Nyújtás a betörőkamara támogatásával

2010.10.28. 23:21 Winkler Róbert

Két gyanús nő motoszkált a kapuban. Valahogy a szoknyahossz volt, ami nem tetszett: boka felett tíz centi – szerintem betörési felderítők. Éberség, éberség! Ahogy megérkeztem a futásból, várakozóan rám néztek, hogy majd biztos beeresztem őket, ami nem is lett volna megúszható, ha azonnal hazamegyek. Mégse kúrhatom be emberek előtt a kaput. Nyomkodták a kaputelefont, ki is csengett, de nem vették fel.

Elkezdtem a nyújtást a lépcsőkorláton.

Megindult az idegek harca, legalábbis az én fejemben. Megkérhetnének, hogy eresszem be őket, de akkor óhatatlanul megkérdezhetném, hogy na és vajon miért? Ha jöttek valakihez, az már felvette volna a kaputelefont. Ha meg itt laknának, lenne kapukulcsuk, vagy kódjuk, egyszerű. Achilles: darabja tizenöt-húsz másodperc, aztán csere. A gyanús nők megint csengetnek valakihez. Vádli. Kézzel belekapaszkodok a korlát peremébe, 45 fokban előredőlök, elszámolok tizenötig, aztán még egy kicsit rádöntök, amíg újra fájni nem kezd. Csere. Még mindig a kaputelefon szól.

Comb. Hátul megfogom a lábfejem, hátrafeszítem, aztán seggtől kifelé nyújtom a lábam, közben ballal kapaszkodok a korlátba, olyasféle darupózban, mint a bikram jógán tanultam. (Azóta nem voltam, mert nem bírom ezt a fajta monotóniát, de azért futás után hasznosítom a tanultakat.) Csere.

Az MP3 lejátszón túlról hallom, hogy csend van, a nők tanácstalanul várnak. Egyértelmű, hogy itt lakom, különben mi a fenének jöttem volna fel a lépcsőn, és kezdtem volna pont itt nyújtani? Farizom: a jobb térdemet balra húzom, tíz, tizenöt... csere. Vége. Ennyi nyújtás után szoktam hazatérni, de a gyanús némberek még mindig a kapuban állnak, és valami papírt nézegetnek. Hát akkor nyújtás, gyerünk, elölről, nem fog megártani. Mennyei érzés ilyenkor egy jó futódzseki; még egyáltalán nem fázom, pedig jól megizzadtam. Tehát achilles, jó hosszasan. Vádli, hasonlóképpen. Combnyújtás, most már egészen elfogadható jóga-stílusban, gazdagon kitartva. A betörő-felderítőkön a tanácstalanság első jeleit látom. Szerintem még soha nem találkoztak ilyen lelkiismeretesen nyújtó futóval. A jobb lábfejemet a bal combomhoz húzom, de nem állok szabályos, imádkozó jóga-pozícióba, hátha eltaknyolok, inkább lazán fogom a korlátot.

Csere.

Comb.

És a két nő elindul valamerre. Végzek még néhány lassú törzshajlítást, húzom a fejem a térdemhez, mégse legyen egyértelmű, hogy őket vártam, aztán ahogy kiérnek a képhatárról, bemegyek. A liftben ritka kellemes érzésem van: túl azon, hogy megakadályoztam egy ellenséges behatolást, soha nem nyújtottam még le ennyire alaposan. De ha ez ennyire jó, a továbbiakban is úgy fejezem be az esti futásokat, mintha Kerboga vad hadai döngetnék a vár érckapuit. El lehet sunnyogni a nyújtást, de az érzés bőven megér plusz tíz percet, a kapuban.

62 komment

Címkék: otthon kaputelefon nyújtás stretching

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr112406608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolababe 2010.10.29. 00:19:32

Sajnos a nyujtast en is sokszor elszabotalom..vagy teljesen kihagyom mivel meleg van orulok hogy befejeztem a futast stb stb..ha otthon vagyok Magyarorszagon akkor meg mindig sietek valahova vagy hideg van vagy meleg van stb stb. :))) ..pedig sajnos jogos a dolog..igenis fontos a nyujtas hosszabb versenyek utan erzem mindig, hogy milyen jol jon...ezen felbuzdulva lehet hogy elmegyek mindjart futni egyet ..mar nincs is olyan meleg(mondjuk epp bezabaltam:D) es jol lenyujtok a vegen...na kb a lelkesedes egy napig fog tartani nyujtas ugyben :))

lonyai 2010.10.29. 00:55:38

40 éves vagyok versenyszerűen úsztam 67 kilósan.
amikor abbahagytam felmente 81-re
visszafogytam majd 92-re megint vissza,majd 105-re megint vissza de, már csk 76-ra, majd 108 vissza 89-re, majd 131-re diéta nélkül 116-ra és most fingom nincs mit csináljak... :D

zsolababe 2010.10.29. 01:17:06

most mar en sem tudom ugyanis az lett a mai tervbol hogy "tulzottan bezabaltam" ezert nem mentem el futni sem es edzeni sem viszont mar ehes vagyok ismet pedig megettem fel kilo M&M's et:))))en adjak tanacsot???? :)))..na jo a viccet felreteve 40 evesen mar annak is figyelnie kell a kajara aki soha nem volt hizekony de minimu tobbet kell mozognia... eleg sokat ingazott a sulyod ahhoz hogy ki merjem jelenteni te FOGYOKURAZTAL :))) elhagytal bizonyos eteleket masokat ettel maskepp blah balah balah...majd mikor visszatertel a "normalis" kajalasra visszszedtel hamar mindent...szerintem esetleg most valami olyat csinalj amit eleted vegeig tudsz tartani..eloszor egyel keveset..olyanokat amiket szeretsz csak borzaszto keveset..igy meg lesz az izelmeny de fogysz...mellette napi 40-50perc aerob mozgas..szigoruan aerob II zonaban nem feljebb nem lejjebb..szep lassan majd csokentheted az olyan dolgokat az etkezeseidben mint a kenyer meg a szenhidrat koretek krumpli rizs stb stb.. en pl hust eszem es koretnek juhturot tejfollel es szalonaporccel..akar hiszed akar nem ez igy egyutt nem hizlalo..persze ha egy fel tabla szalonna es fel kilo juhturo akkor igen..a mennyisegen nagy hangsuly van mindig..egyszerre nem szabad tobbet enni mint ami elfer a ket markodban zoldsegbol es a hus mint a tenyered az ujjak nelkul..legfeljebb 3ora mulva ujra eszel ha ehes vagy..de max ennyit..garntalom hogy fogyni fogsz es atalakulnak az etkezesi szokasaid.. pl egyedul nem eszem soha vagy ha igen akkor tv ill olvasas..mindig tarsasagban eszem ..egy falat kaja 2perc beszelgetes..igy hozzaszoktatod magad a lassu eveshez..kevesebbtol jol laksz es jobb a gyomornak is...szepen megfontoltan egyel elvezd az izeket es nem mennyisegeket egyel..menni fog siman...sok sikert

lonyai 2010.10.29. 02:13:41

@zsolababe: köszi Zsola! :)
igazából tudom, hogy máshogy kellene élnem, mondjuk életmódváltozásnak, de nem tudom elképzelni azon dolgok nélkül az életem amelyek ekkorává tettek...
mindegy egy sokadik próbát megér...
a kondim jó és 105 kilósan is 26:30 körül futottam a szigetkört, de csak a mozgás nem segít.

zsolababe 2010.10.29. 02:38:52

persze hogy nem...szinte semmit nem szamit..majd akkor fog sokat szamitani amikor lefogytal es meg kell tartani a sulyodat...nem is kell elkepzeld azok nelkul az eleted..ugyanazokat a kajakat edd ..csak ekveset..nagyon keveset....ne egybol azzal kezd hogy bizonyos dolgokat meg vonsz... en magamrol tudom..keveset enni eletem vegeig tudok..de salatakat enni natur csirkemellel azt kb 1 het utan feladnam...

lonyai 2010.10.29. 02:54:33

www.youtube.com/watch?v=CyU7JNBDkuI&feature=related

ezért nem volt kedvem leadni ezeket a kilókat, mert érzem, hogy ez lenne a vízválasztó...
többé már nem "zabálhatnék" :D amit imádok,

mondjuk legalább rá ment a kapcsolatom is... :)

atrok attól is, hogy műtettem kell majd magam etc...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.29. 06:03:27

@lonyai: egy kör nem kör! :)

nyújtáshoz: fontos! csak olyankor lógom el, ha vmi nagyon sürgős dolog van, pl éppenhogycsak hazaérek mielőtt becsokiznék.
nyújtáshoz ideális egy átlagos ebédlőasztalhoz való szék, van támlája a támaszkodáshoz és ideális magasságú. ráadásul a konyhában van, így meg sem fázik az ember. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.29. 07:54:13

Én még soha nem nyújtottam és nem is melegítettem be. Nálam így alakult és talán már így is marad. A mi házunk kapukódját az egész város tudja. Vannak is "dél-olasz" látogatóink. :))))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.29. 09:14:13

@BGy: majd jól lesérülsz és sírni fogsz.

xhege 2010.10.29. 09:22:13

Sajna a nyújtás nekem sem erősségem meg kell valljam :( Hajnalban futok munka és "gyerekovibavitel" előtt. Mikor hazaérek már kezdődik a napi nagyüzem. Tudom, hogy ez rossz kifogás, de sajna így van. No majd megpróbálok változtatni, hátha...

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.29. 10:39:00

Mindenki, aki nem nyújt:

Ott fogsz majd sírni, ahol senki se lát,
Százszor megcsókolsz majd egy szál ibolyát.
Ne írd, hogy vége, hisz azt nem hiszem én,
Nappal kigúnyolsz, de az álmod enyém.

Vissza fogsz hívni, te se bírod soká,
Lesz még, hogy járnál egy kis ablak alá.
Akkor már késő, nem is gondolok rád,
Ott fogsz majd sírni, ahol senki se lát.

paklis 2010.10.29. 10:51:38

@lonyai: Áruld el a titkodat én 84 kilósan nehezen futok 28 at de kényelmesen csak 30 at... Bármikor lefutok egy félmaratont de ezt a 26-28 as tempót nem bírnám hosszabb távon tüdővel.
Életmódra visszatérve a Zsolára halgass ő itt a legnagyobb szakértő és amit mondd az tényleg úgy van. Ne legyél éhes... és amit eszel az szénhidrátszegény legyen, kevesebb bevitt energia mint elégetett és akkor fogysz:)

xhege 2010.10.29. 11:37:48

@rrroka: én már most is sírok :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.29. 12:15:26

@xhege: erről eszembe jutott egy szállóige, amit Jockey mond a híres Dallas újraszinkronban.:DDD

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.10.29. 12:38:34

@rrroka: Miért _annyira_ fontos a nyújtás? Nem akarom lebecsülni, sőt, néha én is éreztem, hogy beragadnak az izmaim, ha sokáig ülök. Ilyenkor szoktam az előző napi nyújtás hiányára fogni a dolgot, de nem tudom, hogy tényleg összefügg-e. Egy ideje már szoktam nyújtani rendesen, és nem is állnak be az izmaim, de néha még a lustaság/sietség győz, és ilyenkor elmarad. Ennek ellenére nem szoktam utána máshogy érezni magam, mint amikor rendesen nyújtok.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.10.29. 12:55:10

Nekem már már rituálé szerű a bemelegítés/nyújtás, ráhangolódáshoz nekem kell, a nyújtás meg a befejezéshez, ha nem lenne értelme akkor is csinálnám.

@azilinha: amióta rendesen lenyújtok másnap nem érzem annyira, hogy futottam, olajozottabb a mozgásom :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.10.29. 13:04:22

@pantomimes: Emlékszem, amikor először láttalak titeket a Kopaszin (még nem is tudtam, hogy ti vagytok), már akkor feltűnt, hogy na, ezek aztán nem lógják el a bemelegítést! :-) Talán igaz, hogy nyújtás után másnap olajozottabb a mozgás, és talán csak azért nem érzem annyira a különbséget, mert általában én is szoktam nyújtani, és az a kevés alkalom, amikor mégse, talán még nem olyan jelentős, hogy igazán megérezzem. Meg vannak a konditermi edzéseim is, amikor mindig rendesen van utána nyújtás, így azért semmiképp sem mondhatnám, hogy nyújtásszegény életmódot élek. (De az is igaz, hogy a zumba órák végén annyira nem érzem a nyújtás szükségességét, hogy legszívesebben el is lógnék róla. :-))

Ted Striker 2010.10.29. 13:52:49

Rám mindig akkor jön rám a nyújthatnék ha a szigeten futok - addig lehet észrevétlen stírölni a csajokat :-)

Egyébként meg egy liftes ház második emeletén lakom: a futás utáni felsétálás alatt a lépcsőn szoktam dinamikusan sztreccsingelni, a lépcsőfordulókban meg statikusan - mivel liftes ház ezért szinte senki nem jár a lépcsőházban, így nem zavarnak bele a rituálémba/nem néznek hülyének

Ted Striker 2010.10.29. 13:58:00

@pantomimes: fősulin két homlokegyenest ellentétes felfogással találkoztam, a meglett korú úszásoktatóm szerint az úszók úszással, mindenki más meg alacsony intenzitású futással melegítsen - a többi úgyis csak a hókuszpókusz.
Persze a gimnasztika/torna/fitnesz okító tanárnőnek meg egészen más volt véleménye...

Jómagam sem kedvelem nagyon de egy aranyközéputat azért mindig megtartom sztreccsing ügyben.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.10.29. 16:03:42

@azilinha: a nyújtás olyan, mint egy piálás után a sok folyadék és aszpirin lefekvés előtt: másnap sokkal jobb, mintha nem.
a bemelegítés meg olyan, mint egy jó bitter a kiadós vacsora előtt.

Steve51 2010.10.29. 19:31:16

@lonyai: Fuss segítünk.Hidd el ha nem figyelsz oda tönkremész, mert az izületeid a túlsúly miatt kizárják hogy valaha is fuss.
Az egyik barátom így járt. Megúszta, most rendszeresen fut, és nyugodtan kajálhat akármit.

effe 2010.10.29. 19:43:48

bemelegítés illetve nyújtás nélkül el sem tudom képzelni a futást.
a bemelegítés egyfajta ráhangolódás is.

a nyújtás meg önmagában is fontos dolog, és mivel csak bemelegített izmokkal lehet nyújtani, a futás pont jó bemelegítés hozzá :)

szőrköntöst ölts 2010.10.29. 20:04:34

Nekem nyáron 10-15 perc gyaloglás volt a bemelegítés; amióta hűvös szelek járnak és háztól házig futok, azóta ez elmaradt. Igyekszem ugyan az első néhány percben lassabban futni, na de még annál is? A nyújtást én is úri huncutságnak tartottam, aztán kipróbáltam, tényleg hat.

HelloJozsi 2010.10.30. 09:07:42

Nem is gondoltam, hogy a Winkler ilyen nyúl :)
Én simán elhajtottam volna őket és húzok fel vacsizni...

cilvija 2010.10.30. 10:54:13

@lonyai
Ha jól beszélsz angolul, akkor ezt a filmet feltétlenül nézd meg, ötleteket lehet belőle meríteni, hogy vajon mit miért teszünk. Ha ezt tudjuk, utána könnyebb változtatni.
Itt a film:
robbinsmadanescoachtraining.com/?p=148
Hajrá! :)

lonyai 2010.10.30. 16:24:43

@Paklis

hááát most egy kicsit elbizonytalanítottál, de 26:30 ra emlékszem, lehet, hogy tévedek, mondjuk akkor már hónapok óta futottam, gépen napi egy órát minimum.
@Steve51
igen ezek az utolsó percek elkezdeni vmit
@rrroka :D igaz
@cilvija, köszönöm megnézem

köszi szépen a tanácsokat és a bátorítást, jelentkezem az eredménnyel.

üdv,
lonyai

eleonora05 2010.10.31. 08:57:09

Sziasztok!

Régi olvasó, de új regisztrált tag vagyok itt nálatok:) Már elég régóta futok és eleinte én sem melegítettem be sosem, csak nekimentem a távnak. Már több mint egy hónapja az egyik túlsúlyos, sportot szinte alig látott barátomat is magammal viszem a Hajógyárira futni és vele megtanultam, hogy igenis fontos a bemelegítés és a lenyújtás: amikor először jött velem, minden nélkül futottunk, másnap pedig felhívott és közölte, hogy a lehajolt a zuhanyzóban és úgy maradt:S Egy hétig fájlalta a hátát. Azóta jobban vigyázok, mindig jól bemelegítünk és utána le is nyújtunk. Ez sosem maradhat ki, bár hideg van..még csak a "kis" kört futjuk együtt (5,7 km a lakásomtól a lakásomig), de a nagyobbra gyúrunk. Hétvégén nélküle megyek (neki egyenlőre elég heti egy futás), akkor az átlag távom 7-8 km. Remélem, hamarosan neki is menni fog, szurkoljatok:)

MeeCee 2010.10.31. 15:30:00

@eleonora05: a barátod 1 hónapja fut, és megy neki egyben az 5,7? wow :-O gratu! én kb 2 hónapja kezdtem, és 3.5-nél tartok, de nem megy egyben, úgy a felénél bele kell sétálnom.

Mylady 2010.10.31. 15:49:52

@MeeCee: és úgy, hogy több mint egy hónapja hetente egyszer fut (azaz futott kb 5-6x), előtte meg sportot sosem látott
érdekes

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.10.31. 17:19:13

@eleonora05: régi szabály: zuhanyzóban nem szabad lehajolni! És ennek több oka is van. :)))
@Mylady: nagyon-nagyon kocogva szerintem le lehet "futni" egy hónap után.

Mylady 2010.10.31. 19:30:25

@BGy: jójó, nem kötözködöm :)

monerd2 2010.11.01. 02:29:45

nyújtás: régen nekem is jót tett hogy ne érezzem másnap a lábaim. aztán alapoztam egy csomót lassú futásokkal ahol nem éreztem szükségét a nyújtásnak mert nem állt be a lábam másnapra, olyan alacsony volt a futás intenzitása. aztán azóta tökmind1 milyen intenzitáson futok, gyors, lassú, nem állnak be a lábaim másnapra. úgyhogy most már nem nyújtok..

azért néha van 1-2 dolog (de nem futás után hanem csak úgy napközben) amihez hasznos a "nyújtás", és ezt azért mondom így idézőjelben mert totál nem olyan, mint azok a párszor 30mp-es nyújtások. hosszú percekig (akár órákig) tartok egy nagyon enyhe nyújtást-helyzetet. azért így mert máshogy nincs hatása. de ritkán van rá szükség (ha igen, az vádli szokott lenni).

monerd2 2010.11.01. 02:36:44

ja bemelegítés, nekem egy bizonyos intenzitásig nem kell... afelett igen, mondjuk ilyen 500m-ig lassabban futok (nem túl lassan, hanem egy fix tempón) és aztán hajrá. :))

intervallok és rövidebb távú versenyek előtt megint kicsit másképp csinálom a bemelegítést, ott direkt több is, mint 500m (mondjuk versenyen nem mindig jön össze h sokkal több legyen 500-nál). úgy kezdem hogy a tempó nagyon kényelmes a lábamnak, ez lehet h vmi 7p-es tempó, de csak kb. 50m-en át, aztán fokozatosan gyorsul mittomén 5:30-ra 1km alatt, úgy, hogy az érzés ugyanolyan könnyű marad :) szóval nem siettetem, hagyom hogy magától gyorsuljon a lábam. és a pulzusom is felmegy szépen annyi idő alatt. aztán ha felment a pulzus eléggé és a lábam is már kezd túl gyorsan menni, ott megállok és gyorsan elkezdem az intervallokat. :)

ja itt jegyzem meg hogy az ilyen repülők meg fokozók meg mittomén, intervallozás előtt meg verseny előtt, nekem totál nem jön be. mert vhogy utálok tempót váltani. itt meg 50m-en át állandóan tempót váltasz felfelé aztán még 50m ahol lefelé. ez baromi fárasztó nekem. szóval inkább csak hagyom h üzemi hőmérsékletre és "üzemi sebességre" menjen fel a lábam/pulzusom, ennyi nekem elég h felrázzam magam! :)

aztán lehet h másnak más működik, nekem eddig ez bejött :)

monerd2 2010.11.01. 02:40:27

@MeeCee: túl gyorsan futsz! lassíts! akkor meg fogsz lepődni h mennyire messzire el tudsz futni úgy hogy azt érzed örökké mennél. :))

nekem pulzusmérő óra segített abban h lassítsak, de nyilván lehet érzésre is lassítani, egyszerűen ne adj bele annyi erőt a lépéseidbe. meg megpróbálhatsz kisebbeket is lépni ha esetleg túl nagy a lépéshosszod most.

eleonora05 2010.11.01. 09:14:11

@Mylady: Igen, az valóban messze van a futás kategóriájától, de valahol el kell kezdeni. Az átlagsebességünk együtt futáskor igen kevés, de azt hiszem, először csak az "élvezet-faktorra" kell figyelnünk, hogy ne adja fel elvkedvtelenedés miatt...most azt tanuljuk, hogy a kocogás jó és nem feltétlenül szenvedés;)

MeeCee 2010.11.01. 12:07:10

@monerd2: Próbáltam már lassabban, de nem esett túl jól, azért megpróbálhatom még 1x, most úgy 9:40 az átlagtempóm. A lábam bírná, csak nincs elég szufla :-)

Mylady 2010.11.01. 12:13:34

@eleonora05: Én azt javasolnám, hogy inkább többször menjetek egy héten, 3 alatt nem sok értelme van. Inkább lassan és kevesebbet, vagy bele-belegyalogolva, de többször mozogjon. A szervezetének is sokkal jobb lesz.
De én nem értek hozzá :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.01. 13:51:05

@Mylady: igazad van. Én is minden nap mentem a kezdetek kezdetén és 2 km-t futottam. Két hónap múlva emeltem 3.8-ra, majd 5-re. Mostanság kétnaponta futok 11.5 km-t. Hétvégén, ha nem vagyok álmos, akkor 15-18 km. De mostanában álmos vagyok mindig. :))))

eleonora05 2010.11.01. 13:59:13

@Mylady: Rendben, megpróbáljuk úgy! Bármilyen tanácsnak nagyon örülök, köszi;)

FutoBolond 2010.11.02. 13:32:46

@azilinha: hogy mire jo a nyujtas? Egyreszt lelazitja a merev izmokat, jobb lesz a keringes, rugalmasabb marad az izom, kevesbe lesz hajlamos gorcsolni nagyobb terhelesnel. Szinten elonyos az izmaidnak es a csukloidnak, hogy olyan tartomanyba is atmozgatod, ahova futas kozben nem jut el.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.02. 14:06:38

@FutoBolond: Érdekes, hogy a tegnapi 30 km-től egyedül a vállamban lett izomlázam. (Lehet, hogy kevesebbet kéne a vállamon futni? :D) Lehet, hogy ez összefügg a nyújtás témájával: a lábamat meg a derekamat megnyújtottam rendesen, a vállamra viszont nem csináltam semmit. Ha ez így helytálló, akkor az izomláz elkerülésére is jó a nyújtás.

pannonfunk 2010.11.02. 18:43:25

én múlt héten futottam (inkább kocogtam) életemben először 2 nagy kört a Margitszigeten, 1 óra 10 perc alatt, holnap megint megyek. Melegíteni annyit melegítek, ameddig felsétálok a hídfőről a szigetre. Viszont a végén nyújtottam egy picit, teljesen automatikusan, ösztönösen. Nemutolsósorban azért, mert a keleti oldalon sütött a Nap, és iszonyat jó volt :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.02. 18:55:22

@pannonfunk: Én meg most láttalak a gáton. :-) Én ma csak vánszorogtam, a tegnapi 30 km-ből még nem sikerült a regenerálódás. Nem is nyomtam le 3 kört, csak 2-t, mert éreztem, hogy a szervezetem nem kívánja. Sebaj, most veszek isontóniás italt meg gyümölcsöt, holnap csak kondis edzésre megyek, és holnaputánra remélhetőleg visszanyerem a formámat.

pannonfunk 2010.11.02. 19:31:14

@azilinha: Szerintem valakivel keversz, mert nem szoktam a gáton futni. Mármint ha a kopaszira gondolsz... :S

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.02. 21:39:19

@pannonfunk: Bocs, tényleg nem neked akartam címezni, hanem pantomimesnek. Már nagyon rohantam, és csak az első három betűig olvastam el a nevedet. :-)

@pantomimes: Tehát neked szólt az előző bejegyzésem. :-) Neked milyen volt ma a futás? Összességében a sziget vagy a gát tetszik jobban?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.02. 21:42:57

@pantomimes: Bocs, most látom, hogy a szigetes bejegyzés se a tied. Nagyon keverem már a betűket. :D Kicsit csodálkoztam is, hogy 1:10 lenne neked két szigetkör, meg tudtommal te mindig nyújtasz rendesen, úgyhogy tényleg fura lett volna, ha azt te írod. Megpróbálom a jövőben figyelmesebben olvasni a userneveket. :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.02. 21:44:43

@pannonfunk: Ezt viszont most tényleg neked írom: gratulálok a két körhöz! Nagy mérföldkő az ember életében, amikor először lenyom két szigetkarikát. Biztos nagy eufória volt. Csak így tovább.

pannonfunk 2010.11.02. 22:31:10

@azilinha: Köszi!

Igen, valami hihetetlen eufória volt, amikor megálltam a második kör után. Mondjuk a Nap is sütött, meg futás közben nézegettem a gyönyörű piros bogyókat meg a színes őszi leveleket, de miután megvolt a két kör, valami elképesztő boldogság fogott el. Úgyhogy el is kezdtem nyújtani utána... :)

káosz 2010.11.05. 12:45:35

Erről a nyújtás/bemelegítés témáról az jutott eszembe, hogy általános és közép iskolában is a futást bemelegítésnek használták a testnevelő tanárok, minden óra futással kezdődött. Ma már én sem indulnék el futni bemelegítés és nyújtás nélkül.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.05. 13:07:14

@káosz: nem futás, kocogás volt (lett volna) az a bemelegítés. a futáshoz is kocogással kellene melegíteni elvileg, aztán repülők, nyújtás, még repülők, és már mehet is a 6x1000 3:20-ra, 4 perc pihivel. :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.05. 13:43:38

@rrroka: Futók vagyunk, nem mazochisták. :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.05. 14:06:01

@rrroka: 6x1000 3:20-ra? Baszki, egy km-t sem tudnék ilyen tempóban tolni. :(

DaMartian 2010.11.06. 16:07:30

@BGy: Egy igazi vér-résztávos futónak ez egy könnyed bemelegítés. Közben még a belső pályán cammogó csigákat is különös kegyetlenséggel lemészárolja ha nem húzódnak le : )

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.06. 16:13:08

@DaMartian: Akkor nagyon fogok vigyázni, hogy lehúzódjak. ;-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.07. 07:53:59

@DaMartian: én is vigyázok majd, mint cammogó csiga, hogy az út szélét nyálazzam össze. ;-)
@azilinha: ahogy egy pillanatra láttalak benneteket a Műegyetem előtt, szerintem ti jó tempóban futottatok. Hány perces ezretek szoktatok tolni?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.07. 12:44:42

@BGy: Az edzéseken szerintem úgy 5 perces ezreket nyomunk, ez valószínűleg még bemelegítésnek is gyenge. ;-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.07. 14:56:20

@BGy: emlékeim szerint 18-19-es csipogóval (100 méterenként adta a tempó jelet, pályán, szögesben) toltunk téli alapozásnál a résztávokat, a 20-as (3:20 ezer m) már könnyebbnek számított. ma már a környéke se menne nekem sem... :/

@DaMartian: nem mészárol senki senkit, ha a lassabbak tudják, a rekortán-etikettet, miszerint a "PÁLYA!" kiáltásra irtó gyorsan ki kell térni jobbra egy külső pályára, mert expresszvonat érkezik. :) én ezt hamar megtanultam, egy négyszázas futó 50mp körüli tempóban ütött el. :D később már hobbi volt minél később rákiabálni a kicsikre, amikor elhúz mellettük az ember.

pannonfunk 2010.11.07. 16:51:14

Számomra is tök természetes, hogy ha meghallom, hogy valaki mögöttem liheg, akkor le is megyek a pályáról melette a salakra, ha van, ha nincs, akkor meg lehúzódom annyira, amennyire bírok.

Mylady 2010.11.07. 16:55:19

@rrroka: Hehe :) mikor még a mafc pályára jártam futni, sokan nem ismerték (pedig mindig szóltak) azt az íratlan szabályt, hogy a belső 2 pályát használni tilos, mert
1. mindenki ott fut, így jobban kopik
2. a nem műkedvelő atléták ott edzenek (néha edzésidőben sikerült menni)

Mindig került oda pár kóbor kocogó és zengett sok pálya! kiáltás, meg anyázás, ha nem tértek ki időben.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.08. 06:08:49

@Mylady: mi még a BEAC részen voltunk (amit a soha el nem készülő tüskecsarnok miatt zártak be...) ott nem voltaka pályán kocogók, csak az utánpótlás tapasztalatlanabb tagjai. A BEAC pálya nagyon fasza volt, az edzőfocipályák és teniszpályák körül volt egy kb egy kiris és egy 1,3-as kör, ami majdnem végig földúton (kitaposott ösvény) vezetett. itt toltuk a bemelegítést, a fartleket, az intervallt, meg minden olyat ami hosszabb volt, de közbe edző bácsi figyelni akart minket.
tök botrány ami azzal a pályával történt.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása