Gy." 2010.08.23. 00:40:49

@DaMartian: Nagyon köszönöm a választ!

kg_kilo 2010.08.23. 00:56:26

És mi a szakvélemény az Erzsébet-kilátóhoz vezető emelkedő "pudingjáról"?

DaMartian 2010.08.23. 01:20:19

@kg_kilo: lefelé nagy segítség abban hogy ne verd rommá a térded : )

bikila 2010.08.23. 02:05:55

@DaMartian: Azért billeg a bokád rajta, mert sajnos nem elég erős, stabil (ezt ne vedd sértésnek). Többet kell futni terepen és vannak kifejezetten erre alkalmas gyógytorna-gyakorlatok, amik stabilabbá teszik a bokaszalagokat ezáltal az egész ízületet. Az achillesed kemény, sima talajon is simán túl lehet terhelni.

Sajnos a mai "civilizált" ember hozzászokott ahhoz, hogy a cipő sok mindent "megold" helyette (pl. saroknál a csillapítást - ezért az emberek töbsége oda is csapja).
Ha van olyan hely ahol tudsz futni mezítláb, próbálgasd fokozatosan, az elején nehéz lesz de nagyon erősíti a bokát, az achillest, és rá fog kényszeríteni, hogy helyesen tedd le a lábad.
Persze ettől még fontos a jó cipő, de az erős lábat semmi nem pótolja.
Mielőtt szögesben is futnék pályán, már előtte hetekkel futok mezítláb rendszeresen (füvön) és ez általában segít felkészülni a lábnak arra a terhelésre..

A szigeti rekortánnal az a baj, hogy rettenetesen puha és így túl sok energiát nyel el, és kevesebbet tudsz ezzel a haladásra átadni. Így viszont az izmaid, inaid pluszmunkára vannak kényszerítve, amitől hamarabb elfáradnak ugyanannál a tempónál. Abban igazad van, ezen mezítláb lenne érdemes futni. Amúgy télen fagypont környékén kezd annyira megkeményedni, hogy már futni is lehet rajta.

A murván meg nem lehet lendületesen futni, mert az embernek elcsúszik a lába hátrafelé minden ellépésnél, szóval az nem igazán jó (egy bizonyos sebesség feletti) futásra. Ezért, ha gyorsan futunk azt soha nem a sziget (pesti) szélén tesszük.

Az az 1m-es rekortáncsík egy óriási és teljesen felesleges pénzkidobás volt. Amúgy is mindenki bicajozik, bringóhintózik babakocsit tol stb. rajta, ami köztudottan nem tesz jót a rekortánnak.

A sziget szélére nem kellene semmi, csak sima kemény földút és tűlevéllel vékonyan beszórni - annál olcsóbb, kímélőbb és jobb talaj a futásra nincs. Aki már futott ilyenen az szerintem tudja.

DaMartian 2010.08.23. 09:21:29

@bikila: rengeteg dologgal egyetértek. Nem vettem sértésnek, mert mivel ez a munkám, pontosan tisztában vagyok ezekkel a dolgokkal. Éppen ezért az én esetemben kizárnám a szalagok gyengeségét. Egyrészt kosárlabdázom, ami sokkal jobban igénybe veszi őket, mint a futás, szerintem a legtöbb (csak) futóénál lényegesen erősebbek. Másrészt rengeteget vagyok mezitláb (edzések végén pl. levezetésként) és rendszeresen hordok szalagerősítő mezitlábas cipőt... Szerintem ennek (is) köszönhetem, hogy közel 20 év játék alatt sem volt súlyos bokasérülésem, pedig gyötröm rendesen, landoltam már nem egyszer más lábán, ami a leggyakoribb szalagszaggató. Épp ezért edzőként is alkalmazom a mezitlábas edzést a tanítványaimmal, hogy erősítsem a szalagjaikat a sérülések megelőzése érdekében. Szerintem én csak nem vagyok hozzászokva a terephez, mivel szinte mindig aszfalton futok, és ez másképp terheli a lábat, ezt szoktam érezni. De a Délibábos példához visszatérve, szerintem nincs ember, akinek a lábfeje ne billenne meg olyan terepen, ahol 2-3 centi széles, betonkeményre száradt vékony peremre lépsz a nagyjából 10 centi széles lábfejeddel, olyan cipőben, aminek relatív merev a talpa, tehát esélytelen, hogy ráidomuljon a talajra...
Télen valóban jobb a puding. Olyankor néha még használom is : )
Biztosan a murva is levesz a sebességből a kicsúszás miatt, ezért valamivel lassabban lehet rajta haladni, mint aszfalton, de szerintem nem vészes mértékben. Én nem szoktam érezni, hogy lassabban haladnék rajta, vagy gyorsabban fáradnék, amit mondjuk a pudingon, vagy sáros talajon és főleg homokban határozottan érezni szoktam.
Én általában kora reggel, vagy késő este futok, meg egész télen is, amikor kevesebben vannak kint, így eddig nem zavart az, amit sokan a Sziget hátrányául szoktak emlegetni: hogy gyakran kerülgetni kell. De amit az elmúlt napokban tapasztaltam kint, attól nyílt a bicska a zsebemben. Ha másra nem is, arra elvileg jó lenne a puding, hogy legalább 1m széles sávot szabadon hagyjanak a futók számára, hiszen a csík ha mást nem is, legalább látványos elkerítést eredményez. Ehhez képest mindenki ott kolbászol, andalog, ácsorog, bagózik, babakocsit tol, kutyát sétáltat stb.
A tengerentúlon olyan futóutakon szaladgáltam, amik faforgáccsal voltak borítva. Hihetetlen puha, de esőben sem lesz sáros, vagy különösebben süppedős. Itthon még sehol nem láttam hasonlót, pedig valóban az a tökéletes futóterep.

M.Islander 2010.08.23. 11:08:31

bikila 2010.08.23. 02:05:55
általában én is aszfalton futok, de koromsötétben inkább a rekontánt választom (ld. 21:00-kor lámpaoltás), és én sem tapasztaltam, hogy jobban megterhelné a bokát, izmokat, stb.

2010.08.23. 12:29:21

@DaMartian: "A tengerentúlon olyan futóutakon szaladgáltam, amik faforgáccsal voltak borítva. Hihetetlen puha, de esőben sem lesz sáros, vagy különösebben süppedős. Itthon még sehol nem láttam hasonlót, pedig valóban az a tökéletes futóterep. "

A Népstadionban volt kint az edzőpálya mellett egy ilyen rész sokáig (ott, ahol a régi sportoló szobrok állnak, én csak "600-as pálya" néven ismerem). Sajnos egy idő után eltűnt belőle az "anyag", így jobb volt a salakon vagy mellette a földön futni. Gondolom azóta sem hozták rendbe, sőt látom le is vágták a végét a buszparkoló miatt (annó mekkora botrány volt az Atlétikai EB körül, hogy ahhoz a pályához egy milimétert sem szabad nyúlni, pedig akkor ha jól tudom csak egy picit el akarták tolni, most meg elég gnómul néz ki).

Egyébként a Szigeten valóban dühítő a kerülgetés, de nézzük a másik oldalát. Így, hogy van rekortán legalább az emberek 90%-a észrevszi, hogy ez a futóknak van, és csak a maradék 10%-ot kerülgetjük, ami még mindig nem kevés, de jobb, mint a semmi.

2010.08.23. 12:35:09

@DaMartian: "A tengerentúlon olyan futóutakon szaladgáltam, amik faforgáccsal voltak borítva. Hihetetlen puha, de esőben sem lesz sáros, vagy különösebben süppedős. Itthon még sehol nem láttam hasonlót, pedig valóban az a tökéletes futóterep. "

Régebben a Puskás stadion mellett volt ilyen rész azon a pályán, ahol ahol a szobrok állnak (én csak "600-as pálya néven ismerem, de biztos van hivatalos neve) Ott a fű és a salak között volt valami fa alapanyag, de aztán sajnos egyre fogyott, míg használhatatlan lett. Gondolom azóta sem hozták rendbe, most meg már meg is csonkították a busz parkoló miatt szegény pályát (pedig annó az Atlétikai EB-nél mekkora botrány volt belőle, hogy egy picit arrébb akarták tolni, akkor egy milimétert sem volt szabad hozzányúlni).

A Szigeten pedig sokat kell kerülgetni a rekortánon is, de szerintem azért az emberek nagyobbik részének így is feltűnik, hogy minek van ott a gumi csík. Persze az a 10-20%, akinek nem tűnik fel még így is rengeteg ember, de nélküle szerintem rosszabb lenne.

sbotond 2010.08.23. 13:57:43

Bocs, de nem igaz, hogy nem jár konditerembe, én már többször is láttam a Millenium edzőteremben...

DaMartian 2010.08.23. 14:24:20

@viito: igaz : ) Ezzel együtt gáz, hogy a pesti oldalon kb. 5 méter széles a sétány, meg a szállodáig díszkövezve is van, mégis az 1 méteres csíkot találja meg minden balfék...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.23. 14:42:03

@DaMartian: azt is mondhatnánk, hogy miért csak a szigeten, egyméteres sávban tud futni a sok balfék... ;)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.23. 14:48:42

@rrroka: A képedről (és user nevedről) jut eszembe a Kopaszi gát helyes négylábú lakója. Rendkívül hasonlít rád. :D

DaMartian 2010.08.23. 16:42:08

@rrroka: én nem futok rajta... csak amikor nagy dzsumbuj van, akkor szerencsés lenne ha szabadon hagyná a nép, hogy legalább ott el lehessen férni! Így is elég szűkös már két egymással szemben futónak is!

egy hang a hátsó sorból 2010.08.23. 17:15:29

@DaMartian: "Így is elég szűkös már két egymással szemben futónak is!"

Errol jut eszembe: aki "normal" iranyban fut, annak elsobbsege (vagy legalabb erkolcsi folenye) van azzal szemben, aki menetirannyal szemben fut?
Vagy azokkal szemben, akik egymas mellett futnak?
Vagy egymas mellett, menetirannyal szemben?
Vagy menetirannyal szemben, ejszaka, vaksotetben (ezek a kedvenceim)...

Szoval ha latvanyosan nem terek ki a fenti modokon futok utjabol, akkor paraszt vagyok, vagy csak nem erett meg ram a futotarsadalom?

Ted Striker 2010.08.23. 19:52:16

@egy hang a hátsó sorból: mi számít "normál irány"-nak, az óramutató járásával ellenkező?

Ted Striker 2010.08.23. 19:55:10

@Ted Striker: erről jut eszembe lehetne úgy mint régen a Városligeti műjégen: egy órát egyik irányba, majd zenére fordul a menetirány :-)

flicka 2010.08.23. 21:13:29

@DaMartian: A pudingon sétálgató balfékek témájában: évekkel ezelőtt futás közben tökre felbosszantott, h mami és papi bár erősen határaikat feszegetve (100+ kiló fejenként), de igyekeztek egymás mellett elférni rajta, sétálgatva. Mindehhez még kilengésük is volt, mert ne várja el az ember, h egyenesen menjenek. Második találkozásunkkor szépen megkértem őket, hogy ha lehet, próbáljanak a felére lehúzódni, hogy aki szeretne itt futni, hadd menjen. Sétálni annyi hely van a szigeten. Pár perccel később egy ismerős gyalogolt, ő mesélte, h még akkor is azon pampogtak, hogy ezt bizony a magyar állam építette és h nehogy már itt megszabják nekik, h hol mehetnek...

Amúgy meg nem tudom, megépítésekor milyen volt a puding, de asszem, pl. amikor a Hajósnál építkeztek, akkor simán átgurult rajta a böszöm nagy teherautó, ami nyilván jót tett neki. Meg hát volt néhány árvíz is, homokzsákokkal, ilyesmi. A tűsarkúban szigeten túrázókról, bringóhintósokról, bicósokról és egyéb csekély agytérfogattal bíró kószákról pedig részben már más is megemlékezett. (Bár a barátaim is értetlenül figyelnek, amikor vinnyogok, h ne foglaljuk el a futók útját, a kutyát ne eresszük pórázostól elébük, a bicikliúton meg akkor menjünk, ha láthatóan csak két kerekünk van stb.)

Mylady 2010.08.23. 21:24:01

@flicka: Sok-sok évvel ezelőtt, még csak félig felnőve Németországban láttam először olyat, hogy a járda fele kerékpárút. Amikor először rátévedtem gyalog, a családfő, akiknél voltam, szépen elmagyarázta, hogy az a kerékpárosoké, ezért oda nem megyünk. Akkor sem, ha közel-távol nincs kerékpáros. Mert tiszteletben tartjuk egymást blablabla. Annyira komolyan és szigorúan tartotta a fejmosást, hogy nagyon szégyelltem magam. És annyira megmaradt bennem, hogy azóta is kínosan ügyelek arra, hogy ne menjek gyalog a kerékpárútra.
És mindig elszomorít, amikor látom, hogy mennyire nem figyelnek az ilyen dolgokra az emberek.
Lassan másfél éve nem voltam a szigeten futni, ennek leginkább az az oka, hogy egyszerűen képtelenség normálisan körbemenni. És a futócsík mellett ücsörgő bagósokról nem is beszélve. Futok el mellettük és szívom be jó mélyen a büdös cigifüstöt...

flicka 2010.08.23. 21:31:01

@Mylady: Ja igen, a cigifüst az nekem is kedvencem (parkban dohányozni kicsit vicc), de erre mindig az a riposzt, hogy a levegőben elszáll a füst (ja, pont bele az orromba) és hogy nekik már sehol sem lehet dohányozni. Meg hogy az autók büdösebbek. (Szerintem nem büdösebbek, csak többet pöfögnek. Én egyiket sem használom, de az, hogy én nem korlátozom őket, nem ok arra, hogy ők korlátozzanak engem. Jujj, ez már kezd beborulni... :-))) )
De ez az egész - bicikliút és egyebek - megint csak a toleranciáról szól, aminek erősen híján vagyunk. Én inkább arra szoktam figyelni, hogy úgy ne viselkedjek másokkal, ahogy én sem szeretném, ha velem tennék. De "cserébe" ki is fakadok, ha valami nagyon nem tetszik. :D

Mylady 2010.08.23. 21:38:44

@flicka: Érdekes, én is pont ezt a korlátozós szöveget szoktam adni, csak nem értékelik. Olyat is kaptam már, hogy tudományosan megállapított, hogy a nikotin jót tesz a szervezetnek és köszönjem meg, hogy hozzájuttatnak a napi éltető adagomhoz. És ezt elvileg értelmes és normális ember mondta, és teljesen komolyan.
Azóta sem tértem magamhoz :)))

A legnagyobb vicc az, amikor a lakótelepi sportpályára jönnek ki cigivel, megállnak a futópálya mellett és ott trécselnek. És próbálj meg rájuk szólni. Örülj, ha nem vernek meg.
A személyes kedvencem az a lány volt, aki lejött a (határozottan) sportpályára, egy kisebbségi érzésekkel küzdő (és kellően agresszív) zseboroszlánnal futni. Természetesen póráz nélkül. A kutya (ha lehet annak nevezni) legalább 10 embert megtámadott 100 méteren. Volt némi vihar, a csajt azóta nem láttam a pályán.

flicka 2010.08.23. 21:46:58

@Mylady:
És mi van, ha te nem kérsz nikotinadagot? Eh, mindegy. (Én ma a lépcsőházban a szomszédok füstfelhőjében voltam kénytelen felsétálni, senki nem is kérdezte, nem zavar-e, csak simán rámfújták.)

A zsebkutyák miatt - az agresszivitásukat leszámítva - azért tartok, mert kicsit félek, hogy egyszer eltaposok egyet. És ez megint csak nem a kutya hibája, ráadásul nem vagyok debella, de lendületben, futva azért nagyot szólna szegény kis vakarcs. :-(( Egyszer versenyen kerülgettem egy kis yorkie-t...
Na, ennyit az OFFolásról. :D

DaMartian 2010.08.23. 21:54:37

@egy hang a hátsó sorból: bár én nem szoktam a pudingon közlekedni ha csak lehetséges, de szerintem egy sima jobbra tarts tökéletesen működik. Akkor tökmindegy melyik a menetirány. Ha valaki nem nagyon oldalra lóbáló karokkal fut, akkor el lehet férni... Egymás mellett futni nem gáz, amíg szabad a pálya. Ha valaki szemből érkezik, akkor szerintem illik libasorba sorolni, ha hátulról előznek azt nem látod, azt oldja meg a gyorsabb... Az egész csíkot elfoglalni viszont ha szemben is jönnek, függetlenül a "menetiránytól" szerintem bunkóság. A fentiek valószínűleg minden 6 évesnél idősebb gyerek számára is magától értetődőek, de azért láttam már csodákat... Pár napja pl. faszi futott szemben. Már sötétedett, ezért a pesti oldalon én is inkább a pudingot használtam, mert a bokros részen már nem láttam a talajt. Igaz a "hivatalos" menetiránnyal szemben mentem, és két futó jött a másik irányból egymás mellett futva. Én lehúzódtam jobbra, de ők továbbra is egymás mellett. Szerintem úgy összehúztam magam, hogy egy bezárt két szárnyú ajtó résén is befértem volna, de nem annyira értettem, hogy aki szembe jött az mit gondolt? Hogy beugrom előle a bokorba? Mert azon a részen nem tudtam volna a puding mellett kerülni...

DaMartian 2010.08.23. 21:57:26

Amúgy a pudingon babakocsit tologató és bringázókat nem annyira értem... Azon a puha vacakon az sem lehet egy leányálom!

DaMartian 2010.08.23. 22:00:15

@Mylady: Rátapintottál a lényegre! Egy pici figyelmesség kellene mindössze. Mert nem hiszem, hogy bárkinek fáj, hogy éppen ott áll v. közlekedik, vagy egy méterrel arrébb, csak éppen a legtöbben sz@rnak bele...

Mylady 2010.08.23. 22:08:18

@DaMartian: Ezt én is megfigyeltem már, nemcsak futás közben. Valahogy mindig én megyek a tömeggel szembe és alig tudok egy kis helyet kicsikarni magamnak az úton. És mindig elgondolkodom, hogy vajon komolyan gondolták, hogy amikor 3 ember kényelmesen elfér egymás mellett, akkor majd én felkenődöm a házfalra, hogy ők hárman elférjenek???
Ilyenkor mondjuk mindig megállok és kerüljön ki. Igaz, egyszer egy csaj simán nekem jött és még rám is kiabált, hogy csörtetek, mint elefánt az ékszerboltban. Én meg néztem rá elkerekedett szemekkel, hogy cseszd meg, egyhelyben állok.
De olyan is volt, aki egyszerűen két kézzel lökött arrébb, mert szerinte a kétemberes járdán a falra kellett volna simulnom (vagy a túloldalon az autók közé ugrani), hogy ő meg a pasija egymás mellett mehessenek...

Stílszerűen: "ne mondd, hogy nem gondoltad még, hogy az emberek olyan hülyék" :)))

flicka 2010.08.23. 22:08:19

@DaMartian: Én már jártam úgy is, h a gyerek szólt a kedves szülőnek, hogy ugorjon már arrébb, mert épp útban van...
A "páros versenyzőket" én sem igazán értem. Néz előre és jön, mint a buldózer.

Újra kéne játszani a Közlekedj okosan rajzfilmeket. Én imádtam. :D És komolyan is vettem. Pedig mifelénk akkor még közlekedési lámpa sem volt, nemhogy bicikliút.

Mylady 2010.08.23. 22:14:17

@flicka: Én sosem kérek nikotinadagot. CSak sajnos nem kérdezik meg. Sem azok, akik telefüstölik a lépcsőházat (bár mindig mindenkire rászólok, talán javul a helyzet), sem az a láncdohányos szomszéd, aki a saját lakása mellett az enyémet is telefüstöli...

És kicsit (nagyon) OFF, de én nagyon örülök annak, hogy megtiltották a dohányzást az aluljárókban. Érezhetően sokkal tisztább a levegő. Kár, hogy pont az ott lévő üzletek alkalmazottai és a BKV-ellenőrök nem tartják be.

flicka 2010.08.23. 22:29:39

@Mylady: Ja, ennek én is örülök, de ha nem ellenőrzik, hamarosan visszaáll a régi rend. Bár engem meglep, mennyire betartják. Rosszabbra számítottam.
Az, meg hogy nem kérdezik meg, de ha te merészeled kérni, oltsa el, mert téged zavar, akkor rögtön elmesélik neked, hova menj a "hisztiddel"...kultúra.
Pár napja villamoson ülő vagány fiúcskát kértem meg, ugyan már, ne a villamoson dohányozzon. Volt itala is, csinos műanyagpohárban, de szerencsére nem hitte azt, hogy én vagyok a pincérnő. És végül eldobta. :D

Steff76 2010.08.23. 22:54:09

Pár hete tervezem, hogy megyek a szigetre, mert eddig csak a BSI-s versenyeken futottam arra, akkor sem a rekortánon. Ennyi kritikus komment után asszem maradnak a Budai - hegyek. Ugyan itt hosszú egyenes utcai versenyekre nem ideális felkészülni, de legalább nem puding, nem zavar a kutya póráz nélkül sem senkit, nincs elvárt irány, és még levegőt is lehet venni... Pedig a rakpartról még (néha) irigyeltem az ott futókat....

flicka 2010.08.23. 23:02:18

@Steff76: Ez itt most nagyon elkeserítő siránkozásnak tűnt, de ha közelebb laknék, még mindig a szigetre járnék ki. Mert mindettől függetlenül még mindig jó. De pl. erdőben, hegyekben sose futottam, az talán felülmúlná.
De próbáld ki, aztán meséld el, milyen volt!

milladuo 2010.08.24. 07:56:51

A TRX-hez (bocs, ha volt már)
a facebookon is van egy csoportjuk a magyar TRX-eseknek, amit rendszeresen frissítenek: kik, hol, mikor edzenek, mikor lesznek közös edzések, hol lehet kipróbálni stb.
Egyébként egy cucc kb 40 ezer ft (ha jól tudom) és olyan helyen kell/ használni, ami fixen tartja a hevedereket.
Talma, sok vízilabdás, kosaras, kézisek is használják kiegészítô edzésnek és tényleg nagyon jó mert millióképpen variálható.

duneem 2010.08.24. 08:57:04

@flicka: ezerszer inkább a budai hegyek, mint a sziget, ez az én véleményem...
nem csak alevegő, és a tömeg elkerülése miatt, hanem a talaj is sokkal jobb sztem.
valamint érdekes modon nem tudok a szigeten annyit futni, a két kör már szenvedés, míg a hegyen simán elfutok akár 3 orát is...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.24. 09:26:25

@DaMartian: Tegnap a Kopaszin is a rekortán mellett kellett futnom majdnem mindegyik körön, mert elfoglalták a bringások, görkorisok és a gyerekek. Nem is tudom, miért nem szóltam rájuk, hogy a rekortánt nem ezeknek a járműveknek találták ki.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.24. 09:36:26

@Mylady: A futópálya melletti cigizésről jut eszembe, hogy amíg 4 évig Brazíliában éltem, addig az ottani futópályám mellett rendszeresen füvet szívtak. Olyan marijuana-illat áradat volt mindenfelé, hogy a futástól majdnem betéptem. :-) (Nem haragudtam rájuk, mert elismertem, hogy nagyon hangulatos a hely, tehát amennyire nekem bejön a futásra, annyira bejön nekik az alternatív tevékenységükre. ;-))

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.08.24. 09:59:05

@azilinha: mindig elgondolkodom, hogy vajon az 5 méteres járda mellett miért akar mindenki az 1 méteres rekortánon gyalogolni/biciklizni. Én úgy vagyok vele, hogy ahol a járdán futok ott kikerülöm a gyalogosokat, ott nekik van elsőbbségük, viszont ugyanezt elvárnám fordítva a rekortánon, persze ez sosem lesz így, volt, hogy 20 éves hülyegyerekek száguldoztak biciklivel a kopaszin, láttam, hogy nem figyelnek, a kisfocipálya mellől kivágott a rekortánra, láttam, hogy jön, de nem érdekelt, inkább jó nagyot löktem rajta, aztán persze nem értette mi van.

DaMartian 2010.08.24. 12:19:58

@flicka: igen a gyerekek még nincsenek elrontva (általában) De ez a figyelmetlenség az élet minden területén megvan szerintem. Jó példa a mozgólépcső... A kontinensen nálunk volt először, de több, mint 100 év alatt sem sikerült megtanulni, hogy a jobb oldalára álljunk, hogy aki siet, és nem csak ácsorogni akar a lépcsőn, hanem menni is, az elférjen. Nálunk olyan szép randomizáltan vannak elszórva rajta az emberek, de ez még kerülhető lenne, de néha középen meg egymás mellett is állnak. És még neki állnak feljebb, ha megkérem őket, hogy engedjenek el...
De pár napja épp bringással is volt afférom: nem a kerékpárúton ment, hanem a járdán, olyan helyen ahol bringaút is van. Ezt már alapból nem értem, de mindegy. Én vele szemben, és még jófej is akartam lenni, és lehúzódtam az út legszélére. Mivel a balhoz voltam közelebb, így balra, ami ugye nem a KRESZ szerinti megoldás, de elég egyértelmű volt, hogy elengedem, ráadásul vagy 3 méter széles hely volt és csak ketten voltunk. De ennek ellenére ő kitalálta, hogy akkor is jobbról fog előzni, de ott meg nem volt hely, mert teljesen a járda széléig húzódtam... Már méterekről agresszívan csilingelt, aztán rámhúzta a kormányt, és direkt súrolta a vállamat. Szerencséje, hogy jókedvem volt, és így nem löktem meg, szerintem ő taknyolt volna nagyobbat ha összeakadunk... És még csak nem is valami BMX bandita volt, hanem egy felnőtt, középkorú férfi... Ez mire jó? Annyi helye volt, hogy még keresztben is elfért volna, és elég egyértelmű is voltam... mindig azon gondolkozom, hogy az ilyen vajon a terhes anyára is rávágja az ajtót?

DaMartian 2010.08.24. 12:23:41

@azilinha: Ezt a Szigeten is át lehet élni péntek-szombat esténként a hidakhoz közeli részeken... Oda is ülnek ki fiatalok alternatív tevékenykedni : )

menszátor magdi 2010.08.26. 16:36:29

TRX, ha még nem írta volna valaki.

monerd2 2010.08.31. 04:28:26

@egy hang a hátsó sorból: igen, vmi olyasmi, én 5275-öt tippeltem az alapján + saját tempóim/részidőim alapján :) nem éppen 5350, az biztos, na.

monerd2 2010.08.31. 04:34:15

@kilfish: hát ö, nekem a térdem majdnem szétvágta a rohadt puding amikor egyszer félmaratonnyit futottam rajta... azóta már néhány lépés után megérzi a térdem a pudingot, emlékezik a kis szemét :o) inkább mellette futok.
kinek mi jön be...
achillest és bokát viszont sose izgatta, amikor még azon futottam

monerd2 2010.08.31. 04:41:36

@DaMartian: a murvát eléggé utálom a pesti oldalon, de még elmegy, viszont előtte van 1 földes rész ahol van 1-2 kő, egyszer majdnem kificamítottam a bokám ott amikor nem figyeltem. a boka vs terep is egyébként egyéni dolog, nekem pl jól bírja a bokám a szar terepet is. mégis a szigeten félreléptem és full oldalra dőlt szegény, de kibírta, pedig még futottam pár km-t vele utána mert még volt majdnem 1 köröm hátra :) és ebben az 1 körben az az érdekes, hogy pont a boka kímélése miatt kivételesen fel-felkúsztam a pudingra, mert az aszfaltot csak párszáz méterekre bírta mielőtt elkezdtem volna icipicit érezni, mert azért egy icipicit megérezte azt az oldalra húzást. ilyenkor ha az aszfaltról visszamásztam a pudingra, azonnal lenyugodott. a térdem nemsokára hisztizett volna, persze nem vártam meg h tényleg behisztizzen, így vissza aszfaltra amíg boka nyugiban volt és így tovább... így fejeztem be azt a kört, örültem h vége. :P (nyilván ha komolyan hisztizni kezdett volna, akkor abbahagyom előbb)

monerd2 2010.08.31. 04:52:25

@duneem: ez érdekes, én hosszú futáshoz vhogy egész jól elvagyok a szigeten körözve, mert ott a sok ember, mindig "történik valami" :) (mondjuk amíg bírta a térdem a rekortánt addig könnyebb volt vmivel, mert a pesti oldalon kevésbé kellett figyelni h merre megyek).
de a hegyek/terep is király! :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása