90 alatt

2011.05.24. 09:36 szasza75

A tavalyi nyári felkészülés a félmaraton és a szájkarate jegyében telt. Sanyosz, Misi és én publikusan, és pár barátunk a háttérben nem publikusan, az 1:30-on belüli félmaratont tűztük ki célul. Nekem a Nike félmaratonon ez az idő összejött, a többieknek nem. Később egy kicsit rákészültek, és a Tudás útján Sanyosz és Gergő is bőven becsúszott az 90 percen belüli időre. Ha engem kérdeztek, bizonyára rövidebb volt a pálya, mert mind a ketten nagyon jól mentek. 

Hogy miért írom mindezt? Volt annak idején egy fogadásunk Sanyosszal, hogy aki veszít, az a másik nevével ellátott pólót viseli futás közben, azaz ebben az esetben a "Szasza jobb futó nálam". Erről én elfeledkeztem, ő meg elegánsan nem juttatta eszembe. :)

Annál nagyobb volt a meglepetés, amikor a nemrég átadott nekem egy pólót, ezt:

Nagyon örültem neki. Igen sok pólóm lapul már a szekrényben, de az egyedi design és hogy csak 3 db van belőle, kifejezetten különlegessé teszi.

Csak egy ötlet, de biztosan másnak is a párja, barátja, testvére, vagy futótársa is örülne egy hasonló egyedi tervezésű pólónak, úgy, mint én. :)

45 komment

Címkék: design póló egyedi sub 90

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr122852946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dvorcsakl 2011.05.24. 10:05:08

Terveim szerint talán egy sub115-ös pólót fogok kiérdemelni. :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.24. 11:05:16

Én meg egy submarine pólót érdemlek ki. :))

Hiver · http://42195.blog.hu/ 2011.05.24. 11:11:17

nagyon klassz!
idén nyáron rajta leszek, hogy én is visszalépjek a sub90-esek klubjába, tavaly 2x is kb 40 mp-en múlt, hogy nem sikerült

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.24. 11:22:00

@Hiver: pont a napokban gondoltam rá, hogy kellene a szigeten futni egy 4 köröset... és hogy így mi jönne ki belőle.. érzésre 91-92 perce jó lehetek. Csakhát mátra 115 következik, azelőtt meg nem lenne okos...

Hiver · http://42195.blog.hu/ 2011.05.24. 11:24:53

Huh, én a szigeten külső körön max 2 karika könnyű futásra vagyok hajlandó.
Meg én még gyorsítok sokatsokat nyáron, aztán jöhet a sub90 - talán sub88 is :o)

angelday 2011.05.24. 13:12:00

Szerintem csak tüdő kérdése! :)

sanyosz 2011.05.24. 13:36:06

...no meg a lábaké :)

Dr. Fire 2011.05.24. 14:08:11

Az egyik haverunk kapott ajándékba egy 11:59:59 feliratú pólót, hogy emléleztesse a céljára: az Ironman-távot 12 órán belül kéne teljesíteni. A póló még megvan, talán a terv is. Ez amolyan korán ivós medvebőr póló lett.

A sub30 jól néz ki.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.24. 14:13:46

@sanyosz: egy bizonyos pont után inkább fejjáték...

angelday 2011.05.24. 14:17:33

Nekem a sub 90 póló a kg célomhoz kéne. :)

szami69 2011.05.24. 21:15:02

@angelday: mi 90 felettiek (kg) alakíthatnánk egy külön kis csoportot!! Talán a "teljesítményeink" közelebb állnak egymáshoz! Persze a Szasza féle űridőket én is szívesen olvasom!!!

davidzoli 2011.05.24. 21:48:59

Nekem kell ilyen rövidben! (1:27:00) :D
Tetszik ez a sub90 téma. Nincs tervben több készítése, név nélkül esetleg? A design mennyire opensource? :)

_petya 2011.05.24. 22:15:03

Grat! Szép teljesítmény!
Én 1:50 alá szeretnék menni legközelebb.

sanyosz 2011.05.25. 07:19:38

@davidzoli: a póló terve november végén pattant ki, a megvalósítása decemberben indult, február elején lett kész. Logisztikai és egyéb problémák miatt az átadásra csak május elején került sor. Ez némileg megmagyarázza miért hosszú ujjú a póló. Már többen kérdezték az "open source" lehetőségét. Még gondolkodom, de megvehető vagyok... :)

TV-Judit 2011.05.25. 15:43:03

Srácok (szasza, sanyosz), azért elhangozhatna már az is, hogy ki volt a logó dizájner!!!!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.25. 15:45:15

@TV-Judit: Szasza hívja Gabry-t Gabry jelentkezz! Igen, szerintem nagyon király lett, Gabry a licensz tulajdonos vele kell megállapodni. :-)

doncii · http://doncii.blogspot.com 2011.05.25. 16:37:52

@sanyosz: @szasza75: Eloszor is gratu! Masodszor pedig igen halas lennek, ha adnatok par tippet, hogy mondjuk 1:40-rol hogy lesz valakinek 1:30-as felmarcsija. Mert pont ez az idei nagy celom es a szeptemberi total lapos szelvedett Staten Island Half van kituzve a napnak, amikor ez meglesz. Eppcsak gozom sincs hogyan jutok el oda. Jelenleg 16k korul ha 1:30-as celtempoval tolom vegig szimplan elfaradok, olyan "most leulnek egy kicsit" erzes lesz urra rajtam. Mi a trukk, mesterek? :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.26. 12:55:19

@doncii: Válaszolni a kérdésedre nem tudok, én pont ugyanitt tartok. A szigeten azt a tippet kaptam, hogy minél több legyen az interval futás, ahol a gyors tempónak nem az a célja, hogy azzal fussam végig a versenyt, hanem hogy az izmok hozzászokjanak az ilyen terheléshez. Az edzéstervben, amit kaptam, gyakori a 100-ankénti vagy 500-ankénti gyors-lassú váltogatás, illetve a bemelegítés és levezetés között pár km-es lendületes futás, valamint egyenletes iramú futások után néhány repülő. Nekem ezek egyértelműen rosszul mennek, tehát látható, hogy bőven van itt javítási lehetőség. Próbálok ilyeneket nyomni, aztán meglátjuk, mi lesz belőle szeptemberre. Neked 1:40 eddig a legjobb félmaratonod?

mata68 2011.05.26. 13:54:40

@doncii: A tuti tippet nem tudom. Nekem úgy sikerült, hogy futottam heti 60-80 km-t négy alkalommal. Ebből 3 alapozó pulzusú futás volt, egy pedig tempófutás (alapozó pulzus felett 10 ütéssel) + leadtam 4-5 kg-t. Így lett az őszi Nike-s 1:31 után idén tavasszal 1:26-om, a K&H-n meg 1:29-em.

mata68 2011.05.26. 13:56:31

@azilinha: Gratulálok a K&H-s eredményedhez és a helyezéshez. Érdekelne a beszámolód is róla, lesz ?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.26. 14:02:34

@mata68: Köszi! Tervezem nagyon, hogy írok mind a K&H-ról, mind Szekszárdról, csak eddig az időhiány nem tette lehetővé. Hétvégén megpróbálok összekaparni valamit.

bitliszbá 2011.05.26. 14:45:11

@azilinha: újra itthon? tegnap nyulaztam kicsit a szigeten a fiataloknak:)

Volt 1000 laza 2000 gyors 500 laza és még ezer nagyon gyors. A 2000m 8'20" lett (itt a 3.-4. lettem) az 1000 pedig 3'45" (végig elől, nem húzott senki)!!!
Nagyon büszke vagyok rá, mert 2 éve, ha valaki azt mondja nekem, hogy 4 perc körül futok 1000 métert, akkor kb 2 hétig hangosan röhögtem volna...de ez a 3'45" még nem is tűnt maximálisnak :)

bitliszbá 2011.05.26. 14:48:53

@doncii: az előző leírás pl egy gyorsító edzés, a végén egy 5kili levezetéssel. (mi is az 1.30-ra gyúrunk.) Mondjuk nekünk, ha minden igaz, akkor lesz iramfutónk, ami nagy segítség...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.26. 15:31:39

@bitliszbá: Nagyon durva számokat mondasz! Nem is tudom, sajnáljam-e, hogy nem tudtam menni tegnap. :-) Biztos, hogy hátul kullogtam volna, de az is biztos, hogy nagyon jót tett volna a fejlődésemnek. Gratulálok, hogy így bírod. Szerintem neked bőven össze fog jönni őszre ez az 1:30. Én a múltkor még attól is teljesen ki voltam, hogy 2 km-t futottam 100-as váltásokkal.

Az utóbbi két nap nem tudtam semmit sportolni, mert a németországi kiküldetés alatt minden percünket beprogramozták, így most bőven van mit pótolni. Jövő szerdán pedig ott leszek a szigeten, és játszom veletek tüdőkiköpőst. :-)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.26. 16:32:58

@bitliszbá: még jó hogy mentem, ott szakadtam volna meg... hát igen a Futóklubban a fejlődés töretlen.

doncii · http://doncii.blogspot.com 2011.05.26. 16:56:19

@azilinha: aha, 1:40-nel vagyok most es aug-ra jo lenne legalabb 1:35 de titkon 1:30 a cel.

@mata68: jojo, de konkretan hany metert mennyi ido alatt?

@bitliszbá: koszonom, vegre konkret szamok valakitol :) az erdekes, hogy nekem az idok amiket mondasz nem sokkoloak egyaltalan, en futok ilyet most is, csak nem 4'40"-es 18k-val a hatam mogott :) Iramfuto nalunk is van a versenyeken, racuppanok, csak tudom elore, hogy 18k-nal az 1:30-as csavo ott fog hagyni mint a szart es erre gyurnek, h ne tortenjen meg.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.26. 17:11:27

@doncii: Jó neked, hogy ezek a számok nem ijesztőek. Neked akkor inkább azzal van bajod, hogy hosszú távon tartani tudd a sebességet. Nálam a fordítottja a helyzet: hosszú távon, relative gyorsan, nagyjából konstans sebességgel tudok futni, rövid távon viszont nem tudok állat módon felgyorsulni, mint Bitliszbá. Ha most 1:40-et futsz, szerinted reális szeptemberig 1:30-ra lemenni? Nekem túl soknak tűnik ez a különbség ilyen rövid idő alatt, de remélem, én látom rosszul. :-)

bitliszbá 2011.05.26. 19:14:50

@doncii: akkor majd írom a többit is.. de az iramfutónk saját lesz :) Egyébként asszem nálunk csak 1.45 2.00 és 2.15-ös iramfutók vannak a szeptemberi félmaratonon. uh kénytelenek vagyunk megkérni a futóklubból Dávidot (az egyik edző), hogy fusson nekünk tempót.

bitliszbá 2011.05.26. 19:17:36

@doncii: @azilinha: ha 18k-ig ott vagy a szeren, akkor tényleg kicsit kell hozzátenni, ahhoz, hogy a végén dobj egy kemény hajrát :) végülis 3k az egy fél szigetkör vagy 3/4 kopaszi gát :)

bitliszbá 2011.05.26. 19:18:13

@szasza75: persze persze... hiszi a piszi..

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.05.26. 20:45:52

@doncii: már elkezdtem a posztot, azaz én hogy csináltam, neked is menni fog

mata68 2011.05.26. 20:57:28

@doncii: Az idő nem volt lényeges edzésen, csak a pulzus. Általában mindegyik futás 18-21 km volt. Az alapozó tempó kb. 5.15-5.30, a tempófutás meg 4.50-5.15. Ennyi. Semmi fartlek, semmi gyorsító ezrek. A viszonylag magasabb pulzussal futott tempófutások jelentették a gyorsító munkát. Ez nálam 155-158 bpm, az alapozó tempó meg 140-145 körüli.

dvorcsakl 2011.05.26. 21:24:36

Hmm, egy éve kezdtem újra futni, miután visszamentem a 110-es csúcsről 90 környékére (mármint súlyban), s újra megtudtam tenni két lépés futva úgy, hogy nem szakadt le a derekam. Az egy évvel ezelőtti másfél km-től eljutottam oda, hogy elmertem indulni a Vivicittá-n, s 5 percesre tudtam nyomni. Most kezdek gondolkodni a félmaratonban, de az 5:20-as cél is távolinak tűnik. Irigyellek Titeket.
Hát igen, szar belegondolni, hogy tizenkét-három éves fejjel még a 4 perces km volt a mérce 10km-en.

angelday 2011.05.26. 22:40:59

"rövid távon viszont nem tudok állat módon felgyorsulni, mint Bitliszbá"

— persze, mert téged nem kerget egy kutya

csétomi 2011.05.27. 10:17:16

@doncii: amatőr szinten (atléta múlt nélkül) egy ilyen cél eléréséhez már tudatos és struktúrált edzéstervre van szükség. Szerintem az is alap, hogy meglegyen a heti 4-5 (inkább 5 :-)) edzésnap és a heti 50kili minimum. Ha ezek megvannak, az már félsiker :-) Bár készülhetsz Hadd, vagy LSD módszer alapján is, én ezekben nem igazán hiszek, pontosabban a te esetedben például nem gondolom, hogy hatékony lenne. Inkább feladatos edzéseket csinálnék. Ezeknek különböző típusaik vannak, amelyek más és más szerepük van a gyorsasági állóképesseg fejlesztésében. Rendszert alkotnak, tehát nem mindegy, hogy mikor melyiket csinálod (vagy nem csinálod). Ha utánatúrsz edzésterveknek a neten, akkor figyelj arra, hogy vannak bizonyos alapelvek, amiket jó, ha meglátsz bennük. Pl. valami ilyesmi: öt napból egy hosszú futás (ez, ha nincs maratoni célversenyed ebben az időszakban, nem kell hogy 20 kilinél több legyen, de 15 kilisek is lehetnek köztük. Ha kevésnek érzed az intenzitásukat, inkább a tempón emelj egy picit, de ezek azért csak a km gyűjtésről szólnak.) Ezenkívül másik alap, a fartlek (8-10km edzésen belül olyan 4-5km iramjáték). A maradék edzésekből 1-2 egyenletes tempójú futás (nem gyors, ha kettő van, az egyik lehet picit hosszabb, olyan 12-14km) ill., 1 vagy 2 gyorsmunka, ami lehet intervall edzés, (500m-3km szakaszokkal) fokozó futás, tempófutás stb. Hasznosak lehetnek még időnként a 10km-s ellenörző futások (1-2 a felkészülés alatt). Ezek persze csak irányelvek, és rengeteg tapasztalat kell ahhoz, hogy össze tudjál magadnak állítani egy saját tervet (irígylem azokat, akiknek megy :-)). Nézz körül a Runners Worldön, ott elég jókat láttam. Persze a legtutibb egy saját edző, vagy egy futóklub, mint Bitliszbáéknak a Nike :-)

csétomi 2011.05.27. 10:33:17

@szasza75: ha Mátra 115 után tényleg mész valamikor 4 körösre, szóljál már légyszi! Szivesen csatlakoznék :-)

sanyosz 2011.05.27. 11:26:41

Ha lejöttök a Futóklubba bárkinek írunk edzéstervet, de ezt mindenképp meg kell előznie egy személyes konzultációnak, hogy minél személyre szabottabb legyen a terv, illetve, hogy legyenek benne konkrét számok.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.05.27. 16:07:26

@sanyosz: Én tervezem, hogy megyek, sőt tegnap már össze is volt csomagolva a tornazsákom, de sajnos közbejött egy halaszthatatlan dolog. A kérdéseim:
17-20-ig vagytok minden nap, de egészkor kezdődnek az edzések? Meddig tartanak? Mikor ki tartja? Mikortól lehet ingyen parkolni a rakparton? Ha azon a szinten kell velem kezdeni, hogy melyik a bal lábam és melyik a jobb, akkor mikorra menjek? Ha én a lassú csoportnál is lassúbb tempót futok, akkor fogtok velem kiabálni? Már múltkor felhívtam majdnem a Vajda Zsuzsit, (mert valamiért őt írja mindenki:-), de mivel nem tudtam eldönteni, hogy tegezzem, vagy magázzam, mert mindkettőt el tudom képzelni, hogy megsértek vele egy hölgyet, ezért inkább most kérdezem meg.

sanyosz 2011.05.27. 17:16:18

@mgergoo: akkor haladjunk sorjában...
6-kor és 7-kor vannak edzések. A 6 órási edzés általában a 30 perc/kör alatti futók "mezőnye", a 7 órási pedig a 30+-osoké (persze nem korra, hanem percre értve)
Minden nap más edző van, a részletekről a FB-n tájékozódhatsz a Nike Futóklub Margitsziget "belájkolása" után.
A pesti oldalon 6-ig fizetős, a budai oldalon az uszoda környékén ingyenes a parkolás.
Célszerű a 7 órási csoporttal elkezdened, de első alkalommal inkább gyere le 5-6 között, mert ez az időpont az mikor edzéstervet írunk és konzultálunk. Ilyenkor még nincs olyan nagy tömeg. Zsuzsi nénit nyugodtan hívd fel és tegezd :)...egyébként a klubban mindenki tegeződik

ultrapapi 2011.05.27. 20:07:47

@sanyosz: Sanyosz: neked óriási pocakod van!!!

sanyosz 2011.05.28. 01:19:32

@ultrapapi: a felesleget ki a hasában, ki fejében hordja

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása