Télen futni MENŐ

2010.11.22. 13:19 angelday

Egy remek futóprogramra invitálunk mindenkit, mégpedig most szombaton, 27-én a Népligetben egy össznépi futásra. (Futóklub + Nikerunning.hu + Futóblog + MASZ)

A Margitszigeti Futóklub a megszokott időbeosztásban téli álomra szenderül, viszont ez nem jelenti azt, hogy ne lennének események télen sem! Az első mindjárt ez a most szombati futás a Népligetben, amit további szombati események követnek. Persze Futóblog raprezent mindegyiken, ezen mi is ott leszünk.


MC DAM

Tervezett program: a szombati esemény egy 1,5 klikkes Mikulásfutással kezdődik, utána szaloncukor evés, aztán jön egy Futóklub futás (a megszokott, futóedzőkkel, közösségileg, for fun). E mellett párhuzamosan a MASZ "Mezei OB" bajnoksága is elkezdődik (ezt lehet nézni, vagy Futóklubozni, mindenki eldöntheti), majd délután, ha még bírjátok, akkor a MASZ szervez amatőrök számára 6 klikkes női és 9 klikkes férfi versenyszámot is, amin lehet indulni, időre, stopperral.

— tehát a MASZ Mezei OB-je is itt kerül megrendezésre, viszont mi rekreációs céllal fogunk Futóklub futni mellette, délután pedig lesz lehetőség amatőr kategóriában is futni, ha nem érthető, a kommentekben elmagyarázom kézzel-lábbal, körzővel-szögmérővel

Áttekintő információk

Találka: A Nike Cipőteszt busz mellett, a Fradi pálya felőli oldalon
Gyülekező: 2010. november 27-én szombat délelőtt 10:00-kor
Program és nevezés: 10:30-tól közös, egy kör hosszú "Mikulásfutás". Erre a futásra nincs pénzdíjas nevezés, helyette a szervezők egy már megunt könyvet vagy plüssállatkát kérnek az indulóktól, amiket a MASZ atlétái karitatív céllal rászorulóknak ajándékoznak. (Gyk, aki ezen indulna, hozzon valamit magával otthonról!)
Térkép:

Ami még lesz: morzsa parti (ha jól tudom), cipőteszt (természetesen), Futóklub kártyákat át lehet venni, illetve beszélgetni, a megismert futóedzőkkel. Most érdemes eljönni azoknak is, akik kezdő tanácsokat, tippeket, ötleteket szeretnének profiktól kérdezni (ez rendszeresen visszatérő téma, hogy hol-hogyan-mit).

Részvételi szándékotokat adott esetben itt jelezzétek a hozzászólások közt, illetve csatlakozzatok Facebookon ennél az eseménynél!

58 komment

Címkék: hétvége programajánló népliget futóklub

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr342465296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.11.22. 14:14:10

Jó kis programnak ígérkezik. Mint reklám a futásnak nagyon jó, szükség van rá, ez most tudatosult bennem a hétvégén ahogy néztem a mezőnyt Siófokon. Gyakorlatilag alig látni fiatalt, én a magam 27 évével szerintem a fiatalabbak közé tartoztam. A korosztályomból nagyon sok olyan embert ismerek, aki semmit sem mozog, nulla, gimiben tesióránál megállt a dolog, míg a nálunk idősebbek sokkal aktívabbak ilyen szempontból. Ha nincs igazam szóljon valaki, de nekem ez volt a benyomásom.

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.11.22. 14:56:16

@pantomimes: Egyetértek veled a Siófoki mezőnnyel kapcsolatban, tényleg kevés volt a " fiatal"! Viszont ami szerintem pozitív, hogy mióta futok - rendesen kb. 3-4 éve - rengeteg embert sikerült megfertőznöm a futás szeretetével, ez pedig nagyon nagy örömmel tölt el! :-D A helyzet nem reménytelen, csak tenni kell érte, én az örök optimista így hiszem!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.22. 15:40:59

@pantomimes: Szerintem a hosszútávfutás nem éppen a fiatalok sportja, mert a fizikai erőnléten túl mindenképpen szükséges a rengeteg akaraterő, kitartás, sorozatterhelés elviselése, fájdalomtűrés képessége és úgy összességében egy csomó mentális erő. Ez pedig egy olyanfajta érettség, ami inkább idősebb korban alakul ki. Persze, vannak azért bőven kivételek, de összességében szerintem a fiatalabbaknak más sport való, és ha szellemileg is elég éretté válnak, akkor jön a hosszútávfutás.

angelday 2010.11.22. 15:48:38

Találkoztatok hétvégén DaMartiannal is?

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.22. 15:52:58

@azilinha: hosszútáv futáshoz a mentális erő tényleg szükséges, amihez érettség is kell. Én azóta érzem magam érettnek, mióta Pesten a Jazzy FM-re tekerem a rádiót, ha arrafelé járok. :))) Pár év és a Bartók adót fogom hallgatni futás közben. :)))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.22. 15:55:49

@angelday: Én találkoztam vele, és csak néhány percet vert rám. :-)

effe 2010.11.22. 16:06:04

én az éjszakai futáson láttam nagyon sok gyereket, itt csak 6,5 km volt a táv.

a hosszabb távhoz már egészen más hozzáállás szükséges, ez nekik valószínűleg még elképzelhetetlen.

-Mariann- 2010.11.22. 16:25:04

@angelday: Sztem Ő(k) és én voltunk a blogos kemény mag :P ..és hiányoltuk a többieket futásnál és azon kívül is :(, (mert csak mi mentünk mindkét napra).

@azilinha: (Halkabban!! :) ), így is én vagyok az oka, hogy szombat délután is rendesen kellett futnia. :P

szaszit 2010.11.22. 16:39:41

@angelday: én is láttam, bár futás közben erősen lecsökkentek a kommunikációs képességeim, az inputok még eljutottak a tudatomig:)

Zime 2010.11.22. 16:40:34

@angelday: Láttam a 7km-es befutóját, utánna még gratuláltam is neki (bár nem hiszem, hogy emlékszik rám :).

Zime 2010.11.22. 16:48:31

Meg még két blogpólós fazont is "elkaptam" gratulálós hangulatomban, de furcsán néztek rám... Lehet, hogy tényleg gagyi a "hiphopfutóblog" üdvözlés?! :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.11.22. 16:59:20

@azilinha: @effe: igazatok van, de az én korosztályom sem képviseli magát túl nagy számban, pedig már érettek lennének hozzá :) (Lehet hogy én vagyok koravén :)

@Zime: én csak veled találkoztam a fordítónál (bár mi nem hiphopfutóbloggal üdvözöltük egymást) meg egyszer elmentem melletted :P Még RoadRunner 77-el futottam össze, a többiek gondolom már rég a befutócsomagjukat majszolták :)

-Mariann- 2010.11.22. 17:19:19

@Zime: Én emlékszem rád. Viszont én nem is voltam futóblog-os pólóban (nekem nincs) de így is megismertél. :)

Zime 2010.11.22. 19:25:53

@pantomimes: Ja igen emlékszem, intettem Neked, mert hiphoppozni nem volt levegőm... :)

Zime 2010.11.22. 19:30:18

@Road Runner 77: Nem, a két srácot (úgy emlékszem, az egyikük 1stván nickkel nyomult) szombaton kaptam el, mert én is ott voltam már akkor, csak nem futottam.

Neked meg van fényképed itt a blogon, onnan ismertelek meg. :)

Mylady 2010.11.22. 19:56:16

De kár, hogy ez pont most szombaton lesz. Épp nem érek rá, pedig tutira elmentem volna :(

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.22. 20:13:25

@Mylady: új avatar? :)

Én sem megyek erre a találkára, de képeket és beszámolót várok majd róla!

Mylady 2010.11.22. 20:39:07

@BGy: jaja, az előzővel nem bírtam tartani az iramot :DDD

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.11.22. 21:17:53

Én megyek szombaton! Tesómat is igyekszem rábeszélni :) Úgyis múltkor egyik szombaton nem találtam a futóklubot a Szigeten, hüpp :( Pedig akartam kérdezni, sokat :) De aztán futottam egy kört és kisimult a világ :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.23. 09:49:58

Én még nem tudom, hogy megyek-e. Csapatépítés szempontjából jól hangzik a dolog, de ha egy hosszabb futást foglalna magában, akkor jobban vonzana. A cipőteszt viszont aktuális lenne, valamint veletek is szívesen találkoznék. Még addig megálmodom. :-)

e_easy 2010.11.23. 10:07:18

off:
nem tudjatok mi az a sok csikos pozna/deszka a szigeten a futosav mellett? csak nem /szelesitik/felujitjak?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.11.23. 10:19:47

@e_easy: ha jól tudom lesz világítás!! :) (Ha arra gondolsz amit mi láttunk)

Zime 2010.11.23. 11:17:48

@1stvan: :) amúgy szégyellős vagyok, csak elkapott a hangulat... ;)

DaMartian 2010.11.23. 11:41:39

@azilinha: Fuss otthonról a Ligetig és akkor megvan a hosszú ; )

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.23. 12:53:57

@DaMartian: Micsoda ötlet! :-) Csak ahhoz meg fel kell kelni korán (szombaton a 9-nél előbbi kelés nekem hajnal). De tudom, ennyi mindenen már ne problémázzak! :-)

angelday 2010.11.23. 12:57:12

Elkészült a Facebookos esemény-meghívó is, itt lehet csatlakozni: www.facebook.com/event.php?eid=160317717342972

rodriguez 2010.11.23. 12:59:37

@angelday: Ez egy becsapós kérdés? Igen találkoztunk vele. Ő egyértelműen a fiatalabb korosztályhoz tartozott, ahogy elnéztem...

DaMartian 2010.11.23. 15:08:03

@angelday: Amúgy ez a kép nem jogdíjas?!? Csak kérdezem : P

angelday 2010.11.23. 15:19:51

Knipl Pistától kaptam!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.11.23. 23:32:08

@DaMartian: Melyik? A futóblogos fejléc a meghívóban?

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.11.24. 09:44:55

Nem tudjátok véletlenül, hogy a Margitszigeti Atlétika Centrumban lehet-e télen sötétedés után a kinti 400 méteres körön futni? Márminint gondolom hogy lehet, csak hogy van-e megfelelő világítás? Szívesebben mennék oda futni, mint edzőterembe, a kinti nagy körön viszont nem annyira tuti egy lánynak a sötétben, én legalábbis nem kísérteném a sorsot! No valaki?

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.11.24. 09:45:45

@DaMartian: Sikerült átvetetni végül a korábbi futóblogos pólókat? Mikor lesz új adag? Lenne rá igény a részemről! :-D

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.24. 09:50:30

@b.fruzsi: @DaMartian: Részemről is lenne. Annyira szívesen vinnék ajándékba két brazil futó barátnőmnek. Mindketten látták képen, és nagyon megtetszett nekik, az egyik még rá is kérdezett, hogy tudnék-e neki is szerezni.

e_easy 2010.11.24. 09:58:05

@angelday: @DaMartian: van valami hir a teli futocuccrol? ma reggel mar nippy volt poloban :DD

Mylady 2010.11.24. 10:23:03

@b.fruzsi: Én utánanéztem, mert foglalkoztat a gondolat, hogy oda kellene járni, ha már útba esik hazafelé.

Az öltöző-zuhanyzó-stadion használat ezer forint/alkalom, 30 napos bérlet 6 ezer, éves bérlet 35 ezer (naptári év!).
Télen este 8-ig, nyáron este 10-ig van nyitva.

Ez az info a netről van, még nem kérdeztem rá telefonon, hogy igaz-e.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.24. 11:02:16

@b.fruzsi: Én a magam részéről nem tartom gáznak a kinti nagy kört télen, sötétben sem. Mindig vannak más futók is, meg aztán ha valaki meg akar támadni, te úgyis lendületben vagy, így szerintem jó nagyot bele tudsz rúgni vagy ütni, aztán, mivel te futó vagy, könnyen lehet, hogy gyorsabb vagy a támadónál. (Persze, ha pisztollyal van, más a helyzet, de az azért szerintem nem gyakori.) Mostanában ugyan nem járok gyakran a szigetre, de bármikor, ha úgy jön ki a lépés, szívbaj nélkül merek ott futni, időponttól függetlenül.

effe 2010.11.24. 12:02:42

@b.fruzsi: @azilinha:
Margitszigeten szerintem is nyugodtan lehet sötétben futni. főleg, hogy már csinálják a pesti oldalon a világítást (amint erről már többen is beszámoltak)

de lehet a belső úton is futni, ott mindig vannak futók vagy bringások.

Zime 2010.11.24. 12:14:41

Szerintetek létezik kifejezetten 30 km-re felkészítő edzésterv? Vagy csak el kell kezdeni futni, aztán 30-nál megállni? :)

Kicsit kutakodtam (nem nagyon... :), de egyelőre még nem találtam ilyen távra specifikusat. Vagy olyan is jó, ami a félmaratoni távról való továbblépést célozza meg. Új célok kellenek! :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.24. 12:33:20

@Zime: Én a második opciódat alkalmaztam. :-) Ha már megy _stabilan_ a félmaraton, nyugodtan vágj bele. Az utolsó km-eken számíthatsz kis vádligörcsre, de szerintem még az elviselhető szinten. Azt tanácsolom, hogy vigyél valami innivalót, mert ezen a távon már tutira megszomjazol, még télen is.

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.11.24. 12:35:19

@Mylady: Én régen jártam oda tavasszal-nyáron, így ismerem a helyet, csak a benti pályán sosem futottam. Régen Pesten télen edzőterembe jártam, de most nagyon nem akaródzik menni.

@azilinha: Az a baj hogy én mindig zenét hallgatok, ez pedig kiemelt kockázat bűnmegelőzési szempontból, haha! :-D Tényleg sokan futnak a Szigeten télen?

@effe: Ez a világítás már nagyon jól jönne, remélem, hogy minél hamarabb összejön a dolog!

Én azért még mindig szkeptikus vagyok, hogy egy lány egyedül futhat-e a szigeten nyugodt szívvel.

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.11.24. 12:36:05

Úgy értettem, hogy SÖTÉTBEN a szigeten! :-D

bitliszbá 2010.11.24. 12:49:16

@b.fruzsi: persze! Annyian vannak futók, hogy sztem mostanában a szatírok is futóruhában jönnek a szigetre :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.24. 12:54:35

@b.fruzsi: Amikor kimentem Brazíliába és még nem voltam tisztában a "szokásokkal", nekiindultam gyanútlanul sötétben futni, és a lovas rendőrök tanácsolták, hogy inkább ne tegyem. Így aztán a déli órák lettek a futóidőpontjaim (rugalmas munkaidő mellett megtehettem). (Így fejlődött ki rendkívüli módon a hőségtűrésem. :-))

Itthon viszont nem látom olyan vészesnek a helyzetet, főleg, hogy a szigeten _tényleg_ mindig vannak a sötétben is futók. 100%-os garancia persze nincs semmire, de ha olyan gyakori lenne ott a bűnözés, valószínűleg a futók is eltűnnének. (Brazíliában nem voltak arrafelé más futók a sötétben, a szigeten viszont mindig akadnak jócskán.)

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.11.24. 13:16:10

@bitliszbá: Azért futóruhában nem olyan trendi "mutogatni", én hiányolnám a klasszikus ballont...:-D

bitliszbá 2010.11.24. 13:18:36

@b.fruzsi: én csak azért írtam, mert mostanában 1 db ballonkabátost sem láttam, uh gondoltam ők is futóruhát vettek "álcázásképp"...

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.11.24. 13:24:07

@azilinha: Brüsszelben a legnagyobb veszélyt max. szatírok jelentették, sötétedés után a parkokban fel-feltűntek azért, de voltak bejáratott biztonságos helyeim. Brazília durva lehetett, nekem is van egy brazil ismerősöm, aki Begiumban telepedett le. Ő mesélte egyszer, hogy amit az "Isten városa"-ban láttunk, azt tényleg olyan a valóságban. Nem lehetett egyszerű ilyen helyen élni. Brüsszel egyik gázosabb negydébe keveredtem el egyszer véletlenül, amiről utólag kiderült, hogy annyira veszélyes, hogy még fiúkat is erőszakolnak...ott született amúgy Van Dame, és tulajdonképpen ott gyúrta ki magát, gondolom muszáj volt neki :-D...lehet azért, mert volt egy-két rossz tapasztalata. :-D :-D

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.11.24. 13:27:19

@bitliszbá: Csak futóblogos pólóban ne nyomják...bár egy "szatirka" nickname-est úgysem szólítanék le! :-D Amúgy láttalak ám Siófokon, épp az autód mellett pakolásztál a verseny után! Azért nem köszöntem, mert szemből nem ismertelek meg! :-D

bitliszbá 2010.11.24. 13:57:28

@b.fruzsi: hö-hö szemből hö-hö..:D

DaMartian 2010.11.24. 14:01:11

@e_easy: @b.fruzsi: @azilinha: Póló ügyben nem én vagyok az illetékes, azt sem tudom végül mindnek lett-e gazdája a régiek közül...
Természetesen tervben vannak további futóblog style-ok a kollekcióból, de hogy mikor és mi arról egyelőre nincs infóm... De az bíztató, hogy többen szeretnének, ha igény van, az előbb-utóbb ki lesz szolgálva... : )

diceMan 2010.11.24. 14:13:12

most akkor nem lesz világítás a pesti oldalon? azt hittem az hegesztik a jómunkásemberek.
a benti kör az nem túl látványos, a budai oldalt meg betéve tudom már :)

Hétvégén láttam vagy 5-6 futóblogost (DaMartian, azilinha háta, pantomimes is otthagyott féltávnál :) ) de nem mertem / bírtam ráhipp-hoppolni senkire.

pólóra én is ácsingózom egy ideje, az se zavar, ha "második generációs" design.

@Zime: életem első félmaratonja után belelkesültem és megcsináltam a 30 km-t, simán ment, mindenfajta specializáció nélkül (nem futottam többet / hosszabbat mint a félmaratonra készülésnél). nagyon jó volt a hangulat SPAR-on pedig az idő nem kegyelmezett...

Zime 2010.11.24. 14:26:22

@diceMan: Mert biztos fiatal vagy! :) Én már nem annyira, szóval óvatosan növelném a terhelést, és inkább vennék alapul valami edzésprogramot. Nem hiányzik a sérülés.

Balázs - Győr · http://www.futobaratok.hu 2010.11.24. 19:32:39

@pantomimes: En is kb. annyi idos vagyok mint Te es csak tavaly nyar kozepen kezdtem el futni (kivetelek egyikekent), a Nike futoklub megadta es adja a motivaciot! :)
Altalanossagban a korosztalyunk tenyleg nem aktiv pihenessel tolti a szabadidejet, ez igaz. Azt pedig senki ne mondja, hogy nem lenne ra ideje. Hany orat tolt az atlag 20-30 kozotti korosztaly naponta a teve es/vagy internet elott? :( En amiota 4-5x futok, annyivel kevesebb netezek! :D Mi haverokkal egyebkent el szoktunk jarni turazni (is). Ok mondjuk egyaltalan nem futnak, de a lenyeg ugyis a mozgason van. Az meg egyenfuggo, hogy kinek mi tetszik / fekszik...

@angelday: Igen lattam DaMartiant sajnos a hatat (is) :( Ahogy nezem Maraton szinten kozel 6 percet ram vert. Ez mondjuk nem tolt el nagy boldogsaggal, de azt hiszem tulelem! ;)
Mas: a teli ruhazat otletet en is tamogatom, szerintem siman lehet elore utalas is!

@Zime: Sorry, a ket fazon egyike en voltam. Nekem meg olyan mentsegem sincsen, hogy nem ertettem a bekoszonest... De a gratulacio valamikor kozvetlen a 7 km-es befuto utan volt es nem igazan tertem meg magamhoz.

Btw a 7-es tavon lettek a leggyorsabb kilometereim, igaz az is, hogy sajnos csak ekkor volt rajtam a futoblogos polo, lehet, hogy ez (is) a siker titka?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.25. 09:55:21

@angelday: A szombati programon lesz valami fedett hely is? Amikor futunk, akkor oké, hogy kint vagyunk, de pl. az egymásra várás meg a szaloncukor evés is kint a szabadban történik?

A futoklub futás hány km? Ezen lehet cipőt tesztelni?

Gyerekkori játékaim sajnos nincsenek, vagyis a szüleimnél esetleg, de oda már nem tervezek menni a hétvégéig. Ez még nem kizáró ok? :-)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.11.26. 20:25:06

Mindezt én is szeretném tudni, különösen a fedett hely (esetleg ruhatárként funkcionáló valami) érdekelne :)
Emellett pedig abban vagyok bizonytalan, hogy hogy fogok odatalálni... A Népligetben csak a buszállomásra találok oda stabilan. Ha ott sasolok, látlak majd titeket? (Sajnos a fenti térkép nekem nem segít :( )

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.11.27. 08:49:34

Bakker, nagyon nem vagyok jól ( megfázás, még mindig), nem merek elmenni ma :(( Nektek jó futást kívánok, és remélem, lesz még ilyen alkalom!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.27. 21:12:23

@csiripiszli12: Remélem, hamar meggyógyulsz. Most az az időszak van, amikor gyakori megfázni, de ha egyszer kilábalsz belőle, újra nekiiramodhatsz. :-)

Én se mentem ma a közös programra, mert az edzőkkel való futás + cipőteszt érdekelt volna, de nem tudtam kideríteni, hogy ahhoz hányra kéne odamennem, várakozni meg nagyon nem volt kedvem. :-( De én is bízom benne, hogy lesz még hasonló alkalom.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.11.27. 21:56:13

@azilinha: Köszi szépen! Igen, most igyekszem kivárni, amíg teljesen rendbe jövök, aztán újra nekilendülök :)

Én is az edzőkkel való futás miatt mentem volna, szerettem volna tőlük kérdezni is. Sajnálom, hogy ma nem voltak túl sokan, de majdcsak lesz hasonló lehetőség.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása