A SYMA csarnokban jártunk

2011.01.06. 18:46 szasza75

A két ünnep közötti időszakban kihasználtam a lehetőséget és ellátogattam a SYMA csarnokba. A csarnokban van az ország egyetlen fedett pályás atlétikai pályája. Persze nincs egész évben nyitva, csak a téli időszakra szerelik össze a 200 méteres pályát. Márciusban szétszerelik és teret adnak más jellegű vásároknak, de szerencsére télen van hely edzeni az ifjonc atlétáknak. Valaki a közeli VII. kerületből utazik ide, valaki pedig Kiskunhalasról, hogy el tudja végezni a megfelelő edzést.

Többnyire fiatalok sportolnak, ottjártamkor volt néhány korombeli srác, illetve néhány idősebb személy is, ránézésre edzők. A SYMA csarnoki kiruccanásom remek alkalomnak bizonyult, hogy szembesüljek lassúságom felől. Futásom valójában komplexus növelő esemény lett, sok-sok kellemtelen érzéssel. Amikor például a bemelegítő köreimet róttam, a mellettem elviharzó ifjú titánok turbulenciájától mintha kicsit magával is rántott volna a mögöttük keletkező légüres tér. A lépéshosszuk olyan volt, amilyenről én csak álmodom, robbanékonyságuk pedig egyenesen irigylésre méltó. Igaz, dupla annyi idős vagyok, 35 felett pedig már veteránbajnokságban indulhatnék.

Pár kör bemelegítés után bemutattam pár repülőt, majd 3 darab 200 méteres résztávot futottam. A résztávok közötti pihenőkre nem emlékszem, ott jelentkezett némi oxigénhiányos állapot. A 34-35 másodperces résztávok indulásánál azért gondosan ügyeltem, hogy körön belül ne induljon mögöttem gyorsabb futó. Ciki lett volna nagy igyekezetemben, ha hátba vágnak. :)

Persze ez a felismerés motiváló erővel is bírt. Szuper dolog a magam komótos csoszogása, azért egyszer csak jó lenne futni mondjuk egy 60 másodperces 400 métert, vagy egy 3 perces kilométert. Csak egyet, nem többet. Talán egyszer sikerül. Nem adom fel.

29 komment

Címkék: videó tél motiváció syma fedett

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr872551012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karma.koma 2011.01.06. 19:10:54

Óbazz, és én meg Tőled vagyok elájulva. (azok alapján amiket ide szoksz írogatni) Akkor ez most engem minősít, vagy te vagy túl szerény vagy mivan? Vagy ilyen jók a mai fiatalok :-))

fran7 2011.01.06. 20:49:50

Ehhez a bloghoz még hozzá fogok szólni, de most ki megyek futni, mert nekem is ilyen céljaim vannak mint neked, no meg Nina Dobrev:)

angelday 2011.01.06. 21:23:23

@fran7: várjuk! :D

Egyébként én nem tudom, akkor mit szóljak. Messze elkerülöm a csarnokot. :P

effe 2011.01.06. 21:43:33

ismét egy élvezetes video, tökéletes zenével.
és a lényeg: "my mind holds the key"

bellone 2011.01.06. 22:14:10

Szasza! Ha így folytatod, a sarki borozóból fogsz tudósítani busongva, hogy kevés a hosszúlépés. És nem is elég hosszú. Áldjon meg a Jó Isten!

fran7 2011.01.06. 22:56:33

Ma nagyon kellett ez a motiváló videó, nagyon köszönöm. Egyszerre frusztráló és motiváló részt venni egy olyan futóedzésen, ahol te vagy a leggyengébb, mert érzed a fejlődési lehetőséget. Főképp, hogy a legtöbbször egyedül kell elmenj futni, akkor is, amikor nincs túl sok kedved.
szasza, adtam volna néhány tanácsot a futómozgásoddal kapcsolatban, de rájöttem erre nem én vagyok a megfelelő ember.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.07. 05:31:53

ha jól emlékszem a pálya csak 180 méter, a 200 métereket is jelentős sáveltolással kell futni. régen külön belépővel lehetett csak bemenni, amin volt egy másolhatatlan hologrammos matrica. a kártya maga vmi színes karton volt, azt viszont lehetett másolni, szóval mi kettesével mentünk be. edző+egy fő be, matrica le, edző ki, matrica fel, két fő be... :) piszok jó érzés volt télen rövidgatyában, pólóban tépni. a pálya erősen döntött, a négyesre már jó másfél méter emelkedő jut.

Mylady 2011.01.07. 07:19:55

Az a gátsor törpéknek van? :)

Egyébként ha már feljött a téma: mi a helyzet a seniorokkal? Hol lehet infot szerezni? Neten alig találtam valamit, klubokat pl. Pedig érdekelne a téma.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.07. 08:14:28

@Mylady: futóiskolához, az hasonló jó móka, mint a lépcsőzés. :)

xhege 2011.01.07. 08:36:08

Szasza ne tedd ezt velünk. Földbe döngölöd a rólad kialakult Hero képet. Szeretnék én egyszer úgy "csoszogni", mint te...
A videó egyébként nagyon jó, a zene is ütős, de fokozza a letargiát :)

GhostPunk 2011.01.07. 09:28:37

A videóban a legjobb, hogy sokáig szerepelnek rajta olyan emberek, akik valószínűleg helyes futótechnikával futnak, és ezt még be is lassítottátok nekünk, köszi:)

Egyébként Szasza nehogy elkeseredj, nekünk te vagy a király!:)
2:10-nél azért a fiatalok valóban durván nyomják.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.01.07. 09:59:01

Ez attól függ, kinek mi a cél. Ha valaki hosszútávfutóként és sprinterként egyaránt király akar lenni, csak rajta. Én megelégszem az előbbivel. Az utóbbira semmi esélyem, és nem is motivál annyira.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.01.07. 10:10:47

@rrroka: úgy tudom a régi az 180 méter volt ez 200 m azt mondják az ottaniak.

@azilinha: ahogy fran7 is írta a futómozgás a lényeg.
mi amatőrök akik a futóiskola nélkül kezdtünk el futni huszon harmincéves fejjel a mozgásunk olyan amilyet a genetikánk enged. Persze akinek van valamilyen múltja(tánc, ritmikus gimnasztika, torna stb), az könnyebben fejlődik. Sprinter sose leszek, zéró képességem van hozzá, viszont hiszem hogy a gyorsabb futások javítják a mozgáskordinációt és még egy pár kiegészítő elemet bele fogok vinni az edzéseimbe idén.

xhege 2011.01.07. 10:27:13

@azilinha: én biza egyikben sem leszek király, elég ha élvezem a futást, és elérem azt, hogy teljesítek egy maratont :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.07. 11:29:46

@szasza75: ja tényleg, ez már nem az olimpiai csarnok pályája. akkor lehet belógni se lehet... ;)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.01.07. 13:03:19

@xhege: Végülis igazad van, én is kicsit nagyképűen írtam. Király nem vagyok a hosszútávfutásban sem, de azzal vannak még komolyabb terveim, ellentétben a sprinttel. (Én is Szasza korosztálya vagyok, csak vele ellentétben én már úgy érzem, kiöregedtem ebből. :-)) Abban viszont igaza van, hogy lehet ezektől a fiatal sprinterektől futómozgást tanulni.

xhege 2011.01.07. 13:55:09

@azilinha: nekem tényleg a legkomolyabb tervem, hogy teljesítsek egy maratont. Én is a harmincas éveim közepét taposom lassan, szóval csodát nem várok magamtól, csak annyit, hogy ilyen hobbi szinten még elkocogjak, vagy 40 évet :)))

katizsuzsi 2011.01.07. 14:09:46

Mostanában az én legnagyobb problémám az, hogy pozícionáljam magamban a futás szerepét az életemben. Mi mennyire fontos és mit teszek meg a céljaim érdekében. Az elmúlt szűk egy évben rendeződtek a magánéleti problémáim, de ezzel egyenes arányban csökkennek a heti kilométereim és lassultam is. Ez borzasztóan frusztrál futás tekintetében, de a heti 4-5 óránál többet nem akarok rászánni és az 1:50-es félmaratonnal is meg kell elégednem. Szóval, nem frusztrálom magam mások eredményeivel és javaslom, Ti se tegyétek! legfontosabb a kiegyensúlyozottság!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.01.07. 14:16:08

@xhege: hidd el nem egy lehetetlen és bonyolult dolog, heti 3-4 edzéssel és némi tudatos, tervszerű felkészüléssel bárkinek megy. A teljesítés. Persze lehet hogy valakinek 4 és fél óra valakinek meg elsőre 3:10. Ki honnan indul, és mit tesz bele.
Sajnos vagy szerencsére nekem nagy kihívást nem jelent a maraton teljesítése. Ami viszont sokkal nagyobb kihívás, hogy egy (idő)határt átlépni úgy, hogy ezt a futott km szám növelésével nem igen lehet. Értem ez alatt a súlycsökkenést vagy a futóstílus megváltoztatását vagy egy változatos edzésprogram következetes betartását.

bikila 2011.01.07. 14:53:08

@rrroka:
Nem. A régi csarnokban volt 180-as pálya (az végig betonozott alappal), a SYMA-ban 200-as pálya van (a döntött kanyarok itt - sajnos - állványozva vannak).

DaMartian 2011.01.07. 15:37:36

@bikila: Minek kell dönteni a kanyart egyáltalán? Hogy ki ne sodródj? : ) A kinti pályák sincsenek döntve!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.01.07. 16:10:48

@DaMartian: Igen!
A kinti pályák 400 méteresek, ez pedig 200 m. A kanyarok sugara sokkal kisebb. olyan ez mint a bringásoknál a Velodrom vagy a Nascarban a pálya.

Mylady 2011.01.07. 17:39:29

@rrroka: jaaa
mi annak idején gátfutáshoz használtuk a gátakat, a futóiskolához nem

xhege 2011.01.07. 19:54:05

@szasza75: Tökéletesen írtad le a célomat. Heti kb 4 edzéssel szeretnék egy négy és fél órás maratont futni. Csak a teljesítés számít nálam, aztán jöhetnek az örömfutások :)))

bikila 2011.01.07. 20:15:55

@DaMartian: Szasza lényegében válaszolt helyettem. Próbálj ilyen sugarú kanyaron futni egy 30s körüli - vagy ennél jobb 200m-t.
Ha nincs döntve a pálya, akkor nagy oldalirányú erőhatás lép fel ilyenkor. Szóval gyakorlatilag, hogy ki ne sodródj, igen :)

200/400m-en szabadtéren az 1-es pályán jószerivel ezért nem lehet jó helyet/időt elérni - igaz, az előfutamokból a gyengébb idővel bejutók is kerülnek oda...

bikila 2011.01.07. 22:54:40

@Mylady:

Az a gátsor - mi akkor látszik, ha jobbra fordul a kamera - kifejezetten futóiskolához készült...

A MASZ-ban (Magyar Atlétikai Szövetség) tudsz érdeklődni a senior versenyek, stb. iránt - ha erre vonatkozott a kérdésed.

bikila 2011.01.07. 22:57:21

@szasza75: 30-on túl is sokat számít a mozgáskoordináció fejlődésében, ha az ember futóiskolázik, repülőzik, nyújt stb....
Nem árt, ha van "genetika", de közel sem csak az számít.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.08. 06:02:57

@Mylady: futóiskolához mi sem, csak gondolom, hogy ahhoz használják. de lehet h gátfutók gyakorolnak rajta ritmus meg lépést.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.08. 06:05:08

@DaMartian: ezen a kis pályán vmi iszonyatosan repeszt az ember egy kétszázas versenyen mondjuk, és tényleg kell ez a dőlés. kurva jó ám rajta futni. :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása