Meddig tart egy óra élete?
2010.10.08. 19:00 szasza75
Mostani posztom témáját az élet ihlette. Pár éve, amikor kacsintgattam a futás felé, második (első a cipő) komolyabb beruházásom egy Timex ironman óra volt, amit egy "egyet fizet kettőt kap" akción belül vettünk egy barátommal. Pár hónap használat után eltört a szíja, cserélni nem lehetett. A barátom felajánlotta, hogy kölcsönadja az övét, majd pár hónap múlva annak is eltört a szíja. Magával ragadott a pulzusmérés őrülete, így először egy 5 000, majd egy 7 000 forintos Hervis noname órával lettem boldogabb. Ezekkel is lett valami, azt hiszem a drágábbat megkapta a Józsi, cseréljen benne elemet, talán még működik.
Teltek múltak az évek, éreztem, hogy valami komolyabb cuccra kell szert tennem. Hetekig vizsgáltam a Polar, Garmin, Suunto órák előnyeit, hátrányait. Döntésem végül a Garmin Forerunner 305 típusra esett. Ha jól emlékszem 2008 tavaszán vettem külföldről. Tavaly ennek elromlott a pulzusöve, javítani nem lehetett, boltban 14 900 Ft-ért lehetett volna venni új övet. Pont akkor jelezte egy barátom, hogy eladó az övé órástúl-övestül. Kis felárral ugyan, de inkább a barátom kb. 1 évet használt óráját vettem meg.
Döntésemet akkor az a felhasználhatóság, tudás, ár döntötte el. Vásárláskor — tekintve, hogy egy 80-100 ezer forintos óráról van szó — élettartami kérdés bennem fel sem merült, pontosabban az, hogy mennyi ideig lesz használható, mennyi idő múlva dobhatom ki a kukába. Barátaim kezén akkor leginkább Polar volt, évek óta különösebb meghibásodás, probléma nélkül. Így bíztam a drágább óra jobb óra minőség elvében.
Most nézzük meg közösen a két óra mostani állapotát:
Igen, az egyiknél (ezt itthon vásároltam) a beépített akkumulátor körül lehet valami gebasz. Az óra nem kapcsol be, ha ráteszem a töltőre szépen feltölt, majd hálózatra csatlakoztatva be tudom kapcsolni. Azonban lecsatolva a dokkolóról, azonnal kikapcsol. Így azért eléggé korlátozott a használata.
A másik funkcionálisan remekül működik. Bekapcsol, az aksija bír vagy 10-12 órát is viszont a 2 év használat meglátszik a gombjain. Az enter gombot, egy ideje nem is használom, valójában kiesett. Futni azért lehet vele, a probléma akkor jön elő igazán, amikor kiírja, hogy alacsony a telep töltöttsége, nyomja meg az entert. Mondjuk egy ceruzával vagy egyéb hegyes eszközzel még lehet akár entert is nyomni, na de ez nem életszerű futás közben. Így persze a vízállósága is elég véleményes.
Szeretem ezt az óra típust. Azt viszont nehezen fogadom be, hogy egy 80 ezres órát rendszeres használat mellett 2.5 év után selejteznem kell. Felhívtam tehát a forgalmazót, hogy akkor most hogyan tovább, ha már nincs rá garancia. Azt mondták, ha Magyarországon vásárolt, akkor ugyan javítani nem tudják, aksit nem cserélnek, de 22 900 Ft-ért elhozhatok egy újat, ha beadom a rosszat.
Az érzéseim eléggé vegyesek. Örülök is, meg nem is. Csalódás, hogy 2-3 év alatt tönkremegy, de ez a csere ár olcsó, ha újat kapok érte. Ami nagy tanulság, itthon vagy olyan helyen kell órát venni, ahol érvényesíteni tudom a garanciát vagy vissza tudom vinni. A másik következtetés, hogy érdemes tájékozódni, rendszeres használat mellett milyen élettartalma van egy ilyen órának.
Kinek mi ezen a téren a tapasztalata?
104 komment
Címkék: videó óra mérés élettartam
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bádogember 2010.10.08. 19:22:10
Most gyorsan vettem egy másikat (150 USD), mert még mindig ez a legjobb. Szerintem vigyázni kell, hogy ne ázzon be, hiába vízálló, a hangszórónyíláson át korrodálhat a belseje. Google is kidobja, ha rákerestek.
pszollos 2010.10.08. 19:53:52
Ketszeri 2010.10.08. 21:11:40
Eddig kb 200x bő fél óra, illetve hétvégenként, nyaralás alatt és túrázáskor is ez van rajtam. Olyan, mint az új.
Mylady 2010.10.08. 21:19:36
Igaz, nincs rajta enter gomb és dokkoló egység sincs hozzá, de reménykedem, hogy még bírja egy darabig.
Előtte, nem pulzusmérős, hanem csak szimpla "sport" karórával futottam (plusz ébresztő, plusz egyéb célok, de "hétköznap" nem használtam), férfi modell, most kb 8 éves, 1000 forintért vettem a józsefvárosi kínai piacon. Sajnálatos módon tavalyelőtt kiment benne a világítás, azóta egyáltalán nem használom. Pedig az időt még mindig mutatja. Pontosan.
80 ezret sosem adnék óráért.
Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.10.08. 21:41:57
Szasza ha összeadod hány órát üzemelt a Garminod hóban, fagyban, esőben rájössz, hogy nem is olyan rossz az a 2-3 év. (a Polar a GPS hiánya miatt egyszerűbb szerkezet).
Egyébként a cipő sokkal rosszabb "befektetés":
Vegyünk egy átlagos cipőárat (24000Ft), egy átlagos hobbifutó tempót (6min/km), és egy átlagos futásteljesítményt, ami után érdemes cserélni a cipőt a csillapítás elhasználódása miatt (1200km) és kiderül, hogy futás közben óránként 200 forintot költünk cipőre, vagy ha úgy tetszik 20 Ft/km.
Egy hat literes fogyasztású autónál ugyanennyit kell benzinre költeni kilométerenként...:)
pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.10.08. 21:43:00
Én még szerencsésnek mondhatom magam - 10 éves timex Ironman-em van - annak még nem dizájnos szíja volt, így 500 Ftért bármelyik órásnál lehet pótlást venni hozzá, így kb 2 évenként kell cserélni. Az már viszont régen is vicces (vagy inkább szomorú) volt, hogy a Timexbe, hogy garanciális maradjon a kijelölt helyen kellett elemet cserélni (soroksári Tesco az M5 mellett v. Csillaghegy - mindenhez közel) külön rá kellett (volna) fizetni egy 2000 Ft-os bevizsgálást, hogy tényleg maradjon a garancia
Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.10.08. 21:51:28
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.09. 08:28:36
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.09. 12:52:06
Vegyi Ali 2010.10.09. 14:15:11
2010.10.09. 18:17:04
A hortobágyi délibáb futás után megadta magát teljesen, a kijelzőn mindenféle marhaságok jelentek meg, törött feliratok, stb, állítólag az egyik nyomógomb hibásodott meg. A garanciális ügyintézés feltűnően korrekt volt (már hazai viszonyokhoz mérten), leszámítva, hogy feltették a kérdést, hogy nem kapott véletlenül vizet az óra. Jeleztem, hogy egy Ironman óra, mint ilyennek talán egy kis víztől még nem kellene tönkremennie, de biztosítottam őket, hogy ebből a Hortobágyon egy csepp sem volt :)
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.09. 18:29:10
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.09. 19:35:51
Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.10.09. 20:22:39
Egyébként az FR50-nél egy időre nálam is lehalt a csipogó, de aztán valahogy magától megjavult (lehet, hogy pont az elemcserével függött ez össze?).
Ras · http://futo.blog.hu 2010.10.09. 20:30:46
Eddig egy szíjcsere, a harmadik övet fogyasztom: az első még a klasszikus fajta volt, az 3 év után elrepedt és már nem érintkezett, a második a pöckös-patentos, az még teljesen jó de néha az is meghülyült, most a sima patentos van több mint fél éve, eddig ez tűnik a legkorrektebb konstrukciónak és az első kivételével mindegyik cserélhető elemes. Kb. 15-18 hónaponta cseréltettem elemet az órában. A háza megrepedt úgy másfél éve mert egyszer bringán nekiütöttem egy fémoszlopnak (tehát nem az óra hibája, viszont nem tört el a kéztőcsontom :)), de csak az elemcserénél tűnt fel szóval még csak be sem ázik (bár azóta nem úsztam vele). Ez a müanyag házas kivitel, de a 720-as fémháza is 15kHUF-ba fájna, lassan erőt veszek magamon és kicseréltetem, az talán törni sem fog :).
Ahogy összeszámoltam kb 1250 órát használtam főleg futva de bringán is, eddig megérte a pénzét.
Steff76 2010.10.09. 20:41:32
Szerintem megérte, remélem még sokáig marad és ha cserélni kell, akkor is Polár lesz, mert nekem bevált. (Másrészt mert egpénztárra csak ezt a márkát fogadják el, és egyelőre az egpénztári befizetéseket nem (saját) gyógyszerre költöm.... Inkább 80-ért óra, mint ennyiért gyógyszer........)
csétomi 2010.10.09. 21:50:43
Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.10.09. 22:04:34
.com 2010.10.09. 22:23:34
Polar F5 ot evig birta, harom elemcsere
Polar F5 ket ev, osszetorott (csuklostul)
Timex Ironman, elszakadt a szija 2 honapra
Uj szij, beazott az ora...
Polar F6 ket ev utan beazoot buvarkodasnal (10-12m) se kep se hang
Geonaute mittudomen15ehuf beazott 15cm-es vizmelysegben (furdokad) 1 honap utan es kiesett a valamelyik gombja
Polar RS300x 2 eve muxik gond nelkul, meg nem volt elemcsere, csak a mellpant egy ev utan
Naponta hasznalom cca 2 orat, heti 5x, eddig nalam a Polar a nyero, a lenyeg, hogy prios gombos legyen a modell :o)
Ras · http://futo.blog.hu 2010.10.09. 22:26:29
Amíg nem vettem egy Deuter bringás hátizsákot én sem tudtam elképzelni hogy mi a tököm kerülhet 30ezerbe egy hátizsákon. ( év alatt lefokozódott melóbajárós hátizsákká, de azóta az utódlásnál kétség sem fért hozzá hogy ismét Deuter lesz.
Ez nem azt jelenti hogy az alsóbb kategóriás órák között a Polar a király, sőt ha valaki csak ötezret szán órára én sem Polart javasolok neki. Ez nem változtat azon a tényen hogy a Polar évtizedek óta foglalkozik a témával. A Decathlon/Hervis meg rábök a kínai katalógusban egy órára és kiküldi a mintát Ázsiába, hogy mit szinterezzenek rá.
@DaMartian: tavaly Pozsonyban megfutottam a maratonfutás állatorvosi lovát :), el is ment a kedvem a futástól egy évre (lábban és fejben is), de már kóstolgatom az alapozást...
HARholio 2010.10.09. 22:28:41
A PM55-öst nézegetem.
.com 2010.10.09. 22:31:26
es konnyuek. Kiprobaltam egy Forunnert, zavart a bumszli erosen
Persze, engem nem izgat a PC-s edzesterv elemzes, pillanatnyi / atlag pulzusra, kor / reszidore es kaloria meresre hasznalom
.com 2010.10.09. 22:35:13
M.Islander 2010.10.10. 09:09:50
nekem bejön a PC-s csatlakoztatás is (pendrive-szerű kütyüvel működik), szerintem nagyon strapabíró, beletettem kb. 2500 km-t és a gyengélkedésnek még nem mutatja jeleit...
az remek hír, ha az elromlott darabot a vételár kb. 30%-ért becserélik újra!
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.10. 09:53:17
@HARholio: PM45-ösöm van, cikk itt: hosszutav.blog.hu/2010/05/05/titkos_edzesterv_es_pulzusmero
Röviden: funkciói jók, de a kivitel nem egy nagy durranás, viszont 7 rugót megért.
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.10. 10:36:06
Ras · http://futo.blog.hu 2010.10.10. 11:36:18
@rrroka: Tavaly a meló is elég szigorú volt, meg egyéb futással nem kapcsolatos dolgaim :S, most kezdek visszatérni a normál kerékvágásba.
A kassai maraton meg:
1. elmentem minimál edzéssel hogy majd emlékezetből lenyomom 4 órában;
2. bekezdtem mint állat: első harmad: 62perc (jobb mint Firenzében)
3. éreztem hogy sok lesz, de mivel mindenki húzott el mikor kezdtem visszavenni, ráálltam egy női top10-ben végzettre meg a bolyára -> második harmad 72 perc
Na itt lettem teljesen kész, de fejben nem akartam feladni úgyhogy végighúztam a belem a pályán, utolsó harmad: 90 perc úgy hogy 1km-ből legalább 3-400m-t sétáltam.
Rendesen leamortizáltam a térdeim is így. 'Kissé' elment a kedvem a futástól. Mivel 2005-2009 között kb 9500km-t futottam úgy döntöttem rámfér egy pihenőév, és addig nem futok amíg nem kívánom újra a futást. Hát közel egy év kellett hozzá, bár a nyáron pár hetet futogattam, most lendülök bele újra a tervszerű edzésbe, jó hosszú alapozás lesz de ha minden jól megy tavasszal meg egy év múlva meg is lesz az eredménye :)
Ted Striker 2010.10.10. 11:38:49
Szóval bicajozáshoz és futáshoz használnám: van valakinek tapasztalása ezzel a modellel?
@Ras: Welcome back, már csak Winklert kéne visszacsábítani a Sziterovics Gábor nevű tenyészmén mellől...
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.10. 12:15:42
Ted Striker 2010.10.10. 12:31:35
plat 2010.10.10. 13:16:28
A szoftverrel valami probléma lehet, mert ha intervallos edzést állítók be, akkor a következő futásnál lefagy az óra, és reset-elni kell, de szerintem ennyit megér. Külföldről hozattam, 2 éve került kb. 54 ezer Ft-ba került. De hát valamit valamiért.
Ha most akarnám megvenni, akkor szerintem a garancia miatt is már itthon tenném.
Amúgy nagyon megbízható, pl Kőszegről futottam fel az Írott-kőre, ahol 891 méteres magasság helyett 893-at mért. Ennyi már a magasságom miatt is belefért.
A Nagy-Kopaszon, és a Gerecse tetején is csak 1-2 métert tévedett. Szóval én bátram merem bárkinek ajánlani. Nagyon sokat számít, ha kontrollálni tudjuk az edzésünket.
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.10. 13:47:16
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.10. 13:49:44
Ted Striker 2010.10.10. 13:55:15
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.10. 14:42:02
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.10. 17:19:57
eLzsÉ 2010.10.10. 17:29:08
Ami viszonylag röhej, mert egy pulzusmérős óra hogyan tudná ellátni a tőle elvárható alapvető funkcióját, ha a pánt nem működik, de mégis így van.
Nekem szerencsém volt, mert pár nappal a fél év előtt szántam rá magam, hogy elvigyem, ki is cserélték szó nélkül, de akkor szembesültem azzal, hogy ha pár nappal lustább vagyok, akkor az 4.500 forintomba került volna...
Ras · http://futo.blog.hu 2010.10.10. 18:26:49
@BGy: Hogy 50ropi egy óráért sok vagy kevés eléggé relatív, nekem egy évben elmegy egy pár csuka az 15-25 mátyás, ha összedobom az elmúlt 5 évben mennyi futóruhát vettem, amiből igazából csak a zokni fogyóeszköz akkor bőven hat számjegyű lenne az összeg. Ehhez képest egy 50-100ezres óra ami legalább 10 évet kibír szerintem nem vészes. tudok régebbi fajta Polar órákat amiket még 20 év után is napi szinten használnak.
Bár úgy tűnik a futás sem annyira olcsó sport egy (nem is olyan túl magas) szint felett...
Ras · http://futo.blog.hu 2010.10.10. 18:51:03
kisbalogh 2010.10.10. 20:25:03
www.pixmania.hu/hu/hu/00040380/art/garmin/forerunner-205-tura-gps.html# ? Ha jól látom ehhez nem jár pulzusmérő, ami engem nem különösebben érdekel. Thanks!
bitliszbá 2010.10.10. 20:36:27
kisbalogh 2010.10.10. 20:43:20
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.10.11. 02:24:44
Stresszelitek magatokat, hogy hány perc egy km ? Még itt is ? Hol marad a szabadság ?
Emlékszem, még gimnáziumban, naponta volt 90 perc futóedzésünk, télen-nyáron, esőben-hóban. Míg a többiek hógolyóztak, mi magastérddel a hóban futottunk. Élveztük ugyan, mert csapatban minden jó. Volt, hogy április 1-én háttal futottunk vidéken faluköröket. :) Az óra mire jó ?
Vágytunk emellett az örömfutásra. Amikor csak futunk, nincs tétje, közben csevej, élvezzük a tájat, a levegőt. Ezt lehet órával is ? Pulzust méricskélve ?
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.10.11. 02:26:11
monerd2 2010.10.11. 05:24:27
monerd2 2010.10.11. 05:27:15
PS: irigyellek a napi 90 perces edzésekért! bár engem is elvitt volna vki futóedzésre gimiben!
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.11. 05:46:42
Mylady 2010.10.11. 07:04:15
És milyen edzésetek volt még emellett? mert csak futásból egyetlen sportoló sem él meg (még a futó sem)
Első gondolatom az volt, hogy ez biztos valami katonai vagy rendőr középiskola lehetett, de azok nem gimik.
Szerintem féééék.
2010.10.11. 07:05:26
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.11. 07:39:26
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.11. 08:33:56
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.11. 08:45:01
watergate71 2010.10.11. 09:23:08
Az enyém csak az időt számolja, de mostanában azt sem látom, mert párásodik a szemüvegem...
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.11. 09:30:07
2010.10.11. 09:45:22
mi még a nap állása alapján tájékozódtunk, csak 8x1.000km sprinteknél volt gond, amikor átszaladsz a nappalból az éjszakába.
Ted Striker 2010.10.11. 10:21:43
Abban az évben veretlenül jutottunk volna fel az NBIII-ba, ha nincs az elnök, aki egy Zsiguliért lepaktált a szomszéd falu téeszelnökével, hogy ők jussanak fel - persze a Guszti bá nem ment bele ki is raktár a bajnokság felénél, mi meg (némi házipáleszért, meg néhány egyéb apróságért) egyhuzamban elvesztettük az uccsó öt meccsett...
Zime 2010.10.11. 10:32:32
Nekem egy Polar m32 van már vagy 6-7 éve, a pántja néha nem akarja a "munkát felvenni", de ha beindul, akkor fasza. Azért egy RS800CX-re csorgatom a nyálam:
veddvelem.hu/deals/160
azazello 2010.10.11. 13:15:18
Régóta szemezek egy Timex Ironman vagy Marathoner órával, de ezek után eszembe sem fog jutni...
Mylady 2010.10.11. 19:40:11
Igaz, véreset sosem pisiltünk, de előfordult párszor, hogy a wc-re konkrétan nem bírtunk leülni. Meg olyan is, hogy valaki elhányta magát az óra közepén. De abból sem volt gond. Felmosatta vele a folyosót, aztán visszaállította a sorba. És kiselőadást tartott arról, hogy ő megmondta, hogy ilyenkor nincs reggeli. (azért megnézném azt a 10-12 éves gyereket, aki keményen végigdolgozza a 90 percet úgy, hogy előző este evett utoljára)
Jaj, régi szép idők...
Ted Striker 2010.10.11. 22:45:06
watergate71 2010.10.12. 09:18:01
De legalább nem volt az apám...
Ted Striker 2010.10.12. 09:29:59
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.12. 09:47:20
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.10.12. 10:19:46
Ezer éves technológiával, limitációkkal,(ha a legjobb triatlonos órájukhozhoz veszel GPS-t max 29,9 km/h-ig mér - nehogy már bringához is ezt akard használni felkiáltással) nevetségesen körülményes, béna infrás adatátvitel 2010-ben.
Egy timex trail runnerem van, (olyan mint az ironman de mér szintet is). Ez annyiból jó, hogy magáét az órát gyakorlatilag soha nem kell tölteni, max elemcsere X évente.
Amúgy ha most vennék garmint-t vennék.
Ég és föld, 10 év hátrányban van az összes polár ora a csúcs garminokhoz képest. (de lehet hogy 12)
HelloJozsi 2010.10.12. 10:41:02
Ismét összecsapnak a prémium/olcsó/semmilyen óra hívők :)
Gramin FR305 külföldről egész jó áron beszerezhető, gyakorlatilag nem sokkal drágábban, mint a Szasza számára felajánlott csereóra, tokkal-vonóval. Persze ehhez kell egy ismerős aki behozza.
Én egy nem túl ismert márkájú G-Sat koreai GPS-es kütyüt használok legalább 3 éve. A Garminnnak felébe kerül itthon is, kint meg még olcsóbb és kb ugyanaz a tudása, mint a 3005-nek csak csúnyább. A PC-s szoftvere elég gatya, de az óra teljesen rendben van.
Főleg GPX export része hagy kívánnivalót maga után. Ha megnézitek a futoterkepes útvonalaimat, lehet látni, hogy 100-120 km/órás futásokat produkálok. Na ez azért van, mert az export rész nagyvonalúan egy tizedessel odébb rakja le a pöttyöt :)
De ezzel azért együtt tudok élni.
De hogy a timexek ennyire vacakok, az azért meglepő.
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.12. 10:55:37
Ted Striker 2010.10.12. 11:52:47
Kérdésedre válaszolva, egyrészt ez elsősorban a tanarak dolga másrészt meg egyikük se akart tanítani csak a diploma kellett nekik - pro tertio hamár a tanárra sem hallgat, akkor a saját csoporttársára sem fog: csak megvonja a vállát hogy a klubban meg a kondiban is azt mondják "ami nem öl meg az erősít".
Nekik aztán magyarázhatod a Pestalozzi-féle nevelési elvet, hogy "Nem táncosnőt kell nevelni, hanem táncolni tudó nőt" nem igazán fogja érteni a különbséget...
Ted Striker 2010.10.12. 12:06:32
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.10.12. 12:06:36
Inkább markánsabb véleménynek mondanám, mivel semmilyen érzelmi kapcsolatom nincs a pulzusmérő órákkal, és igazság szerint nem is tervezem hogy létesítsek egy ilyet.
"Az űrben 486-os PC-k is dolgoznak."
Az űrben nem dolgoznak igazándiból 486-os PC-k (főleg nem tudatos döntés alapján, főleg nem mostanában). Kivéve néhány elvetemült trehány megoldásban, ahol a nagyobb fogyasztású, és bugosabb 486 maradt benne - szimplán ökörségből - pl. a Hubble-ben, lett is botrány a Nasanal belőle. Ja, és a 486 a backup gép benne. Szóval attól hogy valami régi, még nem jobb.
" mert ott megengedhetetlen a meghibásodás és azokat le tudták tesztelni minden tesztvektorral."
Te amúgy elég sok CSI-t nézel a tv-ben nem? Persze, mert a i486-os az legendásan olyan k*rva megbízható - persze... :)))
Az autós témába meg tényleg ne menjünk bele, mert ez nem ilyen fekete-fehér.
Viszont amíg az emberek 4,5 millióért vesznek hitelre (nota bene > 5 millió) ezerkettes új szuzukit, egy (ötször jobb) 2,5 milliós használt helyett, ne várd a tendencia megfordulását. Igénykielégítés van. Az igények meg olyanok amilyenek.
Onnantól hogy a polar dedikáltan triatlonos órájához NINCS 30km/h felett mérő GPS, az egész cég kínálata tárgytalan a számomra.
A másik pedig, hogy nem vagyok hajlandó a gépbe berakni egy ezer éves infra portot, és azon letölteni mondjuk tizenöt óra mérési adatot egyszerre, de egy DS,DD floppy-t sem szeretnék beüzemelni.
bellone 2010.10.12. 12:50:56
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.12. 13:39:47
A Polar G3 200km/h-ig mér.
csétomi 2010.10.12. 13:46:18
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.10.12. 15:23:11
Igen a kib*szott gps az mér 200-ig, csak a polar legjobb triatlonos órája(725x) nem kompatibilis vele csak 29,9-ig.
Gondolom minden féle sz*r kiegészítőkkel tudsz vele triatlonozni, pl. lábra szerelhető kutyű futáshoz, aztán külön sebességmérő bringára, csak ez mennyire nem kóser már egy garminhoz képest ahol az _órába beépített_ GPS-en egyet nyomsz, aztán tök mindegy hogy futsz, bringázol, repülővel mész, delfinháton, vagy bármivel...csak mér, mér és mér.
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.10.12. 16:11:07
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.10.12. 16:12:55
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.10.12. 16:16:30
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.10.12. 16:19:31
Nem értem a szaktekintélyesdit sem. A maga korában országos magasugró bajnok volt. Már ha ez bármit is számítana. Volt megfelelő képzése, szerettük, tiszteltük egymást.
Már ha ez jelent valamit feléd, abból kiindulva, ahogyan reagáltál.
Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2010.10.12. 17:03:27
BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.13. 06:05:16
2010.10.13. 08:31:12
Mylady 2010.10.13. 09:15:50
De nem volt mindennap 90 perc futás. Viszont nagyon kemény volt. Kicsit szadista volt a tanár.
Az eredmények?
Nekem 13 éves koromra tönkrement a térdem. Aki komolyan vette és tényleg járt a kötelező edzésekre is (nálunk kicsit már enyhült a szigor, a pár évvel idősebb tesóméknál még keményebb volt), annak mindnek ízületi problémái lettek. Volt olyan osztálytársam, nem is egy, akit műteni kellett. Még általános iskolás korukban.
DaMartian 2010.10.13. 10:53:00
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.10.13. 20:58:09
Természetesen nem futás volt minden alkalommal. Csak futó/atlétika edzés. Alapozás inkább télen, rövidtávok, sprintek, hosszú távok, technikai edzés, erősítés. Beosztva, ahogy az évszak megkívánta.
Nekünk nem ment tönkre a térdünk. Ezt csak 14-5-6 évesen kezdtük el ennyire aktívan. Gimi. Nem ált. isk.
Kötelező sem volt, de nem egészséges az a tizenéves, akinek nincs igénye mozgásra.
Térdedre ajánlom a chondroitin-szulfátos tablettákat és az erdőben futást. Mi sem aszfalton tettük. A tabi tényleg használ!!
Izületi gondra: puha talajon futás! Mi vidéken űztük ezt. Betonon valószínűleg mi is ráfaragtunk volna.
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.14. 06:09:04
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.10.14. 13:57:09
DaMartian 2010.10.14. 14:38:03
Nézd meg az idézőjelet a kommentjében és értsd! : )
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.14. 14:58:08
@ponyva máté: mm.iit.uni-miskolc.hu/Lart/hollo/regiszepidok.html
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.10.14. 15:09:57
mondjuk ha lett volna ponyvánk a ponyvamesteről :-)
jaj...az egész csak vicc ez egy jó régi humor...angolos...
www.youtube.com/watch?v=Xe1a1wHxTyo
káosz 2010.10.21. 10:25:16
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.21. 12:32:44
DaMartian 2010.10.21. 14:12:58
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.21. 15:34:40
kivéve persze a múltkori natúr csávót, aki szerint fos aki órával fut.