UB inside
2011.07.03. 22:00 szasza75
5 év 5 ULTRABALATON. Az első évben mintegy 40 csapat és 40 egyéni vágott neki a távnak. 2011-re ez a szám megtöbbszöröződött. Sokszor megfogalmazódott felém a kérdés, hogy futottam-e már rajta? A válaszom: Nem. Temészetesen szeretnék, de mint szervező nem tehetem, és ha mégis megtenném, akkor sem lennék ott fejben, hanem a verseny hátterére összpontosítanék.
Mivel még friss az élmény így pár gondolatban illusztrálom, mit csináltam a verseny ideje alatt és az azt megelőző napokban.
A verseny előtti hétvégén már a Balaton partján egyeztetettem a helyi erőkkel, segítőkkel. Elkezdtem az útvonaljelölést, amivel Siófokig jutottam. Kedden ismét visszamentem a Balatonhoz, mikor kiderült, hogy a Dörgicse-Tagyon közötti földútas szakaszon egy nyomtávon megyünk a Zánkai Lovasnapok versenypályájával. Kedd este feltérképeztük a környezetet, majd az eddigiektől eltérő útvonalat jelöltünk ki.
Szerdán reggel bringára pattantam és a Szántód-Tihany útvonalon helyeztem el nyilakat, illetve az éjszakai rész miatt több száz öntapadó fényvisszaverő matricát helyeztem el. Aznap kánikula volt, a nap borzaszóan sütött, így Alsóőrs környékén kezdtem igazán megborulni. Este 6 ra értem vissza Tihanyba totálisan elfáradva. Vörösre égtem, és mivel haladni akartam, így enni sem volt nagyon időm.
Szerda este és csütörtök reggel már érkeztek a futórendezvény kellékei, frissítői, öszeségében 30 tonnát kellett lepakolni, majd a kiszállítóautókba visszapakolni.
Csütörtök délután a földút szalagozása is megtörtént, majd pénteken a pontok 70 %-ára sikerült kiszállítani a frissítőket.
Pénteken délután amíg a rajtszámkiosztás zajlott, addig a fennmaradó frissítőpontokat is bepakoltuk a teherautókra és már csak a szombat reggel 6 órás rajtra vártunk.
Szombat reggel aztán elindult a karaván, ilyenkor derül ki igazán, hogy mit csináltunk jól és mit rosszul. Hiába 5 év tapasztalata, fél óránként jön egy hír, egy probléma amit meg kell oldani. Közben a 47 pont szinte 20 percenkánt nyit, több száz önkéntes, segítő összehangolt munkája gondoskodik a futók ellátásáról. Ki gondolná, hogy pont szombaton délután zárják le útfelújítás miatt Balatonföldvár után az utat, vagy éppen Fonyódnál pont ekkor romlik el a sorompó, amire a MÁV-osok legyintenek. Csupa váratlan helyzet megoldandó probléma, nem eseménytelenül telik a nap.
Aztán elérkezik az este. Ahogy sötétedik sűrűsödik a telefonhívások száma, mivel folyamatosan beszélek rajta, így a nemfogadott hívások jelző SMS-eit hallom a füllemben. Éjfél után ez a szám már száz fölött jár. A déli part a legkritikusabb. 100 km-en keresztül utca és utca. Van olyan utca, ami 4 km hosszú. A futóútvonal bicikliúton megy végig, de a bicikliutat jelző táblák meglehetősen gyéren vannak elhelyezve. A kiegészítő nyilazás sötétben csak akkor látható, ha a futó használ lámpát. Ugyan kötelező volt a használata, de sokan nem vittek, illetve ha rajtuk is volt, illetve a kezükben, akkor is gyakran kikapcsolták. A több száz darab fényvisszaverő matricát pedig csak akkor lehet észrevenni, ha rávilágít a futó. Lámpa nélkül meg nehéz, igazán nem is értem miért nehezítik meg saját helyzetüket. Érthetetlen. Egy idő után végigszóltam a pontoknak, hogy csak lámpával vagy világítással rendelkező kísérővel engedhetnek ki futót. Nem csak látni, hanem látszani is kell. Ezért kapott minden induló egy zöld fényvisszaverő karpántot. Nem sokan használták.
Jött be még néhány hívás, hogy elfogyott ez vagy az, amit lehetett igyekeztünk pótolni, azért azt látni kell, hogy a pontokon betárazott mennyiség az éppen futókra van optimalizálva, nem a csapat kísérőkre és a későbbi váltótagokra. A programfüzet részletesen jelölte milyen pontokon, mit lehetett kapni. Aztán éjjel három fele elcsendesedett a telefonom, a karaván gondolom zavartalanul haladt Tihany felé.
A befutók szépen érkeztek, majd a 2 órás eredményhirdetést követően a központ elbontása várt ránk, ez kitartott hétfő délig, majd szervezőtársaimmal együtt búcsút intettünk Tihanynak.
Nagy Peti és szervezőtársaink nevében szeretnénk megköszönni a résztvevőknek, hogy megtiszteltek jelenlétükkel.
Köszönjük az önkénteseknek az önzetlen segítséget.
Reméljük mindenki jól érezte magát.
Sziasztok!
18 komment
Címkék: éjszaka futás ultrabalaton fejlámpa
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.04. 06:24:57
Aláírás: én kiabáltam rád a bordó kisbuszból a bükkben az utolsó emelkedőn, hogy hajrá, Szasza. :)))
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.04. 07:56:53
csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.07.04. 10:01:24
És a Futóblognak is, hogy összehozta a csapatunkat! :)
Judit76 2011.07.04. 10:24:18
Azonban ha őszinte akarok lenni: néhány dolog nekem csalódás volt. Egy NIke névvel jelzett versenyen....
Az első és legfontosabb a "móricka" térkép... Vagy írjátok be, hogy a frissítőpontok megtalálásához GPS elengedhetetlen, vagy próbáljuk meg a térkép szó alapvető kritériumait betartani....pl: lépték jelzése, ismert tereptárgyak feltüntetése (pl: Keszthelyen a móló, stb.)
emellett több hiba is volt benne....
A másik a mosdók.... nyilván nem minden frissítő ponton, de azért 40-50 km-enként hasznos lett volna legalább néhány toi-toi elhelyezése.....ennyi ember elég nagy környezetszennyezést végzett a Balaton körül....
(és akkor az már csak az álom, amit külföldi versenyen láttam, hogy a célban van néhány mosdó tusoló....)
A kommentjeim persze csak építő kritika és mi csak a jó élményeket vittük haza :-)
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.04. 13:46:39
Én már a busz utáni szaladgálástól is szívdobogást kapok. Pedig szerettem futni, de hát nem egy gerinc barát sport. Tudom, akkor meg ússzak... De az egységsugarú uszodai nénikhez meg túl gyors vagyok.
Persze ezek csak kifogások!
csétomi 2011.07.04. 14:45:27
A térképfüzet kritikája jogos, de azt jövőre segítek megcsinálni rendesen ;-)
BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.04. 18:04:26
www.newtonrunning.com/
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.07.04. 19:13:36
A mosdó kérdésben is részben tökéletesen igazad van. azt gondolom a nappali részeknél ez egy megoldott kérdés, hiszen a frissítőpontok nagy része valamilyen( kocsma, iskola, étterem) előtt helyezkedik el. Az éjszakai pontok igényelnek némi "WCfejlesztést".
Az hogy NIKE nevével jelzett verseny , az nem jelenti azt hogy 1:10000 részletezettségű térképet kap a futó vagy hogy 5 km-ként WC lesz elhelyezve az útvonalra. Mint szponzor megjelenik a versenyen és pl. ennek köszönhető, hogy az indulók a nevezési csomagban technikai pólót kapnak.
Természetesen ebben az évben sokat tanultunk, mit és hogy kellene jobban csinálni, mire kellene jobban odafigyelni.
Azt viszont meg tudjuk ígérni, ha jövőre is lesz ULTRABALATON, akkor az WC is több lesz, illetve a térkép is áttekinthetőbb lesz.
Judit76 2011.07.04. 19:24:01
Ebben biztos voltam! :-)
és mi ott leszünk! :-)
Ha a wc tesztelést nem is :-), de az előzetes térkép tesztelést vállaljuk...!
Köszi a szervezést!
ubp 2011.07.04. 20:54:57
Az előttem szólok által feltárt hiányosságokat meg tudom erősíteni, építő jelleggel.
Talán mi voltunk az egyetlen csapat, akiknek nem működött rendesen a dugókája, sajnos. Emiatt van egy kis rossz szájíze a végének számunkra, bár tudjuk, hogy rendesen végignyomtuk, de nincs hivatalos időnk, résztáv eredményeink :(
De talán majd jövőre :)
DaMartian 2011.07.04. 23:38:24
Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.07.05. 01:20:48
A WC téma valóban nehéz kérdés, talán a váltópontokra meg lehetne próbálni a mobil klotyókat (tudom, hogy nem olcsó), bár akkor is nagy lenne a bokrok terhelése attól tartok.....
Térkép: biztos lehet ezt überprofin is csinálni és százoldalas tájfutó minőségű térképet adni mindenkinek, de most komolyan, a futók megkapták előre, Balaton térkép létezik, autóstérkép szintén, nem értem a problémát....Én kifejezetten dögösnek találtam az itinert :)
Ami a lámpákat illeti, én se értem, miért olyan nagy ügy használni ......főleg, hogy még szóltatok is!
BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.05. 06:05:31
_BPetya_ 2011.07.05. 10:27:38
rodriguez 2011.07.05. 10:41:17
azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.05. 10:45:12
Norbi_80 2011.07.05. 12:19:09
Egy bibi talán,hogy néhol nem pontosak a szakaszok távjai. De annyi baj legyen!
Nem éreztünk semmi fennakadást a szervezésben, jól éreztük magunkat, jövőre is jövünk! Tisztelettel: Gr.Hadik HSE
zncs 2011.07.05. 15:22:44
Csak néhány apróbbal. :) A térképen van mit fejleszteni, de nem a futós részre, hanem az autós kíséret berajzolására gondolok. Pl. Keszthelyen a térkép simán belevisz egy zsákutcaszerűségbe. :)
Ami miatt viszont írok, az nem ez, hanem a 2-napos váltó megszüntetése. Minden bizonnyal megvannak azok az indokok, ami miatt idén csak a non-stop változatra lehetett benevezni. Gondolom komoly anyagi, szervezési okok állnak a döntés mögött. Hagy mondjam el azonban a személyes érzésemet ezzel kapcsolatban, ha esetleg felmerült bennetek a döntés felülvizsgálatának kérdése. :)
Nekem ez a non-stop váltó jóval kevésbé volt szórakoztató, mint az előző 2 évi 2-napos. Nem titkolom, hogy nekem a futás nemcsak sport, de társadalmi esemény is. Nappal jó volt minden, lehetett szurkolni saját csapattagnak, más csapatoknak egyaránt, találkozni ezzel-azzal, dumálni. De aztán éjfél után az egész átment robot üzemmódba. Amikor kellett, futottunk, amikor nem, akkor meg vagy vezettünk, vagy aludni próbáltunk a kocsiban. Az, hogy körülöttünk mi zajlik, már nem nagyon érdekelt. Ami még rosszabb, hogy mikor reggel 6-kor célba értünk, semmi nem tartotta ott a csapatot, fél óra múlva már úton voltunk hazafelé. Pedig mennyire élveztem 2 évig az eredményhirdetéseket, ahol együtt örülhettem a hősies, egyénit teljesítő ismerősökkel! Idén ez kimaradt, és ha ez így lesz innentől, akkor ez így is marad. (Vagy valamit nagyon másként kell csinálnom. :)
Más egyéniektől, váltósoktól is olvastam a beszámolójukban, hogy hiányolták a tavalyi szurkolást, nem vagyok egyedül a gondolataimmal.
Gondoltam, jó ha tudjátok.
De hogy ne ez legyen az utolsó mondatom, remélem, még sok Ultrabalaton körön indulok, talán hamarosan párosban is! Köszi nektek! :)