Lépcsőztünk

2011.05.16. 10:20 szasza75

Múlt héten megtartottuk a lépcsőfutás tavaszi fordulóját. Spontán jellegéből adódóan nagyon jó hangulatú versengés alakult ki belőle. A kis film visszanézése közben azon gondolkodtam, vajon az ilyen "hülyeségeken" (de nevezhetjük "eszement kihívásnak") a testnek milyen megpróbáltatásoknak kell még helytállnia, hogy a lélek újabb katartikus élménnyel gazdagodjon? Minél nagyobb a feladat, annál többet teszel bele, és ha minden klappol, akkor jön el az érzés. 

A szerdai lépcsőfutást Ádám nyerte átlagosan 23.2 másodperces teljesítéssel, majd idősorrendben, Balázs, Én, Tapír, Csétomi, Winklair, Rodriguez következett.

Milyen futással kapcsolatos eseményen érted el azt a katarzist?

41 komment

Címkék: videó eredmény lépcső kihívás rangsor

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr502907289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tapirka1014 2011.05.16. 11:45:26

Hát az érzés az jött...
Sétáltam vissza az autóhoz, és rám tört a hányinger. Nem az a klasszikus fajta, hanem az, amit akkor érzel, ha egy hirtelen, óriási erőkifejtéssel mindent kiadtál magadból, semmi tartalékod nem maradt. Ez nem a hosszú futások kimerültsége volt.
Hétre fel kellett érnem FGY-hez egy interjúra (kicsit népszerűsítettem a terepfutást), de még ott is remegtek a combjaim és kapkodtam a levegőt. 8-tól pedig jött egy 20 kilis terepfutás.
Nem kellett altatni este...

rodriguez 2011.05.16. 14:11:53

Katartikus? Ha visszagondolok arra a szerda estére, nem ez az első szó, ami eszembe jut... Mindenesetre egy ideig (jó darabig) remegett még utána a combom.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.05.16. 14:20:36

Gratulálok minden résztvevőnek, nem semmi lehetett.

Egyébként próbáltátok úgy is, hogy minden lépcsőfokra rá kellett lépni? (Klasszikus lépcsőzés) Így lépcsős futásnak sem lehetett könnyű, kíváncsi lennék melyik a nehezebb.

pannonfunk 2011.05.16. 15:04:21

Gratula mindenkinek! Így kívülről jó bulinak tűnt. Legközelebb lehetne kicsit korábban elkezdeni a szervezést és fixálni az időpontot, mert akkor nagyobb eséllyel tudok elmenni egy ilyenre, nem szerveződik keresztbe más program.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.16. 15:37:12

Nem jöttek arra gyanútlan járókelők, akik hülyének néztek? :-)

zerushunter 2011.05.16. 15:42:07

gratu mindenkinek! legközelebb én is szívesen elmennék egy ilyenre :)

csétomi 2011.05.16. 15:57:19

Nem mondom, hogy nem tűnhet árnyalatnyit kattantnak egy ilyen prodzsekt, de mindenképpen van létjogosultsága :)) Pl. max pulzust is sokunknál lehetett volna mérni.
@szasza75: rajtad volt mellkaspánt? Én nem vettem fel, utólag bánom. Robi mérte, de ő meg nem tudja, mennyi a maximálisa... Szerintem egy-két ütővel ő is megközelíthette az utsó fölfelénél :)

adam182 2011.05.16. 20:35:22

katartikus élmény? mikor érzed, hogy kihoztad magadból a maxot, vagy jól sikerült egy verseny. más ellen versenyezni csak motiváció, magad ellen az igazi:)

amúgy a hölgy képeit meg lehet kapni privátban, amik ott készültek?

xhege 2011.05.17. 08:59:08

Kívülről jó mókának tűnik :)
Szasza nem gondolkodtál még azon, hogy a videózással komolyabban foglalkozz. Bírom az anyagokat, amiket csinálsz! Grat minden résztvevőnek

xhege 2011.05.17. 09:00:23

@adam182: Az utolsó sorod valahogy félreértettem :) Az első olvasatomban úgy tűnt, hogy a hölgyről kérsz fotókat privátban :)))

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.17. 09:33:57

@adam182: jaja intézkedem, ff-be rakta fel egyelőre, ha megvan jelzek.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.17. 09:35:49

@xhege: egyelőre tanulgatom ezt a területet...kísérletezgetek, no és fejlesztem az eszközparkom, aztán majd kialakul...ki tudja...

tapirka1014 2011.05.17. 11:31:38

@szasza75: Jaja, a képek engem is érdekelnének, szeretném látni a haldokló arcomat :-)

M.Islander 2011.05.17. 11:47:27

igen, igen, kérnénk a max. pulzusszámokat - gondolom Winklair-é is jóval az általa kedvelt 130 fölé szökkent (182-re tippelnék, ha lehet ingyenes futo.blog.hu előfizetést nyerni)

Ani77 2011.05.17. 14:54:48

Holnap én is mennék :)

Ani77 2011.05.17. 15:04:35

Most kaptam Szaszától az értesítést h csak alkalmi esemény volt ....jó lehetett :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.17. 20:40:23

nekem 166 lett a max, azt hiszem volt benne még tartalék :-)
connect.garmin.com/activity/86283543

csétomi 2011.05.17. 22:10:03

@szasza75: ez elég jól hangzik!... a terhelésesen mennyit lőttek be neked maxnak?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.18. 09:23:33

@csétomi: olyan 186-188 körül lehet, a Nike félmaraton 170-es átlaggal ment.

Zime 2011.05.18. 09:47:21

OFF
Tudtok ajánlani jófajta kompressziós sportnadrágot (nem harisnyát, mert az buzis! :), amit lehet futáshoz és regenerálódáshoz is hordani? Azért kérdem, mert nemsokára műtik a lábam, és utánna jó lenne ilyet hordani, amíg helyre nem rázódok.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.05.18. 11:43:20

@Zime: hűha, remélem semmi komoly, gyors felépülést kívánok!!

bellone 2011.05.18. 11:56:39

@Zime: Lezser szabású kompressziós cuccról még nem hallottam, lehet hogy ki kell várni a XXII. század technológiai vívmányait...:)

Részleges vádliszakadásom óta egy Zensah szárat használok. Jó, mert akkor is tudtam futni, amikor nem lett volna szabad, de rossz mert megváltoztatja a terhelést. (Azt tapasztaltam, hogy -a vádli kímélése árán- a combjaim jobban fáradnak.)

Egészségesen nem biztos, hogy fogok benne futni, de átmenetileg tényleg használt.

2011.05.18. 11:58:22

@bellone: esetleg valami űrhajós scafander lehet ilyen. Az elég lezser, de lehet benne túlnyomást csinálni : )

Zime 2011.05.18. 12:09:33

@pantomimes: csak egy visszérműtét.

@bellone: hehe, nem lezserre gondoltam, csak nem szeretném, ha harisnyaként nézne ki! :) A harisnya egyébként is egy ronda szó, és csak formás női lábak vonatkozásában van létjogosultsága, kizárólag tűsarkúval.

Zime 2011.05.18. 12:35:35

@azilinha: hát pl. látszik, na meg inaktív állapotban feszülő, fájó érzés (mint a venoruton reklámokban... :)

Ha futok, akkor nincs gondom vele, mert az izmok pumpálják tovább a vért az erekben.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.18. 12:49:22

@Zime: Kicsit félek, hogy nekem is van. Nem fáj ugyan egyáltalán, de a bal bokám szokott bedagadni, szintén inaktív állapotban, és a futástól javul meg. Próbálok bejutni a sportkórházba megnézetni, kaptam is időpontot egy hónapos várakozási idővel, de mikor eljött az idő, nem volt ott a doki, így újabb két hetes várólistára vettek.

Mivel jár egy ilyen műtét? Mennyi idő után lehet újra futni?

Zime 2011.05.18. 12:59:56

@azilinha: maga a műtét gyorsan megvan (márha nem a TB keretében csináltatod, csak pénz kérdése :), és a doki 5-6 hetet mondott, míg újra futhatok.

De szerintem neked nem az lehet, mert a visszér inkább a vádlin és a comb belső oldalán jellemző, bokánál nem annyira. De persze én nem vagyok orvos, mindenképpen nézesd meg!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.18. 13:12:02

@Zime: 5-6 hét futás nélkül? Ez a legrosszabb az ilyenekben. :-( Nincs más megoldás a műtéten kívül?

Lehet, hogy nekem nem az van, végülis fogalmam sincs. Mivel egyáltalán nem fáj, remélem, hogy semmi súlyos. Azért megnézetem, ha egyszer sikerül bejutni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.18. 14:44:19

@azilinha: ha visszered van, az elég látványos. Mintha egy hosszú giliszta lenne a belső combodon a bőr alatt és kidudorodna. :))

bitliszbá 2011.05.19. 14:38:05

@Zime: nekem mindkét lábamat műtötték bokától combtőig kikapták az egészet :)
a műtét után 1-2 hétig fáslizni kell, fölösleges sztem beruházni kompressziós cuccba csak ezért. A műtétek óta rajtam nem volt kompressziós zokni, vagy harisnya, és tök jól elvagyok. Ha viszont ezzel akarsz teljesítményt növelni, akkor meg tökmindegy hogy szép vagy ronda, úgyis csak a sebesség számít nem?

bitliszbá 2011.05.19. 14:41:56

@azilinha: apróbb visszereket injekcióval (egyszeri) el tudják tüntetni, a komolyabbaknál létezik injekciós kúra (többszöri kezelés). csak a nagyon komoly, és már nem visszafordítható visszereknél van szükség műtéti kezelésre.
Az én ajánlásom továbbra is a www.master-angio.hu :)

Zime 2011.05.19. 14:46:26

@bitliszbá: jó neked, hogy nincs további gondod, de nekem már egyszer műtötték a bal lábam, és most megint kell. Szóval sajnos úgy tűnik, hogy hajlamom van rá, ezért mindenképpen beruházok kompressziós cuccba. És hangsúlyozottan NEM a sebesség számít! :)

bitliszbá 2011.05.19. 14:57:12

@Zime: az már tényleg baj, hisz nem vagy te még olyan öreg... az a baj, a kompresszióval, hogy amit elvesz az egyik helyen az egy másik helyhez adódik hozzá...
ezt láttad már? webshop.rehband.hu/kompresszios-ruhazat/?code=1001&gclid=CKf4-aGI9KgCFQK-zAodjXsnSg

Zime 2011.05.19. 15:03:10

@bitliszbá: Igen láttam, de a Zensah szimpatikusabb. Árban is jobb, meg eddig csupa jót olvastam róla.

Hogy érted ezt az elvesz-hozzáad dolgot?

bitliszbá 2011.05.19. 15:16:34

@Zime: azt úgy értem, hogy a visszerekkel a szervezeted (elsősorban a szíved) hozzászokott ahhoz, hogy milyen csatornákon és mekkora nyomással tudja eljuttani a várt a szükséges helyekre. Amennyiben ezt külsőleg megváltoztatod egy kompressziós nadrággal, akkor az addigi vérkeringésre fordított energiát nem fogja a szíved csökkenteni, hanem máshol növekszik meg a nyomás. Ott ahol nem használsz kompressziós cuccot. Ezért van az, hogy a kompressziós zoknit viselő futóknak már nem a lábszáruk, hanem a combjuk fárad el. És ennek a visszája, a idős nénik fáslija, amit egy idő után már azért kell, hogy viseljenek, mert a szervezetük ezt szokta meg, és ha leveszik, akkor már szinte azonnal bedagad a lábuk... ezzel csak azt akarom mondani, hogy a kompressziónak sztem csak rövid ideig van létjogosultsága, szükség esetén. pl verseny, vagy ha ülőmunkát végzel egy két órára naponta. De ha mozogsz, és nem csúcsra járatod magad éppen, akkor jobban teszed, ha hagyod a keringésedet a normális mederben... De ez csak az én tanácsom, de remélem így már érthetőbb :)

bitliszbá 2011.05.19. 15:17:10

persze a várt az vért :)

Zime 2011.05.19. 15:23:31

@bitliszbá: Igen, köszi, értem! Akkor ha felveszem a kompressziós gatyámat, egyúttal elmegyek véradásra is, és így megmarad a balansz, mindenki jól jár! :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása