Hogy sikerült a 25. Nike félmaraton?

2010.09.05. 21:39 angelday

Én sajnos Karlstadban voltam, pillanatnyilag semmi információm nincsen arról, hogy ment le a mai sportesemény, azon kívül, hogy twitteren olvastam, vegalego szerint meleg volt, utána meg azt, hogy 1:53-mal fejezte be (gratulálok fátter!). Kérlek benneteket, írjátok be az információkat ehhez a poszthoz, minden érdekel.

Ki mit futott végül?

Szubjektív elemzések?

Volt Futóblog találkozó végül fotóval?

148 komment

Címkék: szubjektív eredmények félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr342273916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.05. 21:53:09

Hogy meleg volt az túlzás :) Én nem találkoztam futóblogosokkal, bár eléggé be voltam fordulva előtte, mert nem hittem volna hogy ezzel a húzódással végig tudom csinálni, aztán csak bemelegedtem, a vége 2:02 lett, kár a 2 percért, de majd legközelebb :)

Mylady 2010.09.05. 21:57:34

Én sem voltam, de a mezőnyt láttam elsuhanni a híd alatt :) És olvastam, hogy Papp Kriszta nyerte a női versenyt. Neki is és minden indulónak gratulálok!

Mylady 2010.09.05. 21:58:06

naaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

weakest link 2010.09.05. 22:06:05

Most vesztettem el a félmaraton szüzességemet 2:12-es idővel. :) Majd a novemberi siófoki futásra javítok rajta... Meleg szerintem sem volt, sőt! A huzatosabb helyeken fáztam is, pedig két technikai felső is volt rajtam. A szervezés, a frissítés, minden rendben volt! Gratulálok minden részt vevőnek, teljesítőnek!!!! Papp Krisztinek külön hatalmas respect!!!!!

sanyosz75 2010.09.05. 22:25:20

első félmaratoni résztvevőként szerintem remek buli volt. köszönet a buzdítóknak az út mentén, és jó volt hallgatni a zongoristákat is. összességében nagy mákunk volt az időjárással, bár azért a szél néhol (pesti rakpart) elég zavaró volt.
1:44:47

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.09.05. 22:42:26

Ideális futóidő volt (15C), egy kicsit több széllel a kelleténél, de ez sem volt zavaró. Az összes ismerősön PB-t futott, én is: 1:50:13 :))

lacoo 2010.09.05. 23:21:18

Teljesen jó futóidő volt hűvös szellő. kellemes hőmérséklet, egyébként vártam a felüljárók árnyékát, hangulat is remek volt 1:45 ös iramfutók húztak a 16 km en át majd az egyik meredek felüljárón leszakadtam. Saját zenére mentem, viszont arra rájöttem hogy kezdetben a zongorák később a rádió zenék, majd végül a dobosok nyomták az ütemet : ) még egy lemezlovast is láttam.
Ennyit egyszerre még sohasem futottam, tervem az volt hogy az első 16 megvan írva(jól megszokott 3 szigetkör)
a többit pedig a véletlenre bízom, és ha elérem a 18 ast akkor padlógáz, minden ami csak kifér a csövön. Valójában semmi erő nem maradt a végére le-le álltam aztán valahogy becammogtam. Az első félmaratonom 1:49:03 as idővel.
Én is gratulálok minden indulónak!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.05. 23:28:56

@Ivan Grasso:

Ügyes vagy. Kíváncsi leszek rád a hétvégén is!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.05. 23:30:33

@Ivan Grasso:

Majd lenyomjuk az angol 70 éves age group csoportot is ? 8D

Ketszeri 2010.09.06. 06:40:14

Minden résztvevőnek, különösen első és PB futóknak) gratula!
Nekem első lett volna, de augusztusban lenulláztam a kondimat egy fertőzéssel, ezért vasárnap itthon futottam 8 kirit, mintegy 50 perc alatt :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.06. 07:49:40

ideális idő volt, könnyen futottunk 5 perc körüli tempót, 1:46:45-ös végső idővel. edzésnek futottuk, nem max versenynek, a maratonra készülés állomásaként (jövőhéten a velence kör a következő részlet), 153-as átlagpulzussal ment. örülünk! :)
beszámoló: hosszutav.blog.hu/2010/09/05/nike_felmaraton_2010

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.06. 08:03:58

Nekem 1:50:51 sikerült. Gratulálok a szervezőknek, hibátlan volt, leszámítva azt, hogy a bringás kísérőket nem intették ki.
A futóetikettet nem ismerő futók felb@szták az agyamat, az utolsó frissítőnél ezt egy jól irányzott káromkodással szóvá is tettem. Ha itt van az ember, akkor a véleményemet még most is fenntartom.

Steff76 2010.09.06. 08:06:49

1:50:27, így nem jött össze az 1:45 alatti idő, pedig ez volt a cél. Nem tett jót, hogy a végéről indultam, sokat kellett szlalomozni 8-9 km-ig, különösen a Lánchídon dugult be, ott nagyon beszorultam. Legközelebb erre figyelni kell. Összességében edzésnek jó volt, egy húzósabb, melós hét után, egy pörgősebb edzés a maratonra. Az idő tök jó volt, a szél viszont a rakpartokon talán kicsit erősebb a kellemesnél...

karma.koma 2010.09.06. 08:16:50

Nekem is kimaradt, 2 het betegeskedes utan sajnos. Az elso lett volna..Tudtok egy jo felmaratont javasolni meg az iden? :)

xhege 2010.09.06. 08:22:21

@karma.koma: Siófok november 20-a körül :)

Gratulálok minden résztvevőnek, teljesítőnek PB-t futónak! Az idei évem futás szempontjából gyatra, így én csak Siófokon futok majd, de itt is csak a teljesítés a lényeg, nem itt fogok 1:50 alá menni időben az biztos :(

GBetti 2010.09.06. 08:23:05

Most másodszor futottam ezt a távot,az első tavaly novemberben két perccel jobb lett.Ráfoghatnám a szembeszélre,de ez most akkor is ennyi: 2:16:52
Én valamiért továbbra is a távot akarom legyőzni,nem a gyorsaság a lényeg,csak,hogy végigmenjek.:)

bitliszbá 2010.09.06. 08:29:20

Igazi jó kis örömfutás volt - meleg a budai, nagy szél a pest rakparton - a többi nagy vonalakban rendben volt. A közepét megint ellustiztam, de a végén az utsó 3 kili megint 4.00-4.30-cal ment...
1:39:05 hivatalosan... és még bőven maradt bennem. Úgyis novemberre gyúrok :)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.09.06. 08:47:44

nekem első volt, 1:55:25 lett a vége...néha zavaró volt a szél, egyébként nagy élmény...
7 hónapos futómulttal nem panaszkodom...
3 hét múlva 30 kili, az lesz a keményebb...:-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.06. 08:58:10

@ringsider: nem akarlak letörni, de szerintem 7 hónapos futómúlttal óvatosabban kéne futnod a hosszúkat, mert sérülés lesz a vége. ilyen gyors emelésnél egy jó kis csonthártyagyulladás (hosszutav.blog.hu/2010/03/26/csonthartyagyulladas_avagy_miert_nem_futottam_a_heten) nagyon esélyes! akkor pedig hetekre le kell állni. :/ de extrém esetben lehet fáradásos törés is, ami nagyon durva. (vigyázat horrorisztikus sztori egymáson csikorgó repedt csontvégekkel! www.edzesonline.hu/cikk/2453/faradasos_tores)
ez azért van, mert az ízületeid és izmaid nem tudnak ilyen gyorsan fejlődni, még ha a keringésed bírja is. persze ha előtte évekig sportoltál aktívan másféléket, akkor más a helyzet. :)

himmelhergott 2010.09.06. 09:14:09

kollégámmal az infoparki fordulóig együtt mentem. neki gyors volt a tempó nekem lassú. utána belehúztam de csak 2:06:48 lett. sajnos sokszor zártak le előttem. az idő - főleg a szombati fényében - remek volt.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.06. 09:25:48

Bocsánat a tudatlanságomért, de a PB minek a rövidítése?

2010.09.06. 09:55:45

@rrroka: hmm... én aggódom is egy kicsit, tegnap a félmaraton után az egyik lábamon a combnyakam egész nap fáj (ilyen lüktető, kisugárzó fájdalom), pár hetek küzdök a problémával, ha hosszút futok, de a félmaraton előtt sokat pihentettem.

Már van beutalóm ortopédiára, de tartok tőle, ha bemegyek a kerületi rendelésre, ott biztos jól el tudnak látni mindenféle zúzódást, meg öregkori panaszokat, amivel gyakran találkoznak, de velem nem sok mindent fognak tudni kezdeni (legalábbis, mikor még aktívan -versenyszerűen- sportoltam, akkor ez volt a tapasztalatom, remélem azóta javult a helyzet, vagy keresni kell valami jó orvost máshol, de egyelőre nincs ötletem merre kellene próbálkozni).

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.09.06. 09:57:30

Gratulálok minden résztvevőnek! Jövőre én is csatlakozni szeretnék a félrmaratonisták köréhez.

e_easy 2010.09.06. 10:08:07

elso alkalom, 1:55 lett a vege, jo kis moka volt. Csajom nagyon kemenyen tolta, 2×15km felkeszules utan, idegbol hozta a ugyanazt :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.06. 10:12:13

@bitliszbá: jaaa :) Hát erre nem gondoltam, köszi az infot.

@rrroka: kemény történetek, az ember nem is gondolná, hogy milyen könnyen túl lehet a szervezetet terhelni, csak hajtja a kilómétereket. Fontos a megfelelő bemelegítés, lenyújtás is, persze a táplálkozás is és a vitaminok. Egyszer lehetne egy bejegyzés ilyesmiről, táplálkozásról pl., mi az ideális étrend egy hobbifutó számára, vagy a vitaminokról, mi az ami használ (pl. én pezsgőtablettát tolok, de sokszor hallom, hogy az nem jó semmire)

Zime 2010.09.06. 10:27:20

Gratula mindenkinek! Én ezt kihagytam, Siófokra gyúrok, helyette futottam 3 kört a szigeten (+ 2*15km bringa).

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.06. 10:30:33

@pantomimes: a hobbifutó azt eszi, ami jól esik, szerencsére nincs különleges dolgokra szükség. :) a Ca, Mg pezsitabletta jó, mert finom, de ki tudja tényleg mit számít... én azért tolok ilyenek futás után már csak a folyadék visszapótlása miatt is.

@viito: hát ha fáj, akkor pihenni kell. ha ettől elmúlik akkor túlhajtottad magad, és lassítani-rövidíteni kell az edzéseken. az ortopédián úgy is csak azt mondják, h hagyd abba futást... :/

Steve51 2010.09.06. 11:04:32

Nagyon tetszettek a zongorista "állomások" az Andrássy, az meg hogy a futók ovációval és tapssal viszonozták úgyszintén.Így fognak bennünket még inkább elismerni.Gratula

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.06. 11:14:21

@rrroka: végülis igaz, de ha karban akarja tartani magát azért oda lehet figyelni, pl. kevés édesség, csirkehús, rizs, zöldség, gyümölcs. Nekem ezek nagyon bejöttek, egyrészt fogytam is, így könnyedebben futok, másrészt nincs az a nagyon telítettség érzésem kaja után. És most nem azt mondom, hogy csak ezeket kell enni, de ha az ember kicsit odafigyel az később meghálálhatja magát.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.06. 11:24:08

@pantomimes: kevés édesség?! miiiii????!!! soha! :DDD
(amiket leírtál, az sport nélkül is ajánlott lenne. kivéve édesség! ;) )

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.06. 11:28:08

Második mért félmaratonom volt (első a Borvidék, 2:10-es idővel), 2 órán belüli idő volt a célom, 1:53:07 lett a vége.
Az elején tényleg sokat kellett kerülgetni, az elso 5 km nem is nagyon sikerült. Ezután "tapadtam rá" egy (nálam jóval idősebb) futóra, aki stabilan 5:15 körüli tempóval ment és sok esetben a "helycsinálást" is megoldotta helyettem (ezúton is köszönet neki :-)
Még 1x gratula minden befutónak!

2010.09.06. 11:29:02

@rrroka: a csokoládé az orvosságnak minősül, és nem édességnek ;)

tbs1001 2010.09.06. 11:37:49

Írhatnátok a futóetikettről, fogalmatlan vagyok...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.06. 11:44:40

@rrroka: :)) Azért becsúszhat néha egy túrórudi :) Csak úgy sunyiba, mintha mi sem történt volna :)

stojesz 2010.09.06. 11:52:14

Nekem is szüzesség-elvesztés volt a Nike, félmaraton szempontból.
9 km-ig követtem az 1:45-ös iramfutókat, aztán kezdtem szépen lassan leszakadni. A vége 1:48:53 lett.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.09.06. 12:08:31

@rrroka: telejsen jogos, úgy tervezem a 30km-t megpróbálom és aztán újraépítem tavaszig az egészet, az alapoktól...sok lassúval, fokozatosan növelt távokkal

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.09.06. 12:11:17

@rrroka: ja és 4-5 éve heti 2-3x fallabdázok és volt 3 év amikor heti 4-5 órát birngáztam...ennyi...:-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.06. 12:15:42

@ringsider: a fallabda szerintem jobban terheli a térdet, mint a futás, de azért óvatosan.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.06. 12:36:25

@tbs1001: tömegfutás legfontosabb szabálya, hogy jönnek mögötted, más is van a pályán! Ebben a tudatban kell minden megmozdulást végrehajtani.
@Navixaf: ha kék pólóban volt az idősebb futó és sapkában, akkor rám tapadtál, mert pont 5.15-s átlagban nyomtam végig. Bolyozunk, bolyozunk?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.09.06. 12:43:51

mondjuk futóetikett az, hogy a futók a helyes rajtzónába álljanak, azaz a 2 órás futók ne az 1:30 hoz álljanak. vagy a kijelölt útvonalon menjenek, ne rövidítsenek, a frissítőzónát minél hamarabb hagyják el, ne ott álljanak meg iszogatni eszegetni.
Szerencsére ahol én futottam ritkább volt a mezőny, így nem akadályozott semmi. Egy kicsit a parlament előtt a szembeszél (tekintve hogy ritka volt a mezőny), és így nagyon nem lehett összeállni csoportokba.
Amúgy a tervet hoztam 1:29:57 lett a vége. Egyenletesen ment, inkább az 1:29 felé terveztem tempó alapján, de ez a szembeszél (ahol becsúszott egy 4:25-s és egy 4:30-as tempó) izgalmassá tette a végét és igencsak kapaszkodnom kellett.
Sokat segített nekem Nylonman, köszönöm.
a pulzusgörbém az alábbi lett:
picasaweb.google.hu/sznorbert75/Felmaraton#5513447084823319714

ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.09.06. 12:59:27

Nekem sok kihagyással nagy meglepivel, illetve 3 vízhólyaggal 12km után a rossz zokniválasztás miatt 1:42 lett a vége. Meglepődtem és nagyon örültem neki :) Nekem sokat jelent, hogy jócskán többedmagammal futok. Általában magamban, egyedül edzek, a versenyen a többiek tudnak jól húzni.

Gratulálok minden célbaérkezőnek!! :)

A júniusi K&H-t a hőségben megszenvedtem. Ez kiváló futóidő volt, 18 perccel lettem fürgébb.

bitliszbá 2010.09.06. 13:09:15

@tbs1001: @BGy: @szasza75:
az etikettet ki lehetne egészíteni az egymás mellett max. 2 ember beszélgethet szabállyal (4-nél már kizárás!!!)

Nálam pontokba szedve kb így hangzik:

- A rajtnál állj a megcélzott célzónába!
- A célzónád az amelyik időt BIZTOSAN meg tudod futni!!!
- egyenesen fuss, irányváltoztatásod legyen kiszámítható!
- ha nagyobbat változtatsz (sebesség vagy irány) MINDIG nézz hátra!
- frissítésnél ha megállsz állj félre, ne zavard a továbbfutókat.
- Megállás után úgy indulj, hogy előtte hátranézel!
- Futás közben is létezik intim szféra!!! Ne fuss túl sokáig nagyon szorosan a másik mellett-mögött. Előzd meg vagy maradj le!
- Ha úgy érzed, hogy valaminek ki kell jönni belőled (orr-száj stb) akkor nézz körül !!!
- Ha belesétálsz, akkor azt az út szélén tedd!
- Ez nem a Forma1! Az ideális ívről nem kiszorítani kell a többieket!

most ennyi jut eszembe. Lehet vele vitatkozni, meg ki is lehet egészíteni. Ha van kedvetek

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.06. 13:16:34

Én már tisztára kezdek elszomorodni a 2óra2percemmel ahogy itt olvasom, hogy milyen szép eredmények születtek. Pedig belül annyira másképp érzi az ember, végig 6 percen belüli kmeket toltam, az utolsó 5 km-t még jobban megtoltam. Sajnos nem érzem még, hogy milyen tempóval tudnám a maximumot kihozni magamból a távon, az utolsó 5-ön éreztem, hogy még bőven van bennem, de akkor már hiába nyomtam neki, sokat nem faragtam az időből. Persze tudom, szép a teljesítés meg minden, mindenki mondja, csak az embernek a saját elvárásai a legfontosabbak.

Dr. Fire 2010.09.06. 13:56:22

Kicsit megbánva a bemelegítés nélküli 4:40-es kezést, a negyedik kilométer után picit lassítottam, és 1:42:21-gyel értem célba. Kifejezetten élveztem a kirándulást, emlékezve a tavalyi maratonra és előregondolva az ideire. Egész más érzés a lábnak a Nyugati-felüljáró 17 kilométernél, mint 37-nél. Az persze más kérdés, hogy a tömegfutás előtagját és alapját képező embermennyiség nem nélkülözi a figyelmességet sutba dobó polgártársakat. A vizes és izós poharak tartalmát másokra zúdító, hátranézés nélkül irányt váltogató futók sok kellemes percet tudnak szerezni. :)

m & m 2010.09.06. 13:58:42

@szasza75:
Szasza nagyot ment! Gratulálok!!
Részemről kicsit elszámoltam a dolgot.. A cél nekem is 1:30 volt.. Ennek fényében telt az elmúlt pár hét.. Ezért külön köszönet az edzőmnek, Vajda Zsuzsinak!!!! Thx!
A verseny 6 kiliig egészen jó volt, addig még bármi lehetett volna belőle.. Utána belassultam, lent volt a pulzus, valahogy nem klappolt a dolog.. Nem zártak a számok.. :)
Innen 16-ig csendben elkúsztam, ott volt egy kisebb fellángolás, amikor 2-3 kilit tudtam utazni egy olasz hölggyel.. A vége 1:36:33 lett..
Ami zavart az nem is annyira az 1:30 elmaradása, hanem inkább az, hogy lényegében végig nagyon rosszul ment.. Egyáltalán nem élveztem a futást..
Most nézek valami új célt.. Ja, meg megyek csontkovácshoz, hogy kicsit rendbe tegye a combhajlítóimat..

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.09.06. 14:01:45

@WITCH: max. csak papíron, mivel nem egy hullámban indulunk velük! Pedig nagyot lehetett volna meccselni a 75 éves új-zélandi nagyikkal ! :)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.06. 14:03:21

@pantomimes: én is úgy érzem, a kevés amatőr egyike vagyok, pedig nagyon elégedett voltam a tervezettnél 5 perccel jobb idővel. Novemberben megcélozhatom a 1:4x-es időt...

Egyébként a pulzusom kb. olyan volt mint Szaszáé (171-es átlag), úgyhogy mostmár csak a tempón kell dolgozni :-)

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2010.09.06. 14:05:47

egyébként ezek a futóversenyek miért nem valamelyik ligetben vagy szigeten vagy erdőben vannak?

chrono 2010.09.06. 14:06:16

@pantomimes: miért nem zöldséget, gyümölcsöt fogyasztasz? Több érteleme van/lenne, mint pezsgőtablettát iszogatni.
www.oliworld.hu/index.php?id=10696

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.09.06. 14:10:53

@WITCH: Köszi! Vasárnap túl sok lesz az input amire figyelni kell, és még nem vagyok rutinos triatlonos, úgyhogy nem valószínű, hogy csőmaxon tudok menni. Meglátjuk! :)

csétomi 2010.09.06. 14:13:26

@L.A.: Vannak ott is futóversenyek, de az utcai futóversenyeket aszfalton rendezik. És ez pölö egy ilyen volt.

tbs1001 2010.09.06. 14:15:11

Köszi srácok.

Azt hittem vmi csodadolog lesz, de csak alapvető normális viselkedés. Ha ebben az életben eljutok idáig, úgy érzem nem lesz velem gond... :D

Gratula a sok hosszú-gyors embernek!

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.06. 14:28:52

@csétomi: @L.A.: az ilyen versenyeken egyúttal a városnézést is letudják a külföldi indulók. A frissen(?) mosott parlamentet pl. még én sem láttam ilyen közelről :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.06. 14:29:30

@chrono: eszek én zöldséget/gyümölcsöt, de sajnos nehéz megállapítani, hogy mi az ami fedezi az ember szükségleteit. Van aki ezt mondja van aki azt. Van olyan vitaminkészítmény ami szerint az eddigi megszokott adag kb. 10-szeresét kéne bevinni, van aki szerint ez hülyeség, az ember nem tudja, hogy melyik a helyes út. Alapvetően hiszem, hogy ezeket gyümölcs/zöldség formájában kéne bevinni, csak nem tudom, hogy pl. a piaci zöldségeket mivel permetezték pl.

Most úgy döntöttem, hogy kipróbáloma pezsgőtablettát is, megnézem milyen változást eredményez (egyelőre nem sokat)

xhege 2010.09.06. 14:31:22

@pantomimes: nehogy rosszul érezd már magad. Ha előzetesen ezzel az idővel és a teljesítéssel elégedett lettél volna, akkor légy most is az :) Bizonyára sokat dolgoztál érte, hogy meglegyen.
Mikor tavaly életem első félmaratonját futottam Keszthelyen találkoztam egy volt fősulis évfolyamtárssal, akivel még egy csapatban is fociztunk. Büszke voltam a félmaraton teljesítésére, de mikor kiderült, hogy ő 1:2x alatt nyomja ezt a távolt, hát én is elgondolkoztam. Aztán rájöttem, hogy csak saját magamnak kell itt bizonyítani, így elégedett lehetek.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.09.06. 14:34:31

Őszintén szólva teljesen mindegy hogy 1:20 1:50 vagy 2:30. Mindenki az önmaga által elképzelt érzésének vagy idejének kell hogy megfeleljen és megtalálja benne az örömöt és az elégedettségét, Igen ez összjött, igen megcsináltam. Amennyi időt, akaratot, küzdést, munkát beleteszel, olyan eredményt kapsz vissza. Persze mi átlagos futók között is vannak tehetségesebbek, akiknek kevesebbet kell dolgoznia ugyanazért az időért/érzését.
Lehet futni úgy hogy végpacsizom a szurkolókat örömmel, mit így: picasaweb.google.hu/sznorbert75/Felmaraton#5513777126846467218 , vagy így:picasaweb.google.hu/sznorbert75/Felmaraton#5513777129394878466 és lehet úgy hogy csak magamra figyelek tolom és a mozgásra koncentrálok. Mindenki találja meg célját, és örömét amikor elérte. Ha meg nincs cél, akkor meg marad csak az öröm :-)

xhege 2010.09.06. 14:36:21

@bitliszbá: olyan ez mint autópályán közlekedni :)

chrono 2010.09.06. 14:37:18

@Navixaf: mármint arra gondolsz a kőfaragók munkája meglátszik.
www.nol.hu/kult/20090916-parlamenti_allvanybucsuztato

chrono 2010.09.06. 14:41:30

@pantomimes: dr. Lenkei-t is nyomathatod, de változás a vizeleted színén kívül nem történik, sztem. Pezsgőtabletta kevés vitamint tartalmaz és azt is rossz formában.

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2010.09.06. 14:48:19

@viito: "egyik lábamon a combnyakam egész nap fáj (ilyen lüktető, kisugárzó fájdalom), pár hetek küzdök a problémával, ha hosszút futok"
Szerintem, vagy régi és elment belőle a csillapítás, vagy nem megfelelő a cipőd.
Pihentetni azért nem árt!

Mediacapa 2010.09.06. 14:51:25

Azt hiszem, utoljára indultam ezen a rendezvényen. Ár/érték arányban egyre rosszabb (régebben sokkal kevesebb volt a nevezési díj és póló is járt) és még ez a chipes letéti rendszer, hogy csak ezer forintos címletet fogadnak el... Egy barátom csomagját is felvettem, a 2 ezrest nem fogadták el, hanem negyed órát koldulnom kellett 2 darab ezresért...

A balatoni esti félmarathonra 2 ezer volt a nevezés és póló is járt...

De nem akarok ünneprontó lenni, mert maga a futás jó volt, a kulissza és a résztvevők tarkasága is csábító.

A futás számomra egyébként is egy életforma, nem rendezvényekhez kötődik, egy-egy ilyen verseny csak hab a tortán. Csak szerintem van finomabb hab...

2010.09.06. 14:56:32

@Jozsef: köszi a tippet, a cipő egy kb 300-400km-et futott Adidas, szóval elvileg még van benne kb ugyanennyi, kopottnak, sérültnek sem tűnik.

Nekem idén már nincs hosszú táv betervezve, úgyhogy visszafogom magam, és pihentetem első körben.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.06. 14:58:24

@xhege: persze, igazad van, amikor beértem nem is lehetett letörölni a mosolyt az arcomról, amikor elkezdtem komolyabban edzeni rá június végén a teljesítés volt a cél, csak így utólag kicsit ott van a fejemben, hogy csak fránya 2 perc, de persze így már a következő félmaratonra megvan a cél.

@szasza75: igaz,a lényeg végülis az, hogy élvezzük, én tegnap nagyon élveztem és jó döntés volt a végéről indulnom, mert így még gyorsabbanak éreztem magam a sok előzés miatt,

@chrono: én csak próbálkozom, most ez van a terítéken, még egy hetet adok neki, aztán hagyom mert egyelőre sok változást nem érzek. Dr. Lenkeit hagyjuk is, totális agymosásnak tűnik az egész, egy haverom próbált meggyőzni az ellenkezőjéről, 1-2 hómapig csinálta aztán abbahagyta azóta mélyen hallgat a témáról :)

xhege 2010.09.06. 15:03:28

@pantomimes: a következőn nem csak 2 percet fogsz faragni ebben biztos vagyok. Nekem az első 1:59'10 lett a második és eddig az utolsó pedig 1:51'44. Most 1:50 alá kellene mennem, de az idén ez nem fog összejönni. Novemberben azért Siófokon futok, de csak a hangulatért.

paklis 2010.09.06. 15:47:40

@szasza75: 170 es pulzus vegig? Ez edzettség kérdése? Én képtelen vagyok azt a pulzust tartani, nekem az már szinte anaerob mozgás.
Egyébként fájós térddel és hatalmas eséssel is meglett a betervezett 2 óra alatti idő 1:59:21

T1GRIS 2010.09.06. 15:48:19

Patent volt. :) Pazar futóidőben, megerőltetés nélkül, életem egyik legkellemesebb félmaratonja volt. Tulajdonképpen alig vettem észre, hogy máris vége lett, pedig csak pénteken határoztam el, hogy ha szép lesz az idő vasárnap, akkor letúrom ezt a 21-et (így aztán nem is neveztem, csak futottam).
Próbáltam elspórolni az elejét, de annyira jó idő volt, hogy élvezet volt a futás, és nem ment a spórolás, így végig 5 perces részidőkön belül voltam, a vége 1:44'11" lett.
Összességében igazán kellemes alap volt egy nyugis vasárnap délutánhoz.

Leslie Iron 2010.09.06. 16:19:50

@paklis: Edzettségé is persze. De az is benne van,h hasonló edzettség mellett lényegesen különböző pulzusszám jön ki két embernél. És ez nem is jelenti feltétlenül azt,h valami baja van a magasabb pulzusú embernek, hanem lehet nála ez egy normális keringés. Sajnos nem minden születünk 30-35-ös nyugalmi pulzusú élsportolónak...

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.06. 16:35:23

@T1GRIS: ez k..va nagy ötlet! Tényleg le lehet futni nevezés nélkül! Bazz! Ez tetszik! Nekem is fáj ez a 6500 forint :( Az Amway kirendelte az összes dílerét? Legalább egy szar fogkrémet adtak volna a csodacuccaikból. :)

csétomi 2010.09.06. 16:38:01

@szasza75: grat a 90-en belülihez, jól kiszámoltad:)! És DaMartiannak is, akinek szintén meglett a PB, csak itt még nem publikálta.
A szembeszél a rakparton valóban komoly volt, de én valahogy a hátszelet sem szeretem, amikor letolja rólad a menetszelet, és ömlik rólad a víz.
Én most a barátnőmmel futottam, akinek sikerült megdöntenie a rekordját (1:32:58) úgyhogy volt öröm is :) Talán a Tudás útjára felgyorsulok én is...

2010.09.06. 16:43:35

Az mondjuk más kérdés, hogy nevezés nélkül futni a pályán, igénybe venni a frissítést, a biztonsítást, a szervezést gyakorlatilag lopás...

Karcsi 69 2010.09.06. 17:09:50

@angelday: Téged kérdezlek egy régebbi kihívás nyereménye ügyében(Duplaradír vs Csokicerka).Én nyertem meg és azóta is türelmesen várom az általad megígért értékes Nike nyereményeket.Mire számíthatok?
Egyébként a verseny jó volt és azt gondolom jól is sikerült:1:37:37
Most a Spar maraton következik.

/laki Gy." 2010.09.06. 17:26:21

@Steve51: Tényleg jó volt a zene meg a taps és külön köszi a váll veregetést...

Edward Nygma 2010.09.06. 17:44:48

Elsőre 2:08:08.
A megcélzott 2 órás cél - az iramfutó képében - úgy szaladt el mellettem, hogy csak nézni tudtam utána :D

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.06. 18:59:16

@bitliszbá:
Van egy kis illenszabálygyűjtemény a BSI oldalán is:

"Futó etikett

Érkezz időben! - hogy a versenyközpontban és az öltözőknél elkerüld a sorban állásból adódó idegeskedést, hogy legyen időd találkozni a rég nem látott barátokkal, vagy hogy új ismerősökre, futótársakra találj.

Ne engedd, hogy olyan futó fusson melletted, aki nem nevezett be a versenyre! Nem igazságos azokkal szemben, akik fizettek azért, hogy futhassanak.

Ha pár másik futóval haladsz együtt, ne álljátok el az utat teljes szélességében. Ha hallod, hogy valaki megelőzne, mihamarabb állj félre és hagyd őt elmenni.

Kérünk, hogy a versenyközpont területén és az útvonalon is ügyelj a tisztaságra! Használd a kihelyezett hulladéktárolókat, és ne szórd el a szemetet! A versenyhelyszín eredeti állapotba való visszaállítása nagyon nagy feladat, köszönjük, hogy ezzel is segítetted a munkánkat!"

M.Islander 2010.09.06. 19:13:01

röviden:
1:35:22 PB (ez átlagban 4:30 perc/km)
2 perc 38 mp-cel jobb a tavalyi Nike eredményemnél, le vagyok nyűgözve!

bővebben:
ideális futóidő, szuper zongoristák (amint utólag megtudtam ez nem lesz állandó feature, a Nike FM-tól függetlenül szervezték), a bádogdobos csókának viszont én fizetek, ha jövőre nem lép fel :o)

Szasza is célzott rá, néhány duffflaseggű résztvevő többedmagával az "1:30 alatti" zónából indult, hogy maga alár gyűrje a záróbuszt - ez nem fair, baromi nehéz előzgetni ezeket a sorfalakat.
csak néhány futótárssal esett meg, hogy nagy erőlködés árán megpróbált utolsó erejéből elém vágni (ezt tényleg útálom, nekifeszül, megelőz, belassul, aztán kerülni kell), de volt még szufla, csak a roadkill-ek számát gyarapították :o)

a szervezés szuper volt, a szél kimondottan jól esett, remélem, hogy a Spar-Asics maraton után is hasonlókat írhatok majd.

délelőtt még nem voltak elérhetőek, viszont az edzesonline.hu-n már van kb. ezer egészen remek fotó, érdemes böngészni

gratula minden FM résztvevőnek,

M.

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2010.09.06. 19:19:57

Sziasztok. Nekem idén rettenetesen gyatrán ment a futás, egész nyáron csak szenvedtem. (Azt hiszem a legnagyobb hiba az volt, hogy úgy döntöttem, idén kihagyom a Jungfrau-Marathont, ez aztán a motivációmat is lenullázta.) edzésen egyszer sem sikerült 6:20-nál jobb tempókat menni, ami valljuk be, szánalmas. Ennélfogva szépen beálltam valahova a 2+ órás rajtzónába, aztán meglepve tapasztaltam, hogy már az elején rohadtul begyorsulok. 5:10, 5:15 közötti tempóval mentem a Láchídig, onnantól nem is nagyon néztem az órát, csak azt figyeltem, hogy a 6:00-on belül tudok-e maradni, és kiváncsi voltam, meddig bírom. A gyatra felkészültség mellé egy náthát is beszedtem sportszerű nehezítésként, és elég valószínűtlenül éreztem magam, hogy egykét aprócska holtpontot, vagy inkább holtpontocskát leszámítva, majdnem egyenletes tempóval, végig nevetve végül 1:53:05 egyéni csúccsal értem be. És még csak különösebben ki sem purcantam, utána gyalog mentem haza, kb. 6km-t.
Én gondolom, hogy a hangulat, meg az adrenalin tehet ilyen csodákat, másra nem tudok gondolni, az is lehet, hogy a végigkínlódott lassú edzéseknek csak lett valami hasznuk, vagy az a 23 év, ami az első félmarathonom óta eltelt :-). Ha valakinek van épkézláb magyarázata, szívesen veszem - de nem bánom, hogy így alakult!

T1GRIS 2010.09.06. 19:42:58

@BGy: Azért erre senkit nem buzdítanék... Könnyen belátható, hogy ha mindenki így állna hozzá, senki nem tudna itthon versenyt rendezni. Mint írtam, az én esetem annyiban volt speciális, hogy péntek este jött az ötlet, hogy ugyan miért ne fussak félmaratont vasárnap. Nyilván ilyenkor már nem tud nevezni az ember, de most utólag - a kommented hatására - megnéztem, mennyiért tudtam volna nevezni, ha elméletileg lehetséges lett volna: 15 ezer? :)))) Elnézést, itt lehet röhögni? :))

(Másrészt nyilván ez a módszer csak olyannak ajánlható, aki edzés gyanánt - értsd: frissítés nélkül - le tud tolni egy félmaratont. Bár igaz, vizet még én is ittam... a közösből! Shame on me. ;) Az útvonalbiztosítás miatt viszont nincs lelkifurdalásom, azt amúgy is lezárták a többi versenyzőnek.)

Flafi 2010.09.06. 20:43:20

Első félmaratonom volt 1:59:02-es idővel, 1:52-t szerettem volna futni. 175 volt az átlagpulzusom . Ahhoz képest, hogy júliusban kezdtem el futni örülök az eredménynek. Azt nem értem, hogy mikor edzettem úgy futottam az 5:18-as kilómétereket, hogy 160 volt a pulzusom, hogy lett ebből lassabb tempónál 175(lehet, hogy a beszedett betegségem miatt?)

Kacorka 2010.09.06. 20:53:40

Első volt nekem is. 1:57:53

A 2:00-ás pacemaker sráccal futottam. mondtam is neki, hogy majd az utolsó 3km-en belehúzok... Aztán örültem, hogy be bírtam vele futni. A sportband-em mint kiderült 21 km-en kb. 1.2 km-t csal. Szerintem ez ok.

Állat volt. Itt a helyem minden évben.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.06. 21:10:22

@Kacorka: tárgyalgatták itt a felhasználók, hogy kb 5% a cucc pontatlansága, úgyhogy ez nálad is bejött. Ez egyrészt jó, másrészt viszont marhára nem mindegy, hogy 21 vagy 22 km-t futsz, ha csak a te mérésed van (nem mért pályán futsz).

Kacorka 2010.09.06. 21:18:23

@Sekiwake: Igen, biztos nem mindegy. Ugyanakkor marha jó, hogy futhatsz bárhol mért távot, csatangolhatsz amerre tetszik.

Ja és még egy megjegyzés a versennyel kapcsolatban:

Rengeteg volt a jó csaj!!! Így igazán kellemes futni!

T1GRIS 2010.09.06. 21:18:29

Én nanóval futok, azon lehet kalibrálni a szenzort. A sportbanden nincs ilyen funkció?

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.06. 21:26:48

@Kacorka: @T1GRIS: Valószínűleg tökéletes megoldás nincs (vagis van: végiggurítani egy kereket az útvonalon).
Az én megfigyelésem, hogy ha fáradok és máshogy lépek, akkor elkezd "pontatlanodni" a mérés (Polar footpod). Ez a jelenség 20 km felett lesz feltűnő. Természetesen más cipő használata is mindig újabb kalibrációt igényelne, úgyhogy a pontatlanságot el kell fogadnunk.

Steff76 2010.09.06. 21:28:07

Én is kütyükkel futottam (volna). A Polár mellkaspántja mikor merül le? Igen a rajtvonalnál.... Maradt a lépésszámláló, de nekem inkább ez kellett a tempó tartásához. Ha pulzust is néztem volna, csak zavart volna, hogy pörög a szívem mint állat aztán mégsem jutok előbbre...

Egyébként én 21,47 km-et mérten, lehet, hogy nem az ideális íveken mentem...

((A szemetelés engem baromira zavart, tudom amatőr vagyok, de egy poharat megpróbáltam bevágni a zsákba, nem sikerült. Egyet pedig zsebre vágtam. Régebben voltak nagy konténerek abba be lehetett futva is találni.))

Rob Fleming-e vagyok? 2010.09.06. 21:28:24

Sziasztok,

szintén az első félmaratonom volt. 2:08 lett a vége, aminek borzasztóan örülök.

Januárban egy Újévi fogadalomnak köszönhetően kezdtünk felkészülni a félmaratonra Kapitány barátommal (kb. mindenféle sportmúlt nélkül). Az első januári edzésen 2 km-en négyszer álltam meg. Aztán a Vivicittán futottam 1:12-t, pont 6 perces klikkek, a felkészülés alatt egyetlen 15 km feletti távon sem tudtuk 6 perc alá szorítani az időt és ez végülis a tegnapi eredményen is látszik. Jövőre GYORSULOK. :)

Egyébként borzasztóan elkészültem az erőmmel a végére, szégyen nem szégyen, egyszer bele is sétáltam, de megérte, sőt azt hiszem, függő lettem.

ps.: Szeretnénk elkezdeni triatlonozni (persze csak amatőr szinten). Ötletek?

Ja és köszönet a blogért, mert év közben sokat segített, bár ez az első hozzászólásom.

Rob Fleming-e vagyok? 2010.09.06. 21:31:35

@Kacorka: nem mintha megerősítésre szorulna, de tényleg eszméletlen sok jó csaj volt. :):)

weakest link 2010.09.06. 22:00:15

@Kacorka: kb. ennyit csalt nekem is a sportband...

Nylonman 2010.09.06. 22:45:49

@Rob Fleming-e vagyok?:
Nevezz be egy sprint (esetleg olimpiai) távra, és próbáld ki magad rajta egy minimális úszó és bicajos edzés után. Nagyon hálás sport. A sok keresztedzés nagyon pozitívan hat a sportsérülések elkerülésére. Szuper élvezetes dolog!
Ja és még valami. Ha teheted olyan versenyre menj, aminek semmi köze a magyar triatlon szövetséghez. Szegény magyar triatlonisták nem érdemelnénk ilyen csürhét kedvenc sportjuk "bársony székében".

Nylonman 2010.09.06. 22:48:22

@szasza75: szóval te lehelted azt a forró párát a tarkómra a célvonalig!!! :) Akárhogy próbáltam, nem bírtalak leszakítani!
Szép volt!

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.06. 22:52:00

@chrono: olyan gyors voltam, hogy a faragványok már összemosódtak :-)
A képeken viszont látom, hogy most az északi oldal van fölállványozva.

angelday 2010.09.06. 22:58:53

@Karcsi 69: utána kell néznem, küldj mailt a futoblog @ googlegroups . com címre.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.07. 05:50:52

@L.A.: örülnél ha tízezer futó erdőben hajigálná szét az százezer műanyag poharat a frissítésnél?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.07. 05:53:37

@viito: a csukád sarkát nézd meg, ha a minta már nem látszik a belső vagy külső részén, akkor sajnos elhasználódott. nekem a dombos futásoktól az adidas 600, a saucony 800 körül kipurcant, pedig nem vagyok nehéz, csak nem ideális 60 kilós futóalkat.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.07. 08:24:59

@rrroka: nekem itt pukkant ki a cipőm. A 15. km-től fájt a térdem és még most is érzem. Itthon megnéztem az edzésnaplómat és 1050 km van benne. Ej, pedig nem akartam már cipőre költeni az idén. :(
Iramfutónak hol lehet jelentkezni? Jövőre lenyomnám szívesen 2:00-ás iramban. A poharakat mindig valamilyen kuka közelébe dobtam, hogy ne kelljen már messzire vinni a rendezőknek. Ha minden frissítőpont után 100 méterre egy konténert elhelyeznének, szerintem sokan bedobnák oda. Az erdei versenyeken viszem a következő frissítőpontig és ott dobom be kukába.

mtamas1979 2010.09.07. 08:32:12

6. részvételem volt, idén ötödször futottam meg a távot. Edzeni szinte csak vasárnaponként volt időm egész nyáron, ezért jónak számit az 1:44. PB-re esélytelen voltam, mert azt még 10 kilóval ezelőtt futottam, boldogult egyetemista koromban (1:34).
Ezen a versenyen szerintem évről-évre jobb a hangulat, de a befutócsomag ezzel forditottan arányos. Miért?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.07. 08:33:57

@BGy: gondolj rá úgy, hogy új mizunó-csodát vásárolhatsz magadnak! :)

DaMartian 2010.09.07. 08:59:31

@T1GRIS: Nem tudom Kacorka kütyüje be van-e kalibrálva. Ha nincs érdemes, mert úgy meglepően pontos tud lenni! Nekem tavalyi Spar-on párszáz métert tévedett a maratoni távon, az 1% alatt van. Ennyi meg simán lehet az emberek kerülgetése, nem ideális ív stb... Kalibrálatlanul valóban olyan 5% körül van a hibahatár... Ilyen hosszú távokon ez soknak tűnik, de pl. egy Szigetkörön ez kb 200m... Ott mondjuk mindegy, mert úgyis tudod mennyi az annyi, de épp az a jó benne, hogy mehetsz vele bármerre...
Az új nano-ban remek funkció, hogy futás után lehet távot korrigálni, így nem kerül feltöltésre pontatlan adat... A SportBand ezt még nem tudja, ott csak utólag lehet kalibrálni, amitől a későbbi futások lesznek pontosabbak. Szeretnék hamarosan egy összefoglaló postot a témában, mert már annyi újdonság jött ki az elmúlt hetekben, hogy ember legyen a talpán, aki követni képes: Pulzuspánt, GPS app, új nano estébé...

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.07. 08:59:34

Megnéztem a fényképeket a futanet.hu-n. Nem vagyok rajta egyiken sem. :( Tudom, hogy nem vagyok érdekes, de ennyire nem? :))
Érdemes megnézni azokat a képeket, amik a frissítőpontoknál készültek. Némelyiknél négyen sétálnak egymás mellett! Még most is idegesít. :))))
@rrroka: már kinéztem az új Mizunómat, de nálunk nem lehet kapni. Írok a gyártónak, hogy milyen faszagyerek vagyok, küldjenek már 20 pár cipőt 20 komplett ruházattal. Többet nem is zaklatnám őket. :))

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.07. 09:12:46

@BGy: én is kerestem magamat a képeken, találtam egyet szerencsére :)
Egyébként majd ha fennt lesznek a célfotók (újra) azokon biztos megtalálod magad.

Egyébként további képek itt:

www.edzesonline.hu/hir/2935/nike_felmaraton_fotok

www.futas.net/Marathon/Budapest/budapest-nike-felmaraton.php

@DaMartian: @szasza75: mi lett a nagy verseny vége?

joka100 2010.09.07. 09:26:46

@xhege: teljesen igaza van Hegé-nek. Ha én is azt nézném csak, hogy vannak alig órán kívüli futók is, azaz jó 3km-rel lemaradok tőlük egy félmaratonon, már nekem is rég abba kellett volna hagynom nagy bánatomban...

a főiskolás évfolyamtárs

DaMartian 2010.09.07. 09:28:14

@pantomimes: Kicsit csaltam, mert én nem 1:30-ra készültem, hanem 1:28-ra... Az 1:30 csak altatás volt. Én szépen kihagytam a szájkaratét, és hagytam, hogy Szaszáék verbálisan fárasszák egymást, én inkább futottam... Ennek megfelelően alakult a verseny eredménye ; )

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.09.07. 09:33:22

@DaMartian: 1:28 volta terv? mennyi lett a célban?

@pantomimes: a kommentekbe már írtuk, hogy én a tervet hoztam 1:29:57 lett, Misi, Sanyosz kissé mögöttem jöttek.

Lockna 2010.09.07. 09:39:08

Gratulálok mindenkinek, aki végignyomta... és külön elismerésem a sok PB-nek és remek időknek.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.07. 10:00:11

@szasza75: @DaMartian: a lényeg, hogy sikerült bevinni 1:30 alá :)

Én több dolgot is megtanultam az első versenyemen:
- a verseny hetében már tényleg nagyon óvatosan, eddig elkerültem a sérülést, persze, hogy a verseny előtt kellett összehozni.
- az elv, mi szerint ne álljunk az 1:30asokhoz a rajtnál ha lassúak vagyunk a másik irányból is érvényes. Az ember csak magának okoz fejfájást ha hátrébb áll attól, amire képes, én bementem eléggé hátra, hogy tuti ne zavarjak senkit, de így már nekem volt kényelmetlen a sok előzés meg a pályán keresztbe futás (a telóm 22 kmt mért :)
- az ember többet tud magából kihozni egy versenyen, mint edzésen => jobban meg kell tolni az elejét.
- egy csomó emberrel együtt átfutni a Lánchídon nagyon jó :))

Nannycsuri 2010.09.07. 10:12:58

@DaMartian: OFF: a www.baon.hu (link a www.nana.hu-ra, így ott is megtalálható a kép) címlapján van egy fotó, nem te vagy rajta véletlenül? Vagy csak egy doppelgaenger?
ON: gratula mindenkinek, főleg az első félmaratonjukat teljesítőknek!

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.09.07. 12:31:01

@DaMartian: Írd meg szépen a kütyüs postot, mert érdekel!
Mennyi lett végülis akkor az eredményed? :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.09.07. 12:35:11

@Rob Fleming-e vagyok?: Triatlon engem is érdekel, de csak 2012-ben. Ha addig vársz akkor együtt belevághatunk. :)

Steve51 2010.09.07. 12:45:34

@/laki Gy." remélem sikerült a verseny.Találkozunk a szigeten.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.07. 13:28:12

@/laki Gy.": én szóltam neked a lánchídon, de nem mondtam, h "hipphopp futóblog". baj? :)

/laki Gy." 2010.09.07. 13:40:55

@rrroka: téged sajnos nem ismerlek személyesen, ezért sem baj... [-:

DaMartian 2010.09.07. 13:49:06

@szasza75: 1:28:54 A szél sajnos nagyon odavágott a rakparton... : ( De így legalább szép cél lesz a 10. jubileumira : )

DaMartian 2010.09.07. 14:48:13

@Nannycsuri: Az általad megadott linkeken egy csomó hírt találtam, nem tudom mire gondolsz, kép egy szál se...

Nannycsuri 2010.09.07. 15:25:41

@DaMartian: OFF így talán egyszerűbb, mint a hírek között navigálni indafoto.hu/nannycsuri/image/9250247-f7d84b99/322959

paklis 2010.09.07. 16:16:47

Csak hogy negatívumokat is írjak:
kevés volt a wc, rá is ment a bemelegítésem, cél után nem láttam folyadékpótlási lehetőséget (tudom hogy volt mert mondták később de akkor sem "botlottam" bele), a chip visszaadás katasztrófálisan zajlott : "erősebb kutya ...szik alapon ), zavaróan sok ember volt...
Kicsit úgy éreztem ez inkább divat futás volt mint komoly sport elfoglaltság, a maraton is ilyen?

Steve51 2010.09.07. 16:28:18

@paklis: Amikor beértem a nyakamba akasztották az érmet, és amikor a végéig elcsoszogtam kezembe nyomtak egy nagy üveg vizet, és a zacskót.Abból a csokit a lányom einstandolta de a víz az bőven elég volt.A Chip az tényleg sorban állós volt az aprók miatt, de kis idő múlva rendben volt.Szerintem rendben volt a dolog ha azt vesszük hogy 5-6000 ember akarta visszaadni a chipet fél óra alatt.

DaMartian 2010.09.07. 16:45:23

@paklis: Ezért jó a saját chip : ) Én kimaradtam a tömegnyomorból... Már egyszer marketingeltem itt mellette...
Maraton: igen és nem... A maraton olyan szempontból még ilyenebb, hogy mivel nem csupán maraton, hanem futófesztivál is, így rengeteg táv van, sokkal több emberrel, és van aki csak 5-6 kiliket fut váltóban pl... Így eléggé híg a mezőny... De mivel a maratonosok kevesebben vannak, és azért a táv miatt "komolyabbak" is, így a befutó rész az még ütősebb, mint itt a felesen... Tavaly legalábbis szenzációs volt a felvonulási téren az iszonyú hosszú, embertelen széles befutófolyosó... Feelinges!!!

DaMartian 2010.09.07. 16:46:28

@Nannycsuri: Neeem ez határozottan nem én. Az össz hasonlóság, a csirke haj, meg hogy az én párom haja is bongyorkás...

DaMartian 2010.09.07. 16:51:55

@pantomimes: a "jobban meg kell tolni az elejét" kijelentéssel hosszútávú versenyeken én óvatos lennék! Lehet most úgy érezted ha az elején gyorsabb vagy jobb lett volna az eredmény, de ha megborulsz, az nagyon megbosszulhatja magát, és nem csak szenvedős lesz a vége, de még az időd is rosszabb lesz! Szóval félmaraton-maraton elején mindig LASSAN amíg nem vagy űberrutinos róka! Az egyik legnehezebb a hosszútávfutásban megtalálni azt a tempót az elején, ami a lehető leggyorsabb, anélkül, hogy a végén megbosszulná magát. Sok-sok hosszú futás kell hozzá, hogy kitapasztald, az első versenyeken a szokottnál is inkább lassabban, még akkor is, ha akkor és ott úgy érzed menne jobban is! A leggyakoribb "amatőr" hiba a táv elfutása! Akkor csinálod jól, ha a táv második fele gyorsabbra sikerül!

paklis 2010.09.07. 17:09:48

Valaki jön esetleg a Balatoni futásra novemberben? lehet bepróbálom...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.07. 17:27:36

@paklis: tervbe van véve, mert igen jó verseny. akár még a két nap is.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.07. 17:51:22

@paklis: Részemről is tervben van. Ha sikerül a felkészülés, lehet megpróbálok egy 1:4x-es eredményt elérni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.07. 18:47:58

@paklis: ha megnyered a versenyt, nem állnak előtted a chip leadó sorban. :) Én tavaly nem adtam le, de csak azért nem, mert elfelejtettem. Aztán mikor észrevettem, már olyan messze jártam, hogy megért egy ezrest, hogy ne kelljen visszamennem. El is tévedtem a Városligetben. :)))

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.07. 19:16:16

@DaMartian: igazad van és használom is ezt a módszert, csak néha túlzásba viszem, azaz túl lassú az eleje. Persze így a biztos és jobb biztosra menni, csak a végén eszembe jutott, hogy "mi lett volna ha".
Amugy néha úgy érzem, mintha lenne olyan lassú tempó, ami fárasztóbb mint egy ritmusosabb gyorsabb tempó, vagy ez hülyeség és csak én érzem épp akkor úgy?
Mindenesetre novemberben lehet, hogy újra próbálkozom siófokon, igazából nagyon megtetszett ez a versenyzősdi :)

weakest link 2010.09.07. 19:22:53

@paklis: én is tervezem, hogy megyek...ha addig nem lesz sérülés

leilana 2010.09.07. 20:55:13

Én is célbaértem :-) Út közben mosolyogtam, pacsit adtam a szurkoló gyerekeknek és remekül éreztem magam! Gratula mindenkinek, aki végigfutotta! Jövőre ugyanitt!! :-D

bitliszbá 2010.09.07. 21:34:13

@DaMartian: de aki nem ismer azér' összekeverhet...:)
@paklis: ott a helyünk. Különben is akkor lesz az idei félmaraton csúcsom :) (mint eddig minden évben...)

Meg addigra talán már meg is lesz a blogos póló, úgyhogy fel is ismerhetjük 1mást...

Ahogy visszajelzünk - NAGY BULI LESZ FIATALOK!!!

bitliszbá 2010.09.07. 21:44:08

@paklis: ott leszek. Minden évben ott futom a saját rekordot...
@rrroka: 4 nap???

Ha mindenki eljön elég nagy buli lesz. Pláne ha addigra meglesznek a blogos pólók is, akkor még az is lehet, hogy meg is ismerjük egymást... :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.08. 05:44:12

@bitliszbá: mi négy? kettő! én is tervezek siófokon egy pb-t ha minden jól megy.

xhege 2010.09.08. 08:12:24

@paklis: siófoki lévén, ha nem jön sérülés (amire az idén nem nagyon van garancia) ott leszek. Pb-re gondolni sem merek, csak futok egy jót :)

Zime 2010.09.08. 10:30:28

@paklis: Siófok? Sure man! :)

M.Islander 2010.09.08. 14:44:22

paklis 2010.09.07. 17:09:48
én is megyek!!! én is itt futom a legjobb időket:o)

BTW, pólóról valami hír?

paklis 2010.09.09. 13:27:24

Hú az előbb akkor lehet rossz témához írtam akkor leírom ide is: (ha a térdsérülésem engedi) akkor én a vasárnapi félmaratonra neveznék és úgy tervezem Pestről reggel indulok Siófokra és utána jövök is haza. 3 hely van még a kocsiban szívesen leviszek bárkit aki szeretne jönni és megfelel neki ez a menetrend.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.09. 17:17:00

@paklis: korai ez még! két holnap múlva hol lesz már a sérülésed! :)

lyalos 2010.09.09. 17:34:37

idobuzeransoknak itt egy kis histogram a hetvegi felmarathonrol:

spreadsheets.google.com/ccc?key=0AuCx5MGMopctdEEwN3l4ZVExQTBjRVF5MmN2aHRnSVE&hl=en

azt mutatja hogy melyik percben hanyan ertek be, erdekes hogy a legeslegtobben az 1:59 -es percben erkeztek be 164-en. egy perccel kesobb mar "csak " 102-en. vagyis lathato hogy aki 2 oran belul akart futni azok valszeg megnyomtak a veget.

vagy mi lehet meg a magyarazat ra?

a tobbi 'kerek' idore is igaz ez tehat mindig 1:29:xx nel 1:34:xx 1:39:xx nel vannak kis helyi maximumok.

zerushunter 2010.09.10. 19:17:37

1:39:56 nettó!!! iszonyat örülök, további szubjektív beszámolót ide írtam: meplusnike.freeblog.hu/archives/2010/09/05/2010_szeptember_5_-_NIKE_FLMARATON/

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása