Ki milyen időt tervez a Nike félmaratonon?

2011.07.14. 08:20 szasza75

Idén szeptember 4-én kerül megrendezésre a 26. Nike Budapest Nemzetközi Félmaraton. A Margitszigeti Futóklubban beszélgettem már néhány futóval és igen elszántan készülnek rá.  Tegnap pl. szintfelmérő futásuk volt.  A kánikula ellenére gyakorlatilag mindenki javított egyéni legjobbján. Nem véletlenül, többségük az edzők támogatásával több hónapja elkezdte a felkészülést  Úgy tűnik sikeres az együttműködés.

Valakinek titkos időterve van, valaki pedig nyíltan vállalja. Valljunk akkor hát színt, persze önkéntes módon. Saját tapasztalatom a tavalyi félmaratoni kihívás alapján, hogy a hangosan kimondott terv bizony motivál és nem hagy ellustulni.

Az alábbi táblázat szerint egy későbbi posztban beillesztenénk a félmaratoni időtervet. Arra kérnék mindenkit, aki vállalja a nyilvánosságot, kommentben írja meg időtervét. Kezdem én a sort. Ha addig nem sérülök le, 1:45-t szeretnék futni. Persze nem ez lesz az egyéni legjobbam, de örülök, ha ennyi fog menni 1 héttel a nagy verseny után.

Tervezett idő            Név                         
<1:20
1:20<1:25
1:25<1:30
1:30<1:35
1:35<1:40
1:40<1:45Szasza
1:45<1:50
1:50<1:55
1:55<2:00
2:00<2:10
2:10<2:20
2:20<2:30 

 

Tessék, csak tessék...

 

 

90 komment

Címkék: budapest margitsziget nike felkészülés félmaraton futóklub

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr253064134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.14. 08:47:35

Én 1:45 alatt szeretném futni, eddig legjobban egy 1:47 a K&H-n.

MrCain 2011.07.14. 09:11:12

2:00 alatt szeretném lefutni. Félmaratont még sose futottam, nincs mihez viszonyítsak :(

Polacheck 2011.07.14. 09:16:06

Olyan verzió nincs, hogy mindegy, csak ne a záróbusz vigyen be? :)

Edward Nygma 2011.07.14. 09:24:14

1:50-55 körüli eredménnyel ki lennék békülve.
A kerek 100 perc jobban tetszene, de az nekem sci-fi kategória :)

Ötike 2011.07.14. 09:34:29

1:50 tökéletes lesz.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.07.14. 10:08:23

pannonfunk is látja? akkor 2:00 és 2:10 közöttit...:-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.14. 10:10:41

A kérdés annak ellenére megérint, hogy nem megyek a nike-ra. Eredetileg szerepelt a terveimben, és edzéstervet is kaptam hozzá, de módosultak az elképzeléseim. A K&H-n futottam 1:35-ös félmaratont, amit fantasztikus eredménynek tartok. 4:32-es átlagot sikerült hoznom, amit néha még résztávozásnál is megerőltetőnek tartok. Nem érzem magamban az erőt, hogy ezt meg tudnám javítani a nike-n. Az csak ráadás, hogy előző éjszaka Keszthelyen fogok bulizni, ami szintén nem rekordjavító hatású. Ha meg futok egy szart, az túl nagy csalódás lenne.

Ha Bitliszbát nem látnám, azt hinném, hogy a síkvidéki félmaratonon én már elértem a határaimat, és ez nekem többé nem pálya. De mivel látom őt, úgy döntöttem, hogy novemberben Siófokon megpróbálok még egyet javítani, de aztán kiszállok ebből és megyek a hosszabb távok illetve a terep felé.

2011.07.14. 10:35:23

@Polacheck: a diszkvalifikálás ellen van egy jó módszer: ha meglátod a záróbuszt, szaladj el! :)

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2011.07.14. 10:38:03

2:10<2:20 között szeretném... Bát egyelőre annak is örülök, ha jelenlegi edzettségi állapotommal végig tudom futni.

Az első félmaratont 2:14:36 alatt futottam le (igaz, nyúllal). Ha egy másodpercet javítok, már elégedett leszek.

2011.07.14. 10:41:33

1:59:58 (eredetileg 59-et terveztem, de hamár, ottvan, akkor Pannonfunkot még lenyomom a hajrában:)

De tényleg... érzem, hogy bennem van a 2 órán belüli félmaraton, már csak az kellene, hogy mondjuk a verseny előtt legalább 1.5 hónapot tényleg végigedzek (és ne olyan keresztedzésekkel, mint a szekrény cipelés, vagy a beszélgetős túrázás, esetleg a "majd holnap lesz erőm futni", valamint az edzés:pihenés arány inkább az edzés felé tolódjon el a pihenés helyett :)))

Egyébként az első félmaratonom óta folyamatosan romlanak az eredményeim, a vivicitán a téli (nem) edzés hagyott nyomot, a hortobágyon pedig a hűvös időjárás, szóval remélem a Nike már a fellendülést hozza :)

sanyosz 2011.07.14. 10:42:56

Tegnap a Futóklubban a Félmaratonra való felkészülés jegyében az alábbi eredmények születtek az 1körös felmérőn:
Patyi Dani 18:50, ami Futóklub csúcs!
További egyéni csúcsok emelkedő számsorrendben:
Csiky Lajos 22:15
Fehértóiné Vali 22:25
Bitliszbá, alias Bakos Gábor 22:25
Jónás Ricsi 22.25
Rácz Tomi 22:41
Szeift Ádám 22:46
Kazarján Annie 23:45

pannonfunk 2011.07.14. 10:53:27

@viito: Most kell elkezdeni gyorsítani, pont jókor jött ez a poszt. Eddig maratonra alapoztam, de most már el kell kezdenem nekem is gyorsulni. Ennek megfelelően ma csak két kört mentem, és érdekes, hogy egyrészt nem túl erős 5'52" lett a tempóm, viszont már most úgy érzem, hogy szeretnék menni futni. Hiányérzetem van :) Lehet, hogy be kellene iktatni heti négy edzéses heteket augusztusban.

pannonfunk 2011.07.14. 10:54:32

@sanyosz: Ezek nagyon durva eredmények, gratula a teljes élbolynak!

2011.07.14. 11:03:53

@pannonfunk: milyen módszerrel gyorsulsz? (Már ha nem katonai titok, miután kiderült, hogy 1 seccel jobb időt tervezek? :P)

Én most próbálkozom olyasmival, hogy futok egy kört bemelegítésnek utána meg 500méteres sprint, visszakocogok a kiinduló ponthoz, és elölről. Fárasztónak fáraszót pár ilyen sorozat, de egyelőre nem tudom, hogy gyorsabb leszek e tőle.

sanyosz 2011.07.14. 11:08:27

@viito: ha van időd és kedved akkor gyere le a szigetre a Futóklubba, ott edzünk hasonlókat és még nem késő bekapcsolódni a munkába

2011.07.14. 11:19:21

@sanyosz: szerintem már offline is próbáltál beszervezni a klubba, és akkor is említettem, hogy szép klubkártyám van, de sajna a klub nekem nem megoldás.

Egyszerűen képtelen vagyok összeegyeztetni a futásaim a klubbal, általában mire kiérek, addigra már elrajtolt a csapat, vagy még egy csomót kellene várni, én meg már csak ilyen antiszociális vagyok.
Persze azt aláírom, hogy a profi segítség sokat jelentene a fejlődésemhez, de valahogy nem megy.
Persze, lehet, hogy ez csak kifogás, és előbb pszichológusra lenne szükségem, hogy feldolgozzam a gyermekkori traumát, amit több mint tíz év profi sport és az azt vezénylő edzők okoztak, hogy ismét valamilyen sport(os) klub tagja legyek : )

2011.07.14. 11:21:04

@viito: profi helyett a verseny szó jobb lett volna, mert profi azért sosem voltam :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.14. 11:30:56

@sanyosz: Ma milyen edzés lesz a szigeten? Zsuzsi lesz már?

sanyosz 2011.07.14. 11:40:13

@viito: a klubtagság nem csak azt nyújtja neked, hogy részt vehetsz az edzéseken, hanem azt is, hogy konzultáció után edzéstervet vagy tanácsokat adunk neked. Nem kötelező lent lenned, csinálhatod te hajnal 4-kor is az edzést, többen vannak, akik máshol, máskor edzenek.

pannonfunk 2011.07.14. 11:40:42

@viito: Nem túl szofisztikált módszerem az, hogy most két körön akarok 1 óra alá gyorsulni, aztán 3 körön 1:30 alá. Eddig háromköröztem kényelmi tempóban, néha belefartlekezve, ha éppen olyan hangulatom volt, így volt 1:38 körül a 3 kör. Most másnaponta megyek 2 körözni, remélem működik. Ha nem, akkor tempófutok Bitliszbá receptje szerint. Az azt jelenti, hogy a tempó futás tempója fél perccel legyen gyorsabb a tervezett versenyidőnél, azaz 5'00"-5'10" körüli tempókat futok.

A helyzetet súlyosbítja az is, hogy fejembe vettem, hogy októberben maratont futok, ahhoz meg kellenének a 30 feletti futások is. Háromszor indultam 6 körre eddig, abból csak egyszer lett meg, a másik 2 csak 5 kör volt. Ezen hosszú futások után két nap pihenőt be kell iktatni. Kéthetente megyek hosszút futni, azon a héten csak egyszer fogok rövid gyorsat, egyszer meg 3 kört kényelmi tempóban, a váltó heteken meg négyszer fogok 2 kört, ha megy már a 2 kör 1 órán belül, akkor megtámadom a 3 kört 1:30 alatt.

sanyosz 2011.07.14. 11:54:32

@azilinha: 2 karika könnyen, Zsuzsi holnap és szombaton

sanyosz75 2011.07.14. 12:31:57

az idei félmaraton tervem az 1:40-en belüli idő volt, amiről a K&H-n 19 mp-cel lecsúsztam. de engedékeny vagyok magammal szemben, úgyhogy ez a terv pipa. :-)

ősszel jó lesz egy 1:45 is, és inkább a maratoni távra koncentrálok.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.14. 12:37:23

@sanyosz75: Végre egy normális ember, aki nem akar egyszerre mindent. :-) Ma délután nincs kedved egyet Gellérthegyezni vagy Kopaszizni?

sanyosz75 2011.07.14. 13:04:26

@azilinha: lenne kedvem, de ma az utánpótlással szülinapozok. utána nyaralás, de ha visszajöttem, megkereslek, és beváltom a szíves ajánlatodat. :-)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.14. 13:12:20

1:55-2:00 közé szeretnék beesni. Legyen 1:59:57 akkor. :P

16 kili után leesik a teljesítményem fél percet ezen kéne javítani.

2011.07.14. 13:14:17

@BRandom: zsúfoltan leszünk ott az 1:59:5X környékén... szólni kéne a BSI-nek, hogy a hősök terére tegyék ki a célkaput, hogy elférjünk egymás mellett :D

pannonfunk 2011.07.14. 13:32:14

@BRandom: Szigetkörönként vagy kilométerenként? Először szigetkörre gondoltam, mondom magamban, irigyelem a problémáidat, de akkor gondolom, kilométerenként lesz az. Hát az sok, tényleg.

Jó kérdés, hogy azon hogy lehet javítani. Az okosok azt mondják, hogy lassabban kell kezdeni, a végére hajrázni, de azért 16 után egy picit elfárad az ember, akárhogy nézzük. A tempófutások fejlesztik az állóképességet, a rövid gyors futásokkal kell elérni, hogy menjen a hosszú táv végig. Én az elejét mindig elfutom, úgy indulok 5'30" körül, hogy nem is érzem. Versenyen az lesz a taktikám, hogy a 2 órás tempófutók mögé állok be, megelőzöm őket, utána meg az a lényeg, hogy ne előzzenek vissza...

pannonfunk 2011.07.14. 13:33:10

Btw, futóblogos póló lesz a versenyig?

DaMartian 2011.07.14. 13:34:48

Nekem ez lesz a 10. Nike Félmaratonom... Így nagy dilemma, hogy élvezzem a versenyt és várost nézzek, vagy fussak egyéni csúcsot? Mindkettő kétesélyes... Mert ha várost nézek, akkor vidám lesz a verseny, de ott lesz bennem a hiányérzet... Ha meg egyéni csúcsra megyek, akkor kurvára nem fogom élvezni a versenyt, és ha ennek ellenére sem sikerül, akkor még ideges is leszek és jól elrontom a jubileumot... De ha minden összejön, akkor meg Hepiend! Azt gondolom egy sportemberként nem kérdés melyik mellett döntöttem... : ) Tehát 1:28 alattira készülök... Egy esetben lesz városnézés belőle, ha a mostanihoz hasonló klíma lesz a verseny napján, mert akkor alapból sansztalan... Amúgy az idei formámat elnézve szerintem megcsinálom 88 perc alatt...

davidzoli 2011.07.14. 13:42:19

Sajnos nem Budapesten élek, így kimaradok az ilyesmi jókból, mint futóklub :(
Meg ismerősök, meg társaság, meg Ti, meg elég a sírásból...

K&H 1:27:00 volt és nem haltam bele.

1:20<1:25
És kb emiatt nincs is kivel edzeni :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.14. 13:44:07

@pannonfunk: Majd klubban kikérem az okosok tanácsát, hogy mit lehetne kezdeni.

1. A visszaesés amit szerintem több hosszú futással eltolhatok. Nagyon ritkán futok 3 szigetkört, mert az idei év elég rendszertelenül telt futást tekintve. Ha heti egy hátomköröst beiktatnék akkor az biztos jótékony lenne.

2. általános gyorsuláshoz valószínű valami résztávozás kellene???

Majd az okosok megmondják. Amúgy a félmaraton eddig 2:06 ami UB alatt lett meg, első ilyen távom volt. Az idei terv csak az volt, hogy legyen meg a félmaraton, de ha már ilyen közel van a 2 óra akkor megcéloznám. Ha Nike félmaratonon nem jön össze akkor 1 hónap múlva Kassán újra próba.

2011.07.14. 13:55:53

@pannonfunk: ez nem biztos, hogy jó taktika, ugyanis megpróbáltam :)
A tempófutók szerintem bár a célidőt hozzák, de néha nagyon gyorsak, hullámzanak menet közben (és valószínűleg itt senki nem koppint az orrukra, hogy hékás, ez nem hullámvasút).

Én pl 1. félmaratonomon beálltam a 2:00-ás futók elé jóval, és mentem is bőven a 2:00-ás szintidőn belül, aztán mégis utolértek. Mondom, ennek a fele sem térfa, gyorsítottam, egy pár kilin próbáltam tartani a tempót velük, közben pl az iramfutó srác még kérdezte is a kolléganőjétől, hogy nem lesz e nagyon gyors ez a kezdés, mert a lány jópár méterrel elhúzott tőle.

Pár km után úgy döntöttem, hogy leszakadok tőlük, féltávot még 2:00 körüli idővel értem el nélkülük, és ők addigra már nem is látszottak előttem, miközben mögülem indultak (az egy másik kérdés, hogy a végén nem lett meg a 2:00, miközben az iramfutók pont annyival értek be).

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.14. 14:08:12

Na de milyen tempófutó az aki nem tud azonos ezreket futni? Szerintem pont ez lenne a lényege.

pannonfunk 2011.07.14. 14:17:39

@viito: A biztonság kedvéért a zenét is úgy tározom be, hogy kilométerenként legyen visszajelzés a tempóról.

De akkor majd az lesz a taktika, hogy téged követlek 1 mp lemaradással :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.14. 14:24:29

@pannonfunk: Elképzelem ahogy hármas csoportban haladunk egymás seggében... :D Vicces látvány lenne. Egy kamufotót lehet megérne a verseny után egy ilyen befutó reprodukálása. :D

2011.07.14. 15:13:15

@BRandom: fentartva a lehetőségét annak, hogy annó én tévedtem (és tényleg pöpec volt az iram), valamint tényleg nem bántva őket a Nike eseményeken kvázi "amatőr" iramfutók mennek. Pl a 2:00-ás időt 2-en vezették, egy srác, akinek a legjobb félmaratoni ideje 1:17, és csuppa jó eredménye volt, és egy nő, akinek 1:45:22 a legjobb eredménye, 40 évesen kezdett el futni, stb.

Nekem úgy tűnt a versenyen, hogy a srác sokkal nyugodtabban és egyenletesebben megy, a lány meg többször elszakadt tőle, előrement jópár méterrel. Márpedig, ha tényleg ingadozott a tempó, akkor az valószínűleg egy hozzám hasonló amatőrnek sokkal gyilkosabb, mintha egyenletesen gyors.

@pannonfunk ez kíváló terv, bár félek, hogy a végén senkinek nem lesz meg a célidő :)

M.Islander 2011.07.14. 15:29:32

tavaly 1:35:20 lett, és az "only way is UP" jegyében 1:35:00-re gyúrok heti 1x-i futással (ennek feltétele: max. 25 fok) :o)
jól látom, hogy ezzel az ambíciózus tervvel a tabella tetejére kerülök ?!

fookin' hell: hétvégén a 100 éves melegrekord alkalmából 38. lettem a hortobágyi félmaratonon! a frissítők hőmérséklete ismét megközelítette a 40 fokot, a hőmérséklet 48 fok körül lehetett napon (árnyékban: 38 fok).

csétomi 2011.07.14. 15:31:04

@viito: szokott lenni olyan is, hogy ugyanarra a célidőre van külön egy lassuló, és egy gyorsuló csapat is, mindenki kiválaszthatja, amelyik jobban fekszik neki. Talán Bp.maratonon is volt már ilyen, nem emlékszem.

csétomi 2011.07.14. 15:38:13

Nekem már második éve ugyanaz az álmom, de valahogy mindig közbejön valami. Szóval idén is 85-ön (és a 4perceseken) belül a cél. Nagyon messzinek tűnik :(

2011.07.14. 15:40:47

@csétomi: olvastam már ilyenről, de itt nem az volt.

csétomi 2011.07.14. 16:04:39

Gondolom. Félmaratonon talán nem is szokott iramfutó lenni itthon (asszem tavaly a Nike-n voltak először), nemhogy kétféle taktika. Szerintem ők simán csak a legáltalánosabb enyhén lassuló tempót tolták, ezért lehettek az elején gyorsak neked. Egyébként én annak ellenére, hogy nehezen tartom az egyenletes tempót, soha nem futottam iramfutóval. Leginkább talán a körülöttük lévő tömeg ami miatt nem. Tavaly Német Csabi is iramfutott, bár igaz, hogy ő is "amatőr" :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.07.14. 16:06:17

Egyetlen vágyam megdönteni Rrróka 1:39-es rekordját.

2011.07.14. 16:14:27

@csétomi: szerintem nem is az "amatőrség" inkább az lehet a nagy kérdés egy iramfutónál, hogy mennyire lazán tolja az adott tempót. Pl akinek bármikor egy rosszabb héten, kihagyott edzésekkel is összejön egy 1:45-ös félmaraton, az valószínűleg jobban tud a tempóra figyelni, mint az, akinek mondjuk az 1:45 a PB-je. Meg gondolom alkati dolgok is bejátszanak, van aki elkap a lendület van aki képes tartani az előre eltervezetet (én is az előbbiek közé tartozom, az első pár km mindig nagy rohanás, egyszerűen nem tudok fékezni, és ráállni a normál tempóra, ez persze megbosszulja magát a táv utolsó pár km-én).

Lehet, hogy igazad van, hogy egyenletesen lassultak, én pedig 17-18km-ig kb egyenletes tempót mentem, tehát elvileg a verseny egy részében lassabb voltam, mint ők egy részében pedig gyorsabbnak kellett volna lennem (már ha nem görcsöl be a csípőm, és lassulok le nagyon az utolsó pár km-re).

csétomi 2011.07.14. 16:26:31

@viito: teljesen igazad van abban, hogy nagyon számít, mennyire van benne az adott tempóban. Például Németh Csabira visszatérve el nem tudom képzelni, hogyan tud egyenletes 6:20-akat futni síkon az, aki hegyre fel is négypercesekben tolja. Talán a sok-sok éves futórutin segít, de akkor is...
Egyébként szerintem a versenyeken az egyik legnehezebb dolog a jó tempó megválasztása és tartása. Fejmunka is kell hozzá rendesen.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.14. 17:16:03

@csétomi: Igen ez a tempó kérdés tényleg egyénfüggő.
Nekem is van egy kényelmes 5:50 körüli tempó +-5mp amit nagyon jól tudok tartani, de ehhez az kell, hogy ne legyen túl sok zavaró tényező ami elvonja a figyelmet.

szistvanka · http://szisa.com 2011.07.14. 17:16:12

@Maurice74: csak ajánlani tudom, én használom mióta elkezdtem újra mozogni :)

mindeféle okostelefonra jó, garmin órák logjait alapból olvassa, remek a statisztika része, jók benne a challengek is...stb

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.14. 17:21:10

@Maurice74: Én használom és szeretem. Jó benne, hogy ingyenes szóval elég egy GPS-es telefon és már megy is a cucc.

Ezrenként bemondja a teljes időt és az utolsó ezret ami nekem nagy segítség. Csak ajánlani tudom.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.07.14. 17:23:49

@szistvanka: @BRandom:

Kicsit önfeljelentésnek tűnik..
De valszeg kipróbálom majd

DaMartian 2011.07.14. 17:46:59

Ha cstomi 85 percet tervez lehet megpróbálok menni vele és behuzatom magam mint Bécsben : ) Max ha nem birom és leszakadok, épp meglesz majd az 1:28 : )

csétomi 2011.07.15. 11:19:57

@DaMartian: :-) én benne vagyok, társaságban úgyis könnyebb : ) Bár amilyen hűvös nyarunk van idén, lehet, hogy a komoly terveket a Tudás útjára kéne hagynunk...

bitliszbá 2011.07.15. 13:31:11

1.29 - 1.35 zónában. az 1.30 melegben esélytelen nem vagyok egy kánikulafutó, mint egyesek... de az idén mindenképp szeretném megfutni azt a fránya SUB90-t.

himmelhergott 2011.07.15. 22:18:50

bakker, ezek után már le sem merem írni a megcélzott időmet...

vargatom 2011.07.18. 04:01:18

Én simán csak lefutni szeretném :)

Valami javaslat felkészülésre? Eddigi leghosszabb távom a dupla szigetkör, idén már megvolt párszor, de hajlamos megfájdulni a lábszáram felső része / térd külső része, nagyjából ahol a szárkapocscsont van...
Ilyen Nike Air 180 van milyen cipőm van, abszolút kocafutó vagyok, legjobb szigetköröm 27:20 körül, ha duplát futok az kb. 1 óra.

Már vagy két éve tervezem a félmaratont, de eddig sose jött össze a felkészülés, most van még vagy másfél-két hónap, szeretném összehozni...

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2011.07.18. 09:19:35

Hú, hát na jó én is leírom, hátha úgy nagyobb a nyomás. Szeretném 2 óra alatt futni.
Viszont azt előre tudom, ha hasonlóan meleg lesz nem erőltetem.

2011.07.18. 09:55:16

@vargatom: én kb hasonló számokkal simán futottam az első félmaratonom kicsivel a 2 órán kívül, szóval szerintem vágj bele nyugodtan!
Én annó annyit csináltam, hogy párszor hétvégén futottam 3 kört is a megszokott 2 helyett, hogy kicsit szokjam az óra feletti futásokat is, mert nekem nagyon ráállt a szervezetem az 1 órára, amint elütötte a stopperem rögtön elfáradtam :)

Ha a sima "fussuk le bőven a szintidőn belül" projecten kívül más terved is van, akkor meg a neten vagy a nike futóklubbokban lehet kapni sok segítséget edzéstervek formájában.

pannonfunk 2011.07.18. 10:02:08

@vargatom: Ha párszor lefutsz három kört a következő másfél hónapban, akkor simán 2 óra 5 perc és 2 óra 10 perc között leszel, legalább. Ha évek óta futsz rendszeresen, akkor akár még egy 2 órán belülire is fel tudsz készülni, de ahhoz már nagyon oda kell tenned magad, és konzultálnod kellene edzőkkel.

vargatom 2011.07.18. 19:57:02

Köszönöm a tippeket, akkor most hétvégén már kipróbálok egy triplakört is. Mára még csak duplát terveztem ;)

doncii · http://doncii.blogspot.com 2011.07.18. 22:40:59

@vargatom: Az elso felmarcsim elott kb. 1.5 eve futottam csak, mindez 30-on felul, es stabilan ment a 10k 55p-en belul. Hosszabbat tan egyszer futottam 15k. Az elso felmarcsi gond nelkul megvolt 1:56 alatt. Nyomj stabil tempot es ne pocsolj sokat ivasnal, lehetoleg felkap, iszol, es huz tovabb, az nem a pihenesre valo, pihenni a cel utan.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.07.19. 19:07:54

Lesz ami lesz, leirom: bar a cel az okt.-i müncheni felmaraton (valaki meg??), de ha sikerül eljutnom mind edzesileg, mind fizikailag szept. 4-en Bp-re, akkor 2:10-2:20.
Oktoberre 2ora lenne a cel...

pannonfunk 2011.07.19. 19:28:25

@Sz.Lacc: Az merész 1 hónap alatt 10 percet javulni... Milyen időket mész milyen távon most?

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.07.19. 21:25:32

@pannonfunk: öhömmm. Szoval nem a helyi menö csavo szolt most belölem, sokkal inkabb a buta amatör...
Igazabol a cel az oktoberi felmaraton, es a ha a budapestire eljutok, azt egy olyan szintfelmerökent csinalnam. Ehhez merten gondoltam a 2ora körüli oktoberi futast. (illetve bevallom, önnön magamnak kitüzött alomcel a 2ora, de ha tisztesseggel lefutom 2:20 alatt, akkor annak is nagyon örülök majd!)
De kerdesedre a valasz: jelenleg a 10km megy 55-60perc alatt. Heti ketszeri futas. Kedden inkabb gyorsabb, de rövidebb tav (5-7km), csütörtökön egyenletes futassal folyamatosan növelve a tavot. Hetvegen meg kis levezetes a soproni hegyekben... :-)
Termeszetesen szivesen hallgatom a velemenyeket, tanacsokat profi es profibb futoktol! Birom a kritikat is (kicsit). :-)

pannonfunk 2011.07.19. 21:52:10

@Sz.Lacc: Az 55 perc már jó 10 kilométerre, az már az álomidőd sebessége, csak meg kellene duplázni a futott kilométerek számát, és hozzátenni még egy bő kilométert :) Ha csinálsz egy jó edzéstervet, akkor szeptemberre abból lehet egy 2 óra 10 perc körüli félmaraton, sőt, ha ügyes vagy, jobb is. Ki kell lépni abból a sebességből, résztávozni, fartlekezni kellene, szerintem majd lesz itt nálam okosabb, aki ajánl konkrét edzésprogramot. Vázlatosan, kell rövid gyorsakat futni, kb. 5perc, 5'10"-es tempóban, meg kellene párszor hosszúakat is futni, 16-19 km-eket, hogy szokjad, hogy 1 óránál többet futsz.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.07.19. 22:15:20

@pannonfunk: köszönöm a tanacsokat, nagyjabol en is igy kepzelem el az edzesprogramomat, bar a cel, mint irtam, inkabb az oktoberi müncheni felmaraton. Egy kerdesem lenne: mi az a fartlekezni?

DaMartian 2011.07.20. 09:02:15

@Sz.Lacc: a Google a barátod : ) Ott biztosan szakszerűbb leírást találsz róla. De a lényeg, hogy váltogatod a tempókat. Tehát a normál utazósebességedbe időnként belefutsz gyorsabb részeket, majd visszalassulsz utazósebességre (de nem lassabbra!) Ez a fajta edzés szoktatja a szervezetet a gyorsabb tempóhoz. A teljes távot így nem tudnád lefutni, de azzal, hogy időnként felgyorsulsz, az izmaid és a keringésed megszokja a nagyobb terhelést, és egyre többet fogsz így bírni (ideális esetben versenyre már a teljes távot : ) Az okosság abban van, hogy a belefutások milyen hosszúak és tempójúak legyenek. De ehhez már nem árt egy edző, vagy mélyebben belemászni a szakirodalomba. Hajrá!!!

Szirénke 2011.07.20. 14:52:06

@Polacheck: Devandevan! Én is erre játszom! 6 hónapja futok (előtte mondjuk sportoltam mást), és nekimegyek a félmaratonnak. Már attól felmegy a pulzusom, hogy eszembe jut:) Ha négykézláb érek be, akkor úgy, de megcsinálom :)

dvorcsakl 2011.07.21. 13:56:45

Ez lesz az első félmaratonom, és a cél:
1:50-1:55

@sanyosz: 23:44-es köröm van. Akkor az nem is annyira szar?

sanyosz 2011.07.21. 14:17:12

@dvorcsak: Minden viszonyítás kérdése. A kitűzött célhoz ez a köridő elegendőnek tűnik. Ha ehhez megvan a kellő kilométer mennyiség is akkor semmi nem ment meg az 1:50-től :)
Sokan összetennék a két kezüket egy ilyen időért.

dvorcsakl 2011.07.21. 14:24:21

@sanyosz: jaja, próbálom a kitűzött cél szerinti időket rögzíteni a fejemben, csak az elején nagyon nehéz eltalálni a tempót, általában gyorsabb lesz, aztán meg nehéz visszaállni, és inkább vitettem magamat a lendülettel.

17 km-ig már megvagyok az 5:10-es átlaggal.

dvorcsakl 2011.07.21. 14:25:44

@doncii: vaze, hisz még most is alig vagy 30 felett :-)

dvorcsakl 2011.07.21. 14:52:05

azért azt megjegyzem, hogy a Fuss Városliget előtt eszemben sem volt félmaratonozi....

pannonfunk 2011.07.21. 18:34:15

Lehetne update-elni a tablazatot a kommentek alapjan...

Giorgio 2011.07.22. 20:01:25

Ez lesz az első félmaratonom aszfalton, sík terepen. Szeretnék 2 órán belül jönni, szóval az 1:55-2:00 időt jelölném meg... Ehhez még kell futni addig bőven, ennél jobb idő csoda lenne...

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.23. 11:53:01

Ebben az évben nem indulok. Érzem, hogy két éve Kassán futott 1:43.13-m a határom. Félmaratont csak terepen, aszfalton már csak örömfutásból. Eluntam az időeredmény hajszolását. Ez az igazság. Október elején talán az első maraton. Lassan el kellene döntenem. :)))

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.23. 15:40:44

@BGy: Én is így érzem. Nálam 1:44:12 volt a PB, ami nem biztos, hogy a határom, de olyan mennyiségű munkát kellene beletenni a javításhoz, amit nem engedhetek meg magamnak. És ez már nem is a 'futok az egészségemért', hanem a 'futok az eredményért' program lenne. Októberre én még csak 30km-t tervezek pantomimessel, maraton talán jövő tavasszal lesz.
Az UB-n annyira megtetszett a váltó, hogy a Nike-ra is azt tervezek. A legjobb lett volna a 3 fős, de úgy látom az csak 'a taknyosoknak' (25 éves korig) adatik meg :-(

iramszarvas 2011.07.25. 13:35:13

Ja, nem: 1:40 < 1:45 :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.25. 14:04:05

@BGy: Teljesen átérzem, amit mondasz. Én is úgy érzem, aszfaltos félmaratonon már elértem a maximumot. Még a gondolata is stresszel, hogy ezt meg kéne javítanom. Én sem megyek a nike-ra, bár nemcsak ez az oka, hanem egy előző esti esküvő is, ahol a bulizás főleg nem a félmaraton-javítás irányába vinne.

Szerintem novemberben Siófokon még teszek egy utolsó próbát, de ha nem jön be, tudomásul veszem, hogy ez már nem nekem való, és megyek én is a hosszabb távok és a terep irányába.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.07.25. 16:34:12

@azilinha: ez az érzés átmeneti, attól függ mennyi energiát teszel bele, úgy jönnek a számok.

DaMartian 2011.07.26. 13:03:56

@szasza75: @azilinha: szaszának igaza van... Én is már többször éreztem úgy egy-egy verseny után, hogy ennél semilyen edzéssel nem leszek már képes jobbat futni, aztán mindig kiderült, hogy igen. Kedvesem is folyton azzal jön, hogy még jelenlegi állapotomban is képes lennék jobban futni, csak fejben korlátozom magam.
Épp az idén tavaszi bécsi maraton döbbentett rá arra, hogy ez milyen igaz, és mostmár azt érzem, hogy valóban még bőven van bennem, míg pár éve már biztos voltam benne, hogy nincs tovább (ezért indultam én is az ultra felé, de emiatt a felismerés miatt ezt pár évig most pihentetem, amíg már valóban nem tudok tovább gyorsulni : )
Szóval szerintem Te se becsüld le magad, van még benned tartalék bőven (főleg ha kicsit tudatosabban edzel)

csétomi 2011.07.26. 14:24:41

Szerintem egy amatőr futó nagyon ritkán éri el a benne rejlő maximumot, legfeljebb fejben jut el egy olyan állapotba, ami gátolja a továbblépésben.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.27. 22:53:04

@szasza75: @DaMartian: @csétomi: Legyen igazatok. Novemberben még teszek egy (vagy akár két) próbát. És mostantól tényleg nagyon betartom az edzéstervet.

nkatalin 2011.08.19. 15:56:27

elsőre 2 óra rendben, nem? :)

nkatalin 2011.08.22. 09:23:20

@pannonfunk: félmaratonra júniusban kezdtem készülni..

kantorlaszlo 2012.08.18. 10:45:57

Sziasztok,
Most találtam ezt a blogot, szerintem jó az 1:40 félmaratonra, sőt én azt mondom, ai végig futja, annak nincs szégyellni valója.
Én 16 évig cigiztem-ittam lustultam a hadsereg után, két éve elkezdtem újra mozogni, ma reggel 1:25 alatt csináltuk meg a haverral a 21 km-et.

0Amelita0 2012.08.22. 10:12:56

Sziasztok !
Most indulok először a Nike félmaratonon.... már régóta terveztem h részt veszek rajta... csak mindig közbejött valami . :( Már nagyon várom..és készülök rá.... napi 11-12km-t futok egyedül , mert senki nem jön velem futni .

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása