Józsi, hol vagy?

2011.05.23. 10:52 angelday

re: sport

A múlt héten elég sokat dolgoztam a Futóblog pólókon. Sajnos még mindig nem került olyan állapotba a projekt, hogy mutatni (vagy rendelni!) lehessen dolgokat, ennek rengeteg oka van. Nagyon szerettem volna, ha már indítható lenne a dolog, de még várni kell egy kicsit, míg a maradék apróságok összeállnak. Egy információt viszont meg tudok szellőztetni: a pólókból ezúttal lehet majd postai utánvételes rendelést is leadni (ezt többen hiányolták az elmúlt alkalmakkor).

Ami pedig a sportteljesítményemet illeti: elkapott valami vírusos fertőzés-féle dolog engem is, ezzel kínlódtam az elmúlt hetekben (igen, gyakorlatilag a májusom eddig erről szólt). Vajda Zsuzsival beszéltem néhány napja, ő is mondta, hogy többen jelezték már nekik, hogy van valami új vírusmutáció a városban. Nem dönti le az embert a lábáról, ki lehet hordani lábon, viszont hosszabb lefolyású.

Nálam is úgy nézett ki, hogy eleinte a torkom fájt, utána néhány napig 37 körül volt a lázam, akkor jobban lettem, utána megint belázasodtam kicsit és ez így ment hullámvasút-szerűen. Aztán múlt héten már volt két olyan napom, amikor azt hittem, vége, de akkor megint elkezdődött előről az egész — ezért sem mentem a lépcsőfutásra. Most éppen jól érzem magam, de még mindig nem kezdtem el a sportot. (Többen mondták, hogy maradjak otthon és pihenjem ki, de ezen a nyomorult dolgon az sem segített, lehet, hogy úgymaradok.)

Egyszóval motivációm nagyon is lenne, csak éppen a fizikai állapotom nem érzem ehhez megfelelőnek. Ráadásul nem tudom, ki hogyan van vele, de ha bennem egy kicsit is megjelenik a levertségi állapot, még a hétköznapi dolgokhoz sincs kedvem, nemhogy a sporthoz. Sőt, nem is egészséges. Nem akartam most erről írni, viszont tisztázni is szerettem volna a helyzetet.

Mielőtt lebetegedtem volna, ott tartottam, hogy csak dobálom és dobálom a kilókat lefelé, optimálisan étkezem és készülök a dupla szigetkörre. Egyszóval innen folytatjuk.

29 komment

Címkék: betegség itthon hétköznapok memoár

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr202923993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

watergate71 2011.05.23. 11:12:58

Teljesen jól leírtad az elmúlt pár hetemet...Mondjuk én nem dolgoztam a pólókon...Múlni látszik, fel a fejjel!!!

angelday 2011.05.23. 11:17:07

"Múlni látszik" — ez a jó kifejezés.

2011.05.23. 11:50:07

ha már szigetkör.

Nem tudjátok, hogy mi a fene van a szigeten a kutakkal? Múlt héten örömmel láttam, hogy végre megy az óránál a kút, a hétvégén nem is vittem vizet. Persze megint csak az Árpád hídnál volt víz. Így azért elég nehéz hosszút futni, vajon elromlik, vagy valakik elzárogatják? :(

rhubarbjelly 2011.05.23. 11:55:06

Mázlista vagy, nekem a lábujjam törött el két hete :-((((

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.23. 12:51:41

@viito: Jó kérdés, én is beleütköztem ebbe a problémába. :-( Sőt, a Kopaszin is elzárták a vizet, pedig úgy készültem a hosszú futásommal, hogy ezeken a helyeken megtöltöm a kulacsot. Nem tudom, mi történt, de kellemetlen felfedezés volt. Örültem, hogy legalább az Árpád hídnál volt víz, de a jövőben mire számítsunk? Nem egy futóbarát dolog ilyen helyeken megszüntetni a kutakat.

MeeCee 2011.05.23. 12:53:11

Női póló is lesz az idén, vagy megint csak a fiúk járnak jól?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.05.23. 13:04:38

@azilinha: a kopaszin az a kút, ami a bejárathoz közelebb van működik. Elég nehézkesen lehet vizet varázsolni belőle, de nem lehetetlen :)

pannonfunk 2011.05.23. 15:28:50

@viito: A körforgalomnál levő kút működik (persze ez múlt pénteki állapot, amikor az óránál levő kút is működött...), kis kitérő, de végszükség esetén. Árpád hídnál szoktam frisíteni, és viszek egy flaskát, telitöltöm, és az kitart egy körig.

@poszt: jobbulást, Józsi, nagyon várjuk, hogy mikor térsz vissza a futásba, szinte jobban, mint a pólókat, pedig azt is mennyire várom már.

2011.05.23. 15:52:43

@pannonfunk: pénteken ment az óránál lévő kút, és az árpád hídnál lévő is, a kisállatkerti meg nem megy évek óta. Vidám is voltam, hogy akkor vasárnap 3 kör... Erre vasárnap csak az árpád hídnál volt víz, a futó óránál elzárták/elromlott :(

Holnap megyek, ha valaki ma fut, és lenne olyan jó, akkor megírhatná, hogy az óránál lévő megy e megint, legalább hétköznap.
Amúgy a flaska a megoldás, csak ugye a lustaság... ha nem muszáj, akkor otthonról sem viszek üveget, meg a pályán sem cipelem feleslegesen.

csétomi 2011.05.23. 16:36:08

@pannonfunk: @viito: nem elég az öt kilinkénti frissítés? Nem sokkal zavaróbb palackkal a kézben futni?

2011.05.23. 16:44:22

@csétomi: de elég az 5km-enként, csak én mindig az órától szoktam indulni, mivel oda érkezem, és 2.5-nél még felesleges a kút, viszont ha ott nem iszik az ember, akkor ugye közel 8km-et kell menni összesen az első frissítőig (1 teljes kör+2.5km). Lehet, hogy ez pszicés csak, de nekem az 5.3-10.6-15.9-es frissítés jobban bejön, mint a 7.8-13.1 utána meg haza.

Ugyanígy probléma a vége, mivel 4-6os villamossal megyek haza, ezért valahol a Margit hídnál fejezném be a futást, ahol jelenleg egy korty vízhez nem lehet jutni : (

angelday 2011.05.23. 17:05:41

@MeeCee: kétféle női is lesz :)

M.Islander 2011.05.23. 19:57:19

@viito: pszichés, én 10 km-ként frissítek a szigeten (igaz, hogy nem vízzel, hanem viszek a motorral 1l HIDEG izotonikus italt). a motoros parkolás a szigeten ingyenes (a parkolóba ingyen be lehet állni), ajánlom mindenkinek.

M.Islander 2011.05.23. 20:02:57

Józsi mesternek jobbulást, szerintem ez inkább az allergiára hajazik, engem is kerülgetett vmi egész májusban (a rohadt szöszmőfák érésével kezdődik), fájt a fülem, taknyos voltam, de nyomtam, mivel készülök a keszthelyi maratonra jún. elején. végül felülkerekedtem, de taknyoztam eleget.

fontos kérdés:
hol lehet sótablettát beszerezni, mennyiért, hogyan adagoljátok? valaki csak szőlőcukorral nyomja, de én rengeteg sót veszítek hosszabb távon, ezt is pótolni kellene.

néztem a Nike ligetfutás képeit a Fácsebúkon: Winklair magán felejtette a rögbis protektorokat?

2011.05.23. 20:24:54

@mîkæl: lehet, hogy igazad van, de szerintem a a pszichés dolgon kívül bejátszik olyasmi is, hogy mennyire vagy edzett (gondolom minél edzettebb valaki, annál kevésebb folyadékkal is bírja, pl a lihegés elég nagy vízveszteség tud lenni), milyen vagy alkatilag, hogy szereted, etc...
Én például futás nélkül is többet iszom mint az átlag (szerintem), pl nagyon hosszú repülőuton jól fel szoktam tankolni üdítőből, egyszererűen nem bírom folyadék nélkül : )

Persze, majd próbálom az elzárt kutakat a hortobágyi félmaraton felkészülés részeként felfogni : )

M.Islander 2011.05.23. 20:42:07

@viito:
a hortobágyi félmaratonra felkészüléshez ajánlom, hogy vigyél magaddal 45 fokos (!) vizet termoszban és próbálj meg ezzel frissíteni - tavaly a verseny előtt 3-4 órával kitették az 50 fokra a vizet és az izotonikus italokat, mert volt előtte egy bicajos verseny is - így kellemesen telítődtek porral és a hőmérsékletük is egészen egyedi volt - én végül nem frissítettem és egész jó túlélőverseny lett belőle ... :o)

azért reménykedhetünk, hogy idén szereznek egy hűtőkocsit v. később pakolnak ki.

pannonfunk 2011.05.23. 20:47:39

@viito: Körforgalomnál van egy szipi-szupi, fotocellás kút és működik. Igaz, hogy az az órától kicsit távol van, de indulj a lépcső utáni 500 m-es jelzéstől, és akkor csak olyan 100 méter séta a futás után.

effe 2011.05.23. 20:56:15

@mîkæl: szerintem nyúlj le a mekiből olyan kis zacskós sót :)

M.Islander 2011.05.23. 21:24:44

@effe: és hogyan érdemes adagolni?
frissítőponton beleöntöd az izotonikus italba?
maratonnál hány km után érdemes használni?

csétomi 2011.05.23. 22:04:36

@mîkæl: Szerintem ha izotoniás itallal frissítesz, akkor nincs szükséged plusz só bevitelre mert van benne amennyi szükséges (azért érdemes megnézni a cimkét...)

2011.05.23. 22:17:22

@mîkæl: tavaly csak 14km-et futottam, de majd meghaltam, az állott víz is jól jött :)
egy kerékpáros ismerősöm bringáján láttam amúgy jópofa sótabletta megoldást. Egy kis tároló, rá lehet szerelni a vázra (vagy zsebre vágható, kb, mint egy toll), és ki lehet pöttyinteni belőle egy tablettát. valami gyári cucc, talán saltstick a neve. Nekem a sima víz is elég egyelőre : )

@pannonfunk: jaaaa, most esik le, hogy milyen körforgalomról beszélsz. köszönöm szépen, ez életmentő ötlet lehet, nem is annyira menet közben szokott hiányozni a víz, mint edzés végén! : )

2011.05.23. 22:18:37

@mîkæl: mekis sózacskót én lenyelném egészben, aztán oldódik :P (vigyázz hasonló kiszerelésben van borsuk is, össze ne keverd :P)

tbs1001 2011.05.24. 09:49:47

@mîkæl: Inkább végy a gyógyszertárban "fiz-sót" (fiziológiás só). Ott elmondják az adagolást is. ;) (Házigyártmány: hu.wikipedia.org/wiki/Fiziol%C3%B3gi%C3%A1s_oldat , de a gyógyszertárasba mintha lenne más is...)

Normolyt még jól hangzik esetleg - mi ezt szoktuk túrákon az egyik vizesflaskába' rakni.

Pepinke 2011.05.24. 10:22:49

"37 körül volt a lázam"

Az még csak hőemelkedés... :)

2011.05.24. 11:04:55

@pannonfunk: s viselje hát a vízlelőhely most és mindörökké felfedezője nevét, légyen hát a körforgalom B betűjénél található kút neve ezután Pannonfunk kút, a fotocellás!

MeeCee 2011.05.24. 16:37:09

@angelday: Hurrá!! És köszönöm, már nagyon várom :-))

2011.05.25. 15:18:48

@Mylady: jaja, valami ilyesmi (vagyis a szöveget elolvasva ez:). én sosem próbáltam, de állítólag sokan használják akik maratoni sportokat tolnak.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása